FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / vliegtuigje stallen bij een bevriende boer
malt-bavariavrijdag 20 juli 2007 @ 22:38
ik heb een klein sportvliegtuigje

en ik ga over twee maanden 8 maanden naar het buitenland nou heeft een goede vriend aangeboden dat ik het vliegtuigje zolang kan parkeren in zijn schuur(die staat toch leeg)

alleen hoe krijg ik het vliegtuigje daar?? mag ik er heen vliegen(zijn weiland is groot genoeg om te landen)

mag zoiets ???
Livedeejayvrijdag 20 juli 2007 @ 22:42
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:38 schreef malt-bavaria het volgende:
ik heb een klein sportvliegtuigje

en ik ga over twee maanden 8 maanden naar het buitenland nou heeft een goede vriend aangeboden dat ik het vliegtuigje zolang kan parkeren in zijn schuur(die staat toch leeg)

alleen hoe krijg ik het vliegtuigje daar?? mag ik er heen vliegen(zijn weiland is groot genoeg om te landen)

mag zoiets ???
Ja hoor, van mij wel.. Oftewel, vraag het ff aan de luchtvaartdienst...
beware_reageerdvrijdag 20 juli 2007 @ 22:44
Dat hoor jij, als eigenaar en piloot, dus te weten.
Zo niet, dan heb je dus niets te stallen.

Hoe groot is dat ding dan ?? 20 cm ?????? (lengte, breedte maakt me niet uit?)
malt-bavariavrijdag 20 juli 2007 @ 22:45
daar hebben we het nooit over gehad tijdens de lessen

ik vlieg trouwens op een Cessna 172
beware_reageerdvrijdag 20 juli 2007 @ 22:49
Skyhawk versie waarschijnlijk.
Hoelang heb je erover gedaan ??????? Om het pakket te bouwen uiteraard.......... !!!!!!

Slaap s'nachts
malt-bavariavrijdag 20 juli 2007 @ 22:54
der is geen enkele legaale manier???
Twarevrijdag 20 juli 2007 @ 23:00
Je moet gewoon routeverzoek met al je gegevens etc bij de rijksluchtvaartdienst indienen, kost natuurlijk ook wel poen.
Athmozzvrijdag 20 juli 2007 @ 23:03
laat het gewoon op zijn standaard luchthaven staan? Als je een Cessna kan betalen + het geld hebt om die kist de lucht in te krijgen & houden kan dat nu niet het probleem vormen
SuperWebervrijdag 20 juli 2007 @ 23:05
Misschien kun je een normaal autokenteken aanvragen en dan gaan taxiën over de snelweg
kraaksandaalzaterdag 21 juli 2007 @ 00:54
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:38 schreef malt-bavaria het volgende:
(zijn weiland is groot genoeg om te landen)
Is het weiland ook groot genoeg om weer op te stijgen?
Alexxxxxzaterdag 21 juli 2007 @ 09:33
dit gaat echt nergens meer over, als iemand een veromd goede reden heeft waarom deze weer open moet mag hij of zij dat melden in [PTA Feedback] Voor al uw echtscheidingen
Alexxxxxzaterdag 21 juli 2007 @ 17:32
Opgeschoond en weer open.
wateenvreemdewereldzondag 22 juli 2007 @ 12:19
Ga er maar van uit dat dat niet mag......... tenzij hij er een landingsbaan naast heeft liggen...... of je naam van Oranje is........
SevenWonderszondag 22 juli 2007 @ 13:58
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:38 schreef malt-bavaria het volgende:
ik heb een klein sportvliegtuigje

en ik ga over twee maanden 8 maanden naar het buitenland nou heeft een goede vriend aangeboden dat ik het vliegtuigje zolang kan parkeren in zijn schuur(die staat toch leeg)

alleen hoe krijg ik het vliegtuigje daar?? mag ik er heen vliegen(zijn weiland is groot genoeg om te landen)

mag zoiets ???
MMm, je hebt een klein vliegtuigje. Je hebt dus moeten leren om zo'n ding te kunnen/mogen besturen. Vast wel een theoriedeel, volgens mij staat het antwoord wel in je theorieboek.....je vraag verbaasd me dus. Ik denk dat stallen mag, maar landen niet. Maar ja, ik heb er geen verstand van.
Whatashockrzondag 22 juli 2007 @ 14:00
Heb jij een eigen vliegtuig? Dat is toch hartstikke duur of niet?
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 14:01
Na een noodlanding in bijv. een aardappelveld komt de politie en iemand die wat doet met vliegtuigen langs, deze persoon onderzoekt indien het vliegtuig gewoon weer werkt of het is toegestaan en mogelijk om het vliegtuig uit het veld te vliegen. Theoretisch gezien is het dus mogelijk, maar of ze het approven zodat jij 'em ergens kunt stallen, onwaarschijnlijk.

(Wat is de registratie van je kist trouwens? )
Whatashockrzondag 22 juli 2007 @ 14:05
Hmm als je hem maar niet zo neerzet

Athmozzzondag 22 juli 2007 @ 14:09
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:00 schreef Whatashockr het volgende:
Heb jij een eigen vliegtuig? Dat is toch hartstikke duur of niet?
Aankoop op zich valt enigszins mee, een Cessna heb je nieuw al vanaf een 60à70.000¤. 2dehands zijn ze uiteraard wat goedkoper. Alleen is de aanschafwaarde bij een vliegtuig niet direct het geen wat na een tijdje gaat doorwegen; onderhoud is best duur & de kerosine is ook niet gratis (+telkens opstijg & landingsrechten en al van die dingen)
#ANONIEMzondag 22 juli 2007 @ 14:30


Is dit echt een serieuze vraag ?
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:08
rechts links demonteren
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 17:10


Cornetto's zijn fucking lekker!
Jegorexzondag 22 juli 2007 @ 17:15
Kun je de vleugels er niet afhalen en dan vervoeren op een kar ofzo?
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 17:22
Als je een Cessna 172 vliegt heb je dus als het goed is ook luchtvaartvoorschrifen gehad

En dan heb je als het goed is ook geleerd dat he in NL alleen mag landen op een aangewezen luchtvaartterein.

En dan heb je als het goed is OOK geleerd dat je daar een ontheffing voor kan aanvragen bij de Rijksluchtvaartdienst (IVW Div. Luchtvaart) en dat daar dan ook de toestemming voor nodig is van de Burgermeester van de gemeente waar het om gaat!

Succes
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:24
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:10 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]

Cornetto's zijn fucking lekker!


ontopic:
Welk veld staat je kistje nu dan gestald?
VjenneKloetnzondag 22 juli 2007 @ 17:24
Je geeft al aan dat je er kan landen. Ik zou er dan gewoon heen vliegen, stallen en hopen dat het goed afloopt
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 17:25
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:24 schreef cheukert het volgende:

[..]

[afbeelding]

ontopic:
Welk veld staat je kistje nu dan gestald?
Doe mij maar Raket Ijs
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:25
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Aankoop op zich valt enigszins mee, een Cessna heb je nieuw al vanaf een 60à70.000¤. 2dehands zijn ze uiteraard wat goedkoper. Alleen is de aanschafwaarde bij een vliegtuig niet direct het geen wat na een tijdje gaat doorwegen; onderhoud is best duur & de kerosine is ook niet gratis (+telkens opstijg & landingsrechten en al van die dingen)
daarmee krijg je geen C172 nieuw....
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 17:26
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Aankoop op zich valt enigszins mee, een Cessna heb je nieuw al vanaf een 60à70.000¤. 2dehands zijn ze uiteraard wat goedkoper. Alleen is de aanschafwaarde bij een vliegtuig niet direct het geen wat na een tijdje gaat doorwegen; onderhoud is best duur & de kerosine is ook niet gratis (+telkens opstijg & landingsrechten en al van die dingen)
Een Cessna 172 vliegt ook niet op Kerosine!
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:27
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:26 schreef nsfw het volgende:

[..]

Een Cessna 172 vliegt ook niet op Kerosine!
Opstijgrechten?
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 17:31
Ik geloof niets van TS z'n verhaal
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:37
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:31 schreef nsfw het volgende:
Ik geloof niets van TS z'n verhaal
Misschien heeftie gewoon niet opzitten letten toen ie zn theorie aan het leren was. Luchtvaartwetten is nou nu niet het spectaculairste vak
SPOILER
Zou kunnen, heel heeel misschien, maar ik kan ook de lotto winnen
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 17:44
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:37 schreef cheukert het volgende:

[..]

Misschien heeftie gewoon niet opzitten letten toen ie zn theorie aan het leren was. Luchtvaartwetten is nou nu niet het spectaculairste vak
SPOILER
Zou kunnen, heel heeel misschien, maar ik kan ook de lotto winnen
Maar Air Law moet je wel halen.
GizartFRLzondag 22 juli 2007 @ 17:52
Gewoon er naar toe vliegen man.
Lekker onder de radar blijven hangen( uitkijken voor viaducten).
En gewoon landen bij die man in zijn weiland.
Snel de schuur in taxieen en klaar.

PTA aprrrroofed!
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 17:56
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:44 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Maar Air Law moet je wel halen.
Het schijnt dat je die bij een doosje van 6 Festini peren meekrijgt
Op het ijsstokje staat dan wie je moet bellen bij een ongewone landing enzo
Athmozzzondag 22 juli 2007 @ 18:03
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:25 schreef cheukert het volgende:
daarmee krijg je geen C172 nieuw....
idd niet, dat ging blijkbaar over herstelkosten aan een toestel (vriend z'n pa vliegt in zijn vrije tijd). Nieuw zouden ze ergens tussen de 175 en de 200k moeten uitkomen. Waar vliegen die gasten dan op? De brandstof die aangekocht wordt is in ieder geval geen standaard benzine (en al evenmin diesel)
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 18:07
Avgas 100LL

http://en.wikipedia.org/wiki/Avgas
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 18:20
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:56 schreef cheukert het volgende:

[..]

Het schijnt dat je die bij een doosje van 6 Festini peren meekrijgt
Op het ijsstokje staat dan wie je moet bellen bij een ongewone landing enzo
Kut, zijn ze ook leverbaar in Magnum-snack vorm?
nsfwzondag 22 juli 2007 @ 18:41
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:20 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Kut, zijn ze ook leverbaar in Magnum-snack vorm?
Wel in de "Mars Ice Cream" Vorm. Is wel lastig eten!
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 18:52
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:41 schreef nsfw het volgende:

[..]

Wel in de "Mars Ice Cream" Vorm. Is wel lastig eten!
Barbaar! Festini hoort in dr puurste vorm te worden geconsumeerd!
Waar is TS??!?!?!!!?!!!!!!
NordicBluezondag 22 juli 2007 @ 18:54
Ik weet hoe je hem kan verplaatsen!
Zo dus:


Hyperdudezondag 22 juli 2007 @ 18:55
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:52 schreef cheukert het volgende:

[..]

...
Waar is TS??!?!?!!!?!!!!!!
ff stukkie vliegen rond de kerk?
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 18:55
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:41 schreef nsfw het volgende:

[..]

Wel in de "Mars Ice Cream" Vorm. Is wel lastig eten!
Ja verdomme, zit je weer met die rotzooi! Krijg je straks ineens een brainfreeze achter de knuppel!
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:52 schreef cheukert het volgende:

[..]

Barbaar! Festini hoort in dr puurste vorm te worden geconsumeerd!
Waar is TS??!?!?!!!?!!!!!!
Neergestort.
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 18:55
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:54 schreef NordicBlue het volgende:
Ik weet hoe je hem kan verplaatsen!
Zo dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rip Delta Mike.
cheukertzondag 22 juli 2007 @ 18:57
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:55 schreef Koploperkopper het volgende:
Ja verdomme, zit je weer met die rotzooi! Krijg je straks ineens een brainfreeze achter de knuppel!
Mag je tenminste eindelijk eens zo'n mayday-call eruit gooien
Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 18:59
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:57 schreef cheukert het volgende:

[..]

Mag je tenminste eindelijk eens zo'n mayday-call eruit gooien
Whehehehhe. Zo keihard op de VHF roepen AAAAAAAAAAAH KENKER MEE DEE MEE DEE BRAINFREEZE RED ALERT WTFROFLBBQ DOOOOD AAAAAAAAAAAAAAH.

En dan die ATC zo heul van, 'unidentified aircraft, please identify yourself', en jij zo van ja euh lik me bolle reet! WHEHEHHEhehehehe!11 En dan tief je zo 50 cent door het raampje op het dak van de teur'n!11
NordicBluezondag 22 juli 2007 @ 19:01
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:59 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Whehehehhe. Zo keihard op de VHF roepen AAAAAAAAAAAH KENKER MEE DEE MEE DEE BRAINFREEZE RED ALERT WTFROFLBBQ DOOOOD AAAAAAAAAAAAAAH.

En dan die ATC zo heul van, 'unidentified aircraft, please identify yourself', en jij zo van ja euh lik me bolle reet! WHEHEHHEhehehehe!11 En dan tief je zo 50 cent door het raampje op het dak van de teur'n!11
En dan worden de F16's gescrambled om je te dwingen contact op te laten nemen met de ATC, en dan krijg je dit:

Koploperkopperzondag 22 juli 2007 @ 19:02
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:01 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

En dan worden de F16's gescrambled om je te dwingen contact op te laten nemen met de ATC, en dan krijg je dit:
[afbeelding]
Dan tieft ik m'n lunchpakket op z'n cockpit!1einz Of ga ik slow-flight doen en dan knikkeren ze uit de lucht rofleinzpwnd!11
Alexxxxxzondag 22 juli 2007 @ 19:02
Hoe moeilijk het ook is, beetje serieus graag
Roquefortzondag 22 juli 2007 @ 19:28
Kan je hem niet beter gewoon naar een planecrèche brengen?
SnowBitemaandag 23 juli 2007 @ 05:12
Ik hoorde dat een Cessna heel moeilijk te stallen is...
LoggedInmaandag 23 juli 2007 @ 10:04
Wat is dat voor oznin dat je niet gewoon in een weiland mag landen? Zeker omdat de overheid dan allemaal belastingen en toeslagen 'misloopt' van die boer
Athmozzmaandag 23 juli 2007 @ 10:38
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:04 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is dat voor oznin dat je niet gewoon in een weiland mag landen? Zeker omdat de overheid dan allemaal belastingen en toeslagen 'misloopt' van die boer
Om een beetje controle te houden over het luchtverkeer?

Ik zie je al aan de verkeersleiding aanvragen om op te stijgen. Positie; tussen de patatten & de kolen bij boer jef... Verder zou het me verwonderen dat je daar goed kan landen, een redelijk plat stuk is toch echt een vereiste, en wei ligt nu meestal niet al te vlak.
cheukertmaandag 23 juli 2007 @ 11:54
quote:
Op maandag 23 juli 2007 05:12 schreef SnowBite het volgende:
Ik hoorde dat een Cessna heel moeilijk te stallen is...
Beter trekken die zooi dan maar
cheukertmaandag 23 juli 2007 @ 11:55
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:04 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is dat voor oznin dat je niet gewoon in een weiland mag landen? Zeker omdat de overheid dan allemaal belastingen en toeslagen 'misloopt' van die boer
veiligheid is ook opzich ook wel fijn