Daar heb je wel gelijk in, maar dat is dus de schuld van de redactie en de achterlijke onschendbaarheid van sommige bewoners. Dat moet dus veranderen. Maar of het mogelijk is, is een ander verhaal..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:39 schreef Lieve het volgende:
[..]
ooit een regel zien langskomen die ( met betrekking tot Natasia of Brian de wifebeater) stand hield?
Er worden alleen regels nageleefd ten aanzien van Huub en ten aanzien van inmiddels vertrokken bewoners zoals Nena en Natanael. Ook bij het wegstemmen zijn er strikte opdrachten dat er mensen zijn die niet eens weg mogen ( Ilona, maar zeker ook Natasia, Brian en Jaap!)
Er zijn geen regels, er is enkelvoudige manipulatie. 100% sturing.... van 'achter' waar de boel via zieke geesten vorm krijgt.
Als er regels zouden zijn.... waren Natasia en Brian al in de allereerste maand verdwenen. In plaats daarvan zitten we met crimineel gedrag. Dag in dag uit!
Zieke geesten of briljante geesten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het programma niet ken, maar alleen van de info hier. En nu ik ziek op bed lig, geweldig leesvoer. Maar ziek kan ik ze niet noemen, ze verdienen er bakken met geld mee. Of het moreel het juist is, kun je over discussieren, maar ziek... Nee, dat niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:39 schreef Lieve het volgende:
Er zijn geen regels, er is enkelvoudige manipulatie. 100% sturing.... van 'achter' waar de boel via zieke geesten vorm krijgt.
Maar als het allemaal gescript is, zoals hier word aangegeven, is het geen crimineel gedrag. En elke deelnemer kan op elk moment stoppen en eruit stappen. Je kunt na een bokswedstrijd toch ook niet spreken van openbare mishandeling?quote:Als er regels zouden zijn.... waren Natasia en Brian al in de allereerste maand verdwenen. In plaats daarvan zitten we met crimineel gedrag. Dag in dag uit!
Dan moeten ze het op een later tijdstip uitzenden. Maar natuurlijk is het gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders. Ach, de jeugd is toch al verkloot voor het grootste deel.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:13 schreef sweetgirly het volgende:
Het enige wat ik vind, is dat het voor (kleine) kinderen niet zo'n goed beeld geeft.
Die worden al opgevoed onder en met veel geweld om zich heen, weinig sociale controle, zelfredzaamheid en dan programma's die om 20 uur - onder Sesamstraat tijd- worden uitgezonden.
TIEN werkt toch met een nederlandse licentie om uit te zenden, in tegenstelling tot RTL? Dus ze hebben zich aan de mediawet te houden. Het programma gewoon om 22:00 uit gaan zenden, dan ben je meteen van al het gezeur af. Maar dat kost het programma heel veel reclame-inkomsten, dus ze zullen het gewoon op 20:00 blijven uitzenden. Alles voor het geld...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Dan moeten ze het op een later tijdstip uitzenden. Maar natuurlijk is het gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders. Ach, de jeugd is toch al verkloot voor het grootste deel.
En op een later tijdstip uitzenden doen ze niet inderdaad en hebben ze niet gedaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Dan moeten ze het op een later tijdstip uitzenden. Maar natuurlijk is het gewoon de verantwoordelijkheid van de ouders. Ach, de jeugd is toch al verkloot voor het grootste deel.
Aanzien zegt me niets.Dat had Vroon ook. Waarschuwingen dat hij zelf gaga was werden ook weggehoond.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:31 schreef Meds het volgende:
Beroepsmatig bekend met v.d Meer. Zeer goede psych en onderzoeker met veel aanzien.
OT, maar: ik vind Vroons ziekte niet te vergelijken met het ego van dit mannetje. Ik mis Vroon zelfs nu nog wel eens.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:36 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Aanzien zegt me niets.Dat had Vroon ook. Waarschuwingen dat hij zelf gaga was werden ook weggehoond.
Ja ik ook.... TSJAKKAquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:11 schreef Disana het volgende:
[..]
OT, maar: ik vind Vroons ziekte niet te vergelijken met het ego van dit mannetje. Ik mis Vroon zelfs nu nog wel eens.
Wat is dit nu voor onzin. Omdat iemand een ziekte krijgt op latere leeftijd maakt alles wat hij daarvoor gedaan heeft plots waardeloos. Dus als een voetballer ziek wordt en niet meer goed kan voetballen, heeft hij dat schitterende doelpunt niet gescoord? En als einstein dement was geworden, hadden we dan zijn relativiteitstheorie maar weg gegooid??quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:36 schreef Pearlbitch het volgende:
Aanzien zegt me niets.Dat had Vroon ook. Waarschuwingen dat hij zelf gaga was werden ook weggehoond.
Wel jammer dat hij inderdaad een punt heeft maar het gewoon te slap brengt. Oke, hij heeft het recht aan zijn kant, maar echt overtuigend kwam hij niet over.. Beetje een wegwuivertje als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef Lieve het volgende:
Bob van de Meer is een hele bekende psycholoog die al vele jaren zich heel actief inzet tegen pesten.
Hij heeft veel inzicht in groepsprocessen.
Hij gaat ( of ging) ook naar scholen om daar schoolpersoneel op het matje te roepen. Daar heb je geen grote muil voor nodig. Dan heb je lef en doorzettingsvermogen nodig. En een kennisgebied dat je eigen is![]()
aan het einde van het schelden is de rede over!
Hij is de eerste die John de Mol aanpakt!![]()
![]()
Peter, vergane VPRO-tijden en herkenning: ook ik zat toen aan de radio gekluisterd voor Piet Vroon. En zeer zeker heb ik de documentaire gezien; dat was al een iets andere Piet dan in zijn publieke hoogtijdagen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:55 schreef Peter6000 het volgende:
Ik mis Vroon ook nog wel eens.
Zeker op de vrijdagavonden, ik zat in het begin van de jaren 90 aan de radio gekluisterd bij 'God zij met ons'. Al begreep ik meestal de helft niet, ik voelde dat het bijzonder was.
@ Disana: Je kent "weg met Piet Vroon" van Vittorio Busato toch ook wel hè?
Is een aanrader hoor, en geen aanrander.
Vittorio Busato heeft vorige maand ook een stuk over Jaap in de Volkskrant geschreven, en zo is de cirkel rond.
Ja, Piet Vroon zou begin jaren 90 (voordat hij ziek werd) een mooie visie over DGK hebben kunnen geven.
Dat van Vittorio Busato is een biografie, waarin ook zijn jeugd beschreven wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:16 schreef Disana het volgende:
Peter, vergane VPRO-tijden en herkenning: ook ik zat toen aan de radio gekluisterd voor Piet Vroon. En zeer zeker heb ik de documentaire gezien; dat was al een iets andere Piet dan in zijn publieke hoogtijdagen.
Iets goeds van gemaakt denk ik idd ook wel.quote:Vroon had er iets goeds van gemaakt, i.p.v. de makkelijke verontwaardiging die nu heerst over DGK.
De gemiddelde streamer stuurt kaartjes en taarten en zelfs vlietuigen als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:18 schreef Peter6000 het volgende:
Bij nader inzien, je kan je bij werkelijk elke deskundige afvragen hoeveel ze van DGK weten.
Vaak weet een gemiddelde streamer beter hoe het programma in elkaar zit.
Een deskundige heeft veel meer kennis van psychologie (groepsprocessen etc), maar als hij/ zij die kennis uitdraagt op basis van wat beelden, zonder het programma werkelijk te volgen, kan dat wel missers geven.
Maar het ook wel weer logisch dat een hoog opgeleide deskundige niet gaat zitten streamen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |