Sorry hoor, als je de boel wilt oplichten zorg dan in ieder geval dat je mail qua zinsopbouw en spelling correct is.quote:Geachte postbank klant Aangezien er februari jongstleden nieuwe beveiligings wetten zijn ingevoerd voor pin pas en personalia, Deze gegevens moeten nu ook bij uw postbank online acount worden geveriveerd, Ter voorkoming van misbruik door derde vragen wij een moment van u tijd. login op http://mijn4post3bank2e67d8caf8a93f3h.cq.bz/ en vul de gevraagde gegevens in. Met vriendelijke groet Postbank N.V. F.A Tuininga Manager Operations Giroproducten
quote:Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens!
Mijn Postbank.nl is strikt persoonlijk. Medewerkers van Postbank zullen daarom nooit
naar uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode of TAN-codes vragen. Niet via
e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook
Nou, als het wat beter zou zijn opgesteld zullen er vast mensen zijn die erin trappen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:34 schreef Viking84 het volgende:
alsof iemand daarin zou trappen.
1) postbank vraagt nooit via mail om inloggegevens
2) je wordt met je naam aangesproken
Nah, gewoon zoveel mogelijk mailtjes versturen naar een SPAMlijst met NL mailadressen en geheid dat er wel iemand tussen zit die een Postbank klant is..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Croupouque het volgende:
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe komen dat soort mensen eigenlijk aan de mailadressen van postbankklanten?
Ik denk dat ze gewoon een of andere mailing lijst hebben en naar iedereen sturen of ze nou wel of geen postbankklant zijn. Triest genoeg zijn er vast nog wel oude mensen die er in trappen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Croupouque het volgende:
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe komen dat soort mensen eigenlijk aan de mailadressen van postbankklanten?
Firefox geeft een mooie melding idd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:37 schreef murp het volgende:
[img=578xnull]http://i17.tinypic.com/62z4q6x.jpg[/img]
Yay!quote:Uw heeft uw account geverifeerd en kan nu weer gebruik maken van
www.postbank.nl
quote:Whois Record
Registrant:
3bSoftware inc
ATTN: 1111MB.COM
c/o Network Solutions
P.O. Box 447
Herndon, VA. 20172-0447
Domain Name: 1111MB.COM
Administrative Contact, Technical Contact:
3bSoftware inc
ATTN: 1111MB.COM
c/o Network Solutions
P.O. Box 447
Herndon, VA 20172-0447
570-708-8780
Niet. Maar als je maar naar genoeg mensen mailt zullen er best veel Postbankklanten tussen zitten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Croupouque het volgende:
Ja, phishing, gewoon direct gekopieërd. Veel voorkomende manier van oplichting.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Harmen1984 het volgende:
Die inlogpagina ziet er wel goed uit trouwens![]()
edit-
Inclusief de originele disclaimer:
[..]
Pfew, gelukkig maarquote:Uw heeft uw account geverifeerd en kan nu weer gebruik maken van
www.postbank.nl
Da's ook niet echt moeilijk he.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:44 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Ja, phishing, gewoon direct gekopieërd. Veel voorkomende manier van oplichting.![]()
Neuh, ik snap ook niet waarom sommige mensen er in zouden trappen, check die fucking domein naam dan zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Da's ook niet echt moeilijk he.
Zit nu zijn DB te vullen met vuige taal, goede tip.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef Burner2000 het volgende:
Vorige keer hebben we zo'n nepsite de database vervuild door false gegevens te versturen.
Dit vraagt weer om een "run" te maken
Zie het wel gebeuren bij oudere mensen hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:49 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Neuh, ik snap ook niet waarom sommige mensen er in zouden trappen, check die fucking domein naam dan zou ik zeggen.![]()
zullen genoeg mensen intrappen hoor..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:49 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Neuh, ik snap ook niet waarom sommige mensen er in zouden trappen, check die fucking domein naam dan zou ik zeggen.![]()
Je kan ook echt alles invullen, geen idee hoe een tan code eruit ziet maar ik denk niet dat die bestaat uit het getal "1"quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef Burner2000 het volgende:
Vorige keer hebben we zo'n nepsite de database vervuild door false gegevens te versturen.
Als iemand even een scriptje kan maken.... de ouderwetse braat-o-lizer van reet weer eens uit de kast?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef Burner2000 het volgende:
Dit kon ik je van te voren al melden..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:52 schreef lucky_birdie het volgende:
Norton![]()
[[[url=http://aycu32.webshots.com/image/23991/2000972302711533342_th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:52 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
WTF?
Norton spoort niet![]()
Mijn "fraude controle is ingeschaked" thingie zegt er niets van. En ik heb het formulier al 2x ingevuld
Norton![]()
[[[url=http://aycu32.webshots.com/image/23991/2000972302711533342_th.jpg]afbeelding][/url]
Mocht iemand interesse hebben, ik heb hier nog wel een oud braatscript... even aanpassen moet de truuk fixen, maar ik heb geen tijd.quote:
TAN-codes bestaan uit 6 cijfersquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kan ook echt alles invullen, geen idee hoe een tan code eruit ziet maar ik denk niet dat die bestaat uit het getal "1"![]()
IEquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:52 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
WTF?
Norton spoort niet![]()
Mijn "fraude controle is ingeschaked" thingie zegt er niets van. En ik heb het formulier al 2x ingevuld
Norton![]()
[[[url=http://aycu32.webshots.com/image/23991/2000972302711533342_th.jpg]afbeelding][/URL]
En IE's eigen phishing filter werkt ook nog niet eens..quote:
maare.. EHmm.. wat the *peep* is dan het nut van zo'n fraudecontrole ding?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En IE's eigen phishing filter werkt ook nog niet eens..
Dat fout op deze pagina wil nog niks zeggen, dat je IE en Norton aangeven dat dit een lekker veilige pagina is zou je zorgen moeten maken..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:03 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
maare.. EHmm.. wat the *peep* is dan het nut van zo'n fraudecontrole ding?![]()
[[url=http://aycu26.webshots.com/image/22185/2000640342706752450_th.jpg]afbeelding][/URL]
stond trouwens wel onderin in beeld zo'n icoontje met "fout op deze pagina" blah blah
Je zal verbaasd zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:34 schreef Viking84 het volgende:
alsof iemand daarin zou trappen.
1) postbank vraagt nooit via mail om inloggegevens
2) je wordt met je naam aangesproken
Ik heb ook maar even wat bagger ingevuldquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[afbeelding]
Waar slaat dat nou weer op. Zijn er mensen die bijhouden welke tan-codes er gevraadg worden ofzo? Ik niet, ik weet dus ook niet welke codes ongebruikt zijn. Als ze er dan ook een mail neerzetten, dan had ik de hele lijst even ingescand en gestuurd. Zo ben ik wel.
Vergeet de naieve en domme mensen nietquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mwah, als een oudje net heeft leren internetbankieren en diegene ziet ineens zo'n mailtje in zijn/haar mailbox, dan zou die wel 's proberen in te loggen denk ik.
zag net idd ook dat die foutmelding verder niets is..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat fout op deze pagina wil nog niks zeggen, dat je IE en Norton aangeven dat dit een lekker veilige pagina is zou je zorgen moeten maken..
FF, doet heel liev tegen me zeggen dat dit een "foute mensen" pagina is![]()
Hoezo niet te openen? Je kunt het toch wel zonder gevaar lezen. Belangrijk is alleen niet op te volgen wat ze in het mailtje zeggen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:57 schreef Aoristus het volgende:
ik hoorde gister nog op de radio dat het aantal phishingmailtjes van de postbank verveelvoudigt is. Er wordt aangeraden 'om het mailtje niet te openen'
Misschien gaan ze er vanuit dat de gemiddelde internetter het iq van een krop sla heeft, en dat ze alles doen wat ze verteld word in een mailtje..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoezo niet te openen? Je kunt het toch wel zonder gevaar lezen. Belangrijk is alleen niet op te volgen wat ze in het mailtje zeggen.
Daarom diequote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoezo niet te openen? Je kunt het toch wel zonder gevaar lezen. Belangrijk is alleen niet op te volgen wat ze in het mailtje zeggen.
Is ook niet nodig... er zijn genoeg domme mensen die dit correct zullen invullenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef IkWilbert het volgende:
lol, wat een trieste mail... ze doen niet eens hun best.
Ze hadden het best serieuzer op kunnen stellen, hadden misschien nog meer mensen in ingevuld.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:21 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Is ook niet nodig... er zijn genoeg domme mensen die dit correct zullen invullen
Heb je versie 2.0?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:13 schreef Seventh-Heaven het volgende:
hmm mn firefox geeft geen kick als ik naar die site ga... hoe kan dat dan weer..
die kreeg ik ookquote:
DDosquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:55 schreef McKillem het volgende:
We moeten met zijn allen dat ding overloaden.
Mwah. laten we eerlijk zijn... zowel de site als het mailtje hebben nu niet bepaald het signatuur van een geniequote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze hadden het best serieuzer op kunnen stellen, hadden misschien nog meer mensen in ingevuld.
Dus volgens mij zijn deze oplichters zelf ook best dom. Of ze hebben dyslectie natuurlijk.![]()
Beetje suf he.... het draait bij 111mb.com. Een gratis hoster waar je binnen 5 minuutjes een accountje maakt.quote:
Nou, "vroegah" was het zo, dat de TAN codes opeenvolgend gevraagd werden. Nu worden ze random gevraagd, dus heeft zijn vraag om TAN codes ook weinig zin. In de oude situatie had ie er wel wat aan gehad.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:03 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[afbeelding]
Waar slaat dat nou weer op. Zijn er mensen die bijhouden welke tan-codes er gevraadg worden ofzo? Ik niet, ik weet dus ook niet welke codes ongebruikt zijn. Als ze er dan ook een mail neerzetten, dan had ik de hele lijst even ingescand en gestuurd. Zo ben ik wel.
Nee, daarom zeg ik: ze hadden het zoveel beter kunnen doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:24 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Mwah. laten we eerlijk zijn... zowel de site als het mailtje hebben nu niet bepaald het signatuur van een genie
die gamesite krijg je als je de link in de op. opent.. als je naar de Petershop oid link ga krijg je een 404 foutmelding.quote:Op woensdag 25 juli 2007 08:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nou, "vroegah" was het zo, dat de TAN codes opeenvolgend gevraagd werden. Nu worden ze random gevraagd, dus heeft zijn vraag om TAN codes ook weinig zin. In de oude situatie had ie er wel wat aan gehad.
Ongelooflijk dat er mensen zijn die hierin trappen...
Ik krijg nu overigens één of andere game site.
quote:We're sorry, but we were unable to locate the page you requested.
Please check the spelling on the Web address you entered; especially capitalization and punctuation.
Kzat eerder met het idee gewoon dat formulier massal fout in te vullen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 08:11 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Beetje suf he.... het draait bij 111mb.com. Een gratis hoster waar je binnen 5 minuutjes een accountje maakt.
Je kan denk ik beter het abuse-formuliertje bij de host invullen. Ik gok dat ie dan sneller offline is dan wanneer jij een ping -t op hem afvuurt![]()
Mwah, niks mis met het systeem om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:22 schreef covie het volgende:
Ik heb de mail ook gehad.
En laatst al in het nieuws gelezen, weet niet of het fok was, dat er idnerdaad mensen zijn geweest die er in zijn getrapt.
Het wordt tijd dat ook de postbank overgaat op hetzelfde systeem als de abn en de rabobank.
Het lijkt veilig inderdaad en handig dat je overal kan inloggen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:32 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Mwah, niks mis met het systeem om eerlijk te zijn.
Ik weet hoe het werkt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:40 schreef Dorkquemada het volgende:
Hoezo, intrappen.. met inloggen mag je alleen maar kijken, je hebt nog steeds codes nodig om ook maar iets te doen. (Die ik op mijn mobiel ontvang)
Ze kunnen Humberto bellen!quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Maar wat kunnen die mensen met die tan-codes? Ze weten niet welk volgnummer bij welke tan-code hoort. Dus stel dat ik 3 ongebruikte tan codes doorgeef. Zij proberen vervolgens wat over te maken. Er wordt gevraagd naar bijv. tancode #47. Ze vullen 1 van die 3 in. De kans dat die code niet klopt is heel groot. Die code kan dus ook niet meer worden gebruikt. Dan houden ze nog maar 2 over. Ook voor die 2 codes weten zie niet bij welk volgnummer het hoort.
Ze vragen ook eerst het laatst gebruikte volgnummer.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Maar wat kunnen die mensen met die tan-codes? Ze weten niet welk volgnummer bij welke tan-code hoort. Dus stel dat ik 3 ongebruikte tan codes doorgeef. Zij proberen vervolgens wat over te maken. Er wordt gevraagd naar bijv. tancode #47. Ze vullen 1 van die 3 in. De kans dat die code niet klopt is heel groot. Die code kan dus ook niet meer worden gebruikt. Dan houden ze nog maar 2 over. Ook voor die 2 codes weten zie niet bij welk volgnummer het hoort.
Ja, maar het gaat al lang niet meer zo. Sinds een aantal maanden wordt er willekeurig naar volgnummers gevraagd. Dus niet 1,2,3,4,5,6 enz.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:06 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ze vragen ook eerst het laatst gebruikte volgnummer.
Die spelfouten!![]()
![]()
![]()
2 dagen geleden al.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:44 schreef TheIceWarrior het volgende:
http://petersshop.1111mb.com/ is offline gehaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |