abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:01:03 #1
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51633185
quote:
UTRECHT - De gemeente Utrecht gaat het gebruik van de werftrappen langs de Oude Gracht tijdens evenementen strenger controleren. Dat blijkt donderdag uit een brief van het college van B en W.

Verder zal de gemeente tijdens grote drukte extra dranghekken langs de monumentale hekwerken langs de grachten plaatsen.

Utrecht doet dat naar aanleiding van de aanbevelingen van de commissie-Schutte. Deze onderzocht het trapongeval in de Utrechtse binnenstad van 6 augustus 2006. Een man kwam om het leven en tientallen anderen raakten gewond toen een trap van de kade losliet tijdens de Muzikale Botenparade op de gracht.

Het betekent dat er maar een beperkt aantal mensen tegelijk op de trappen aanwezig mag zijn en dat niet op de trappen mag worden stilgehouden. Wanneer de ruimte op de werf vol is, worden geen mensen meer toegelaten, zodat stagnatie op de trappen wordt voorkomen", aldus het college in de brief aan de commissie Bestuur en Veiligheid.

Gedenksteen

Het college schrijft verder de mogelijkheden te onderzoeken voor een gedenksteen aan de stadhuistrap voor de man die overleed.

De slachtoffers van het trapongeluk worden op 5 augustus herdacht tijdens een bootconcert, een sobere versie is van de Muzikale Botenparade.

De gemeente Utrecht liet eerder al weten 550.000 euro uit te trekken om in de toekomst ongelukken bij evenementen te voorkomen. Zo worden zeven werftrappen vervangen, stelt de gemeente nieuwe veiligheidsprotocollen op en worden evenementlocaties verbeterd.
Nu vraag ik mij af, gemeente Utrecht, is het nou echt nodig om allemaal moeilijke maatregelen te nemen? NEE! Bouw gewoon fatsoenlijke trappen en zorg dat die onderhouden worden dan komen ze ook niet naar beneden hoor.

En dat er iemand overleden is tijdens dat ongeluk is natuurlijk heel triest, maar een fucking gedenksteen... Hoe ver wil je godverdomme wel niet gaan? Ik ken mensen die door een medische fout overleden zijn, krijgen die ook een gedenksteen?

Waarom doet gemeente Utrecht zo immens debiel?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_51633199
Wat voor trappen
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:05:42 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51633271
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:01 schreef Oosthoek het volgende:
...

Waarom doet gemeente Utrecht zo immens debiel?
Ambenaren die leuke dingetjes bedenken en lekker koffie kunnen drinken heb je zelfs in Utrecht helaas.

Maar idd. 1 potige bouwvakker met een gereedschapskist en een doos fikse Oud- Hollansdche keilbouten heeft 100 keer zoveel nut als 20 vergaderende bestuurders uit de diverse /management-structuren. die de Gemeente Utrecht rijk is
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51633289
zie hier mijn mening over dit sneue gedoe:

bruggetje stort in -> eigen schuld.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:12:45 #5
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_51633450
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:01 schreef Oosthoek het volgende:

En dat er iemand overleden is tijdens dat ongeluk is natuurlijk heel triest, maar een fucking gedenksteen... Hoe ver wil je godverdomme wel niet gaan? Ik ken mensen die door een medische fout overleden zijn, krijgen die ook een gedenksteen?
Of een beeld van die 4-daagse wandelaar die overleden is vorig jaar
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:20:54 #6
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51633659
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:12 schreef nsfw het volgende:

[..]

Of een beeld van die 4-daagse wandelaar die overleden is vorig jaar
Pff, willen ze dat echt gaan maken?? Laat me raden, het was een kortademige bejaarde met suikerziekte. Oh jee, nu moeten we wel een gedenksteen maken omdat hij zo dapper was... Kan me er bijna pissig om maken aangezien dit de waarde van èchte gedenkstenen totaal wegneemt. Wie houdt er nog stil bij een gedenksteen voor de gevallenen in WO2 als je iedere 10 meter een gedenksteen tegenkomt voor een zwerver die stikte in z'n reep toblerone?
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:24:38 #7
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51633749
Oh, en dit is ook behoorlijk triest trouwens en dan bedoel ik nog niet eens grammaticaal
quote:
De slachtoffers van het trapongeluk worden op 5 augustus herdacht tijdens een bootconcert, een sobere versie is van de Muzikale Botenparade.
Gaan we ook een minuut stilstaan als ik mn auto om een boom vouw omdat ik zo'n kutfietser probeer te ontwijken die met zn dronken kop door rood fietst? Dacht het niet.

Mocht ik ooit van zo'n trap pleuren tijdens een feestje, zorg dan maar dat er het jaar er op 10x zo hard gefeest wordt. Dan denkt iedereen tenminste met een positief gevoel terug aan mijn dood. al zul je vast niet de enige zijn
deed het licht uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')