Ja precies, je staat alleen elkaar aan te kijken van wie gaat hem nemen. Een beetje normaal rondkijken of vragen stellen is er niet bij.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:35 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb het ook een aantal keer gehad met het belijken van een kamer, waren er 7 mensen..
Dit vond ik echt niet leuk, je kreeg niet de tijd om met de mensen te praten die in het huis woonde.
Het is inderdaad heel erg vervelend.
In mijn vorige woning kon ik op afspraak de sleutel ophalen bij de woningbouw en dan zelf gaan kijken. Als ik hem hebben wilde mocht ik de sleutel meteen houden, anders weer inleveren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
hier gaat dat ook zo hoor, de nrs. 1 t/m 10 ofzo worden uitgenodigd, en dan hangt het af van de mensen die komen opdagen, en hoe hoog jij dan staat.
de nr. 1 heeft dan de eerste keus, wil die hem niet, dan nr. 2, enz.
de woningbouw heeft ook geen zeeën van tijd om 10 mensen apart van elkaar uit te nodigen
Zo hoort het ook te gaan in mijn ogen. Ben je nummer 1, dan mag je kijken. Vind je het niks, dan de nummer 2 etc. Niet met zijn allen op een kluitje in de hoop dat het wat wordt. Kost me alleen maar dure vrije dagen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:41 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb inmiddels een andere kamer, ik was gewoon de eerste, en deze persoon heeft toen contact met mij opgenomen.
Hier was ik ontzettend blij mee, heb hier tijdje terug ook een topic over geopend.
Ik heb het hier niet over een studentenhuis of kamer, ik heb het over een 4 kamer woning voor normale volwassen mensen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:57 schreef Gizmo112 het volgende:
Vleeskeuren, deden wij ook altijd in ons studentenhuis![]()
Dat valt ook wel mee. Het duurt geen hele dag en ervoor of erna kan je weer aan het werk.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:30 schreef karr-1 het volgende:
Je neemt er dan wel een vrije dag voor op en zo, dus dat is best balen.
Als je in dezelfde woont en werkt wel ja, maar dat is bij mij dus niet het geval. En die afspraken zijn altijd op dusdanige tijdstippen dat je ervoor of er na niets meer kunt doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:05 schreef doshi het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Het duurt geen hele dag en ervoor of erna kan je weer aan het werk.
Van de 15 die er uitgenodigd waren zijn er 4 opkomen dagen, waarvan wij er dus 1 waren. Wij waren nummer 12 meen ik, de persoon die het huis kreeg was nummer 4. Een ander was nummer 15 en de laatste was iets van 13 of 14.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
het is heel normaal dat er voor een bezichtinging 15 mensen worden uitgenodigd..
Want.. 9 van de 10 keer mag je blij zijn als er 3 gegadigden op komen dagen(werk nu nog bij een woningbouwvereniging, mijn moeder ook
)
gisteren had ik de bezichtinging van mijn huisje, en er waren 10 uitnodigingen. We waren met 3 kandidaten, ik was de nummer 1, en de nummer 6 en 9 waren er, dus niet eens de nummer 2 en 3.
Dit komt omdat veel mensen reageren om het reageren (die denken: hoe meer ik reageer, hoe hoger ik eindig (welk systeem niet meer geldt)), veel mensen in de tussentijd al voorzien zijn of mensen denken dat ze bij voorbaat al geen kans hebben als ze niet op nummer 1 staan.
De mensen die wel komen zijn dan doorgaans ook de mensen die het huis ECHT willen
De vorige woning waar ik was heb ik inderdaad eerst een brief gehad waarin stond dat ik moest bellen om te zeggen dat ik nog interesse had. Toen kon ik pas komen en stonden we er met 4 man van de 5.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
dat er 4 op zijn komen dagen is echt een unicum
wat wij normaal doen is een interessepeiling de deur uit doen.
sturen naar 12 mensen, met het verzoek of ze willen bellen als ze nog geinteresseerd zijn.
Van die mensen maak je dan een nieuwe rangorde (volgens de regels) en meestal houd je er zo 3 of 4 over, dus dat is een normaal aantal.. gezien het feit dat een verhuurmakelaar ook echt zoooo vaak voor niets (niemand dus) bij een huis staat te wachten
En dat is natuurlijk heel erg, want de woningbouwverenigingen hebben al zo weinig geldquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
idddas ook nog een reden:
als ze per 3 doen, en je geeft mensen elke keer 5 werkdagen de kans om te reageren/afbellen voor de afspraak die dan over 5 werkdagen na dagtekening uitnodigingsbrief geplanned staat, en de nummer 40 wil het pas omdat de rest voorzien is of reageert om het reageren, heeft de woningbouw een veel te lange leegstand en dus derving
Ik zit nu bij Interstede, de woning waar het om ging is van Progrez. De vorige woning was van Forta en ook daar stond ik met 5 man of zo.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:28 schreef Harmen1984 het volgende:
Woonkeus he?Is Interstede zeker?
Want ik heb bij zowel Forta als Progrez gekeken, en altijd als enige kandidaat aanwezig. Bij Forta kreeg ik de sleutel zelfs mee, mij Progrez ontmoette ik de opzichter bij de woning, in allebei de gevallen rustig rond kunnen kijken.
Ontopic: De reden is (denk ik) dat er anders erg veel tijd verstrijkt wanner de woning naar bijv. de nummer 5 van de lijst zou gaan. Al met al kost heel zo'n proces wel een paar dagen per kandidaat (inclusief bedenktijd) Ik ben ook wel eens gebeld door Woonkeus toen ik 7e was geeindigd, dat was zo'n 3 weken na het verstrijken van de reageertermijn ;') Op die manier loopt de woningstichting dus heel wat huur mis....
Vreemd. Mijn "woningjacht" is nog maar iets van 3 maanden geleden, ik huur nu bij Progrez...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit nu bij Interstede, de woning waar het om ging is van Progrez. De vorige woning was van Forta en ook daar stond ik met 5 man of zo.
Ik geloof je best dat leegstand een kostenpost is, maar het getuigt wel van arrogantie en klantonvriendelijkheid om op deze manier je woningen aan de man te brengen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
yeah sure..
bij een gemiddelde woningbouwvereniging met laten we zeggen 9000 woningen in het bezit zijn er elke dag wel 100 lopende mutatiewoningen, en komen er 3 huuropzeggingen per dag binnen.
Als jij eens gaat uitrekenen wat dat kost als al deze woningen een maand leegstaan omdat je elke kandidaat de kans geeft individueel te gaan kijken, dan word je daar niet goed van.
het idee van de sociale woningbouw is, dat het goedkoop wordt gehouden (onder de aftoppingsgrens voor huursubsidie ed.) als een woningbouw verlies gaat lijden, moeten de huurprijzen omhoog om mutaties ed. te gaan bekostigen.. wat natuurlijk ook weer niet de bedoeling is, want zodra de meeste huizen niet aan de BBSH (Besluit Beheer Sociale Huursector) norm voldoen, kan een jan modaal of iemand met een Arbeidsongeschiktheidsuitkering dit niet meer betalen hoor
Wat dus nieuw is voor die woningbouwvereniging, want toen ik bij dezelfde woningbouwvereniging voor m'n vorige appartement (vergelijkbare situatie) op 1 was geeindigd, was ik ook de enige die op dat moment de sleutel mee kon krijgen om rond te kijken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
het is heel normaal dat er voor een bezichtinging 15 mensen worden uitgenodigd..
Want.. 9 van de 10 keer mag je blij zijn als er 3 gegadigden op komen dagen(werk nu nog bij een woningbouwvereniging, mijn moeder ook
)
gisteren had ik de bezichtinging van mijn huisje, en er waren 10 uitnodigingen. We waren met 3 kandidaten, ik was de nummer 1, en de nummer 6 en 9 waren er, dus niet eens de nummer 2 en 3.
Dit komt omdat veel mensen reageren om het reageren (die denken: hoe meer ik reageer, hoe hoger ik eindig (welk systeem niet meer geldt)), veel mensen in de tussentijd al voorzien zijn of mensen denken dat ze bij voorbaat al geen kans hebben als ze niet op nummer 1 staan.
De mensen die wel komen zijn dan doorgaans ook de mensen die het huis ECHT willen
kloptquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:56 schreef Vork het volgende:
[..]
Wat dus nieuw is voor die woningbouwvereniging, want toen ik bij dezelfde woningbouwvereniging voor m'n vorige appartement (vergelijkbare situatie) op 1 was geeindigd, was ik ook de enige die op dat moment de sleutel mee kon krijgen om rond te kijken.
Ik snap het ook wel, en weet eik. ook wel dat het zo werkt. Het is alleen wel sneu voor mensen als TS die nu iedere keer voor niks komen opdravenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Het is niet klantonvriendelijk eigenlijk, omdat, heel cru gezegd, de doelgroep dat ook niet van ons verlangt/verdient.
Ik neem aan dat de TS, jij en ik allemaal een iets hogere woon-/en servicewens hebben dan de BBSH-doelgroep: uitkeringstrekkende sjonnies en mohamedjes die gewoon een huis willen wat perfect is, geen nederlands spreken en lezen etc.
Wat inhoudt dat mensen als jij en ik inderdaad de dupe zijn van de 70% BBSH doelgroep die op de woningen reageert: de mensen die niet afbellen, de mensen die reageren om het reageren, de mensen die niet weten waarop ze reageren en niet (kunnen) lezen.
Hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad 'maar waar ligt dat dan?' of 'is de huur zo hoog? nee dat kan ik niet betalen' of 'oh? heb ik op dat huis gereageerd? nah.. foutje dan, laat maar' etc. etc. etc.
Door dit soort mensen, de door de overheid bepaalde doelgroep van de sociale woningbouw, zijn de verhuringsmethodes zoals ze nu zijn
Ik reageer inderdaad op het iets duurdere segment en dan nog alleen op woningen waarvan ik zeker weet dat ik er ook wil wonen mocht ik ze toegewezen krijgenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:57 schreef motorbloempje het volgende:
Het is niet klantonvriendelijk eigenlijk, omdat, heel cru gezegd, de doelgroep dat ook niet van ons verlangt/verdient.
Ik neem aan dat de TS, jij en ik allemaal een iets hogere woon-/en servicewens hebben dan de BBSH-doelgroep: uitkeringstrekkende sjonnies en mohamedjes die gewoon een huis willen wat perfect is, geen nederlands spreken en lezen etc.
Wat inhoudt dat mensen als jij en ik inderdaad de dupe zijn van de 70% BBSH doelgroep die op de woningen reageert: de mensen die niet afbellen, de mensen die reageren om het reageren, de mensen die niet weten waarop ze reageren en niet (kunnen) lezen.
Hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad 'maar waar ligt dat dan?' of 'is de huur zo hoog? nee dat kan ik niet betalen' of 'oh? heb ik op dat huis gereageerd? nah.. foutje dan, laat maar' etc. etc. etc.
Door dit soort mensen, de door de overheid bepaalde doelgroep van de sociale woningbouw, zijn de verhuringsmethodes zoals ze nu zijn
Ik weet het ik weet het, maar ik moet soms even mijn frustratie kwijt. Maakt niet uit, mijn tijd komt nogquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef motorbloempje het volgende:
lieve schat, de wereld is oneerlijk... punt
De laatste keer dat ik verhuisde, 6,5 jaar geleden was het in ieder geval nog niet zo, maar nu we sinds ongeveer een half jaar weer bezig zijn met rondkijken naar een nieuw huis is het ineens wel zo. Ik ga er dus vanuit dat het een systeem van de laatste jaren is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:10 schreef Katinkat het volgende:
Ik vind dit toch wel een aparte gang van zaken; heb dit ook nooit meegemaakt; is dit iets nieuws van de laatste tijd??
die heb ik ook wel eens gehoord ja. Mensen geven zich op voor een woning en komen dan gewoon niet opdagen, waardoor je gedwongen wordt alle zooi weer uit het huis te slopen. Twee dagen later vinden ze wel iemand die dan zegt "Had ik het maar geweten, dan had ik die dingen wel willen hebben."quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:24 schreef Kolomo het volgende:
Wat ik namelijk laatst nog heb meegemaakt (bij een buurman). Hij zegt zijn huis op per 1 juli en wil graag enkele spullen ter overname voorstellen aan de volgende bewoner (bijvoorbeeld nog een paar prima, neutrale gordijnen/raamgevallen, vloer in berging, een schuurtje (!), een afdak etc, je weet wel van die spullen die je best in overweging kan nemen om over te nemen voor een redelijk bedrag). Echter op het moment dat hij bijna moet opleveren is er nog steeds geen nieuwe huurder gevonden omdat de nummer 1 (en vervolgens de nummer 2) etc niet op kwamen dagen op de afspraak/oproep. Gevolg: buurman kan alles gaan afbreken, terwijl de volgende huurder er misschien blij mee was geweest. Maar ja, je moet opleveren zoals ontvangen.
Zou het niet beter zijn dat de mensen die WEL komen opdagen gewoon een bonuspunt krijgen of zo?quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Klopt.
hier in haaglanden staat er ook een straf op 'niet op komen dagen'. Als je 4 keer niets laat horen, mag je een maand niet reageren, maar in de praktijk.. ze bellen altijd later met niet te achterhalen smoezen (als in: we kunnen niet aantonen dat ze NIET waar zijn)...
Er zijn mensen inderdaad die zich alleen maar inschrijven om punten op te bouwen en dan 10 jaar later een keer gaan reageren en meteen aan de beurt zijn omdat ze zo veel punten hebben opgebouwd dat ze overal voor in aanmerking komen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:00 schreef Fixers het volgende:
Vervelend die mentaliteit van huurklanten. Ik doe momenteel ook rondkijken voor wat nieuws, maar de moed is me in de schoenen gezakt. Ik weet dat ik veel te laat heb ingeschreven, maar als ik zie dat er mensen reageren met 11 jaar en soms meer inschrijvingsduur. Plus de bergen urgentie gevallen die je altijd in de lijstjes ziet staan.
Ah dat dan weer wel. Kunnen de corporaties niet gewoon wat stricter zijn in toepassen van de regels. Ziek? heb je een briefje van de dokter, nee? Dan was je niet ziek. Zoiets, de goeien moeten maar onder de kwaaien lijden. En een maand lang niet reageren is niet een enorme straf, inschrijftijdaftrek zou beter zijn naar mijn idee.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Klopt.
hier in haaglanden staat er ook een straf op 'niet op komen dagen'. Als je 4 keer niets laat horen, mag je een maand niet reageren, maar in de praktijk.. ze bellen altijd later met niet te achterhalen smoezen (als in: we kunnen niet aantonen dat ze NIET waar zijn)...
Het is ook niks omdat je zoals eerder gezegd inderdaad met 10 man in de badkamer staat en met 10 man het hele huis doorloopt. Je voelt je dan toch altijd een beetje opgejaagd en hebt niet fatsoenlijk de mogelijheid om te kijken of vragen te stellen. Dat is wat mij er het meest aan tegenstaat.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:09 schreef JDude het volgende:
Met een hele bende tegelijk kijken en dan nog maar moeten afwachten of je het wordt, lijkt me drie keer niks.
Bij de corporaties in Breda krijg je na drie keer niet ingaan op een uitnodiging of weigeren van een aangeboden woning een fikse boete op je inschrijftijd. Dat werkt blijkbaar, want ze hanteren daarnaast nog gewoon het systeem dat eerst de nummer 1 komt kijken, en pas als die heeft geweigerd de nummer 2.
Ik vind zoiezo dat de regels wat strenger toegepast moeten worden. Als je van tevoren een brief thuis krijgt waarin precies vermeld staat welke papieren je bij je moet hebben en vervolgens heb je die niet bij je met een kutsmoes als "het gemeentehuis was dicht" dan mag je van mij meteen afgekeurd worden omdat je niet aan de regels voldoet. Maar in mijn geval werden de regels ter plekke aangepast omdat ze vonden dat "een kandidaat geen slachtoffer hoeft te worden van omstandigheden"quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:27 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ah dat dan weer wel. Kunnen de corporaties niet gewoon wat stricter zijn in toepassen van de regels. Ziek? heb je een briefje van de dokter, nee? Dan was je niet ziek. Zoiets, de goeien moeten maar onder de kwaaien lijden. En een maand lang niet reageren is niet een enorme straf, inschrijftijdaftrek zou beter zijn naar mijn idee.
Overigens maak ik een kans om in volgend najaar iets te gaan krijgen in den haag (ik heb me in maart '07 ingeschreven). Of is dat en gevalletje "Wahahahahaha.... wat denk je nu zelf n00b
"
Bij de woningbouwvereniging hier stop je na 3 jaar met het opbouwen van inschrijfduur/punten...ik dacht dat dat overal was? Daarna is iedereen glijk dus, om dit soort gevallen tegen te gaan.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:00 schreef Fixers het volgende:
Vervelend die mentaliteit van huurklanten. Ik doe momenteel ook rondkijken voor wat nieuws, maar de moed is me in de schoenen gezakt. Ik weet dat ik veel te laat heb ingeschreven, maar als ik zie dat er mensen reageren met 11 jaar en soms meer inschrijvingsduur. Plus de bergen urgentie gevallen die je altijd in de lijstjes ziet staan.
Hier in de regio hebben een aantal woningbouwverenigingen alle vrije woningen op een site gezet http://www.woonkeus.nl Je kunt dan ook niet meer rechtstreeks bij de woningbouw reageren, maar alleen nog maar via deze site, waarna de verdere afhandeling plaats vind door de woningbouw zelf.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:13 schreef Kolomo het volgende:
[..]
Bij de woningbouwvereniging hier stop je na 3 jaar met het opbouwen van inschrijfduur/punten...ik dacht dat dat overal was? Daarna is iedereen glijk dus, om dit soort gevallen tegen te gaan.
Ik blijf er toch bij dat de interessepeiling en dan met ong. 5 mensen een bezichtiging de beste methode is.
Same here. Punten doen ze alleen niet aan, inschrijfduur is het enige dat telt, afgezien van urgentiegevallen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:16 schreef karr-1 het volgende:
Hier in de regio hebben een aantal woningbouwverenigingen alle vrije woningen op een site gezet http://www.woonkeus.nl Je kunt dan ook niet meer rechtstreeks bij de woningbouw reageren, maar alleen nog maar via deze site, waarna de verdere afhandeling plaats vind door de woningbouw zelf.
Als ik soms zie met hoeveel punten mensen een huis toegewezen krijgen dan kan het haast niet anders of ze staan al 10 jaar ingeschreven of zo.
je krijgt hier punten op basis van inschrijfduur. 1 punt voor elk jaar dat je in een van de gemeenten woont, plus 1 punt per maand dat je ingeschreven staat.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Same here. Punten doen ze alleen niet aan, inschrijfduur is het enige dat telt, afgezien van urgentiegevallen.
Zo zou het ook moeten zijn volgens mij, maar in het kader van efficiency enzo smijten ze steeds meer van die dingen bij elkaar en dan denken ze dat het beter gaat of zo. Volgens mij leid het alleen maar tot puinhopen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:59 schreef Kolomo het volgende:
Hier gaat het dan volgens mij nog erg ouderwets. Inschrijfduur is hoe hoog je op de lijst staat (reageren heeft geen effect), ben je nr 1 dan mag je gaan kijken, daarna de nr 2 etc. En niks is geintegreerd, ik mag verschillende aanbieders los van elkaar in de gaten houden.
Dat is natuurlijk helemaal stom. Bij alle bezichtigingen die ik tot nu toe gehad heb moet je je papieren wel bij je hebben, maar worden ze pas gecontroleerd op het moment dat je evt in aanmerking zou komen. Na een aantal bezichtigingen heb ik alle papieren standaard klaarliggen in een mapje en kan ik ze zo weer meenemen als het nodig is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:17 schreef Lexie het volgende:
Bij een woningbouwvereniging in Nijmegen moest je als je interesse had in een woning maar meteen alle documenten inleveren. Dat zijn dus kopien van je loonstrookje, id-bewijs, verhuurdersverklaringen, uittreksel bevolkingsregister, enzovoorts. Dat goldt dus ook als je 7e was en grote kans had om afgewezen te worden. Sommige woningbouwverenigingen maken het zichzelf wel erg makkelijk, het is natuurlijk voor hun relaxed om als iemand interesse heeft al meteen de papieren te hebben. Dat jij van alles 29 kopiën moet maken vinden ze blijkbaar niet erg.
Gelukkig ondertussen eindelijk wat toegewezen gekregen, niet meer iedere week hopen op een woninkje.
Klopt, maar je staat er van te kijken hoeveel mensen liegen om aan een woning te komen. Ik kan me voorstellen dat een woningbouw zeker wil weten dat je de huur en dergelijke kunt betalen. Waar je het geld vandaan haalt zal ze verder een zorg zijn, maar door dit soort dingen voorkomen ze natuurlijk een hoop gezeik achteraf. Want als je eenmaal in het huis zit krijgen ze je er ook niet zomaar weer uit.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:16 schreef Igen het volgende:
De woningbouwcorporatie kan toch gewoon even bij het BKR navragen of de huurder in orde is, daar is toch niet zo'n berg papier voor nodig?
Bij de (Duitse) woningbouw waar ik nu huur was dat dan ook de gang van zaken: voordat ik het contract kon tekenen hebben ze even bij het BKR nagevraagd, en ze hebben een kopie van m'n ID-kaart gemaakt. Verder niks.
Dankjewelquote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:44 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Lexie gefeliciteerd, je zult mogelijk ook de komende maand moeten 'afkicken' van wekelijks lokale woonsites napluizen.
Vergeetmewelletje, sterkte. Al vijf mensen hebben bedankt voor die woning, soms laat een hele trits een huis voorbij gaan. Veel mensen vinden kennelijk zelfs na lang wachten een dwingende verfbuurt zwaarder wegen dan het vooruitzicht op een top woning. En verven doet bijna iedereen die een nieuw huis betrekt. (althans ik ken niemand die de ingeleefde woonkleur van vorige bewoners als ideale woontrend beschouwt)
Overigens hier gaat de woonduur punten meten op nul zodra een nieuwe woning is aanvaard; Voor elke inschrijving in het huishouden dat meeverhuisd. (al die papieren konden ook voor de verhuizing in de papierbak)
Dat is natuurlijk waar, maar deze mensen hadden de muurverf (roze, zalmroze, oranje, geel, lila, paars, bruin, blauw en zwart...) ook gedeeltelijk over alle kozijnen, plintjes, tegels en plafonds geschilderd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:44 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Vergeetmewelletje, sterkte. Al vijf mensen hebben bedankt voor die woning, soms laat een hele trits een huis voorbij gaan. Veel mensen vinden kennelijk zelfs na lang wachten een dwingende verfbuurt zwaarder wegen dan het vooruitzicht op een top woning. En verven doet bijna iedereen die een nieuw huis betrekt. (althans ik ken niemand die de ingeleefde woonkleur van vorige bewoners als ideale woontrend beschouwt)
Ik heb ooit vrienden van me geholpen die een huis kregen waar in letterlijk alles pikzwart geverfd was, tot de verwarming aan toe. Je wilt niet weten wat een takkewerk dat is om het weer recht te trekken.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk waar, maar deze mensen hadden de muurverf (roze, zalmroze, oranje, geel, lila, paars, bruin, blauw en zwart...) ook gedeeltelijk over alle kozijnen, plintjes, tegels en plafonds geschilderd.
Het is me veel te veel werk om dat weer fatsoenlijk te krijgen, dus ik wacht op een volgend huisje.
Er waren trouwens maar twee kijkers op komen dagen van de uitgenodigde tien.
Je vraagt je toch af wat voor malloten er rondlopen. Als je nu een bioskamer zwart maakt okay, maar je hele huis?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb ooit vrienden van me geholpen die een huis kregen waar in letterlijk alles pikzwart geverfd was, tot de verwarming aan toe. Je wilt niet weten wat een takkewerk dat is om het weer recht te trekken.
Tsja ik vroeg het me ook af wat voor mensen daar hadden gewoond, maar het was echt vreselijk. En zwarte verf schilder je ook niet zomaar overheen, daar heb je echt meerdere lagen voor nodig.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:39 schreef Lexie het volgende:
[..]
Je vraagt je toch af wat voor malloten er rondlopen. Als je nu een bioskamer zwart maakt okay, maar je hele huis?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:35 schreef siekman het volgende:
tekort aan woningen , maar welke stad of provincie
kom lekker naar gemeente zederik , gewoon reageren op grote huizen in kleine dorpjes , dan heb je hem altijd
ik zelf was 2 weken ingeschreven , en heb nu een dik huurhuis
Ben ik helemaal met je eens, er staan te veel woningen leeg in afwachting van een nieuwe geschikte huurder, maar je moet je ook bedenken dat meer dan 70% van alle sociale woningen in nederland gebouwd is in de jaren 60, al deze woningen zijn 20 jaar geleden al afgeschreven in de boekhouding, dus op deze woningen kan geen verlies meer gemaakt worden, althans dat zou zo moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
yeah sure..
bij een gemiddelde woningbouwvereniging met laten we zeggen 9000 woningen in het bezit zijn er elke dag wel 100 lopende mutatiewoningen, en komen er 3 huuropzeggingen per dag binnen.
Als jij eens gaat uitrekenen wat dat kost als al deze woningen een maand leegstaan omdat je elke kandidaat de kans geeft individueel te gaan kijken, dan word je daar niet goed van.
het idee van de sociale woningbouw is, dat het goedkoop wordt gehouden (onder de aftoppingsgrens voor huursubsidie ed.) als een woningbouw verlies gaat lijden, moeten de huurprijzen omhoog om mutaties ed. te gaan bekostigen.. wat natuurlijk ook weer niet de bedoeling is, want zodra de meeste huizen niet aan de BBSH (Besluit Beheer Sociale Huursector) norm voldoen, kan een jan modaal of iemand met een Arbeidsongeschiktheidsuitkering dit niet meer betalen hoor
Het is inderdaad schandalig dat er voor huizen van 30 of 40 jaar oud nog steeds een hoge huurprijs gevraagd. Terwijl de kosten er allang uit zijn en het onderhoud minimaal is. Maar wel elk jaar de huurverhoging erdoor drukken.....quote:Op maandag 30 juli 2007 01:35 schreef hethuurhuis het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens, er staan te veel woningen leeg in afwachting van een nieuwe geschikte huurder, maar je moet je ook bedenken dat meer dan 70% van alle sociale woningen in nederland gebouwd is in de jaren 60, al deze woningen zijn 20 jaar geleden al afgeschreven in de boekhouding, dus op deze woningen kan geen verlies meer gemaakt worden, althans dat zou zo moeten zijn.
De huur prijs van deze woningen kan best omlaag in plaats van elk jaar omhoog dat is wel zo sociaal
10 jaar geleden betaalde je 350 gulden ( 159 euro ) voor een 4 kamer eensgezinswoning in de omgeving Haarlem op dit moment is het voor deze zelfde woning mininmaal 550 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |