abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 07:40:22 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_51928888
och Jolietje
moeilijk hoor LB, ze lijken zo veel te begrijpen, maar doen dat toch eigenlijk niet en met sommige dingen kunnen ze ook gewoon niet stoppen ofzo. blijft idd een kwestie van herhalen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 07:50:05 #102
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51928898
Hier hetzelfde probleem gecombineerd met hetzelfde bekkie. Kai peutert en plukt en ik word er helemaal gek van. Het zijn niet zo zeer dingen die hij sloopt, maar hij verwond zichzelf ermee. Een tijdje terug moest zijn haar er af omdat hij een hele kale plek op zijn achterhoofd had geplukt. Ik dacht dat het goed ging maar nu was zijn haar weer net lang genoeg en heeft hij aan de voorkant een hele inham weten te plukken. Nu heb ik zijn haar weer helemaal laten kortwieken (coupe hongerwinter noemen wij het hier ). Bij mij doet ie hetzelfde. Hij kroelt net zo lang tot ik ontzettende klitten in mijn haar heb die ik er gewoon uit moet knippen. Wondjes peutert ie keer op keer open en het gaatje in mijn fietszadel lijkt ook groter te worden wanneer Kai in de buurt is geweest.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 29 juli 2007 @ 08:57:16 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51929020
Ja ik weet het ook hoor dat dit zoiets is dat als je er eenmaal mee begonnen bent Ze heeft ook een tijdje aan haar navel geplukt. Tot aan een ontsteking toe, haar nagelriemen ook en ze legt ook knopen in haar haren. En ik zal maar niet vertellen wie dat als kind ook deed.................
Maar goed, echt zo die spullen kapot maken, dat is natuurlijk niet oke en het is gevaarlijk. Ze zei net dat ze ook niet wist waarom ze het deed maar dat ze wel verdrietig was omdat ze geen kussen meer heeft. Tja. Ik heb verder ook niet boos gereageerd maar heb wel gezegd dat ik het kussen niet meer kan maken. En daar schrok ze best een beetje van. Misschien scheelt dat iets, ik hoop het
  zondag 29 juli 2007 @ 09:06:23 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_51929056
ik denk dat ze het ook echt niet weten LB, onbedwingbare dingen zijn dat. ik kan me dat nog wel herinneren van toen ik kind was en aan het behang pulkte. ik wist dat het niet mocht, maar ik kon het simpelweg niet laten. dat mijn moeder dan boos zou worden, tja, daar kon ik me niet druk om maken, dat was niet "nu" snap je?
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 10:02:08 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51929275
Ja weet ik wel. En ik geloof d'r ook heus wel als ze zegt dat ze niet weet waarom ze zoiets doet. Als ze wel een antwoord heeft dan zal ze dat heus ook zeggen. Maar ja, zo'n kapot kussen in bed hebben is wel echt gevaarlijk en ik moet er toch wel wat van zeggen. Ik ben ook niet boos ofzo maar ik hoop wel dat ze er een keer mee stopt.
  zondag 29 juli 2007 @ 10:28:27 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_51929471
tuurlijk moet je er wat van zeggen, alleen moet je niet meteen verbetering verwachten
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 11:18:22 #107
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51929962
Even een snelle tussendoor: Juul doet het weer. Hij ziet nog steeds zo wit als een vaatdoekie, wil heel veel slapen en niets eten, maar hij is in ieder geval weer vrolijk, de koorts is gezakt en er is niet meer overgegeven. Dus ik ben blij!

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 29-07-2007 12:50:52 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 12:31:24 #108
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51931073
Fijn renzell
Saartje
  zondag 29 juli 2007 @ 12:39:19 #109
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51931232
Renzell, fijn dat Juul weer is opgeknapt.

Pff, lastig hoor al die pulkende kindjes. Ik heb er hier gelukkig geen ervaring mee.

Op het potje plassen gaat goed. Vandaag nog geen ongelukjes gehad en al 2x op de pot geplast. Hij ligt nu in bed, maar dan doe ik nog een luier om. Vind het nog iets te vroeg om tijdens zijn middagdutje het zonder luier te proberen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 29 juli 2007 @ 14:00:34 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_51932867
gelukkig renzell! zo zielig die zieke kindjes!
stormy waters...
sailin'
pi_51939735
Fijn dat Juultje weer beter is Renzell!

Hier ook maar even de vraag want niet iedereen leest het vraag- en aanbod-topic: heeft er nog iemand leuke meisjesregenlaarsjes maat 23/24/25 staan die ik over zou mogen nemen?
  zondag 29 juli 2007 @ 20:40:21 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51942079
LB. Fleur deed dat ook. Zij trok in eerste instantie haar haren uit d'r hoofd. Letterlijk plukken. We hebben toen een knuffel gegeven, maar dat werkte niet. Nu slaapt ze dus al vanaf dat ze 2/3 maanden is op een kleedje. Zo'n schapenvachtje. Daar kan ze gewoon aan plukken wat ze wil en zo dus rustig in slaap vallen. Ze heeft het nodig. Het is haar manier van 'ontspannen voor het slapen'. Dat zal Jolie misschien ook wel hebben. Ze doet het dus niet eens bewust. Ze heeft het als het ware nodig. Dat het niet veilig is dat snap ik, maar misschien is er wel iets te verzinnen waarbij ze wel iets kan pulleken.

Maniko....gatverdarie...

LadyS
Leuk misschien niet. Groene zijn het maatje 24. Of blauwige (aqua) ook maatje 24/25.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:28:20 #113
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51945166
Rens, fijn dat Juul wat beter is. Zo naar, zo´n klein ziek beest.

Luchtbel, moeilijk zoiets. Misschien kun je een klein kussentje maken met wat fyberfill erin waar ze aan kan en mag plukken? Wat ook geen bergen pluis oplevert als het per ongeluk helemaal stuk gaat? Succes...!

En even een noot van mijn dochter. Ik zat op de bank met een natte theedoek tegen mijn wang, want tandpijn. Luuke vond het raar en interessant. ´Wat doe jij mama? Mag ik kijken?´en toen streek er een handje door mijn haar... ´Wat is er toch, mop?´. Mijn lief klein spook.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_51945685
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:28 schreef Lishe het volgende:
. Ik zat op de bank met een natte theedoek tegen mijn wang, want tandpijn. Luuke vond het raar en interessant. ´Wat doe jij mama? Mag ik kijken?´en toen streek er een handje door mijn haar... ´Wat is er toch, mop?´. Mijn lief klein spook.
Lief Zo zegt Myrthe de laatste tijd steeds 'Jij is mijn skatje!' Klinkt ook zo lief.
pi_51945712
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:40 schreef chacama het volgende:
Leuk misschien niet. Groene zijn het maatje 24. Of blauwige (aqua) ook maatje 24/25.
Die aqua klinken wel leuk! Ik PM je even!
pi_51945849
ladyB, zie evt ook mijn reactie in het V&A-topic.

beterschap voor de zieke kindjes hier, voor zover nog nodig. rot is dat he. anna wilde vanavond al voor 't eten naar bed, had 't koud en was moe zei ze. en ja hoor, in de loop van de avond werd ze wakker met flinke koorts. na een beker water, een sinaspril, en 5x het boekje 'barbapapa en de baby' slaapt ze weer.
pi_51947569
Goed zo Julius! Nu weer wat kleur op de wangen krijgen en weer lekker gaan eten!

Gehgehgeh Lishe! Hoorde je jezelf ff terug?!
Wij hadden vandaag ook zoiets. Tinka en Randy lagen vanmiddag op bed, Tinka te slapen en Randy kletste en speelde weer dat het een lieve lust was en dat werd weer steeds luider. Dus papa er 'boos' naar toe dat ie stil moest zijn omdat Tinka anders wakker werd en dat hij (papa) boos zou worden. Zegt Randy: "En dat moeten we niet hebben, he?!"

Wat een gepulk hier trouwens! Hier is het eigenlijk alleen een kwestie van 'gelegenheid maakt de dief'. Als er al een gaatje in een knuffel zit, wil je weten wat er in zit. Doet me trouwens denken aan een discussie die ik dit weekend met mijn schoonmoeder had. Zij heeft een nichtje (2 jr) die nogal eh... 'karakter' heeft (en het IS ook een ka, zonder meer! ) maar ze haalde al een paar keer het 'bewijs' daarvan aan door te vertellen dat ze bij haar oma was geweest en in het bed stiften te pakken had gekregen om vervolgens alles onder te kliederen; het bed, behang, lakentjes, etc. Ik zei dat ik dat geen 'bewijs' vind dat het kind een 'kreng' is, dat is wat kinderen doen, Randy zou volgens mij precies hetzelfde doen als hij stiften in bed had. Niet om ff iets te flikken, maar om een 'mooie tekening' te maken! Kinderen denken toch helemaal niet bij de consequenties na?!
  zondag 29 juli 2007 @ 23:57:11 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51947993
Tja dat vind ik idd ook geen bewijs dat een kind een kreng is. Al verschilt het natuurlijk wel per kind of ze zoiets zouden doen. Het ene kind is wat ondeugender dan het andere. Ik zou zoiets dus wel hebben gedaan, sterker nog, ik heb ooit op gloednieuw behang van een vriendinnetje getekend en haren afgeknipt en dat soort dingen Mijn zus echter was heel braaf. Maar ja als je weet dat je kind zoiets zou kunnen doen dan zorg je er natuurlijk voor dat de stiften enzow goed opgeborgen liggen, zodat het kind er ook geen gelegenheid toe heeft

Lastig dat gepulk LB Hier geen ervaring en tips 'helaas', Noah pulkt alleen aan de ogen van zijn knuffels

Vandaag waren mijn ouders 30 jaar getrouwd en zouden we met zijn allen uit eten gaan. Mijn moeder had het over een Italiaans restaurantje in de buurt, is het echt best wel chicque Ik dacht, lekker pizaa eten, maar dat hadden ze dus niet eens. Ze hadden ook geen kindermenu, alleen aparte dure dingen die aan mij al niet eens besteed zijn laat staan aan mijn zoon van 2,5.... Noah heeft zich echter keurig gedragen, bijna niks gegeten helaas, maar wel geproefd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51948008
mee eens hoor mammietje, dat kun je zo'n kleintje nog niet aanrekenen lijkt me. wie laat daar nou stiften slingeren?

en luchtbel & m@x, wat vervelend zeg, die pluk-toestanden. ik weet ook niet goed wat je eraan zou kunnen doen. vind de schapenvacht-tip van chacama wel goed klinken, maar of ze dat van ander gepluk zal weerhouden is nog maar de vraag natuurlijk... succes ermee.
pi_51948448
Wat een waardeloos restaurant dan Texel! Gelukkig voor mijn kinders ben ik zelf al een moeilijke eter en houden mijn ouders daar rekening mee waardoor er ook geheid wel iets voor de kleintjes is. En een Italiaan hoeven ze me niet mee naar toe te nemen... iets sjieks ook niet trouwens...

Wat is dat toch met barbapapa en ziek zijn? Heb ik iets gemist?
Ik heb van de week bij de BartSmit 3 dvd's voor ¤ 5,-- uitgezocht. Jellabies voor Tinka, Little People (deel2) en Pieter Post voor Randy. Alleen de laatste nog niet gekeken maar de eerste 2 waren bij beiden een daverend succes! A-dem-loos hebben ze zitten kijken, alletwee! Erg handig om te hebben voor de momenten van ik-moet-koken-en-papa-is-er-nog-niet-en-de-kids-zijn-niet-te-stuiten!
  maandag 30 juli 2007 @ 00:19:33 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51948563
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:14 schreef Mammietje het volgende:
Wat een waardeloos restaurant dan Texel! Gelukkig voor mijn kinders ben ik zelf al een moeilijke eter en houden mijn ouders daar rekening mee waardoor er ook geheid wel iets voor de kleintjes is. En een Italiaan hoeven ze me niet mee naar toe te nemen... iets sjieks ook niet trouwens...
Nou op zich was het niet waardeloos hoor, maar je moet er van houden he...
Ze hadden wel een kinderstoel, dus dat was tenminste iets En ze hebben ook speciaal een simpel toetje geregeld, aangezien de toetjes ook allemaal wat apart waren enzow. Ze deden wel hun best, dus dat was wel aardig, aangezien ze eigenlijk niet op kinderen ingericht waren (op de kinderstoel na dan).

En van mijn moeder en zus hoeft het ook allemaal niet zo chique en apart, mijn vriend maakt het eigenlijk helemaal niks uit, alleen mijn vader is zo eigenwijs af en toe, die denkt daar dan niet bij na dat dat niet handig is met een klein kind
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:50:11 #122
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51955523
Ah joh, het is toch goed gegaan Tex. Wees blij dat je het niet wist van te voren, had je weer moeten stressen enzo

Ik heb Jolie gister laten helpen met het opruimen van de zooi van haar kussen. Ik had het s nachts alleen maar uit het bed gehaald. Ze heeft nu dus gezien dat het echt kapot is en ze heeft geen kussen meer. Misschien helpt het een beetje om oorzaak en gevolg te zien. Maar ik verwacht niks inderdaad.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:43:10 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51974065
Maar Jolie heeft dus nu geen kussen meer, begrijp ik. Dat leek me voorlopig ook het meest effectief.

Ik heb vanmiddag iets naars meegemaakt en ik voel me er nog steeds rot onder. Ik was boven met de was bezig en ik keek even uit het raam en zag een paar kinderen voor onze deur staan, waarbij 3 jongetjes (2, 4 en 9) een ander jongetje van 4 jaar aan het dreigen waren. Telkens heel dicht naar hem toe gaan en schopbewegingen maken. En dat jochie van 2 jaar riep de hele tijd 'kutjong' naar dat jongetje. Dus ik vanuit het raam al roepen dat ze daar mee op moesten houden. Dat hielp wel een beetje, maar het mondelinge dreigen ging toch door. Het bedreigde jongetje deed helemaal niks en zei helemaal niks. Hij stond er gewoon maar ik kreeg het gevoel dat als hij een beweging zou maken dat hij dan volledig in elkaar zou worden geschopt door die 3 anderen. Dus ik naar buiten toe om in te grijpen. Blijkt dat de moeder van 2 van die dreigende jongetjes er gewoon al die tijd bij stond. Dat kon ik vanuit het raam niet zien.
En toen ik ingreep zegt ze: "Ja, dat andere jongetje was begonnen, hoor".
Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Kinderen van die leeftijd die al zo doen. En dat een volwassene niet eens ingrijpt. En dan ben ik ook zo bang voor de toekomst en voor mijn eigen kinderen. Bah, ik ben er zelfs misselijk van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51974335
gatver livelink, wat ontzettend rot inderdaad. om te janken.

luchtbel, lukte het jolie een beetje om zonder kussen te gaan slapen? piet en anna willen allebei wel eens met kussen proberen maar bij hen lukt het slapen dan niet. die dingen liggen er bij hen dus alleen voor de sier en 's avonds leg ik ze opzij/weg. maar ik kan me voorstellen dat als je een kussen gewend bent dat 't dan moeilijk is zonder.

tex, stoer van noah dat ie zich zo netjes gedragen heeft in 't chique restaurant.
pi_51974564
Herken het gevoel dat je hebt, Livelink. Ik ben jarenlang tienerwerker (in een getto!) geweest (vanaf 8 jaar) en heb daarin ook aardig wat gezien. Ook dingen die mij de angst om het hart laten slaan als ik bedenk dat mijn eigen kinderen daarmee te maken kunnen krijgen (ik ben zelf al een paar keer goed bang geweest op mijn werk). En als ik dan denk aan hoe mijn jochie reageert als hij gepest wordt... Hij werd eens door een vriendje recht in het gezicht geslagen tot 2 keer toe en stond stokstijf en stomverbaasd de 3e keer af te wachten. En in ballorig kwam een vriendin die met ons mee was ook Randy bij me terugbrengen omdat er een groep oudere kinderen ballen naar hem smeten en hij heel stilletjes en bang bleef zitten. Bah, ik word nu ook weer naar bij de gedachte. Hij heeft ook een echt pestkoppie als 'vriendje' (lees; kind van vriendin van mij) die wat ouder is en eigenlijk vind ik dat niet eens erg. Waarom niet? Omdat hij dan onder mijn toeziend oog kan 'oefenen' met dat gedrag en kan leren om voor zichzelf op te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')