Ik wil wel even zeggen dat de Xbox 360 & PS3 er werkelijk NIET uitzien in SD of ED. Als je sommige games wilt spelen moet je wel een 720p scherm hebben omdat anders dingen niet (goed) weergegeven worden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:44 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ook voor games is plasma mooier. Het waarnemen van hoge resoluties op grote afstand wordt beperkt door de menselijke ogen, dat heeft met beeldbronnen niets te maken.
Voor TV maakt het al helemaal niks uit, aangezien tv bij lange na 1080 niet haalt.
Framerate is niet hetzelfde als Hz. PAL tv signalen blijven 25 fps op 50, 60 & 100Hz tv's. Enkel sommige Philips tv's verhogen de framerate naar 30. TV signalen zijn altijd 50hz omdat ze interlaced 25 fps in je tv dumpen. Games kunnen 60 frames per seconde progressive in je tv dumpen waardoor het ook 60hz is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:31 schreef Mr.N het volgende:
Ik zit ook nogsteeds te wtijvelen welke LCD ik zal nemen. Eerst zat ik te gissen tussen 3 modelen. Een Samsung, Sony of een Sharp (ook te zien in mijn vorige reactie >>> [High Definition & Multichannel Audio] #8). Andere merken vallen bij mij in de niet, en ik kan het weten, omdat ik zelf al een aantal jaartjes als bijbaantje in een electronicazaak werk
Heb zelf ook gefocust op plasma's (vooral de Pioneer's), maar zo'n filmfreak ben ik nou ook weer niet
Mijn ouders hebben nu al een Sony 32D3000 100Hz voor in de woonkamer in hun bezit die ik soms wel eens gebruik voor high-end games op PC en Wii (480p). Zelf heb ik nog een oude Sony breedbeeld 100Hz scherm in m'n kamer, maar daar komt dus binnenkort verandering in.Maar nu dus voor mij 2 van de 3 merken afvallen vanwege issues, concentreer ik me nu alleen nog maar op dat enne merk: Samsung. En wel deze 2 modellen.
De Samsung LE40M87BDX die mij nogsteeds interesseert:
[afbeelding]
En de nog te komen Model Samsung LE40F86BDX 100/120Hz:
[afbeelding]
Er komt ook een LE40F96BDX model aan, die heeft LED Backlight dus die zit ook in m'n twijvel collectie.
Zoals je dus weet aas ik dus vooral op een FULLHD scherm, toch net wat toekomst gerichter dan een HDready scherm
En nu komt dus de vraag waar ik het allemaal voor doe: Ik ben al heel lang gewend met een 100Hz scherm. Helaas kan één van de bovenstaande schermen alleen maar 50/60Hz weergeven. De nieuwe model kan de framerate verdubbelen (zoals ik het nu gewend ben). Dus is 100Hz echt een must tegenover een 60Hz? Want ikzelf heb gehoord dat een menselijke oog niet meer dan 60Hz kan waarnemen. Hier zou ik dus graag een antwoord op willen hebben. Dit zou voor mij de doorslag geven welke scherm ik ga nemen.
P.S: op de zeer gewaarderde Hi-tech website AV Forum had ik ook al deze discussie aangewakkerd
Het geldt ook voor deze generatie deels, kijk maar naar hoeveel mensen alleen al problemen hebben met hun toestel(len) om een HD DVD/Blu-ray Film correct te laten lopen op de vereiste 1080p24fps methode. Die toestellen beginnen nu pas mondjesmaat geproduceerd te worden. De Samsung LE40M87BDX die ik aangaaf heeft bijsommige modellen een Firmware of EDID probleem, waardoor 24fps wordt weergegeven in 60Hz waardoor er dus Telecine judder voorkomt. Maar dat krijg je dus als er steeds weer andere methodes bij een komen om de Film zo'n realistisch mogelijke weergave te geven.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:37 schreef BMH het volgende:
[..]
Framerate is niet hetzelfde als Hz. PAL tv signalen blijven 25 fps op 50, 60 & 100Hz tv's. Enkel sommige Philips tv's verhogen de framerate naar 30. TV signalen zijn altijd 50hz omdat ze interlaced 25 fps in je tv dumpen. Games kunnen 60 frames per seconde progressive in je tv dumpen waardoor het ook 60hz is.
Het is absolute onzin als je in deze generatie nog op Hz gaat letten. En komt ook nog bij dat LCD's op een hele andere manier werken. Hz is daarbij totaal niet belangrijk voor de kwaliteit/rustigheid van je beeld.
Nee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:43 schreef Mr.N het volgende:
[..]
Het geldt ook voor deze generatie deels, kijk maar naar hoeveel mensen alleen al problemen hebben met hun toestel(len) om een HD DVD/Blu-ray Film correct te laten lopen op de vereiste 1080p24fps methode. Die toestellen beginnen nu pas mondjesmaat geproduceerd te worden. De Samsung LE40M87BDX die ik aangaaf heeft bijsommige modellen een Firmware of EDID probleem, waardoor 24fps wordt weergegeven in 60Hz waardoor er dus Telecine judder voorkomt. Maar dat krijg je dus als er steeds weer andere methodes bij een komen om de Film zo'n realistisch mogelijke weergave te geven.
Vorige generatie met de Conventiele beeldbuizen had je ook zulke problemen, dat je bij een 50Hz beeldscherm de beeld alle kanten op zag trillen, tegen over een 100Hz beeldscherm (dat overigens later kwam) wat vloeiendere weergaven gaf. Het was ook misselijkmakend toen ik mijn Sony breedbeeld scherm had gekocht, dat je in de winkel bij sommige tvtoestellen zag die niet goed afgesteld waren met signaal e.d. + dat het beeld ging trillen als een gekDaarom vroeg ik me ook af of dat bij LCD/Plasma's ook van toepassing was (naast al die vroegere ghosting/veegactie verhalen).
Ziet er goed uit, Je ziet dus duidelijk verschil in beeld ook?quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:39 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb sinds vandaag onderstaande kabel! Geweldig! Beeld en vooral het geluid zijn duidelijk beter. Ik kan deze kabel iedereen aanraden die een LCD TV heeft en een optische digitale ingang op z'n versterker. Kost wel ¤ 67,-
[afbeelding]
Als je erg gevoelig bent voor cognitieve dissonantie wel ja.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, Je ziet dus duidelijk verschil in beeld ook?
SD klopt uiteraard (wat is ED?). Wat ik maar wil zeggen is dat elk scherm van 1024x768 of hoger eigenlijk prima voldoet. Veel plasma's hebben die resolutie en daarop is PS3 / X360 / Blu ray etc echt prachtig kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:46 schreef BMH het volgende:
[..]
Ik wil wel even zeggen dat de Xbox 360 & PS3 er werkelijk NIET uitzien in SD of ED. Als je sommige games wilt spelen moet je wel een 720p scherm hebben omdat anders dingen niet (goed) weergegeven worden.
Ja zie het vooral goed in FIFA 07. Ben vooral blij met de Optische kabel, geluid klinkt nu stukken helderder. Monster is ook een topmerk op kabelgebied.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, Je ziet dus duidelijk verschil in beeld ook?
Ik was ook niet bang dat je me iets wou aannaaienquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja zie het vooral goed in FIFA 07. Ben vooral blij met de Optische kabel, geluid klinkt nu stukken helderder. Monster is ook een topmerk op kabelgebied.
Ik wil je niks aannaaien maar voor mij is deze kabel echt veel beter dan Microsoft kabel.
Nee die doet het gewoon goed? Die kabel van MS schijnt ook al gewoon erg goed te zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oke dan!
Ik ben er iig blij mee, bij de standaard kabel van Microsoft bleef m'n optische kabel nooit goed vast zitten, heb / had jij dat ook?
Op welke manier niet goed? viel je geluid soms weg dan?quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hmmm bij mij zat de optische kabel nooit goed vast in de MS kabel.... vreemd!
Mijn vriendin piept en kraakt ook als ie er half in hangt, dus das niet zo gek.quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Yep en soms kraken... maarja de optische kabel hing er dan ook half in
ED is Enhanced Definition oftewel 480Pquote:Op donderdag 26 juli 2007 21:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
SD klopt uiteraard (wat is ED?). Wat ik maar wil zeggen is dat elk scherm van 1024x768 of hoger eigenlijk prima voldoet. Veel plasma's hebben die resolutie en daarop is PS3 / X360 / Blu ray etc echt prachtig kan ik je zeggen.
Ik heb dus laatst de verkeerde kabel gekocht, zonder optische kabel voor het geluidquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:39 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb sinds vandaag onderstaande kabel! Geweldig! Beeld en vooral het geluid zijn duidelijk beter. Ik kan deze kabel iedereen aanraden die een LCD TV heeft en een optische digitale ingang op z'n versterker. Kost wel ¤ 67,-
[afbeelding]
Jaquote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:23 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb dus laatst de verkeerde kabel gekocht, zonder optische kabel voor het geluid
Is het verschil goed merkbaar??
Yep. Alleen is de resolutie ook hoger dan SD. I.p.v. 640x480 is ED 854x480.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:21 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ED is Enhanced Definition oftewel 480P
Hmmm ik had het meer over de optische kabel voor het geluid.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
JaVooral bij FIFA 07 zie ik duidelijk verschil. Veld is veel "groener".
Oké, denk ik toch dat ik deze maar aan ga schaffen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:30 schreef Morpheus2002 het volgende:
Oh ja is gewoon goed. Geluid klinkt lekker vol. Bij m'n oude kabel haperde en tikte het nogal eens...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |