abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51784911
had vandaag geen autostoel dus Amber zat bij mij op schoot in de auto (Met een gordel om) en dat ging hartstikke goed! De heenweg heeft ze lekker gek gedaan met Robin en Wendy en na het zwemmen was ze doodop en viel ze bijna bij me op schoot in slaap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51785883
In het kinderdagopvangtopic had ik het er al even over gehad, maar hier misschien wat meer response.

Ik zoek voor mn dochtertje zoiets als een peuterspeelzaal, maar deze zijn bij ons vanaf 2,5 jaar.
M'n dochtertje is bijna 16 maanden.

Ze heeft ontzettend veel energie en kan ontzettend lang rondrennen, klimmen zonder moe te worden.
En hoe ouder ze wordt (ze loopt al vanaf 10 maanden) hoe meer energie ze heeft.
Heerlijk natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat het voor haar wel leuk zou zijn wat meer met andere kleintjes te ravotten (voor hoever dat gaat op deze leeftijd).
Ik heb het over een ochtendje, zodat ze wat andere kindjes ziet.

Nu is de psz dus voor oudere kindjes. Toen ben ik gaan kijken naar kinderdagopvang. Dit is helaas bij ons of 2 volledige dagen en bij de vestiging halve dagopvang 2 ochtenden. Dit zijn dan ochtenden
van 8 tot 13.

Dat vind ik dan weer erg lang. Later halen en eerder brengen mag volgens mij wel, maar je betaalt toch wel voor die uren.

Een peuterinloopochtend zoals je bij sommige wijkcentra ziet zie ik dan niet zo zitten. Dat is dan met ouders erbij.

Eigenlijk denk ik dus dat het niet bestaat, maar misschien heeft iemand nog een idee?

Een ochtend op de peuterspeelzaal is hier van 09.00 tot 12.00
pi_51786639
Ik heb er nog niet van gehoord Pixels.. hier ook pas vanaf 2,5 jaar naar de psz!

Ik zie dat Saartje bovenaan staat, nog een maand, dan wordt ze 2
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:59:30 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_51793661
Hoe gaat ut met Sara en het slapen Fuente ?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:18:15 #30
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51794396
Wat super voor Arwem dat ze aardappels kan eten.

Hier is de peuterspeelzaal vanaf 2 jaar. Dat vind ik al vrij jong om zonder ouders bij vreemden te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:50:31 #31
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51795703
Arwen aardappels *applaus*

En Pixels: is de kinderopvang dan geen optie? Of is dat echt gewoon baby's en andere koek? Ik heb er geen ervaring in, mijn zoontje is nog nooit op de kinderopvang geweest.

Vraagje: als jullie je kind in een opblaasbaar badje in de tuin doen, klimt hij of zij er dan niet steeds uit? Of zal dat gewoon per kind verschillen? ( wij hebben het nog niet geprobeerd )
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:53:03 #32
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51795783
Anna vindt dat zo leuk, dat ze er niet eens uit wil klimmen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51796828
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hoe gaat ut met Sara en het slapen Fuente ?!
Het gaat nu al een tijdje goed! Vorige week heeft ze de hele week bij mijn vader en zijn vriendin geslapen. Manlief was op kamp en ik draaide 7 vroege diensten, dus dan ben ik al weg voor ik d'r naar de opvang kan brengen. Ik ging dan na mijn werk naar mijn paps en verzorgde haar lekker zelf, zelf in bedje doen. Ze sliep daar hele nachten, tot half 9 's morgens!
De laatste dagen thuis gaat het gelukkig zo door, ze slaapt 's morgens tot een uurtje of 8 en de hele nacht gewoon door, echt super dus!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_51796990
dat is toch ook niet zo erg, dat ze er uit klimmen?

kinderopvang is wel een duur geintje, als je 't niet echt nodig hebt. pixels, bij ons kdv zijn ze er niet zo happig op dat je ze standaard later brengt of eerder komt halen (buiten de standaard marges uiteraard). dat gooit 't dagritme van de groep in de war. er zijn ook wel eens groepen van ouders die met elkaar afspreken regelmatig bij elkaar te komen zodat hun kinderen samen kunnen spelen. maar dat heeft wel wat weg van die peuterinloopochtend oid waar jij het over had. waarom vind je dat niks? lijkt me juist ideaal dat je er zelf nog bij kunt zijn (afgezien van dat je misschien juist zin hebt in wat tijd voor jezelf). maar vanuit 't kind gezien: 16 mnd vind ik ook nog wel jong. of heb je misschien mensen in de buurt met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd, waar je mee zou kunnen afspreken om je kind af en toe een uurtje te brengen (en vice versa)? succes ermee in elk geval.
pi_51798591
Pixels, ik ga dus wel naar de inloopochtend in het wijkgebouw. Waarom lijkt je dat niks? Het is erg leuk juist. Precies goed voor een kindje van 16 maanden. Ze kunnen spelen, er worden liedjes gezongen of een eenvoudig spelletje gedaan of een eenvoudig knutseltje en jij kan even met een bakje koffie of thee met wat andere ouders kletsen.

Ik doe dat omdat ik maar weinig moeders met kleine kindjes ken. Mijn vrienden hebben of al pubers of geen kinderen. Hier in de straat is het ook niet zo rijk vertegenwoordig met kinderen en familie woont ver weg.

PV, mijn dochter klimt er wel steeds in en uit. Net als in en uit de zandbak trouwens. De combinatie van deze twee is (voor mij als moeder en opgezadeld met de was) minder leuk, maar ach tis feest elke dag . Is het erg als Kendahl er uit zou klimmen?
Variety is the spice of life
pi_51799516
Amber klimt er ook uit hoor..

Hier mogen ze met 2 naar een PSZ.. nog even wachten dus. Ligt er ook een beetje aan hoe duur het allemaal is want ik geloof dat het iets van 90 euro per maand is voor 2 ochtendjes.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51799789
Hier pas met 2,5 en wat je betalen moet gaat naar je netto-inkomen (en ook of je ochtend of middagen neemt, middagen zijn goedkoper).

Ik rekende vanochtend toevallig uit dat het dan voor ons op 80 euro komt per maand (voor een ochtend en een middag)
pi_51800073
ze doen hier niet aan middagen, alleen ochtenden.

e hebben hier wer een eetdrame. Vandaag had ik doperwtjes, aardappeltjes en een kipkrokantschnitzeltje. Aangezien Amber alleen het vlees eet als er iets voor haar neus staat en niet de groente, heb ik het door de staafmixer gegooid.. maar mevrouw eet het gewoon niet op... zucht...
Uiteindelijk heeft ze maar een halve tomaat, paar stukjes van Michel zijn schnitzel, een paar doppers en een half toetje gegeten... Ik ga maar weer terug naar de potjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51800291
Maar wat is het drama dan?
pi_51800534
Bedankt voor alle reacties en het meedenken alvast

@ paradijsvogeltje; kinderdagopvang is dus niet echt een optie. De minimale afname is 2 volledige dagen of bij de halve dagopvang 2 volledige ochtenden per week.
2 ochtenden per week kosten al 250 euro per maand. Dus wat bixister zegt, als het niet nodig is een dure grap.

@ Yppy; ja als je de leeftijd vergelijkt met de peuterleeftijd op de speelzaal dan is ze wel jong ja. Maar er zijn natuurlijkj zat kinderen die al vanaf baby af aan naar de creche gaan. Een ochtendje zonder mij zou haar juist goed doen denk ik..

Over het later brengen en eerder halen; ja ik vermoed ook dat ze daarom een minimale afname hebben. Dat je kleintje went aan de groep en ze hebben natuurlijk hun activiteitenschema.

Over de peuterinloopochtend; ik ben nu zelf 28 weken zwanger en als ik haar toch zou brengen dan zou het voor mij gelijk lekker even uitrusten zijnn. Daarnaast heb ik veel familie met kleintjes, dus ik klets genoeg over de kleintjes zeg maar. Het leek me dan juist lekker om dan even wat voor mezelf te doen.

Met andere moeders afspreken doe ik dus wel, ik zie bijv mijn zus regelmatig met haar kleintje, maar een vaste ochtend leek me wel prettig. En haar even wegbrengen naar iemand in de familie met een kleintje gaat eigenlijk niet omdat ze allemaal werken (en de kindjes allemaal bij de dagopvang zitten of bij een oppas).

Meer dan 1 ochtend vond ik dus eigenlijk al wat teveel worden. Ook omdat het niet hoeft (omdat ik niet werk zeg maar).
pi_51800656
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:36 schreef nebelung het volgende:
Maar wat is het drama dan?
dat ze alleen tomaat en vlees eet, maar aardappels en groente niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51800728
Misschien valt er dan wat af te spreken met een kennis/vriendin/andere moeder? Jouw meisje daar een ochtendje en je doet ook hetzelfde terug?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:46:22 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51800794
ik snap best je zorgen, maar lieve vicky wees blij dat ze IETS eet..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51800856
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:46 schreef _evenstar_ het volgende:
ik snap best je zorgen, maar lieve vicky wees blij dat ze IETS eet..
daar heb je gelijk in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51800995
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat ze alleen tomaat en vlees eet, maar aardappels en groente niet..
Is toch niet zo gek? Op deze leeftijd eten ze toch al niet zo geweldig over het algemeen. Ik zou er geen drama van maken, denk ik (maar volgens mij ben jij niet degene die het echt vervelend vindt of niet?).

Dochterlief hier eet als het aan haar lag momenteel alleen bloemkool of komkommer, maar dat hebben we niet elke dag natuurlijk (nou ja komkommer wel eigenlijk ).
Als ze niet eet, dan krijgt ze honger, jammer dan. Ik laat het bord wel gewoon staan tot we gaan afruimen (en vaak eet ze dan tijdens het opruimen toch nog gauw een aardappeltje stiekem )
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:53:06 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51801088
Geloof me ik zou dolgraag met je ruilen. niet elke avond maar proberen en proberen.. je kind een uur na de hand nog 2 van de drie sperciebonen die ze gegegen heeft, of een lepel maccaroni van de 2 die ze gegeten heeft , eruit vissen.
Kindje dat in een maand een pond afvalt.. gebeurt dat klaag dan.. maar nu .. wees verdommese blij!

bedoel het niet rot, maar schiet gewoon even verkeerd, ze eet kleine beetjes iets, ze is een dreumes die zijn koppig. en een halve tomaat, wat stikjes vlees wat doppers en een halve toetje is heel wat.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_51801373
Evenstar gewoon even een dikke
pi_51802341
Evenstar, niet iedereen kan zijn problemen in jouw kader plaatsen.

Ik ben het met nebelung eens dat het helemaal niet zo slecht is wat Amber wel eet, maar kan me best voorstellen dat Vicky het niet altijd leuk vindt. Als je gewend bent dat je kindje wel 'normaal' eet, dan kan het ook tegenvallen als ze ineens heel weinig gaan eten. Ook al weet je dat het op die leeftijd vaker gebeurt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_51804354
Tinka vindt warm eten juist heerlijk. Het duurt verschrikkelijk lang voordat het er allemaal in zit, maar ze eet traag maar gestaag door! In tegenstelling tot Randy, die je tegenwoordig alleen met vissticks en patat met toebehoren kunt vullen! Een groter probleem geeft het met brood, melk(producten) en pap, wat eigenlijk betekent dat ze overdag dus nauwelijks eet. Ik blijf het gewoon proberen en zorg dat ze nog wat tussendoortjes met het liefst die ingredienten krijgt, zoals ontbijtkoek of een koekje met een melklaagje, stukkie fruit of toch weer eens een pakje fruitmelk proberen. Alle beetjes helpen en ik probeer me er niet al te druk over te maken, ondanks dat ze met 15 maanden weegt wat een 'gemiddeld' kind met 9 maanden weegt (9 kilo). Ze doet het goed, ontwikkelt goed, groeit -al is het weinig- en is een vrolijk kind over het algemeen genomen. Dat is het belangrijkste.
Vicky, kan je niet proberen om haar gewoon te negeren onder het eten? Zet haar een bord voor -met niet teveel vlees zodat ze nog trek houdt- en laat haar lekker haar gang gaan. Geef gevarieerde dingetjes op haar bord (ook fruitstukjes bijvoorbeeld of probeer eens koude groente als mais, huzarensalade) zodat het er aantrekkelijk uitziet, maar bemoei je er verder niet mee. Niet lullig bedoeld: maar meestal is niet het kind dat een drama van het eten maakt, maar de ouders. Die gaan pushen waardoor een kind zich alleen maar gaat verzetten en er een machtstrijd van maakt. En die win je nooit, je maakt het er alleen maar erger mee. Tomaat is toch ook groente?! Geef haar een complimentje als ze die wel op eet. Of leg een paar dagen alleen maar de dingen die ze echt lekker vindt op haar bord, zodat ze haar bordje helemaal leeg eet en maak er een groot feest van als ze dat ook doet. Zo maak je het leuk om 'goed' te eten.

Evenstar, ik kan me goed voorstellen dat dit soort 'problemen' je af en toe ff in het verkeerde keelgat schieten. (Onbedoelde woordgrap mijnerzijds! ) Ik prijs me af en toe ook erg gelukkig als ik aan jouw problemen denk. Dat helpt me wel eens om te relativeren dat Tinka niet alle voedingsproducten binnen krijgt. Wat een zorg moet jij iedere dag weer hebben. Dikke van mij.
pi_51804471
Ow... trouwens... de vlekken zijn weg! Had even het CB gebeld gistermorgen en ze dachten dat ze toch wel 1 van de zeldzame gevallen was die dus echt de mazelen opliep na de prik. Kon wel tot 2 weken duren in het slechtste geval volgens hun, maar ze zijn dus weg nu! Nu de prikkelbaarheid nog!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')