abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51773516
Dit weekend en gisteren foto's gemaakt met camera van me vriend
Ja.. ik moet nog leren me poten stil te houden als ik op knopje druk..

pi_51773760
7 - mooiste. Mooie zachte kleuren, scherp, scherptediepte, interessant door de waterdruppels

2, 6 - mooie foto's. Lamp is rechtsboven iets overbelicht, verder wel een leuk / mooi stilleven. De bloemen ook mooi als foto 7, maar net iets minder "spannend"

8,9,10 - goede foto's. 8 en 9 zijn qua onderwerp wel mooi, maar ingezoomed zouden ze net wat mooier zijn. De leegte er om heen is niet zo interessant op dit moment. Foto 10 is erg mooi, alleen jammer dat in de pupil je de fotograaf ziet zitten en links onderaan hij wat overbelicht is (waarschijnlijk door de flits?)

1,3,4,5,11 bewogen foto's.
- 1 zal waarschijnlijk bewogen zijn omdat de camera kijkt naar het licht aan de linkerkant. Binnen zal je een flits moeten gebruiken, wat resulteerd in minder mooi licht of een hogere ISO waarde, wat resulteerd in meer ruis /korrel van je foto's.
- 3 leuk voor kerst, maar in de onderste bol ben je ook zelf te zien als fotograaf. (kan wel leuk zijn als je totaal alleen inzoomed bijvoorbeeld op 1 bal en deze beeldvullend maakt oid)
- 4 en 5 leuke, kunstige plaatjes waar ik alleen van kan zeggen dat het jammer is dat ze bewogen zijn.
- 11 De hand is wel onbewogen, maar de achterpoot van het ratje niet. Ook hier dus, of flitsen of ISO waarde hoger zetten.

Buitenfoto's overdag hebben vaak een betere belichting en daardoor makkelijker dan binnenfoto's te nemen.

Een leuke nieuwe hobby zo te zien!
Veel foto's maken en veel proberen

Een tipje voor minder bewogen foto's is om te proberen om de foto's op een sluitertijd te maken van 1/60 seconde of sneller! Lukt je dat niet, dan zou je een statief moeten proberen. Hier heb je ook hele kleintjes in van +/- 10cm wat je makkelijk mee kan nemen.
pi_51774522
Ik ga mee in de commentaren van mijn bovenganger.

Nog een paar aanvullende opmerkingen.
- Zet effe nummers boven je foto's dat is iets makkelijker terugkijken ipv tellen.
- Die borders mogen wel smaller of helemaal weg, wat deze rouwranden komen niet lekker over.
- Om je camera goed stil te houden is het handig om je onderarmen tegen je lichaam te klemmen.

Vertel even of je ene compact camera hebt of een spiegelreflex? Ik vermoed het eerste en dan ook dat je daarmee ook met gestrekte armen op het lcdschermpje kijkt. Het is verstandiger toch gewoon door de zoeker te kijken van je camera.. Dat scheelt veel in beweging.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  Moderator dinsdag 24 juli 2007 @ 14:10:47 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_51782590
als totale leek vind ik het bewogene in de rat juist erg leuk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_51807525
Bedankt voor de tips
Ik denk dat het geen spiegelreflex is.. het is de camera van mijn vriend, met zo'n grote lens.. ben normaal gewoon zo'n kleine camera gewend.. dus was even wennen.

Heb nog wat foto's (zijn niet bewerkt, alleen de rand.. die kon ik niet meer weg krijgen.. ):

1

2

3

4

5

6

(jammer dat piepie (de bruin/wit/zwarte) beweegt.. de slapende is wuppie

7

8
pi_51846942
gisteren weer wat gefotografeerd (blijven oefenen zeggen ze toch? :-P )

1

2

3

4

5

6

7

8
  FOK!fotograaf donderdag 26 juli 2007 @ 23:14:56 #7
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_51871348
Let bij je laatste serie erop dat je niet je onderwerp pal in het midden plaatst. Dit geeft vaak statische en saaie composities. Speel erg lekker mee!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_51878381
Dankjewel
pi_51878502
Ik heb er helemaal geen verstand van maar ik vind die foto 6 met die kikker wel heel gaaf
pi_51985720
Klik hier voor mijn nieuwe foto's !

Weer een paar gemaakt.. zou graag weer willen horen wat jullie er van vinden
pi_51991801
1

2

3

4

5

6

7

8
pi_51992116
quote:
Je hebt de macrofunctie ontdekt
Probeer eens wat info te vinden over compositie in je foto's. Veel onderwerpen staan erg in het midden, terwijl het onderwerp uit het midden plaatsen vaak interessanter is. Ook andere kijkhoeken zijn vaak mooi.
En probeer je foto's wat na te bewerken. Nu zijn ze erg flets en zit er weinig contrast in, wat niet echt bijdraagt aan een mooi beeld.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf dinsdag 31 juli 2007 @ 16:15:42 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_51992355
Even in het algemeen over je laatste foto's mis ik wat contrast.

En let op waar je je onderwerp plaatst op de foto

edit: spuit elf
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_51992853
Ja sorry, camera stond heel donker.. dus had ze wat geprobeert te bewerken met programma.. maar dat is dus niet zo goed uit gepakt.. maar vind ze zelf wel mooi zo.. ik zal even opzoek gaan naar andere standpunten.

bedankt voor de tips!

lief van jullie
pi_52036262
1

2

3

4

5

6
pi_52038096
De kaarsje's zijn leuk voor een foto
ik zelf zou persoonlijk een filter gebruiken die de lichtinval splits van het vuur waardoor je een meer ster vormige vlam krijgt, geeft iets meer "romance" af.. en probeer je focus op 1 punt te leggen ipv an een groot opvlakte

voor de rest mooie foto's
pi_52043502
je hebt oog voor detail!
keep up the good work!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_52064117
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:00 schreef xRiku het volgende:

ik zelf zou persoonlijk een filter gebruiken die de lichtinval splits van het vuur waardoor je een meer ster vormige vlam
voor de rest mooie foto's
filter??
pi_52091856
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 06:11 schreef Moon_Light het volgende:

[..]

filter??
ja je weet wel z'n extra kapje voor over je lenz ? je hebt het ook tegen uv straling.. als ik de prisiese naam wist van het filter kon ik het hier posten maar k heb dat filter niet meer
pi_52105690
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 03:31 schreef xRiku het volgende:

[..]

ja je weet wel z'n extra kapje voor over je lenz ? je hebt het ook tegen uv straling.. als ik de prisiese naam wist van het filter kon ik het hier posten maar k heb dat filter niet meer
nee, weet ik niet, want het is mijn vriend's camera, en hij zegt dat hij geen extra kapje heeft
pi_52107915
1

2

3

4

5

6

7

8

9
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:39:38 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52110860
Als je moeite hebt om de camera tijdens het indrukken van "het knopje" kan je er over nadenken om inplaats van single-shot foto's de timerfunctie te gebruiken. Je drukt knopje in en dan na 10 sec. later gaatie af.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52125883
quote:
Probeer zelf ook kritisch naar je foto's te kijken. Wat vind je bijvoorbeeld mooi aan foto #4?
#7, #8 en #9 zijn in mijn ogen onscherp, en zou ik hier dus sowieso al niet neerzetten.
Ook denk ik dat het je foto's een stuk verbetert als je wat nabewerkt (zoals eerder aangegeven). Photoshop o.i.d. leren dus!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')