samsungquote:Op woensdag 25 juli 2007 16:32 schreef AQuila360 het volgende:
Het is deze geworden voor 999 bij een echte winkel hier in de buurt. die hadden hem in de aanbieding van 1400 voor 999.
Ga hem zo ff snel kopen of bestellen, weet eigenlijk niet of die zaken die tv's op voorraad hebben?
Maar goed dat maakt me niet zo veel uit
quote:
Ja en een Sony. Samsung geeft mooiere kleuren en heeft een hogere contrastverhouding dan de Sony. Terwijl de Sony duurder was. Samsung maakt gewoon goede schermen, valt niet over te debatteren.quote:
Niet?quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:10 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Ja en een Sony. Samsung geeft mooiere kleuren en heeft een hogere contrastverhouding dan de Sony. Terwijl de Sony duurder was. Samsung maakt gewoon goede schermen, valt niet over te debatteren.
Nee, tis gewoon een feit. Tuurlijk heb je bepaalde types (mindere) en ieder zijn voorkeuren. Maar ze maken geen slechte schermen. Over onderlinge voor -en nadelen is discussie natuurlijk ieders recht.quote:
Ja en ook fantastisch onderbouwd. Dank daarvoor.quote:
Ik ben er ook erg tevreden meequote:Op woensdag 25 juli 2007 20:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en ook fantastisch onderbouwd. Dank daarvoor.
Bij elke TV is het zo dat het je moet aanspreken en je eigen voorkeur moet zijn.
Toevallig spreekt Samsung mij het meeste aan en levert voor mij ook nog eens zeer goede kwaliteit.
Ik lees veel reviews voordat ik tot aankoop overga en heb dus ook veel goede reviews gelezen.
Wat ik voornamelijk het belangrijkte vond is de vergelijk met andere LCD tv's en de priijskwaliteit verhouding van Samsung vond ik onovertroffen.
Ik heb de 82 cm variant van de jouwe. Puik toestel!! Als je er tijd aan spendeert kan het beeld nog VEEL mooier worden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:55 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik ben er ook erg tevreden meeLaat ze maar sparen en tegen de tijd dat ze geld bijelkaar hebben kunnen ze weer extra gaan sparen voor die nieuwe feature die dan uit is!
En zo blijf je bezig![]()
Ik heb die van mij heel even 5 min aangehadquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:00 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
Ik heb de 82 cm variant van de jouwe. Puik toestel!! Als je er tijd aan spendeert kan het beeld nog VEEL mooier worden.
/heb de mijne handmatig afgesteld dmv een testbeeld (via pc) en dan met de RGB waardes en contrast te spelen. Scheelt ENORM veel kan ik je zeggen.
DNI-e mag wel aan blijven, maar zet aub dynamic contrast uit.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:08 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik heb die van mij heel even 5 min aangehadMaar wel tof ja.
Maar al die beeldverbeterings technieken enzo die kan je toch beter uitzetten?
Morgen de hele middag tijd om er mee te klotequote:Op woensdag 25 juli 2007 22:12 schreef Robhimself.2 het volgende:
[..]
DNI-e mag wel aan blijven, maar zet aub dynamic contrast uit.
service van samsung is gewoon klote...quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en ook fantastisch onderbouwd. Dank daarvoor.
Bij elke TV is het zo dat het je moet aanspreken en je eigen voorkeur moet zijn.
Toevallig spreekt Samsung mij het meeste aan en levert voor mij ook nog eens zeer goede kwaliteit.
Ik lees veel reviews voordat ik tot aankoop overga en heb dus ook veel goede reviews gelezen.
Wat ik voornamelijk het belangrijkte vond is de vergelijk met andere LCD tv's en de priijskwaliteit verhouding van Samsung vond ik onovertroffen.
Nou prima, jij hebt een nare ervaring met Samsung.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:13 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
service van samsung is gewoon klote...
ik ben een jaar bezig geweest met mijn eerste 42'' samsung tv... stond een logo HD ready op, maar werkte niet op de x360.. niet op 50 en 60hz!!!!
dus ik over de zeik dat ik 1300 euro uitgeef aan een tv die geen HD kan weergeven!
uiteindelijk na lang gezeik een advocaat erop gestuurd en kreeg een nieuw vergelijkbaar model aangeboden... natuurlijk niet aangenomen, maar wel al mijn geld terug gekregen..
ik koop echt niets meer van samsung... ook geen pacemaker als ik hem nodig zou hebben..
samsung heeft het gewoon echt verbruid bij mij!
Voor hem wel ja. Is toch niet zo gek?quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou prima, jij hebt een nare ervaring met Samsung.
Dan is direct heel Samsung kut?
Precies! Voor hem.....quote:
ik presenteer het niet als een feit...quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Precies! Voor hem.....
Ach fuck it.... ik heb er gewoon de P in als mensen roepen "merk" en het dan als verdongen feit presenteren
Dat is nou net de fout die veel mensen maken. Ten eerste is resolutie lang niet het belangrijkste aspect van beeldkwaliteit. Dit zijn contrast, verzadiging en kleurechtheid in de eerste plaats. Alle drie zijn deze bij plasma beter. Daarnaast is het zo dat resolutie pas bij een beperkte kijkafstand een rol gaat spelen. Zo zul je bij een 42" schem bij een kijkafstand van 3 meter het verschil tussen 720p en 1080p al niet eens meer waarnemen. Bij kleinere schermen is deze afstand vanzelfsprekend ook kleiner.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:40 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ga toch gewoon voor een LCD want die plasma resolutie lijkt me niet oke.
alleen probeer maar eens een plasma onder de 42'' te kopen en een LCD boven de 42''?!quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is nou net de fout die veel mensen maken. Ten eerste is resolutie lang niet het belangrijkste aspect van beeldkwaliteit. Dit zijn contrast, verzadiging en kleurechtheid in de eerste plaats. Alle drie zijn deze bij plasma beter. Daarnaast is het zo dat resolutie pas bij een beperkte kijkafstand een rol gaat spelen. Zo zul je bij een 42" schem bij een kijkafstand van 3 meter het verschil tussen 720p en 1080p al niet eens meer waarnemen. Bij kleinere schermen is deze afstand vanzelfsprekend ook kleiner.
Full HD is een mooie marketing term maar in werkelijkheid kun je je beter op andere zaken focussen. Echter werkt het marketing apparaat prima, want LCD's worden veel meer verkocht, terwijl plasma's toch echt superieur zijn (en nog goedkoper ook!).
het gaat mij puur omde 360 en klein beetje films en haast geen tv. dan is die resolutie wel van belang.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is nou net de fout die veel mensen maken. Ten eerste is resolutie lang niet het belangrijkste aspect van beeldkwaliteit. Dit zijn contrast, verzadiging en kleurechtheid in de eerste plaats. Alle drie zijn deze bij plasma beter. Daarnaast is het zo dat resolutie pas bij een beperkte kijkafstand een rol gaat spelen. Zo zul je bij een 42" schem bij een kijkafstand van 3 meter het verschil tussen 720p en 1080p al niet eens meer waarnemen. Bij kleinere schermen is deze afstand vanzelfsprekend ook kleiner.
Full HD is een mooie marketing term maar in werkelijkheid kun je je beter op andere zaken focussen. Echter werkt het marketing apparaat prima, want LCD's worden veel meer verkocht, terwijl plasma's toch echt superieur zijn (en nog goedkoper ook!).
Stroomverbruik argument weer. Alsof iemand rekening houdt met de hoeveelheid stroom een apparaat gebruikt. Mensen die geen plasma kopen omdat het teveel stroom verbruikt moeten ook geen 360 of PS3 kopen, die zuipen namelijk ook stroom. En ik weet zeker dat deze mensen niet overal spaarlampen hebben hangen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:00 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
alleen probeer maar eens een plasma onder de 42'' te kopen en een LCD boven de 42''?!
een LCD boven de 42'' is (nog) fysiek onmogelijk, dus linken ze dan 2 schermen aan elkaar om toch formaat te maken.... en een plasma onder de 42'' is gewoon super onefficient....
als je naar de stroomrekening kijkt( wat niemand overigens doet bij aankoop van een TV) is plasma ook niet echt de voordeligste
Tegenwoordig maakt dat nauwelijks meer uit, bovendien boeien die paar tientjes per jaar me niet als ik daar veel beter beeld voor heb.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:00 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
alleen probeer maar eens een plasma onder de 42'' te kopen en een LCD boven de 42''?!
een LCD boven de 42'' is (nog) fysiek onmogelijk, dus linken ze dan 2 schermen aan elkaar om toch formaat te maken.... en een plasma onder de 42'' is gewoon super onefficient....
als je naar de stroomrekening kijkt( wat niemand overigens doet bij aankoop van een TV) is plasma ook niet echt de voordeligste
Ook verbruiken plasma's minder stroom als het beeld donker is. Dus bij donkere films kan het zijn dat plasma's minder verbuiken dan LCD's. LCD's hebben namelijk een backlight die altijd aanstaat, ook bij donkere beelden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:40 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Tegenwoordig maakt dat nauwelijks meer uit, bovendien boeien die paar tientjes per jaar me niet als ik daar veel beter beeld voor heb.
Ook voor games is plasma mooier. Het waarnemen van hoge resoluties op grote afstand wordt beperkt door de menselijke ogen, dat heeft met beeldbronnen niets te maken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
het gaat mij puur omde 360 en klein beetje films en haast geen tv. dan is die resolutie wel van belang.
Er zit wel een gaaf lampje in de afstandsbediening![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |