Sorry hoor, als je de boel wilt oplichten zorg dan in ieder geval dat je mail qua zinsopbouw en spelling correct is.quote:Geachte postbank klant Aangezien er februari jongstleden nieuwe beveiligings wetten zijn ingevoerd voor pin pas en personalia, Deze gegevens moeten nu ook bij uw postbank online acount worden geveriveerd, Ter voorkoming van misbruik door derde vragen wij een moment van u tijd. login op http://mijn4post3bank2e67d8caf8a93f3h.cq.bz/ en vul de gevraagde gegevens in. Met vriendelijke groet Postbank N.V. F.A Tuininga Manager Operations Giroproducten
quote:Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens!
Mijn Postbank.nl is strikt persoonlijk. Medewerkers van Postbank zullen daarom nooit
naar uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode of TAN-codes vragen. Niet via
e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook
Nou, als het wat beter zou zijn opgesteld zullen er vast mensen zijn die erin trappen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:34 schreef Viking84 het volgende:
alsof iemand daarin zou trappen.
1) postbank vraagt nooit via mail om inloggegevens
2) je wordt met je naam aangesproken
Nah, gewoon zoveel mogelijk mailtjes versturen naar een SPAMlijst met NL mailadressen en geheid dat er wel iemand tussen zit die een Postbank klant is..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Croupouque het volgende:
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe komen dat soort mensen eigenlijk aan de mailadressen van postbankklanten?
Ik denk dat ze gewoon een of andere mailing lijst hebben en naar iedereen sturen of ze nou wel of geen postbankklant zijn. Triest genoeg zijn er vast nog wel oude mensen die er in trappen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Croupouque het volgende:
Dit is misschien een domme vraag, maar hoe komen dat soort mensen eigenlijk aan de mailadressen van postbankklanten?
Firefox geeft een mooie melding idd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:37 schreef murp het volgende:
[img=578xnull]http://i17.tinypic.com/62z4q6x.jpg[/img]
Yay!quote:Uw heeft uw account geverifeerd en kan nu weer gebruik maken van
www.postbank.nl
quote:Whois Record
Registrant:
3bSoftware inc
ATTN: 1111MB.COM
c/o Network Solutions
P.O. Box 447
Herndon, VA. 20172-0447
Domain Name: 1111MB.COM
Administrative Contact, Technical Contact:
3bSoftware inc
ATTN: 1111MB.COM
c/o Network Solutions
P.O. Box 447
Herndon, VA 20172-0447
570-708-8780
Niet. Maar als je maar naar genoeg mensen mailt zullen er best veel Postbankklanten tussen zitten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Croupouque het volgende:
Ja, phishing, gewoon direct gekopieërd. Veel voorkomende manier van oplichting.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:35 schreef Harmen1984 het volgende:
Die inlogpagina ziet er wel goed uit trouwens![]()
edit-
Inclusief de originele disclaimer:
[..]
Pfew, gelukkig maarquote:Uw heeft uw account geverifeerd en kan nu weer gebruik maken van
www.postbank.nl
Da's ook niet echt moeilijk he.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:44 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Ja, phishing, gewoon direct gekopieërd. Veel voorkomende manier van oplichting.![]()
Neuh, ik snap ook niet waarom sommige mensen er in zouden trappen, check die fucking domein naam dan zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Da's ook niet echt moeilijk he.
Zit nu zijn DB te vullen met vuige taal, goede tip.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef Burner2000 het volgende:
Vorige keer hebben we zo'n nepsite de database vervuild door false gegevens te versturen.
Dit vraagt weer om een "run" te maken
Zie het wel gebeuren bij oudere mensen hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:49 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Neuh, ik snap ook niet waarom sommige mensen er in zouden trappen, check die fucking domein naam dan zou ik zeggen.![]()
zullen genoeg mensen intrappen hoor..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:49 schreef Dennehy het volgende:
[..]
Neuh, ik snap ook niet waarom sommige mensen er in zouden trappen, check die fucking domein naam dan zou ik zeggen.![]()
Je kan ook echt alles invullen, geen idee hoe een tan code eruit ziet maar ik denk niet dat die bestaat uit het getal "1"quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef Burner2000 het volgende:
Vorige keer hebben we zo'n nepsite de database vervuild door false gegevens te versturen.
Als iemand even een scriptje kan maken.... de ouderwetse braat-o-lizer van reet weer eens uit de kast?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef Burner2000 het volgende:
Dit kon ik je van te voren al melden..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:52 schreef lucky_birdie het volgende:
Norton![]()
[[[url=http://aycu32.webshots.com/image/23991/2000972302711533342_th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:52 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
WTF?
Norton spoort niet![]()
Mijn "fraude controle is ingeschaked" thingie zegt er niets van. En ik heb het formulier al 2x ingevuld
Norton![]()
[[[url=http://aycu32.webshots.com/image/23991/2000972302711533342_th.jpg]afbeelding][/url]
Mocht iemand interesse hebben, ik heb hier nog wel een oud braatscript... even aanpassen moet de truuk fixen, maar ik heb geen tijd.quote:
TAN-codes bestaan uit 6 cijfersquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kan ook echt alles invullen, geen idee hoe een tan code eruit ziet maar ik denk niet dat die bestaat uit het getal "1"![]()
IEquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:52 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
WTF?
Norton spoort niet![]()
Mijn "fraude controle is ingeschaked" thingie zegt er niets van. En ik heb het formulier al 2x ingevuld
Norton![]()
[[[url=http://aycu32.webshots.com/image/23991/2000972302711533342_th.jpg]afbeelding][/URL]
En IE's eigen phishing filter werkt ook nog niet eens..quote:
maare.. EHmm.. wat the *peep* is dan het nut van zo'n fraudecontrole ding?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En IE's eigen phishing filter werkt ook nog niet eens..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |