Niet m'n beste staaltje van fotografie, maar er is wat op zichtbaar
![]()
Eerst het gevalletje oude afvoer die een renovatie krijgt om de droger en wasmachine te gaan voorzien. Het probleem... een veels te kort metalen pijpje in de grond.
![]()
En hier de oplossing... een metalen mofje, die ik daarna aan de buitenkant heb dicht gesmeerd.
![]()
En dit is het eindresultaat, inclusief de waterleiding die uit de badkamer moest komen.
![]()
En dit is de de halkast waar nu mijn wasmachine en droger staan:
![]()
Goed, dan nu de badkamer... eerst natuurlijk wat spulletjes aangeschaft.
![]()
De wand- en vloertegels, het lijm en voegsel:
![]()
En het pièce de resistance:
190x90 wiehiew!!![]()
But first things first... de sleuven waar de leidingen in moesten gaan verdwijnen. Helaas wist niemand of er nu isolatie om heen moest (of te vertellen waarom dat moest) en aangezien het me wel goed uit kwam, heb ik het lekker niet gedaan
![]()
De sleuven heb ik gemaakt met een haakse slijper en een diamantschijfje... ik moest door een laag tegels heen die in cement gemetseld waren. Lekker gevaarlijk met zo'n ding, maar ik heb al m'n vingertjes nog
![]()
Het resultaat:
De sleuven richting badkraan:
![]()
En de sleuven richting badmeubel (links):
![]()
Met goudband vervolgens alles weer dichtgesmeerd (grote fout... nooit doen als je de badkraan nog niet geplaatst hebt en de beugel blijkt achteraf er scheef in te zitten
![]()
)
![]()
Zoals je op onderstaande foto ziet, was eerst m'n badkamer tot de helft betegeld, dus ik had een diepteverschil te overbruggen. Goede zaak dat net de waterbestendige gipsplaten in de aanbieding waren en ik met twee platen op elkaar precies de juiste hoogte had bereikt.... slagpluggen erin hengsten: klaar!!
![]()
Vergeet niet om gaatjes voor de elektriciteitsdraden open te houden
![]()
![]()
Helaas heb ik geen gedetailleerde foto's van het plaatsen van het bad voor jullie.... het leek allemaal zo eenvoudig in theorie... Onder mijn oude douchebak bleek geen vloer te liggen (schijn logisch te zijn) en dus heb je hoogteverschil tussen de voorste en achterste pootjes en moet je gaan stellen. Eenmaal alles goed gesteld, blijkt het sifon er niet meer onder te passen, omdat die precies wèl uitkomt op het vloertje... fuckerdefuck, vloertje dus wegbikken. Vervolgens is het nu standaard dat een afvoer 50mm is, maar 40 jaar geleden was dat 40mm en zo'n verloopstuk had ik natuurlijk niet in huis en was het zondag
![]()
Believe joe mie, het is niet grappig om op zondag naar de Praxis in Zuid-Oost te gaan
Maar uiteindelijk stond hij dan toch perfekt!! (wel voor het dichtmaken een aantal emmers water er doorheen laten lopen natuurlijk):
![]()
Eerst was ik nog in de veronderstelling dat ik houten balken tegen de muur aan moest gaan schroeven, zodat het bad daarop kan steunen, maar ook dat is achterhaald. Tegenwoordig zitten er zeer handige ophangbeugels bij
Zo staat 'ie lief in het hoekje waar dus eerst m'n douchebak was (de tegels zijn natuurlijk de oude tegels):
![]()
Dus wat doe je als hij eenmaal goed staat?? Psies! Ff kijken of je er goed in gaat passen
![]()
![]()
Ik pas er in!!
Foto's van na het tegelen en voor het voegen, volgen volgende week!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."