abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51796112
nou ik vind 't vooral een heel gedoe hoor. maar ben dan ook lui aangelegd. op dagen als vandaag (en gisteren, en eergisteren), dat ze allebei NIET slapen 's middags, en pas laat 's avonds, dan schiet 't ook niet echt op natuurlijk. pfff. ik ga zo nog maar even verder met 't gaten vullen in de muren. eerst koffie.

anyway, anna fietst dus! en het poepen en plassen op de wc gaat ook eigenlijk hartstikke goed. behalve dan dat ze 't zelf nog niet zo goed aangeeft. als ik haar er op vaste tijden op zet gebeurt er meestal wel wat, maar tussendoor komt ze zelf niet op 't idee. althans, overdag als ze wakker is. zodra ze in bed ligt roept ze voortdurend dat ze moet plassen natuurlijk, nu ze heeft gemerkt dat dat een van de weinige argumenten is waar ik gevoelig voor ben.
pi_51796546
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:01 schreef bixister het volgende:
nou ik vind 't vooral een heel gedoe hoor. maar ben dan ook lui aangelegd. op dagen als vandaag (en gisteren, en eergisteren), dat ze allebei NIET slapen 's middags, en pas laat 's avonds, dan schiet 't ook niet echt op natuurlijk. pfff. ik ga zo nog maar even verder met 't gaten vullen in de muren. eerst koffie.

anyway, anna fietst dus! en het poepen en plassen op de wc gaat ook eigenlijk hartstikke goed. behalve dan dat ze 't zelf nog niet zo goed aangeeft. als ik haar er op vaste tijden op zet gebeurt er meestal wel wat, maar tussendoor komt ze zelf niet op 't idee. althans, overdag als ze wakker is. zodra ze in bed ligt roept ze voortdurend dat ze moet plassen natuurlijk, nu ze heeft gemerkt dat dat een van de weinige argumenten is waar ik gevoelig voor ben.
Haha herkenbaar. Als Myhron (net) op bed ligt en ze roept me, ga ik meestal niet naar haar toe. Als het niet al te dringend klinkt of als ze niet huilt tenminste. Soms roept ze dan "poep!" want ja, dan komt mamma wel.
Als ik dan boven kom is er meestal geen poep maar wel een heel zelfingenomen meisje
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:16:22 #28
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51796755
Dat heb ik dus opgelost met de pot. En poepen proberen we altijd even voor het slapen. Meestal gaat dit ook goed. De pot is dus inderdaad voor het plassen als ze eenmaal in bed ligt. Niets roepen....ze gaat maar op de pot als ze echt zooooooo nodig moet.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:25:07 #29
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51797107
Hier hetzelfde verhaal
Als ik Aiken op geregelde tijden op de wc zet, lukt het telkens wel en komt hij de dag 'droog' door. Maar wanneer ik wacht tot hij het zelf aangeeft, is hij altijd te laat
En wanneer hij 's avonds in bed ligt, moet hij (toevallig) altijd net naar de wc. Ik negeer zijn geroep dan maar en gelukkig geeft hij het snel op.
pi_51797181
Anna wat knap!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28:27 #31
133767 Libel
pi_51797266
Wat knap van Anna, dat fietsen.
Ik vroeg me overlaatst al af wanneer ze dat eigenlijk kunnen. Maar Aiken is er dus toch nog te jong voor ondanks al mijn aanmoedigingen dat hij moet trappen. En sturen is ook altijd handig!
pi_51797285
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:16 schreef chacama het volgende:
Dat heb ik dus opgelost met de pot. En poepen proberen we altijd even voor het slapen. Meestal gaat dit ook goed. De pot is dus inderdaad voor het plassen als ze eenmaal in bed ligt. Niets roepen....ze gaat maar op de pot als ze echt zooooooo nodig moet.
Ja maar die van mij is nog geen twee en slaapt in een ledikantje. Potje in de kamer zetten heeft dan weinig zin.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:30:11 #33
133767 Libel
pi_51797362
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja maar die van mij is nog geen twee en slaapt in een ledikantje. Potje in de kamer zetten heeft dan weinig zin.
Hier ook geen optie. De mijne is net twee.
pi_51797396
piet kan nu goed zelf naar de wc, dus die horen we geregeld nog even wat rommelen in de badkamer nadat ie naar bed gebracht is. maar dat vind ik prima, ben allang blij dat 't zo goed gaat met z'n zindelijkheid. we maken 'm nu wel weer standaard rond een uur of 23.00 wakker om te plassen, anders gaat het te vaak fout nu. wel gek omdat dat eerst een hele tijd prima ging, maar nu is 't zelfs zo dat als ik om/na middernacht kom het al te laat is.

anna kan nu wel uit haar nieuwe bed, maar ze kan haar slaapkamerdeur nog niet open krijgen. die klemt een beetje. maar een potje zou voor haar ook geen optie zijn; ze kan niet haar eigen luier opnieuw vastmaken, en die heeft ze nog wel nodig, zeker 's nachts. een luierbroekje zou misschien nog een idee zijn bedenk ik nu, al zie ik haar die ook nog niet goed zelf weer aantrekken.

hoe is 't met jordy?
pi_51797609
Anna

Morris is vandaag voor het eerst 'officieel' naar de tandarts geweest. Hij vond het reuze interessant. In de wachtkamer hoorde hij een boor en riep dus steeds: dat is een boor hè! Boren hè?
Ik heb hem nooit verteld dat een tandarts en boren iets met elkaar te maken hebben, maar hij herkende het geluid blijkbaar.
Toen we aan de beurt waren ben ik eerst in de stoel gegaan zodat hij kon kijken en daarna ging hij vrolijk in de stoel zitten. De tandarts was erg tevreden over zijn tandjes en gaf hem een doosje met tandenborstel, spiegeltje, een kleurboekje en nog wat items over poetsen.

De tandarts vertelde trouwens dat hij erg geschokt was door het aantal kindjes dat op deze leeftijd al gaatjes heeft. Ik meen laatst gelezen te hebben dat dat komt door de vruchtensappen die ouders aan hun kindjes geven in de veronderstelling dat dat 'gezond' is. Ik geef het eigenlijk nooit.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:37:09 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51797634
*alle tips voor nachtzindelijkheid voorlopig nog even opslaat*
Overdag is Saskia al 1,5 jaar zindelijk, maar zodra d'r ogen dichtgaan laat ze alles nog gewoon lopen (zelfs als ze in de fietskar in slaap valt ). D'r luier weegt ook minimaal 3 kilo 's morgens..
Lijkt me nog wat overbodig om dan geen luier meer om te doen.. Wassen is nog steeds niet m'n hobby zeg maar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:41:15 #37
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51797797
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:37 schreef E.T. het volgende:
*alle tips voor nachtzindelijkheid voorlopig nog even opslaat*
Overdag is Saskia al 1,5 jaar zindelijk, maar zodra d'r ogen dichtgaan laat ze alles nog gewoon lopen (zelfs als ze in de fietskar in slaap valt ). D'r luier weegt ook minimaal 3 kilo 's morgens..
Lijkt me nog wat overbodig om dan geen luier meer om te doen.. Wassen is nog steeds niet m'n hobby zeg maar
Die periode heeft Fleur ook gehad. Is nu goed 3 maanden over. Ze plast nog wel 1x in d'r luier. En ik gok dat dit echt midden in de nacht is, want als wij naar bed gaan is ze nog droog. En als ze wakker is gaat ze eerst plassen. Fleur heeft inderdaad ook een luierbroekje aan ivm evt. plassen op de pot.

Tja, nog in het ledikant....dan wordt het lastig.
pi_51804709
Help... ik lig achter!
Randy is al 2,5 en krijg ik echt niet op een potje hoor! Hij wil er gewoon niet op zitten. En aangezien hij nog maar net stomverbaasd heeft ontdekt dat er 'water' uit zijn piemel komt toen hij in zijn blootje liep omdat hij in bad moest, zie ik het ook niet zitten om het op de wc te proberen en om daar een uur te gaan zitten (alssssss ik hem daar al wel op krijg!).
Wanneer weet je dat je kind er aan toe is? Of moet je daar als moeder aan toe zijn?
Hoe begin je? Domweg geen luier meer aan doen en laten ontdekken dat natte broek vies is?
Hoe krijg je zo'n lummel op de pot? (Lijkt me trouwens zelf ook waardeloos zitten! )
  woensdag 25 juli 2007 @ 06:53:03 #39
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51807412
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:44 schreef Mammietje het volgende:
Help... ik lig achter!
Randy is al 2,5 en krijg ik echt niet op een potje hoor! Hij wil er gewoon niet op zitten. En aangezien hij nog maar net stomverbaasd heeft ontdekt dat er 'water' uit zijn piemel komt toen hij in zijn blootje liep omdat hij in bad moest, zie ik het ook niet zitten om het op de wc te proberen en om daar een uur te gaan zitten (alssssss ik hem daar al wel op krijg!).
Wanneer weet je dat je kind er aan toe is? Of moet je daar als moeder aan toe zijn?
Hoe begin je? Domweg geen luier meer aan doen en laten ontdekken dat natte broek vies is?
Hoe krijg je zo'n lummel op de pot? (Lijkt me trouwens zelf ook waardeloos zitten! )
Ik loop nog meer achter Kai wordt in oktober 3 en vindt potjes en wc's razend interessant maar als ik voorstel dat hij er even op gaat zitten is het dikke paniek dus dan laat ik het er maar bij. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de antwoorden op jouw vragen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51807422
Lieve Jolie, van harte gefeliciteerd met je 3e verjaardag
En Luchtbel, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je prachtige dochter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:09:57 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_51807464
zindelijk worden, ik zat ook met al die vragen...
Liam was 2,5 en maakte ook geen aanstalten en zoveel kindjes hier wel al... deed ik iets fout?
Maar naar aanleiding van alle verhalen en tips hier heb ik besloten helemaal niets te doen en vlak voor Liam's 3e verjaardag in januari had ie ineens interesse, wilde de wc doortrekken. maar daarvan zei ik altijd, dat mag je doen als je zelf gaat. niet boos ofzo, maar dat bracht ik gewoon als feit, meer niet en dat deed ik al heel lang. toen wilde meneer wel op de wc ineens nou dat lukte niet, maar of ik het potje misschien wilde pakken? tuurlijk knul! en vanaf dat moment heb ik vol gehouden en was meneer binnen 2 weken dag en nacht zindelijk.
geheel vanzelf dat is dus mijn ervaring.
succes aan alle kindjes en papa's en mama's.

Jolie alweer 3 van harte gefeliciteerd!!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:44:02 #42
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51807603
Hoera voor Jolie! Je bent al 3!!!!

Over het zindelijk worden: je hoeft toch ook met ruim 2 of 2,5 nog echt niet zindelijk te zijn? Volgens mij zijn er heel veel kindjes 'pas' zindelijk met ruim 3, hoor. Dus ik zou me niet druk maken, Mammietje en anderen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51807861
aaah lieve jolie, alweer 3! van harte!

mammietje, ik sluit me aan bij sugar, maak je geen zorgen. (maar dat doe je ook niet echt denk ik). komt allemaal vanzelf. ik heb bij piet wel eens met m'n handen in 't haar gezeten maar hoe meer je pusht hoe moeizamer het gaat volgens mij.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:31:33 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51808649
Jolie 3

En qua zindelijheid... inderdaad niet pushen. Straks gaan ze naar de PSZ en daar zien ze het ook dan komt het wel vanzelf. En wat Belana deed qua doortrekken deed ik hier ook, heeft ook geholpen.
pi_51811897
Gefeliciteerd Jolie en Luchtbel!
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:43:25 #46
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51812057
Joliefje is 3

Over de zindelijkheid zo heeft Zoë hier een terug val en plast ze s'nachts weer in bed jammer genoeg vandaag dus weer luiers moeten kopen.
pi_51812128
Jolie al weer 3 jaar meid!! Van harte gefeliciteerd. En natuurlijk Luchtbel ook van harte met je dochter.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:58:48 #48
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51812511
Ik heb me maar vast een beetje ingelezen hier, nog 3 maanden en dan komen Emma en ik hier kletsen.
Jolief alweer 3. Meisje wat gaatdat toch hard, ik weet nog zo van toen je er nog maar net was
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:32:48 #49
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51813531
Jelief
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:38:28 #50
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51813716
ja maar echt! het gaat bij ons net zo hard als bij LB ! voor je er erg in hebt zijn ze groot!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')