abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juli 2007 @ 09:20:23 #126
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_51711778
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Totdat je handrem zit vastgevroren in de winter
Winters in Nederland stellen niet zoveel meer voor. Bovendien kan je er altijd dan wel rekening mee houden... ik zet de auto iig niet alleen in de versnelling om een bevroren handrem te voorkomen, met dit weer .
  Vis een optie? zondag 22 juli 2007 @ 09:44:16 #127
70532 loveli
N
pi_51711917
Ze zullen hier eerder vastroesten dan bevriezen.
crap in = crap out
  zondag 22 juli 2007 @ 09:54:36 #128
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_51711986
Lekker dubieus allemaal:
- auto starten zonder ook maar iets te controleren...
- schade proberen te verhalen op garagist...
- auto starten om alleen de airco te kunnen draaien...
- topic openen om serieus (?) de schuldvraag aan de orde te stellen...

Kortom, goed topic
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 juli 2007 @ 09:58:47 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51712018
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:20 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Winters in Nederland stellen niet zoveel meer voor. Bovendien kan je er altijd dan wel rekening mee houden... ik zet de auto iig niet alleen in de versnelling om een bevroren handrem te voorkomen, met dit weer .
Nee ik ook niet... uit gewenning.
pi_51712083
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef Koewam het volgende:
Kon zo even geen betere TT verzinnen.

M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper .

Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van)
Heeft jouw moeder het rijbewijs bij een pakkie boter gekregen.

Met afrijden moet je toch ook de koppeling induwen en hem in zijn een zetten.
Dat heet wegrijden.
pi_51712113
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:24 schreef Whatashockr het volgende:
Wedden dat er een foto van die auto na de crash op het prikbord hangt in de kantine van die garage

Elke pauze lachen ze je moeder weer uit


Ik kan me zo voorstellen hoe je moeder dat aan je vertelde.

Zeg Remco , luister eens, ik was toch bij de garage vanwege dat gevalletje dat ik tegen het tuinhek van de buren aangeknald was he, weet je nog, dat ik die tuinhek niet zag omdat ie te laag was he?

En nu was de auto gerepareerd he en ik wil wegrijden, rij ik zo tegen die garagemuur aan.
Omdat ze hem in de versnelling hebben gezet
Kon ik de auto gelijk laten staan, ik heb maar tegen je vader gezegt dat hij nog niet klaar was
.

Je zou toch van je stoel rollen van t lachen

[ Bericht 17% gewijzigd door henkway op 22-07-2007 10:38:02 ]
  zondag 22 juli 2007 @ 11:34:54 #132
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_51713219
Ik vnd het zielig voor dat oude vrouwtje.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_51713439
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:08 schreef glasbak het volgende:
Als je hem in D laat staan is het een automaat, en volgens mij is er geen enkele automaat ter wereld die je kan starten terwijl hij in D staat..
Lukt best hoor, als de rem tot het einde ingeduwd is in D probeert de motor niet door de remmen heen te trekken (toerental daalt iets), dus dan start hij even vlot of anders. Rem half ingeduwd dan blijft hij door je remmen heen trekken (toerental stijgt iets terwijl je zelfs nog niet aan het bewegen bent; zoals je aan het rode licht als eerste al begint te lossen als het voor de anderen rood wordt; dan rem je terwijl je motor blijft trekken om aan 1à2/u vooruit te kruipen). Ik vermoed dat zoiets als een ontkoppeling werkt; als je de rem vol induwt wordt de ontkoppeling gewoon geactiveerd oid.

Start dus even goed in D als in P als in R, maar hoe hij reageert als je zonder te remmen probeert te starten in D weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed dat de motor niet wil aanslaan dan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 22 juli 2007 @ 11:54:50 #134
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51713598
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:18 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Nieuwe Citroen C4, geen enkel probleem.
Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw
pi_51713677
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw
Als je op de rails stil komt te staan en je motor wilt niet meer starten, dan is het toch wel verdomd makkelijk dat hij op de startmotor van de rails af kan rijden.

Veel techniek is erg makkelijk, maar er zijn genoeg veiligheidsmechanismes die mensen alleen maar onnadenkend maken. Daar schuilt volgens mij een aardig gevaar in.
  zondag 22 juli 2007 @ 12:11:20 #136
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_51713905
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw
Zou het juist een prima zaak vinden. Ik vind het een beetje debiel hoeveel techniek er tegenwoordig in auto's wordt gepropt. Ze worden er veiliger van bij normaal gebruik, zoals rondrijden en bochtjes maken en lange stukken op de snelweg rijden. Maar als je dan een keer pech hebt, of je staat stil zonder benzine, of de electronica houdt er mee op, dan kan je niks meer. Sta je daar met je auto, heb je er geen fuck aan.

Dan liever een auto zonder al die techniek die het tenminste niet opgeeft, en (tijdelijk) te repareren is met duct tape en een zakmes.

Een vriend van me heeft een Mercedes 240D uit 1979, en voor de vakantie hadden we een Citroen C4 van februari (dit jaar). Ik kan je zo vertellen, als ze allebei pech hebben krijg je de Mercedes weer aan de praat, maar de Citroen niet.

Ik heb niks tegen de techniek in dat ding, integendeel. Alle electronische snufjes zijn superhandig. Het is zo jammer dat het ten koste gaat van het daadwerkelijke gebruik van zo'n ding.
  zondag 22 juli 2007 @ 12:30:23 #137
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_51714375
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:45 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Lukt best hoor, als de rem tot het einde ingeduwd is in D probeert de motor niet door de remmen heen te trekken (toerental daalt iets), dus dan start hij even vlot of anders. Rem half ingeduwd dan blijft hij door je remmen heen trekken (toerental stijgt iets terwijl je zelfs nog niet aan het bewegen bent; zoals je aan het rode licht als eerste al begint te lossen als het voor de anderen rood wordt; dan rem je terwijl je motor blijft trekken om aan 1à2/u vooruit te kruipen). Ik vermoed dat zoiets als een ontkoppeling werkt; als je de rem vol induwt wordt de ontkoppeling gewoon geactiveerd oid.

Start dus even goed in D als in P als in R, maar hoe hij reageert als je zonder te remmen probeert te starten in D weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed dat de motor niet wil aanslaan dan.
Volgens mij weet jij totaal niet waar je het over hebt.. Maar over wat voor auto heb jij het ?
pi_51715041
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:11 schreef Slarioux het volgende:
Een vriend van me heeft een Mercedes 240D uit 1979, en voor de vakantie hadden we een Citroen C4 van februari (dit jaar). Ik kan je zo vertellen, als ze allebei pech hebben krijg je de Mercedes weer aan de praat, maar de Citroen niet.
Dat klopt inderdaad, de vraag is alleen of dat nog nodig is. Als ik met ons auto'tje in panne sta, kan ik overal in Europa direct gedepanneerd worden, en indien het defect niet snel (dwz binnen de halve dag) hersteld kan worden, dan krijg je ofwel een vervangwagen, ofwel betalen ze de huur van een wagen terug (je moet uiteraard geen BMW 7 serie gaan huren, maar iets in dezelfde grootte wordt aanvaard).
Op zich maakt het dus niet uit dat je het zelf niet kan herstellen (want zeg nu zelf, hoeveel mensen zijn er die het wel kunnen met wat ze mee hebben in de wagen), aangezien er diensten bestaan die je direct een vervangwagen geven (en dat aan zeer lage prijzen, het is niet dat je daar een paar 100¤ per jaar voor moet betalen).

Wat ik erger vind is de defecten in de elektronica die de merkdealer binnen garantie zelf niet in orde krijgt. Mijn vriendin heeft een nieuwe Volvo C30 die ondertussen voor de 3de keer in de garage staat omdat hij last heeft met het starten. Zielig voor toch best een dure wagen (dik 30.000¤), zeker als je weet dat ze hem nu toch wel 4 maanden heeft, en de eerste 2x een vervangwagen gekregen heeft waar ze niet mee mocht rijden (heeft een rijbewijs voor automaat, en ze kreeg een manuele mee) en nu pas een waar ze wel mee mag rijden. Nu is het hopen dat ze het probleem vinden, of ze kan hem na de 3 jaar garantie rechtstreeks de vuilbak in gooien.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51715067
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:30 schreef glasbak het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij totaal niet waar je het over hebt.. Maar over wat voor auto heb jij het ?
Ik heb een Kia Rio 1.6EX automaat. Dat ding start dus echt wel als hij in D staat en als je de rem induwt. Ik zou niet weten wat er mis is aan wat ik zeg; als je hem in D zet en je rem vol induwt (dus dat hij stil staat) dan draait de motor stationair 800 toeren. Als je de rem minderd tot het punt dat hij net niet rijdt, dan verhoogt het toerental naar tegen de 1000 toeren.
In beide situaties rem je hard genoeg om de auto niet te laten vertrekken, maar in de eerste situatie brengt de motor geen koppel op de wielen (toerental is hetzelfde van in de N), terwijl in de 2de situatie de motor duidelijk meer toeren draait dan in de eerste. Als je de rem nog iets minder induwt (en je blijft van het gas uiteraard) dan hoor je dat hij aan het rijden is terwijl hij grotendeels tegengehouden wordt door de remmen (hij maakt dan lichte kraak-lawaaitjes van de remmen die hem proberen te stoppen, terwijl de motor iets harder draait en hem toch vooruit laat rijden)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51715112
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef Koewam het volgende:
Kon zo even geen betere TT verzinnen.

M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper .

Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van)
Niet aansprakelijk te stellen.
Ze kan zelf auto rijden toch?
Dan kan ze ook voor het wegrijden controleren in welke versnelling de auto staat en of deze op de handrem staat.
pi_51715374
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:43 schreef qltel het volgende:

[..]

Start een normale auto maar eens als hij in de versnelling staat zonder de koppeling in te drukken. In 99% van de gevallen zal de motor gewoon weer afslaan.

En voor de rest is het een kwestie van kunnen autorijden..
Mijn Nissan Sunny Diesel kon ik stationair weg laten rijden door hem in de 1 te zetten en te starten (zonder koppeling).
Met een benzinemodel zal het minder snel gebeuren.
  zondag 22 juli 2007 @ 15:55:14 #142
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_51720177
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Apart. Ik zal het voorzekerheid straks eens testen in mijn verso. ZOu het wel een slechte zaak vinden als dit een trend wordt btw
Vroegah kon het in elk geval altijd wel. Het zou dan dus een terugkomende trend worden waarmee je er van uit kunt gaan dat men terugkomt op gemaakte fouten.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_51732111
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.
Jeempie, werd je moeder meegesleurd ??
God, ik zie het zo voor me.
pi_51732355
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:23 schreef henkway het volgende:

[..]

Jeempie, werd je moeder meegesleurd ??
God, ik zie het zo voor me.
Ja.

Ach.

Mama
pi_51733525
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:30 schreef Koewam het volgende:

[..]
Ja.
Ach.
Mama
Ze kwam toch niet met haar been onder het achterwiel he?
Dat zou erg zijn, overreden worden door je eigen auto

Ik doe altijd voor het starten even met de pook in de olie roeren, dan weet ik dattie vrijstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')