abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2007 @ 00:48:29 #151
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51840629
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51841109
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:20 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook. Alleen gebruik ik de sessID voor unieke string.

Voordeel hiervan is dat je als admin iemand kan uitloggen (loginID uit database verwijderen) en dat je niet vaker dan een keer kan zijn ingelogd (tenzij je moeilijk gaat doen en de loginID van het ene cookie in een nieuw cookie gaat zetten).
Nog wat puntjes die ik expres vergat te melden:
  • Een "Rememberkey" (de unieke string) is maar een week geldig.
  • Bij het aanmelden op de website, via een cookie of het inlogvenster, word je IP-adres in de database opgeslagen. Elke keer bij het openen van een pagina wordt $_SERVER['REMOTE_ADDR'] met het IP-adres uit de database vergelijken. Zo niet > Uitloggen.
  •   donderdag 26 juli 2007 @ 01:07:26 #153
    71919 wonderer
    pi_51841155
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 01:05 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Nog wat puntjes die ik expres vergat te melden:
  • Een "Rememberkey" (de unieke string) is maar een week geldig.
  • Bij het aanmelden op de website, via een cookie of het inlogvenster, word je IP-adres in de database opgeslagen. Elke keer bij het openen van een pagina wordt $_SERVER['REMOTE_ADDR'] met het IP-adres uit de database vergelijken. Zo niet > Uitloggen.
  • Hoe doe je dat van die week?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    pi_51841348
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 01:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoe doe je dat van die week?
    Bij het uitgeven van de unieke string naar een cookie hou ik bij wanneer deze cookie uitgegeven / gebruikt is. Als de user een week later met deze cookie aan komt kloppen, dan kijk ik wanneer ik hij voor het laatst gebruikt is, en als dat te lang geleden is: Uitloggen.
      donderdag 26 juli 2007 @ 01:19:15 #155
    71919 wonderer
    pi_51841445
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 01:14 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Bij het uitgeven van de unieke string naar een cookie hou ik bij wanneer deze cookie uitgegeven / gebruikt is. Als de user een week later met deze cookie aan komt kloppen, dan kijk ik wanneer ik hij voor het laatst gebruikt is, en als dat te lang geleden is: Uitloggen.
    Hoe hou je dat bij dan? Kijk je naar de datum van je cookie of heb je de datum van het moment dat die string is uitgegeven in de database staan?

Je kunt ook gewoon je cookie na een week laten verlopen, toch?
    pi_51841664
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 01:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoe hou je dat bij dan? Kijk je naar de datum van je cookie of heb je de datum van het moment dat die string is uitgegeven in de database staan?

Je kunt ook gewoon je cookie na een week laten verlopen, toch?
    quote:
    $sql = " UPDATE users
    SET RememberIP = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',
    RememberKey = '".$rememberkey."',
    RememberDate = '".time()."'
    WHERE ID = '".$user["ID"]."'
    LIMIT 1";
    $result = mysql_query($sql);

setcookie("RememberKey", $rememberkey, time()+604800);
    .

Cookies laten verlopen is extra beveiliging, clientside moet je nooit wat vertrouwen.
      donderdag 26 juli 2007 @ 02:00:10 #157
    71919 wonderer
    pi_51842262
    Yeah. Zo heb ik het ook ongeveer. De datum wanneer wordt ingelogd wordt gelogd. Ik doe er alleen vooralsnog niks mee (behalve mensen trimmen die al een maand zijn ingelogd maar de site niet bezocht hebben).
      donderdag 26 juli 2007 @ 08:22:15 #158
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_51844204
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Moet je wel de domeinnaam weten
    Kleine bijkomstigheid .
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:48 schreef wonderer het volgende:
    Hah! Gevonden: http://www.yapf.net/

http://www.yapf.net/Articles/ArticleView/805

En dat is het artikel.
    Ah net artikel .
    phluphy for president!
    pi_51846161
    Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom:

Ik sla de invoerdatum van een factuur op in de database d.m.v. datetime (0000-00-00 00:00:00).

Nu zou ik graag met een query een overzicht maken van alle factuurnummers met als invoerdatum een dag terug, of een week geleden.

Ik heb gezocht en kwam functies tegen zoals DATE_ADD en DATE_SUB maar hiermee krijg ik het niet voor elkaar.

Kan iemand me helpen hiermee?
      donderdag 26 juli 2007 @ 10:27:41 #160
    84926 WyriHaximus
    pi_51846761
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 10:04 schreef Erik het volgende:
    Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom:

Ik sla de invoerdatum van een factuur op in de database d.m.v. datetime (0000-00-00 00:00:00).

Nu zou ik graag met een query een overzicht maken van alle factuurnummers met als invoerdatum een dag terug, of een week geleden.

Ik heb gezocht en kwam functies tegen zoals DATE_ADD en DATE_SUB maar hiermee krijg ik het niet voor elkaar.

Kan iemand me helpen hiermee?
    Misschien is date iets om naar te kijken? Samen met time() moet dat wel lukken denk ik :).
    1
    2
    3
    4
    <?php
    $day_count 
    1;
    $sql "SELECT * FROM table WHERE date LIKE '" date('yadieya',(time() - ((60 60 24) * $day_count))) . "%'";
    ?>
    phluphy for president!
      donderdag 26 juli 2007 @ 10:42:50 #161
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_51847227
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:48 schreef wonderer het volgende:
    Hah! Gevonden: http://www.yapf.net/

http://www.yapf.net/Articles/ArticleView/805

En dat is het artikel.
    leesvoer!
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_51847518
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 18:43 schreef Thomass het volgende:

[..]
    [ code verwijderd ]

och het is zo logisch mensen

(gave site heb je trouwens )
    SELECT 'a' + '0x1' geeft toch echt 0 als resultaat in MySQL 5.
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
      donderdag 26 juli 2007 @ 10:59:59 #163
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_51847720
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 10:42 schreef qu63 het volgende:

[..]

leesvoer!
    ik snap het wel aardig geloof ik, alleen voorbeelden zeggen mij meestal meer
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_51850243
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 10:53 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

SELECT 'a' + '0x1' geeft toch echt 0 als resultaat in MySQL 5.
    Dat zou zo maar kunnen, maar ik had het over php
    pi_51850384
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 10:27 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Misschien is date iets om naar te kijken? Samen met time() moet dat wel lukken denk ik .
    [ code verwijderd ]
    Of iets als date('Y-m-d h:i:s', strtotime('-7 day'));
    pi_51851648
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 12:25 schreef Thomass het volgende:
    Dat zou zo maar kunnen, maar ik had het over php
    Aha. De oorspronkelijke vraag ging over SQL.
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_51852955
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 10:59 schreef qu63 het volgende:

[..]

ik snap het wel aardig geloof ik, alleen voorbeelden zeggen mij meestal meer
    *handschud* dat ondervind ik dus ook... erg vervelend, zou graag begrijpend willen lezen maar veel stukken snap ik niet, zelfs niet na meerdere keren lezen

Maar gelukkig zijn er nog posters die zonder problemen iets willen uitleggen!

CraZaay Jera SuperRembo en voormalige poster Sop voor al die anderen die ik vergeet
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      donderdag 26 juli 2007 @ 14:06:13 #168
    84926 WyriHaximus
    pi_51853295
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 13:56 schreef Chandler het volgende:

[..]

*handschud* dat ondervind ik dus ook... erg vervelend, zou graag begrijpend willen lezen maar veel stukken snap ik niet, zelfs niet na meerdere keren lezen

Maar gelukkig zijn er nog posters die zonder problemen iets willen uitleggen!

CraZaay Jera SuperRembo en voormalige poster Sop voor al die anderen die ik vergeet
    Kijk eens naar die van phpBB, zit redelijk netjes in elkaar . Komt zo ff link naar de source, upload is wat traag op me werk . http://wyrihaximus.net/en(...)-n-sessions_php.html
    phluphy for president!
    pi_51853324
    PHP leren kun je op twee manieren doen. Source-codes lezen of boeken. Beide kan ik aanraden.
    pi_51854483
    $result = @mysql_query("INSERT INTO t_nieuws VALUES ('" . $datum . "','" . $titel . "','" . $bericht . "','" . $actief . "','" . $extern . "','" . $intern . "');");

Is daar iets fout aan? Hij voer hem niet uit, ik krijg geen foutmelding. Ook zonder @ voor de mysql tag.
      donderdag 26 juli 2007 @ 14:41:11 #171
    84926 WyriHaximus
    pi_51854529
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:39 schreef Qunix het volgende:
    $result = @mysql_query("INSERT INTO t_nieuws VALUES ('" . $datum . "','" . $titel . "','" . $bericht . "','" . $actief . "','" . $extern . "','" . $intern . "');");

Is daar iets fout aan? Hij voer hem niet uit, ik krijg geen foutmelding.
    Zet er eens or die(mysql_error()) achter . OW en haal de @ weg .
    phluphy for president!
    pi_51854643
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:41 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Zet er eens or die(mysql_error()) achter . OW en haal de @ weg .
    2007-07-26 14:43:15
    wedfrgthuj
    poiuytre4567890
    1
    1
    0

Geplaatst
    Nieuwsitem is geplaatst.

Geen foutmelding dus... Dat boven in is wat ingevoerd is.
      donderdag 26 juli 2007 @ 14:44:34 #173
    71919 wonderer
    pi_51854649
    Ik wil van PHPBB eigenlijk wel meer weten hoe ze dingen doen. Ik probeer zelf een forum te scripten (als onderdeel van een hele site, netjes geintegreerd) en ik heb af en toe het idee dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden ben

Maar een bestaand pakket gebruiken werkt ook weer niet echt want ik wil dingen die zij niet ondersteunen (ook niet in MODs) en zelf dingen aanpassen daar is nog veel frustrerender.

Er zijn forumpakketten die bijhouden welke topics je hebt gelezen, hoe vaak je ook in- en uitlogt (dus niet zoals Fok het doet, gebaseerd op je laatste inlogtijd, maar echt of je erop geklikt hebt). Weet iemand hoe dat bijgehouden wordt? Ik kan me amper voorstellen dat er ergens in een tabel wordt bijgehouden met een n-n relatie: user-post/topic.

Iemand een idee?
    pi_51854729
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:44 schreef wonderer het volgende:
    Ik wil van PHPBB eigenlijk wel meer weten hoe ze dingen doen. Ik probeer zelf een forum te scripten (als onderdeel van een hele site, netjes geintegreerd) en ik heb af en toe het idee dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden ben

Maar een bestaand pakket gebruiken werkt ook weer niet echt want ik wil dingen die zij niet ondersteunen (ook niet in MODs) en zelf dingen aanpassen daar is nog veel frustrerender.

Er zijn forumpakketten die bijhouden welke topics je hebt gelezen, hoe vaak je ook in- en uitlogt (dus niet zoals Fok het doet, gebaseerd op je laatste inlogtijd, maar echt of je erop geklikt hebt). Weet iemand hoe dat bijgehouden wordt? Ik kan me amper voorstellen dat er ergens in een tabel wordt bijgehouden met een n-n relatie: user-post/topic.

Iemand een idee?
    Volgens mij had DirectTopics dat... www.directtopics.nl En dan de beta v5.
    pi_51854766
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:39 schreef Qunix het volgende:

Is daar iets fout aan? Hij voer hem niet uit, ik krijg geen foutmelding. Ook zonder @ voor de mysql tag.
    Ik kan je aanraden dit format te gebruiken:

1INSERT INTO tbl_name (a,b,c) VALUES(1,2,3);

Als je dan ooit een veldnaam aan je tabel toevoegd, dan weet je zeker dat alles nog goed loopt. :)
      donderdag 26 juli 2007 @ 14:50:12 #176
    84926 WyriHaximus
    pi_51854846
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:44 schreef Qunix het volgende:

[..]

2007-07-26 14:43:15
    wedfrgthuj
    poiuytre4567890
    1
    1
    0

Geplaatst
    Nieuwsitem is geplaatst.

Geen foutmelding dus... Dat boven in is wat ingevoerd is.
    Dan gaat de query iig goed .
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:44 schreef wonderer het volgende:

Iemand een idee?
    Ja ben je ook . Maar goed als een ander wiel niet past onder jouw auto waarom zou je het dan gebruiken .

Yup dat word gewoon in een tabelletje bijgehouden vaak. (Dat het ontzettend groot word is een ander verhaal .)

* WyriHaximus heeft de hele source van phpbb online staan, dus als je wilt, leef je uit http://wyrihaximus.net/en-files/index-d-548-n-phpBB2_0_22.html
    phluphy for president!
      donderdag 26 juli 2007 @ 15:25:20 #177
    71919 wonderer
    pi_51856150
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:50 schreef WyriHaximus het volgende:
    Ja ben je ook . Maar goed als een ander wiel niet past onder jouw auto waarom zou je het dan gebruiken .
    Da's wel een goeie, ja!
    quote:
    Yup dat word gewoon in een tabelletje bijgehouden vaak. (Dat het ontzettend groot word is een ander verhaal .)

* ] WyriHaximus heeft de hele source van phpbb online staan, dus als je wilt, leef je uit http://wyrihaximus.net/en-files/index-d-548-n-phpBB2_0_22.html
    Ik kan het me haast niet voorstellen (zo'n grote tabel ),

PHPBB ga ik ook eens een keer bekijken, hoewel ik meer geinteresseerd ben in hoe ze het opslaan in de database.
      donderdag 26 juli 2007 @ 15:28:26 #178
    84926 WyriHaximus
    pi_51856275
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 15:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Da's wel een goeie, ja!
    Net verzonnen .
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 15:25 schreef wonderer het volgende:
    [..]

Ik kan het me haast niet voorstellen (zo'n grote tabel ),

PHPBB ga ik ook eens een keer bekijken, hoewel ik meer geinteresseerd ben in hoe ze het opslaan in de database.
    Dat gaat gewoon ook fout na een tijdje als het te groot word. Natuurlijk is een prune functie wel handig .
    phluphy for president!
    pi_51856478
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 14:47 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden dit format te gebruiken:

[ code verwijderd ]

Als je dan ooit een veldnaam aan je tabel toevoegd, dan weet je zeker dat alles nog goed loopt.
    Gedaan zonder id voorin... maar nog doet hij het niet.. Gegevens komen goed door, hij komt in het gebied waar hij het hoort uit te voeren maar alsnog doet hij het niet in de database.
      donderdag 26 juli 2007 @ 15:48:35 #180
    71919 wonderer
    pi_51856995
    *probeert left join te snappen*

Serieus, volgens mij heb ik een redacteur nodig. Mijn SQL skills zitten al 8 jaar op hetzelfde niveau Dat kan allemaal veel handiger volgens mij...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')