abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:30:20 #1
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51783207
Mijn vriend en ik staan ingeschreven voor een huurwoning. Momenteel wonen we ook in een huurwoning en dat bevalt prima dus we hoeven ook niet met grote haast weg.

Maar ja je wilt toch wel eens wat anders enzo. Dus je schrijft je in en begint met punten verzamelen. Elke week reageer je op woningen die je wel wat lijken en zo af en toe wordt je dan opgeroepen om te komen kijken.

Nu gebeurt het ons de laatste tijd steeds vaker dat er niet 1, maar wel 5 of soms 15 mensen worden opgeroepen die allemaal naar die woning mogen komen kijken en dan wordt er ter plekke bepaald wie de woning krijgt.

Is dit normaal tegenwoordig? vroeger was er toch een systeem dat de nummer 1 de oproep kreeg, als die niet wilde dan de nummer 2 etc. Het is ons nu al 2 keer overkomen dat we als 2de eindigen om dat de persoon voor je toch besluit de woning te nemen. Je neemt er dan wel een vrije dag voor op en zo, dus dat is best balen.

Waarom dit achterlijke systeem? Kan iemand me dat verklaren?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51783327
tekort aan woningen , maar welke stad of provincie

kom lekker naar gemeente zederik , gewoon reageren op grote huizen in kleine dorpjes , dan heb je hem altijd

ik zelf was 2 weken ingeschreven , en heb nu een dik huurhuis
pi_51783356
Ik heb het ook een aantal keer gehad met het belijken van een kamer, waren er 7 mensen..
Dit vond ik echt niet leuk, je kreeg niet de tijd om met de mensen te praten die in het huis woonde.
Het is inderdaad heel erg vervelend.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:36:48 #4
152789 karr-1
pi_51783382
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:35 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb het ook een aantal keer gehad met het belijken van een kamer, waren er 7 mensen..
Dit vond ik echt niet leuk, je kreeg niet de tijd om met de mensen te praten die in het huis woonde.
Het is inderdaad heel erg vervelend.
Ja precies, je staat alleen elkaar aan te kijken van wie gaat hem nemen. Een beetje normaal rondkijken of vragen stellen is er niet bij.
pi_51783385
hier gaat dat ook zo hoor, de nrs. 1 t/m 10 ofzo worden uitgenodigd, en dan hangt het af van de mensen die komen opdagen, en hoe hoog jij dan staat.
de nr. 1 heeft dan de eerste keus, wil die hem niet, dan nr. 2, enz.
de woningbouw heeft ook geen zeeën van tijd om 10 mensen apart van elkaar uit te nodigen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:38:23 #6
152789 karr-1
pi_51783425
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
hier gaat dat ook zo hoor, de nrs. 1 t/m 10 ofzo worden uitgenodigd, en dan hangt het af van de mensen die komen opdagen, en hoe hoog jij dan staat.
de nr. 1 heeft dan de eerste keus, wil die hem niet, dan nr. 2, enz.
de woningbouw heeft ook geen zeeën van tijd om 10 mensen apart van elkaar uit te nodigen
In mijn vorige woning kon ik op afspraak de sleutel ophalen bij de woningbouw en dan zelf gaan kijken. Als ik hem hebben wilde mocht ik de sleutel meteen houden, anders weer inleveren.

Ik vind het echt een onzinnig systeem om zoveel mensen tegelijk uit te nodigen en dan maar kijken wie er als eerste aan de beurt is.
pi_51783503
Ik heb inmiddels een andere kamer, ik was gewoon de eerste, en deze persoon heeft toen contact met mij opgenomen.
Hier was ik ontzettend blij mee, heb hier tijdje terug ook een topic over geopend.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:46:00 #8
152789 karr-1
pi_51783623
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:41 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb inmiddels een andere kamer, ik was gewoon de eerste, en deze persoon heeft toen contact met mij opgenomen.
Hier was ik ontzettend blij mee, heb hier tijdje terug ook een topic over geopend.
Zo hoort het ook te gaan in mijn ogen. Ben je nummer 1, dan mag je kijken. Vind je het niks, dan de nummer 2 etc. Niet met zijn allen op een kluitje in de hoop dat het wat wordt. Kost me alleen maar dure vrije dagen.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:57:53 #9
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_51784001
Vleeskeuren, deden wij ook altijd in ons studentenhuis
Tot zover de kwaliteitspost
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:01:39 #10
152789 karr-1
pi_51784100
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:57 schreef Gizmo112 het volgende:
Vleeskeuren, deden wij ook altijd in ons studentenhuis
Ik heb het hier niet over een studentenhuis of kamer, ik heb het over een 4 kamer woning voor normale volwassen mensen.
pi_51784193
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:30 schreef karr-1 het volgende:
Je neemt er dan wel een vrije dag voor op en zo, dus dat is best balen.
Dat valt ook wel mee. Het duurt geen hele dag en ervoor of erna kan je weer aan het werk.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:06:26 #12
152789 karr-1
pi_51784226
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:05 schreef doshi het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee. Het duurt geen hele dag en ervoor of erna kan je weer aan het werk.
Als je in dezelfde woont en werkt wel ja, maar dat is bij mij dus niet het geval. En die afspraken zijn altijd op dusdanige tijdstippen dat je ervoor of er na niets meer kunt doen.
pi_51784305
het is heel normaal dat er voor een bezichtinging 15 mensen worden uitgenodigd..

Want.. 9 van de 10 keer mag je blij zijn als er 3 gegadigden op komen dagen (werk nu nog bij een woningbouwvereniging, mijn moeder ook )

gisteren had ik de bezichtinging van mijn huisje, en er waren 10 uitnodigingen. We waren met 3 kandidaten, ik was de nummer 1, en de nummer 6 en 9 waren er, dus niet eens de nummer 2 en 3.

Dit komt omdat veel mensen reageren om het reageren (die denken: hoe meer ik reageer, hoe hoger ik eindig (welk systeem niet meer geldt)), veel mensen in de tussentijd al voorzien zijn of mensen denken dat ze bij voorbaat al geen kans hebben als ze niet op nummer 1 staan.
De mensen die wel komen zijn dan doorgaans ook de mensen die het huis ECHT willen
Ja doei.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:12:17 #14
152789 karr-1
pi_51784420
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
het is heel normaal dat er voor een bezichtinging 15 mensen worden uitgenodigd..

Want.. 9 van de 10 keer mag je blij zijn als er 3 gegadigden op komen dagen (werk nu nog bij een woningbouwvereniging, mijn moeder ook )

gisteren had ik de bezichtinging van mijn huisje, en er waren 10 uitnodigingen. We waren met 3 kandidaten, ik was de nummer 1, en de nummer 6 en 9 waren er, dus niet eens de nummer 2 en 3.

Dit komt omdat veel mensen reageren om het reageren (die denken: hoe meer ik reageer, hoe hoger ik eindig (welk systeem niet meer geldt)), veel mensen in de tussentijd al voorzien zijn of mensen denken dat ze bij voorbaat al geen kans hebben als ze niet op nummer 1 staan.
De mensen die wel komen zijn dan doorgaans ook de mensen die het huis ECHT willen
Van de 15 die er uitgenodigd waren zijn er 4 opkomen dagen, waarvan wij er dus 1 waren. Wij waren nummer 12 meen ik, de persoon die het huis kreeg was nummer 4. Een ander was nummer 15 en de laatste was iets van 13 of 14.

Dat je er 5 laat komen vind ik al absurd, maar kan ik nog volgen. Maar 15?
pi_51784530
dat er 4 op zijn komen dagen is echt een unicum

wat wij normaal doen is een interessepeiling de deur uit doen.

sturen naar 12 mensen, met het verzoek of ze willen bellen als ze nog geinteresseerd zijn.
Van die mensen maak je dan een nieuwe rangorde (volgens de regels) en meestal houd je er zo 3 of 4 over, dus dat is een normaal aantal.. gezien het feit dat een verhuurmakelaar ook echt zoooo vaak voor niets (niemand dus) bij een huis staat te wachten
Ja doei.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:17:22 #16
152789 karr-1
pi_51784591
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
dat er 4 op zijn komen dagen is echt een unicum

wat wij normaal doen is een interessepeiling de deur uit doen.

sturen naar 12 mensen, met het verzoek of ze willen bellen als ze nog geinteresseerd zijn.
Van die mensen maak je dan een nieuwe rangorde (volgens de regels) en meestal houd je er zo 3 of 4 over, dus dat is een normaal aantal.. gezien het feit dat een verhuurmakelaar ook echt zoooo vaak voor niets (niemand dus) bij een huis staat te wachten
De vorige woning waar ik was heb ik inderdaad eerst een brief gehad waarin stond dat ik moest bellen om te zeggen dat ik nog interesse had. Toen kon ik pas komen en stonden we er met 4 man van de 5.
pi_51784678
Ik neem aan dat de hoogste op de lijst ook als eerste aanspraak maakt op de woning. Het enige rare vind ik dat er gelijk beslist moet worden, en dat je niet even bedenktijd hebt.
pi_51784766
De regels zijn zo, dat je 3 dagen bedenktijd hebt inclusief de dag dat je bent gaan kijken.

Wat er op neerkomt dat je in principe de woning direct wel moet accepteren (anders gaat men door met de andere kandidaten) maar dat je nog 2 dagen kosteloos af kunt bellen.
Er wordt namelijk wel aan de andere aanwezigen gevraagd of zij de woning an sich willen hebben.
Bel jij de volgende dag alsnog af, dan kunnen ze nummer 2 op de lijst bellen
Ja doei.
pi_51784927
Woonkeus he? Is Interstede zeker?

Want ik heb bij zowel Forta als Progrez gekeken, en altijd als enige kandidaat aanwezig. Bij Forta kreeg ik de sleutel zelfs mee, mij Progrez ontmoette ik de opzichter bij de woning, in allebei de gevallen rustig rond kunnen kijken.

Ontopic: De reden is (denk ik) dat er anders erg veel tijd verstrijkt wanner de woning naar bijv. de nummer 5 van de lijst zou gaan. Al met al kost heel zo'n proces wel een paar dagen per kandidaat (inclusief bedenktijd) Ik ben ook wel eens gebeld door Woonkeus toen ik 7e was geeindigd, dat was zo'n 3 weken na het verstrijken van de reageertermijn ;') Op die manier loopt de woningstichting dus heel wat huur mis....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_51784993
idd das ook nog een reden:

als ze per 3 doen, en je geeft mensen elke keer 5 werkdagen de kans om te reageren/afbellen voor de afspraak die dan over 5 werkdagen na dagtekening uitnodigingsbrief geplanned staat, en de nummer 40 wil het pas omdat de rest voorzien is of reageert om het reageren, heeft de woningbouw een veel te lange leegstand en dus derving
Ja doei.
pi_51785123
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
idd das ook nog een reden:

als ze per 3 doen, en je geeft mensen elke keer 5 werkdagen de kans om te reageren/afbellen voor de afspraak die dan over 5 werkdagen na dagtekening uitnodigingsbrief geplanned staat, en de nummer 40 wil het pas omdat de rest voorzien is of reageert om het reageren, heeft de woningbouw een veel te lange leegstand en dus derving
En dat is natuurlijk heel erg, want de woningbouwverenigingen hebben al zo weinig geld

Als ik mijn auto verkoop, laat ik ook niet alle geinteresseerden tegelijk komen. Het is wel typerend voor de gemakzucht, geldzucht en arrogantie waar de gemiddelde woningbouwvereniging om bekend staat.
pi_51785285
yeah sure..

bij een gemiddelde woningbouwvereniging met laten we zeggen 9000 woningen in het bezit zijn er elke dag wel 100 lopende mutatiewoningen, en komen er 3 huuropzeggingen per dag binnen.

Als jij eens gaat uitrekenen wat dat kost als al deze woningen een maand leegstaan omdat je elke kandidaat de kans geeft individueel te gaan kijken, dan word je daar niet goed van.

het idee van de sociale woningbouw is, dat het goedkoop wordt gehouden (onder de aftoppingsgrens voor huursubsidie ed.) als een woningbouw verlies gaat lijden, moeten de huurprijzen omhoog om mutaties ed. te gaan bekostigen.. wat natuurlijk ook weer niet de bedoeling is, want zodra de meeste huizen niet aan de BBSH (Besluit Beheer Sociale Huursector) norm voldoen, kan een jan modaal of iemand met een Arbeidsongeschiktheidsuitkering dit niet meer betalen hoor
Ja doei.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:41:26 #23
152789 karr-1
pi_51785373
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:28 schreef Harmen1984 het volgende:
Woonkeus he? Is Interstede zeker?

Want ik heb bij zowel Forta als Progrez gekeken, en altijd als enige kandidaat aanwezig. Bij Forta kreeg ik de sleutel zelfs mee, mij Progrez ontmoette ik de opzichter bij de woning, in allebei de gevallen rustig rond kunnen kijken.

Ontopic: De reden is (denk ik) dat er anders erg veel tijd verstrijkt wanner de woning naar bijv. de nummer 5 van de lijst zou gaan. Al met al kost heel zo'n proces wel een paar dagen per kandidaat (inclusief bedenktijd) Ik ben ook wel eens gebeld door Woonkeus toen ik 7e was geeindigd, dat was zo'n 3 weken na het verstrijken van de reageertermijn ;') Op die manier loopt de woningstichting dus heel wat huur mis....
Ik zit nu bij Interstede, de woning waar het om ging is van Progrez. De vorige woning was van Forta en ook daar stond ik met 5 man of zo.
pi_51785505
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zit nu bij Interstede, de woning waar het om ging is van Progrez. De vorige woning was van Forta en ook daar stond ik met 5 man of zo.
Vreemd. Mijn "woningjacht" is nog maar iets van 3 maanden geleden, ik huur nu bij Progrez...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_51785698
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
yeah sure..

bij een gemiddelde woningbouwvereniging met laten we zeggen 9000 woningen in het bezit zijn er elke dag wel 100 lopende mutatiewoningen, en komen er 3 huuropzeggingen per dag binnen.

Als jij eens gaat uitrekenen wat dat kost als al deze woningen een maand leegstaan omdat je elke kandidaat de kans geeft individueel te gaan kijken, dan word je daar niet goed van.

het idee van de sociale woningbouw is, dat het goedkoop wordt gehouden (onder de aftoppingsgrens voor huursubsidie ed.) als een woningbouw verlies gaat lijden, moeten de huurprijzen omhoog om mutaties ed. te gaan bekostigen.. wat natuurlijk ook weer niet de bedoeling is, want zodra de meeste huizen niet aan de BBSH (Besluit Beheer Sociale Huursector) norm voldoen, kan een jan modaal of iemand met een Arbeidsongeschiktheidsuitkering dit niet meer betalen hoor
Ik geloof je best dat leegstand een kostenpost is, maar het getuigt wel van arrogantie en klantonvriendelijkheid om op deze manier je woningen aan de man te brengen.

Ik heb ook het idee dat deze leegstand ooit is ingecalcureerd in de huurprijzen, want deze groepsgewijze bezichtigingen is volgens mij iets van de laatste paar jaar. Maar misschien zit ik ernaast.

Overigens bulken jjullie wel van de reserves toch ?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:56:12 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_51785804
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:09 schreef motorbloempje het volgende:

Wat dus nieuw is voor die woningbouwvereniging, want toen ik bij dezelfde woningbouwvereniging voor m'n vorige appartement (vergelijkbare situatie) op 1 was geeindigd, was ik ook de enige die op dat moment de sleutel mee kon krijgen om rond te kijken.
pi_51785857
Het is niet klantonvriendelijk eigenlijk, omdat, heel cru gezegd, de doelgroep dat ook niet van ons verlangt/verdient.

Ik neem aan dat de TS, jij en ik allemaal een iets hogere woon-/en servicewens hebben dan de BBSH-doelgroep: uitkeringstrekkende sjonnies en mohamedjes die gewoon een huis willen wat perfect is, geen nederlands spreken en lezen etc.

Wat inhoudt dat mensen als jij en ik inderdaad de dupe zijn van de 70% BBSH doelgroep die op de woningen reageert: de mensen die niet afbellen, de mensen die reageren om het reageren, de mensen die niet weten waarop ze reageren en niet (kunnen) lezen.

Hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad 'maar waar ligt dat dan?' of 'is de huur zo hoog? nee dat kan ik niet betalen' of 'oh? heb ik op dat huis gereageerd? nah.. foutje dan, laat maar' etc. etc. etc.
Door dit soort mensen, de door de overheid bepaalde doelgroep van de sociale woningbouw, zijn de verhuringsmethodes zoals ze nu zijn
Ja doei.
pi_51785878
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:56 schreef Vork het volgende:

[..]

Wat dus nieuw is voor die woningbouwvereniging, want toen ik bij dezelfde woningbouwvereniging voor m'n vorige appartement (vergelijkbare situatie) op 1 was geeindigd, was ik ook de enige die op dat moment de sleutel mee kon krijgen om rond te kijken.
klopt

de mensen die 1, 2 en 3 staan worden over het algemeen als eerste benaderd nemen deze het niet, dan gaan ze in grotere groepen werken.
Ja doei.
pi_51786527
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Het is niet klantonvriendelijk eigenlijk, omdat, heel cru gezegd, de doelgroep dat ook niet van ons verlangt/verdient.

Ik neem aan dat de TS, jij en ik allemaal een iets hogere woon-/en servicewens hebben dan de BBSH-doelgroep: uitkeringstrekkende sjonnies en mohamedjes die gewoon een huis willen wat perfect is, geen nederlands spreken en lezen etc.

Wat inhoudt dat mensen als jij en ik inderdaad de dupe zijn van de 70% BBSH doelgroep die op de woningen reageert: de mensen die niet afbellen, de mensen die reageren om het reageren, de mensen die niet weten waarop ze reageren en niet (kunnen) lezen.

Hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad 'maar waar ligt dat dan?' of 'is de huur zo hoog? nee dat kan ik niet betalen' of 'oh? heb ik op dat huis gereageerd? nah.. foutje dan, laat maar' etc. etc. etc.
Door dit soort mensen, de door de overheid bepaalde doelgroep van de sociale woningbouw, zijn de verhuringsmethodes zoals ze nu zijn
Ik snap het ook wel, en weet eik. ook wel dat het zo werkt. Het is alleen wel sneu voor mensen als TS die nu iedere keer voor niks komen opdraven
pi_51786694
ja.. dat is het ook zeer zeker...

ben me daar ook heel erg van bewust, en ben blij dat het bij mij allemaal soepel is verlopen (eerste huis wat ik ging kijken was ik 1e kandidaat en ik wilde het en mn gegevens klopten) maar totdat de mentaliteit van de BBSH-doelgroep verandert (kleine kans) verandert er ook niets aan de aanbiedingsmethodes...

Wij reageren, wij gaan kjiken of bellen af, wij WETEN waarop we reageren en doen dat met zorg.. en wij zijn de dupe over het algemeen, en dat is oneerlijk
Ja doei.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:37:54 #31
152789 karr-1
pi_51788845
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:57 schreef motorbloempje het volgende:

Ik reageer inderdaad op het iets duurdere segment en dan nog alleen op woningen waarvan ik zeker weet dat ik er ook wil wonen mocht ik ze toegewezen krijgen

Daarmee ben ik misschien inderdaad het slachtoffer van de mensen die reageren om het reageren enzo, maar dan nog vind ik het overdreven om 15 man uit te nodigen voor een woning. Begin gewoon bij 1 en ga zo door. Bel ze op of zo, maar niet deze manier.
pi_51789873
lieve schat, de wereld is oneerlijk... punt
Ja doei.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:57:08 #33
152789 karr-1
pi_51795966
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef motorbloempje het volgende:
lieve schat, de wereld is oneerlijk... punt
Ik weet het ik weet het, maar ik moet soms even mijn frustratie kwijt. Maakt niet uit, mijn tijd komt nog
pi_51799041
Ik vind dit toch wel een aparte gang van zaken; heb dit ook nooit meegemaakt; is dit iets nieuws van de laatste tijd??
pi_51805059
Ja ik heb ook wel meegemaakt. Dan sta je met ellebogen elkaar te verdringen om de douche te bekijken of door de gang naar andere kamer te komen en dat terwijl er maar beperkt tijd wordt gegeven aan de bezichtiging. Kortom je krijgt niets van eigenlijke sfeer in de woning mee "wil ik hier thuiskomen?" En dat terwijl in grote steden even van huis switchen onmogelijk is.
En omdat een woning keuze tegenwoordig zo langdurig kan zijn (20 jaar stelt bijvoorbeeld niets voor als je in of rond centrum van Amsterdam wilt blijven), hebben de meeste bezichtigers ook gezelschap mee, dus 10 uitnodigingen wordt al gauw 18 personen.

Wat mij verbaasd is dat de woningbouw verenigingen zo erg op de penning zijn dat ze niet eens de moeite nemen om een bezoek inschatting te maken of zoals hier gemeld het systeem van van te voren de werkelijke interesse controleren. Voor sommige buurten kan ik me best voorstellen dat slecht 3 van de 10 gegadigden opdagen (typisch buurten waar men terecht komt na scheiding). Daar zou men best zo'n slag om de arm kunnen nemen, heel veel mensen uitnodigen en dan niet een halfuurtje maar 2 uur de tijd voor bezichtiing stellen.
Andere woningen lijken in omschrijving en qua buurt wel jottum maar zijn in werkelijk uitgeleefde dozen (eekz we hebben er pas zo een een achtergelaten een donkere grot getekend door de vele verrassings lekkages ) . Ook daar zal veel mensen uitgenodigd moeten worden. En daar moet de woonadvertentie al meteen melding van maken "opknapper schilderwerk" of "opknapper muren". Dat lijkt me zinvoller in advertentie dan de toeristengids tekst over de wijk waar de woning ligt.

En als de verhuurder dan dus populariteit van buurt (dus grote kans dat mensen echt op komen draven) en echte kwaliteit woning met elkaar verrekenen dan kan er volgens mij heel goed van te voren worden ingeschat hoeveel mensen tegelijk uitgenodigd moeten worden en of er wel of niet een royalere bekijktijd op zijn plaats is.
pi_51805441
Ik vind het ook wel vreemd an sich om met zoveel mensen tegelijk te kijken, zeker 15. De interessepeiling is al wat beter, daarbij weet je als toekomstig huurder beter waar je aan toe bent. Ik snap echter wel heel goed dat ze het zo doen (zoals al gezegd, anders kan het wel heel lang duren voordat een woning daadwerkelijk verhuurd wordt). En uiteindelijk heeft dat voor jou als huurder ook voordelen (als het nog steeds zo is als je weggaat):

Wat ik namelijk laatst nog heb meegemaakt (bij een buurman). Hij zegt zijn huis op per 1 juli en wil graag enkele spullen ter overname voorstellen aan de volgende bewoner (bijvoorbeeld nog een paar prima, neutrale gordijnen/raamgevallen, vloer in berging, een schuurtje (!), een afdak etc, je weet wel van die spullen die je best in overweging kan nemen om over te nemen voor een redelijk bedrag). Echter op het moment dat hij bijna moet opleveren is er nog steeds geen nieuwe huurder gevonden omdat de nummer 1 (en vervolgens de nummer 2) etc niet op kwamen dagen op de afspraak/oproep. Gevolg: buurman kan alles gaan afbreken, terwijl de volgende huurder er misschien blij mee was geweest. Maar ja, je moet opleveren zoals ontvangen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 08:41:07 #37
152789 karr-1
pi_51807928
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:10 schreef Katinkat het volgende:
Ik vind dit toch wel een aparte gang van zaken; heb dit ook nooit meegemaakt; is dit iets nieuws van de laatste tijd??
De laatste keer dat ik verhuisde, 6,5 jaar geleden was het in ieder geval nog niet zo, maar nu we sinds ongeveer een half jaar weer bezig zijn met rondkijken naar een nieuw huis is het ineens wel zo. Ik ga er dus vanuit dat het een systeem van de laatste jaren is.
  woensdag 25 juli 2007 @ 08:43:16 #38
152789 karr-1
pi_51807946
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:24 schreef Kolomo het volgende:
Wat ik namelijk laatst nog heb meegemaakt (bij een buurman). Hij zegt zijn huis op per 1 juli en wil graag enkele spullen ter overname voorstellen aan de volgende bewoner (bijvoorbeeld nog een paar prima, neutrale gordijnen/raamgevallen, vloer in berging, een schuurtje (!), een afdak etc, je weet wel van die spullen die je best in overweging kan nemen om over te nemen voor een redelijk bedrag). Echter op het moment dat hij bijna moet opleveren is er nog steeds geen nieuwe huurder gevonden omdat de nummer 1 (en vervolgens de nummer 2) etc niet op kwamen dagen op de afspraak/oproep. Gevolg: buurman kan alles gaan afbreken, terwijl de volgende huurder er misschien blij mee was geweest. Maar ja, je moet opleveren zoals ontvangen.
die heb ik ook wel eens gehoord ja. Mensen geven zich op voor een woning en komen dan gewoon niet opdagen, waardoor je gedwongen wordt alle zooi weer uit het huis te slopen. Twee dagen later vinden ze wel iemand die dan zegt "Had ik het maar geweten, dan had ik die dingen wel willen hebben."

Ik kan er echter wel inkomen dat een woningbouw dit moet doen om uberhaupt kans te hebben dat er iemand in de woning komt. In het complex waar ik nu woon staan ook regelmatig woningen leeg en ik weet dat de zittende huurders een x bedrag per jaar moeten betalen voor de leegstaande huizen.
pi_51808126
Vervelend die mentaliteit van huurklanten. Ik doe momenteel ook rondkijken voor wat nieuws, maar de moed is me in de schoenen gezakt. Ik weet dat ik veel te laat heb ingeschreven, maar als ik zie dat er mensen reageren met 11 jaar en soms meer inschrijvingsduur. Plus de bergen urgentie gevallen die je altijd in de lijstjes ziet staan.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:09:17 #40
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51808257
Met een hele bende tegelijk kijken en dan nog maar moeten afwachten of je het wordt, lijkt me drie keer niks .

Bij de corporaties in Breda krijg je na drie keer niet ingaan op een uitnodiging of weigeren van een aangeboden woning een fikse boete op je inschrijftijd. Dat werkt blijkbaar, want ze hanteren daarnaast nog gewoon het systeem dat eerst de nummer 1 komt kijken, en pas als die heeft geweigerd de nummer 2.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_51808356
Klopt.

hier in haaglanden staat er ook een straf op 'niet op komen dagen'. Als je 4 keer niets laat horen, mag je een maand niet reageren, maar in de praktijk.. ze bellen altijd later met niet te achterhalen smoezen (als in: we kunnen niet aantonen dat ze NIET waar zijn )...
Ja doei.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:25:00 #42
152789 karr-1
pi_51808520
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Klopt.

hier in haaglanden staat er ook een straf op 'niet op komen dagen'. Als je 4 keer niets laat horen, mag je een maand niet reageren, maar in de praktijk.. ze bellen altijd later met niet te achterhalen smoezen (als in: we kunnen niet aantonen dat ze NIET waar zijn )...
Zou het niet beter zijn dat de mensen die WEL komen opdagen gewoon een bonuspunt krijgen of zo?
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:26:27 #43
152789 karr-1
pi_51808546
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:00 schreef Fixers het volgende:
Vervelend die mentaliteit van huurklanten. Ik doe momenteel ook rondkijken voor wat nieuws, maar de moed is me in de schoenen gezakt. Ik weet dat ik veel te laat heb ingeschreven, maar als ik zie dat er mensen reageren met 11 jaar en soms meer inschrijvingsduur. Plus de bergen urgentie gevallen die je altijd in de lijstjes ziet staan.
Er zijn mensen inderdaad die zich alleen maar inschrijven om punten op te bouwen en dan 10 jaar later een keer gaan reageren en meteen aan de beurt zijn omdat ze zo veel punten hebben opgebouwd dat ze overal voor in aanmerking komen.

Urgentiegevallen vind ik wat anders, je krijgt tegenwoordig echt niet meer zomaar een urgentie, dus daar kan ik nog mee leven.
pi_51808570
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Klopt.

Ah dat dan weer wel. Kunnen de corporaties niet gewoon wat stricter zijn in toepassen van de regels. Ziek? heb je een briefje van de dokter, nee? Dan was je niet ziek. Zoiets, de goeien moeten maar onder de kwaaien lijden. En een maand lang niet reageren is niet een enorme straf, inschrijftijdaftrek zou beter zijn naar mijn idee.

Overigens maak ik een kans om in volgend najaar iets te gaan krijgen in den haag (ik heb me in maart '07 ingeschreven). Of is dat en gevalletje " Wahahahahaha.... wat denk je nu zelf n00b "
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:27:41 #45
152789 karr-1
pi_51808574
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:09 schreef JDude het volgende:
Met een hele bende tegelijk kijken en dan nog maar moeten afwachten of je het wordt, lijkt me drie keer niks .

Bij de corporaties in Breda krijg je na drie keer niet ingaan op een uitnodiging of weigeren van een aangeboden woning een fikse boete op je inschrijftijd. Dat werkt blijkbaar, want ze hanteren daarnaast nog gewoon het systeem dat eerst de nummer 1 komt kijken, en pas als die heeft geweigerd de nummer 2.
Het is ook niks omdat je zoals eerder gezegd inderdaad met 10 man in de badkamer staat en met 10 man het hele huis doorloopt. Je voelt je dan toch altijd een beetje opgejaagd en hebt niet fatsoenlijk de mogelijheid om te kijken of vragen te stellen. Dat is wat mij er het meest aan tegenstaat.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:29:56 #46
152789 karr-1
pi_51808611
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:27 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ah dat dan weer wel. Kunnen de corporaties niet gewoon wat stricter zijn in toepassen van de regels. Ziek? heb je een briefje van de dokter, nee? Dan was je niet ziek. Zoiets, de goeien moeten maar onder de kwaaien lijden. En een maand lang niet reageren is niet een enorme straf, inschrijftijdaftrek zou beter zijn naar mijn idee.

Overigens maak ik een kans om in volgend najaar iets te gaan krijgen in den haag (ik heb me in maart '07 ingeschreven). Of is dat en gevalletje " Wahahahahaha.... wat denk je nu zelf n00b "
Ik vind zoiezo dat de regels wat strenger toegepast moeten worden. Als je van tevoren een brief thuis krijgt waarin precies vermeld staat welke papieren je bij je moet hebben en vervolgens heb je die niet bij je met een kutsmoes als "het gemeentehuis was dicht" dan mag je van mij meteen afgekeurd worden omdat je niet aan de regels voldoet. Maar in mijn geval werden de regels ter plekke aangepast omdat ze vonden dat "een kandidaat geen slachtoffer hoeft te worden van omstandigheden"

Daar heb ik me toen zo kwaad over gemaakt......
pi_51809543
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:00 schreef Fixers het volgende:
Bij de woningbouwvereniging hier stop je na 3 jaar met het opbouwen van inschrijfduur/punten...ik dacht dat dat overal was? Daarna is iedereen glijk dus, om dit soort gevallen tegen te gaan.

Ik blijf er toch bij dat de interessepeiling en dan met ong. 5 mensen een bezichtiging de beste methode is.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:16:09 #48
152789 karr-1
pi_51809601
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:13 schreef Kolomo het volgende:

[..]

Bij de woningbouwvereniging hier stop je na 3 jaar met het opbouwen van inschrijfduur/punten...ik dacht dat dat overal was? Daarna is iedereen glijk dus, om dit soort gevallen tegen te gaan.

Ik blijf er toch bij dat de interessepeiling en dan met ong. 5 mensen een bezichtiging de beste methode is.
Hier in de regio hebben een aantal woningbouwverenigingen alle vrije woningen op een site gezet http://www.woonkeus.nl Je kunt dan ook niet meer rechtstreeks bij de woningbouw reageren, maar alleen nog maar via deze site, waarna de verdere afhandeling plaats vind door de woningbouw zelf.

Als ik soms zie met hoeveel punten mensen een huis toegewezen krijgen dan kan het haast niet anders of ze staan al 10 jaar ingeschreven of zo.
pi_51813971
Nou hier zijn ze dan nog ouderwets de regel is hier dat nummer 1 eerst wordt uitgenodigd, komt die niet opdagen dan nummer 2 etc. Ik stond dus 4 weken geleden op 2 en ben pas afgelopen vrijdag wezen kijken en krijg vandaag de sleutel al Het ligt ook aan de woningbouwvereniging, wij hebben er hier 3 verschillende en door 1 werd ik continue niet uitgenodigd, nu heb ik 1 keer bij een ander gereageerd en krijg ik gelijk de woning.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:16:46 #50
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51814876
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:16 schreef karr-1 het volgende:
Hier in de regio hebben een aantal woningbouwverenigingen alle vrije woningen op een site gezet http://www.woonkeus.nl Je kunt dan ook niet meer rechtstreeks bij de woningbouw reageren, maar alleen nog maar via deze site, waarna de verdere afhandeling plaats vind door de woningbouw zelf.

Als ik soms zie met hoeveel punten mensen een huis toegewezen krijgen dan kan het haast niet anders of ze staan al 10 jaar ingeschreven of zo.
Same here. Punten doen ze alleen niet aan, inschrijfduur is het enige dat telt, afgezien van urgentiegevallen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:12:43 #51
152789 karr-1
pi_51817097
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Same here. Punten doen ze alleen niet aan, inschrijfduur is het enige dat telt, afgezien van urgentiegevallen.
je krijgt hier punten op basis van inschrijfduur. 1 punt voor elk jaar dat je in een van de gemeenten woont, plus 1 punt per maand dat je ingeschreven staat.
pi_51842972
Deze topic krijgt een interessante wending met sociale huuraanbod evrgelijk per regio.
region Amsterdam/ Zaandam enzo bieden de woning aan op woonnet.

Oorspronkelijk gold voor Amsterdam inschrijven bij woningbouw vereniging (of meerdere) en dan afzonderlijk bij elk een kans maken. Als urgente was op het moment van nood een inschrijving niet voldoende, want je wist immers niet of er bij die woningbouwvereniging net iets in gewenste buurten vrij zou komen. Inzicht in vrijgekomen woningen was er niet, er was geen internet en je moest je wens op een papiertje geven. Voor beneden en 1' etage woningen gold en geld nog steeds een voorrang voor bejaarde en minder validen (tenzij het een sufkop buurt is, want dan willen ze kennelijk niet dat een bejaarde de straat schoonhoud)

Een geniale geest heeft toen de woonclusters bedacht. De inschrijfdatum werd het rangnummer. Meerdere coorporaties brachten gezamelijk een krantje uit met hun woonaanbod. Voor Amsterdam bestonden er drie woon clusters. Afgezien dat men weer opnieuw een rang positie moest vergaren, was het een een goed systeem om AMsterdammers door te laten stromen in woonwens.

Een paar jaar later werd kennelijk een overspannnen ambtenaar jaloers op de complimenten die dat idee ontving en heeft daarp woonnet bedacht; De woonduur is de positie in wachtrij. Dat is mooi. Daarnaast zijn er stadsverneiuwings gevallen en daarnaast zijn ook urgenten die altijd voorrang hebben dankzij dit regionale netwerk kunnne urgenten uit omliggende gemeenten nu ook met voorrang in bijvoorbeeld een woning in centrum van Amsterdam. Uiteraard zijn sommige buurten erg populair dus stelt de hele woonduur voor gewoon in Amsterdam wonende mensen niks voor. Zelfs niet als je volgens woonnet kansberekening al 200% kans hebt voor een huis in aanmerking zou komen. En zelfs niet als de Amsterdammer op woningen rond het centrum reageert.

Kortom het regionaal trekken van woningaanbod in steden werkt totaal averrechts voor de zittende stedelingen. Een bezorgde ambtenaar heeft daarop de woonversnellers loterij verzonnen. De schaarste wordt gecamoufleerd door een paar woningen te verloten ongeacht woonduur en urgentie, als men maar een sociale huurwoning in Amsterdam vrijkomt. Dit systeem slaat natuurlijk nergens op als wooncrisis maatregel, maar heeft ons wel aan een super huis geholpen .
pi_51844203
Hier ook woonnet. Het aanbod van Den Haag plus alle aanliggende gemeenten, inclusief Zoetermeer en Delft is op één hoop gegooid. Wat de aanzuigende werking daarvan is weet ik niet. Maar het is me opgevallen dat voor de betere haagse wijken de nummers 1, 2 en 3 vaak 10 jaar of meer inschrijfduur hebben. Nu hoef ik niet direct in het Belgisch Park of de Archipel te wonen, kan ik toch niet betalen. Toch is het wel opvallend, alsof mensen gewoon ingeschreven blijven staan om door te kunnen stromen naar een nog betere woning.
pi_51846037
Hier gaat het dan volgens mij nog erg ouderwets. Inschrijfduur is hoe hoog je op de lijst staat (reageren heeft geen effect), ben je nr 1 dan mag je gaan kijken, daarna de nr 2 etc. En niks is geintegreerd, ik mag verschillende aanbieders los van elkaar in de gaten houden.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:45:10 #55
152789 karr-1
pi_51847289
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:59 schreef Kolomo het volgende:
Hier gaat het dan volgens mij nog erg ouderwets. Inschrijfduur is hoe hoog je op de lijst staat (reageren heeft geen effect), ben je nr 1 dan mag je gaan kijken, daarna de nr 2 etc. En niks is geintegreerd, ik mag verschillende aanbieders los van elkaar in de gaten houden.
Zo zou het ook moeten zijn volgens mij, maar in het kader van efficiency enzo smijten ze steeds meer van die dingen bij elkaar en dan denken ze dat het beter gaat of zo. Volgens mij leid het alleen maar tot puinhopen.
pi_51847782
Morgen heb ik een groepsbezichtiging met 10 mensen.
Het huisje is al een tijdje geleden aangeboden en ik ben nu nummer vijf ipv nummer negen wat ik volgens de site ben. Ik vermoed dus dat de eerste vier kandidaten al wel zelfstandig hebben mogen kijken. Inmiddels ben je dan een maand verder, dus niet zo raar dat de woningbouw dan een groepsbezichtiging doet.

Regio KAN werkt met meettijd: woonduur voor doorstromers en inschrijfduur voor starters.
Voor mij een goed systeem want ik woonde al even in deze regio en kan mijn woonduur meenemen omdat mijn ex in het huis blijft wonen.
Voor een beetje huisje moet je een meettijd hebben van ongeveer zeven tot tien jaar.
pi_51853718
Bij een woningbouwvereniging in Nijmegen moest je als je interesse had in een woning maar meteen alle documenten inleveren. Dat zijn dus kopien van je loonstrookje, id-bewijs, verhuurdersverklaringen, uittreksel bevolkingsregister, enzovoorts. Dat goldt dus ook als je 7e was en grote kans had om afgewezen te worden. Sommige woningbouwverenigingen maken het zichzelf wel erg makkelijk, het is natuurlijk voor hun relaxed om als iemand interesse heeft al meteen de papieren te hebben. Dat jij van alles 29 kopiën moet maken vinden ze blijkbaar niet erg .

Gelukkig ondertussen eindelijk wat toegewezen gekregen, niet meer iedere week hopen op een woninkje .
pi_51875408
Lexie gefeliciteerd, je zult mogelijk ook de komende maand moeten 'afkicken' van wekelijks lokale woonsites napluizen.
Vergeetmewelletje, sterkte. Al vijf mensen hebben bedankt voor die woning, soms laat een hele trits een huis voorbij gaan. Veel mensen vinden kennelijk zelfs na lang wachten een dwingende verfbuurt zwaarder wegen dan het vooruitzicht op een top woning. En verven doet bijna iedereen die een nieuw huis betrekt. (althans ik ken niemand die de ingeleefde woonkleur van vorige bewoners als ideale woontrend beschouwt)

Overigens hier gaat de woonduur punten meten op nul zodra een nieuwe woning is aanvaard; Voor elke inschrijving in het huishouden dat meeverhuisd. (al die papieren konden ook voor de verhuizing in de papierbak)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 08:57:01 #59
152789 karr-1
pi_51877861
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:17 schreef Lexie het volgende:
Bij een woningbouwvereniging in Nijmegen moest je als je interesse had in een woning maar meteen alle documenten inleveren. Dat zijn dus kopien van je loonstrookje, id-bewijs, verhuurdersverklaringen, uittreksel bevolkingsregister, enzovoorts. Dat goldt dus ook als je 7e was en grote kans had om afgewezen te worden. Sommige woningbouwverenigingen maken het zichzelf wel erg makkelijk, het is natuurlijk voor hun relaxed om als iemand interesse heeft al meteen de papieren te hebben. Dat jij van alles 29 kopiën moet maken vinden ze blijkbaar niet erg .

Gelukkig ondertussen eindelijk wat toegewezen gekregen, niet meer iedere week hopen op een woninkje .
Dat is natuurlijk helemaal stom. Bij alle bezichtigingen die ik tot nu toe gehad heb moet je je papieren wel bij je hebben, maar worden ze pas gecontroleerd op het moment dat je evt in aanmerking zou komen. Na een aantal bezichtigingen heb ik alle papieren standaard klaarliggen in een mapje en kan ik ze zo weer meenemen als het nodig is.
pi_51877926
Dat ze er bij de bezichtiging om vragen als je echt een kans hebt vind ik juist slim. Dan hebben ze niet een overbodige bak papier staan en hoef je ook niet de volgende dag alles als nog te brengen/op te sturen. Wel handig om dan een standaardmapje te maken met alles erin. Kan je tenminste niets vergeten, ga ik ook doen tegen die tijd.
pi_51878140
De woningbouwcorporatie kan toch gewoon even bij het BKR navragen of de huurder in orde is, daar is toch niet zo'n berg papier voor nodig?

Bij de (Duitse) woningbouw waar ik nu huur was dat dan ook de gang van zaken: voordat ik het contract kon tekenen hebben ze even bij het BKR nagevraagd, en ze hebben een kopie van m'n ID-kaart gemaakt. Verder niks.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2007 09:23:01 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:29:11 #62
152789 karr-1
pi_51878383
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:16 schreef Igen het volgende:
De woningbouwcorporatie kan toch gewoon even bij het BKR navragen of de huurder in orde is, daar is toch niet zo'n berg papier voor nodig?

Bij de (Duitse) woningbouw waar ik nu huur was dat dan ook de gang van zaken: voordat ik het contract kon tekenen hebben ze even bij het BKR nagevraagd, en ze hebben een kopie van m'n ID-kaart gemaakt. Verder niks.
Klopt, maar je staat er van te kijken hoeveel mensen liegen om aan een woning te komen. Ik kan me voorstellen dat een woningbouw zeker wil weten dat je de huur en dergelijke kunt betalen. Waar je het geld vandaan haalt zal ze verder een zorg zijn, maar door dit soort dingen voorkomen ze natuurlijk een hoop gezeik achteraf. Want als je eenmaal in het huis zit krijgen ze je er ook niet zomaar weer uit.
pi_51879874
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:44 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Lexie gefeliciteerd, je zult mogelijk ook de komende maand moeten 'afkicken' van wekelijks lokale woonsites napluizen.
Vergeetmewelletje, sterkte. Al vijf mensen hebben bedankt voor die woning, soms laat een hele trits een huis voorbij gaan. Veel mensen vinden kennelijk zelfs na lang wachten een dwingende verfbuurt zwaarder wegen dan het vooruitzicht op een top woning. En verven doet bijna iedereen die een nieuw huis betrekt. (althans ik ken niemand die de ingeleefde woonkleur van vorige bewoners als ideale woontrend beschouwt)

Overigens hier gaat de woonduur punten meten op nul zodra een nieuwe woning is aanvaard; Voor elke inschrijving in het huishouden dat meeverhuisd. (al die papieren konden ook voor de verhuizing in de papierbak)
Dankjewel . En afkicken? Ik ben net blij dat ik eindelijk verlost ben van 15 bookmarks met huizenzoeksites (Direct Wonen ) en een wekelijkse evaluatie van het aanbod van de woningbouwvereniging .
pi_51882321
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 01:44 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Dat is natuurlijk waar, maar deze mensen hadden de muurverf (roze, zalmroze, oranje, geel, lila, paars, bruin, blauw en zwart...) ook gedeeltelijk over alle kozijnen, plintjes, tegels en plafonds geschilderd.
Het is me veel te veel werk om dat weer fatsoenlijk te krijgen, dus ik wacht op een volgend huisje.
Er waren trouwens maar twee kijkers op komen dagen van de uitgenodigde tien.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:30:50 #65
152789 karr-1
pi_51883218
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk waar, maar deze mensen hadden de muurverf (roze, zalmroze, oranje, geel, lila, paars, bruin, blauw en zwart...) ook gedeeltelijk over alle kozijnen, plintjes, tegels en plafonds geschilderd.
Het is me veel te veel werk om dat weer fatsoenlijk te krijgen, dus ik wacht op een volgend huisje.
Er waren trouwens maar twee kijkers op komen dagen van de uitgenodigde tien.
Ik heb ooit vrienden van me geholpen die een huis kregen waar in letterlijk alles pikzwart geverfd was, tot de verwarming aan toe. Je wilt niet weten wat een takkewerk dat is om het weer recht te trekken.
pi_51883467
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb ooit vrienden van me geholpen die een huis kregen waar in letterlijk alles pikzwart geverfd was, tot de verwarming aan toe. Je wilt niet weten wat een takkewerk dat is om het weer recht te trekken.
Je vraagt je toch af wat voor malloten er rondlopen. Als je nu een bioskamer zwart maakt okay, maar je hele huis?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:41:53 #67
152789 karr-1
pi_51883532
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:39 schreef Lexie het volgende:

[..]

Je vraagt je toch af wat voor malloten er rondlopen. Als je nu een bioskamer zwart maakt okay, maar je hele huis?
Tsja ik vroeg het me ook af wat voor mensen daar hadden gewoond, maar het was echt vreselijk. En zwarte verf schilder je ook niet zomaar overheen, daar heb je echt meerdere lagen voor nodig.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:00:20 #68
107521 Furia
snoopy weer
pi_51898229
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:35 schreef siekman het volgende:
tekort aan woningen , maar welke stad of provincie

kom lekker naar gemeente zederik , gewoon reageren op grote huizen in kleine dorpjes , dan heb je hem altijd

ik zelf was 2 weken ingeschreven , en heb nu een dik huurhuis
Met z'n allen naar termei

Ameide
pi_51902849
Ik stond ook bij Woonnet ingeschreven, en had voor het huisje die ik nu heb gereageerd en was nummer 7 op de site. Ook ik kreeg een brief dat het een groepsbezichting was. Eenmaal aangekomen waren er 4 anderen, ik bleek op nummer 3 te staan, aangezien er anderen hadden afgezegd. Nummer 2 was niet opkomen dagen, nummer 1 wel en die twijfelde Pas na een weekend weigerde ze, en toen was de woning dus van mij!
Back in business.
pi_51950257
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
yeah sure..

Ben ik helemaal met je eens, er staan te veel woningen leeg in afwachting van een nieuwe geschikte huurder, maar je moet je ook bedenken dat meer dan 70% van alle sociale woningen in nederland gebouwd is in de jaren 60, al deze woningen zijn 20 jaar geleden al afgeschreven in de boekhouding, dus op deze woningen kan geen verlies meer gemaakt worden, althans dat zou zo moeten zijn.
De huur prijs van deze woningen kan best omlaag in plaats van elk jaar omhoog dat is wel zo sociaal
10 jaar geleden betaalde je 350 gulden ( 159 euro ) voor een 4 kamer eensgezinswoning in de omgeving Haarlem op dit moment is het voor deze zelfde woning mininmaal 550 euro.
pi_51958616
Ook ik heb gemerkt dat verschillende sociale woningcoorporaties verschillende maten van sociaal voeren.
De woning die wij achterlieten werd voor E470 opnieuw verhuurd . De woning die we onlangs betrokken is 11/2 keer zo groot en kost maar een fractie meer. Het verschil zit um in wooncoorporatie. Sommige zijn zo groot en sterk geworden dat hun huurprijs idee de norm lijkt te worden.

Wettelijk is er een percentage dat sociale huur maximaal van bruto inkomen mag zijn. En als men te weinig verdient is er huurtoeslag. Helaas begin ik steeds meer te twijfelen aan het principe huurtoeslag. Met de vrije marktwerking verlegt dat de sociale plicht naar de overheid. De coorporatie kan de maxiamele prijs voor punten vragen (ongeacht of woning ook prettig woont), de overheid lapt wel bij. De coorporatie kan weliswaar daardoor zonder overheids steun draaien, maar heeft daardoor interesse in hun grondslag verloren; de bewoners. En inderdaad op een gegeven moment zijn woningen afgeschreven, ze kosten nog alleen (geplande) onderhoud. Dat kosten verhaal krijgt de huurder niet te zien. We krijgen alleen de vrije makrt verkoopwaarde van huurwoning te zien een vertekend beeld.

maandag 30 juli 2007 @ 13:53:53 #72
152789 karr-1
pi_51958829
quote:
Op maandag 30 juli 2007 01:35 schreef hethuurhuis het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens, er staan te veel woningen leeg in afwachting van een nieuwe geschikte huurder, maar je moet je ook bedenken dat meer dan 70% van alle sociale woningen in nederland gebouwd is in de jaren 60, al deze woningen zijn 20 jaar geleden al afgeschreven in de boekhouding, dus op deze woningen kan geen verlies meer gemaakt worden, althans dat zou zo moeten zijn.
De huur prijs van deze woningen kan best omlaag in plaats van elk jaar omhoog dat is wel zo sociaal
10 jaar geleden betaalde je 350 gulden ( 159 euro ) voor een 4 kamer eensgezinswoning in de omgeving Haarlem op dit moment is het voor deze zelfde woning mininmaal 550 euro.
Het is inderdaad schandalig dat er voor huizen van 30 of 40 jaar oud nog steeds een hoge huurprijs gevraagd. Terwijl de kosten er allang uit zijn en het onderhoud minimaal is. Maar wel elk jaar de huurverhoging erdoor drukken.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')