abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66377061
http://www.toutinox.nl/onderhoud/Cleaner%20gebruik.html heb al sinds 4 jaar RVS en na alles geprobeerd te hebben is dit echt top! Gebruik vooral geen baby lotion of andere olie daar krijg je op den duur een echte vette zooi van!
pi_66378024
Mijn hele keuken is rvs. Als je het rvs met rvs olie heb behandeld hoef je het eens in de paar weken te herhalen in de tussentijd gewoon met water schoonmaken. Eens in 6 maanden ontvetten en een nieuwe laag olie aanbrengen. Fluitje van een cent.
pi_66378139
halve emmer heet water met een dop vloeibare groene zeep
even in laten trekken, afnemen en nawrijven met schone droge doek

werkt ook op vlieze ramen
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:21:13 #54
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_66424876
Bij de AH bij de schoonmaak hebben ze een busje speciaal voor RVS. Gewoon opwrijven en dan is het goed! Werkt prima op mijn prullenbak.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:25:39 #55
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66427617
Ja, dat heb ik gelezen, maar daar stond volgens mij ook op dat het voor glanzend rvs is. Ik heb alleen de kookplaat en afzuigkap van rvs. Ik doe die dus dagelijks afnemen (behalve als ik niet gekookt heb ) en eens per week met dasty en het ziet er nog steeds goed uit.
pi_66427708
Ik heb hier veel RVS, vooral in de keuken, ik maak het schoon met Glassex Anti-Vet en smeer er daarna speciale RVS-olie op. Door dat (niet te) vette olielaagje haal je het vuil er ook makkelijker af.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_66431376
Hiersnapikgeenbalvan de ene gaat de rvs vetvrij maken de ander smeert er vette zooi op,wat willen jullie nou?
pi_66437963
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 01:23 schreef fokkieslim het volgende:
Hiersnapikgeenbalvan de ene gaat de rvs vetvrij maken de ander smeert er vette zooi op,wat willen jullie nou?
Je wilt het schoon (dus eerst even ontvetten) en je wilt dat het makkelijk schoon te houden is, glanst en dat vingerafdrukken e.d. niet zo snel zichtbaar zijn en dat doe je met een beetje olie.
De olie is dus puur onderhoud.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:34:40 #59
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_66445863
Hobbel eens bij de McDonald's binnen en vraag aan zo'n manager naar dat spul dat zij gebruiken. Misschien kun je wel een fles van ze kopen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_66462710
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:34 schreef klusfoobje het volgende:
Hobbel eens bij de McDonald's binnen en vraag aan zo'n manager naar dat spul dat zij gebruiken. Misschien kun je wel een fles van ze kopen.
Je beweert dat de keuken van de mac netjes is qua rvs,ik mag nooit te dichtbij komen .
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:54:26 #61
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_66465526
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Je wilt het schoon (dus eerst even ontvetten) en je wilt dat het makkelijk schoon te houden is, glanst en dat vingerafdrukken e.d. niet zo snel zichtbaar zijn en dat doe je met een beetje olie.
De olie is dus puur onderhoud.
Mijn RVS moet dus juist niet glanzen...... Vandaar dat ws op veel van die producten staat dat het voor glanzend RVS is en niet voor de matte variant.
pi_66507067
RVS moet schoon zijn. zonder vette plekken en poetsvegen.
afnemen met warm water en een paar druppels afwasmiddel. al die middelen die te koop zijn leveren een vetlaag op die je er nooit meer afkrijgt, BV olie, hoe komen ze erbij. zefs de duurste middelen zorgen voor een glanzende laag met vlekken.

optijd afnemen, de roosters van de afzuigkap iedere maand in de vaatwasser.
De Puta Madre
  vrijdag 27 februari 2009 @ 01:56:19 #63
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_66507270
CIF powercream is de shit voor je vette rvs keuken, ik maak er mijn rvs fornuis altijd mee schoon en echt veel minder werk dan daarmee kan ik me bijna niet voorstellen: erop spuiten, ff laten in werken en met een nat microvezeldoekje uitpoetsen, niet proberen droog te poetsen-gewoon laten drogen en tada!!!!
Je hele keuken meurt wel ongelovelijk naar de citroen maar das een klein ongemak vergeleken bij het gemak...

Er zijn met rvs 2 methodes: de ene zegt gruwelijk en absoluut 100% ontvetten en er daarna niet meer aanzitten(je ziet dan dus echt iedere vinger), de andere zegt ; schoonmaken en dan een beetje vettigheid erop en uitsmeren.
RVS in een keuken vetvrij houden is een hachelijke onderneming....
pi_66507318
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:41 schreef Killer_Mom het volgende:
RVS moet schoon zijn. zonder vette plekken en poetsvegen.
afnemen met warm water en een paar druppels afwasmiddel. al die middelen die te koop zijn leveren een vetlaag op die je er nooit meer afkrijgt, BV olie, hoe komen ze erbij. zefs de duurste middelen zorgen voor een glanzende laag met vlekken.

optijd afnemen, de roosters van de afzuigkap iedere maand in de vaatwasser.
Met olie krijg je juist minder snel vlekken en is het makkelijker schoon te maken nadien omdat het vuil op de olie ligt in plaats van op het metaal. Veel makkelijker af te vegen dus.
pi_66543093
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 02:00 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Met olie krijg je juist minder snel vlekken en is het makkelijker schoon te maken nadien omdat het vuil op de olie ligt in plaats van op het metaal. Veel makkelijker af te vegen dus.
mag zijn, ik heb net een nieuwe keuken met veel RVS. olie ga ik niet proberen, zo houd ik het gewoon schoon zonder veel moeite.
De Puta Madre
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:47:36 #66
15869 gr8w8
Better by design.
pi_66547849
Ik ben ook overtuigd geraakt van de olie. Voor afzuigkap & oven dan, fornuis niet. Geen gekke kleine spotjes meer, geen gekke vegen in de glans en het idee van een laagje wat in feite als een vliegenvanger voor vuil erop ligt, klinkt ook logisch. Alleen welke olie dan? Sommige zweren bij babyolie, maar er zijn ook zoveel duurdere...
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:56:15 #67
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_66548034
Gewoon een beetje olijfolie op een doekje
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 februari 2009 @ 15:33:19 #68
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_66553726
Na het ontvetten spul van HG erop speciaal voor rvs werkt mirakels!
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:41:29 #69
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_66674559
Vergeet alles, gebruik dit:

Geen chemicaliën, gewoon natmaken en poetsen maar.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_66674740

Loctite super clean

Werkt mooi
pi_66676771
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:41 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[ afbeelding ]

Ik ben een groot fan van die sponsjes maar die dingen kunnen behoorlijk krassen op rvs. Goed opletten dus en altijd met de vleug mee vegen.
pi_66710466
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:41 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[ afbeelding ]

Ik ben ook een grote fan, maar op dikke vetvlekken werkt het niet. Het werkte ook niet op mijn ruwe rvs.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:48:39 #74
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_66710516
Ik heb spul !
FF kijken hoe het heet....

Ben zo terug !

Power cleaner van wizz
Gewoon bij AH gehaald voor 2 euro.

Speciaal voor geborsteld en gepolijst roestvrijstaal.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:55:18 #75
3185 Adelante
To let it go now
pi_66710815
Werkt het ook?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')