x-post ff, wel nuttig voor awareness. Lang verhaal, maar nuttig om te lezen mbt LM en vermogens op wielen::
_____________________________________________________________
Nog wel leerzaam verhaal.
Za avond op weg naar Utrecht.
A2. 150 km/u. Stortbui. Autobahnstormers. Durchstormen.
Wissers aan voor en achter.
kHoor een raar geluid LV. Vooral bij gas los.
Moeilijk te onderscheiden.
Gas deraf, gas derop, niks, gas los, BOEWOEBOEWOE. geluid.
Tankstation deraf gegaan. Afkoelen. 2 rondjes en terug tegen verkeer in over parkeerplaats. Conclusie: niet goed. Wiel gecheckt, spelingen gecheckt. Wielbouten met hand gecheckt. Niks.
Waarom ik dit typ: omdat ook met Niels vanaf nurburgring zo was, lampje voor toekomst ook voor anderen.
Marcel gebelt, Niels gebelt, Bart was buiten bereik. 'ja kan van alles zijn'
ANWB gebelt: Niet goed. Bak, koppeling of een van de homokineten.
Lang verhaal kort: pompstation al mee afgesproken dat ik in stromende regen alssie kwam laatste pomp mocht gaan bezetten met sleutelen en ANWB.
ANWB komt pas na 1.5 uur, babbel, bak en remmen vervangen half jaar gelee, plan: ik laat ff geluid horen en hoe ik hem produceer, meneer op achterstoel, hij vond het al leuk. Trek hem vol op, koppeling los, BWOEWOEWOE. Gelukkig, kwas al bang dattie dan niet meer kwam.
Heb hem meteen na 5 km eerste geluid aan kant gesmeten.
Koppeling in, en af en toe een BWOE.
En hij zegt meteen: draai maar om kdenk dat ik het al weet.
En idd: WIELBOUTEN.
Waarom ik nu zo'n heel stuk tiep ?
Omdat dit niet de eerste keer is, wel voor mij, mocht je meemaken, Diagnose is dus: druk van blok op wielen (gasgeven), niks, koppeling in, tis een doffe BWOEBWOE (kdacht in eerste instantie meteen aan lekke band, zo klinkttie), gas los maar blok er nog op kwa druk van afremmen hoor je hem ook amper. Zie je ook mbt slipcursussen waarom je meteen als je eraf klapt koppeling in moet stampen.
ANWB gast de sleutel derop, ik kon zo LV op 1 van de bouten echt compleet 3 slagen rond.
Affijn goed afgelopen, en hem nu echt geleerd qua herkenning.
kTyp hem ff speciaal omdat zelfs als ik Niels of Marcel bel, hij niet meteen in je opkomt, Niels toen erafgeslagen wiel heeft gehad, dinges toen op Zandvoort hem echt in een wielkuip sloeg, en 2 null hem toen ook had.
ANWB gast meteen nog voor het ook dat was: lichtmetalen wielen, ALTIJD NADRAAIEN, dus ik stotter, zijn origineel, hij ALTIJD NADRAAIEN als ze deraf zijn geweest.
Kortom, les.
Kheb uiteindelijk kap nog ff opengegooid 'heb je mooi voor mekaar', diagnose van zijn auto erna gegeven (mevrouw had af en toe pedaal dat bleef hangen, en khad haar maar ff gezegt dat ze als gek ANWB moest bellen en zo snel mogelijk, ze had verkeerde nummer, en vragen of het in lijst gelijk kon), de koni's uitgelegt, hij zei meteen, 'ah, die kun je in hardheid stellen' toennie die vlakke toppen zag. En hem ff dik bedankt. ANWB RULEZ. Hij had het bliksemsnel door. TOP !
_____________________________________________________________
Doe dermee wat je wilt. Herken je hem iig:
Magoed, ff kort, wielbouten voor los:
GAS DEROP: niks.
Koppeling in, BWOEBWOE rammelende dreun, lijkt op platte band rijden.
Koppeling gewoon uit en gas los: af en toe.
Mocht je ooit zoiets merken, dit is diagnose iig.
Met de hand ga je het niet voelen. Speling aan wiel voel je ook nul omdat hele auto derop ligt. Bouten idem.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation