"Ik zou je nu direct willen vermoorden, maar zal wel zo aardig zijn om je te cremeren." ?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef base3ball het volgende:
waarmee je die ander niet helemaal onder de grond stopt.
Ik vermoord je, maar vraag eerst even op welke manier de ander dan het liefst om zijn/haar leven komt. Is sympathiek genoeg lijkt me.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:33 schreef Xeanor het volgende:
[..]
"Ik zou je nu direct willen vermoorden, maar zal wel zo aardig zijn om je te cremeren." ?
Jaja, ik begrijp wel wat je bedoeld.
Zolang je maar niet zegt dat je die ander wel ziet zitten, of helemaal niks zegt. Eerlijk zijn prefereer ik boven de ander in een bepaalde waan laten. Maar daarbij vind ik niet dat eerlijk zijn betekend dat je de ander onnodig hoeft te kwetsen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:36 schreef Aventura het volgende:
Eerlijkheid is soms overrated. Denk aan: 'die broek doet niet veel voor jouw figuur' in plaats van: 'in die broek zie je eruit als een zak hooi'.
Of: 'ik ben op dit moment niet toe aan een relatie' in plaats van: 'al was je de laatste persoon op aarde, dan nog kan ik niet met jou in 1 bed liggen'.
En wat als de vriendin van je beste vriend vraagt of hij vreemd gaat. Jij weet dat hij vreemd gaat maar je zegt dat je nergens van af weet. Is de leugen dan op zijn plaats?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:38 schreef GebakkenEi het volgende:
Eerlijkheid is een belangrijk principe. Maar het zou dwaas zijn om er nooit van af te wijken. Er zullen altijd situaties (mogelijk) zijn waar een leugen op zijn plaats is.
Met deze informatie; wat mij betreft niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:43 schreef De_Dwaas het volgende:
[..]
En wat als de vriendin van je beste vriend vraagt of hij vreemd gaat. Jij weet dat hij vreemd gaat maar je zegt dat je nergens van af weet. Is de leugen dan op zijn plaats?
Ik zal haar dan direct door verwijzen naar hem. In dit geval vind ik dat de eerlijkheid er moet zijn, maar dan van diegene die de vraag veroorzaakt. Daarbij zal ik tegen hem zeggen dat hij het haar moet vertellen. Want als ik ergens een hekel aan heb is het wel mensen die vreemd gaan en maar blijven liegen tegen hun vriend(in). Maar wie weet zou ik me niet kunnen inhouden en wel de waarheid vertellen, je weet niet hoe je dan reageert he.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:43 schreef De_Dwaas het volgende:
[..]
En wat als de vriendin van je beste vriend vraagt of hij vreemd gaat. Jij weet dat hij vreemd gaat maar je zegt dat je nergens van af weet. Is de leugen dan op zijn plaats?
Heel begrijpelijk, je wilt haar niet kwetsen, en vanuit dat gevoel handel je, omdat de waarheid haar pijn zal doen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef De_Dwaas het volgende:
Nee dat vond ik ook niet. Maar ik deed het toch, waarom? Denk omdat ik vriedschap en vertrouwen belangrijker vond dan eerlijkheid op dat moment. Nu zou ik zoiets anders aanpakken, maar het viel mij toen wel op hoe makkelijk je iemand kan vertellen wat diegene wil horen. (In dit geval dus dat haar vriend niet vreemd ging)
Op dat soort momenten handel je ook niet rationeel, het zijn ook niet bepaald van die dingen waar je je op voorbereid. Beetje hetzelfde als mensen die denken dat ze heel rustig zouden blijven bij een ramp oid, zoiets kun je nu eenmaal niet voorspellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef De_Dwaas het volgende:
Nee dat vond ik ook niet. Maar ik deed het toch, waarom? Denk omdat ik vriedschap en vertrouwen belangrijker vond dan eerlijkheid op dat moment. Nu zou ik zoiets anders aanpakken, maar het viel mij toen wel op hoe makkelijk je iemand kan vertellen wat diegene wil horen. (In dit geval dus dat haar vriend niet vreemd ging)
Nee inprincipe niet hoor, het gaat eigenlijk om alle leugens... wat ik dus doe, als m'n moeder bijv. dr haar heeft laten knippen, en ik vind het lelijk, zeg ik dat rond uit, wat heeft ze aan zo'n leugen...quote:maar denk dat de TS, wat meer luchtige leugentjes bedoelt met zijn stelling, meer als iemand naar de kapper is geweest maar diegene zijn haar zit nog niet dat je toch maar zegt van, goh wat zit je haar leuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |