in dat geval zou HP dus een meesterwerk kunnen zijn van J.K. Rowling..quote:mees·ter·werk (het ~)
1 voortreffelijk werk
2 voornaamste werk van een kunstenaar of geleerde => hoofdwerk, meesterstuk
Ik voor 2 en dan moet ik zeggen:quote:
als ik dan toch bezig ben:quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:55 schreef basset het volgende:
[..]
Ik voor 2 en dan moet ik zeggen:
Ja, maar wat is nou het meesterwerk van Grisham? A time to Kill van Grisham, of Runaway Jury van Grisham, of......?
Sorry kon het niet laten...... Ik ga maar naar bed. Mn wonden doen nog zeer.
En Tja, ik denk ook nummer 1 eerlijk gezegd.
Wie zoekt voortreffelijk even op?![]()
quote:voor·tref·fe·lijk (bn.)
1 uitstekend
dan ben ik zo'n boek werkelijk nog NOOIT tegen gekomen, het kan altijd beter imho...quote:uit·ste·kend (bn.)
1 zo bijzonder goed dat het opvalt => allerbest, eersteklas, eersterangs, excellent, kostelijk, mooi, niet voor verbetering vatbaar, onverbeterlijk, opperbest, patent, piekfijn, prima, puik, retegoed, superbe, uitmuntend, uitnemend, van de bovenste plank, voortreffelijk, wonderwel
Overbeterlijk is misschien wat overdreven maar je 'get the point' met die beschrijvingen. Ik zou daar zelf HP niet onder scharen. Het is gewoon net als met De Da Vinci Code spannend om te lezen. Dus het valt eerder in het rijtje goede/spannende boeken. Meesterwerken zijn in mijn ogen echt klassiekers, die zo goed zijn dat ze jaren na dato nog gelezen worden. Met Harry Potter weten we over dertig, veertig jaar of het überhaupt nog gelezen wordt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:59 schreef mschol het volgende:
als ik dan toch bezig ben:
dan ben ik zo'n boek werkelijk nog NOOIT tegen gekomen, het kan altijd beter imho...
again: wat iemand een meesterwerk vind, dat vind een ander dat niet..quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Overbeterlijk is misschien wat overdreven maar je 'get the point' met die beschrijvingen. Ik zou daar zelf HP niet onder scharen. Het is gewoon net als met De Da Vinci Code spannend om te lezen. Dus het valt eerder in het rijtje goede/spannende boeken. Meesterwerken zijn in mijn ogen echt klassiekers, die zo goed zijn dat ze jaren na dato nog gelezen worden. Met Harry Potter weten we over dertig, veertig jaar of het überhaupt nog gelezen wordt.
Goed, laten we het daar maar ophouden.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:34 schreef mschol het volgende:
[..]
again: wat iemand een meesterwerk vind, dat vind een ander dat niet..
het is en blijft iets persoonlijk, zeker als je de letterlijke vertaling erbij pakt..
het is zo subjectief als de pest..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Een vraagje, vind jij Lord of the Rings een meesterwerk?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Overbeterlijk is misschien wat overdreven maar je 'get the point' met die beschrijvingen. Ik zou daar zelf HP niet onder scharen. Het is gewoon net als met De Da Vinci Code spannend om te lezen. Dus het valt eerder in het rijtje goede/spannende boeken. Meesterwerken zijn in mijn ogen echt klassiekers, die zo goed zijn dat ze jaren na dato nog gelezen worden. Met Harry Potter weten we over dertig, veertig jaar of het überhaupt nog gelezen wordt.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 01:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Goed, laten we het daar maar ophouden.Harry Potter is een meesterwerk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
[/spoiler]
Harry Potter is een meesterwerk.
Dat is wat ik bedoel met een tand des tijds doorstaan, wat ik eerder zei. Net zoals Harry Potter waren er in die tijd zowel negatieve als positieve reviews. Ik heb het zelf gewoon niet zo op fantasy-dingen maar LotR heeft wel een impact gehad en wordt nu nog steeds gelezen, en is ook interessant gezien de achtergrond van Tolkien in de 1e wereldoorlog. Nogmaals, ik vraag mij af of Harry Potter diezelfde impact nog heeft over meer dan 50 jaar. Beide boeken zijn verfilmd. LotR 50 jaar na dato en Harry Potter nog tijdens de serie boeken zelf. Het lijkt toch wat meer op een hype met het bekende uitmelken. Nogmaals, over 40-50 jaar weten we het.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:40 schreef chatgek het volgende:
Een vraagje, vind jij Lord of the Rings een meesterwerk?
ik denk wel dat het een klassieker word. Ik denk dat je het moet scharen tussen de kameleon boeken. Het zijn boeken die de massa interessant vinden, en redelijk tijdloos. (harry potter kan volgens mij over 100 jaar nog gelezen worden, zonder dat er echt dingen ouderwets gaan lijken). Bovendkien zijn er volgens mij veel mensen die deze boeken gaan bewaren voor hun kinderen, of kleinkinderenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Dat is wat ik bedoel met een tand des tijds doorstaan, wat ik eerder zei. Net zoals Harry Potter waren er in die tijd zowel negatieve als positieve reviews. Ik heb het zelf gewoon niet zo op fantasy-dingen maar LotR heeft wel een impact gehad en wordt nu nog steeds gelezen, en is ook interessant gezien de achtergrond van Tolkien in de 1e wereldoorlog. Nogmaals, ik vraag mij af of Harry Potter diezelfde impact nog heeft over meer dan 50 jaar. Beide boeken zijn verfilmd. LotR 50 jaar na dato en Harry Potter nog tijdens de serie boeken zelf. Het lijkt toch wat meer op een hype met het bekende uitmelken. Nogmaals, over 40-50 jaar weten we het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |