Gaat Anneke Douma nu ook een lied over ons paaltsje opnemen?
quote:
LEEUWARDEN -
De blauwe Peugeot 307 van een automobiliste uit Delfzijl is vanmorgen even na tien uur gelanceerd door een van de beweegbare buspalen op het Ruiterskwartier in Leeuwarden.
Het is de twintigste auto die hier door een paal werd vernield. De klap was zo hevig dat de airbags ploften, de bestuurster hevig schrok en de motor van de wagen bijna door de motorkap werd gedrukt. De paal aan de kant van de Griek sneuvelde als exemplaar nummer elf.
De vrouw was onderweg naar haar tante en was bijna op het juiste adres. Ze was met haar bijna nieuwe wagen achter een bus aangereden en had de borden helemaal niet gezien: ,,Ik kom hier niet zo vaak en ben hier dus ook niet bekend. Ik vond het wel heel erg dat een omstander meteen na de klap aan me vroeg waarom ik niet beter had uitgekeken. Terwijl ik zo geschrokken was en pijn had.''
Een 42-jarige automobilist uit Spanje had zaterdagmiddag de primeur door als eerste bestuurder na de herinrichting van het Ruiterskwartier tegen de buspaal voor de Harmonie te botsen. Daarmee was hij nummer negentien. Deze paal bleef heel. Deze man reed ook achter een bus aan. Toen de motor van zijn Mercedes boven de paal zat, schoot deze onverbiddelijk omhoog.
Hoewel het oliecarter onder de motor was weggeslagen, kon de auto nog een eindje rijden. Agenten vonden rond half twee een oliespoor dat leidde tot om de hoek op het Wilhelminaplein. Voor de trappen van het Paleis van Justitie stond de wagen met daarin de familie die in alle staten was. Omdat de agenten geen Spaans spraken, kwam er een tolk aan te pas om uit te vinden wat er precies gebeurd was. De zwaar beschadigde auto's zijn beide met een kraanwagen opgehaald.
![]()
Deze mevrouw dacht natuurlijk aan wat anders bij het zien van dit plaatje
![]()
![]()
"Ik denk dat ie kapot is"
![]()
Toch flinke klapper zo te zien, airbags gaan niet zomaar af
[ Bericht 14% gewijzigd door Paladijn op 20-08-2007 18:15:48 (pics!111) ]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van
Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen
team 9000 - Spijker