Winters in Nederland stellen niet zoveel meer voor. Bovendien kan je er altijd dan wel rekening mee houden... ik zet de auto iig niet alleen in de versnelling om een bevroren handrem te voorkomen, met dit weerquote:Op zondag 22 juli 2007 09:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Totdat je handrem zit vastgevroren in de winter
Nee ik ook niet... uit gewenning.quote:Op zondag 22 juli 2007 09:20 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Winters in Nederland stellen niet zoveel meer voor. Bovendien kan je er altijd dan wel rekening mee houden... ik zet de auto iig niet alleen in de versnelling om een bevroren handrem te voorkomen, met dit weer.
Heeft jouw moeder het rijbewijs bij een pakkie boter gekregen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef Koewam het volgende:
Kon zo even geen betere TT verzinnen.
M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper.
Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van)
quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:24 schreef Whatashockr het volgende:
Wedden dat er een foto van die auto na de crash op het prikbord hangt in de kantine van die garage
Elke pauze lachen ze je moeder weer uit
Lukt best hoor, als de rem tot het einde ingeduwd is in D probeert de motor niet door de remmen heen te trekken (toerental daalt iets), dus dan start hij even vlot of anders. Rem half ingeduwd dan blijft hij door je remmen heen trekken (toerental stijgt iets terwijl je zelfs nog niet aan het bewegen bent; zoals je aan het rode licht als eerste al begint te lossen als het voor de anderen rood wordt; dan rem je terwijl je motor blijft trekken om aan 1à2/u vooruit te kruipen). Ik vermoed dat zoiets als een ontkoppeling werkt; als je de rem vol induwt wordt de ontkoppeling gewoon geactiveerd oid.quote:Op zondag 22 juli 2007 09:08 schreef glasbak het volgende:
Als je hem in D laat staan is het een automaat, en volgens mij is er geen enkele automaat ter wereld die je kan starten terwijl hij in D staat..
Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btwquote:Op zondag 22 juli 2007 09:18 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Nieuwe Citroen C4, geen enkel probleem.
Als je op de rails stil komt te staan en je motor wilt niet meer starten, dan is het toch wel verdomd makkelijk dat hij op de startmotor van de rails af kan rijden.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw
Zou het juist een prima zaak vinden. Ik vind het een beetje debiel hoeveel techniek er tegenwoordig in auto's wordt gepropt. Ze worden er veiliger van bij normaal gebruik, zoals rondrijden en bochtjes maken en lange stukken op de snelweg rijden. Maar als je dan een keer pech hebt, of je staat stil zonder benzine, of de electronica houdt er mee op, dan kan je niks meer. Sta je daar met je auto, heb je er geen fuck aan.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw
Volgens mij weet jij totaal niet waar je het over hebt.. Maar over wat voor auto heb jij het ?quote:Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Lukt best hoor, als de rem tot het einde ingeduwd is in D probeert de motor niet door de remmen heen te trekken (toerental daalt iets), dus dan start hij even vlot of anders. Rem half ingeduwd dan blijft hij door je remmen heen trekken (toerental stijgt iets terwijl je zelfs nog niet aan het bewegen bent; zoals je aan het rode licht als eerste al begint te lossen als het voor de anderen rood wordt; dan rem je terwijl je motor blijft trekken om aan 1à2/u vooruit te kruipen). Ik vermoed dat zoiets als een ontkoppeling werkt; als je de rem vol induwt wordt de ontkoppeling gewoon geactiveerd oid.
Start dus even goed in D als in P als in R, maar hoe hij reageert als je zonder te remmen probeert te starten in D weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed dat de motor niet wil aanslaan dan.
Dat klopt inderdaad, de vraag is alleen of dat nog nodig is. Als ik met ons auto'tje in panne sta, kan ik overal in Europa direct gedepanneerd worden, en indien het defect niet snel (dwz binnen de halve dag) hersteld kan worden, dan krijg je ofwel een vervangwagen, ofwel betalen ze de huur van een wagen terug (je moet uiteraard geen BMW 7 serie gaan huren, maar iets in dezelfde grootte wordt aanvaard).quote:Op zondag 22 juli 2007 12:11 schreef Slarioux het volgende:
Een vriend van me heeft een Mercedes 240D uit 1979, en voor de vakantie hadden we een Citroen C4 van februari (dit jaar). Ik kan je zo vertellen, als ze allebei pech hebben krijg je de Mercedes weer aan de praat, maar de Citroen niet.
Ik heb een Kia Rio 1.6EX automaat. Dat ding start dus echt wel als hij in D staat en als je de rem induwt. Ik zou niet weten wat er mis is aan wat ik zeg; als je hem in D zet en je rem vol induwt (dus dat hij stil staat) dan draait de motor stationair 800 toeren. Als je de rem minderd tot het punt dat hij net niet rijdt, dan verhoogt het toerental naar tegen de 1000 toeren.quote:Op zondag 22 juli 2007 12:30 schreef glasbak het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij totaal niet waar je het over hebt.. Maar over wat voor auto heb jij het ?
Niet aansprakelijk te stellen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef Koewam het volgende:
Kon zo even geen betere TT verzinnen.
M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper.
Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van)
Mijn Nissan Sunny Diesel kon ik stationair weg laten rijden door hem in de 1 te zetten en te starten (zonder koppeling).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:43 schreef qltel het volgende:
[..]
Start een normale auto maar eens als hij in de versnelling staat zonder de koppeling in te drukken. In 99% van de gevallen zal de motor gewoon weer afslaan.
En voor de rest is het een kwestie van kunnen autorijden..
Vroegah kon het in elk geval altijd wel. Het zou dan dus een terugkomende trend worden waarmee je er van uit kunt gaan dat men terugkomt op gemaakte fouten.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw
Jeempie, werd je moeder meegesleurd ??quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.
Ja.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Jeempie, werd je moeder meegesleurd ??![]()
God, ik zie het zo voor me.
Ze kwam toch niet met haar been onder het achterwiel he?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |