Bij mij is juist het praktijk gedeelte een groot probleem, heb al ruim 150 rijlessen gehad, en het lijkt wel alsof ik op ''beginners'' nivo blijf zitten. Heb pas geleden (op prive terrein) een half uurtje mogen oefenen in een auto om te voelen hoe het rijden nog eens ging, en dat viel erg tegen, vooral het gasgeven had ik totaal niet meer onder controlle.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:42 schreef Bumbaclaat het volgende:
Het is een bekend gegeven dat mensen op "leeftijd" moeilijker nieuwe dingen leren en onthouden.
Het grootste struikelblok ligt dan ook bij de theorie. Qua praktijk zal het niet zo veel uitmaken denk ik.
Gewoon doen.
Ik ben 35 en heb geen rijbewijs. Reden is dat ik altijd dicht bij m'n werk heb gewoond, en een auto gewoon duur is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:07 schreef Fastmatti het volgende:
In theorie zou het even snel moeten kunnen, maar meestal is er een reden waarom iemand op zijn 42e zijn rijbewijs nog niet heeft.
Hoort daar ook geen proefles bij (met een grote kans dat ze je een andere vorm van lessen aanraden in het geval van TS).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien zo'n 10-daagse ANWB cursus? Die geven min of meer slagingsgarantie.
ja, ik begrijp dat je vooraf moet kunnen laten zien dat je een snelle leerling bent, wil je ervoor in aanmerking komen. ik denk dat TS dus niet tot de doelgroep van die tiendaagse cursus behoort.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:56 schreef frederik het volgende:
Hoort daar ook geen proefles bij (met een grote kans dat ze je een andere vorm van lessen aanraden in het geval van TS).
same here (behalve dan dat ik 21 ben). Ik woon in de randstad, dus er zijn weinig bedrijven die niet te bereiken zijn met het ov.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ben 35 en heb geen rijbewijs. Reden is dat ik altijd dicht bij m'n werk heb gewoond, en een auto gewoon duur is.
Ik ook niet, maar ik ben wel meteen aan het lessen gegaan toen ik achttien werd..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben mijn rijbewijs pas op mijn 36e gaan halen omdat ik er daarvoor geen nodig had en omdat ik op dat moment tijd, geld en gelegenheid had om het te gaan halen. Niet iedereen krijgt van thuis rijlessen betaald op zijn/haar 18e...
Ja. Niet doen dus. Erg slecht geregeld allemaal. Je moet samen met een andere leerling gaan rijden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien zo'n 10-daagse ANWB cursus? Die geven min of meer slagingsgarantie.
Ja, of zo'n brommobiel. Heb je tenminste een dak boven je hoofd.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:50 schreef the_mind het volgende:
Als je het geld eigenlijk niet kan missen en je hebt het rijbewijs ook niet echt nodig dan kun je het misschien beter niet doen.Koop gewoon een scooter ofzo, daarmee kun je ook overal komen.
heb je tot je 18de op de noordpool gewoond? Tot je 18 niet aan het verkeer hebben deelgenomen klinkt mij heel raar in de oren..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:17 schreef Fusionfreak het volgende:
Wat mij drijft is de wil en motivatie, maar zoals ik al schreef het lijkt wel alsof ik op beginners nivo blijf zitten. Mischien heeft het ook te maken dat ik tot mijn 18e jaar nooit aan verkeer heb deelgenomen, ben pas leren fietsen toen ik 18 was. Op mijn 32e jaar heb ik ooit een brommertje gehad, maar daar had ik binnen de korste keren al brokken mee gemaakt terwijl ik geen drank of drugs gebruik! Ook de enorme kosten spelen een rol, leef zelf maar van een WAO uitkering op bijstands nivo.
Wil mijn rijbewijs toch wel een keer in mijn leven gehaald hebben, aan een auto stel ik geen bijzondere eisen als het maar 4 wielen heeft, APK gekeurd is en rijdt!
Dat ik pas op mijn 18e jaar heb leren fietsen heeft allerlij redenen die nu even niet ter zake doen, een staats examen (heet nu Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid BNOR ) kan ik pas doen na 4 keer CBR. Maar voor alle duidelijkheid een staatsexamen is niet makkelijker hoor, ook hier moet goed gereden worden net als bij een CBR examen!quote:Op zondag 22 juli 2007 17:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
heb je tot je 18de op de noordpool gewoond? Tot je 18 niet aan het verkeer hebben deelgenomen klinkt mij heel raar in de oren..
Misschien gewoon staatsexamen doen. Dat schijnt makkelijker te zijn.
Ik heb al twee rijscholen benarderd met mijn probleem omtrent het autorijden, die 10 daagse cursussen en trainingskampen zijn al niks voor mij. Ik heb toch een persoonlijker benadering nodig, anders begin ik er niet eens aan! Zomaar losse rijlessen nemen gaat in mijn geval niet werken. Ook zal ik vooraf aangeven dat ik pas met mijn 18e jaar heb leren fietsen en dat ik moeite heb met het besturen van voertuigen die sneller gaan dan een fiets.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:44 schreef Cyan het volgende:
Ik zou gewoon eens wat rijscholen bellen en je probleem voorleggen. Misschien kan je wel beter rijden in een automaat dan in een schakelauto?
Zowieso zou ik me niet laten verleiden door die 10 dagen cursussen of spoedcursussen. In de praktijk blijk je toch vaak langer bezig te zijn dan die 10 beloofde dagen.
Schakelen is moeilijker, en duurt ff iets langer dan een automaat onder de knie krijgen. Maar als je er eenmaal aan gewend bent, doe je het automatisch. Ik heb tijdens mijn rijlessen is een schakel en een automaat gereden. Maar had dan telkens als ik met de automaat van de nelweg afkwam de neiging te gaan schakelen... Ik zou voor schakel gaan, omdat je dan in alles kan rijden. Maar mocht het na het slagen toch nog problemen geven, dan een automaat kopen!quote:Op zondag 22 juli 2007 21:03 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik heb al twee rijscholen benarderd met mijn probleem omtrent het autorijden, die 10 daagse cursussen en trainingskampen zijn al niks voor mij. Ik heb toch een persoonlijker benadering nodig, anders begin ik er niet eens aan! Zomaar losse rijlessen nemen gaat in mijn geval niet werken. Ook zal ik vooraf aangeven dat ik pas met mijn 18e jaar heb leren fietsen en dat ik moeite heb met het besturen van voertuigen die sneller gaan dan een fiets.
Eerst wil ik in een proefles in een schakelauto omdat ik tot nu toe alleen in een schakelauto gereden hebt, mocht hierna blijken dat ik hiermee toch moeite blijf houden dan zal ik alsnog een automaat overwegen.
Ja. Het verschil is dat je voor het examen eerst een gesprek met de examinator hebt. Bespreken waarom je de vorige keren gezakt bent, daarnaast is het gesprek bedoeld om de kandidaat een beetje te kalmeren. Ook begin je het examen niet bij het CBR, maar op een andere locatie. Weg uit de stress van alle andere kandidaten.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat ik pas op mijn 18e jaar heb leren fietsen heeft allerlij redenen die nu even niet ter zake doen, een staats examen (heet nu Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid BNOR ) kan ik pas doen na 4 keer CBR. Maar voor alle duidelijkheid een staatsexamen is niet makkelijker hoor, ook hier moet goed gereden worden net als bij een CBR examen!
ooit gehoord van vespacar?quote:Op zondag 22 juli 2007 21:51 schreef gronk het volgende:
Gat in de markt: ondernemer die een 'bakbrommobiel' maakt, dwz een brommobiel waar je een aankoppelbare laadbak aan kan schuiven (aan de achterkant). Voor sommige lompe dingen is een fiets net te klein, en heb je ook niets aan een brommobiel (als je bijvoorbeeld een radiator bij de gamma op wilt halen...)
Sorry, maar een brommobiel is wel het laatste waar ik in zou willen (en kunnen) rijden. Ben zelf vrij lang (1,95) en mager (60 kg). Ik zou mezelf al als een sardientje moeten opvouwen om uberhaupt in zo'n zo'n brommobiel te kunnen komen.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:29 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Overigens. Wat al is genoemd, waarom kooop je geen brommobiel en en paar lessen in een automaat(of vraag of de instructeur bij jou in de brommobiel wilt zitten)
Je kunt tegenwoordig (weet ik vrij zeker) al gelijk bnor examen aanvragen (moet je daar wel een beetje aanleiding toe hebben.. faalangst, of simpelweg je leeftijd lijkt mij genoeg reden om toch een iets andere beoordeling te krijgen, en dat is echt niet makkelijker of moeilijker.. alleen anders, dit gaat via de rijschool, bel anders eens ter informatie, sowieso zijn er scholen die zich specialiseren in 'moeilijke/aparte' gevallen)quote:Op zondag 22 juli 2007 17:17 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat ik pas op mijn 18e jaar heb leren fietsen heeft allerlij redenen die nu even niet ter zake doen, een staats examen (heet nu Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid BNOR ) kan ik pas doen na 4 keer CBR. Maar voor alle duidelijkheid een staatsexamen is niet makkelijker hoor, ook hier moet goed gereden worden net als bij een CBR examen!
Limburg is ook op het gebied van OV vrij waardeloos. In de Randstad zou je er niet zo'n probleem mee hebben zonder rijbewijs te zitten, denk ik...quote:Op maandag 23 juli 2007 02:49 schreef Fusionfreak het volgende:
Een ander punt is dat mijn leeftijd ook gaat spelen, vind fietsen op sommgen heuvelachtige delen van Limburg wel erg zwaar geworden voor mij.
Heb de komende week al 10 lessen voor te beginnen (2-3 per week) en eventuele vervolglessen die ik heel betaalbaar kon krijgen en wil hierna (januari of februari) een eerste CBR examen proberen om mocht ik hiervoor zakken (wat ik uiteraard niet hoop) dan kan ik mbv een medische verklaring een vervroegd BNOR examen doen, niet dat BNOR makkelijker is maar mischien geeft dit net de doorslag. Moet toch ergens (opnieuw) beginnen want iedere maand dat ik niet les of niks doe is een maand theorie weggegooid. De reden waarom ik nu op theorie gegaan ben is dat ik nu nog alles goed geleerd hebt, als ik het theorie examen zou uitstellen is de kans groot dat ik veel leerstof ga vergeten en zou zakken voor de theorie, en dat zou ik erg zonde vinden. (er waren enkele kadidaten gezakt voor de theorie)quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:03 schreef TornadoDK het volgende:
Vraag me ook af waarom je theorie hebt gedaan na een paar lessen. je kan beter wachten tot je een les of 40 heb gedaan.
Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:12 schreef Kreator het volgende:
Iemand die na 150 (!!!!) lessen nog niet kan autorijden, mogen ze van mij verbieden om gewoon verder te oefenen, wat ook de reden van die 150 lessen mag zijn. Je kan het kennelijk niet en dus moet je het niet doen. Je bent een levensgevaarlijk opbstakel op de weg, mocht je een keer per ongeluk een goeie dag hebben en je rijbewijs halen....
Waarom snappen sommige mensen toch niet dat een rijbewijs alleen is weggelegd voor mensen die kunnen autorijden (of iets wat daarop lijkt, want zonder enig verkeersinzicht is het al mogelijk je papiertje te halen)....
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.
Regelmatig zie ik mensen die al jaren hun rijbewijs en een sloot aan ervaring hebben terwijl ze niet kunnen rijden. Wat maakt het dan nog uit of iemand in 30 lessen toevallig slaagt of 150 lessen heeft gehad verspreid over 20 jaar? Kennelijk heeft TS een aantal keren de beslissing gemaakt om weer te gaan lessen om daarna tot de conclusie te komen er nog niet klaar voor te zijn. Elke keer zakt de kennis weg, maar als hij nu binnen de 50 lessen slaagt is hij even goed als de gemiddelde automobilist.
Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
30? Ik ben toch zeker geen infantiel. Mijn autorijbewijs had ik na 10 lessen, motor na 7. Niet dat dat er toe doet, maar 150 is gewoon teveel. Dan kun je het niet. Simpel. Trek je conclusies. Koop een fiets. Ga iets nuttigs met je leven doen. Je insinuatie dat ik slecht rijd omdát ik minder lessen heb gehad is net zoiets belachelijks als niet meer bij Total tanken om de strijd in Birma te steunen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
Jij bent er zeker zo een die zijn rijbewijs in 30 lessen heeft gehaald, al honderden uren op dezelfde weg ervaring heeft kunnen opdoen en mensen nog steeds elke ochtend snijdt, bumperkleeft en geen voorrang verleent.
...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:38 schreef Neuralnet het volgende:
Inzicht moet komen. Je kan 200 keer iets verkeerd doen, maar zodra het goed gaat zit je gebakken.
Wat een ongeloofelijke onzin. De ene of de andere rijschool is een wereld van verschil. Als jij na 10 rijlessen je rijbewijs had, durf ik eerlijk gezegd niet zo meteen bij jou in de auto te stappen hoor.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
30? Ik ben toch zeker geen infantiel. Mijn autorijbewijs had ik na 10 lessen, motor na 7. Niet dat dat er toe doet, maar 150 is gewoon teveel. Dan kun je het niet.
Roekeloos rijden is totaal iets anders. Dáár maak je ongelukken mee. Waarom zouden mensen die net hun rijbewijs hebben en binnen een bepaalde leeftijd zitten een hogere verzekeringspremie hebben denk je? Oh... nou dan...quote:...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
Weet er alles van, heb ooit eens aan zo'n rijleskamp meegedaan, nooit meer werd ik ingedeeld bij een of ander Surinaamse tuttebel die nog geen 3 woorden Nederlands sprak en bij iedere kruising de motor gruwelijk liet afslaan. Ben er toen mee gekapt en heb besloten dat ik voortaan alleen maar lespakketten van 10 lessen neem (met eventueel een optie op extra pakket) Heb nu een (1 mans) rijschool gevonden die zich voor 100 % inzet en openheid van zaken geeft waarom hij heel lage lestarieven hanteerd (hij vertelde mij zelfs in detail waar het examen geld tot op de euro nauwkeurig naartoe gaat) En heeft nog een vrij goede slagings beoordeling op de CBR site. Komende woensdag na het intake gesprek meteen de eerste les nemen (voor mij uiteraard al de zoveelste)quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:28 schreef maedel het volgende:
@ TS, ga aub niet (!) naar een anwb rijleskamp, da's echt weggegooid geld!
Pot - ketel.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:26 schreef Kreator het volgende:
Je insinuatie dat ik slecht rijd omdát ik minder lessen heb gehad is net zoiets belachelijks als niet meer bij Total tanken om de strijd in Birma te steunen.
Dus iemand die iets de eerste keer niet perfect handelt is niet geschikt om een rijbewijs te mogen bezitten?quote:...als we het over een potje blackjack in het casino hebben zeg ik: Prima, jouw geld. Doe wat je wil. Maar we praten over het besturen van een voertuig van 1000+ kg, met andere verkeersdeelnemers. Denk niet dat een rouwende moeder zo blij zal zijn met het excuus dat je nog 199x een fout inzicht mag hebben na het kapotrijden van haar kind.
Dat is toch wel ff wat anders dan 150 lessen, vind je niet?quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:24 schreef Ridocar het volgende:
Btw, voor C en CE was ik voor beide pas na twee keer geslaagd
Ow en bij de TS stap je wel in als ie straks z'n papiertje heeft na 200 lessen?quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat een ongeloofelijke onzin. De ene of de andere rijschool is een wereld van verschil. Als jij na 10 rijlessen je rijbewijs had, durf ik eerlijk gezegd niet zo meteen bij jou in de auto te stappen hoor.
[..]
.. en jonge bestuurders die net hun rijbewijs hebben en denken dat ze goed kunnen rijden. Dat zijn nog de gevaarlijkste gevallen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:59 schreef Steeven het volgende:
Ik ben het wel eens met Kreator, na zoveel lessen en nog geen papiertje moet je je conclusie trekken en een andere oplossing gaan zoeken. Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders. [..]
Als ik zou moeten kiezen, stap ik inderdaad liever bij een 40+er met 200 uur rijervaring in de auto dan bij een blaaskaak met 10 uur rijervaring.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:53 schreef American_Nightmare het volgende:
Ow en bij de TS stap je wel in als ie straks z'n papiertje heeft na 200 lessen?
Euh, inderdaad, dat bewijzen die compleet in elkaar gefrommelde motorkappen dagelijks langs de snelweg wel weerquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:59 schreef Steeven het volgende:
Het zijn niet zozeer de klevers die ongelukken veroorzaken, maar meer de onzekere rijders.
Heb je het tegen mij? Want ik voel me niet aangesproken, maar zo ja, ik zeg nergens dat ik koning van de weg ben. Ik rij gewoon verantwoordelijk, vaak iets harder dan mag (km of 10) maar niet klevend of iets dergelijks. Ik maak dagelijks mee hoe onzekere mensen levensgevaarlijk bezig zijn. Dat ze em er zomaar voor gooien vooral, terwijl jij 120-130 rijdt en zij 80-100. Ik denk dat als je na zoveel rijlessen nog niet geschikt bent de weg op te gaan, je beter de bus kunt pakken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
.. en jonge bestuurders die net hun rijbewijs hebben en denken dat ze goed kunnen rijden. Dat zijn nog de gevaarlijkste gevallen.
Wat net zo goed zou kunnen komen van onzeker rijgedrag.quote:Euh, inderdaad, dat bewijzen die compleet in elkaar gefrommelde motorkappen dagelijks langs de snelweg wel wee
Is dat onzeker of onnozel?quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:28 schreef Steeven het volgende:
Dat ze em er zomaar voor gooien vooral, terwijl jij 120-130 rijdt en zij 80-100. [..]
Volgens mij is een verfrommelde motorkap het bewijs dat iemand te weinig afstand heeft gehouden. Hoe dan ook...quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:28 schreef Steeven het volgende:
Wat net zo goed zou kunnen komen van onzeker rijgedrag.
Daar hou je toch rekening mee? die kunnen/mogen toch ook niet harder. Van auto mag je best verwachten dat die sneller invoegdquote:Op zondag 30 september 2007 10:32 schreef maedel het volgende:
Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
Of dat iemand te langzaam invoegdquote:Volgens mij is een verfrommelde motorkap het bewijs dat iemand te weinig afstand heeft gehouden. Hoe dan ook...
Laatst reed ik op een tweebaans snelweg. Je mocht er 100km/u rijden, ik reed er 110 op de rechterrijstrook (iedereen reed lekker door zeg maar). Op den duur komt er rechts van me een invoegstrook met daarop een rode Opel Kadet. Ik zit daar vlak schuin achter, waarna ie ineens naar links gaat, mij ziet en weer naar rechts moet uitwijken. Ik ga er voorbij en zie die Kadet meteen na mij zn auto weer de rijbaan opgooien, waarna de auto achter mij, die net zo hard reed als ik, moest uitwijken naar de linkerrijstrook, waar gelukkig niemand reed. Dat is niet onnozel, dat is gewoon onzeker, want de invoegstrook kwam tot een einde en die muts had gewoon moeten remmen en wachten tot het een veilig moment was. Maar nee, ze moest en zou invoegen want stel je voor. Dat soort lui is het ergste op de weg.quote:Is dat onzeker of onnozel?
Bovendien zie ik dat vrachtwagenchauffeurs dagelijks doen...
Niet om je aan te vallen hoor, maar je had toch kunnen anticiperen op deze situatie? Ter linkerzijde van je was de weg vrij. Als je dan ziet dat er een auto wil invoegen terwijl daar geen ruimte voor is dan is het een kleine moeite om naar links uit te wijken, lijkt me zo. Overigens had die muts gewoon moeten opletten, natuurlijk. Maar als je auto in de prak ligt is het een schrale troost te bedenken dat jij technisch gezien geen fout hebt gemaakt.quote:Op zondag 30 september 2007 11:17 schreef Steeven het volgende:
Laatst reed ik op een tweebaans snelweg. Je mocht er 100km/u rijden, ik reed er 110 op de rechterrijstrook (iedereen reed lekker door zeg maar). Op den duur komt er rechts van me een invoegstrook met daarop een rode Opel Kadet. Ik zit daar vlak schuin achter, waarna ie ineens naar links gaat, mij ziet en weer naar rechts moet uitwijken. Ik ga er voorbij en zie die Kadet meteen na mij zn auto weer de rijbaan opgooien, waarna de auto achter mij, die net zo hard reed als ik, moest uitwijken naar de linkerrijstrook, waar gelukkig niemand reed. Dat is niet onnozel, dat is gewoon onzeker, want de invoegstrook kwam tot een einde en die muts had gewoon moeten remmen en wachten tot het een veilig moment was. Maar nee, ze moest en zou invoegen want stel je voor. Dat soort lui is het ergste op de weg.
Als die muts schuin naast me rijdt en ik harder rij, dan ga ik gewoon rechtdoor, waarna als zij gewoon extra gas geeft er prima tussen kan. Wat ze nu deed was niet kijken en 2x er tussen gooien. Normaal gesproken zou ik wel van rijbaan wisselen, voor een meer soepele doorstroming, maar dan doe ik dat van afstand en niet op het laatste moment.quote:Op zondag 30 september 2007 11:59 schreef the_mind het volgende:
[..]
Niet om je aan te vallen hoor, maar je had toch kunnen anticiperen op deze situatie? Ter linkerzijde van je was de weg vrij. Als je dan ziet dat er een auto wil invoegen terwijl daar geen ruimte voor is dan is het een kleine moeite om naar links uit te wijken, lijkt me zo. Overigens had die muts gewoon moeten opletten, natuurlijk. Maar als je auto in de prak ligt is het een schrale troost te bedenken dat jij technisch gezien geen fout hebt gemaakt.
ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehadquote:Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Steeven het volgende:
[..]
Als die muts schuin naast me rijdt en ik harder rij, dan ga ik gewoon rechtdoor, waarna als zij gewoon extra gas geeft er prima tussen kan. Wat ze nu deed was niet kijken en 2x er tussen gooien. Normaal gesproken zou ik wel van rijbaan wisselen, voor een meer soepele doorstroming, maar dan doe ik dat van afstand en niet op het laatste moment.
Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...quote:Op zondag 30 september 2007 10:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Daar hou je toch rekening mee? die kunnen/mogen toch ook niet harder. Van auto mag je best verwachten dat die sneller invoegdt
[..]
het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?quote:Of dat iemand te langzaam invoegdt
Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.quote:Op zondag 30 september 2007 15:19 schreef maedel het volgende:
Sterker nog, ze mogen op dat stuk snelweg niet eens inhalen...
Maar ja, ze doen het toch. Sorry, ik heb daar dan toch minder op gerekend....
En ik heb het niet over invoegen, ik heb het over strook wisselen.
Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.quote:het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.quote:Op zondag 30 september 2007 16:36 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Misschien moet je dan voortaan maar van de weg afblijven, als je er geen rekening mee houd dat vrachtwagens inhalen. Hoe irritant ook je weet toch dat ze het doen.
nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?quote:Je moet ook naar links kunnen, zo niet dan heeft degene die invoegd pech en moet die gewoon even wachten en niet zijn auto zomaar de weg opgooien.
nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.quote:Op zondag 30 september 2007 17:00 schreef maedel het volgende:
Dus jij vind het normaal dat er ondanks een inhaalverbod ingehaald wordt? Overigens hou ik daar uiteraard wel rekening mee, maar ik vind het nog steeds wel een fout van de vrachtwagenchauffeur.
Dat ik dan van de weg af zou moeten blijven is natuurlijk complet onzin. Heb jij eigenlijk wel een rijbewijs?
Wat een onnozelheid zeg...
Dat ligt maar net aan de situatie. soms kan je nog de weg, soms laten ze je voor en soms moet je even wachten.quote:nee, maar hoe ga je dat dan in de praktijk oplossen? Optrekken naar 120 op 4m invoegstrook ofzo?![]()
Of 100m in z'n achteruit en opnieuw beginnen?![]()
Sorry, maar dan duw ik 'm liever met 80 km/u ervoor hoor...
Oh, en invoegt is met een t
Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoorquote:Op zondag 30 september 2007 18:04 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
nee als je eens leert lezen zie je dat ik dat niet normaal vind.
Eerst zeg je dat je er geen rekening mee houdt en nu opeens weer wel?? wat is nou, wordt toch eens een keer duidelijk.
en ja ik heb al 2 jaar mijn rijbewijs. ruim 30.000km gereden en geen 1 ongeluk gehad of veroorzaakt.
Zo? Pissig?quote:Maar dit is het laatste wat ik erover zeg. jij leest toch maar wat je wil lezen met zo'n type kan je niet discussieren. Dus hou ik er maar mee op.
ik ben niet pissig hoor (kwam er misschien wel een beetje lullig uit)quote:Op zondag 30 september 2007 18:57 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou nou, ik zeg dat ik wel rekening mee houdt, maar er niet op hoef te rekenen. Jij zou ook beter je best mogen doen qua lezen hoor
[..]
Zo? Pissig?
Ik vind het een beetje raar dat jij mensen die in een situatie het enige doen dat ze kunnen onzeker noemt...
Ik spreek je over een jaar of 10 en 300K+ km (net als ik) wel weer hè
Daarmee zeg je eigenlijk dat je geen vertrouwen hebt in de examinering van het CBR. Het CBR kan niet zien hoeveel lessen iemand heeft gehad. Dus als zij concluderen dat TS goed genoeg rijdt voor een rijbewijs en jij toch van mening bent dat hij een gevaar op de weg is, dan zeg je gewoon dat het CBR willekeurig mensen onterecht een rijbewijs geeft.quote:Met alle respect TS maar ik begrijp niet waarom je nog de kans krijgt om en rijbewijs te halen. Je snapt toch zelf ook wel dat je een gevaar op de weg zal zijn
Officieel gezien hoef je niet van rijstrook te wisselen, maar moet de invoeger gewoon goed opletten. Voor de doorstroming zou het echter prettig zijn als mensen wel naar links gaan als het kan. Maar meestal geven de mensen op de invoegstrook niet genoeg gas en komen zo in de problemen.quote:het fenomeen veel te korte invoegstrook, ken je dat?
Dat komt in Nederland nog al eens voor. Op het stuk snelweg dat ik dagelijks rij zitten er twee. En de dagelijkse automobilist gaat daar keurig naar links om invoegers de ruimte te geven.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken, dat heeft te maken met "einde invoegstrook, begin viaduct zonder vluchtstrook".
Een gemiddeld aantal, wat boeit dat?quote:ik zou wel eens willen weten hoeveel rijlessen jij hebt gehad
Wijze taalquote:Op zondag 30 september 2007 18:31 schreef Neuralnet het volgende:
Laten we elkaar op de weg gewoon een handje helpen. Er rijden mensen met 40 jaar ervaring, maar ook mensen die net hun rijbewijs hebben. Iedereen maakt fouten en iedereen twijfelt wel eens. Uiteindelijk gaat het erom dat we ons veilig vervoeren en ongelukken kunnen voorkomen door andermans fouten op te vangen. Vergeet bij het wisselen van rijstrook vooral de richtingaanwijzer niet.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:45 schreef Blapiet het volgende:
Verder vraag ik me ook af waar iedereen het idee vandaan haalt dat ze kunnen oordelen over de rijkwaliteiten van een ander. Terwijl iedereen toch weet dat ik het enige juiste referentie-punt ben. Ik rij werkelijk waar als een zonnetje![]()
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 02:38 schreef Fusionfreak het volgende:
Wil na ruim 15 jaar niet meer gereden te hebben opnieuw gaan rijlessen, is het waar dat het voor iemand van boven de 40 moeilijker is om het te halen dan voor een leerling van pakweg 20 jaar?
Heb al 2 keer theorie en 7 keer prakktijk gehad, maar voor de praktijk examens telkens gezakt. Helaas zijn mijn 2 theoriecertificaten niet meer geldig (uit 1988 en 1993)
De eerste versnelling zat rechtsonder?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:28 schreef Fusionfreak het volgende:
Moest bij deze (vrij nieuwe auto) wel even wennen aan de versnellingspook, maar deze begrijp ik nu inmiddels.
Bij mij wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
De eerste versnelling zat rechtsonder?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:44 schreef Fusionfreak het volgende:
27 euro per les vraagt en 90 minuten rijden.![]()
quote:
Dat snap ik, ik bedoelde ook dat het absurd laag is.quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:38 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat '', ik betaalde een paar jaar terug nog 35 euro per uur, zijn prijs is lang niet slecht hoor
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |