(misschien is het leuk om er niet de titel van het spel onder te zetten maar je mede fokker laten raden naar de titels.)
Kom op 25 plussers laat hier eens zien hoe de echte spelletjes er vroeger uitzagen.
Dit was em dus.
en nu de screenshotjes :
Een uit de laatste glorie jaren
[img]http://homepages.tesco.net/~parsonsp/assets/images/wiz.jpg
[/img]
idem :
was ook wel leuk :
Zeer verslavend:
En de laatste en dan mogen jullie :
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 12-02-2002 00:17]
quote:Goonies, leuk spel waar ik nog heel lang over heb gedaan om het uit te spelen.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:16 schreef Webby het volgende:
Nemesis, Knightmare en Goonies!
quote:Dat spel heet volgens mij iets als: Ace of Base!(nee niet die popgroep)
Op dinsdag 12 februari 2002 00:19 schreef Redman het volgende:[..]
Goonies, leuk spel waar ik nog heel lang over heb gedaan om het uit te spelen.
Wie kent dit meesterwerk nog?
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 00:24]
Dit spelletje speelde ik heel vaak al wist ik niet wat en of de bedoeling was (Als er zowiezo al een doel was in het spelletje) maar het was toen al leuk om mensjes in je computer dingetjes te laten doen.
quote:Doel van het spel was om het mannetje in leven te houden, een pre-historische versie van een tamagochi dus.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:23 schreef Redman het volgende:
[afbeelding]Dit spelletje speelde ik heel vaak al wist ik niet wat en of de bedoeling was (Als er zowiezo al een doel was in het spelletje) maar het was toen al leuk om mensjes in je computer dingetjes te laten doen.
quote:Dan was je een keertje lekker aan het afdalen en dan donderde je de hele tijd ervan af omdat je zo freaking snel ging. Er waren toch nog meer onderdelen in dit spel?
Op dinsdag 12 februari 2002 00:22 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[afbeelding]Wie kent dit meesterwerk nog?
quote:Volgens mij "blue ace",8,1
Op dinsdag 12 februari 2002 00:22 schreef ABC-tje het volgende:[..]
Dat spel heet volgens mij iets als: Ace of Base!(nee niet die popgroep)
Heheheh Blue Max IDD
[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 12-02-2002 00:25]
quote:Niet blue max ?
Op dinsdag 12 februari 2002 00:24 schreef ChRiZz het volgende:[..]
Volgens mij "blue ace",8,1
quote:Little Computer People
Op dinsdag 12 februari 2002 00:23 schreef Redman het volgende:
[afbeelding]Dit spelletje speelde ik heel vaak al wist ik niet wat en of de bedoeling was (Als er zowiezo al een doel was in het spelletje) maar het was toen al leuk om mensjes in je computer dingetjes te laten doen.
quote:hebben die Jappanners dus mooi van de makers van dat spelletje gejat. Sue the motherf****.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:24 schreef gelly het volgende:[..]
Doel van het spel was om het mannetje in leven te houden, een pre-historische versie van een tamagochi dus.
Idd Blue Max
quote:Olympic skier, ja tuurlijk ken ik die nog.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:22 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[afbeelding]Wie kent dit meesterwerk nog?
Heb verder geen screenshots, maar ken nog wel wat titels:
Fort Apocalyps
Jaw Breaker
Mission Impossible
Donky Kong
Galaxy
Zomer en Wintergames
etc etc
quote:Ja dat was hem Blue Max
Op dinsdag 12 februari 2002 00:25 schreef gelly het volgende:[..]
Niet blue max ?
Ace of Base was een andere, eigenlijk nog leuker maar leek er veel op.
quote:Klopt. Het eerste onderdeel was gewoon een slalom. Het tweede onderdeel was schansspringen, en het derde onderdeel was een slalom met allerlei obstakels.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:24 schreef Redman het volgende:[..]
Dan was je een keertje lekker aan het afdalen en dan donderde je de hele tijd ervan af omdat je zo freaking snel ging. Er waren toch nog meer onderdelen in dit spel?
Je kreeg voor elk onderdeel punten. Maximum in het spel was 1000. Heeft echt een tijd geduurd voor ik 1000 punten had. Maar als ik het spel nu op een emulator speel haal ik die 1000 punten zo. Het is net fietsen!
*Katakis (later Denaris, enorm vette soundtrack remix op http://artists.mp3s.com/artists/24/chris_hlsbeck.html)
*Delta
*Commandos
*Beachhead
*H.E.R.O
*Turrican
*Last ninja
*teveeeell
* ChRiZz gaat C64 emulator opstarten originele c64 staat nog bij mijn ouders met 1541 en XXXXX floppen ,ingeknipt hehehe
quote:Dat inknippen dat herrinner ik me ook nog wel, daar bleek je achteraf zo'n makkelijk apparaatje voor te hebben kwam ik achter toen ik er al een zooi had verknipt.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:30 schreef ChRiZz het volgende:* ChRiZz gaat C64 emulator opstarten originele c64 staat nog bij mijn ouders met 1541 en XXXXX floppen ,ingeknipt hehehe
quote:Echt lache die verkopers NEE is slecht voor drive.. helaas had commodore info (magazine) het tegendeel al bewezen.. damn vond laatst nog zo'n blad 10*5.25 floppen waren ¤45
Op dinsdag 12 februari 2002 00:32 schreef Redman het volgende:[..]
Dat inknippen dat herrinner ik me ook nog wel, daar bleek je achteraf zo'n makkelijk apparaatje voor te hebben kwam ik achter toen ik er al een zooi had verknipt.
Hhehe herinner mij ineens GEOS ,wij hadden zelfs een C64 muis
[Dit bericht is gewijzigd door ChRiZz op 12-02-2002 00:37]
Dit spel was echt ONTZETTEND moeilijk. Heeft iemand het ooit (uit)gespeeld?
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 00:45]
quote:Fantastisch he die ouwe prijzen?
Op dinsdag 12 februari 2002 00:36 schreef ChRiZz het volgende:[..]
damn vond laatst nog zo'n blad 10*5.25 floppen waren ¤45
quote:Nee, ik kon maar niet bergijpen waar dat rooie kruisje nou naartoe moest.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:37 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[afbeelding]Dit spel was echt ONTZETTEND moeilijk. Heeft iemand het ooit (uit)gespeeld?
quote:Ik kocht ze altijd per 100 in en dan verkocht ik ze voor vette winst op de maandelijkse beurs.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:36 schreef ChRiZz het volgende:[..]
Echt lache die verkopers NEE is slecht voor drive.. helaas had commodore info (magazine) het tegendeel al bewezen.. damn vond laatst nog zo'n blad 10*5.25 floppen waren ¤45
(Moest dan wel uitkijken voor het dikke duo en de gestapo dienst, want die hielden er niet van als andere mensen ook spulletjes verkochten).
quote:Even een betere link vinden dus
Op dinsdag 12 februari 2002 00:39 schreef Redman het volgende:[..]
Nee, ik kon maar niet bergijpen waar dat rooie kruisje nou naartoe moest.
edit: Ok, deze doet het wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 00:46]
quote:Dikke Duo?? Dynamic Duo, toevallig?? Of bedoel je die dikke van Courbois Software hehehe
Op dinsdag 12 februari 2002 00:41 schreef Redman het volgende:[..]
Ik kocht ze altijd per 100 in en dan verkocht ik ze voor vette winst op de maandelijkse beurs.
(Moest dan wel uitkijken voor het dikke duo en de gestapo dienst, want die hielden er niet van als andere mensen ook spulletjes verkochten).
quote:Courbois idd, niet het dynamic duo dat waren wel kewle duitsers, kreeg ik altijd veel software van.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:43 schreef ChRiZz het volgende:[..]
Dikke Duo?? Dynamic Duo, toevallig?? Of bedoel je die dikke van Courbois Software hehehe
Vooral de echt ouden
Zelf speelde ik heel vaak Airborne Ranger, Ultima V (en daar begon m'n Fantasy verslaving), Pirates! (zoek ik nog steeds als PC versie), Countdown to Doomsday, Hunt for Red Octobre en alle goede simulators en die Tamagochie variant.
En Blue Max natuurlijk. geen screenshots maar nog wel een C64 met botergeile joystick
Geen idee hoe het heet maar ik zou 't uit nostalgische redenen nog wel 's willen spelen.
het vooraanzicht waren 3 bomen ofzo waar je met een aap tussendoor kon slingeren.
Ook erg cool was het spel met de knikkers waarbij je moest kiezen in welke rij je een knikker wilde laten vallen. Het zou ook heel goed kunnen dat het cijfers waren die je moest laten vallen ofzo.. ik weet 't allemaal niet meer zo precies.
edit: Airborne ranger was cool!!!
Kwam er jaren later achter dat je met 9 een first aid kit kon gebruiken.
quote:Jungle Hunt!! Geweldig spel!
Op dinsdag 12 februari 2002 00:47 schreef Jan_Mulder het volgende:
Ok het allereerste spel wat ik ooit heb gespeeld op de c64 ( ik geloof ergens in 1981,1982 (was toen 3 of 4) was een spelletje waar je met een aap kokosnoten uit een boom moest halen ofzo.. je moest dan van boom tot boom slingeren.
Hmmm... wel een geweldig spel, maar niet het spel dat je bedoelt denk ik...
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 00:51]
quote:Ja ik ook.. op een gegeven moment kregen we tour de france ofzo.. moest je gewoon constant met je joystick heen en weer rammen.. toen ging 't vrij snel.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:28 schreef Redman het volgende:
En hier heb ik er heel wat van gesloopt :
quote:Was een soort Pittfall toch?
Op dinsdag 12 februari 2002 00:50 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Jungle Hunt!! Geweldig spel!
[afbeelding]Hmmm... wel een geweldig spel, maar niet het spel dat je bedoelt denk ik...
ik had het origineel gekregen, met zo'n mooie flap die over je toetsenboord kon, stond precies op welke toets wat deed snel pauze, juiste toets opzoeken en gaaaaan
quote:Nee helaas.. hoewel die ook cool was.. net iets later de krokodillen ofzo.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:50 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Jungle Hunt!! Geweldig spel!
Wat ik bedoel is echt antiek, daarom zei ik er ook bij dat je met het vooraanzicht 3 bomen had.. omdat ik wist dat iemand met jungle hunt zou komen alleen wist ik de naam niet. Het was volgens mij compleet ASCII georienteerd.
quote:Pittfall I = II & Boulderdash.
Was een soort Pittfall toch?
Herinner me er steeds meer
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 00:55]
En we hadden een heel cool 'spel' waar je ascii naakte mensen kon maken (hihih) die mochten we niet hebben omdat m'n moeder dat maar dom vondt maar we hadden 'm stiekem gekopieerd.
edit: Snoopy was ook wel tof.. ik hoor die geluidjes nu nog. Wat ook cool was was zo'n twee-speler spel waar je allebei een cowboy was en dan moest je elkaar kapotschieten.
quote:Deze Jan?
Op dinsdag 12 februari 2002 00:52 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Nee helaas.. hoewel die ook cool was.. net iets later de krokodillen ofzo.
Wat ik bedoel is echt antiek, daarom zei ik er ook bij dat je met het vooraanzicht 3 bomen had.. omdat ik wist dat iemand met jungle hunt zou komen alleen wist ik de naam niet. Het was volgens mij compleet ASCII georienteerd.
quote:Jaaaaaaaaaaaaa Decathlon van Activision!!
Op dinsdag 12 februari 2002 00:54 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Dit was ook een aardig spel voor de joystick.
quote:Snoopy was inderdaad geweldig! Was ik al helemaal weer vergeten.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:54 schreef Jan_Mulder het volgende:edit: Snoopy was ook wel tof.. ik hoor die geluidjes nu nog.
Edit: Ik kan me nu ook opeens weer die geluidjes voor de geest halen. Boeiend toch dat menselijk geheugen!
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 01:01]
quote:Ik hoor het getik nog op het burootje. 's vaonds laat was dat een beetje veel herrie dus deed ik de joystick maar tussen mijn knieen. En toen maar heen en weer rammen. Is later nog goed van pas gekomen.
quote:
Ook erg cool was defender of the crown en die ninja serie.
quote:Nee helaas.. ziet er ook veel te modern uit voor wat ik bedoel. Ik zal 't proberen te omschrijven.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:57 schreef Redman het volgende:[..]
Deze Jan?
Je had een statische achtergrond van 1 scherm.. daar gebeurde het hele spel. Nu heb je op die achtergrond 3 bomen waar kokosnoten in hingen.. die zagen er uit als 0 eigelijk gewoon volgens mij. Dan was je een aap die van boom tot boom kon slingeren om die kokosnoten te pakken. Ik geloof dat die bomen ook "op" konden raken ofzo.. Als je niet snel genoeg was viel zo'n kokosnoot geloof ik.
Tja ik weet 't niet meer zo precies zoals ik al zei was ik een jaar of 4 a 5. Het spel moet uit 1981/1982 komen, tegelijk met de eerste c64'ers.
Waar kan ik eigelijk spelletjes en emulators vinden?
quote:Snif,
Op dinsdag 12 februari 2002 00:59 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Snoopy was inderdaad geweldig! Was ik al helemaal weer vergeten.
quote:LOL, ja inderdaad, duuujw.. wjuuud. Verbazingwekkend eigelijk dat ik dat spel zoveel heb gespeeld.. ik kwam eigelijk helemaal niet ver, maar zo'n 5a6 schermen.
Op dinsdag 12 februari 2002 00:59 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Snoopy was inderdaad geweldig! Was ik al helemaal weer vergeten.
Edit: Ik kan me nu ook opeens weer die geluidjes voor de geest halen. Boeiend toch dat menselijk geheugen!
Edit: bruce lee was volgens mij ook c64.. ook erg leuk hoewel ik maar tot 1 niveau beneden de grond kwam altijd.
[Dit bericht is gewijzigd door Jan_Mulder op 12-02-2002 01:05]
quote:Heerlijk traag!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:02 schreef Redman het volgende:[..]
Snif,
Wat was dat toch een lekker traag spel.
En deze dan?
quote:Hey Taxi.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:04 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Heerlijk traag!
En deze dan?
Dat stemmetje, heerlijk.
quote:Zwaar geniaal spel dat Bruce Lee! Bij mij liep ie helaas alleen altijd vast vlak voor het einde.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:03 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Edit: bruce lee was volgens mij ook c64.. ook erg leuk hoewel ik maar tot 1 niveau beneden de grond kwam altijd.
quote:Decathlon,fantastisch spel maar na het slopen van 5 Arcade joysticks was dat spel bij mij thuis zwaar verboden om te spelen
quote:hehheeh zie PAGE 1 van dit topic
Op dinsdag 12 februari 2002 01:06 schreef Koos Voos het volgende:
kennen jullie vast nog wel die diskette knipper om floppy's dubbelzijdig te maken...gheghe
Remember Ugh op dat fietsje ?
quote:Emulator kun je vinden op http://www.computerbrains.com/ccs64/
Op dinsdag 12 februari 2002 01:02 schreef Jan_Mulder het volgende:Waar kan ik eigelijk spelletjes en emulators vinden?
Spelletjes zijn echt overal te vinden.
quote:diskette knipper? Schaar zal je bedoelen!.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:06 schreef Koos Voos het volgende:
kennen jullie vast nog wel die diskette knipper om floppy's dubbelzijdig te maken...gheghe
quote:Dat was nog altijd beter dan met een hete pook een gat in je 720K floppies te branden om ze HD te maken.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:10 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
diskette knipper? Schaar zal je bedoelen!.
.. deze heb ik nog in de schuur staan..
(met cassette deck)
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 12-02-2002 01:15]
quote:Dat was niet deze Ugh! he? Ik weet welke je bedoelt, maar ik kan geen plaatje vinden.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:09 schreef ChRiZz het volgende:[..]
quote:Dat was niet deze Ugh! he? Ik weet welke je bedoelt, maar ik kan geen plaatje vinden.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:09 schreef ChRiZz het volgende:[..]
quote:* Redman ruikt, ziet, speelt, hoort etc het weer helemaal voor zich.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:07 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Zwaar geniaal spel dat Bruce Lee! Bij mij liep ie helaas alleen altijd vast vlak voor het einde.
ff een zakdoekje pakken want het wordt me allemaal teveel nu.
quote:Die had toch ook een eigen strip die gozer op die fiets? Moest ie zijn vriendinnetje redden (beproefd concept).
Op dinsdag 12 februari 2002 01:14 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Dat was niet deze Ugh! he? Ik weet welke je bedoelt, maar ik kan geen plaatje vinden.
* Redman gaat ff screenshots zoeken.
quote:Ja die was ook cool!.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:15 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Dat was niet deze Ugh! he? Ik weet welke je bedoelt, maar ik kan geen plaatje vinden.
Ik ben er overigens nooit achter gekomen hoe de goonies nu eigelijk werkte.. je had opeens andere levels.. dan weer een boot dan weer dat huis en dan weer ondergronds. Echt nooit iets van begrepen. Opzich vond ik dat ondergrondse level met die lava wel cool.
quote:Die begon toch in dat huis? Ik ben er zelfs nooit in geslaagd om dat huis uit te komen volgens mij!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:17 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Ik ben er overigens nooit achter gekomen hoe de goonies nu eigelijk werkte.. je had opeens andere levels.. dan weer een boot dan weer dat huis en dan weer ondergronds. Echt nooit iets van begrepen. Opzich vond ik dat ondergrondse level met die lava wel cool.
Titel please.
Ik bedenk me opeens een platformspel waarbij je sleutels moest verzamelen.. beetje vage omschrijving misschien maar ik ben ook een screenshot aan 't zoeken.
Volgens mij was ants ook zo'n cool c64 spel... of is dat al PC
quote:Lode runner. :0
Op dinsdag 12 februari 2002 01:19 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Om de nostalgische gevoelens nog maar wat te versterken!
quote:Loderunner
quote:Je kon het spel het beste met zijn 2-en spelen. waren vooral puzzel levels met schakelaartjes enzo. Je kon dacht ik ook van figuur wisselen tussen door om zo verder te komen in het spel.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:20 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Die begon toch in dat huis? Ik ben er zelfs nooit in geslaagd om dat huis uit te komen volgens mij!
En hoe heet dat spel nou dat je van de zijkant kijkt en waarbij je een militair was. het 1e level eindigde bij een hek waar je dan overheen klom.
quote:Zeker als je je tape met turboloader weer eens kwijt was!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:22 schreef gelly het volgende:
Helemaal nostalgisch was het natuurlijk om de koppen van je datarecorder iedere keer bij te moeten stellen, en de laadtijd van een kwartier
quote:Dit was makkelijk je moest volgens mij met die olifant rond lopen om ze te zorgen dat de mensen niet in het water vielen.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:23 schreef Jan_Mulder het volgende:
Zie opeens een spel waar ik ook nooit iets van gesnapt heb, moest je met een olifant op een ijsschots iets doen.. beetje vaag allemaal:
[afbeelding]En hoe heet dat spel nou dat je van de zijkant kijkt en waarbij je een militair was. het 1e level eindigde bij een hek waar je dan overheen klom.
quote:Mission Impossible!! Briljant!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:24 schreef Redman het volgende:
Geen commentaar, wat een verslavend spel was dit:
deze mag toch ook niet ontbreken lijkt me:
[Dit bericht is gewijzigd door Jan_Mulder op 12-02-2002 01:27]
quote:Spy vs Spy! Hoe goed kan een spel zijn?
Op dinsdag 12 februari 2002 01:24 schreef gelly het volgende:
Kent iemand het spel Spy vs Spy nog ? Dan moest je op een eiland allerlei boobytraps zetten om de andere in de val te lokken
Dit is deel 2, op het eiland.
quote:Vergeet de Speeddos (ofzo) niet die je dmv de F-toetsen kon snelbedienen zodat je niet iedere keer LO 1,8 ofzo in hoefde te typen.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:26 schreef Koos Voos het volgende:
en met die power cartridge kon je je spel halverwege saven en later gewoon verder spelen..oei..dat was high tech
quote:De sprites bewerken was toch wel wat heftiger vond ik
en met die power cartridge kon je je spel halverwege saven en later gewoon verder spelen..oei..dat was high tech
quote:Zo high tech was ik niet. Ik moest helaas wel gewoon opnieuw beginnen.
quote:dat soort dingen hadden wij helemaal niet.. altijd lang wachten en nooit vals spelen dus.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:28 schreef gelly het volgende:[..]
De sprites bewerken was toch wel wat heftiger vond ik
Hoewel we geloof ik wel van die rode boekjes hadden waar cheats in stonden ofzo.
nog maar eentje die ik veel gespeeld heb:
castle of doom!
quote:Ah! Poke 187,73
Op dinsdag 12 februari 2002 01:30 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Hoewel we geloof ik wel van die rode boekjes hadden waar cheats in stonden ofzo.
quote:Hahah ja inderdaad.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:31 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ah! Poke 187,73
Nog maar eentje.. congo bongo!
en nog maar een.. Cosmic tunnels
[Dit bericht is gewijzigd door Jan_Mulder op 12-02-2002 01:34]
quote:Snif, ik hoor weer het muziekje.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:32 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Hahah ja inderdaad.
Nog maar eentje.. congo bongo!
[afbeelding]
Iemand deze nog gespeeld?
quote:Ja die was ik net aan het zoeken. Dat mannetje met dat pistooltje, ben zijn naam ff kwijt maar was idd een koele game.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:34 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Wat een feest der herkenning in dit topic!Iemand deze nog gespeeld?
quote:Ja!, die bedoelde ik eigelijk met castle of doom ;-)
hoewel die titel me ook erg bekend voorkomt.
quote:Shamus!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:35 schreef Redman het volgende:[..]
Ja die was ik net aan het zoeken. Dat mannetje met dat pistooltje, ben zijn naam ff kwijt maar was idd een koele game.
En ik dacht net aan The House of Usher:
quote:zekers ook veel gespeeld,wat kon dat mannetje razendsnel rennen.
quote:Ja, SHAMUS, wat was ik daar verslaafd aan.
quote:Aha, Green beret en Grogs revenge <-- Die was die met dat mannetje op die fiets.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:38 schreef Jan_Mulder het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Jaah! Daar is onze vriend Ugh! Dit roept toch een hoop herinneringen op zeg!
Edit: Oja! Grog was het inderdaad!
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 01:41]
quote:*zucht* Green Beret, hoe lang heb ik dat wel niet gespeeld...
[afbeelding]
Rete koel spel was dit ook wederom.
Het lijkt nu wel of er in die goeie ouwe tijd alleen maar goede spelen gemaakt werden.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 01:21 schreef Redman het volgende:
Wie herrinert zich nog dat motor spelletje wat je van de zijkant zag en dan moest je zo snel mogelijk naar het einde rijden over het parkoer en dan kon je over vrachtwagens enzo. Ben ff de titel kwijt maar tijdens dat spelletje heb ik heel wat ruzie met mijn broer gemaakt. Je kon het namelijk ook splitscreen spelen.Titel please.
quote:Toen werden spellen nog door 1 persoon geschreven
Op dinsdag 12 februari 2002 01:43 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Eerst deze 2 nog even tussendoor:
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hulde voor Jan.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:44 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
[afbeelding]
deze? Kickstart is dit dus.
en
quote:Ja!, burger time.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:47 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Nog maar eens een klassieker!
nog maar eentje voor het slapen gaan:
quote:Jesus, jij weet ook iedere keer weer tranen te trekken he. Iets met hamburger was het. en weer een leuk spel.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:47 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Nog maar eens een klassieker!
quote:Neptune's Daughters! Mooi spel!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:48 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
nog maar eentje voor het slapen gaan:
[afbeelding]
quote:altijd tekort aan zuurstof en die irritante octopussen ook altijd
Op dinsdag 12 februari 2002 01:49 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Neptune's Daughters! Mooi spel!
quote:Dit is echt zwaar nostalgisch he?
Op dinsdag 12 februari 2002 01:49 schreef Redman het volgende:[..]
Jesus, jij weet ook iedere keer weer tranen te trekken he.
Je had ook zo'n spelletje dan moest je naar de kroeg en de winkel en dan kon je over het kerkhof lopen en op straat en dan kwam je allemaal rare types tegen. (/me wordt een beetje vaag)
quote:good old papperboy
Op dinsdag 12 februari 2002 01:50 schreef Jan_Mulder het volgende:
[afbeelding]
hadden we deze al gehad?
quote:Nee! Paperboy!! Fantastisch! Zeer verslavend!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:50 schreef Jan_Mulder het volgende:
[afbeelding]
hadden we deze al gehad?
quote:spel bestond toch uit drie onderdelen waaronder schansspringen?
Op dinsdag 12 februari 2002 01:54 schreef Jan_Mulder het volgende:
[afbeelding]Deze heb ik ook zeer vaak gespeeld.
quote:He, die ken ik helemaal niet!
Op dinsdag 12 februari 2002 01:54 schreef Redman het volgende:
Een van mijn Ultimate klassiekers:
Let op de naam van degene die de muziek maakte: Ron Hubbard de master van de muziek op de c64.
* Redman vraagt zich af of er nog van die oude c64 muziekjes van bv ron hubbard te dll-en zijn ergens.
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 12-02-2002 01:58]
quote:Ja, die zijn nog wel te vinden. Heb ik wel eens gezien.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:57 schreef Redman het volgende:
* Redman vraagt zich af of er nog van die oude c64 muziekjes van bv ron hubbard te dll-en zijn ergens.
En deze?
quote:niet? die was erg tof.. balloon ofzoiets.
Op dinsdag 12 februari 2002 01:56 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
He, die ken ik helemaal niet!
Daar hadden we via dat rode boekje een cheat voor dat je schild niet op kon
quote:Moonpatrol !
Op dinsdag 12 februari 2002 01:58 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ja, die zijn nog wel te vinden. Heb ik wel eens gezien.
En deze?
quote:Moonbuggy?
Op dinsdag 12 februari 2002 01:58 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ja, die zijn nog wel te vinden. Heb ik wel eens gezien.
En deze?
ik is ff een jointje roken, brb
quote:Zeppelin
Op dinsdag 12 februari 2002 01:56 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
He, die ken ik helemaal niet!
quote:Dat was toen toch zo'n prijsvraag ?
Op dinsdag 12 februari 2002 01:59 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Was er ooit niet eens een Nederlandstalig adventure waar je o.a naar de Vroom en Dreesman moest? Hoe heette dat ook alweer??
quote:Klopt inderdaad!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:01 schreef gelly het volgende:[..]
Dat was toen toch zo'n prijsvraag ?
Saxxon?
[Dit bericht is gewijzigd door Redman op 12-02-2002 02:05]
quote:Saxon ! ohw het heet Zaxxon zie ik.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:03 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Nog maar een klassieke shooter
quote:oerm?
Op dinsdag 12 februari 2002 02:03 schreef Redman het volgende:
Dit was een voorloper of verolg van de prehistorische fietser :
quote:DAT was echt een SUPER-spel!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:03 schreef Redman het volgende:
Dit was een voorloper of verolg van de prehistorische fietser :
Saxxon?
Inderdaad, Zaxxon. En deze dan?
quote:ja zoiets, deze heet BC quest for tires.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:05 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
oerm?
Die Oerm had toch ook een stripje?
quote:Monty mole en dan een van de laaste dus zal wel Aufwiedersehen monty zijn, met al die leuke europes muziekjes in alle levels waar je helemaal knetter van werd.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:06 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
DAT was echt een SUPER-spel!
Inderdaad, Zaxxon. En deze dan?
quote:WAT EEN GAAF TOPIC DIT! De meeste games herinner ik me nog goed zoals ook deze. Topic begon met een image van een commodore 64 maar vergeet de zxspectrum ook niet he?
Op dinsdag 12 februari 2002 02:03 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Nog maar een klassieke shooter
GLG
quote:Het is idd monty mole ! Alleen in mijn herinnering was het grafisch een stuk beter, misschien omdat ik het op de MSX speelde.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:08 schreef Redman het volgende:[..]
Monty mole en dan een van de laaste dus zal wel Aufwiedersehen monty zijn, met al die leuke europes muziekjes in alle levels waar je helemaal knetter van werd.
Ook weer een van mijn favorieten.
quote:Dit spel was een enorme hype weet ik nog..
Op dinsdag 12 februari 2002 02:09 schreef Redman het volgende:
En hier is ie dan de moeder van alle strategische games:
quote:Met alle respect maar in onze ogen (De stoere c64 jongens) telde spectrum users niet echt mee.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
WAT EEN GAAF TOPIC DIT! De meeste games herinner ik me nog goed zoals ook deze. Topic begon met een image van een commodore 64 maar vergeet de zxspectrum ook niet he?
GLG
quote:hehe... in mijn herinnering was het grafisch ook een stuk beter, en ik weet toch zeker dat ik deze versie gespeeld heb!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:09 schreef gelly het volgende:[..]
Het is idd monty mole ! Alleen in mijn herinnering was het grafisch een stuk beter, misschien omdat ik het op de MSX speelde.
quote:Ghostbusters ! Ik weet nog dat er in de Eppo namen met codes stonden voor extra geld
Op dinsdag 12 februari 2002 02:10 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Dit spel mag natuurlijk ook niet ontbreken! Wat heb ik dat vaak gespeeld!
vergeet deze niet, hier heb ik hele middagen aan besteed om elke weer tot de conclusie te komen dat het toch wel moeilijk was zo'n flipperkast bouwen.
quote:Ja, en dan meteen de duustre auto kopen en volhangen met alle duurste spullen die er waren.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:11 schreef gelly het volgende:[..]
Ghostbusters ! Ik weet nog dat er in de Eppo namen met codes stonden voor extra geld
weer zo'n lekker irritant spelletje.
quote:Inderdaad! Hardstikke moeilijk om zo'n ding in elkaar te zetten. Ik heb het ook geprobeerd
Op dinsdag 12 februari 2002 02:13 schreef Redman het volgende:
vergeet deze niet, hier heb ik hele middagen aan besteed om elke weer tot de conclusie te komen dat het toch wel moeilijk was zo'n flipperkast bouwen.
Hoe heette de kast ook al weer die hierop gebaseerd is? Midnight Magic?
quote:Jawbreaker?? Dat is weer een hele oude!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:14 schreef Redman het volgende:
ik ga gewoon door:weer zo'n lekker irritant spelletje.
quote:hmm... Hobbyscoop ofzo??
Op dinsdag 12 februari 2002 02:15 schreef gelly het volgende:
Hoe heette trouwens het radio programma waar ze complete programma's uitzonden, die je dan op kon nemen op casette en dan kon laden op je comp ?
quote:Het klinkt wel bekend ja ... Volgens mij bestaat het programma vandaag de dag nog.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:17 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
hmm... Hobbyscoop ofzo??
quote:giana sisters
Op dinsdag 12 februari 2002 02:24 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Dat deze nog niet genoemd is! Geniaal spel & muziek!
quote:dat was ongeveer wel het meest slappe voetbalspel wat ik ooit op een computer heb gespeelt.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:31 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Deze heb ik ook heel vaak gespeeld, ook al kon je maar op 3 of 4 manieren scoren!
[Dit bericht is gewijzigd door SpankSpankeronie op 12-02-2002 02:36]
quote:Klopt! Maar het was op dat moment het enige.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:33 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
dat was ongeveer wel het meest slappe voetbalspel wat ik ooit op een computer heb gespeelt
Die mannetjes waren ook niet vooruit te branden.
quote:Microprose Soccer? Was een heel cool spel!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:33 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
Je had later wel zo'n voetbalspel waar je het WK kon naspelen op de C64 en ook nog een indoorversie
Boulderdash, Manic Miner en Rick Dangerous waren mijn favorieten.
quote:Jaaa! Alledrie geweldige spellen!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:40 schreef Lamon het volgende:
Ook even een duit in het zakje doen:Boulderdash, Manic Miner en Rick Dangerous waren mijn favorieten.
quote:idd Microsoccer
Op dinsdag 12 februari 2002 02:37 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Microprose Soccer? Was een heel cool spel!
Ik mis Mighty Bomb Jack trouwens in het rijtje (sorry geen screen shot).
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 02:56]
quote:Prachtig he die screenshots! Ik sta er echt verbaasd van hoeveel herinneringen ze oproepen (tot muziek, geluid, en de kleinste details aan toe)
Op dinsdag 12 februari 2002 02:51 schreef schwa78 het volgende:
Wat een heerlijk topic. Het ene screenshot is nog mooier dan het andere. Allemaal bekende spellen. Vaak hoor je de muziekjes er meteen bij (Jawbreaker)Ik mis Mighty Bomb Jack trouwens in het rijtje (sorry geen screen shot).
Hier is Mighty Bomb Jack:
quote:Nee, die waren nog niet eens genoemd! Kun je nagaan wat een grote hoeveelheid kwaliteitsgames er voor de C64 zijn!
Op dinsdag 12 februari 2002 02:58 schreef Lamon het volgende:
Waren DigDug, Shinobi en Operation Wolf al genoemd? Vast wel.
Ook nog: Dino Eggs
Oh, en hier is die flipperkast! David's Midnight Magic
Een klassieker uit het superjaar 1983: Burning Rubber
En maar hopen dat je 3 ballen daar bovenin kreeg, zodat ze allemaal tegelijk naar beneden kwamen...
Ik speelde ook vaak een spel waar je van een bovenaanzicht een soort Rambootje zag, die allerlei soldaten en tanks moest neerschieten. Het had het woord 'warriors' in de titel, volgens mij. Maar ik kan even niet op de naam komen...
quote:die is kewl, is later toch ook een versie voor de MX2 uitgekomen toch?
Op dinsdag 12 februari 2002 03:08 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Nog eentje om het af te leren, en dan ga ik maar eens slapenEen klassieker uit het superjaar 1983: Burning Rubber
quote:Ikari Warriors misschien?
Op dinsdag 12 februari 2002 03:09 schreef Lamon het volgende:
Ik speelde ook vaak een spel waar je van een bovenaanzicht een soort Rambootje zag, die allerlei soldaten en tanks moest neerschieten. Het had het woord 'warriors' in de titel, volgens mij. Maar ik kan even niet op de naam komen...
quote:Zou best kunnen. Nooit een MSX2 gehad.
Op dinsdag 12 februari 2002 03:10 schreef GizartFRL het volgende:
die is kewl, is later toch ook een versie voor de MX2 uitgekomen toch?
quote:Yep, dat was em!
Op dinsdag 12 februari 2002 03:13 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ikari Warriors misschien?
Was ook erg leuk om met zijn tweeen te spelen.
(weet niet of ik nu AMIGA-spellen met c64-spellen door elkaar haal..'t is moeilijk herinneren)
quote:Deze mag idd niet ontbreken, zie het robotje alweer springen.
Op dinsdag 12 februari 2002 02:52 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
Mr. Robot mag ook niet ontbreken. Volgens mij kon je ook je eigen levels ontwerpen.
(Ik was vannacht lekker aan het posten, stopte het internet ermee dus ben ik maar naar bed gegegaan.)
Wie kent deze nog?
Echt superknap, en kijk alweer uit naar wat er dit jaar allemaal voor uit gaat komen. Ken ik het beestje weer uit de kast halen
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 13:28]
quote:Waarschijnlijk een nostalgie overload!
Op dinsdag 12 februari 2002 07:03 schreef Redman het volgende:
(Ik was vannacht lekker aan het posten, stopte het internet ermee dus ben ik maar naar bed gegegaan.)
quote:De allerbeste site hiervoor is: http://www.lemon64.com/
Op dinsdag 12 februari 2002 01:09 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Emulator kun je vinden op http://www.computerbrains.com/ccs64/
Spelletjes zijn echt overal te vinden.
Al jaren m'n favoriete C64 site.
Tip: haal zo'n site-mirror programma bij Tucows en laat deze alle .zip files van deze site binnenhalen
Heb je na een nachtje alle goede games van de C64 die er ooit gemaakt zijn ... that's how i did it.
Verder kreeg ik m'n "echte" C64 toen ik 12 jaar was (ben nu 28) en ik heb er nog 1 staan, maar spelen op de Emulator is sneller en makkelijker ....
quote:OEH!
Lode Runner.....
Da's lang geleden!
quote:Jaaaaa, dat was mijn eerste C64 spel.
Deze was ook verslavend! (beetje matig screenshot helaas)
Je had ook nog een spel waarbij je een zwerver was, blikkies oprapen voor het statiegeld en geld vinden. Dan kon je opleidingen gaan volgen en steeds rijker worden (tot dat de straatrover of IRS je tegenkwam)
Rags to Riches
Geweldig spel!, ook Mr Robot en midnight magic erg veel gespeeld uiteraard. Mr Robot was zo cool aangezien je zelf levels kon maken.
edit: Burning rubber.. cool spel was dat.
edit: nog meer jeugdsentiment:
en hier ook veel lol mee gehad:
nog maar 's edit, dat deze nog niet langs is gekomen.. en nu ga ik zo maar 's stoppen, ik ben tegen mezelf aan 't praten en dat is vast niet goed.
(ik hoor die muziek nu...)
[Dit bericht is gewijzigd door Jan_Mulder op 12-02-2002 12:14]
quote:Ik heb het zelf volgens mij nooit gehad maar bedoel je verkeers rally?
Op dinsdag 12 februari 2002 04:25 schreef SEMTEX het volgende:
Nog niet gezien en ik kan ze ook niet vinden:
-het verkeersspel
WONDERBOY!!!!
UGH Olympics
Track & Field
Ghost'n Goblins
*zoekt screeendumps*
gevonden!!:
[Dit bericht is gewijzigd door IJskast op 12-02-2002 12:53]
Last ninja2, geweldig geweldige muziek bij dit level ook (the Sewers) :
HIER DE BIJBEHORENDE MUZIEK (originele c64 SIDsound), geeft je meteen weer de kriebels... (the sewers= nummer 6!!):
http://www.c64.org/HVS/HVSids/C64Music/Gray_Matt/Last_Ninja_2.sid
Als je c64 muziek wilt spelen, kun je gewoon de SID plug in voor winamp downloaden, kun je alle muziekjes spelen:
http://www.labyrinth.net.au/~adsoft/sidamp/
Hier kan je hem downloaden, staan meteen links voor alle tienduizenden prachtige c64 muziekjes!
Hier commando:
http://www.labyrinth.net.au/~adsoft/sidamp/tunes/Commando.sid
Overlander, ook heel mooi (nr2 dan, is echt melodisch geweldig, al klinken de filters op een echte c64 beter als op een geëmuleerde SID op de pc, filters blijven lastig na te doen!!!), zoek voor de rest zelf maar naar je favoriet...
http://samhain.c64.org/~sid/HVSC/C64music//Cooksey_Mark/Overlander.sid
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 12-02-2002 13:58]
quote:Oeh! Up 'n Down! Die was ik echt helemaal vergeten. Ontzettend cool spel was dat inderdaad.
Op dinsdag 12 februari 2002 11:50 schreef Jan_Mulder het volgende:
en hier ook veel lol mee gehad:
[afbeelding]
quote:Deze Jarno? Ken hem wel, maar nooit echt gespeeld.
Op dinsdag 12 februari 2002 12:31 schreef Jarno het volgende:
Kent iemand Driller trouwens nog?
Vreselijk onheilspellend spelletje, maar daarnaast ook giga-vaag! Veel gespeeld, nooit echt begrepen.
quote:Verkeersrally? Dat is van Radarsoft toch? Ik vraag me nu af of Radarsoft ook die game heeft gemaakt waar je naar de V&D en de Dixons moet. Weet echt niemand meer die titel? Ik heb zelf geen flauw idee.
Op dinsdag 12 februari 2002 12:04 schreef Jan_Mulder het volgende:
Ik heb het zelf volgens mij nooit gehad maar bedoel je verkeers rally?
[afbeelding]
quote:Jups die!
Op dinsdag 12 februari 2002 13:30 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Deze Jarno? Ken hem wel, maar nooit echt gespeeld.
ik noem ook wat allemaal doorelkaar hoor atari c64 enzo
loderunner (die al genoemd?)
lady bug
bubble bobble
salamander
er was ook nog een liaan tarzan spel waar ik nou niet opkom heel bekend met ook heelveel delen damn
me broer was btw altijd een kei in de arcades ik was errug jaloers op hem toen hij speelde het klokkie rond met oa.
donkey-kong
galaga
mapppy (supergaaaaaaf)
flicky
die 2 boksspellen die bestonden met oa super macho man
toffe tijden... ik ben er ontiegelijk veel vergeten misschien later na een brainstorm
quote:Ja die is blijkbaar van radarsoft.. Ik kwam 'm tegen op lemon64.com Ook de engelse versie van dat spel trouwens, die screenshots leken op 2 auto's meer of minder exact op elkaar.
Op dinsdag 12 februari 2002 13:41 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Verkeersrally? Dat is van Radarsoft toch? Ik vraag me nu af of Radarsoft ook die game heeft gemaakt waar je naar de V&D en de Dixons moet. Weet echt niemand meer die titel? Ik heb zelf geen flauw idee.
Dat winkelspel heb ik overigens nooit gespeeld. Het valt me wel op bij het bekijken van die screenshots dat ontzettend veel spellen cross-platform uitgegeven zijn. Opzich wel logisch natuurlijk maar ik had d'r nooit bij stilgestaan.
quote:Radarsoft was toch van John "DRJ" Vanderaart ?
Op dinsdag 12 februari 2002 14:04 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Ja die is blijkbaar van radarsoft.. Ik kwam 'm tegen op lemon64.com Ook de engelse versie van dat spel trouwens, die screenshots leken op 2 auto's meer of minder exact op elkaar.
Dat winkelspel heb ik overigens nooit gespeeld. Het valt me wel op bij het bekijken van die screenshots dat ontzettend veel spellen cross-platform uitgegeven zijn. Opzich wel logisch natuurlijk maar ik had d'r nooit bij stilgestaan.
quote:Ja! Inderdaad! Die naam was ook al weer helemaal weggezakt. Grote schoonmaak in m'n geheugen.
Op dinsdag 12 februari 2002 14:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Radarsoft was toch van John "DRJ" Vanderaart ?
lekker mer glaasjes gooien.
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 14:10 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ja! Inderdaad! Die naam was ook al weer helemaal weggezakt. Grote schoonmaak in m'n geheugen.
Dat v&d winkelspel staat overigens niet in die lijst.
quote:Tempo Typen! Dat kon inderdaad behoorlijk frustrerend zijn! Kan iemand ook een screenshot vinden van de Topografie serie van radarsoft. Heb ik ook veel gespeeld.
Op dinsdag 12 februari 2002 14:13 schreef Redman het volgende:
Tempo tpyen, wie heeft er zich niet groen en geel aan ge ergerd.
quote:Ja klopt, nu je 't zegt.. met dat helicoptertje. Die hadden we ook in de klas om topografie te oefenen. En elke week een uur computerles met logo(?) Zo'n programmatje met een driehoekje die je kon programmeren. (onder leiding van m'n moeder
Op dinsdag 12 februari 2002 14:15 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Tempo Typen! Dat kon inderdaad behoorlijk frustrerend zijn! Kan iemand ook een screenshot vinden van de Topografie serie van radarsoft. Heb ik ook veel gespeeld.
quote:Snoopy van Radarsoft? Dat had ik nou echt nooit gedacht!
Op dinsdag 12 februari 2002 14:14 schreef Jan_Mulder het volgende:en wat blijkt.. snoopy is ook van radarsoft
radarsoft search op c64.comDat v&d winkelspel staat overigens niet in die lijst.
Nee, ik zag dat het spel met V&D er niet tussen stond. Het was indertijd een soort prijsvraag. Aan het eind van het adventure kreeg je een code of zo. En daar kon je dan een prijs mee winnen.
En nog even de eerste Spy vs. Spy
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 14:22]
quote:Turtle is dat proggie met die driehoek. FW10,RT90,FW10,RT90,FW10,RT90,FW10 en dan had je een vierkantje denk ik/
Op dinsdag 12 februari 2002 14:17 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Ja klopt, nu je 't zegt.. met dat helicoptertje. Die hadden we ook in de klas om topografie te oefenen. En elke week een uur computerles met logo(?) Zo'n programmatje met een driehoekje die je kon programmeren. (onder leiding van m'n moeder
)
Dat helicopter proggie heeft een vriend van mij toen als eerste nederlander gekraakt. Die gozer werkte bij de v&d en zat dat programma in de pauze te kraken. Zijn cracknaam was Skippy.
quote:Ja die ken ik nog wel.. ik heb 't volgens mij nog nooit gehaald.. zals straks nog 's proberen
Op dinsdag 12 februari 2002 14:18 schreef Redman het volgende:
ik zie boompjes alweer om mijn oren vliegen :
Wie kent deze nog?.. geen idee wat je moest doen maar die screenshot kwam me bekend voor:
quote:Ja, die ken ik nog wel! Moest je de hele tijd dat gebit zien schoon te houden
Op dinsdag 12 februari 2002 14:21 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
Wie kent deze nog?.. geen idee wat je moest doen maar die screenshot kwam me bekend voor:
[afbeelding]
quote:Ziet er inderdaad erg goed uit! Nooit gespeeld alleen
Op dinsdag 12 februari 2002 14:22 schreef Redman het volgende:
Dit zag er dus heel strak uit :
quote:Oh ja dat was 't.. nog zo'n leuke van commodore:
Op dinsdag 12 februari 2002 14:23 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Ja, die ken ik nog wel! Moest je de hele tijd dat gebit zien schoon te houden
Een beetje die buffels naar binnen jagen.
Hier was dus een hele serie van.
quote:Wat dacht je van het geniale concept van Sex Games?
Op dinsdag 12 februari 2002 14:26 schreef Redman het volgende:
[afbeelding]Hier was dus een hele serie van.
quote:En heette je karakter Guurt? Boertje uit de stad moet zich zien te redden in Amsterdam, toch? Kan niet op de naam komen...
Op dinsdag 12 februari 2002 14:17 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Nee, ik zag dat het spel met V&D er niet tussen stond. Het was indertijd een soort prijsvraag. Aan het eind van het adventure kreeg je een code of zo. En daar kon je dan een prijs mee winnen.
quote:Cool!
Op dinsdag 12 februari 2002 14:29 schreef Jan_Mulder het volgende:
Ja!! ik heb het spel gevonden; ape crazy:
[afbeelding]Dit is mijn allereerste spel.
quote:Het was in ieder geval wel in Amsterdam volgens mij. De rest kan ik me niet meer herinneren. Ik weet nog wel dat er een blikje cola in het spel zat. Fijn detail!
Op dinsdag 12 februari 2002 14:31 schreef Roache_ het volgende:
En heette je karakter Guurt? Boertje uit de stad moet zich zien te redden in Amsterdam, toch? Kan niet op de naam komen...
Let op de levensechte mevrouw.
quote:Om de disk drive aan te sturen neem ik aan. Kon je voor tapes niet load "..",1,1 gebruiken?
Op dinsdag 12 februari 2002 14:33 schreef Jan_Mulder het volgende:
waar slaat eigelijk die ,8,1 op als je een spel moest laden?load "blabla",8,1
en de Bruce Willis van de C64: Bazooka Bill!
[Dit bericht is gewijzigd door Vlens_de_Vos op 12-02-2002 14:39]
quote:Ja je hebt gelijk.. als ik in die emulator kijk staat de diskdrive op device 8, de tape op device 1.
Op dinsdag 12 februari 2002 14:36 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Om de disk drive aan te sturen neem ik aan. Kon je voor tapes niet load "..",1,1 gebruiken?
quote:GREENHOUSE!
Op dinsdag 12 februari 2002 14:39 schreef Redman het volgende:
Je had ook zo'n spelletje daar moest je gras maaien en dat zag je baven af. Was wel grappig, is ook ergens uit het prille begin.
volgens mij dan.. ik heb al naar een screenshot gezocht maar kon niks vinden helaas.
quote:Ojaaaa... met een snelle toets voor als mamma boven kwam...
Op dinsdag 12 februari 2002 14:36 schreef Redman het volgende:
[afbeelding]Let op de levensechte mevrouw.
quote:Jaaaaaa! Daar wil ik een screenshot van zien. Ik ga meteen zoeken!
Op dinsdag 12 februari 2002 14:39 schreef Jan_Mulder het volgende:[..]
GREENHOUSE!
volgens mij dan.. ik heb al naar een screenshot gezocht maar kon niks vinden helaas.
DEeze waren ook leuk
pogopogopogopogopogopogopogopgopogo.........
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 14:40 schreef Vlens_de_Vos het volgende:[..]
Jaaaaaa! Daar wil ik een screenshot van zien. Ik ga meteen zoeken!
en deze heb ik ook nog niet gezien:
[Dit bericht is gewijzigd door Jan_Mulder op 12-02-2002 14:44]
quote:Oeh! Park Patrol! Zwaar geniaal spel!
Op dinsdag 12 februari 2002 14:41 schreef Redman het volgende:
[afbeelding]
krijgt spontaan herinneringen bij dit topic
ik heb nog leren programmeren op een C64, wel wat anders dan met C++Builder wat ik nu doe Teeering, wat heb ik daar een zooi code zitten kloppen zeg, GW Basic een paar jaar later was er niets bij
Spelletjes waren ook gaaaf, maar kan me er niet zo heel veel meer van herinneren, de mega-laadtijden waren mij vaak teveel...
quote:Hmmm... Ik heb nog een andere lawnmower in gedachten. Eens kijken of ik die kan vinden.
Op dinsdag 12 februari 2002 14:43 schreef Jan_Mulder het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |