abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51772895
Nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Da's niet zo erg.

Wat erg is dat wanneer men een dubbeltje betaalt, ook daadwerkelijk verwácht op de eerste rij te zitten. Met als gevolg dat véél zich als honden gedragen. Hoop lawaai, weinig consideratie t.o.v. andere mensen en als het even kan wat vernielen of verstieren.

Ik snap wel dat Nederlanders niet zo populair zijn onder de vakantielanden
  dinsdag 24 juli 2007 @ 03:41:52 #52
101852 kokos
mividaloca
pi_51772915
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:57 schreef tong80 het volgende:
Ze zeggen wel eens 'Frankrijk is een mooi land, alleen jammer dat er Fransen wonen.'

Ook weigeren ze je in een andere taal dan hun eigen taal te woord te staan, al spreken ze Engels.

Zijn dit vooroordelen of zit er waarheid in ?

Ik ben gisteren terug gekomen van twee weken frankrijk, ben zelf 18 jaar. Heb elke avond ruzie gehad met irritant franse jongeren. Ben zelf ook niet de rustigste maar die fransen willen niet anders dan rellen en mensen lastig vallen.
Viva los Vatos Locos
pi_51772934
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 03:41 schreef kokos het volgende:

[..]

Ik ben gisteren terug gekomen van twee weken frankrijk, ben zelf 18 jaar. Heb elke avond ruzie gehad met irritant franse jongeren. Ben zelf ook niet de rustigste maar die fransen willen niet anders dan rellen en mensen lastig vallen.
Het is haast net of je in elke willekeurige stad hier bent.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 03:48:23 #54
101852 kokos
mividaloca
pi_51772961
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 03:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het is haast net of je in elke willekeurige stad hier bent.
Hoezo?
Viva los Vatos Locos
pi_51772993
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 03:48 schreef kokos het volgende:

[..]

Hoezo?
Jij gaat op vakantie, die gozers wonen daar. in een willekeurige gemeente hierzo daar wonen ook zulke mensen.
pi_51773004
Ja, de keren dat ik in Frankrijk ben geweest (en dat is niet vaak) heb ik geen goede ervaringen met Fransen gehad. Fuck frogs
Ik support gevallen topclubs!
pi_51773007
je moet gewoon een keer goed flippen als je engels tegen ze wilt praten dan verstaan ze het wel Parijzenaren zijn gewoon de ergste fransen, maar in Marseille/Avignon/Carcassonne vond ik ze wel meevallen
pi_51773017
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 03:57 schreef Fetai het volgende:
Ja, de keren dat ik in Frankrijk ben geweest (en dat is niet vaak) heb ik geen goede ervaringen met Fransen gehad. Fuck frogs
Jij mag naar 3 weken weer naar huis en hun moeten er hun hele leven wonen.
pi_51773026
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 03:59 schreef sig000 het volgende:

[..]

Jij mag naar 3 weken weer naar huis en hun moeten er hun hele leven wonen.
Heb je het nu over de Fransen zelf, of de Nederlanders die daar zijn gaan wonen? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een schitterend land, alleen die mensen hè....
Ik support gevallen topclubs!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:52:33 #60
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51783838
Whehehe, ik ben bijzonder trots op mijn kentekenplaat eindigend op 75.
Het bewijs van gestaalde rijkunst! De kunst om te manouvreren op de vierkante centimeter! Heerlijk!

Nog een paar weken, en dan zijn alle Nederlanders met hun treurige 80 km/uur rijdende caravans het land weer uit, en heerst er weer rust in ons dorp! Alles buiten de Périphérique is "Province"!

Zo, eventjes arrogant afgereageerd.....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_51785246
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:51 schreef MrFl0ppY het volgende:
Vind de Fransen ook aardig arrogant. Vooral qua taal zoals al eerder genoemt maar ook qua aanwezigheid. Zit maar eens tussen 2 Franse families op een camping en je wordt helemaal gek!

btw kunnen veel Fransen geen of nauwelijks Engels en hebben een hekel aan toeristen maar nemen graag de flappen in ontvangst die ze meebrengen! Iets meer globalisatie mag wel in viva le france
Toen ik nog kampeerde ging ik juist naar campings waar vooral Fransen kwamen, ten eerste heb je dan meer het vakantiegevoel en ten tweede; tussen de Nederlandse zuipjongeren op een camping zitten is nou precies waar ik helemaal gek van word.

en... 't is La France, als je afgeeft op mensen die een taal niet beheersen moet je er wel voor zorgen dat je dat zelf wel doet, lijkt me.
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
pi_51785439
quote:
Alles buiten de Périphérique is "Province"!
Kijk zo hoort het, zo hebben wij ook altijd over Amsterdam gedacht. Alles buiten Amsterdam is provincie. En dan valt eigenlijk Amsterdam-Noord daar óók al onder. En eigenlijk misschien ook wel Zuid... Ach weet je wat, alles buiten Amsterdam centrum is eigenlijk gewoon provincie (en wat mijn man betreft alles buiten de Nieuwmarktbuurt). Dat we dat dan even hebben vastgesteld. (maar wij zijn dan ook wel vaak voor arrogante Amsterdammers uitgemaakt )
mooi he, alles
  Trouwste user 2022 woensdag 25 juli 2007 @ 17:50:29 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_51825216
In de Tour is het ook weer erg. De vredelievende Fransen zijn brandschoon. Maar een fenomenale Rasmussen wordt na een historische zege uitgefloten door de chauvinisten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:04:34 #64
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51827403
Ik opende dit topic in het TDF-forum: Fransen zijn oke!
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:38 schreef Falco het volgende:
Dat gebash op Fransen heb ik nooit zo begrepen. Dit mag mij wel eens uitgelegd worden: wat is er zo kut aan Fransen!. Toen ik als kleine Falco met mijn ouders op vakantie naar Frankrijk (inclusief caravan ) ging, vond ik de Fransen niet bepaald vervelender ofzo. Op de campings waar ik geweest ben, had je kliekjes Nederlandse kinderen en kliekjes Franse kinderen, maar soms gingen die kliekjes ook heel goed samen zonder noemenswaardige problemen. Dus aan de bashers: kom maar op met goede voorbeelden en argumenten waarom Fransen hypocriet zijn ofzo.
Als Cofidis na vandaag in de Tour blijft, dan zou dat idd hypocriet zijn, maar ik heb niet de verwachting dat dat gaat gebeuren

Voor de rest mogen Frankrijk-liefhebbers en niet-Fransen-haters hier dingen, gecombineerd met smilies als plaatsen. Ook dit jaar verloopt de Tour an sich prima en is Frankrijk nog steeds een tof land .
Het werd op slot gegooid echter .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:49:43 #65
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51838080
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:44 schreef phileine het volgende:

[..]

Kijk zo hoort het, zo hebben wij ook altijd over Amsterdam gedacht. Alles buiten Amsterdam is provincie. En dan valt eigenlijk Amsterdam-Noord daar óók al onder. En eigenlijk misschien ook wel Zuid... Ach weet je wat, alles buiten Amsterdam centrum is eigenlijk gewoon provincie (en wat mijn man betreft alles buiten de Nieuwmarktbuurt). Dat we dat dan even hebben vastgesteld. (maar wij zijn dan ook wel vaak voor arrogante Amsterdammers uitgemaakt )
Ja vooral omdat Amsterdam een van de meest dorpse steden in Europa is altijd verbazingwekkende mentaliteit gevonden.

Over die Fransen ach. Ik heb er nooit zoveel last van. Spreek gelukkig redelijk Frans maar ik denk dat er hierboven wel wat waarheden staan. Erg koppig over het algemeen. Maar wel een prachtland.
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:53:56 #66
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51838309
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:25 schreef BrandX het volgende:

[..]

dat zou goed kunnen. Hoewel 'bergvolk' doorgaans een stuk vriendelijker is dan in andere gebieden. In italie ervaar ik dat ook zo, met deze zeer zwaarwegende opmerking, dat de italianen niet arrogant zijn.
Enkel dat ze in de alpen nog een stuk vriendelijker c.q. gastvrijer zijn dan in de rest van het land.
Italia, ti amo!!!
En dan te bedenken dat de rest van Italie dat "bergvolk" over het algemeen zeer grof en ongastvrij vind. Mijn ervaring is dan ook dat hoe zuidelijker je gaat hoe vriendelijker men wordt. Dat is eigenlijk ook zo in Frankrijk, Spanje en Portugal is mijn ervaring. In sommige zuidelijke streken gaat die vastvrijheid erg ver. Eten aanbieden aan vreemden. Of stoppen voor wandelaars om ze spontaan een lift aan te bieden.
pi_51844422
quote:
Ze zeggen wel eens 'Frankrijk is een mooi land, alleen jammer dat er Fransen wonen.'

Ook weigeren ze je in een andere taal dan hun eigen taal te woord te staan, al spreken ze Engels.

Het is de waarheid.

Parijs is een mooie stad. Maar ik zeg altijd dat mensen de stad maken. Want de mensen zijn immers de ziel van de stad, een mooie stad met een arrogante ziel, is in mijn ogen lelijk.
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:05:37 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_51844765
Sprak een paar weken geleden nog een Canadese met Franse roots. Die was vorig jaar voor het eerst naar Frankrijk gegaan en schrok zich rot van de cultuurshock, de mensen waren extreem onbeleefd. En dan sprak zij de taal nog .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:40:43 #69
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51856738
Canadezen wonen ook buiten de Périphérique . Logisch dus dat ze geschokt zijn als ze in de grote stad komen. Maarja dat fenomeen kennen we in Nederland ook.
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:31:20 #70
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_51861197
quote:

[..]

en terecht, alles buiten het centrum is ook gewoon provincie, dat is gewoon ook zo.
pi_51867040
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:05 schreef speknek het volgende:
Sprak een paar weken geleden nog een Canadese met Franse roots. Die was vorig jaar voor het eerst naar Frankrijk gegaan en schrok zich rot van de cultuurshock, de mensen waren extreem onbeleefd. En dan sprak zij de taal nog .
Canadeezen (of eerder quebequers) praaten dan ook een soort frans dat nog raarder is dan in Mareseile.

Zelf spreek ik frans zonder accent (dat zeggen de fransen zelf) en de mensen merken niet dat ik een buitenlander ben als ik het niet zeg. ik merk ook niet dat mensen onbeleefder zijn tegen buitenlanders dan fransen, heb juist het idee dat hier in bretagne men onbeleefder is met parijsenaaren dan buitenlanders, want parijsenaaren zijn toch zo rete arogant....
pi_51867181
Arrogant is een relatief, vaak misplaatst begrip.
Een beetje narcisme is overigens niet schadelijk.
pi_51876761
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:30 schreef Risht het volgende:
Canadeezen (of eerder quebequers) praaten dan ook een soort frans dat nog raarder is dan in Mareseile.
Jij schrijft wél Nederlands (en Frans) met een accentje...
Maar wat je zegt, klopt inderdaad.
En Canadezen (franstalige of niet) hebben indd een volledig andere cultuur dan Franse Fransen en komen op hen heel bot over. (Net als Nederlanders overigens!)
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:30 schreef Risht het volgende: heb juist het idee dat hier in bretagne men onbeleefder is met parijsenaaren dan buitenlanders, want parijsenaaren zijn toch zo rete arogant....
Toch heb ik ondervonden dat ook onder de Fransen zelf dit puur op vooroordelen gebaseerd is.

Parijs is gewoon de grootste stad van een land waar veel dingen dan ook enorm "gecentraliseerd" worden (regeringsaangelegenheden, winkelketens, business, activiteiten...: alles) De rest van Frankrijk kijkt daar met een vorm van jaloezie tegenaan. Dat is alles.
 FR
  vrijdag 27 juli 2007 @ 08:35:50 #74
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_51877621
quote:

[..]

Amsterdam een stad????? Overal waar je met de fiets door het centrum kan zonder voor je leven te vrezen KAN geen stad zijn.
Siesta & Fiesta!
pi_51877687
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:35 schreef Bramito het volgende:

[..]

Amsterdam een stad????? Overal waar je met de fiets door het centrum kan zonder voor je leven te vrezen KAN geen stad zijn.
De fietspaden krijgen navolging in meer grote steden.
***** Kraak.....
pi_51884962
quote:
Heel Nederland is één grote provincie!
 FR
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:23:58 #77
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51886389
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:35 schreef Bora-Bora het volgende:
Heel Nederland is één grote provincie!
P'sies, ik had had het niet beter kunnen verwoorden! En als de Fransen doorgaan met het overnemen van Nederlandse bedrijven, wordt NL binnenkort gewoon ook vanuit Parijs geregeerd!
pi_51886397
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:34 schreef OldJeller het volgende:
Arrogant is een relatief, vaak misplaatst begrip.
Een beetje narcisme is overigens niet schadelijk.
Bravo.
pi_51887962
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:23 schreef Delicieux het volgende:
P'sies, ik had had het niet beter kunnen verwoorden! En als de Fransen doorgaan met het overnemen van Nederlandse bedrijven, wordt NL binnenkort gewoon ook vanuit Parijs geregeerd!
En dat gaat sneller dan men denkt!

(Sarko is tenslotte net zo groot als Napoleon.... )
 FR
pi_51889165
We hebben ooit autopanne gehad in hartje frankrijk, komt daar zon 22 jarige johny ons depanneren, nu spreek ik als belg een aardig mondje frans, maar die gozer besloot dan maar om als een gek zijn lokale dialect er door te drammen... mooi frans zat er niet in....

Alle fransen zijn chauvenisten, hun taal, land en manieren zijn de beste van de wereld...
een nederlandse toerist is ook niet de makkelijkste, het is geen leugen dat jullie luid, oversociaal en economisch ingesteld zijn...
Een belg weet hoe weinig zijn land en taal betekenen en zal zich steeds proberen aan te passen in het buitenland
pi_51889468
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:42 schreef Bolpik het volgende:
We hebben ooit autopanne gehad in hartje frankrijk, komt daar zon 22 jarige johny ons depanneren, nu spreek ik als belg een aardig mondje frans, maar die gozer besloot dan maar om als een gek zijn lokale dialect er door te drammen... mooi frans zat er niet in....

Alle fransen zijn chauvenisten, hun taal, land en manieren zijn de beste van de wereld...
een nederlandse toerist is ook niet de makkelijkste, het is geen leugen dat jullie luid, oversociaal en economisch ingesteld zijn...
Een belg weet hoe weinig zijn land en taal betekenen en zal zich steeds proberen aan te passen in het buitenland
En Belgen zijn ook errug bescheiden.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:42 schreef Bolpik het volgende: spreek ik als belg een aardig mondje frans [knip]
Alle fransen zijn chauvenisten,
Kalenisten?
 FR
pi_51889532
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:42 schreef Bolpik het volgende:
We hebben ooit autopanne gehad in hartje frankrijk, komt daar zon 22 jarige johny ons depanneren
Was het niet in Engeland?
 FR
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:36:13 #83
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_51893050
Weet je zeker dattie niet "Jean" heette?
pi_51939652
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 02:17 schreef Chiwakka het volgende:

[..]

associaal gedrag (veel lawaai, veel kapotmaken, weinig spenderen,...).
Je gaat zeker vaak naar Lloret de Mar?
In Florida hoorde ik hier namelijk niemand over, die vonden Nederlanders hele aardige mensen.
quote:

[..]

Moet je tegen de familie van Theo van Gogh zeggen.
pi_51939793
quote:

Jij hebt duidelijk die fransoos in the matrix niet gezien Was ook een arro-vent...
  Trouwste user 2022 zondag 29 juli 2007 @ 19:26:42 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_51940399
Ken die film niet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 29 juli 2007 @ 20:34:37 #87
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_51941923
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:05 schreef HeyFreak het volgende:
Ik heb hierover iets van een vriend gehoord die daar een paar weken was voor het werk. Er was daar zo'n fransoos die, als je hem nodig had, alleen Frans sprak. Geen ene centimeter kwam hij tegemoet.

Toen had die fransoos eens iets nodig en toen bleek hij ineens wél engels te kunnen. Alleen jammer dat die vriend toen ineens alleen maar Nederlands kon

En terecht

dan kunnen ze ineens wel engels ja

fransen.
Huilen dan.
pi_51985675
Fransen op MBO niveau spreken gewoon geen of nauwelijks Engels. C'est ça. Geen onwil, de boekjes Anglais pour les Nuls vliegen hier de winkel uit, maar een foute beslissing ooit van een of ander ministerie. Een ander groot nadeel is dat ze hier alles in het Frans op TV en de bioscoop doen. Ondertitels lezen kunnen ze niet, ze zijn het niet gewend. Daardoor worden die oren ook nooit gevormd naar het Engels.

Ik vind Fransen beleefder dan de Nederlanders. Als ik in de trein van Rotterdam zit en de conducteur komt binnen en vraagt: Mag ik JE kaartje, zucht ik en weet ik weer dat ik weer in Nederland ben beland....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_52059553
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:38 schreef tim2308 het volgende:
Fransen op MBO niveau spreken gewoon geen of nauwelijks Engels.
Ministers helaas vaak ook niet!!...
Maar met de rest van je post heb je zeker gelijk.
Het talenonderwijs is bovendien gewoon bitter slecht. Het wordt tegenwoordig wel al iets beter, en zoiezo verdwijnt de vroegere mentaliteit nu wel aardig -van dat Frankrijk het centrum van de wereld is-, dus dat scheelt al een hoop, maar het leren van (goed) Engels boekt maar moeizaam vooruitgang...

Net zoiets als ons onderwijs van het Frans: dat loopt (althans in mijn tijd... ) ook zo'n eind achter bij het onderwijsniveau van Engels en Duits! Plus dat het ook helemaal niet interessant gemaakt wordt (werd?)... Met een VWO-eindexamen Frans heb je nog maar een k**-niveau, terwijl je met je Engels en je Duits al een heel end komt!
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:38 schreef tim2308 het volgende: Ik vind Fransen beleefder dan de Nederlanders. Als ik in de trein van Rotterdam zit en de conducteur komt binnen en vraagt: Mag ik JE kaartje, zucht ik en weet ik weer dat ik weer in Nederland ben beland....
Ben ik ook met je eens.
Nederlanders hebben vaak niet eens door hoe lomp ze overkomen. Wij hebben hier sinds kort Nederlandse buren en die schijnen problemen te hebben met plenty andere buren... Wat ons opvalt, is dat ze vanaf het begin niet eens gedag zeggen als je ze tegenkomt. Tegen niemand niet. Voor een Fransman is dat dus het toppunt van onbeleefdheid: ze vatten dat echt op als een grove belediging en een duidelijk teken van arrogantie! (de omgekeerde wereld?!! )

En daarmee komen we dus op een belangrijk punt in de Franse cultuur:
de ongeschreven maar oooh zo belangrijke beleefdheidsregels!
En aangezien Nederlanders niet dezelfde omgangsvormen hebben als Fransen, botst het dus vrij gemakkelijk op dit gebied. Nederlanders walsen namelijk nogal vaak over de overgevoeligheden van Fransen heen...

Eén hoofdregel:
begin wààr dan ook en voor wàt dan ook, het gesprek of je vraag te ALLEN tijde met "bonjour"!
(en voel je niet gelijk bekritiseerd als de Fransoos jou dan antwoordt met een "bonsoir" (goedenavond), want het middag/avond-concept verschilt gewoon per persoon/regio )

Je zult zien dat één woordje wonderen kan doen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Bora-Bora op 03-08-2007 03:53:11 ]
 FR
pi_52063241
Ik ben het helemaal met je eens BoraBora! Ook als je een winkel binnenkomt is het heel normaal als je Bonjour zegt, voor de ondernemer is het een beetje alsof je zijn huiskamer binnen komt...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:27:04 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_52078680
Dat niet groeten herken ik ook. Ik woon in een klein stadje, Zaltbommel. Ben gewend buren of andere mensen in de straat te groeten. Ook als ik hier loop en iemand tegenkom die ik niet ken groet ik gewoon. Ik merk altijd als het mensen zijn die niet uit Bommel komen. Vaak uit het westen, die kijken je niet eens aan.

pi_52096219
Wat een domme reacties in deze topic, je kan niet generaliseren wanner het om dik 60.000.000 mensen gaat. Dat Fransen slechter zijn in andere talen is al zo ontzettend lang bekend, als je dat toch weet wat ga je dan in Frankrijk zoeken? Altijd dat gezeik "ze spreken geen Engels".. nee JULLIE spreken geen Frans! Natuurlijk zijn er arrogante Fransen maar goed arrogante mensen vind je overal. Soms kan ik me die houding ook wel voorstellen wanneer er weer een Nederlander:
-"yes euh, one McKroket" bestelt bij de McDo.
-ergens loopt te kankeren dat men geen Engels spreekt.
-alles vergelijkt met Nederland.
-loopt te brullen op een camping met een Ajax T-shirt.
-het hele verkeer op houdt omdat ze de tolpoortjes niet snappen.
etc etc etc.
Gelukkig zijn er nog Nederlands zoals Bora-Bora en Tim2308, die laten zien dat het ook anders kan. Men moet zich ewoon aan passen. Als je dat niet kan, weet ik nog wel een fijne camping op de Veluwe
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:32:38 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52096370
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:24 schreef Prego het volgende:
Wat een domme reacties in deze topic, je kan niet generaliseren wanner het om dik 60.000.000 mensen gaat. Dat Fransen slechter zijn in andere talen is al zo ontzettend lang bekend, als je dat toch weet wat ga je dan in Frankrijk zoeken? Altijd dat gezeik "ze spreken geen Engels".. nee JULLIE spreken geen Frans! Natuurlijk zijn er arrogante Fransen maar goed arrogante mensen vind je overal. Soms kan ik me die houding ook wel voorstellen wanneer er weer een Nederlander:
etc etc etc.
Gelukkig zijn er nog Nederlands zoals Bora-Bora en Tim2308, die laten zien dat het ook anders kan. Men moet zich ewoon aan passen. Als je dat niet kan, weet ik nog wel een fijne camping op de Veluwe
Grapjas, al die fransen in nederland beginnen ook gewoon frans tegen je te lullen.. en misschien met HEEL VEEL tegenzin een beetje engels.

Fransen kunnen best engels, maar of ze het ook doen? Ho maar!
Huilen dan.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:24:58 #94
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_52098179
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:24 schreef Prego het volgende:
etc etc etc.
In Italie spreken ze ook geen Engels vaak maar ze zullen er alles aan doen om gastvrij te zijn en met handen en voeten met je proberen te communiceren. Daar kunnen de Fransen nog veel van leren.....
pi_52098335
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:24 schreef Buschetta het volgende:

[..]

In Italie spreken ze ook geen Engels vaak maar ze zullen er alles aan doen om gastvrij te zijn en met handen en voeten met je proberen te communiceren. Daar kunnen de Fransen nog veel van leren.....
ik heb in Italië gewerkt en mijn ervaringen zijn het tegenover gestelde. Zijn nu alle Italianen kut en arrogant? Nee vind ik niet.
@isdatzo: zelfde als mijn reactie naar Buschetta... ik heb genoeg fransen ontmoet in NL die het wél proberen in het Engels...

[ Bericht 5% gewijzigd door Prego op 04-08-2007 15:40:42 ]
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:54:34 #96
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_52098644
Net terug uit zuid frankrijk, ik vond de mensen daar heel aardig en mijn gebrekkige frans werd wel gewaardeerd hoor.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_52101582
Ik ben erg veel in Frankrijk geweest voor mijn werk en heb er 9 jaar geleden een jaartje gewerkt als au pair. Ik vind het een geweldig land! Met geweldige mensen! Ja, de cultuur is anders, maar verwar arrogantie niet met onzekerheid. Fransen kunnen zoals hierboven vaak de taal niet van een ander, en halen dan hun schouders op en negeren het maar gewoon, want ze weten niet wat ze er mee aan moeten. Nederlanders zien dat als arrogant.

Nu moet ik zeggen dat ik het de laatste paar jaar wel erg vooruit vind gegaan hoor, het Engels van de gemiddelde Fransman. Ik had contact met sommige hotels waar ik standaard in het Engels werd aangesproken, terwijl ik behoorlijk vloeiend Frans spreek. Het is gewoon afhankelijk van het type mens, de regio en van heel veel andere factoren. Fransen kan je niet over één kam scheren. Netzomin als je dat bij Hollanders of Engelsen kan.
pi_52105409
net terug uit frankrijk iedereen was aardig op wat mensen na die liepen te knellen maar die heb je overal wel.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2007 @ 22:14:34 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_52106064
Praat me niet over knellen. Als er één volk is dat knelt zijn het de Fransen wel. Knellen zit in hun aart. Echt het knellen is daar uitgevonden. Fransen ? Ja kut knelvolk.

zondag 5 augustus 2007 @ 09:32:33 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52113537
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 22:14 schreef tong80 het volgende:
Praat me niet over knellen. Als er één volk is dat knelt zijn het de Fransen wel. Knellen zit in hun aart. Echt het knellen is daar uitgevonden. Fransen ? Ja kut knelvolk.

Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')