Hmm ja bah.

Niet iets om leuk de rest v/h weekend in te gaan.
Er stond gisteren ook nog een artikel op de AD-website:
quote:
Koorts in Deventer
Door TIJANI GOULLET
DEVENTER - Je zou zeggen dat de nabije periodetitel niet zou leven bij Go Ahead Eagles, nu de Deventer club de tweede plaats bezet. Niets is minder waar. Rondom de Adelaarshorst heerst de periodekoorts.
afbeelding vergroten GA-Eagles training duel. FOTO ERIC BRINKHORST
In voorgaande jaren was er weinig te beleven op de Adelaarshorst bij wedstrijden van Go Ahead Eagles. Vaak stond de thuisclub een nulletje of drie achter. Maar dan klonk er plotseling gejuich op de tribunes. De tussenstanden kwamen voorbij: FC Zwolle op achterstand. Het verlichtte vaak de pijn. Vorig seizoen ging het al stukken beter, maar dit voetbaljaar juichen de supporters weer voor hun eigen ploeg.
Vanavond is GA Eagles afhankelijk van FC Zwolle. Wanneer de aartsrivaal tegen FC Dordrecht punten laat liggen, zullen de supporters ook op de banken staan.
,,Het heeft wel iets leuks om de periodetitel voor de neus van FC Zwolle weg te kapen, zeker voor de supporters,’’ zegt Jesse Schotman, die samen met Ceriel Oosthout het langst bij GA Eagles speelt.
Stiekem hopen de fans op het kampioenschap. Binnen de club zul je die geluiden niet horen. Trainer Mike Snoei: ,,We zitten nu te lang in de top-3 om defensief te blijven denken, maar over het kampioenschap zul je mij niet horen. ADO Den Haag is met een opmars bezig en RKC blijft het ook goed doen.’’
De periodetitel wil Snoei wel koste wat kost binnenhalen. ,,De periodekoorts heerst wel degelijk. Iedereen is al aan het rekenen geslagen.’’
Aan het begin van het seizoen was GA Eagles nog wisselvallig. Zo won de Deventer club met 6-0, om een week later met 3-0 te verliezen en later was er zelfs een 5-1 verlies. De laatste weken gaat het een stuk beter. Verdedigende middenvelder Schotman weet wat het verschil is. ,,Er is meer balans in het elftal gekomen doordat we nu op het middenveld met de punt naar achteren spelen. Ook zijn er veel nieuwe jongens bijgekomen, waardoor we wat tijd nodig hadden om beter op elkaar ingespeeld te raken.’’
Schotman is een van de spelers die in de belangstelling staat bij eredivisieclubs. Zo wordt FC Twente vaak met de middenvelder in verband gebracht. Zeker omdat het contract van Schotman afloopt. Daarom ziet trainer Snoei de transferperiode met angst en beven tegemoet. ,,Vorig seizoen werd Loïc Loval vlak voor de deadline van 31 januari door FC Utrecht weggehaald. Deze zomer vertrok Tim Gillissen voor een mooi bedrag naar NAC, maar hij was wel ons boegbeeld in de plannen. Nu merk ik dat steeds meer figuren, die ik liever niet op de tribune zie, kaarten bestellen voor onze thuiswedstrijden. Scouts blijven talenten als Rogier Wissink en Jesse Schotman volgen.’’
In de winterstop zal GA Eagles met twaalf spelers praten over hun aflopend contract. Ook met Snoei wordt gesproken over diens toekomst. ,,Ik heb het hier prima naar mijn zin, maar het belangrijkste is welke stappen de club wil maken,’’ zegt Snoei. ,,Zal Go Ahead Eagles uitspreken dat het binnen een bepaalde termijn naar de eredivisie wil, een platform waar de club historisch gezien thuishoort?’’
Bron:
http://www.ad.nl/sport/article1827594.ece