Zie link in me sigquote:
Is http://nl3.php.net/manual/en/function.getimagesize.php anders niet een idee?quote:Op zondag 22 juli 2007 15:55 schreef super-muffin het volgende:
dat kan ook natuurlijk, maar vind ik niet erg netjes.
Trouwens lokaal werkt die exif_imagetype wel, maar op mijn externe host niet.
De functie imagecreatefromstring() maakt er meteen een afbeelding van, en gebruikt functies zoals imagegetsize() om te bepalen wat het type isquote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef super-muffin het volgende:
@JeRa : dat werkt goed inderdaad.maar het is er niet echt heel erg sneller op geworden. Maar dat moet ik nog even goed uitzoeken.
@Wyri : Die functie heb ik niet nodig. Of ik begrijp je verkeerd.
getimagesize() kan ook het type teruggevenquote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef super-muffin het volgende:
quote:Op zondag 22 juli 2007 16:46 schreef super-muffin het volgende:
Preciesquote:Op zondag 22 juli 2007 17:23 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
getimagesize() kan ook het type teruggevenIk denk dat die alleen naar de header van de file kijkt, hij laadt in ieder geval niet de hele afbeelding en zal dus veel sneller zijn.
Ja, maar het blijkt dus wel te kunnen, want je mag je eigen php.ini hebben bij XS4ALLquote:Op maandag 23 juli 2007 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Vreemd dat je register_globals niet uit kunt zetten, een imho erg onveilige functie.
Ja hoor eens, dat weet ik ook allemaal niet hoorquote:Op maandag 23 juli 2007 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Is dat dan niet gevaarlijk voor de XS4ALL server? Dat je bijvoorbeeld hun CPU even een uurtje lang op 100% laat stressen omdat je de timelimit op 48 uur hebt gezet?
Zeg, mijn XS4All abbotje is vandaag opeens wel erg traag geworden. Tijn?quote:Op maandag 23 juli 2007 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja hoor eens, dat weet ik ook allemaal niet hoor![]()
Een goede aanvraag zou sowieso niet langer dan een paar minuten moeten duren en daarna op 'actief' moeten staan.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:35 schreef Geqxon het volgende:
Heuj. Mijn domeinnaam heeft een week lang op "in aanvraag" gestaan, en is nu weer vrij. Ik dacht dat dat tegenwoordig allemaal digitaal kon daar bij SIDN?![]()
Daar heb je php.ini niet perse voor nodigquote:Op maandag 23 juli 2007 16:32 schreef Geqxon het volgende:
Is dat dan niet gevaarlijk voor de XS4ALL server? Dat je bijvoorbeeld hun CPU even een uurtje lang op 100% laat stressen omdat je de timelimit op 48 uur hebt gezet?
En dan zeggen of nu reggen of ik ga verhuizenquote:Op maandag 23 juli 2007 22:19 schreef Geqxon het volgende:
Goed, ik heb een kut-provider wat dat betreft. Mijn hostings-provider werkt nog met papier, terwijl ik weet dat het digitaal kan.
Zometeen dat noodnummer van ze maar even bellen.
True, maar als je register_globals niet eens uit kan zetten gok ik dat dit ook niet werken gaat.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:11 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Daar heb je php.ini niet perse voor nodigkan ook tijdens runtime http://php.net/set_time_limit
![]()
[..]
En vervolgens aan hen de keuze: ofwel een klant behouden voor een paar euro's, ofwel een lastige klant kwijt die geheel conform de algemene voorwaarden een leuke boete gaat betalen voor het onrechtmatig bellen van het noodnummer.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:11 schreef WyriHaximus het volgende:
En dan zeggen of nu reggen of ik ga verhuizen.
Beetje nutteloos lijkt mij, register_globals tijdens runtime uitzettenquote:Op maandag 23 juli 2007 23:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
True, maar als je register_globals niet eens uit kan zetten gok ik dat dit ook niet werken gaat.
Moet je natuurlijk wel het normale nummer eerst bellenquote:Op maandag 23 juli 2007 23:29 schreef JeRa het volgende:
[..]
En vervolgens aan hen de keuze: ofwel een klant behouden voor een paar euro's, ofwel een lastige klant kwijt die geheel conform de algemene voorwaarden een leuke boete gaat betalen voor het onrechtmatig bellen van het noodnummer.
"Noodnummer". Om drie uur in de middag krijg ik voice-mail.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:29 schreef JeRa het volgende:
[..]
En vervolgens aan hen de keuze: ofwel een klant behouden voor een paar euro's, ofwel een lastige klant kwijt die geheel conform de algemene voorwaarden een leuke boete gaat betalen voor het onrechtmatig bellen van het noodnummer.
quote:Op maandag 23 juli 2007 23:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
"Noodnummer". Om drie uur in de middag krijg ik voice-mail.
Zelf zit ik hier: http://www.sensson.net/producten/web-hosting/ of je kijkt ff in het grote betaalde webhostingstopic-deel 5quote:Op maandag 23 juli 2007 23:43 schreef Geqxon het volgende:
Anyhow, iemand een goed adresje? 100 megabyte webspace, 3 gigabyte dataverkeer de maand, unlimited mail-adressen (catch-all), minimaal 5 MySQL databases en PHP ondersteuning inclusief een domeinnaam, voor ongeveer 30-40 euro per jaar?
Uptime is niet interresant, het is slechts voor hobbyprojecten.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 04:26 schreef wonderer het volgende:
ik weet dat je bij een update kan doen "veld=veld+1" enzo, maar kan dat ook met strings? Dat je een stuk tekst plakt achter wat er al instaat? Of moet je dan eerst kijken wat er staat en dan als hele nieuwe data invoeren/updaten?
1 |
Als je + gebruikt bij tekst, dan levert dat in MySql 0 op (vreemd ja, 't blijft MySQL). Met Concat() kun te tekst aan elkaar plakken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 07:53 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Moet wel werken gok ik zo.
Ok tof weer wat geleerd, was ook een grote gokquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:14 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Als je + gebruikt bij tekst, dan levert dat in MySql 0 op (vreemd ja, 't blijft MySQL). Met Concat() kun te tekst aan elkaar plakken.
Nee eingelijk niet, javascript pikt dat dan weer wel, in PHP weer . en VB(6 iig) gebruikt ook weer + als ik heel diep ga spittenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:21 schreef Geqxon het volgende:
Niet eens zo heel vreemd, string + string = 0.
Het zou logischer zijn als het een error gaf, of anders NULL.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:21 schreef Geqxon het volgende:
Niet eens zo heel vreemd, string + string = 0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |