Nog wat puntjes die ik expres vergat te melden:quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:20 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook. Alleen gebruik ik de sessID voor unieke string.
Voordeel hiervan is dat je als admin iemand kan uitloggen (loginID uit database verwijderen) en dat je niet vaker dan een keer kan zijn ingelogd (tenzij je moeilijk gaat doen en de loginID van het ene cookie in een nieuw cookie gaat zetten).
Hoe doe je dat van die week?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nog wat puntjes die ik expres vergat te melden:Een "Rememberkey" (de unieke string) is maar een week geldig. Bij het aanmelden op de website, via een cookie of het inlogvenster, word je IP-adres in de database opgeslagen. Elke keer bij het openen van een pagina wordt $_SERVER['REMOTE_ADDR'] met het IP-adres uit de database vergelijken. Zo niet > Uitloggen.
Bij het uitgeven van de unieke string naar een cookie hou ik bij wanneer deze cookie uitgegeven / gebruikt is. Als de user een week later met deze cookie aan komt kloppen, dan kijk ik wanneer ik hij voor het laatst gebruikt is, en als dat te lang geleden is: Uitloggen.quote:
Hoe hou je dat bij dan? Kijk je naar de datum van je cookie of heb je de datum van het moment dat die string is uitgegeven in de database staan?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bij het uitgeven van de unieke string naar een cookie hou ik bij wanneer deze cookie uitgegeven / gebruikt is. Als de user een week later met deze cookie aan komt kloppen, dan kijk ik wanneer ik hij voor het laatst gebruikt is, en als dat te lang geleden is: Uitloggen.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe hou je dat bij dan? Kijk je naar de datum van je cookie of heb je de datum van het moment dat die string is uitgegeven in de database staan?
Je kunt ook gewoon je cookie na een week laten verlopen, toch?
quote:$sql = " UPDATE users
SET RememberIP = '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',
RememberKey = '".$rememberkey."',
RememberDate = '".time()."'
WHERE ID = '".$user["ID"]."'
LIMIT 1";
$result = mysql_query($sql);
setcookie("RememberKey", $rememberkey, time()+604800);
Kleine bijkomstigheidquote:
Ah net artikelquote:Op donderdag 26 juli 2007 00:48 schreef wonderer het volgende:
Hah! Gevonden: http://www.yapf.net/
http://www.yapf.net/Articles/ArticleView/805
En dat is het artikel.
Misschien is date iets om naar te kijken? Samen met time() moet dat wel lukken denk ik :).quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:04 schreef Erik het volgende:
Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom:
Ik sla de invoerdatum van een factuur op in de database d.m.v. datetime (0000-00-00 00:00:00).
Nu zou ik graag met een query een overzicht maken van alle factuurnummers met als invoerdatum een dag terug, of een week geleden.
Ik heb gezocht en kwam functies tegen zoals DATE_ADD en DATE_SUB maar hiermee krijg ik het niet voor elkaar.
Kan iemand me helpen hiermee?
leesvoer!quote:Op donderdag 26 juli 2007 00:48 schreef wonderer het volgende:
Hah! Gevonden: http://www.yapf.net/
http://www.yapf.net/Articles/ArticleView/805
En dat is het artikel.
SELECT 'a' + '0x1' geeft toch echt 0 als resultaat in MySQL 5.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:43 schreef Thomass het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
och het is zo logisch mensen
(gave site heb je trouwens)
ik snap het wel aardig geloof ik, alleen voorbeelden zeggen mij meestal meerquote:
Dat zou zo maar kunnen, maar ik had het over phpquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:53 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
SELECT 'a' + '0x1' geeft toch echt 0 als resultaat in MySQL 5.
Of iets als date('Y-m-d h:i:s', strtotime('-7 day'));quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:27 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Misschien is date iets om naar te kijken? Samen met time() moet dat wel lukken denk ik.
[ code verwijderd ]
Aha. De oorspronkelijke vraag ging over SQL.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:25 schreef Thomass het volgende:
Dat zou zo maar kunnen, maar ik had het over php
*handschud* dat ondervind ik dus ook... erg vervelend, zou graag begrijpend willen lezen maar veel stukken snap ik niet, zelfs niet na meerdere keren lezenquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:59 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik snap het wel aardig geloof ik, alleen voorbeelden zeggen mij meestal meer
Kijk eens naar die van phpBB, zit redelijk netjes in elkaarquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:56 schreef Chandler het volgende:
[..]
*handschud* dat ondervind ik dus ook... erg vervelend, zou graag begrijpend willen lezen maar veel stukken snap ik niet, zelfs niet na meerdere keren lezen
Maar gelukkig zijn er nog posters die zonder problemen iets willen uitleggen!CraZaay
Jera
SuperRembo en voormalige poster
Sop
voor al die anderen die ik vergeet
Zet er eens or die(mysql_error()) achterquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:39 schreef Qunix het volgende:
$result = @mysql_query("INSERT INTO t_nieuws VALUES ('" . $datum . "','" . $titel . "','" . $bericht . "','" . $actief . "','" . $extern . "','" . $intern . "');");
Is daar iets fout aan? Hij voer hem niet uit, ik krijg geen foutmelding.
2007-07-26 14:43:15quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Zet er eens or die(mysql_error()) achter. OW en haal de @ weg
.
Volgens mij had DirectTopics dat... www.directtopics.nl En dan de beta v5.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:44 schreef wonderer het volgende:
Ik wil van PHPBB eigenlijk wel meer weten hoe ze dingen doen. Ik probeer zelf een forum te scripten (als onderdeel van een hele site, netjes geintegreerd) en ik heb af en toe het idee dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden ben
Maar een bestaand pakket gebruiken werkt ook weer niet echt want ik wil dingen die zij niet ondersteunen (ook niet in MODs) en zelf dingen aanpassen daar is nog veel frustrerender.
Er zijn forumpakketten die bijhouden welke topics je hebt gelezen, hoe vaak je ook in- en uitlogt (dus niet zoals Fok het doet, gebaseerd op je laatste inlogtijd, maar echt of je erop geklikt hebt). Weet iemand hoe dat bijgehouden wordt? Ik kan me amper voorstellen dat er ergens in een tabel wordt bijgehouden met een n-n relatie: user-post/topic.
Iemand een idee?
Ik kan je aanraden dit format te gebruiken:quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:39 schreef Qunix het volgende:
$result = @mysql_query("INSERT INTO t_nieuws VALUES ('" . $datum . "','" . $titel . "','" . $bericht . "','" . $actief . "','" . $extern . "','" . $intern . "');");
Is daar iets fout aan? Hij voer hem niet uit, ik krijg geen foutmelding. Ook zonder @ voor de mysql tag.
1 |
Dan gaat de query iig goedquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:44 schreef Qunix het volgende:
[..]
2007-07-26 14:43:15
wedfrgthuj
poiuytre4567890
1
1
0
Geplaatst
Nieuwsitem is geplaatst.
Geen foutmelding dus... Dat boven in is wat ingevoerd is.
Ja ben je ookquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:44 schreef wonderer het volgende:
Ik wil van PHPBB eigenlijk wel meer weten hoe ze dingen doen. Ik probeer zelf een forum te scripten (als onderdeel van een hele site, netjes geintegreerd) en ik heb af en toe het idee dat ik het wiel opnieuw aan het uitvinden ben
Maar een bestaand pakket gebruiken werkt ook weer niet echt want ik wil dingen die zij niet ondersteunen (ook niet in MODs) en zelf dingen aanpassen daar is nog veel frustrerender.
Er zijn forumpakketten die bijhouden welke topics je hebt gelezen, hoe vaak je ook in- en uitlogt (dus niet zoals Fok het doet, gebaseerd op je laatste inlogtijd, maar echt of je erop geklikt hebt). Weet iemand hoe dat bijgehouden wordt? Ik kan me amper voorstellen dat er ergens in een tabel wordt bijgehouden met een n-n relatie: user-post/topic.
Iemand een idee?
Da's wel een goeie, ja!quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:50 schreef WyriHaximus het volgende:
Ja ben je ook. Maar goed als een ander wiel niet past onder jouw auto waarom zou je het dan gebruiken
.
Ik kan het me haast niet voorstellen (zo'n grote tabelquote:Yup dat word gewoon in een tabelletje bijgehouden vaak. (Dat het ontzettend groot word is een ander verhaal.)
* ] WyriHaximus heeft de hele source van phpbb online staan, dus als je wilt, leef je uit http://wyrihaximus.net/en-files/index-d-548-n-phpBB2_0_22.html
Net verzonnenquote:
Dat gaat gewoon ook fout na een tijdje als het te groot word. Natuurlijk is een prune functie wel handigquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik kan het me haast niet voorstellen (zo'n grote tabel),
PHPBB ga ik ook eens een keer bekijken, hoewel ik meer geinteresseerd ben in hoe ze het opslaan in de database.
Gedaan zonder id voorin... maar nog doet hij het niet.. Gegevens komen goed door, hij komt in het gebied waar hij het hoort uit te voeren maar alsnog doet hij het niet in de database.quote:Op donderdag 26 juli 2007 14:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik kan je aanraden dit format te gebruiken:
[ code verwijderd ]
Als je dan ooit een veldnaam aan je tabel toevoegd, dan weet je zeker dat alles nog goed loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |