Maar afstanden van 140k op een dieselmotor zijn niet om van te schrikken...quote:Op zondag 22 juli 2007 21:32 schreef Cybje het volgende:
Je moet er bij dieselauto's met iets meer op de klok wel rekening mee houden dat alle andere onderdelen ook meer op de klok hebben. Alhoewel een dieselmotor de reputatie heeft langer mee te gaan, slijten alle andere onderdelen net zo hard. Denk hierbij aan dingen als fuseekogels, schokbrekers, etc.
Hierbij ga ik er wel even vanuit dat er ongeveer gelijk mee is gereden. Als de vorige eigenaar een levensgevaarlijke rijstijl, beter bekend als sportieve rijstijl, had, dan zijn verschillende onderdelen natuurlijk ook veel meer versleten.
Ja, qua motor wel. Veel andere onderdelen zijn ee wat minder gelukkig mee. Maar goed, dat is afhankelijk van meer dingen dan kilometerstandquote:Op zondag 22 juli 2007 21:35 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Maar afstanden van 140k op een dieselmotor zijn niet om van te schrikken...
Daar kun je echt nog met gemak een paar jaar mee rijden als je 20k per jaar rijdt.
mja, maar ook met 140k mag ik hopen dat er niet al te veel onderdelen versleten zijn.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:01 schreef Cybje het volgende:
[..]
Ja, qua motor wel. Veel andere onderdelen zijn ee wat minder gelukkig mee. Maar goed, dat is afhankelijk van meer dingen dan kilometerstand
140k valt nog wel mee inderdaad en het ligt er ook aan hoe je met de auto omgaat. Verder ligt het er ook aan wat je als standaard hebt. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan elk trillinkje in mijn stuur of remmen dat er niet hoort, dus ik laat ook echt alles oplossen. Als een schokbreker minder goed is, vervang ik er direct twee en als er een rubber bij de wielophanging niet 100% is, zorg ik er ook voor dat dat opgelost word.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
mja, maar ook met 140k mag ik hopen dat er niet al te veel onderdelen versleten zijn.
Het valt meestal wel mee toch.
Hier rijden we auto's meestal tot de 3.5 a 4 ton, en dan gaan ze de deur uit. Altijd diesels, nooit echt noemenswaardige problemen mee.
Dat soort zaken weet ik weer niet, want daar bemoei ik me niet mee, maar we hebben hier nooit echt hoge kosten aan het onderhoud. Doorgaans laten we steeds alles fixen wat gefixed moet worden, maar dat valt altijd reuze mee.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:10 schreef Cybje het volgende:
[..]
De meeste auto's die ik ken en 200-300k op de teller hebben staan, hebben gewoon problemen. Veel onderdelen rond de wielophanging trekken dat soort kilometerstanden niet, zeker niet met al die drempels hier in Nederland.
Valt in de regel nogal erg mee...quote:Op zondag 22 juli 2007 22:10 schreef Cybje het volgende:
[..]
140k valt nog wel mee inderdaad en het ligt er ook aan hoe je met de auto omgaat. Verder ligt het er ook aan wat je als standaard hebt. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan elk trillinkje in mijn stuur of remmen dat er niet hoort, dus ik laat ook echt alles oplossen. Als een schokbreker minder goed is, vervang ik er direct twee en als er een rubber bij de wielophanging niet 100% is, zorg ik er ook voor dat dat opgelost word.
De meeste auto's die ik ken en 200-300k op de teller hebben staan, hebben gewoon problemen. Veel onderdelen rond de wielophanging trekken dat soort kilometerstanden niet, zeker niet met al die drempels hier in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |