quote:Prachtig he die screenshots! Ik sta er echt verbaasd van hoeveel herinneringen ze oproepen (tot muziek, geluid, en de kleinste details aan toe)
Op dinsdag 12 februari 2002 02:51 schreef schwa78 het volgende:
Wat een heerlijk topic. Het ene screenshot is nog mooier dan het andere. Allemaal bekende spellen. Vaak hoor je de muziekjes er meteen bij (Jawbreaker)Ik mis Mighty Bomb Jack trouwens in het rijtje (sorry geen screen shot).
Hier is Mighty Bomb Jack:
quote:Nee, die waren nog niet eens genoemd! Kun je nagaan wat een grote hoeveelheid kwaliteitsgames er voor de C64 zijn!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:58 schreef Lamon het volgende:
Waren DigDug, Shinobi en Operation Wolf al genoemd? Vast wel.
Ook nog: Dino Eggs
Oh, en hier is die flipperkast! David's Midnight Magic
Een klassieker uit het superjaar 1983: Burning Rubber
En maar hopen dat je 3 ballen daar bovenin kreeg, zodat ze allemaal tegelijk naar beneden kwamen...
Ik speelde ook vaak een spel waar je van een bovenaanzicht een soort Rambootje zag, die allerlei soldaten en tanks moest neerschieten. Het had het woord 'warriors' in de titel, volgens mij. Maar ik kan even niet op de naam komen...
quote:die is kewl, is later toch ook een versie voor de MX2 uitgekomen toch?
Op dinsdag 12 februari 2002 03:08 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Nog eentje om het af te leren, en dan ga ik maar eens slapenEen klassieker uit het superjaar 1983: Burning Rubber
quote:Ikari Warriors misschien?
Op dinsdag 12 februari 2002 03:09 schreef Lamon het volgende:
Ik speelde ook vaak een spel waar je van een bovenaanzicht een soort Rambootje zag, die allerlei soldaten en tanks moest neerschieten. Het had het woord 'warriors' in de titel, volgens mij. Maar ik kan even niet op de naam komen...
quote:Zou best kunnen. Nooit een MSX2 gehad.
Op dinsdag 12 februari 2002 03:10 schreef GizartFRL het volgende:
die is kewl, is later toch ook een versie voor de MX2 uitgekomen toch?
quote:Yep, dat was em!
Op dinsdag 12 februari 2002 03:13 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ikari Warriors misschien?
Was ook erg leuk om met zijn tweeen te spelen.
(weet niet of ik nu AMIGA-spellen met c64-spellen door elkaar haal..'t is moeilijk herinneren)
quote:Deze mag idd niet ontbreken, zie het robotje alweer springen.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:52 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Mr. Robot mag ook niet ontbreken. Volgens mij kon je ook je eigen levels ontwerpen.
(Ik was vannacht lekker aan het posten, stopte het internet ermee dus ben ik maar naar bed gegegaan.)
Wie kent deze nog?
Echt superknap, en kijk alweer uit naar wat er dit jaar allemaal voor uit gaat komen. Ken ik het beestje weer uit de kast halen
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 13:28]
quote:Waarschijnlijk een nostalgie overload!
Op dinsdag 12 februari 2002 07:03 schreef Redman het volgende:
(Ik was vannacht lekker aan het posten, stopte het internet ermee dus ben ik maar naar bed gegegaan.)
quote:De allerbeste site hiervoor is: http://www.lemon64.com/
Op dinsdag 12 februari 2002 01:09 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Emulator kun je vinden op http://www.computerbrains.com/ccs64/
Spelletjes zijn echt overal te vinden.
Al jaren m'n favoriete C64 site.
Tip: haal zo'n site-mirror programma bij Tucows en laat deze alle .zip files van deze site binnenhalen
Heb je na een nachtje alle goede games van de C64 die er ooit gemaakt zijn ... that's how i did it.
Verder kreeg ik m'n "echte" C64 toen ik 12 jaar was (ben nu 28) en ik heb er nog 1 staan, maar spelen op de Emulator is sneller en makkelijker ....
quote:OEH!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:19 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Om de nostalgische gevoelens nog maar wat te versterken!
Lode Runner.....
Da's lang geleden!
quote:Jaaaaa, dat was mijn eerste C64 spel.
Deze was ook verslavend! (beetje matig screenshot helaas)
Je had ook nog een spel waarbij je een zwerver was, blikkies oprapen voor het statiegeld en geld vinden. Dan kon je opleidingen gaan volgen en steeds rijker worden (tot dat de straatrover of IRS je tegenkwam)
Rags to Riches
Geweldig spel!, ook Mr Robot en midnight magic erg veel gespeeld uiteraard. Mr Robot was zo cool aangezien je zelf levels kon maken.
edit: Burning rubber.. cool spel was dat.
edit: nog meer jeugdsentiment:
en hier ook veel lol mee gehad:
nog maar 's edit, dat deze nog niet langs is gekomen.. en nu ga ik zo maar 's stoppen, ik ben tegen mezelf aan 't praten en dat is vast niet goed.
(ik hoor die muziek nu...)
[Dit bericht is gewijzigd door Jan_Mulder op 12-02-2002 12:14]
quote:Ik heb het zelf volgens mij nooit gehad maar bedoel je verkeers rally?
Op dinsdag 12 februari 2002 04:25 schreef SEMTEX het volgende:
Nog niet gezien en ik kan ze ook niet vinden:
-het verkeersspel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |