abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 07:40:22 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_51928888
och Jolietje
moeilijk hoor LB, ze lijken zo veel te begrijpen, maar doen dat toch eigenlijk niet en met sommige dingen kunnen ze ook gewoon niet stoppen ofzo. blijft idd een kwestie van herhalen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 07:50:05 #102
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51928898
Hier hetzelfde probleem gecombineerd met hetzelfde bekkie. Kai peutert en plukt en ik word er helemaal gek van. Het zijn niet zo zeer dingen die hij sloopt, maar hij verwond zichzelf ermee. Een tijdje terug moest zijn haar er af omdat hij een hele kale plek op zijn achterhoofd had geplukt. Ik dacht dat het goed ging maar nu was zijn haar weer net lang genoeg en heeft hij aan de voorkant een hele inham weten te plukken. Nu heb ik zijn haar weer helemaal laten kortwieken (coupe hongerwinter noemen wij het hier ). Bij mij doet ie hetzelfde. Hij kroelt net zo lang tot ik ontzettende klitten in mijn haar heb die ik er gewoon uit moet knippen. Wondjes peutert ie keer op keer open en het gaatje in mijn fietszadel lijkt ook groter te worden wanneer Kai in de buurt is geweest.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 29 juli 2007 @ 08:57:16 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51929020
Ja ik weet het ook hoor dat dit zoiets is dat als je er eenmaal mee begonnen bent Ze heeft ook een tijdje aan haar navel geplukt. Tot aan een ontsteking toe, haar nagelriemen ook en ze legt ook knopen in haar haren. En ik zal maar niet vertellen wie dat als kind ook deed.................
Maar goed, echt zo die spullen kapot maken, dat is natuurlijk niet oke en het is gevaarlijk. Ze zei net dat ze ook niet wist waarom ze het deed maar dat ze wel verdrietig was omdat ze geen kussen meer heeft. Tja. Ik heb verder ook niet boos gereageerd maar heb wel gezegd dat ik het kussen niet meer kan maken. En daar schrok ze best een beetje van. Misschien scheelt dat iets, ik hoop het
  zondag 29 juli 2007 @ 09:06:23 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_51929056
ik denk dat ze het ook echt niet weten LB, onbedwingbare dingen zijn dat. ik kan me dat nog wel herinneren van toen ik kind was en aan het behang pulkte. ik wist dat het niet mocht, maar ik kon het simpelweg niet laten. dat mijn moeder dan boos zou worden, tja, daar kon ik me niet druk om maken, dat was niet "nu" snap je?
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 10:02:08 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51929275
Ja weet ik wel. En ik geloof d'r ook heus wel als ze zegt dat ze niet weet waarom ze zoiets doet. Als ze wel een antwoord heeft dan zal ze dat heus ook zeggen. Maar ja, zo'n kapot kussen in bed hebben is wel echt gevaarlijk en ik moet er toch wel wat van zeggen. Ik ben ook niet boos ofzo maar ik hoop wel dat ze er een keer mee stopt.
  zondag 29 juli 2007 @ 10:28:27 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_51929471
tuurlijk moet je er wat van zeggen, alleen moet je niet meteen verbetering verwachten
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 11:18:22 #107
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51929962
Even een snelle tussendoor: Juul doet het weer. Hij ziet nog steeds zo wit als een vaatdoekie, wil heel veel slapen en niets eten, maar hij is in ieder geval weer vrolijk, de koorts is gezakt en er is niet meer overgegeven. Dus ik ben blij!

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 29-07-2007 12:50:52 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 12:31:24 #108
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51931073
Fijn renzell
Saartje
  zondag 29 juli 2007 @ 12:39:19 #109
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51931232
Renzell, fijn dat Juul weer is opgeknapt.

Pff, lastig hoor al die pulkende kindjes. Ik heb er hier gelukkig geen ervaring mee.

Op het potje plassen gaat goed. Vandaag nog geen ongelukjes gehad en al 2x op de pot geplast. Hij ligt nu in bed, maar dan doe ik nog een luier om. Vind het nog iets te vroeg om tijdens zijn middagdutje het zonder luier te proberen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 29 juli 2007 @ 14:00:34 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_51932867
gelukkig renzell! zo zielig die zieke kindjes!
stormy waters...
sailin'
pi_51939735
Fijn dat Juultje weer beter is Renzell!

Hier ook maar even de vraag want niet iedereen leest het vraag- en aanbod-topic: heeft er nog iemand leuke meisjesregenlaarsjes maat 23/24/25 staan die ik over zou mogen nemen?
  zondag 29 juli 2007 @ 20:40:21 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51942079
LB. Fleur deed dat ook. Zij trok in eerste instantie haar haren uit d'r hoofd. Letterlijk plukken. We hebben toen een knuffel gegeven, maar dat werkte niet. Nu slaapt ze dus al vanaf dat ze 2/3 maanden is op een kleedje. Zo'n schapenvachtje. Daar kan ze gewoon aan plukken wat ze wil en zo dus rustig in slaap vallen. Ze heeft het nodig. Het is haar manier van 'ontspannen voor het slapen'. Dat zal Jolie misschien ook wel hebben. Ze doet het dus niet eens bewust. Ze heeft het als het ware nodig. Dat het niet veilig is dat snap ik, maar misschien is er wel iets te verzinnen waarbij ze wel iets kan pulleken.

Maniko....gatverdarie...

LadyS
Leuk misschien niet. Groene zijn het maatje 24. Of blauwige (aqua) ook maatje 24/25.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:28:20 #113
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51945166
Rens, fijn dat Juul wat beter is. Zo naar, zo´n klein ziek beest.

Luchtbel, moeilijk zoiets. Misschien kun je een klein kussentje maken met wat fyberfill erin waar ze aan kan en mag plukken? Wat ook geen bergen pluis oplevert als het per ongeluk helemaal stuk gaat? Succes...!

En even een noot van mijn dochter. Ik zat op de bank met een natte theedoek tegen mijn wang, want tandpijn. Luuke vond het raar en interessant. ´Wat doe jij mama? Mag ik kijken?´en toen streek er een handje door mijn haar... ´Wat is er toch, mop?´. Mijn lief klein spook.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_51945685
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:28 schreef Lishe het volgende:
. Ik zat op de bank met een natte theedoek tegen mijn wang, want tandpijn. Luuke vond het raar en interessant. ´Wat doe jij mama? Mag ik kijken?´en toen streek er een handje door mijn haar... ´Wat is er toch, mop?´. Mijn lief klein spook.
Lief Zo zegt Myrthe de laatste tijd steeds 'Jij is mijn skatje!' Klinkt ook zo lief.
pi_51945712
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:40 schreef chacama het volgende:
Leuk misschien niet. Groene zijn het maatje 24. Of blauwige (aqua) ook maatje 24/25.
Die aqua klinken wel leuk! Ik PM je even!
pi_51945849
ladyB, zie evt ook mijn reactie in het V&A-topic.

beterschap voor de zieke kindjes hier, voor zover nog nodig. rot is dat he. anna wilde vanavond al voor 't eten naar bed, had 't koud en was moe zei ze. en ja hoor, in de loop van de avond werd ze wakker met flinke koorts. na een beker water, een sinaspril, en 5x het boekje 'barbapapa en de baby' slaapt ze weer.
pi_51947569
Goed zo Julius! Nu weer wat kleur op de wangen krijgen en weer lekker gaan eten!

Gehgehgeh Lishe! Hoorde je jezelf ff terug?!
Wij hadden vandaag ook zoiets. Tinka en Randy lagen vanmiddag op bed, Tinka te slapen en Randy kletste en speelde weer dat het een lieve lust was en dat werd weer steeds luider. Dus papa er 'boos' naar toe dat ie stil moest zijn omdat Tinka anders wakker werd en dat hij (papa) boos zou worden. Zegt Randy: "En dat moeten we niet hebben, he?!"

Wat een gepulk hier trouwens! Hier is het eigenlijk alleen een kwestie van 'gelegenheid maakt de dief'. Als er al een gaatje in een knuffel zit, wil je weten wat er in zit. Doet me trouwens denken aan een discussie die ik dit weekend met mijn schoonmoeder had. Zij heeft een nichtje (2 jr) die nogal eh... 'karakter' heeft (en het IS ook een ka, zonder meer! ) maar ze haalde al een paar keer het 'bewijs' daarvan aan door te vertellen dat ze bij haar oma was geweest en in het bed stiften te pakken had gekregen om vervolgens alles onder te kliederen; het bed, behang, lakentjes, etc. Ik zei dat ik dat geen 'bewijs' vind dat het kind een 'kreng' is, dat is wat kinderen doen, Randy zou volgens mij precies hetzelfde doen als hij stiften in bed had. Niet om ff iets te flikken, maar om een 'mooie tekening' te maken! Kinderen denken toch helemaal niet bij de consequenties na?!
  zondag 29 juli 2007 @ 23:57:11 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51947993
Tja dat vind ik idd ook geen bewijs dat een kind een kreng is. Al verschilt het natuurlijk wel per kind of ze zoiets zouden doen. Het ene kind is wat ondeugender dan het andere. Ik zou zoiets dus wel hebben gedaan, sterker nog, ik heb ooit op gloednieuw behang van een vriendinnetje getekend en haren afgeknipt en dat soort dingen Mijn zus echter was heel braaf. Maar ja als je weet dat je kind zoiets zou kunnen doen dan zorg je er natuurlijk voor dat de stiften enzow goed opgeborgen liggen, zodat het kind er ook geen gelegenheid toe heeft

Lastig dat gepulk LB Hier geen ervaring en tips 'helaas', Noah pulkt alleen aan de ogen van zijn knuffels

Vandaag waren mijn ouders 30 jaar getrouwd en zouden we met zijn allen uit eten gaan. Mijn moeder had het over een Italiaans restaurantje in de buurt, is het echt best wel chicque Ik dacht, lekker pizaa eten, maar dat hadden ze dus niet eens. Ze hadden ook geen kindermenu, alleen aparte dure dingen die aan mij al niet eens besteed zijn laat staan aan mijn zoon van 2,5.... Noah heeft zich echter keurig gedragen, bijna niks gegeten helaas, maar wel geproefd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51948008
mee eens hoor mammietje, dat kun je zo'n kleintje nog niet aanrekenen lijkt me. wie laat daar nou stiften slingeren?

en luchtbel & m@x, wat vervelend zeg, die pluk-toestanden. ik weet ook niet goed wat je eraan zou kunnen doen. vind de schapenvacht-tip van chacama wel goed klinken, maar of ze dat van ander gepluk zal weerhouden is nog maar de vraag natuurlijk... succes ermee.
pi_51948448
Wat een waardeloos restaurant dan Texel! Gelukkig voor mijn kinders ben ik zelf al een moeilijke eter en houden mijn ouders daar rekening mee waardoor er ook geheid wel iets voor de kleintjes is. En een Italiaan hoeven ze me niet mee naar toe te nemen... iets sjieks ook niet trouwens...

Wat is dat toch met barbapapa en ziek zijn? Heb ik iets gemist?
Ik heb van de week bij de BartSmit 3 dvd's voor ¤ 5,-- uitgezocht. Jellabies voor Tinka, Little People (deel2) en Pieter Post voor Randy. Alleen de laatste nog niet gekeken maar de eerste 2 waren bij beiden een daverend succes! A-dem-loos hebben ze zitten kijken, alletwee! Erg handig om te hebben voor de momenten van ik-moet-koken-en-papa-is-er-nog-niet-en-de-kids-zijn-niet-te-stuiten!
  maandag 30 juli 2007 @ 00:19:33 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51948563
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:14 schreef Mammietje het volgende:
Wat een waardeloos restaurant dan Texel! Gelukkig voor mijn kinders ben ik zelf al een moeilijke eter en houden mijn ouders daar rekening mee waardoor er ook geheid wel iets voor de kleintjes is. En een Italiaan hoeven ze me niet mee naar toe te nemen... iets sjieks ook niet trouwens...
Nou op zich was het niet waardeloos hoor, maar je moet er van houden he...
Ze hadden wel een kinderstoel, dus dat was tenminste iets En ze hebben ook speciaal een simpel toetje geregeld, aangezien de toetjes ook allemaal wat apart waren enzow. Ze deden wel hun best, dus dat was wel aardig, aangezien ze eigenlijk niet op kinderen ingericht waren (op de kinderstoel na dan).

En van mijn moeder en zus hoeft het ook allemaal niet zo chique en apart, mijn vriend maakt het eigenlijk helemaal niks uit, alleen mijn vader is zo eigenwijs af en toe, die denkt daar dan niet bij na dat dat niet handig is met een klein kind
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:50:11 #122
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51955523
Ah joh, het is toch goed gegaan Tex. Wees blij dat je het niet wist van te voren, had je weer moeten stressen enzo

Ik heb Jolie gister laten helpen met het opruimen van de zooi van haar kussen. Ik had het s nachts alleen maar uit het bed gehaald. Ze heeft nu dus gezien dat het echt kapot is en ze heeft geen kussen meer. Misschien helpt het een beetje om oorzaak en gevolg te zien. Maar ik verwacht niks inderdaad.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:43:10 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51974065
Maar Jolie heeft dus nu geen kussen meer, begrijp ik. Dat leek me voorlopig ook het meest effectief.

Ik heb vanmiddag iets naars meegemaakt en ik voel me er nog steeds rot onder. Ik was boven met de was bezig en ik keek even uit het raam en zag een paar kinderen voor onze deur staan, waarbij 3 jongetjes (2, 4 en 9) een ander jongetje van 4 jaar aan het dreigen waren. Telkens heel dicht naar hem toe gaan en schopbewegingen maken. En dat jochie van 2 jaar riep de hele tijd 'kutjong' naar dat jongetje. Dus ik vanuit het raam al roepen dat ze daar mee op moesten houden. Dat hielp wel een beetje, maar het mondelinge dreigen ging toch door. Het bedreigde jongetje deed helemaal niks en zei helemaal niks. Hij stond er gewoon maar ik kreeg het gevoel dat als hij een beweging zou maken dat hij dan volledig in elkaar zou worden geschopt door die 3 anderen. Dus ik naar buiten toe om in te grijpen. Blijkt dat de moeder van 2 van die dreigende jongetjes er gewoon al die tijd bij stond. Dat kon ik vanuit het raam niet zien.
En toen ik ingreep zegt ze: "Ja, dat andere jongetje was begonnen, hoor".
Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Kinderen van die leeftijd die al zo doen. En dat een volwassene niet eens ingrijpt. En dan ben ik ook zo bang voor de toekomst en voor mijn eigen kinderen. Bah, ik ben er zelfs misselijk van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51974335
gatver livelink, wat ontzettend rot inderdaad. om te janken.

luchtbel, lukte het jolie een beetje om zonder kussen te gaan slapen? piet en anna willen allebei wel eens met kussen proberen maar bij hen lukt het slapen dan niet. die dingen liggen er bij hen dus alleen voor de sier en 's avonds leg ik ze opzij/weg. maar ik kan me voorstellen dat als je een kussen gewend bent dat 't dan moeilijk is zonder.

tex, stoer van noah dat ie zich zo netjes gedragen heeft in 't chique restaurant.
pi_51974564
Herken het gevoel dat je hebt, Livelink. Ik ben jarenlang tienerwerker (in een getto!) geweest (vanaf 8 jaar) en heb daarin ook aardig wat gezien. Ook dingen die mij de angst om het hart laten slaan als ik bedenk dat mijn eigen kinderen daarmee te maken kunnen krijgen (ik ben zelf al een paar keer goed bang geweest op mijn werk). En als ik dan denk aan hoe mijn jochie reageert als hij gepest wordt... Hij werd eens door een vriendje recht in het gezicht geslagen tot 2 keer toe en stond stokstijf en stomverbaasd de 3e keer af te wachten. En in ballorig kwam een vriendin die met ons mee was ook Randy bij me terugbrengen omdat er een groep oudere kinderen ballen naar hem smeten en hij heel stilletjes en bang bleef zitten. Bah, ik word nu ook weer naar bij de gedachte. Hij heeft ook een echt pestkoppie als 'vriendje' (lees; kind van vriendin van mij) die wat ouder is en eigenlijk vind ik dat niet eens erg. Waarom niet? Omdat hij dan onder mijn toeziend oog kan 'oefenen' met dat gedrag en kan leren om voor zichzelf op te komen.
  maandag 30 juli 2007 @ 23:04:18 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51974739
Ja, het is echt erg. En ik wist natuurlijk wel dat kinderen zo gemeen kunnen zijn, maar ik had niet gedacht dat dat op deze leeftijd al zou gebeuren. En ik weet ook niet goed hoe ik er mee om moet gaan en wat ik mijn kinderen op dat punt mee wil geven. Mijn ingrijpen was ook heel minimaal hoor. Ik heb ze gewoon fysiek uit elkaar gehaald door ze allemaal terug naar hun eigen huis te sturen. Ik heb verder niet gevraagd wat er aan de hand was en hoe of wat. Ik heb alleen gezegd dat ze lief moesten zijn voor elkaar en aangezien dat niet lukte dat iedereen het beste maar naar huis kon gaan. Dat kan op deze leeftijd dan nog. Maar als ze ouder zijn, wat dan....?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 30 juli 2007 @ 23:16:56 #127
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_51975096
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:43 schreef livelink het volgende:
- bescheiden knipje- Dus ik naar buiten toe om in te grijpen. Blijkt dat de moeder van 2 van die dreigende jongetjes er gewoon al die tijd bij stond. Dat kon ik vanuit het raam niet zien.
En toen ik ingreep zegt ze: "Ja, dat andere jongetje was begonnen, hoor".
Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Kinderen van die leeftijd die al zo doen. En dat een volwassene niet eens ingrijpt. En dan ben ik ook zo bang voor de toekomst en voor mijn eigen kinderen. Bah, ik ben er zelfs misselijk van.
Echt waar? Dus zoveel benul had ze wel? En ze kon niet verder denken dan dat? Iets intuïtiefs van 3 tegen 1 is niet eerlijk. ........ ...........
Goed van je, dat je er wat aan gedaan hebt. Hopelijk leren niet alleen die kinderen, maar ook die moeder er iets van.
pi_51975324
Ik vind het ook moeilijk wat ik ze in deze mee wil geven. Aan de ene kant wil ik absoluut niet dat ze zelf 'gemeen' zijn naar kinderen op wat voor manier of wat voor reden ook. Aan de andere kant vind ik dat ze ook niet op hun kop hoeven te laten zitten. Ik hoop dat hij mondig wordt, zodat hij zich uit situaties weet te kletsen.
Maar ja... dit soort situaties als jij beschrijft (die je overigens in alle leeftijden tegenkomt); groepjes die er op uit lijken te zijn om iemand moedwillig -en vaak ook nog zonder reden- pijn te doen... Wat moet je dan? Als ze er op uit zijn, helpt praten niet hoe mondig ook. Eruit 'vechten' lukt nooit met een groepje en afwachtend blijven staan maakt dat je misschien iedere keer opnieuw de l*l bent.
Ik geloof dat ik graag zou willen dat mijn kinderen belangstelling krijgen voor een vechtsport waarbij ze geleerd wordt dat je nooit iemand pijn mag doen als het niet nodig is, maar dat ze wel zichzelf weten te verdedigen als het nodig is. Al zou het maar zijn voor het zelfvertrouwen of veiligheidsgevoel.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:10:23 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_51980136
ow livelink, wat kan ik me je gevoel voorstellen! wat vreselijk! en dan de reactie van die moeder hoe moeten die kinderen het dan leren he?
Ik weet ook dat kinderen gemeen kunnen zijn, maar bij zulke dingen grijp ik ook in hoor. ik laat ze een hoop zelf uitzoeken, omdat dat juist ook belangrijk schijnt te zijn, maar dit gaat te ver.
Ik maak me ook wel eens zorgen over de toekomst ja, hoe dat moet en hoeveel invloed je nou daadwerkelijk hebt enzo.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:43:33 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51980440
Die moeder
Die is in mijn ogen nog veel 'fouter' dan die drie kinderen.. Maar zulke dingen baren idd zorgen als je over de toekomst en normen en waarden enzo nadenkt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:15:45 #131
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51983451
Mijn mond viel echt open wat een ***moeder wat een voorbeeld

Hier wordt Zoë wel eens onder handen genomen door haar vriendje beetje driftig aangelegd maar zijn moeder zegt dan gewoon tegen Zoë dat ze hem maar gewoon terug moet slaan.
pi_51983766
Wij wonen nou ook niet echt in een super wijk (zeg maar ook soort van ghetto) en 1 van de dingen waar wij het als ouders over eens zijn is dat onze kinderen alles mogen doen qua sport en hobby maar ze van ons verplicht 1 vechtsport gaan beoefenen. Echt niet dat ik mijn kinderen passief klein terreur laat ondergaan. Als iemand ze kwaad wil doen moeten ze van hun af kunnen bijten. Mijn man en ik hebben vroeger ook vechtsport beoefent. Ik zelfs free fight, thai boksen en karate. Mijn man alleen karate. Leren ze gelijk ook dat ze woede onder controle kunnen houden. Dus niet gelijk er op los rammen maar slechts wanneer het nodig is.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:49:36 #133
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52003611
Bah Livelink. Wat rot zulke dingen. Lastig wel he, om over zulke dingen iets te zeggen.
Maar Rottdog, zoals jouw vriendin dat zo tegen Zoe zegt, is dat oke voor jou? Ik zou het namelijk echt erg vinden als iemand dat tegen mijn dochter zei. Vast heel correct enzo maar ik zou het niet goed vinden.

Jolie zei gister dat ze het zonde vond dat ze haar kussen kapot heeft gemaakt. Ze lag ook niet zo lekker in bed, ze is er inderdaad aan gewend Bix. Dit weekend krijgt ze een nieuwe. Hopelijk doet ze het niet meer.
pi_52004652
ik hoop 't ook luchtbel!

piet gaat morgen voor 't laatst naar het kinderdagverblijf... wat gaat het hard! als je 'm nu ziet spelen tussen die andere kindjes uit zijn groep steekt ie er ook met kop & schouders bovenuit, maar ik weet nog als de dag van gisteren dat ik 'm er voor 't eerst heen bracht ± 2 jaar terug.
pi_52009217
Piet al bijna een echte kleuter. Wat gaat het hard Bix

Ik zou het ook niet goed vinden als iemand zei dat mijn kind maar terug moest slaan. Lijkt me logischer om de kleine driftkop zelf aan te pakken.

Morris kwam laatst terug van het KDV onder de krassen. Hij was erg gekrabt door een meisje. De ouders krijgen dat dan ook echt te horen van de leidster. Zo kunnen zij daar dan ook wat mee doen lijkt mij. En dan bedoel ik niet dat ze het kind nog een keer afstraffen, maar wel in de gaten houden of ze dat vaker doet en haar leren dat dat niet mag.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:48:53 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52025354
Is Piet alweer zo groot, bijna een kleuter Spannend bix!

Ik baal! Twee weken geleden toen ik Noah ophaalde van de crèche, had ie te klein sandalen aan. Blijkbaar had een ander kindje dus dezelfde sandalen, en hadden ze zich vergist met aantrekken. Helaas was het andere kindje al opgehaald. Vorige week waren ze nog aan het uitzoeken van welk kindje die sandalen dan waren. En vandaag hoorde ik dat het kindje waarvan ze denken dat ze zijn op vakantie is Net nu het weer mooi weer wordt, en Noah heeft geen andere sandalen. Ik hoop maar dat de dag waarop ik hem met de verkeerde sandalen ophaalde de laatste dag voor hun vakatie was, en dat ze dus snel weer terug zijn... En ondertussen stel ik mezelf gerust met de gedachte dat hun kind nu te kleine sandalen heeft waar ze dus ook niks aan hebben
©Dumbo
pi_52025427
Jordy roept opeens bij me in de auto : "ottedomme, aan de kant!"...

Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:55:02 #138
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52025493
Jordy Dat had Noah laatst ook toen we weg wilden gaan en ie z'n handjes vies had gemaakt aan de auto en we al zuchtend en steunend weer naar binnen liepen om zn handjes schoon te maken: "goffedomme hè?"

Hoe gaat het met Jordy's handje eigenlijk?
©Dumbo
pi_52027709
Ik heb een oud autootje en die slaat standaard een keertje af als ik hem start (daarna met de choke (spelling?) doet ie het wel probleemloos).
Amber: "klote-auto hè?"
Dus ik zeggen dat ze dat niet mag zeggen enzo....

De volgende keer:
"klote-auto hè?"
ik: "hé, dat mag je niet zeggen."
Amber: " rot-auto mag wel, hè? "
pi_52027862
Benthe zegt sinds kort: "sjesus-mina zeg".....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:29:21 #141
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52028216
Wat is Kai dan lekker braaf. Die houdt het bij "stoutekop".
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_52028556
Ik hoor Amber regelmatig tegen haar pop zeggen: "Hoor je me?!! "
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:59:07 #143
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_52029230
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 06:54 schreef snoopy het volgende:
Ik zou het ook niet goed vinden als iemand zei dat mijn kind maar terug moest slaan. Lijkt me logischer om de kleine driftkop zelf aan te pakken.
Zit aan zo'n opmerking niet meer vast dan het lukraak toepassen van zinloos geweld?
Soms kun je het zo sneu vinden voor een kindje als het telkens een gemene duw krijgt oid en ben je er niet op tijd bij om het gevaar af te wenden. Uiteraard kun je dan een hele verhandeling houden over het negeren van negatief gedrag, maar of dat altijd aankomt bij een peuter? Bovendien kan het voor een kindje met duwneigingen wel eens heel verhelderend werken om te ervaren wat het is om een duw terug te krijgen. (Uiteraard van iemand die dezelfde maat kleren draagt als hij/zij.)
Ik kan mezelf enkel als voorbeeld nemen, maar ik heb lang gehoopt dat Liz eens een keer van zich af zou maaien. Cas kon zo dominant dingen afpakken en haar wegduwen. Nu is het dan zover dat het ook wel eens gebeurd. En ik ... ik sta erbij en kijk het eerst eventjes aan. Als het niet afgelopen is na een dreun over en weer grijp ik in, eerder niet. Eerlijk gezegd ben ik er wel blij mee, het is duidelijk taal die ze nu spreken naar elkaar. Het fysieke neemt nu wat af, nu ze de taal wat machtiger worden. De ruzietjes kunnen ze nu beter met de mond aan. Overigens komt dit hier niet dagelijks voor, want in wezen zijn het een stel brave hendrikken samen. In contact met anderen gaan ze het conflict uit de weg, door weg te lopen. Na de zomer breekt er een nieuw tijdperk voor ze aan: de peuterspeelzaal.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:49:07 #144
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52039295
Eigenlijk zoals het Smirre het al verwoord hoopt mijn vriendin dat als Zoë is een mep teruggeeft hij ook eens weet hoe het voelt. Nou moet ik zeggen dat Zoë het tot nu toe zelf ook helemaal oke aanpakt niet met geweld maar verbaal gewoon op andere dingen brengt. Zoë zegt dan "samen spelen" of iets anders aanbrengt wat ook leuk is.

Ik denk zelf dan ook wel eens geef hem dan een knal voor zijn kanus of schop dan tegen zijn schenen maar het blijven gedachten.
pi_52039599
Ik bedoel ook dat je je eigen kind gewoon niet bij wil brengen dat het dan ook maar moet slaan. Maar ik begrijp natuurlijk jullie gedachtengang wel, je wil dat je kind weerbaar is en zich niet in een hoekje laat drijven.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:01:30 #146
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52042909
Kan me voorstellen dat je wilt dat je kind zichzelf kan verdedigen en voor zichzelf opkomt. In eerste instantie lukt dat niet altijd verbaal, maar ik merk aan Fleur dat ze slaan gewoon niet accepteerd. En een half jaar geleden deed ze het dan gewoon terug. Nu is ze duidelijk ouder en wijzer. Ze zegt dat het niet mag en probeert een oplossing te vinden. En als dat niet lukt roept ze hulp in van een ouder iemand. Ik kan dit heel erg waarderen en prijs d'r dan ook helemaal de hemel is als ze het zelf heeft opgelost.

Tuurlijk is ze zelf nog steeds niet 'heilig' en vergeet ze ook wel eens dat ze dingen ook kan vragen, maar ze is ook nog puur genoeg om eerlijk te zeggen dat zij begonnen is. Ik hoop dat ze dit nog lang blijft. Lijkt me zo verschrikkelijk om je kind te horen liegen...

En jezelf terug horen: Ja, hier ook. Ik hoor mezelf als Fleur tegen Maud praat, maar ook als ze met d'r poppen bezig is. Nee, mama moet eerst schoonmaken en opruimen en dan gaan we iets gezelligs doen. Ja, als je lief bent dan mag je in de winkel een boekje uitzoeken, maar dan moet je wel goed luisteren.

Hmmmm, toch maar iets minder met chantage gaan werken
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:16:47 #147
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_52051282
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:49 schreef Rottdog het volgende:
Eigenlijk zoals het Smirre het al verwoord hoopt mijn vriendin dat als Zoë is een mep teruggeeft hij ook eens weet hoe het voelt. Nou moet ik zeggen dat Zoë het tot nu toe zelf ook helemaal oke aanpakt niet met geweld maar verbaal gewoon op andere dingen brengt. Zoë zegt dan "samen spelen" of iets anders aanbrengt wat ook leuk is.

Ik denk zelf dan ook wel eens geef hem dan een knal voor zijn kanus of schop dan tegen zijn schenen maar het blijven gedachten.
Heei, dat is een zeer bekende mantra.
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 18:47:38 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52051993
Vanmorgen naar het cb geweest met Iris. Iris blijft het trouwens tegen iedereen concentratiebureau noemen als ze verteld wat er vandaag is gebeurd.
Gewogen: 18 kilo en gemeten 105,5 cm. (Eva ook gelijk gewogen 20 kilo en gemeten 112 cm, Iris haalt haar langzaam maar zeker steeds meer in)
Daarna nog even een ogentest, ze moest een cirkel tekenen en nog wat vraagjes en toen de laatste prik. Ik had Iris goed voorbereid en die mevrouw deed het ook heel netjes met Iris. Goede uitleg van te voren en Iris heeft geen krimp gegeven. Ik nog zeggen: Je mag best huilen hoor! en Iris heel droog "maar mama ik vond het niet eng"

De laatste keer cb, het is echt een afsluiting van een hele periode zeg...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:50:32 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_52053512
ow Iris al voor het laatst naar het cb en wat stoer van d'r met die prik!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:52:00 #150
103793 kozakken
Living the life
pi_52055476
Stoere Iris!!
Wat een pittige tante heb je in huis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: