Geld witwassen?quote:
Juist, dat wilde ik net zeggen. En ja, je kan ook voor 100 euro meenemen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef Poepoog het volgende:
ABN AMRO is aanwezig in Vertrekhal 1,2, en 3.
quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:19 schreef weasel85 het volgende:
scheelt heel wat provisie dan als ik in 't buitenland moet kopen
Nou nee, dat niet. Lekker pinnen ter plaatse ben je veel goedkoper uit.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:19 schreef weasel85 het volgende:
helemaal toppie dan
scheelt heel wat provisie dan als ik in 't buitenland moet kopen
juist degene die nog nooit in zijn eentje op vakantie is geweestquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:26 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jij ben de ene 0,001 % die nog geen pinpas heeft.
![]()
Het is alletwee duur, ga gewoon pinnen daar.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:27 schreef weasel85 het volgende:
[..]
juist degene die nog nooit in zijn eentje op vakantie is geweest![]()
dus ben nog een leek op dit gebied![]()
Kan iemand bevestigen of wisselen in noorwegen of op schiphol goedkoper is ?
PINNEN, LUL. Gewoon je pas in een geldautomaat stoppen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:27 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Kan iemand bevestigen of wisselen in noorwegen of op schiphol goedkoper is ?
Neeheeeee, want hij wil juist z'n zwart verdiende centjes omwisselen. Dus pinnen heeft dan geen zin. Het gaat om die enooooooooooooooooooorme hoeveelheden cash die hij in z'n portemonnee heeft zitten. Vandaar de vraag of het ook 100Eur kan zijn ipv 150.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:28 schreef Poepoog het volgende:
[..]
PINNEN, LUL. Gewoon je pas in een geldautomaat stoppen.
hey, poep in je oog, komt in noorwegen ook NOORSE KRONEN uit de automaat ipv EURO'S?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:28 schreef Poepoog het volgende:
[..]
PINNEN, LUL. Gewoon je pas in een geldautomaat stoppen.
Kan die pannekoek het dan ook niet storten op zijn rekening.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neeheeeee, want hij wil juist z'n zwart verdiende centjes omwisselen. Dus pinnen heeft dan geen zin. Het gaat om die enooooooooooooooooooorme hoeveelheden cash die hij in z'n portemonnee heeft zitten. Vandaar de vraag of het ook 100Eur kan zijn ipv 150.
Wat denk je zelf.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:31 schreef weasel85 het volgende:
[..]
hey, poep in je oog, komt in noorwegen ook NOORSE KRONEN uit de automaat ipv EURO'S?
Oh my god, daar hebben we er weer 1quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:31 schreef weasel85 het volgende:
[..]
hey, poep in je oog, komt in noorwegen ook NOORSE KRONEN uit de automaat ipv EURO'S?
Shhh... nee joh, daarom wilde hij juist wisselen na de douane check... shhhttt.. dan komen ze niet achter het feit dat hij zoveel geld heeft.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:31 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Kan die pannekoek het dan ook niet storten op zijn rekening.
o dat wel jaquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Shhh... nee joh, daarom wilde hij juist wisselen na de douane check... shhhttt.. dan komen ze niet achter het feit dat hij zoveel geld heeft.
Enneh... ts, natuuuuuuuurlijk komen er Kronen uit de pin en geen Euro's...![]()
Weet je zeker dat het slim is om naar het buitenland te gaan? Kan je de weg terug nog wel vinden?
quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:36 schreef Athmozz het volgende:
aangezien noorwegen naar mijn weten niet met euro'tjes werkt, zullen daar noorse kronen uit de automaat komen. Ik heb in ieder geval hier nog nooit amerikaanse dollars uit de automaat zien komen omdat een amerikaan er zijn visakaart in stak...
je krijgt een stapeltje euros en die moet je vervolgens weer bij de bank gana omwisselenquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef weasel85 het volgende:
weet ik veel?! ik vraag het jullie lol
noorwegen is niet bij de EU nee, dus noorse kronen?![]()
2,75% om precies te zijn. (minimum transactiekosten bedragen overigens 3,40)quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:10 schreef BasOne het volgende:
Op schiphol betaal je al gauw 10-15% extra voor transactie kosten.
Shah dacht ik niet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:13 schreef mirannie het volgende:
[..]
2,75% om precies te zijn. (minimum transactiekosten bedragen overigens 3,40)
Ah je bedoelt dus de wisselkoersen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:32 schreef BasOne het volgende:
[..]
Shah dacht ik niet.
FF weekendje engeland, 's ochtends nog gekeken wat de koersen waren voor ponden.
100 pond, was, dacht ik 145 euro.
ik wissel op schiphol, 100 pond graag.. 165 euro... stelletje vuile laaielichters -_-
Je vroeg toch om de transactiekosten?? Nou, die kloppen echt wel (weet het vrij zeker, tenzij er sinds mijn vakantie begonnen is een week geleden ineens van alles veranderd is). Als je het koersverschil bedoelt, tja, dat heb je overal, tenzij je pint op de plaats van bestemmingquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:32 schreef BasOne het volgende:
[..]
Shah dacht ik niet.
FF weekendje engeland, 's ochtends nog gekeken wat de koersen waren voor ponden.
100 pond, was, dacht ik 145 euro.
ik wissel op schiphol, 100 pond graag.. 165 euro... stelletje vuile laaielichters -_-
Met een beetje geluk krijg je zelfs Roebels eruitquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:31 schreef weasel85 het volgende:
[..]
ik ben redelijk zuinig met geld...quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:59 schreef Fogel het volgende:
Trouwens, 100¤ is maar ongeveer 800 kroon, kan je net twee dagen mee doen als je rustig aan doet.
broek ¤40quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:35 schreef weasel85 het volgende:
[..]
ik ben redelijk zuinig met geld...hoe duur is kledingwaar daar denk je?
(En poepoog)quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:37 schreef mirannie het volgende:
[..]
Je vroeg toch om de transactiekosten?? Nou, die kloppen echt wel (weet het vrij zeker, tenzij er sinds mijn vakantie begonnen is een week geleden ineens van alles veranderd is). Als je het koersverschil bedoelt, tja, dat heb je overal, tenzij je pint op de plaats van bestemming
Oh jee, daar heb je weer zo'n soort muts die echt niet verder kijkt dan z'n neus lang is. Ik zal het dan toch maar even voor je uitleggen. De koers die jij vindt op internet/teletekst/krant/whatever is een middenkoers of handelskoers. Bij elke bank/wisselkantoor heb je een aan- en een verkoop koers. En ja, daar zit verschil in. Waarom? Simpel, anders wordt er geen geld verdiend. Maar die zijn nog altijd geen transactiekosten, maar gewoon de koers. Transactiekosten bij Abn Amro zijn toch echt 2,75%. Hoe ik dat weet? Ach, die conclussie kan je zo langzamerhand zelf wel trekken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:43 schreef BasOne het volgende:
[..]
(En poepoog)
Logisch nadenken blijft een vak apart.
Als ik om 06:00 de wisselkoers bekijk en 100 pond is 145 Euro en ik ga om 09:00 wisselen en betaal 165 euro voor 100 pond ligt dat niet aan de wisselkoers.
20 euro verschil in 3 uur tijd.. dacht het niet.
5 euro transactie kosten, daar kan ik nog mee akkoord gaan, maar 20!!!!
Al ben je zuining, dan gaat het nog hard...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:35 schreef weasel85 het volgende:
[..]
ik ben redelijk zuinig met geld...hoe duur is kledingwaar daar denk je?
Op Schiphol staan ook 2 van die $ pin automaten.... Dat gaat echt nog te vaak mis hoor. Mensen kijken gewoon niet, dat ding zitten stickers op, er staat boven dat het $ betreft en het knippert nog in het scherm. En nog zien ze het niet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:58 schreef Fogel het volgende:
Naja, op centraal station in Oslo staan inderdaad PIN automaten die je ook euros en US dollars kunnen geven.. er zit een enorm grote EU-vlag en VS-vlag sticker op, dus erg snel zal je het daar niet fout doen.
Gast het zijn de wisselkoersen waar je op verliest, niet de transactiekosten. De transactiekosten zijn iets van 3-4 euro, maar de wisselkoersen daar verlies je op.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 03:43 schreef BasOne het volgende:
[..]
(En poepoog)
Logisch nadenken blijft een vak apart.
Als ik om 06:00 de wisselkoers bekijk en 100 pond is 145 Euro en ik ga om 09:00 wisselen en betaal 165 euro voor 100 pond ligt dat niet aan de wisselkoers.
20 euro verschil in 3 uur tijd.. dacht het niet.
5 euro transactie kosten, daar kan ik nog mee akkoord gaan, maar 20!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |