Je kunt ook zelf handelspartners opzoeken...bv via http://www.cybernations.net/search_advanced_trades.aspquote:Op zondag 22 juli 2007 09:06 schreef Webcrowler het volgende:
Morguh!
Net ff wat infra gekocht, heb nu 1019 working citizens en mijn volk Adores me [afbeelding]
En nu is het afwachten denk ik? Weet nu niet echt meer wat ik moet doen... ja, wachten tot iemand met mij wil Dealen toch?

Bummer, heb nog maar 198Kquote:Op zondag 22 juli 2007 09:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf handelspartners opzoeken...bv via http://www.cybernations.net/search_advanced_trades.asp
Als je 1000 inwoners hebt, kun je je eerste improvement bouwen.De eerste die je nodig hebt, is een haven. Kost alleen wel 200K.

Het mooie is dat je vrijwel alles wat je doet ook weer ongedaan kan maken. Trades zijn op ieder moment op te zeggen en dan ga je op zoek naar nieuwe.quote:Op zondag 22 juli 2007 09:14 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Bummer, heb nog maar 198Kmaar ik gaat ff uitdokteren hoe dat gaat met die handelspartners zoeken. het liefst houd ik het nu nog bij de Alliance, omdat ik nog niet echt weet hoe het gaat... Maar dat komt wel goed!

Altijd infra...daar groeit je bevolking mee.quote:Op zondag 22 juli 2007 09:42 schreef Richardfun het volgende:
Heb pas 132 inwoners. Wat is belangrijker om te groeien: infra of land?

Infra is het beste volgens mij, je moet wel je volk tevreden houden. En daarom moet je dus ook land bij kopen en Leger. Je land : Infra verhouding moet 1 : 2 zijn !quote:Op zondag 22 juli 2007 09:42 schreef Richardfun het volgende:
Heb pas 132 inwoners. Wat is belangrijker om te groeien: infra of land?

Goedzoquote:

Dus ik zit helemaal goed met 2.008 mile diameter land en 4.41 infra (naja, 1:2.2 zal toch ook wel OK zijn?)quote:Op zondag 22 juli 2007 09:46 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Je land : Infra verhouding moet 1 : 2 zijn !

they outnumber usquote:Op zondag 22 juli 2007 10:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
welkom nieuwe fokkertjes
Jullie zijn met veel

Ja, omdat je niet geregistreerd bent, kost een minuutje en dan heb je ook watquote:Op zondag 22 juli 2007 11:26 schreef SnIpY het volgende:
ik heb me zonet geregistreerd op het fok alliance forum, en klikte op de link om aid te ontvangen... dit krijg ik: "Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen"

Even tussendoor,: trades waarbij iemand jou betaalt heeft, kan je wel op elk moment afzeggen, maar ik denk dat de betalende klant daar niet blij mee zal zijnquote:Op zondag 22 juli 2007 09:15 schreef Mike het volgende:
[..]
Het mooie is dat je vrijwel alles wat je doet ook weer ongedaan kan maken. Trades zijn op ieder moment op te zeggen en dan ga je op zoek naar nieuwe.

quote:Op zondag 22 juli 2007 12:00 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik stop ermee, ben nu al 5 of 6 keer aangevallen door die Darth Vader. M'n economie is naar de klote, heb nagenoeg geen infra meer en kan dat weer kopen tegen prijzen waar ik het geld niet voor heb. Have fun guys.

Hij heeft immers WMDquote:Op zondag 22 juli 2007 13:32 schreef Kremers het volgende:
Wie is die Darth Vader? En waarom wordt ie niet plat gebombardeerd?

Ik heb iets van 120 inwoners die nog niet eens durven te denken aan een wiel laat staan buskruitquote:
Lobby zequote:Is hij lid van een aliantie? Dan kunnen de overige leden van Fok de schade toch wel vergoeden, als de oorlog voorbij is?
Waar is de minister van defensie? 48uur is voor pussy's

quote:Op zondag 22 juli 2007 13:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb iets van 120 inwoners die nog niet eens durven te denken aan een wiel laat staan buskruit![]()
[..]
Lobby ze![]()

Oeh klinkt roughneckquote:Op zondag 22 juli 2007 13:54 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik zat te denken: Kan je niet een soort van roque alliantie opzetten? Die in het geheim steun van de fok aliantie krijgt? Als er dan stront aan de knikker is met een lid van een machtige aliantie, dan kan je die roque alliantie gebruiken als aanvalsbasis. Na de oorlog krijgt die roque aliantie dan heimelijk steun van fok voor wederopbouw
Of kan dat niet? Heimelijk steun geven aan een land/aliantie?

Nou nee, iedereen afwijzen dusquote:Op zondag 22 juli 2007 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh klinkt roughneck![]()
The Guns for Hire Alliance (en dan stiekem iedereen afwijzen behalve FOK)

http://forum.fok.nl/topic/1051276quote:Op zondag 22 juli 2007 14:13 schreef Chinless het volgende:
Waar is deel 31 eigenlijk ?

Dude, je hebt de verkeerde kleur gekozenquote:Op zondag 22 juli 2007 14:20 schreef koffiegast het volgende:
ik wil best techdealen, vraag is alleen of ik dat kan met slechts 5k op me bankrekening...ik heb amper geld (krijg zon ~400 aan taxes en heb een leuke ramp gekregen met 'watersnood' waardoor me inkomsten nog leuker kelderen...)
Kortom ik heb dikke geldnood en als het door blijft gaan met zulke rampen is de inkomen van mijn inwoners wel erg laag... (hij staat nu op zon 19 per citizen..keb ~100 citizens overigens..)
http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=155441

ik heb al wat trades uit de deur, is het dan wel handig om? (2 ervan zijn al done zeg maar, de andere 2 kan ik wel zoeken?)quote:Op zondag 22 juli 2007 14:22 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dude, je hebt de verkeerde kleur gekozenJe staat op aqua, je moet oranje kiezen

Dat moet wel lukken inderdaad. Met zoveel leden worden we gewoon een factor van belang in orange.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:55 schreef Emimich het volgende:
Jullie zullen met die nieuwe influx wel minstens 1 team senator krijgen toch?

Heb je geldquote:Op zondag 22 juli 2007 15:53 schreef DiviFilius het volgende:
Damn wat gaan we hard
Mocht iemand overigens hulp nodig hebben mogen ze mij altijd een PM sturen

Nou, maar hopen at die andere twee even opschieten, heb ik mijn geld ook weerquote:Op zondag 22 juli 2007 15:57 schreef koffiegast het volgende:
keb de volgned ein de lijst de stuffie aid gestuurd ;x

Oké... ik zit in blijde verwachting te wachten, zeg maar.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:46 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ben er weer, ik had al aangegeven dat ik iets later online zou komen, ik stuur de 400k zsm naar je toe!

Hij heeft het voor iets anders gebruikt en stuurt het over 1 a 2 dagenquote:Op zondag 22 juli 2007 17:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oké... ik zit in blijde verwachting te wachten, zeg maar.![]()

quote:Op zondag 22 juli 2007 17:38 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Hij heeft het voor iets anders gebruikt en stuurt het over 1 a 2 dagen![]()
![]()

Ik redelijk voorin, maar ik ontvang maar niksquote:Op zondag 22 juli 2007 17:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
Ik sta helaas ook helemaal achteraan in de andere aid-chains.
![]()

Als ik wat sterker ben, kapot maken die Darth Vaderquote:Op zondag 22 juli 2007 18:32 schreef Dubbeldrank het volgende:
OK, ik stop niet. Ik zit nu in een AID chain, daarmee kan ik de schade wel herstellen

Iddquote:Op zondag 22 juli 2007 18:40 schreef Kremers het volgende:
[..]
Als ik wat sterker ben, kapot maken die Darth Vader![]()

Staatsinrichting voor beginners, FOK! stylequote:Op zondag 22 juli 2007 18:49 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
Kan iemand een link geven naar het bericht wat is gepost in de FP, ik kan het niet vinden en zou het wel erg graag willen lezen.

Er zijn genoeg strategieën te bedenken. Je kunt militair of economisch sterk worden, investeren in een leger of in goede infrastructuur. Je kunt veel handelen of veel aiden, je kunt veel oorlogen voeren of juist zo vredevol mogelijk proberen te bestaan. Verder zijn er ook binnen de alliantie rollen die je kunt vervullen, regeringslid, adviseur, diplomaat etc etc.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:59 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb me ook aangemeld. Maar nu is het dus een beetje een land op bouwen door middel van belastingen ophalen enzo. Maar zitten er ook nog leuke andere spel elementen in? Of wat is uberhaubt het doel van het spel?

Staatsinrichting voor beginners, FOK! stylequote:Op zondag 22 juli 2007 18:49 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
Kan iemand een link geven naar het bericht wat is gepost in de FP, ik kan het niet vinden en zou het wel erg graag willen lezen.
quote:It is a backwards nation when it comes to technology and many refer to it unkindly as a 'Third World Nation

OORLOG!quote:Op zondag 22 juli 2007 18:59 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb me ook aangemeld. Maar nu is het dus een beetje een land op bouwen door middel van belastingen ophalen enzo. Maar zitten er ook nog leuke andere spel elementen in? Of wat is uberhaubt het doel van het spel?

Dat blijf je ook wel even helaas. Morgen weet ik wat mijn nieuwe netto inkomsten zijn en dan ga ik ook eens wat aiden.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:03 schreef captain.lefteye het volgende:
Ik zou op zich, als het kan eventueel wel in aanmerking willen komen voor wat foreign aid... Ik ben nu blut

Is 150k genoeg ?quote:Op zondag 22 juli 2007 19:03 schreef captain.lefteye het volgende:
Ik zou op zich, als het kan eventueel wel in aanmerking willen komen voor wat foreign aid... Ik ben nu blut

Waarom helpt niemnd mijquote:Op zondag 22 juli 2007 19:07 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Is 150k genoeg ?
Want dan help ik je wel![]()

Een democratie komt toch het dichtst bij hun wensen in de buurt? En dat van die monarchie slaat al helemaal nergens op...quote:Your people approve of this form of government but the majority of your people would prefer something else. They wish to be ruled by the people themselvesand more specifically do not want to be ruled by a royal family.

republicquote:Op zondag 22 juli 2007 19:13 schreef captain.lefteye het volgende:
Trouwens... Mijn Government type is democracy, maar de mensen zijn niet helemaal tevreden:
[..]
Een democratie komt toch het dichtst bij hun wensen in de buurt? En dat van die monarchie slaat al helemaal nergens op...

Ah kijk, bedanktquote:Op zondag 22 juli 2007 19:03 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Er zijn genoeg strategieën te bedenken. Je kunt militair of economisch sterk worden, investeren in een leger of in goede infrastructuur. Je kunt veel handelen of veel aiden, je kunt veel oorlogen voeren of juist zo vredevol mogelijk proberen te bestaan. Verder zijn er ook binnen de alliantie rollen die je kunt vervullen, regeringslid, adviseur, diplomaat etc etc.
Er is niet echt een concreet doel waarmee je het spel kunt winnen. De algemene kracht van je natie wordt opgeteld in tot je totale Nation Strenght ( NS ). Deze NS wordt geleidelijk hoger, waardoor je meer dingen aan kunt schaffen. Uiteindelijk is het doel een zo hoog mogelijke NS te verwerven en zo het machtigst te worden. Ons doel als alliantie is natuurlijk de sterkste alliantie te worden.
![]()

Het probleem is dat ik het hele overzicht kwijt ben, en dus niet weet wie aid krijgt en wie niet, dus pak ik er maar willekeurig eentje tussenuitquote:

Ik heb nog geen AID gekregenquote:Op zondag 22 juli 2007 19:19 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het hele overzicht kwijt ben, en dus niet weet wie aid krijgt en wie niet, dus pak ik er maar willekeurig eentje tussenuit![]()

Tja het kost even tijd om dit goed te organiseren en geld bij elkaar te krijgen.quote:

Dat is er ( in beperkte vorm ) wel, maar met 150 / 200 nieuwe landen in een paar dagen is dat natuurlijk lastigquote:Op zondag 22 juli 2007 19:23 schreef GasTurbine het volgende:
Waarom doen we dit niet in een vorm als: Adopteer een land/2 landen.

Elk geld is welkom!quote:Op zondag 22 juli 2007 19:26 schreef DiviFilius het volgende:
Ik kan het ook zo doen als iedereen dit genoeg vind :
50k voor Gas
50k voor Beer
50k voor Wombat
Niet enorm veel geld, maar een kleine natie kan zich hier wel even mee vermaken.
En zeker als je deelneemt aan die grote aid-train van de komende dagen groei je snel genoeg.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |