Hoe zit het dan eigenlijk met flinke aquariums?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:48 schreef Xilantof het volgende:
Een gewone verdiepingsvloer wordt berekend op 150kg/m2 veranderlijke belasting en 50kg/m2 permanente belastig.
Meestal wordt voor een dak hetzelfde of minder (100kg/m2) aangehouden (afhankeljik welke belasting maatgevend is).
Dat flinke bad kan dus een probleem worden.
...en waterbedden?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:50 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met flinke aquariums?
Een waterbed neemt al aardig wat m2's in beslag natuurlijkquote:
En hoeveel centimeter water wordt er in een waterbed gedaan?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:12 schreef Xilantof het volgende:
Een waterbed neemt al aardig wat m2's in beslag natuurlijk
Een kennis van me had een 80*200*80 cm aquarium. tot 70 cm vol met water loodrecht op een muur geplaatst. Maar daarbij had hij dan wel nog een stalen frame gemaakt zodat de grond oppervlakte naar 160*220 ging.quote:En aquariums...
Als je een bak hebt van 1 x 1 meter mag daar 20cm water in (dan zit je op 200 kg) dat is een behoorlijke plens. Ik ken ook weinig aquariums die 1 meter diep zijn.
Dat wisselt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoeveel centimeter water wordt er in een waterbed gedaan?
dat het goed gaat weet ik iddquote:[..]
Een kennis van me had een 80*200*80 cm aquarium. tot 70 cm vol met water loodrecht op een muur geplaatst. Maar daarbij had hij dan wel nog een stalen frame gemaakt zodat de grond oppervlakte naar 160*220 ging.
Dat lijkt me zo weinig aangezien mensen al vaak zo zwaar zijn? Twee zware mensen zou dan al een probleem zijn. Of zie ik iets over het hoofd? Een zwembad is natuurlijk nog wel een stuk zwaarderquote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:48 schreef Xilantof het volgende:
Een gewone verdiepingsvloer wordt berekend op 150kg/m2 veranderlijke belasting en 50kg/m2 permanente belastig.
Je zou eens moeten kijken hoevaak je binnen één m2 met iemand anders staat.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:17 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo weinig aangezien mensen al vaak zo zwaar zijn? Twee zware mensen zou dan al een probleem zijn. Of zie ik iets over het hoofd? Een zwembad is natuurlijk nog wel een stuk zwaarder.
Thanks voor de inhoudelijke reactie btw.
Belastingfactoren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:17 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo weinig aangezien mensen al vaak zo zwaar zijn? Twee zware mensen zou dan al een probleem zijn. Of zie ik iets over het hoofd? Een zwembad is natuurlijk nog wel een stuk zwaarder.
En als het toch een WTB-er mocht zijn wens ik hem veel geluk in zijn carriere want met zo'n gebrek aan inzicht en zijn 2 linker handen zal hij het kunnen gebruiken vrees ik!quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:57 schreef Nuvole het volgende:
TS is een 26-jarige student werktuigbouwkunde. Geen punt als je je studie nog niet voltooid hebt op die leeftijd, maar enige algemene kennis en gezond verstand heb je dan toch inmiddels wel.
en het feit dat die ' stukjes hout' deel zijn van de dragende constructie van een huis stoort je kennelijk totaal niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:07 schreef prinsrob het volgende:
[..]
nee dat is een beetje het probleem zijn van die schuifpuien, dat werkt niet lekker, slang past er niet doorheen
Maar ik heb al een oplossing, ik ga een gat maken in een houten gedeelte van de schuifpui, dat is van hout en dus makkelijker te rapareren.
klinkt een stuk realistischer.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:37 schreef densmee het volgende:
je haalt een strook mdf 18 mm dik * hoogte schuifdeur * maal 18cm hier boor je een gat in en je klemt deze tussen de deur en het kozijn
desnoods zet je hem nog vast met een klein hoekijzertje oid (makkelijk weg te plamuren)
en een gat van 12 cm krijg je nooit meer netjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |