abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51651406
Ik werk al een jaar of 6 bij Albert Heijn, als caissiere (bijbaan van zo'n 30 uur per maand maar met vast contract).
Per augustus ga ik voor 5 maanden in het buitenland studeren. Daarna kom ik gewoon terug, en wil ik dus weer komen werken bij Albert Heijn. Mijn baas zegt echter dat er een dikke kans is dat ik niet terug mag komen, omdat hij op mijn 30 uur niemand anders mag aannemen. Ik zei: dan toch tijdelijk een 0 uren contract? Antwoord: nee, dat doen wij niet...
Een contract van 2 uur per maand was ook allemaal lastig.

Omdat ik ouder was dan 19 zou het betekenen dat ik niet 5 maanden onbetaald verlof kon opnemen.

Een collega is echter een paar jaar geleden naar Griekenland vertrokken (definitief) maar om iets achter de hand te hebben, mocht ze terug moeten komen, had zij haar contract een half jaar op OV gezet. Toen kon het wel.

Heb ik dan, na 6 jaar werken mét vast contract, geen rechten? Mogen zij mij zomaar ontslaan?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:31:04 #2
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_51651607
Je hebt rechten om je huidige uren etc te houden...het is maar de vraag of je ook recht hebt om 5 maanden weg te gaan en dan weer terug te komen. Lijkt me eigenlijk niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_51651765
yep,

je gaat te duur worden. En eigenlijk wil jij straks ook niet meer achter de kassa zitten
pi_51651861
Bij schoonmaak moet je ook ontslag nemen als je langer dan 4 weken onafgebroken weg bent.
pi_51651925
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ontopic:
nee ze mogen je niet ontslaan, maar ze zijn niet verplicht om je contract aan te passen.

op het moment dat jij nu zegt, jammer maar helaas, ik kom 6 maanden niet opdagen, en je hebt geen vakantiedagen of iets dergelijks, dan mogen ze idd zeggen : toedeledokelie.

het zou netjes zijn om je een paar maanden op 0 uren te zetten, maar ze weten niet zeker of als je terugkomt, je dan weer voor hun komt werken, voor die 30 uurtjes in de maand zal t maar een bijbaantje zijn. dat je zegt dat je het doet, wil niet zeggen dat je er over 6 maanden nog zo over denkt.
die collega die vertrok, dat zal wel geen part-timer zijn geweest?

anyways, het risico om 6 maanden lang wel vaste lasten aan je te hebben (ja een 0 uren contract kost de baas gewoon geld hoor) en geen zekerheid dat je weer komt werken is te groot.

ze mogen je contract dus beeindigen. dat is iets heel anders als ontslaan overigens.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:53:45 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51652137
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:20 schreef MevrouwLili het volgende:
Heb ik dan, na 6 jaar werken mét vast contract, geen rechten? Mogen zij mij zomaar ontslaan?
Volgens mij ga jij weg, en kun jij je huidige contract niet nakomen (aantal uren). Jij bent dus degene die het contract gaat ontbinden. Er is dus geen sprake van ontslag krijgen, maar nemen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51652143
Geschoond. Kunnen alle [ONZ]-reacties achterwege blijven? Fijn, bedankt. Off-topic en andere "leuke" reacties zullen worden verwijderd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Official ESF Kreviewer vrijdag 20 juli 2007 @ 09:54:15 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51652153
WTF. Delete anders gewoon even een reactie, waarin ik aangeef dat de wereld niet vergaat als je een fucking kassabaantje bij de AH opgeeft.
pi_51652173
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef Kreator het volgende:
WTF. Delete anders gewoon even een reactie, waarin ik aangeef dat de wereld niet vergaat als je een fucking kassabaantje bij de AH opgeeft.
Waar gehakt wordt vallen helaas spaanders. Sorry.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:59:28 #10
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51652301
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:45 schreef freak1 het volgende:

[..]

ontopic:
nee ze mogen je niet ontslaan, maar ze zijn niet verplicht om je contract aan te passen.

op het moment dat jij nu zegt, jammer maar helaas, ik kom 6 maanden niet opdagen, en je hebt geen vakantiedagen of iets dergelijks, dan mogen ze idd zeggen : toedeledokelie.

het zou netjes zijn om je een paar maanden op 0 uren te zetten, maar ze weten niet zeker of als je terugkomt, je dan weer voor hun komt werken, voor die 30 uurtjes in de maand zal t maar een bijbaantje zijn. dat je zegt dat je het doet, wil niet zeggen dat je er over 6 maanden nog zo over denkt.
die collega die vertrok, dat zal wel geen part-timer zijn geweest?

anyways, het risico om 6 maanden lang wel vaste lasten aan je te hebben (ja een 0 uren contract kost de baas gewoon geld hoor) en geen zekerheid dat je weer komt werken is te groot.

ze mogen je contract dus beeindigen. dat is iets heel anders als ontslaan overigens.
Ik heb dit alles ruim van tevoren aangegeven, en al 4 maanden roept mijn baas: we zullen het er eens over hebben met de supermarktmanager. Miscommunicatie tussen hun twee en hop: nu ga ik over twee weken weg en is er nog niets geregeld. Heb dus ook geen mogelijkheid gekregen om iets anders te zoeken... Superirritant, maar nogal typerend voor Albert Heijn...

Die andere collega was geen parttimer nee, maar bij haar wisten ze niet zeker of ze terug zou komen (ze is dan ook daar gebleven..) Bij mij is het wel zeker. De zekerheid dat ik weer terugkom is eventueel bij contract vast te leggen.
pi_51652483
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:59 schreef MevrouwLili het volgende:

[..]

Ik heb dit alles ruim van tevoren aangegeven, en al 4 maanden roept mijn baas: we zullen het er eens over hebben met de supermarktmanager. Miscommunicatie tussen hun twee en hop: nu ga ik over twee weken weg en is er nog niets geregeld. Heb dus ook geen mogelijkheid gekregen om iets anders te zoeken... Superirritant, maar nogal typerend voor Albert Heijn...

Die andere collega was geen parttimer nee, maar bij haar wisten ze niet zeker of ze terug zou komen (ze is dan ook daar gebleven..) Bij mij is het wel zeker. De zekerheid dat ik weer terugkom is eventueel bij contract vast te leggen.
Dat het niet erg netjes is, of dat je baas wat flauw doet, ben ik met je eens. Maar ze doen niets "fout", onbetaald verlof is, dacht ik, geen recht waarop je aanspraak kan maken wanneer jij dat wilt. Jij hebt een bepaald contract en als je daar niet aan kan voldoen, dan moet je of zelf ontslag nemen, of je gaat gewoon weg en dat ontslaan zij jou wel vanwege het niet opkomen dagen op je werk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:08:51 #12
65960 sanger
pi_51652561
quote:

[..]

Ze zijn niets verplicht om jou daarin tegemoet te komen. Helaas voor jou.

Jij wilt weg, en moet daarom stoppen met werken. Dat is je eigen keuze geweest
pi_51652626
quote:

[..]

nogmaals..

de vergelijking met de collega gaat niet op.
je collega gaat misschien permanent in het buitenland wonen, en werkt nu fulltime in nederland. de albert heijn weet dat, mocht de collega niet permanent in het buitenland gaat wonen, ze terugkomt en weer gewoon gaat werken voor albert heijn. ze gaat zich in het buitenland niet ineens bedenken "jee, met deze ontzettend grote bagage aan werkervaring ga ik nu SAP-consultant worden" ze zal dus gewoon terugkomen bij AH. in dat geval wil AH best de moeite van het 0 uren contract doen, mocht ze terugkomen, kan de AH haar ook weer semi-verplichten te komen werken. voor de AH dus een goede gok om te nemen.

in jouw geval ben je "maar" een part-timer, en kunnen ze je, alhoewel je dat zelf anders ziet, ontzettend makkelijk vervangen, door een andere part-timer te vragen of ze even 8 uur in de week extra werkt... je zult geen manager ofzo zijn, t zal wel kasssa zijn als t part-time is.

jou een 0 uren contract geven, is totaal niet lonend, zeker omdat je waarschijnlijk voor school op stage gaat, en de kans enorm groot is dat je tijdens je stage bij je stagebedrijf misschien wel een leuk bijbaantje oppikt.

maargoed, ik denk dat de uitleg zo meer dan voldoende moet zijn.

je wordt dus nogmaals NIET ontslagen, jij kunt je contract niet nakomen, dus wordt de arbeidsovereenkomst beeindigd.
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:13:47 #14
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51652704
Het gaat mij niet om dit specifieke baantje, het gaat mij om geld. Mocht mijn moeder komen te overlijden binnen nu en 3 jaar, wat niet eens zo onwaarschijnlijk is, dan moet ik geld hebben. Mijn vader is namelijk onlangs overleden en als mijn moeder er straks niet meer is sta ik er alleen voor.
Aangezien ik nog studeer is dit momenteel het enige werk wat ik erbij kan doen. Veel andere bijbaantjes wordt ik niet voor aangenomen omdat ik te oud ben (23). Daarom hecht ik nogal aan dit baantje.

Ga dan niet naar het buitenland zou je zeggen, maar ja, hoort bij de studie...
pi_51652862
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:13 schreef MevrouwLili het volgende:
Het gaat mij niet om dit specifieke baantje, het gaat mij om geld. Mocht mijn moeder komen te overlijden binnen nu en 3 jaar, wat niet eens zo onwaarschijnlijk is, dan moet ik geld hebben. Mijn vader is namelijk onlangs overleden en als mijn moeder er straks niet meer is sta ik er alleen voor.
Aangezien ik nog studeer is dit momenteel het enige werk wat ik erbij kan doen. Veel andere bijbaantjes wordt ik niet voor aangenomen omdat ik te oud ben (23). Daarom hecht ik nogal aan dit baantje.

lullig van je ouders.. maar dit helpt je helemaal niets zoals de instelling van de AH momenteel is. ze willen je contract niet voortzetten, en ze staan volledig in hun recht. dat het je slecht uitkomt, en het nogal lullig overkomt, klopt, maar ze staan wel in hun recht.

verder moet ik eerlijk zeggen dat het een beetje gelul is dat je geen bijbaantje kan vinden, gewoon bij het studentenuitzendbureau inschrijven, en je hebt zo een baan..
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:20:19 #16
65960 sanger
pi_51652894
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:13 schreef MevrouwLili het volgende:

Dan moet je kiezen wat je belnagrijker vind. Het klinkt hard, maar het is wel de realiteit.

Overigens is er alleen voorstaan op je 23ste zo raar niet hoor. Het is eerder gewoon dat je je op die leeftijd zelfstandig moet kunnen redden.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:24:32 #17
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51653021
tuurlijk is het redelijk normaal om op je 23 afgestudeerd te zijn... mits je niet twee jaar lang voor je ouders hebt moeten zorgen, die beide kanker hebben (gehad in het geval van mijn vader). Ofwel, twee jaar haast geen studie kunnen doen. Heb dus hevige studievertraging.

op de site van het ministerie van sociale zaken staat het volgende:
quote:
Wanneer hebt u recht op onbetaald verlof?

Als u werkt, kunt u een periode van onbetaald verlof opnemen. U kunt om verschillende redenen onbetaald verlof opnemen, bijvoorbeeld als:

u moet zorgen voor een ernstig ziek kind of ouders (langdurend zorgverlof)
u een jaar vrij wilt om tot rust te komen of te reizen (sabbatical)
u voor kinderen onder de acht moet zorgen (ouderschapsverlof)
u een opleiding of cursus wilt volgen
u verlof wilt opnemen voordat u met pensioen gaat
Ik zou het toch over die boeg kunnen gooien? ik ga namelijk ook reizen daar en na twee klotejaren tot rust komen, mede dmv studie...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 10:30:04 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51653154
Ja, maar wat heeft AH daarmee te maken? Er is geen wet die ze dwingt jou in dienst te houden...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51653161
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:24 schreef MevrouwLili het volgende:
tuurlijk is het redelijk normaal om op je 23 afgestudeerd te zijn... mits je niet twee jaar lang voor je ouders hebt moeten zorgen, die beide kanker hebben (gehad in het geval van mijn vader). Ofwel, twee jaar haast geen studie kunnen doen. Heb dus hevige studievertraging.

op de site van het ministerie van sociale zaken staat het volgende:
[..]

Ik zou het toch over die boeg kunnen gooien? ik ga namelijk ook reizen daar en na twee klotejaren tot rust komen, mede dmv studie...
Op de site van postbus 51 staat:
quote:
Wat is onbetaald verlof?

Onbetaald verlof is een periode van verlof waarin u geen loon ontvangt.

Ouderschapsverlof en langdurend zorgverlof zijn in de wet geregeld. Hier heeft u als werknemer recht op. Uw werkgever kan dit in principe niet weigeren.
In uw cao of met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen aanvullende afspraken zijn gemaakt.

U kunt ook onbetaald verlof opnemen om bijvoorbeeld een opleiding te volgen of een paar maanden te reizen. Dit is niet in de wet geregeld. Over deze vormen van verlof kunnen afspraken staan in uw cao of in een regeling tussen uw werkgever en ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging.
Dus zorgverlof heb je recht op, reis verlof niet tenzij het in de COA of iets dergelijks staat.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:31:06 #20
65960 sanger
pi_51653175
Wat dacht je van die over de opleiding?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:36:55 #21
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51653337
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:30 schreef Rewimo het volgende:
Ja, maar wat heeft AH daarmee te maken? Er is geen wet die ze dwingt jou in dienst te houden...
Nee ok, maar dat recht komt toch ergens vandaan...?
pi_51653561
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:36 schreef MevrouwLili het volgende:

[..]

Je hebt recht op zorg dan wel ziekte verlof, geen reis/opleiding verlof. De levensloop regeling kan daar wel voor gebruikt worden, maar geeft je geen recht erop.
C. Sagan
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:52:55 #23
65960 sanger
pi_51653846
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:36 schreef MevrouwLili het volgende:

[..]

Recht om?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:53:57 #24
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51653881
Heb even rondgebeld, in de CAO stond hiern iets over.
Het zou dus gewoon in goed overleg geregeld moeten worden. Nou is goed overleg erg lastig in mijn filiaal, maargoed... (goed overleg is naar mijn weten niet het 100 x aankaarten van het onderwerp en dan 0x reactie krijgen... maargoed)
Het filiaal zou wel met ernstige bezwaren moeten komen tegen mijn tijdelijke vertrek (dat ik onvervangbaar zou zijn ofzo... Da's dus niet bepaald het geval)..

Ik moet dus maar het beste hopen van het hopelijk nog plaats te vinden gesprek...
pi_51655170
Ik snap eigenlijk niet waar je je zo druk om maakt. Bij thuiskomst ga je naar een uitzendbureau of een horeca gelegenheid en je hebt binnen no time een baan, waarschijnlijk nog een beter betaalde baan ook. Laat ze lekker in de strond zakken bij AH als ze niet mee willen werken.
pi_51656274
Het feit dat je manager je zo lang heeft laten hangen, geeft wel aan dat zij gewoon niet van plan zijn om uit coulance een regeling met je te treffen. Het heeft denk ik weinig zin om hier nog teveel op te hopen.

Je kan echter vast wel snel een nieuw baantje vinden als het je alleen om het geld te doen is. Ga anders nu gewoon eens allerlei uitzendbureau's bij langs en vraag hier gewoon naar. Waarschijnlijk stelt dat je wel gerust, bij een callcenter, schoonmaakwerk, horeca etc. vragen ze eigenlijk altijd mensen. Dat je wat ouder bent kan zelfs een pre zijn om bijv. administratief werk te kunnen doen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_51657016
hoe het bij ons op het werk ging toen iemand voor stagen een half jaar naar het buitenland ging. Zij heeft haar werk toen op moeten zeggen, maar zij kreeg van mijn baas (en P&O) wel de zekerheid dat wanneer ze terug was weer opnieuw aangenomen zou worden. Maar volgens mij was dat ook meer uitzondering dan regel. ook omdat ze haar werk goed deed en goed in het team past.

Maar bijvoorbeeld een sabbatical lijkt me niet logisch voor iemand die maar een paar uur in de week werkt..
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 13:53:55 #28
43556 miss_dynastie
pi_51659912
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:53 schreef MevrouwLili het volgende:
Het filiaal zou wel met ernstige bezwaren moeten komen tegen mijn tijdelijke vertrek (dat ik onvervangbaar zou zijn ofzo... Da's dus niet bepaald het geval)..
Waarom zou dat dan? Het interesseert ze niet veel dat je gaat en je mag ook gewoon gaan, dat is het probleem niet. Ze hebben geen bezwaar tegen je vertrek, ze hebben er alleen geen behoefte aan om je in dienst te houden, klaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 juli 2007 @ 14:05:48 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51660337
Je bent niet onvervangbaar. Daarom ontslaan ze je ook.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:36:02 #30
107521 Furia
snoopy weer
pi_51661436
Kun je niet gewoon vakantie opnemen?
pi_51666142
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:36 schreef mirannie het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waar je je zo druk om maakt. Bij thuiskomst ga je naar een uitzendbureau of een horeca gelegenheid en je hebt binnen no time een baan, waarschijnlijk nog een beter betaalde baan ook. Laat ze lekker in de stront zakken bij AH als ze niet mee willen werken.
Eh...dus jij zou je niet druk maken om het eventueel 'kwijtraken' van een vaste aanstelling? Alsof je dat tegenwoordig zo snel krijgt bij een bedrijf!

TS: wel lullig voor je dat je niets heb kunnen regelen in goed overleg. Maar ik denk wel (helaas voor jou) dat je werkgever in zijn recht staat.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_51666485
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat het niet erg netjes is, of dat je baas wat flauw doet, ben ik met je eens. Maar ze doen niets "fout", onbetaald verlof is, dacht ik, geen recht waarop je aanspraak kan maken wanneer jij dat wilt. Jij hebt een bepaald contract en als je daar niet aan kan voldoen, dan moet je of zelf ontslag nemen, of je gaat gewoon weg en dat ontslaan zij jou wel vanwege het niet opkomen dagen op je werk...
Yup.
Overigens vind ik het uitzonderlijk als dit soort onbetaald verlof regelingen getroffen worden voor banen zoals kassiéres, vakkenvullers etc. 95% van de gevallen doen ze hier niet aan.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:47:17 #33
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51666491
Werkgever staat idd in zijn recht. Indien er mogelijkheden voor een sabbatical zijn dan had dit opgebouwd kunnen worden, maar dat kost natuurlijk wel enkele jaren voorbereiding. Kortom hopen dat je baas je matst en anders moet je idd ontslag nemen
  Vis een optie? vrijdag 20 juli 2007 @ 17:01:21 #34
70532 loveli
N
pi_51667025
Is het geen optie om je contract te laten terugschroeven naar een lager aantal uren per week en die periode vakantie opnemen? Probleem voor de werkgever bij onbetaald verlof is dat hij premies moet betalen voor de periode dat jij niet werkt.

Verstandiger was geweest om van te voren voldoende uren op te bouwen om lange tijd weg te kunnen gaan (extra werken en dat als tijd voor tijd te sparen).
crap in = crap out
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:17:13 #35
65960 sanger
pi_51669158
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:01 schreef loveli het volgende:
Is het geen optie om je contract te laten terugschroeven naar een lager aantal uren per week en die periode vakantie opnemen? Probleem voor de werkgever bij onbetaald verlof is dat hij premies moet betalen voor de periode dat jij niet werkt.
Dan nog moet de werkgever er mee akkoord gaan
quote:
Verstandiger was geweest om van te voren voldoende uren op te bouwen om lange tijd weg te kunnen gaan (extra werken en dat als tijd voor tijd te sparen).
Dat moet maar net mogelijk zijn, niet iedere werkgever biedt die mogelijkheid.
  Vis een optie? vrijdag 20 juli 2007 @ 21:50:06 #36
70532 loveli
N
pi_51675795
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:17 schreef sanger het volgende:
Dat moet maar net mogelijk zijn, niet iedere werkgever biedt die mogelijkheid.
AH (vroeger) wel. Ligt er maar net aan of de leidinggevende geschikt is.
crap in = crap out
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:55:10 #37
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51675961
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:01 schreef loveli het volgende:

Zoiets had ik al wel voorgesteld, maar het probleem is dat mijn vakantieuren in de min staan, omdat er al 3 jaar fouten zijn gemaakt met de uitbetaling van vakantieuren. Als ik dus wegga, moet ik nog uren terugbetalen ook.... We hebben een fijn filiaal, waar alles bepaald niet vlekkeloos verloopt.... Maar da's een ander verhaal.

Het gaat me echt niet specifiek om dit baantje, zo leuk is het niet, maar een vaste aanstelling is best wel handig. Plus, ik wil al langer ander werk, maar dat wil ik als het even kan wel zoeken terwijl ik gewoon salaris ontvang.

Dat mijn baas in zijn recht staat mij te ontslaan, ok, jammer, maar ik ga nog steeds proberen hem op andere gedachten te brengen
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:58:45 #38
153506 Captain_Fabulous
pi_51676078
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:38 schreef geppie het volgende:

[..]

Eh...dus jij zou je niet druk maken om het eventueel 'kwijtraken' van een vaste aanstelling? Alsof je dat tegenwoordig zo snel krijgt bij een bedrijf!
Als je 23 bent, ben je stokoud binnen het supermarktwereldje. En TS is aan het studeren, dus lijkt me ook niet dat hij/zij nog jaren bij Appie wil staan.
En dat er totaal geen werk is als ze terugkomt lijkt me ook niet.
  Vis een optie? vrijdag 20 juli 2007 @ 22:48:09 #39
70532 loveli
N
pi_51677752
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:55 schreef MevrouwLili het volgende:
Dat mijn baas in zijn recht staat mij te ontslaan, ok, jammer, maar ik ga nog steeds proberen hem op andere gedachten te brengen
Het is niet echt een ontslag, anders was het lastiger geweest voor hem. De regels voor vakantie laten in principe niet toe dat je 5 maanden op vakantie gaat. Als je de uren had staan, was daar misschien een uitzondering voor te maken. Onbetaald verlof is een optie die voor jou goed zou uitkomen, maar in de supermarktwereld ben je te oud en dus te duur. Prima gelegenheid om je niet opnieuw aan te nemen als je terug komt.

Dat er 3 jaar fouten zijn gemaakt is een slechte zaak, maar als je die fouten had laten terugdraaien had je daar nu geen problemen van gehad. Een paar vakanties lang extra uren draaien en je hebt die vakantie-uren er zo weer bij verdiend. Deels je eigen schuld dus.

Zie dit als een zetje in de rug om te kijken naar iets anders. Zes jaar appie is lang zat (toch?).
crap in = crap out
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:41:22 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_51687073
Laat het nou eens duidelijk zijn, zij ontslaan jou niet. Jij wil 5 maanden er tussenuit. Hoe goed je redenen ook kunnen zijnn, AH onstlaat jou niet. Jij neemt ontslag.
pi_51690266
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Laat het nou eens duidelijk zijn, zij ontslaan jou niet. Jij wil 5 maanden er tussenuit. Hoe goed je redenen ook kunnen zijnn, AH onstlaat jou niet. Jij neemt ontslag.
Uuuhm waar zie jij staan dat hij ontslag neemt dan?
Voor alsnog kunnen we ervan uit gaan dat hij gewoon niet komt opdagen. Dat is niet hetzelfde als ontslag nemen. Werkgever zal besluiten het contract op te zeggen. Hiervoor geldt een wettelijke opzegtermijn. Als TS gewoon pleite gaat, kan werkgever de werknemer op staande voet ontslaan. Hiermee verspilt werknemer veel rechten (uitkeringen e.d.). Voor alsnog heeft TS het ruk geregeld.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:37:41 #42
153506 Captain_Fabulous
pi_51691089
Luister wijsneus, TS vraagt: mag AH mij ontslaan? AH wil dat helemaal niet in dit verhaal. TS wil/moet 5 maanden weg. Als werkgever hoeft AH daar dus niet aan mee te werken. Als TS dan toch niet komt opdagen neemt ze praktisch gesproken ontslag, aangezien ze daarna natuurlijk niet hoeft terug te komen.
In deze situatie zal AH natuurlijk direct ontslag op staande voet geven, met gegronde redenen. Einde verhaal. Geen opzegtermijn in dat geval, dus waarom sleep je dat erbij? Geeft meer de indruk dat je alleen de openingspost en de laatste twee posts gelezen hebt.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:51:53 #43
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_51707020
Ik geef je weinig kans dat ze mee gaan werken..

Je hebt een baan voor een paar uur in de week...en je bent 23!!

Voor wat jij kost kunnen ze dr een paar van 16 aannemen....die ook achter de kassa kunnen.Voor hulpkracht ben je gewoon te duur...

Tis hard,maar zo werkt het nou eenmaal in die branche...

Ik wens je succes met je gesprek en hoop voor je dat het lukt...maar reken er maar niet op!
pi_51774685
Waarom zou je in godsnaam 6 jaar bij de Appie willen werken?
pi_51808778
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:48 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat er 3 jaar fouten zijn gemaakt is een slechte zaak, maar als je die fouten had laten terugdraaien had je daar nu geen problemen van gehad. Een paar vakanties lang extra uren draaien en je hebt die vakantie-uren er zo weer bij verdiend. Deels je eigen schuld dus.
Die fouten konden niet teruggedraaid. Alleen als ik veel zou overwerken kon ik het afbetalen. Ik had daar geen tijd voor, dus duurde het een jaar voor het was afbetaald. Toen deden ze het weer, kon ik weer een jaar afbetalen,.... en dit 3x.
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zal geen ontslag nemen. Als zij mijn contract willen ontbinden, moeten ze dat vooral doen, maar ik zal niet degene zijn die ontslag gaat nemen.
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:24 schreef PDOA het volgende:
Waarom zou je in godsnaam 6 jaar bij de Appie willen werken?
Lees maar een stukkie terug zou ik zeggen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:49:33 #46
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_51808999
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:38 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik zal geen ontslag nemen. Als zij mijn contract willen ontbinden, moeten ze dat vooral doen, maar ik zal niet degene zijn die ontslag gaat nemen.
Want? Dat je ontslagen gaat worden is zeker. En als je later nog eens aan het werk wilt gaan en je hebt een referentie nodig van een vorige werkgever dan is het natuurlijk niet zo slim om dan de AH op te geven (je nieuwe werkgever zal natuurlijk vragen waarom je daar bent weggegaan, en ontslag op staande voet wegens het niet verschijnen op je werk voor 5 maanden laat niet zo'n positieve indruk achter)
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:09:52 #47
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_51809437
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:38 schreef MevrouwLili het volgende:
Als je geen ontslag neemt en je gaat toch 5 maanden weg, dan kom jij je contract niet na. Je komt dan immers gewoon niet opdagen op je werk. En in dat geval mag de AH je gewoon ontslaan, simpel zat.
pi_51809837
Zij ontslaan mij ja, goed gezegd. Ik neem dus geen ontslag. Fijn dat je mijn woorden nog even bevestigd
pi_51810185
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:25 schreef MevrouwLili het volgende:
Zij ontslaan mij ja, goed gezegd. Ik neem dus geen ontslag. Fijn dat je mijn woorden nog even bevestigd
Volgens mij zit het toch wat anders, imo. lees je alleen wat je wilt lezen
Jij kunt je verplichtingen (nl. je werk doen) gedurende 5 maanden niet nakomen.
Als je niet aan je verplichtingen voldoet, dan heeft je werkgever een gegronde reden om je contract te beeindigen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:49:35 #50
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_51810499
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:25 schreef MevrouwLili het volgende:
En waarom gooien ze je eruit? Omdat jij 5 maanden weg wilt en niet aan je verplichtingen kan voldoen. Ze hebben dus goed recht om je te ontslaan. Jij probeert de AH zo ongeveer als de grote boeman neer te zetten, terwijl het probleem niet bij de AH ligt, maar gewoon bij jou.

Als je het gewoon netjes wilt regelen moet je zelf ontslag nemen. Geen ontslag nemen en dan niet meer komen opdagen? Beetje kinderachtig vind ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')