Tinka vindt warm eten juist heerlijk.
![]()
Het duurt verschrikkelijk lang voordat het er allemaal in zit, maar ze eet traag maar gestaag door!
In tegenstelling tot Randy, die je tegenwoordig alleen met vissticks en patat met toebehoren kunt vullen! Een groter probleem geeft het met brood, melk(producten) en pap, wat eigenlijk betekent dat ze overdag dus nauwelijks eet. Ik blijf het gewoon proberen en zorg dat ze nog wat tussendoortjes met het liefst die ingredienten krijgt, zoals ontbijtkoek of een koekje met een melklaagje, stukkie fruit of toch weer eens een pakje fruitmelk proberen. Alle beetjes helpen en ik probeer me er niet al te druk over te maken, ondanks dat ze met 15 maanden weegt wat een 'gemiddeld' kind met 9 maanden weegt (9 kilo). Ze doet het goed, ontwikkelt goed, groeit -al is het weinig- en is een vrolijk kind over het algemeen genomen. Dat is het belangrijkste.
Vicky, kan je niet proberen om haar gewoon te negeren onder het eten? Zet haar een bord voor -met niet teveel vlees zodat ze nog trek houdt- en laat haar lekker haar gang gaan. Geef gevarieerde dingetjes op haar bord (ook fruitstukjes bijvoorbeeld of probeer eens koude groente als mais, huzarensalade) zodat het er aantrekkelijk uitziet, maar bemoei je er verder niet mee. Niet lullig bedoeld: maar meestal is niet het kind dat een drama van het eten maakt, maar de ouders. Die gaan pushen waardoor een kind zich alleen maar gaat verzetten en er een machtstrijd van maakt. En die win je nooit, je maakt het er alleen maar erger mee. Tomaat is toch ook groente?! Geef haar een complimentje als ze die wel op eet. Of leg een paar dagen alleen maar de dingen die ze echt lekker vindt op haar bord, zodat ze haar bordje helemaal leeg eet en maak er een groot feest van als ze dat ook doet. Zo maak je het leuk om 'goed' te eten.
Evenstar, ik kan me goed voorstellen dat dit soort 'problemen' je af en toe ff in het verkeerde keelgat schieten. (Onbedoelde woordgrap mijnerzijds!
![]()
) Ik prijs me af en toe ook erg gelukkig als ik aan jouw problemen denk. Dat helpt me wel eens om te relativeren dat Tinka niet alle voedingsproducten binnen krijgt. Wat een zorg moet jij iedere dag weer hebben. Dikke
![]()
van mij.