Ik zou je best tegemoet willen komen, maar helaas..quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Er is hier natuurlijk niemand die hier gaat toegeven dat 'ie te hygiënisch is voor zijn/haar kinderen.![]()
daar zie ik wel brood in.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zou best weleens een onderzoek willen zien naar de effecten van de kleinere gezinnen en het op steeds hogere leeftijd krijgen van het eerste kind.
In grotere gezinnen, kan ik me voorstellen, is er toch een meer laissez-faire mentaliteit en dat zou evolutionair ook nog zo kunnen werken bij jongere gezinnen. Of anders: als je dik in de 30 bent en je spreekwoordelijke biologische klok begint te tikken, dan kan ik me voorstellen dat je nóg beschermender bent t.o.v. je kind, juist omdat de kans dat je een tweede krijgt wel een stuk kleiner is.
Let wel: dit is niet iets dat vaststaat, maar puur een hypothese.
Maar poemojn zegt toch ook dat het dan zo zou moeten zijn dat een vrouw van 37 mét kinderen zo'n kindje met een foutje wel afstoot, maar een vrouw van 37 zonder kinderen níet. Dus gemeten bij een even "oud lijf".quote:Op zondag 22 juli 2007 15:47 schreef phileine het volgende:
ja maar ik denk dat Smirre bedoelt dat het misschien ook een defect van een ouder lijf is dat het die "foutjes" niet ziet en het kind dus niet afstoot.
Zo'n "late first pregnancy" (dus als er al oudere kinderen zijn van dezelfde moeder) is misschien ook nog weer van een andere partner dan de vorige zwangerschappen?quote:The theory is that the uterus has a mechanism for screening against genetically disadvantaged embryos, but as a woman nears menopause, and thus the end of the line in terms of fertility, this screening system becomes more relaxed. This is especially true for women who are pregnant for the first time, or for the first time in a long time.
Dat was toch al bekend? (tenminste: dat was mij in elk geval al heel lang bekend) Er zijn zelfs diersoorten die een soort schepje hebben die eerst het vrouwtje (ja ja, ik druk me even plastisch uitquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:21 schreef phileine het volgende:
omdat de kans op afwijkingen nog steeds veel groter is. Blijkbaar groter nog dan de toenemende tolerantie van het lichaam.
Zo'n ander selectie-mechanisme dat ze onlangs hebben ontdekt (we zijn nu toch al off-topic dus wat dondert het) is bijvoorbeeld dat als een vrouw rond de eisprong sperma van twee verschillende mannen in zich draagt, het meest onbekende sperma een grotere kans heeft het eitje te bevruchten dan het bekendere sperma. Met andere woorden: als je rond je eisprong vrijt met je eigen partner en ook nog vreemdgaat en dan zwanger raakt, is de kans veel groter dat je zwanger bent van het vreemdgaan dan van je eigen partner.
Spreiding van "risico". Blijkbaar is het vreemde zaad "beter" van kwaliteit, anders zou de vrouw het niet met die man hebben gedaan.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:38 schreef Smirre het volgende:
Komt bij mij de vraag naar boven: waarom doet een vrouwenliijf dat? Voorkeur geven aan 'vreemd' sperma?
(Ik ken het onderzoek niet, namelijk.)
Het is dan ook geen kennis, maar het gaat onbewust.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:41 schreef phileine het volgende:
Nou dan zijn die mannen wel redelijk goed op de hoogte van erfelijkheidsleer, de meeste mensen snappen dat niet zo goed hoor. Ik heb een keer op een ander forum een verwoedde discussie gevoerd met een vrouw die beweerde dat je een rhesus-factor kon erfen van een oom omdat haar eigen kind rhesus-positief was terwijl zij en haar man allebei negatief waren. En ik maar zeggen "sttttt.... heb je niet door wat je nu aan het bekennen bent?" maar dat zag ze dus niet
Hahaha, dat gaat inderdaad te ver, maar ook geen reden tot hystertische paniek (naar mijn idee dan).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:21 schreef nebelung het volgende:
[..]
Ik zou je best tegemoet willen komen, maar helaas..![]()
Ik ben een oudere moeder (wat zeg ik, ik ben bejaard zowat) van 1 kind . Mijn kind gaat 1 of 2 keer per week in bad, de rest van de week krijgt ze een lap over d'r snoet en billen. Ik ben geen goede huisvrouw, en we hebben 3 katten. Tis niet dat het hier heel erg vies is, maar ik maak me niet druk over wat stof op de vloer. Ik vind het prima als mijn dochter vies wordt en ben niet paniekerig als ze eens zand of zo hapt.
Vanochtend nam ze een likje hondenpoep trouwens (ik was iets te laat met reageren.) Dat gaat me wel te ver![]()
![]()
precies.quote:Wat betreft voedsel ben ik wel erg hygienisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |