dat gaat niet altijd op hoor, dat kan natuurlijk ook wat zeggen over de anderenquote:Op zondag 22 juli 2007 15:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Als niemand je mag, dan doe je simpelweg iets niet helemaal goed volgens mij.
Als je als "normaal" persoon tussen een groep mensen zit die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om iemand voor "hoer" uit te schelden, te zeggen dat de maden uit je kut lopen en met het grootste gemak iemand in puin trappen, en je kunt daar als "normaal" persoon je draai niet tussen vinden dan lijkt me niet dat dat aan jou hoeft te liggen...quote:Op zondag 22 juli 2007 15:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
alsof dgk representatief zou zijnquote:Op zondag 22 juli 2007 15:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Precies, de Troela!quote:Op zondag 22 juli 2007 15:40 schreef Lieve het volgende:
[..]
Maar als Lieke Naaitasia een keer over haar arm aait dan moet Lieke maar snappen dat dan zes mensen haar gaan aanranden. Want dan mag dat! Dan zijn zes mensen agressief op Lieke. Omdat ze Naaitasia aanraakt ( en daar is de te licht bevonden spiegeloog het mee eens. Want ze zou niet anders durven dan het er mee eens zijn! De troela)
Dat vind ik een gevaarlijke uitspraak. Draai het eens om en kijk naar groepsgedrag: om je geaccepteerd te voelen in een groep, helpt het als je iemand hebt waartegen je je gezamenlijk af kunt zetten. Dat gebeurt veel vaker dan je denkt, ook hier.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Hier zeg je dat het van beide kanten moet komen. In een andere posting zei je het volgende:quote:Op zondag 22 juli 2007 15:39 schreef ericahysterica het volgende:
[..]
de wil om elkaar te accepteren hoort van beide kanten te komen en dat is erg simpel maar het is niet anders. btw gelukkig kom ik niet uit een ei en lijd ik niet aan deze intolerantie dus ik zie met welwillendheid jouw volgende reactie tegemoet
quote:waarom zou zij zich moeten aanpassen aan dat tuig? lieke doet het prima en als jij haar niet ziet zitten jammer dan. Niet iedereen hoeft je te mogen. Als anderen er voor kiezen intolerant te zijn is dat hun zaak en hun probleem
Volgens mij bedoelt Erica dat acceptatie van 2 kanten moet komen, dat wil nog niet zeggen dat je jezelf moet verlagen tot het niveau van de rest.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:44 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Hier zeg je dat het van beide kanten moet komen. In een andere posting zei je het volgende:
[..]
Het leven is zo simpel als wat...zo gauw je ervan doordrongen bent dat je je nooit aan iemand...een mens of een groep moet onderwerpen maar gewoon jezelf bent kom je erachter hoe simpel het leven is en wat ECHTE vrijheid echt betekent.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Was het (samen)leven maar zo simpel als jij het hier beschrijft. Wij-zij denken, daar bereik je niets mee. Lieke niet, de anderen daar niet, en mensen hier ook niet.
Je kunt selectief gaan shoppen in wat mensen zeggen, je kunt ook naar het totale plaatje kijken. Ik constateer dat niemand iets op heeft met Lieke. Zelfs Jaap geeft aan haar als persoon niet te mogen. Dat heb ik hem van niemand anders horen zeggen en ik heb Jaap hoog wat dat soort dingen betreft. De huishouding pruimde haar niet en ook de hier omhoogeschreven Sylvia niet.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je als "normaal" persoon tussen een groep mensen zit die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om iemand voor "hoer" uit te schelden, te zeggen dat de maden uit je kut lopen en met het grootste gemak iemand in puin trappen, en je kunt daar als "normaal" persoon je draai niet tussen vinden dan lijkt me niet dat dat aan jou hoeft te liggen...
Dat laatste is wat mijn persoonlijke ervaring betreft inderdaad een waarheid als een koequote:Op zondag 22 juli 2007 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze zichzelf op een voetstuk plaatst, ze is gewoon heel anders dan de rest.
Dat neemt niet weg dat sommige mensen dat zulllen opvatten als "ze voelt zichzelf beter"
Ze is nou eenmaal niet zo plat en ordinair, dat zit er gewoon niet in (binnen de originele groep bewoners was ze volgens mij minder opgevallen).
Als mensen vinden dat een ander zich beter voelt dan zij dan ligt dat meestal aan hun eigen minderwaardigheidscomplex
misschien is dat inderdaad een heel verstandig besluit van jouquote:Op zondag 22 juli 2007 15:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je kunt selectief gaan shoppen in wat mensen zeggen, je kunt ook naar het totale plaatje kijken. Ik constateer dat niemand iets op heeft met Lieke. Zelfs Jaap geeft aan haar als persoon niet te mogen. Dat heb ik hem van niemand anders horen zeggen en ik heb Jaap hoog wat dat soort dingen betreft. De huishouding pruimde haar niet en ook de hier omhoogeschreven Sylvia niet.
Ik blijf er bij, als echt niemand het in je ziet zitten, dan moet je eens goed in de spiegel kijken.
Ik heb toch echt niet het idee dat Lieke in de buitenwereld om vrienden verlegen zit (en dat heb ik bij Natasia, Brian, Amanda, Nadia en Jaap wel) dus hoe representatief is het oordeel van de bewoners en het persooneel van DGK dan??quote:Op zondag 22 juli 2007 15:48 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je kunt selectief gaan shoppen in wat mensen zeggen, je kunt ook naar het totale plaatje kijken. Ik constateer dat niemand iets op heeft met Lieke. Zelfs Jaap geeft aan haar als persoon niet te mogen. Dat heb ik hem van niemand anders horen zeggen en ik heb Jaap hoog wat dat soort dingen betreft. De huishouding pruimde haar niet en ook de hier omhoogeschreven Sylvia niet.
Ik blijf er bij, als echt niemand het in je ziet zitten, dan moet je eens goed in de spiegel kijken.
Ze accentueert het verschil regelmatig en heel bewust en dat maakt voor mij dat ze geen haar beter is. Sterker nog, als meer in huis hebt, en ik geloof wel dat ze dat heeft op veel vlakken, dan zorg je in een groep waarin je moet samenleven dat het niet al teveel opvalt. Dan heb je pas stijl en niveau. Maar hey, het is mijn private mening. Ieder z'n meug.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Erica dat acceptatie van 2 kanten moet komen, dat wil nog niet zeggen dat je jezelf moet verlagen tot het niveau van de rest.
Lieke accepteert (het niveau van) de rest uitstekend, sterker nog: ze laat zich er eigenlijk niet door opnaaien, en dat is nou net wat de rest zo steekt en waardoor ze het gevoel hebben dat ze boven hen staat.
Ik vind dat ook hier geldt dat iemand een kans moet krijgen om te kunnen tonen mee te kunnen doen. Je kunt sterk van mening verschillen en toch een heel aardige discussie hebbenquote:Op zondag 22 juli 2007 15:50 schreef ericahysterica het volgende:
[..]
misschien is dat inderdaad een heel verstandig besluit van jou![]()
We HADDEN onderweg kunnen zijn. We hebben gisteren in zijn schuur geoefendquote:Op zondag 22 juli 2007 15:51 schreef STAP01 het volgende:
Is dgk fan al onderweg met zijn oom naar DGK?
gelukkig heeft een discussie een begin en een eind en voor mij is hij in ieder geval ten einde. Er zijn mensen die lieke niet zien zitten en ik bewonder haar so be itquote:Op zondag 22 juli 2007 15:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat ook hier geldt dat iemand een kans moet krijgen om te kunnen tonen mee te kunnen doen. Je kunt sterk van mening verschillen en toch een heel aardige discussie hebben![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 15:55 schreef dgk_fan het volgende:
[..]
We HADDEN onderweg kunnen zijn. We hebben gisteren in zijn schuur geoefend
en nu is de accu leeg en wil de wagen niet starten
Maakt niet uit, het zit in de planning, net zoals alle brute akties van Dennis!quote:Op zondag 22 juli 2007 15:55 schreef dgk_fan het volgende:
[..]
We HADDEN onderweg kunnen zijn. We hebben gisteren in zijn schuur geoefend
en nu is de accu leeg en wil de wagen niet starten
Toch heb ik wel gemerkt dat de sfeer hier ten opzichte van haar is verbeterd sinds wat haar werd aangedaan afgelopen zondag.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:55 schreef ericahysterica het volgende:
[..]
gelukkig heeft een discussie een begin en een eind en voor mij is hij in ieder geval ten einde. Er zijn mensen die lieke niet zien zitten en ik bewonder haar so be it![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |