FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Klacht Medion en ICC
Cydexdonderdag 19 juli 2007 @ 11:55
Aantal weken geleden pc gekocht van Medion. Zat 2 jaar onsite garantie op. Reperaties worden door ICC gedaan. Vier weken geleden pc stuk. Medion gebeld: conclussie was dat een monteur moest kijken. De volgende dag zou ik gebeld worden volgens Medionmeisje. Niet gebeurd, dus zelf gebeld. Toen kreeg ik antwoord van Medion dat HD stuk was. Niet op voorraad dus besteld en ong. 5 dagen levertijd.

Week later gebeld met ICC die de reparatie doet. Nog steeds geen HD. Moest diezelfde week binnen komen en ik zou gebeld worden. Niet gebeurd, zelf weer gebeld. Nog steeds niet binnen.

Klachtenbrief naar Medion en ICC gestuurd. Strekking: triest dat ik zelf steeds moet bellen om info. Vreemd dat een HD dat bij elke pc boer op de hoek kan worden gekocht, al drie weken op zich laat wachten.

Klachtenbrieven zijn al een week de deur uit. Nog niets gehoord uiteraard.

Twee vragen aan jullie:
- Wat te doen?
- Welke ervaringen hebben jullie met Medion/ICC support?
Keiichidonderdag 19 juli 2007 @ 12:02
Maar het was toch goedkoop? wat klaag je dan
Ubbernutteloosdonderdag 19 juli 2007 @ 12:02
Ik heb super ervaring met Medion, HD ook stuk na 1,5 jaar kreeg binnen 2 week een nieuwe met monteur die hem er ff ingezet had ....
HPI-Racerdonderdag 19 juli 2007 @ 12:02
Tja, had je kunnen weten...

Goedkoop is duurkoop.
Cydexdonderdag 19 juli 2007 @ 12:05
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:02 schreef HPI-Racer het volgende:
Tja, had je kunnen weten...

Goedkoop is duurkoop.
Dat is niet waar. In mijn omgeving heb ik juist meer goede dan slechte verhalen over service van Medion (en/of ICC). Vandaar mijn vraag hier.

Mijn dure Sony laptop heeft veel meer problemen gehad dan mijn (oude) Medion laptop.
Loutermandonderdag 19 juli 2007 @ 12:07
Ik heb pc van Sky met service van ICC en werkt perfect.
Dungeonmasterdonderdag 19 juli 2007 @ 12:10
Ik blijf er bij dat, ondanks de wisselende en vaak toch wel positieve reacties, Medion computers niet gunstig zijn om te kopen. Zoek de (B) componenten maar eens op op de webshop. Ze maken nog ruim 200 tot 300 euro winst op een complete (pokke) PC en ze gebruiken nu eenmaal geen high -end componenten. Blijft het draaien, heb je mazzel.
DoctorBdonderdag 19 juli 2007 @ 12:11
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:02 schreef HPI-Racer het volgende:
Tja, had je kunnen weten...

Goedkoop is duurkoop.
Frits Bom zei het al.


Of wat dat Wimpie Bosboom?
Elusivedonderdag 19 juli 2007 @ 19:08
medion is zo slecht nog niet hoor!
er zit alleen maar A merk in, moederborden en videokaarten zijn van MSI, de HD's van seagate en western digital, toch wat beter dan die yokohama troep in een dynabyte of bcc PC
Cynix ®donderdag 19 juli 2007 @ 19:20
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:55 schreef Cydex het volgende:
Aantal weken geleden pc gekocht van Medion. Zat 2 jaar onsite garantie op. Reperaties worden door ICC gedaan. Vier weken geleden pc stuk. Medion gebeld: conclussie was dat een monteur moest kijken. De volgende dag zou ik gebeld worden volgens Medionmeisje. Niet gebeurd, dus zelf gebeld. Toen kreeg ik antwoord van Medion dat HD stuk was.
Ik begrijp het niet.
Is die monteur nou bij je thuis geweest? Wie heeft vastgesteld dat het aan de HD ligt?
Cydexdonderdag 19 juli 2007 @ 21:20
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:20 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet.
Is die monteur nou bij je thuis geweest? Wie heeft vastgesteld dat het aan de HD ligt?
Formulering moet zijn: ik zou de volgende dag door de monteur worden gebeld om een afspraak te maken zodat hij de zaak kon inspecteren.

Vervolgens bel ik dus zelf en krijg te horen van ICC dat het de harddisk moet zijn (call medewerker van Medion zal dat dan wel hebben geconstateerd).
Xcaliburdonderdag 19 juli 2007 @ 23:22
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:02 schreef Ubbernutteloos het volgende:
Ik heb super ervaring met Medion, HD ook stuk na 1,5 jaar kreeg binnen 2 week een nieuwe met monteur die hem er ff ingezet had ....
Binnen 2 weken? Dat vind ik nou niet echt snel om een hdd bij jou thuis te krijgen.... Dezelfde dag, ja, dat is snel. De volgende dag, prima... als het langer duurt kan je het beter zelf doen
freak1vrijdag 20 juli 2007 @ 07:17
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:08 schreef Elusive het volgende:
medion is zo slecht nog niet hoor!
er zit alleen maar A merk in, moederborden en videokaarten zijn van MSI, de HD's van seagate en western digital, toch wat beter dan die yokohama troep in een dynabyte of bcc PC
even iets rechttrekken, medion gebruikt GEEN MSI onderdelen. gigabyte en ECS onderdelen worden gebruikt, maar nogmaals, geen MSI.

[edit]

tegenwoordig dan he. in het verleden hebben ze ooit uitgekleden OEM versies gebruikt van MSI, maar zijn daar weer vanaf gestapt
Hyperdudevrijdag 20 juli 2007 @ 07:33
Je krijgt een harddisk net zoals er in zat toen je 'm nieuw kocht.
Dus met OEM XP ed. Die liggen niet in de winkel om de hoek.
Toen die van mij na 2 jaar kaduuk ging was ik een weekend bezig om alle XP uodates/patches die in die 2 jaar waren verschenen er op te knallen.
Andyvievrijdag 20 juli 2007 @ 15:31
Ik heb lof en kritiek over Medion/ICC. Ik heb de Medion 8383XL en die hadden een ventilator op de processor die het lawaai van een straaljager had. Die is zonder commentaar door hun vervangen (gebeld, volgende dag gebeld door ICC en een week later was alles geregeld). 2e keer was mijn videokaart half dood (pc liep steeds vast), die is met hetzelfde verhaal ook binnen 1 week vervangen. Monteur heeft toen ook gelijk mijn netwerkkaart getest omdat mijn internetverbinding totaal niet goed werkte, maar daar was niks mee aan de hand (let wel, hierover had ik niks gezegd tegen de helpdesk van Medion).

Uiteindelijk gebeld met de Medion met mijn internetproblemen en pas bij de 6e keer bellen had ik een snuggere helpdeskmedewerker aan de lijn die zich bedacht dat het wel eens te maken kon hebben met dubbele MAC-adressen van netwerkkaarten die in die serie waren uitgedeeld....
Cynix ®vrijdag 20 juli 2007 @ 16:22
Nou ja, dat klinkt al met al niet heel anders dan elke andere winkelketen.

Zelf breng ik net zo lief mijn PC zelf even naar de winkel als er wat is binnen de garantietermijn, dan hoef ik ten eerste niet thuis te zitten wachten of en tot er ooit iemand komt en ten tweede zit je toch wat minder in de machteloze positie dat je maar moet wachten tot het hún schikt je een keer te helpen.
Cynix ®vrijdag 20 juli 2007 @ 16:24
Ik haal trouwens PC's en Laptops bij Mycom en alle randapparatuur bij Computerland. Meestal schappelijke prijzen en tot nu toe geen klachten.
Dungeonmastervrijdag 20 juli 2007 @ 16:25
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:24 schreef Cynix ® het volgende:
Ik haal trouwens PC's en Laptops bij Mycom en alle randapparatuur bij Computerland. Meestal schappelijke prijzen en tot nu toe geen klachten.
Mycom zijn afzetters
Cynix ®vrijdag 20 juli 2007 @ 16:33
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:25 schreef Dungeonmaster het volgende:
Mycom zijn afzetters
Dat zijn ze uiteindelijk allemaal. Als je een beetje de aanbiedinkjes pakt, valt het wel mee.
rashudovrijdag 20 juli 2007 @ 16:38
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:33 schreef Hyperdude het volgende:
Je krijgt een harddisk net zoals er in zat toen je 'm nieuw kocht.
Dus met OEM XP ed. Die liggen niet in de winkel om de hoek.
Toen die van mij na 2 jaar kaduuk ging was ik een weekend bezig om alle XP uodates/patches die in die 2 jaar waren verschenen er op te knallen.
Ja.. want op een andere harddisk kan je natuurlijk geen image zetten, alleen op de speciale medion-met-XP-harddisk die uit de medion fabriek komen met een rose strik eromheen.
Dungeonmastervrijdag 20 juli 2007 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:38 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ja.. want op een andere harddisk kan je natuurlijk geen image zetten, alleen op de speciale medion-met-XP-harddisk die uit de medion fabriek komen met een rose strik eromheen.
Nee, daar kan het ook niet op, zo'n image. Anders duurde het geen 2 weken.
Cydexvrijdag 20 juli 2007 @ 19:53
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:54 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Nee, daar kan het ook niet op, zo'n image. Anders duurde het geen 2 weken.
Het is een pc met Vista Home premium editie. Volledig dus geen OEM versie.
Elusivezaterdag 21 juli 2007 @ 17:05
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 07:17 schreef freak1 het volgende:

[..]

even iets rechttrekken, medion gebruikt GEEN MSI onderdelen. gigabyte en ECS onderdelen worden gebruikt, maar nogmaals, geen MSI.

[edit]

tegenwoordig dan he. in het verleden hebben ze ooit uitgekleden OEM versies gebruikt van MSI, maar zijn daar weer vanaf gestapt
onzin, in die van mij zit toch echt een msi mobo en vga, logo zit niet voor niks op het mobo gedrukt
en ik heb 1 van de nieuwere
mobo staat zelfs op de msi site