quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:06 schreef Roquefort het volgende:
Mensen die de tijd verhaspelen...
Opzich wel grappig. De nieuwerwetse pauper lacht de ouderwetse pauper uitquote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:06 schreef Roquefort het volgende:
Mensen met te weinig saldo die klagen over mensen met te weinig muntgeld...
Mensen die de tijd verhaspelen...
Eens.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:04 schreef knarfmk1 het volgende:
*mensen die niet genoeg saldo hebben om te pinnen bij een kaartjesautomaat![]()
Gedurft hoor!!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:09 schreef Aventura het volgende:
Je stapt toch gewoon die trein in? Doe ik ook zo vaak als het niet lukt om een kaartje te kopen. Meestal meld ik het even ('er stond een lange rij, mijn pinpas deed 't niet pruil pruil), en dan mag ik lekker gratis meerijden (ik moet naar mijn werk maar 3 haltes).
Je kunt ook lekker gaan zwartrijden! Je gaat toch zeker niet nog een half uur wachten angsthaas. Durf te leven!
Sloeber.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:03 schreef Andyy het volgende:
ohja, er was maar 1 automaat waar je met muntgeld kon betalen, bij de overige 2 alleen pin en ik had nou net 2 euro te weinig saldo
20 uur? Dat jij het uithoud om zo lang te wachten, ik was na 10 minuten al weggegaan of had dat mens aangesproken of ze op zou willen schieten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:55 schreef Andyy het volgende:
stond ik gister op het station wou ik een kaartje kopen, staat er iemand voor me die een kaartje probeert te kopen.
is dat mens er 20 uur mee bezig, drukt alles in wat er stond en geeft het uiteindelijk op en vraagt : "jij misschien weet hoe werkt ? ". ik vraag dus waar ze heen wou enzo, toets het allemaal in komt godverdomme de trein aan.
dat mens had geen genoeg geld enkwam er pas na een halve minuut achter dat je met 2 euro geen 3,20 kon betalen![]()
uiteindelijk gaat dat tyfusmens weg en mogen we een half uurwachten op de volgende trein![]()
![]()
klacht: mensen die eerst een half uur gaan staan kloten ipv meteen hulp vragen
mensen die geen nederlands kunnen
mensen die niet kunnen rekenen
etc etc
En idd dat dus..quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:09 schreef Aventura het volgende:
Je stapt toch gewoon die trein in? Doe ik ook zo vaak als het niet lukt om een kaartje te kopen. Meestal meld ik het even ('er stond een lange rij, mijn pinpas deed 't niet pruil pruil), en dan mag ik lekker gratis meerijden (ik moet naar mijn werk maar 3 haltes).
Je kunt ook lekker gaan zwartrijden! Je gaat toch zeker niet nog een half uur wachten angsthaas. Durf te leven!
Ik denk niet dat ik de trein zou halen als ik naast dat kaartje ook nog eens met een automaat naar de trein zou moeten sprintenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 01:12 schreef Shitonya het volgende:
ik zou gewoon een andere automaat pakken.. of dat mens omver duwen, kaartje eruit trekken en naar de trein sprinten
Zoals gezegd: dat is juist nieuw bij NS. En wat mij betreft volkomen terecht. Het gebeurt mij regelmatig dat mijn pas niet herkend wordt door de automaat. Je hebt dan in ieder geval nog een uitwijkmogelijkheid om met munten te betalen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:12 schreef karr-1 het volgende:
Ik snap ook niet dat er nog automaten zijn die muntgeld accepteren. Allemaal over op de pin zeg ik je, dat scheelt enorm in de rij. En als je niet voldoende saldo hebt dan heb je gewoon pech gehad.
.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:18 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Zoals gezegd: dat is juist nieuw bij NS. En wat mij betreft volkomen terecht. Het gebeurt mij regelmatig dat mijn pas niet herkend wordt door de automaat. Je hebt dan in ieder geval nog een uitwijkmogelijkheid om met munten te betalen.
Die loketten zijn alleen op grote stations, plus dat je extra kan dokken om die dames te betalen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
.
Daar hebben ze die dames achter die loketten voor. Ik reis al jaren met de trein en ik heb echt nog nooit een weigerende bankpas gehad.
Je betaald extra voor je eigen onhandigheid, dat lijkt me vrij normaal. En ik denk persoonlijk dat 9 van de 10 problemen veroorzaakt worden door mensen zelf en niet door de automaten. Ik ken bv niemand die er ooit problemen mee gehad heeft, terwijl er volgens de verhalen toch honderden rond zouden moeten lopen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:30 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Die loketten zijn alleen op grote stations, plus dat je extra kan dokken om die dames te betalen.
En dat jouw pas het altijd doet (prijs jezelf gelukkig) wil niet zeggen dat anderen geen problemen met bankpassen ondervinden.
Op een beetje station hebben ze dat gewoon, desnoods in zo'n Wizzl winkel. En anders kun je op een ander station ook kaartjes halen, zodat je altijd voorbereid bent.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:25 schreef Aventura het volgende:
Loketten? Waar?
Nee, liegen is the way to go. Leuke meid ben jij! Geef mij maar mensen die eerlijk zijn ipv dit soort gedrag. En straks bij een volgens nieuwsbericht wel klagen waar het heengaat met onze maatschappij, of niet schat?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:09 schreef Aventura het volgende:
quote:[quote]Op vrijdag 20 juli 2007 23:36 schreef Aventura het volgende:
Eerlijkheid is soms overrated.
Liegen? Als ik geen kaartje heb kunnen kopen komt dat of door weigering van de automaat, of door een astronomisch lange rij. Wat is daaraan gelogen?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:39 schreef doshi het volgende:
[..]
Nee, liegen is the way to go. Leuke meid ben jij! Geef mij maar mensen die eerlijk zijn ipv dit soort gedrag. En straks bij een volgens nieuwsbericht wel klagen waar het heengaat met onze maatschappij, of niet schat?
Om even een quote van je aan te halen uit een ander topic:
[..]
![]()
Ik woon in Friesland en ga in de avond al een kaartje halen als ik de volgende dag met de trein moet. Het is echt een kul reden, je kan ook 10 minuten eerder naar het station als je niet de avond van te voren wilt gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:41 schreef Aventura het volgende:
Als je buiten de randstad gaat, zijn er tal van stations die aleen een automaat hebben.
Tja, het is ook het juiste. Ik propageer zwartrijden ook niet, maar soms breekt nood de wet. Ik ga niet ergens te laat komen, alleen omdat ik door technisch falen van de kant van de NS geen kaartje heb kunnen kopen. En niet iedereen is zo'n ubermensch zoals jij blijkbaar, die alles minutieus plant en dus de avond van te voren al een kaartje haalt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:44 schreef doshi het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland en ga in de avond al een kaartje halen als ik de volgende dag met de trein moet. Het is echt een kul reden, je kan ook 10 minuten eerder naar het station als je niet de avond van te voren wilt gaan.
Ik reis nooit zwart en zal dat ook zo aan mijn kinderen leren. Ik vind het goed van topicstarter dat hij een trein later neemt, het is balen, maar wel het juiste.
Volgens Karr-1 is dat allemaal je eigen schuldquote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ga niet ergens te laat komen, alleen omdat ik door technisch falen van de kant van de NS geen kaartje heb kunnen kopen.
Al is je bankpas goed, kan er alsnog een netwerkstoring zijn waardoor je niet kunt pinnen. Soms wil een andere automaat dan nog wel, maar bij een grote storing wil dat ook niet meer. In dat geval zou ik het echter het probleem van de NS maken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
.
Daar hebben ze die dames achter die loketten voor. Ik reis al jaren met de trein en ik heb echt nog nooit een weigerende bankpas gehad.
Het komt wel eens voor dat ik betere dingen te doen heb dan de avond van te voren een kaartje halen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:44 schreef doshi het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland en ga in de avond al een kaartje halen als ik de volgende dag met de trein moet
Dan nog kun je bij problemen met de kaartjesautomaat je trein missen. Dan maar een half uur van te voren gaan?quote:Het is echt een kul reden, je kan ook 10 minuten eerder naar het station als je niet de avond van te voren wilt gaan.
Ik reis nooit moedwillig zwart, maar als een kaartjesautomaat of chip-terminal het niet of niet goed doet ga ik niet problemen voor mezelf creeeren doordat de vervoerder zijn zaken niet op orde heeft.quote:Ik reis nooit zwart en zal dat ook zo aan mijn kinderen leren. Ik vind het goed van topicstarter dat hij een trein later neemt, het is balen, maar wel het juiste.
Tja, de appel in het paradijs enzo, met de slang etc.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:55 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Volgens Karr-1 is dat allemaal je eigen schuld![]()
Jij hebt zeker geen rekening bij de Postbankquote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je betaald extra voor je eigen onhandigheid, dat lijkt me vrij normaal. En ik denk persoonlijk dat 9 van de 10 problemen veroorzaakt worden door mensen zelf en niet door de automaten. Ik ken bv niemand die er ooit problemen mee gehad heeft, terwijl er volgens de verhalen toch honderden rond zouden moeten lopen.
Je bent in ieder geval een ster in het bedenken van smoezen, dat is me wel duidelijk. Alles maar meteen op technisch falen gooien dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:30 schreef Haarloze_Aap het volgende:
[..]
Jij hebt zeker geen rekening bij de Postbank
Het is lange tijd zo geweest dat Postbankpassen op een nogal "speciale" manier gebruikt moesten worden in de automaten. Zo moest je bijvoorbeeld minstens een paar seconden wachten met het uithalen van je pasje nadat de melding was gegeven dat dit mogelijk was. Haalde je het pasje er te vroeg uit? Dan kon je weer opnieuw beginnen omdat de transactie dan mislukt was.
Dat probleem is nu met de nieuwe automaten, die waarmee je pas automatisch de gleuf wordt ingetrokken, opgelost. Maar de meeste fouten lagen tot een jaar terug toch echt bij de NS zelf (misschien niet direct, maar toch) en niet bij de mensen die ze gebruikten.
Nood breekt wet? Bull shit, zolang er mogelijkheden zijn om kaartjes te halen is zwartrijden niet nodig. En ja, daar valt dus ook van tevoren kaartjes halen onder.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Tja, het is ook het juiste. Ik propageer zwartrijden ook niet, maar soms breekt nood de wet. Ik ga niet ergens te laat komen, alleen omdat ik door technisch falen van de kant van de NS geen kaartje heb kunnen kopen. En niet iedereen is zo'n ubermensch zoals jij blijkbaar, die alles minutieus plant en dus de avond van te voren al een kaartje haalt.
Er zijn dus wel mensen die het snappen en niet allerlei smoezen bedenken om er onder uit te komen. Huldequote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:44 schreef doshi het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland en ga in de avond al een kaartje halen als ik de volgende dag met de trein moet. Het is echt een kul reden, je kan ook 10 minuten eerder naar het station als je niet de avond van te voren wilt gaan.
Ik reis nooit zwart en zal dat ook zo aan mijn kinderen leren. Ik vind het goed van topicstarter dat hij een trein later neemt, het is balen, maar wel het juiste.
Klopt, dat is het ook. Er zijn mogelijkheden genoeg om kaartjes te halen, technisch falen is een heel zwakke smoes.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:55 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Volgens Karr-1 is dat allemaal je eigen schuld![]()
Je reist wel moedwillig zwart, aangezien je bij het eerste het beste probleem meteen je handen in de lucht werpt en zegt "Ik heb geen keuze meer en dus reis ik zwart" En dat is dus onzin.....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het komt wel eens voor dat ik betere dingen te doen heb dan de avond van te voren een kaartje halen.
[..]
Dan nog kun je bij problemen met de kaartjesautomaat je trein missen. Dan maar een half uur van te voren gaan?
[..]
Ik reis nooit moedwillig zwart, maar als een kaartjesautomaat of chip-terminal het niet of niet goed doet ga ik niet problemen voor mezelf creeeren doordat de vervoerder zijn zaken niet op orde heeft.
O, niet helemaal waar wat ik zeg : Ik heb het een keer gewaagd om iemand bij de metro af te zetten zonder een kaartje te kopen (naief om te denken dat je geen kaartje nodig hebt als je zelf niet met de metro rijdt). Dat heeft me wel een boete opgeleverd.
Ja, 1 van die manieren is een muntenautomaatquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, dat is het ook. Er zijn mogelijkheden genoeg om kaartjes te halen, technisch falen is een heel zwakke smoes.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 07:14 schreef Haarloze_Aap het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik de trein zou halen als ik naast dat kaartje ook nog eens met een automaat naar de trein zou moeten sprinten
Dat is niet waar. Als ik echter geen mogelijkheden heb om een kaartje te bemachtigen op een redelijke manier dan houdt het wat mij betreft op. In theorie kan ik als een chipterminal weigert naar de winkel lopen, een strippenkaart kopen en terug komen, maar ik beschouw dat de verantwoordelijkheid van de vervoerder. Die biedt tenslotte die betaalmethode aan.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je reist wel moedwillig zwart, aangezien je bij het eerste het beste probleem meteen je handen in de lucht werpt en zegt "Ik heb geen keuze meer en dus reis ik zwart" En dat is dus onzin.....
Maak je mij nu indirect ook al uit voor zwartrijder? Dat is heel fijn, want als je een ster was geweest in het begrijpend lezen, dan was het je misschien opgevallen dat ik ook een uitleg gaf om voorbij dat probleem te komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval een ster in het bedenken van smoezen, dat is me wel duidelijk. Alles maar meteen op technisch falen gooien dan?
An sich niet zo naief, maar wel de hoogste tijd voor een bezoekje aan de opticien als die enorme borden die dat al sinds mensenheugnis vermelden bij de ingang van metroperrons je nooit zijn opgevallen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:05 schreef Alicey het volgende:
..
O, niet helemaal waar wat ik zeg : Ik heb het een keer gewaagd om iemand bij de metro af te zetten zonder een kaartje te kopen (naief om te denken dat je geen kaartje nodig hebt als je zelf niet met de metro rijdt). Dat heeft me wel een boete opgeleverd.
Van die opwellingen heb je later raar genoeg altijd spijt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:09 schreef Aventura het volgende:
Durf te leven!
Nee, ik dacht eerder aan RET-controleur.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:09 schreef Roquefort het volgende:
En om alvast op jereactie te anticiperen: ja, ik heb altijd al stadswacht willen worden.![]()
Tis wel een moraalridder héquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:57 schreef Alicey het volgende:
karr-1, ben je toevallig stadswacht van beroep?
Nee hoor, ik heb een beroep dat iets meer bij draagt aan de maatschappij dan dat.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:57 schreef Alicey het volgende:
karr-1, ben je toevallig stadswacht van beroep?
Aangezien ik never nooit onder geen enkele omstandigheid zwart rij, is dat helaas onmogelijk. Ik schop er alleen tegen aan omdat ik een bloedhekel heb aan mensen die moedwillig zwart rijden en vervolgens elke smoes die er is bedenken om het eigen gedrag goed te praten.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:55 schreef Haarloze_Aap het volgende:
Misschien is ie dit weekend wel betrapt op zwartrijden
Zij die het hardst ergens tegenaan schoppen...
Die moeten er ook zijn in deze wereld. En als me dat een moraalridder maakt, dan ben ik er trots op om dat te zijn.quote:
Helaas lijk je daar iets te ver in door te drijven.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Aangezien ik never nooit onder geen enkele omstandigheid zwart rij, is dat helaas onmogelijk. Ik schop er alleen tegen aan omdat ik een bloedhekel heb aan mensen die moedwillig zwart rijden en vervolgens elke smoes die er is bedenken om het eigen gedrag goed te praten.
Ik maak niemand uit voor rotte vis. Als mijn woorden op die manier geinterpreteerd worden, dan kan ik daar weinig aan doen lijkt mij. Ik ben dus onder alle omstandigheden correct gebleven.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:13 schreef Haarloze_Aap het volgende:
[..]
Helaas lijk je daar iets te ver in door te drijven.
Dat jij onder geen enkele situatie wil zwartrijden daar kan ik inkomen, maar zorg er dan liever voor dat je zelf overal correct mee *blijft* ipv dat je anderen gaat uitmaken voor rotte vis omdat iets dat hen overkwam in jouw ogen overkomt als een simpele smoes.
Soms heb je situaties waarin iets echt niet mogelijk is, en als je dan bijvoorbeeld moet kiezen tussen zwartrijden (en misschien een boete van 35+treinkaartje op treintarief) of een nog veel hoger geldbedrag dat je moet betalen omdat je te laat op je afspraak bent of gewoon omdat je tijd veel kost, dan is het voor de meeste mensen een simpele keuze of ze een keertje "willen" zwartrijden of niet.
Dat doen we ook, aangezien mensen die niet weten hoe een automaat werkt het blijkbaar normaal vinden om zwart te rijden.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:12 schreef Demellie het volgende:
gezellig dat we ON TOPIC blijven heren!!!
Bijna hetzelfde, kniesoor die daar op let.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:55 schreef Demellie het volgende:
dat was niet ontopic
ging over een vrouw die niet wist hoe het app werkte en dat hij daarom te laat kwam...
My thoughts exactlyquote:Op maandag 23 juli 2007 14:20 schreef McKillem het volgende:
Als je nog niet eens 10 euro oid op je bank hebt voor een treinkaartje ben je best een financiele ramp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |