abonnement Unibet Coolblue
pi_51601914
Vervolg van deeltje 4.

Laatste posts:
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:09 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ga in augustus 4 maanden in Zuid Korea studeren, flink veel tijd aan voorbereiding besteed, nu alleen nog mijn visum
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:31 schreef Jaguarized het volgende:
Waaro? Seoul? Daejon? Busan?
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:40 schreef Underdoggy het volgende:
Suwon Ajou University
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Cool! Welke studie deed je hier, welke universiteit, welk jaar?

(Vergeef m'n grote berg vragen... )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51602200
Ik studeer International Business and Management aan de RUG. 3e jaars.

Viel wel makkelijk te regelen vanuit de universiteit. In Korea zitten ze te springen om westerse studenten.
pi_51602367
Nog maar een maandje en dan vertrek ik richting Zweden..

Vandaag mijn huur betaald voor mijn appartement. Na een paar mailtjes eindelijk een IBAN nummer gekregen van de verhuurder
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51602514
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:21 schreef PieterBas het volgende:
Nog maar een maandje en dan vertrek ik richting Zweden..

Vandaag mijn huur betaald voor mijn appartement. Na een paar mailtjes eindelijk een IBAN nummer gekregen van de verhuurder
In Korea woon ik gratis op de campus
Hier verhuur ik mijn kamer onder, levert weer even 1200 extra eurootjes op
pi_51602791
Hmm Korea, nooit over nagedacht eigenlijk. Kan interesant zijn.
pi_51603134
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:16 schreef Underdoggy het volgende:
Ik studeer International Business and Management aan de RUG. 3e jaars.

Viel wel makkelijk te regelen vanuit de universiteit. In Korea zitten ze te springen om westerse studenten.
Interessant. Het is dat ik al zeker weet dat ik naar China wil, maar Korea is ook wel vet. Als Hollander val je daar ook met je neus in de boter natuurlijk vanwege het hele Guus Hiddink gebeuren.

Heb je de taal al geprobeerd te leren? Schijnt ook vrij lastig te zijn, moeilijker zelfs dan Chinees, volgens sommigen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51603442
SuperHarregarre, er zijn best wat blogs te vinden op: http://www.waarbenjij.nu/index.php?page=search&strDisplay=message&intMappointX=&intMappointY=&intCountryId=41

Kijk maar of je er wat bij ziet zitten
Ik support gevallen topclubs!
pi_51604117
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:51 schreef Fetai het volgende:
SuperHarregarre, er zijn best wat blogs te vinden op: http://www.waarbenjij.nu/index.php?page=search&strDisplay=message&intMappointX=&intMappointY=&intCountryId=41

Kijk maar of je er wat bij ziet zitten
Bedankt, had nog niet aan die site gedacht. Was eigenlijk in de veronderstelling dat dat meer een reissite was.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51604498
tvp
24 augustus vertrek ik Ik merk wel met verhuizen uit m'n kamer hoeveel troep ik eigenlijk wel niet heb
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51610985
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:42 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Interessant. Het is dat ik al zeker weet dat ik naar China wil, maar Korea is ook wel vet. Als Hollander val je daar ook met je neus in de boter natuurlijk vanwege het hele Guus Hiddink gebeuren.

Heb je de taal al geprobeerd te leren? Schijnt ook vrij lastig te zijn, moeilijker zelfs dan Chinees, volgens sommigen.
De taal is enorm simpel. Wel rare tekens maar verder een normale taal. Stukken simpeler dan Chinees. Ik heb me er nog niet in verdiept, ga daar ook niet Koreaans voor beginners volgen aangezien je het dan alsnog niet leert en je wel veel tijd kost.
pi_51611978
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:22 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De taal is enorm simpel. Wel rare tekens maar verder een normale taal. Stukken simpeler dan Chinees. Ik heb me er nog niet in verdiept, ga daar ook niet Koreaans voor beginners volgen aangezien je het dan alsnog niet leert en je wel veel tijd kost.
Hmm, oké. Tja, hangt er ook een beetje vanaf natuurlijk. Ik wil het liefst wel de taal kunnen spreken...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:51:57 #12
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_51612033
Weet iemand een leuk fysiotherapie stage adres in een engelstalig land?
Voor volgend jaar :|

Beetje blijven zitten dit jaar, maar ga nu extra sterk de stage in.
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_51614015
27 Augustus vlieg ik naar Canada. Alles is geregeld behalve mijn reisverzekering die ik een dezer dagen af ga sluiten. Voor 4 maanden studeren in Kelowna!

Ik had opzich vrij veel keuze qua landen in Europa maar wilde graag daarbuiten. Hield je Noord-Amerika, een aantal landen in Zuid-Amerika en Korea over. Zuid-Amerika maar laten doen qua taal en Korea lijkt me een interessant land en cultuur maar ook die taal. Het lijkt me vrij moeilijk om daar het gewone leven te leven als je de taal niet kan. Nu zullen waarschijnlijke toch ook wel veel Engels kunnen, maar heb dus toch maar voor Canada gekozen vanwege de cultuur, natuur en de taal.

Ontzettend veel zin, maar dat spreekt wel voor zich
pi_51614269
goed opletten met reisverzekeringen, vaak compleet overbodig aangezien je ziektekostenverzekering en WA ook gewoon in het buitenland dekt. Het gaat dan enkel om je bagage wat je verzekert voor erg veel geld.
pi_51614393
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 01:27 schreef Underdoggy het volgende:
goed opletten met reisverzekeringen, vaak compleet overbodig aangezien je ziektekostenverzekering en WA ook gewoon in het buitenland dekt. Het gaat dan enkel om je bagage wat je verzekert voor erg veel geld.
Hmm daar zeg je wat, mijn reisverzekering dekt volledig in het buitenland en WA gaat zelfs nog via mijn ouders. Ik heb even gekeken bij de verzekeraar waar ik het wilde afsluiten en wat dan gedekt zou zijn. Dat is praktisch alleen Extra kosten (vervroegde terugreis etc) en persoonlijke bezittingen. Is dat waard om voor 60euro te laten verzekeren...goede vraag.
pi_51620274
60 euro maar? Doorlopende reisverzekeringen dekken niet de complete 4 maanden, en je hebt een pakket met werelddekking nodig aangezien je buiten europa gaat. Bij mij kwam het boven de 200 euro uit.
pi_51621119
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:39 schreef Underdoggy het volgende:
60 euro maar? Doorlopende reisverzekeringen dekken niet de complete 4 maanden, en je hebt een pakket met werelddekking nodig aangezien je buiten europa gaat. Bij mij kwam het boven de 200 euro uit.
Ik wil/wilde bij AON verzekeren https://www.students-insurance.eu/index.jsp hierbij kan je zelf de periode vaststellen dat je wilt verzekeren, en die periode kwam bij mij op ongeveer 60 euro uit voor de ICS Start verzekeringspakket
pi_51621925
Dankje voor de tip. Scheelt heeeel veel geld met de 'normale' verzekeraars
pi_51633366
Een ISIC kaart kan ook voordeel opleveren. Ik heb iig met die kaart bij Kilroy Travels een goedkope vlucht geboekt én het is een flexibele ticket

Misschien moest er eens een OP komen met tips erin.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51633883
Killroy moet je mee oppassen, is me afgeraden door mensen die voor mij zijn gegaan. Veel gedonder met tickets en afspraken die ze niet nakomen. Weet zelf het fijne er niet van maar er was iets met hun tickets
pi_51633897
Ik ga wel even een mooie OP in elkaar knallen
pi_51633922
Waar kan je die ISIC via het internet aanschaffen? Dacht dat ik ooit een keer een site daarvoor had gevonden...
pi_51635754
-edit
pi_51636258
ik heb even iets in elkaar geflanst, graag wat commentaar, kunnen we het voor het volgende deel gebruiken


Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.
Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten.
Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Veel universiteiten/hogescholen hebben beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan
Underdoggy Augustus-December 2007 in Suwon, Zuid Korea
PieterBas Augustus - ... 2007 Zweden
MevrouwLili Augustus - December 2007 in Oslo, Noorwegen
Roosje11 September 2007 - juni 2008 in Machester UK
Fiama Canada

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

De OP HIERRRRR te vinden
pi_51636988
Goed gedaan Underdoggy.
pi_51639086
Vergeet vooral niet alle andere IB-Groep zaken zoals een ander adres aangeven. Als je naar het buitenland gaat kan je gewoon een wijzigings formulier invullen. Normaal ook maar dat controleerd de IB-Groep via het Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) voor persoonsgegevens of je er echt woont maar omdat je naar het buitenland dus niet.

Een machtiging kan ook handig zijn omdat je post nog steeds op het postadres verschijnt en je dus bijv je ouders of familie je IB-Groep zaakjes kan doen terwijl jij weg bent.

Ook een creditcard kan vooral in US en Canada erg handig zijn omdat daar veel met de creditcard wordt gewerkt.

En dat waren wel mijn eventuele aanvullingen.

Oja, ik ga trouwens van eind augustus tot eind december naar Kelowna, Canada
pi_51639590
alles veranderd in de OP (staat overigens nog steeds HIER
pi_51643757
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:45 schreef Underdoggy het volgende:

Fok!ers die in het buitenland waren/zijn/gaan

PieterBas Augustus 2007 - Februari 2008 Borås Zweden

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

De OP HIERRRRR te vinden
Mooie OP trouwens
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51647587
Komende maand krijg ik te horen waar ik wel/niet ben aangenomen. Dan in September hopelijk voor 3 tot 4 jaar naar Ierland, ik kan niet wachten
  vrijdag 20 juli 2007 @ 04:07:23 #30
104963 ETA
European Travel Author
pi_51649765
goeiemorgen

omdat de stage SC niet meer zo vlot loopt, meldt ik me maar hier

Ik heb van september 2006 t/m feb 2007 gestudeerd in Italie, en nu doe ik een stage van maart 2007 tot augustus 2007 een stage in Taiwan


Hey PieterBas, jij hier? Zit je nu nog niet in Zweden............
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51650792
Aangezien ik nu in het buitenland zit, en volgend studiejaar weer, zal ik mij ook maar even "aanmelden"


Kuno_van_dijk
April - Augustus 2007 - Berlijn, Duitsland
Augustus 2007 - July 2008 - Skövde, Zweden
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51652158
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 04:07 schreef ETA het volgende:
goeiemorgen

omdat de stage SC niet meer zo vlot loopt, meldt ik me maar hier

Ik heb van september 2006 t/m feb 2007 gestudeerd in Italie, en nu doe ik een stage van maart 2007 tot augustus 2007 een stage in Taiwan


Hey PieterBas, jij hier? Zit je nu nog niet in Zweden............
Hoi ETA

Nog maar 3 weekjes

als het zo doorgaat zit heel Stage SC straks ook in Studeren en Stage in het buitenland
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51652223
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef PieterBas het volgende:
als het zo doorgaat zit heel Stage SC straks ook in Studeren en Stage in het buitenland
Wel gezellig! maken we hier dan ook maar een SC van?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51652390
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:56 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Wel gezellig! maken we hier dan ook maar een SC van?
Ik denk dat crossover dat niet heel leuk gaat vinden
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:07:41 #35
104963 ETA
European Travel Author
pi_51652530
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Hoi ETA

Nog maar 3 weekjes

als het zo doorgaat zit heel Stage SC straks ook in Studeren en Stage in het buitenland
nee, alleen stagaires in het buitenland uit de SC mogen hier komen

oh wacht...


ontopic:
ben wel benieuwd, wat was jouw belangrijkste motivatie om naar het buitenland te gaan?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51652605
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:02 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik denk dat crossover dat niet heel leuk gaat vinden
ik heb een PM met "toestemming" zolang we geen sc in de tt zetten...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51652719
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:07 schreef ETA het volgende:

[..]

nee, alleen stagaires in het buitenland uit de SC mogen hier komen

oh wacht...


ontopic:
ben wel benieuwd, wat was jouw belangrijkste motivatie om naar het buitenland te gaan?
Ik wou altijd een keer naar Zweden. Toen ik te horen kreeg dat het via Eramus ook mogelijk is om te studeren in Zweden en dat studeren in het buitenland geldt als een keuze voor je differentiatie minor. Hierdoor loop ik straks geen studievertraging op.. misschien een klein beetje.. dan maar afstuderen in september 2009
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51653977
Ik ga zodadelijk mijn visum regelen in Den Haag, wat een papierwerk zeg

Nodig heb ik:
2 brieven uit Korea
1 brief vanuit de uni
bewijs dat ik 3000 euro heb
Officieel papier uit Korea met allemaal Koreaanse tekens
2 pasfoto's
70 euro cash
1 aangetekende brief waarmee ze mijn visum versturen
pi_51654082
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:56 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ga zodadelijk mijn visum regelen in Den Haag, wat een papierwerk zeg

Nodig heb ik:
2 brieven uit Korea
1 brief vanuit de uni
bewijs dat ik 3000 euro heb
Officieel papier uit Korea met allemaal Koreaanse tekens
2 pasfoto's
70 euro cash
1 aangetekende brief waarmee ze mijn visum versturen
Sterkte Succes ermee, maar zal wel goedkomen toch?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:06:02 #40
104963 ETA
European Travel Author
pi_51654260
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:56 schreef Underdoggy het volgende:
Ik ga zodadelijk mijn visum regelen in Den Haag, wat een papierwerk zeg

Nodig heb ik:
2 brieven uit Korea
1 brief vanuit de uni
bewijs dat ik 3000 euro heb
Officieel papier uit Korea met allemaal Koreaanse tekens
2 pasfoto's
70 euro cash
1 aangetekende brief waarmee ze mijn visum versturen
en dan mag je waarschijnlijk over een week weer heen om visum op te halen.... was ook gekloot met mijn visum voor taiwan. Heb toen een spoed procedure gedaan, kon ik em volgende dag ophalen, was toen bij vriend in de buurt gaan overnachten.

trouwens geen vliegticket waar de return datum opstaat nodig??? ik moest wel bewijs hebben dat ik een ticket had om het land te verlaten voor einde visum....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:18:28 #41
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51654642
Nou, dan meld ik me ook maar he .

Even mijn ervaringen in het kort, ik heb eerst van september 2006 t/m februari 2007 een Erasmusprogramma gedaan in Berlijn. Berlijn zo tof, niet terug willen naar Nederland, zal wel een bekend verhaal zijn. Dus ik zit nog altijd in Berlijn voor een stage van maart 2007 t/m juli 2007. Ik zal dan ook volgende maand weer naar NL vertrekken helaas, zal Berlijn super erg missen.

Maar mijn volgende plan staat alweer op de planning. Ik moet nog een afstudeerstage doen en mijn streven is om die óók in het buitenland te kunnen doen, het liefst in Barcelona. Nou denk ik dat het moeilijker gaat worden omdat ik geen spaans spreek, en voor mijn stage in Berlijn toch wel redelijk Duits kon. Dus ik wil TIPS weten, hoe kan ik zoiets aanpakken (multinationals aanschrijven?). En ik wil weten of veel mensen ervaring hebben met een buitenlands stage bureau (dat je moet betalen en dat zij een stage regelen..)

Oja misschien nog een nuttige toevoeging voor de OP:

Beurzen:
Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs (enkel in Europa) voor studenten, en de Leonardo Davinci beurs (enkel in Europa) voor stagiaires. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.

OV:
Je OV kaart kun je het beste inleveren, je ontvangt dan ongeveer 80 euro per maand.

Oh, die stond er dus al, sorry
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51658164
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:07 schreef ETA het volgende:

[..]

nee, alleen stagaires in het buitenland uit de SC mogen hier komen

oh wacht...


ontopic:
ben wel benieuwd, wat was jouw belangrijkste motivatie om naar het buitenland te gaan?
Als dat een algemene vraag was, ik denk dat ik het gewoon een beetje beu ben hier in Nederland, wat afwisseling lijkt me wel lekker, ik vond het ook echt rot toen ik terug moest toen ik stage had gelopen in Engeland
pi_51667299
Half september vertrek ik naar Brussel om Sociologie te studeren. De hele studie ga ik daar volgen, studiootje gehuurd in het centrum en gaan met die banaan. Tot (waarschijnlijk) nooit ook!
pi_51672696
je mag mij ook wel in de OP zetten:

Februari 2008 - Juli 2008: Siena, Italië
People live to learn things, and I learn to live...
pi_51675661
Hoe zijn jullie aan je stage/ afstudeerplaatsen in het buitenland gekomen?

Ben wel benieuwd naar de bedrijven.
pi_51682141
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 11:00 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Sterkte Succes ermee, maar zal wel goedkomen toch?
Het is allemaal gelukt, ik had op advies van een vriend een enveloppe met aangetekende zegel erop zodat ze mijn paspoort MET visum gaat terugsturen.

Wel lullig dat iemand daar werd weggestuurd omdat ze weigerden een kopietje van zijn paspoort te maken. Het staat overigens nergens aangegeven wat je mee moet nemen naar de ambassade.

Maaaaar als het goed is heb ik over 10 dagen mijn visum en is ECHT alles geregeld. Nog exact een maandje en ik ga!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 07:11:24 #47
104963 ETA
European Travel Author
pi_51686250
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:06 schreef Saander het volgende:

[..]

Als dat een algemene vraag was, ik denk dat ik het gewoon een beetje beu ben hier in Nederland, wat afwisseling lijkt me wel lekker, ik vond het ook echt rot toen ik terug moest toen ik stage had gelopen in Engeland
algemene vraag aan iedereen dus
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:09 schreef Piepje het volgende:
je mag mij ook wel in de OP zetten:

Februari 2008 - Juli 2008: Siena, Italië
Andrai a Italia per studiare la lingua?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51687309
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:09 schreef Piepje het volgende:
je mag mij ook wel in de OP zetten:

Februari 2008 - Juli 2008: Siena, Italië
Goed, Ik loop op het moment stage bij een sigarettenproducent, in Berlijn, het bedrijf zit over de hele wereld, en is nummer 2 op het gebied van Tabak. Een vriend van mn ouders werkt voor hetzelfde bedrijf in Nederland, en wou wel even vragen of er toevallig een plaats was in Hamburg. Die was er niet... Maar wel in Berlijn! Dus op dit moment heb ik nog 13 dagen stage te gaan, en werk ik nog iedere dag met plezier aan de Unter den Linden in Berlijn!

Mijn jaar in het buitenland is gewoon ordinair via school geregeld, doe IBMS en daarvoor moet je minimaal een half jaar in het buitenland studeren. En ik wou wel een jaar...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51705432
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 07:11 schreef ETA het volgende:

[..]

algemene vraag aan iedereen dus
[..]

Andrai a Italia per studiare la lingua?
Ik ga gewoon vakken volgen die de vakken van hier kunnen vervangen (maar 20 ects is toch bachelorscriptie en vrije ruimte, dus hoef maar voor 10 ects equivalentie te zoeken. En dat ik dan de taal beter leer terwijl ik daar ben is natuurlijk ook een reden om te gaan. En t is bijna verplicht bij onze studie
People live to learn things, and I learn to live...
pi_51714009
Oh ja: wie weet hoe het zit met een werkvergunning voor België?
pi_51715880
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:15 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Oh ja: wie weet hoe het zit met een werkvergunning voor België?
In duitsland heb ik geen werkvergunning aan hoeven te vragen. En het staat me bij dat omdat je een EU lid bent je geen werkvergunning nodig hebt.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51734480
ja same in Ierland, neem aan dat dat in Belgie dan ook wel zo is
pi_51734509
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:32 schreef Saander het volgende:
ja same in Ierland, neem aan dat dat in Belgie dan ook wel zo is
Ja, de gehele EU.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:49:02 #54
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51808992
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:46 schreef Hillz het volgende:
Hoe zijn jullie aan je stage/ afstudeerplaatsen in het buitenland gekomen?
Ik woonde dus al in Berlijn vanwege Erasmusprogramma dus het was wat makkelijker om hier te solliciteren. Heb werkelijk bijna alle bedrijven aangeschreven die ook maar iets hadden in de richting van wat ik wilde. Ging vrij lastig, er is dan ook heel veel werkloosheid in Duitsland en in Berlijn in het bijzonder. 4 sollicitatiegesprekken gehad waarvan ik er 1 heb gekregen. Werk nu bij een social community, en dat is eigenlijk best tof .

Ben ook heeeel erg benieuwd naar hoe andere mensen aan hun stage zijn gekomen!

Geen problemen gehad met werkvergunning, maar ik moest wel wat papieren invullen bij het gemeentehuis voor de belasting, Lohnsteuerkarte zoals dat in het Duits heet (maar dat was gratis).
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51814032
Even een vraag, moet ik of kan ik bij de belastingdienst ook iemand machtigen? Lijkt mij wel, maar kan het nu niet a la minute vinden. Ik weet niet zeker of het nodig is, maar ik heb nogal slechte ervaringen met ze (voornamelijk huurtoeslag gezeik), dus voor de zekerheid leek het mij wel een goed idee. Aan de andere kant is het niet ongewoon om maanden later pas brieven te krijgen over wijzigingen en tegen die tijd ben ik ook wel weer terug.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51815437
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:49 schreef Avani het volgende:
Even een vraag, moet ik of kan ik bij de belastingdienst ook iemand machtigen? Lijkt mij wel, maar kan het nu niet a la minute vinden. Ik weet niet zeker of het nodig is, maar ik heb nogal slechte ervaringen met ze (voornamelijk huurtoeslag gezeik), dus voor de zekerheid leek het mij wel een goed idee. Aan de andere kant is het niet ongewoon om maanden later pas brieven te krijgen over wijzigingen en tegen die tijd ben ik ook wel weer terug.
Ik heb alleen bij hun aangegeven dat mijn postadres het adres van mn ouders is. Ik vertrouw mn ouders wel dat als er iets belangrijks is dat ze me het laten weten.
Maar ik ben ook niet meer ingeschreven in Nederland, aangeziek ik eerst 4 maand in Berlijn woon, en daarna 10 maand in Zweden, en je niet langer dan 9 maanden ingeschreven mag staan in een gemeente terwijl je in het buitenland verblijft.

Je kan hun dus gewoon een postadres opgeven, dan komt al je post daar aan!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51816835
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:32 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik heb alleen bij hun aangegeven dat mijn postadres het adres van mn ouders is. Ik vertrouw mn ouders wel dat als er iets belangrijks is dat ze me het laten weten.
Maar ik ben ook niet meer ingeschreven in Nederland, aangeziek ik eerst 4 maand in Berlijn woon, en daarna 10 maand in Zweden, en je niet langer dan 9 maanden ingeschreven mag staan in een gemeente terwijl je in het buitenland verblijft.

Je kan hun dus gewoon een postadres opgeven, dan komt al je post daar aan!
Ah, dank u Postadres heb ik al wel doorgegeven, dus dan zal het wel goedkomen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51816965
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:05 schreef Avani het volgende:

[..]

Ah, dank u Postadres heb ik al wel doorgegeven, dus dan zal het wel goedkomen.
Als je je ouders maar vertrouwd moet het geen problemen opleveren! Hoelang ben in het buitenland?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51817181
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:09 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Als je je ouders maar vertrouwd moet het geen problemen opleveren! Hoelang ben in het buitenland?
M'n ouders vertrouw ik wel, dus dat zit wel goed. Ik ben 4 à 5 maanden in het buitenland. Het hangt er een beetje vanaf of ik nog ga reizen, dus eigenlijk helemaal niet zo lang

Ik heb zo het idee dat jij eigenlijk niet meer naar Nederland terug wilt als ik zo je posts zie, maar misschien dat ik me vergis
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51817295
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:14 schreef Avani het volgende:

[..]

M'n ouders vertrouw ik wel, dus dat zit wel goed. Ik ben 4 à 5 maanden in het buitenland. Het hangt er een beetje vanaf of ik nog ga reizen, dus eigenlijk helemaal niet zo lang

Ik heb zo het idee dat jij eigenlijk niet meer naar Nederland terug wilt als ik zo je posts zie, maar misschien dat ik me vergis
Nou niet terug naar Nederland... dat is wel heel erg direkt. Ik zit nu een tijd in Berlijn en per toeval sluit mijn jaar buitenland daar zo goed als precies op aan!

Nee klopt je bent al aan het eind van het jaar terug zag ik in je fobo? van Augustus tot december?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51817714
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:17 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Nou niet terug naar Nederland... dat is wel heel erg direkt. Ik zit nu een tijd in Berlijn en per toeval sluit mijn jaar buitenland daar zo goed als precies op aan!

Nee klopt je bent al aan het eind van het jaar terug zag ik in je fobo? van Augustus tot december?
Aha, ik begrijp het JAug - dec klopt, met dus eventuele uitloop omdat ik de hele maand januari vrij ben en daarin dus kan reizen. Maar dat ga ik alleen doen als ik anderen kan vinden die dit ook willen, want dat was ik niet van plan alleen te gaan doen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51817981
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:32 schreef Avani het volgende:

[..]

Aha, ik begrijp het JAug - dec klopt, met dus eventuele uitloop omdat ik de hele maand januari vrij ben en daarin dus kan reizen. Maar dat ga ik alleen doen als ik anderen kan vinden die dit ook willen, want dat was ik niet van plan alleen te gaan doen.
Nou moet ik wel zeggen dat het buitenland wel heel erg bevalt en ik mn tweede stage zowiezo ook in het buitenland ga doen! Maar hoezo niet in je eentje? in welk gebied wou je dan gaan reizen? Amerika of meer naar beneden? Ik moet nog even kijken wat ik na Zweden ga doen, want dan heb ik 3 maand vakantie. Misschien dat ik dan nog wel 3 maand vakantie in het buitenland ga vieren, zodat ik dik anderhalf jaar in het buitenland ben. De staat mist me toch niet
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51828829
Ik zit momenteel in mijn laatste jaartje HBO - Management, economie en recht.

Ik wil mijn master, (Master of Business Administration) namelijk volgen of in Scandinavie of in de UK.

Heeft iemand ervaringen in het volgen van bedrijfskunde in een van de twee regio's?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_51831584
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:40 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Nou moet ik wel zeggen dat het buitenland wel heel erg bevalt en ik mn tweede stage zowiezo ook in het buitenland ga doen! Maar hoezo niet in je eentje? in welk gebied wou je dan gaan reizen? Amerika of meer naar beneden? Ik moet nog even kijken wat ik na Zweden ga doen, want dan heb ik 3 maand vakantie. Misschien dat ik dan nog wel 3 maand vakantie in het buitenland ga vieren, zodat ik dik anderhalf jaar in het buitenland ben. De staat mist me toch niet
In Amerika zelf reizen Ach, ik zie nog wel

Moet jij trouwens verplicht die stages lopen of omdat je dat zelft wilt? Bij mijn studie hoeft het iig niet, maar is natuurlijk wel leuk om te doen
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51844578
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:13 schreef Avani het volgende:

[..]

In Amerika zelf reizen Ach, ik zie nog wel

Moet jij trouwens verplicht die stages lopen of omdat je dat zelft wilt? Bij mijn studie hoeft het iig niet, maar is natuurlijk wel leuk om te doen
Ik moest verplicht een stage aan het eind van jaar 2 doen, en ik moet ook verplicht een half jaar in het buitenland doen en een half jaar minor of een extra half jaar in het buitenland in jaar 3, en jaar 4 ben ik 5 maand in Utrecht aan het studeren en dan heb ik weer een stage en deze ga ik ook in het buitenland doen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51885773
In september ga ik naar Spanje om af te studeren. De preciese details zijn alleen nog niet bekend. Ook heb ik nog geen definitief woonadres. Hoe pak ik dit aan qua uitwonende beurs, aangezien ik daar een adres voor moet opgeven. Het formulier voor een OV-vergoeding is al wel ondertekend door de afstudeercoördinator.
pi_51885820
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:04 schreef Friebo het volgende:
In september ga ik naar Spanje om af te studeren. De preciese details zijn alleen nog niet bekend. Ook heb ik nog geen definitief woonadres. Hoe pak ik dit aan qua uitwonende beurs, aangezien ik daar een adres voor moet opgeven. Het formulier voor een OV-vergoeding is al wel ondertekend door de afstudeercoördinator.
neem contact op met de Uni waar je heen gaat en vraag of je die als postadres mag gebruiken voor dit. Vaak bieden Uni's wel oplossingen voor dit soort problemen!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:51:23 #68
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51887261
Maar zijn Uni zit toch in Nederland? Toen ik naar Duitsland ging kon ik mijn Duitse Uni adres inderdaad opgeven maar aangezien hij gaat afstuderen lijkt het me een ander verhaal en kun je misschien beter je werkadres opgeven?

Waar ga je heen in Spanje, en hoe heb je je stage geregeld?
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51887436
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:51 schreef Leinonlein het volgende:
Maar zijn Uni zit toch in Nederland? Toen ik naar Duitsland ging kon ik mijn Duitse Uni adres inderdaad opgeven maar aangezien hij gaat afstuderen lijkt het me een ander verhaal en kun je misschien beter je werkadres opgeven?

Waar ga je heen in Spanje, en hoe heb je je stage geregeld?
ligt er natuurlijk volledig aan of je bij een bedrijf gaat afstuderen of via een uni...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51890426
Heeft iemand nog ervaring met verzekeringen voor studeren in het buitenland als je voor een langere periode weggaat? Ik ga dus voor 1,5 tot 2 jaar weg voor studie in de VS en in mijn situatie kan ik dus niet mijn Nederlandse Basiszorgverzekering aanhouden. Ik moet dus een gehele nieuwe verzekering afsluiten voor medische kosten en dergelijke.

Ik heb tot nu toe Oom verzekeringen en Elvia gevonden. Er zijn er nog wel meer, maar deze lijken mij tot nu toe best.

Heeft iemand ervaringen hiermee? Want ik zie door de bomen het bos niet meer en ik wil niet in de VS zitten met een minimale dekking (om logische redenen uiteraard).
pi_51895729
Het is bij een (groot internationaal) bedrijf in Barcelona waar onze opleiding (HBO) goede contacten mee heeft. Volgende week heb ik nog een gesprek met ze. Zal eens vragen of ik hun adres in eerste instantie mag gebruiken. Is dit adres alleen voor controle doeleinden, of wordt er ook correspondentie naar toe gestuurd?
pi_51895823
Ja, dat kan.

Ik ga bijv. in Canada op de campus wonen maar heb nog geen vast adres omdat ik nog niet weet in welk gebouw en kamer ik zit, dus heb ik gewoon het adres van het hoofdgebouw van de campus opgegeven en dat is goedgekeurd.

Oja! Volgens mij moet je, als je je vaste adres weet, het wel weer veranderen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 19:44:17 #73
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51896278
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:23 schreef Friebo het volgende:
Is dit adres alleen voor controle doeleinden, of wordt er ook correspondentie naar toe gestuurd?
Alleen voor controle doeleinden, ik meen mij te herinneren dat ik toen als postadres het adres van mijn ouders heb opgegeven.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 19:26 schreef Fiama het volgende:

Oja! Volgens mij moet je, als je je vaste adres weet, het wel weer veranderen.
Dat klopt inderdaad
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51896466
Mooi, bedankt.. dan kan dat ook geregeld worden.
pi_51897234
Woohoo.. kreeg net een bericht dat mijn aanvraag door een Eramusbeurs is goedgekeurd
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51904589
Erasmusbeurs is dus voor binnen Europa. Hoe zit het met de mensen hier die buiten Europa gaan? Wie heeft er wel of geen beurs kunnen regelen, en (zo ja) wat voor een?
pi_51905573
Hier staan verslagen van EUR-studenten die in buitenland zijn gaan studeren. Erg handig! Bij de meeste staan de kosten die ze gemaakt hebben en hoe ze die betaald hebben er ook bij.

EUR Exchange verslagen

Aanradertje om te lezen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51910111
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:57 schreef Fiama het volgende:
Erasmusbeurs is dus voor binnen Europa. Hoe zit het met de mensen hier die buiten Europa gaan? Wie heeft er wel of geen beurs kunnen regelen, en (zo ja) wat voor een?
verschilt per land, er is wel een site waar je naar berzen kan zoeken, welke het is weet ik zo niet. Erasmus is echt alleen voor mensen die in de eu gaan studeren
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51911114
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:57 schreef Fiama het volgende:
Erasmusbeurs is dus voor binnen Europa. Hoe zit het met de mensen hier die buiten Europa gaan? Wie heeft er wel of geen beurs kunnen regelen, en (zo ja) wat voor een?
Die krijgen niets.

Tenminste, in mijn geval naar zowel Amerika als Singapore.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 14:22:21 #80
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_51912439
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:22 schreef PieterBas het volgende:
Woohoo.. kreeg net een bericht dat mijn aanvraag door een Eramusbeurs is goedgekeurd
Tof, ik kreeg deze maand een nastorting van geld wat ze over hadden van vorig semester, krijg zo even 70 euro per maand extra, en dat over 6 maanden, niet slecht!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_51912790
Ik krijg een Globe beurs van 100 euro per maand, maar dat is volgens mij alleen voor de VS en niet voor andere landen buiten Europa. De Erasmus beurs is tegenwoordig ook voor stages.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51914341
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 13:00 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Die krijgen niets.

Tenminste, in mijn geval naar zowel Amerika als Singapore.
Jawel, er zijn vrij veel verschillende beurzen die je kunt aanvragen. Weet alleen niet in hoeverre ze worden toegewezen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51914477
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 12:01 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

verschilt per land, er is wel een site waar je naar berzen kan zoeken, welke het is weet ik zo niet. Erasmus is echt alleen voor mensen die in de eu gaan studeren
Volgens mij is dat www.beursopener.nl. Ik heb daar zelf overigens geen gebruik van gemaakt.

De beurzen die via de universiteit worden aangeboden (o.a. Erasmus dus), worden bijna altijd wel gehonoreerd als alle formulieren zijn ingeleverd.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51915697
Bij ons (mijn studie heeft connecties met, buiten de EU, Mexico en Canada) had je naast de Erasmus beurs, voor verder weg geloof ik de Marco Polo beurs? Kan dat? Maja dr was iig wel iets.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_51923145
Hoe zit het trouwens met het collegegeld van de meeste mensen? Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij betaal je gewoon slechts voor het Nederlandse jaar?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51924049
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoe zit het trouwens met het collegegeld van de meeste mensen? Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij betaal je gewoon slechts voor het Nederlandse jaar?
Ik betaal alleen collegegeld voor Nederland
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51926839
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 21:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoe zit het trouwens met het collegegeld van de meeste mensen? Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij betaal je gewoon slechts voor het Nederlandse jaar?
512 euro en 150 euro boekengeld, da's alles want ik heb me ingeschreven aan de vrije universiteit van Brussel.
  maandag 30 juli 2007 @ 10:55:31 #88
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_51954109
Ik zag nu pas dat er zon topic was.....

Wat leuk!... Ik ga binnen een maandje voor 6 maanden richting het zonnige Curacao... Gaan er nog meer Fok!ers die kant op?

En even over zon ISIC kaart... Is die ook geldig op de antillen?
Nunc est bibendum
  maandag 30 juli 2007 @ 10:58:53 #89
104963 ETA
European Travel Author
pi_51954183
quote:
Op maandag 30 juli 2007 10:55 schreef jesselyn het volgende:
Ik zag nu pas dat er zon topic was.....

Wat leuk!... Ik ga binnen een maandje voor 6 maanden richting het zonnige Curacao... Gaan er nog meer Fok!ers die kant op?

En even over zon ISIC kaart... Is die ook geldig op de antillen?
stage op Curacao..... werd je wel serieus genomen door anderen? Kan me voorstellen dat lui beginnen te lachen en iets over strand, luieren, etc beginnen als jij "stage in curacao" zegt

Anyway, geen idee of die ISIC kaart daar geldig is. Maar zo'n ding kan je bijna overal wel gebruiken om studentenkorting te krijgen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51954995
Niemand die iets weet over verzekeringen bij langdurig verblijf in het buitenland?
pi_51955067
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:30 schreef 455H07E het volgende:
Niemand die iets weet over verzekeringen bij langdurig verblijf in het buitenland?
Ligt eraan waar je heen gaat. IKzelf zit bij Unive en die hebben er geen probleem mee binnen Europa. Overal dekking!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:53:55 #92
104963 ETA
European Travel Author
pi_51955623
oh, over verzekeringen bij langer verblijf in buitenland weet ik wel iets vanaf idd lastig verhaal. Ziektekostenverzekering is geen probleem, dat is meestal wel goed gedekt. Heb wel een doorlopende reisverzekering genomen, dit om mijn spulletjes die ik mee heb te verzekeren. enige voorwaarde was dat ik niet langer dan 6 maand aaneengesloten in buitenland was.


ohja, kwam ik laatst nog achter.... misschien dat mijn verzekeringen hier niet eens gelden.... blijkt dat sommige verzekeringsmaatschappijen Taiwan als een risico gebied zien (je weet wel, China gedoe enzo), en dat ze het niet dekken....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51978965
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:33 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je heen gaat. IKzelf zit bij Unive en die hebben er geen probleem mee binnen Europa. Overal dekking!
Ik ga naar de VS, dus buiten Europa dat is het probleem ook, bovendien ga ik ook langer als 6 maanden aaneengesloten. Ik ga van augustus tot mei/juni.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 03:26:05 #94
104963 ETA
European Travel Author
pi_51979138
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:55 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Ik ga naar de VS, dus buiten Europa dat is het probleem ook, bovendien ga ik ook langer als 6 maanden aaneengesloten. Ik ga van augustus tot mei/juni.
dan word het alle verzekeringsmaatschappijen afbellen Zij kunnen je meestal wel goed helpen met advies, kost je 30 minuten om een handvol maatschappijen te bellen, en je kan ook meteen afsluiten meestal.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_51985571
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 03:26 schreef ETA het volgende:

[..]

dan word het alle verzekeringsmaatschappijen afbellen Zij kunnen je meestal wel goed helpen met advies, kost je 30 minuten om een handvol maatschappijen te bellen, en je kan ook meteen afsluiten meestal.
Als je een studenten(reis-)verzekering neemt zit je meestal wel goed.. Mijn AV-Top verzekering bij de DSW werd er maar 3 maanden max verzekerd.. toen raadde me aan om een AV-student verzekering af te sluiten.. goedkoper en de ziektenkosten in het buitenland worden nu mijn gehele studie gedekt..
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:55 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Ik ga naar de VS, dus buiten Europa dat is het probleem ook, bovendien ga ik ook langer als 6 maanden aaneengesloten. Ik ga van augustus tot mei/juni.
http://www.ips-lippmann.com/. Is voor internationale studenten en ook buiten Europa
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:00:07 #96
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_51986366
Ik ben vanaf 1 september een half jaar aan het studeren in engeland, Cambridge

Heb er nu al zin in
pi_51990753
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:35 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Als je een studenten(reis-)verzekering neemt zit je meestal wel goed.. Mijn AV-Top verzekering bij de DSW werd er maar 3 maanden max verzekerd.. toen raadde me aan om een AV-student verzekering af te sluiten.. goedkoper en de ziektenkosten in het buitenland worden nu mijn gehele studie gedekt..
[..]

http://www.ips-lippmann.com/. Is voor internationale studenten en ook buiten Europa
Je zegt dat je nu tijdens je gehel studie gedekt bent. Hoe lang ben jij in het buitenland voor studie?

IPS had ik de vorige keer afgesloten toen ik voor 2 semesters in de Verenigde Staten zat (2 maal 5 maanden). IPS is een aanvullende verzekering op je Nederlandse basiszorgverzekering. Als je dus langer naar het buitenland gaat en de gemeente verplicht je om je uit te schrijven, dan kan je je Nederlandse verzekering dus niet aanhouden.

Vandaar dat ik nu opzoek ben naar een verzekering die volledig alles dekt. Bij Oom verzekering denk ik dat ik wel een goede gevonden heb, maar het enige wat mij tegenvalt is de tandheelkundige vergoeding. Deze is slechts 350 euro per jaar per verzekerde en alleen bij ongevallen. Nu heb ik vrienden van mij in de VS gevraagd hoe het zit met tandheelkundige kosten en zij vertelde mij dat je voor 500 dollar nauwelijks een vulling laat zetten. Nu heb ik wel goede tanden en nooit problemen, maar als ik per ongeluk een stuk van mijn tand af breek is het wel kut.

Vandaar dat ik mij afvroeg of iemand een verzekering wist met een betere tandheelkundige dekking.

Dus iemand?
pi_51991016
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:20 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Je zegt dat je nu tijdens je gehel studie gedekt bent. Hoe lang ben jij in het buitenland voor studie?

*verhaal*

Vandaar dat ik mij afvroeg of iemand een verzekering wist met een betere tandheelkundige dekking.

Dus iemand?
Mmm Unive heeft er geen probleem mee dat ik uitgeschreven ben uit Nederland. Of in iedergeval de dame bij mn regio kantoor vond het geen probleem...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_51994641
Vraag me trouwens ook af hoeveel mensen nog teruggaan naar het land waar ze ooit voor de studie zijn geweest. En dan bedoel ik echt voor langere tijd terugkeren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52004975
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:20 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Je zegt dat je nu tijdens je gehel studie gedekt bent. Hoe lang ben jij in het buitenland voor studie?
6 maanden...

Helaas kan ik het niet kopieren uit het PDF bestand..
quote:
Vergoed worden ziektekosten en hulpverleningen in het buitenland welke niet in de onder de basisverzekering vallen

  • tijdens vakantie of studie (stage of uitwisselingen) binnen Europa;
  • tijdens vakantie of studie (stage of uitwisselingen) buiten Europa
  • Er zit wel een addertje onder het gras.. Er wordt wel de (Nederlandse) kostprijs vergoed.. Dus stel je krijgt opeens een allergische reactie en je moet naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis.. dat een privé kliniek is, en die zijn in het algemeen duurder. Vergoeden ze alleen dus kostprijs.
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52005074
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 17:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
    Vraag me trouwens ook af hoeveel mensen nog teruggaan naar het land waar ze ooit voor de studie zijn geweest. En dan bedoel ik echt voor langere tijd terugkeren.
    Hmm, als het me bevalt, blijf ik gewoon en dan vraag ik over 4 jaar de Belgische nationaliteit aan. Bevalt het me niet, dan ga ik een ander land uitzoeken. Met meer zon.
      dinsdag 31 juli 2007 @ 23:29:47 #102
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52005083
    je kan wel kopieeeren uit een PDF bestand, selecteer een stuk tekst met een van de 'tools' boven in beeld, en dan ctrl +c.
    pi_52005262
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 23:29 schreef Grumpey het volgende:
    je kan wel kopieeeren uit een PDF bestand, selecteer een stuk tekst met een van de 'tools' boven in beeld, en dan ctrl +c.
    Dat probeer ik dus ook al.. maar goed ik kreeg de melding "Copy protection"
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
      dinsdag 31 juli 2007 @ 23:38:08 #104
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52005366
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 23:35 schreef PieterBas het volgende:

    [..]

    Dat probeer ik dus ook al.. maar goed ik kreeg de melding "Copy protection"
    enige wat ik dan nog kan bedenken is een screenshot nemen en dat plakken in paint in een plaatje
    pi_52005650
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 23:38 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    enige wat ik dan nog kan bedenken is een screenshot nemen en dat plakken in paint in een plaatje
    Linkje misschien een beter idee?
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52007255
    quote:
    Er zit wel een addertje onder het gras.. Er wordt wel de (Nederlandse) kostprijs vergoed.. Dus stel je krijgt opeens een allergische reactie en je moet naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis.. dat een privé kliniek is, en die zijn in het algemeen duurder. Vergoeden ze alleen dus kostprijs.
    Mijn verzekering betaald maximaal 200% van het Nederlandse tarief, dan zit je vrij goed in het algemeen. Overigens neem vooral een aanvullende verzekering als je denkt naar het buitenland te gaan. Met alleen de noodzakelijke inentingen heb ik hem er al uit voor 2 jaar
    pi_52022659
    Dat lijkt me dus heel erg tof! Studeren of stage in het buitenland!
    Alleen duurt dat nog wel even voor mij en heb ik geen idee met welke studies je dat kan.
    pi_52031608
    zo'n beetje bij alle studies wel, je hebt eigenlijk 2 keuzes, je kan gewoon naar school gaan in nederland en dan aan een uitwisselingsprogramma meedown of je kan je aanmelden op een school/universiteit in het buitenland
      donderdag 2 augustus 2007 @ 01:27:20 #109
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52034438
    je kan ook gewoon je stage in het buitenland regelen bij sommige studies, daarvoor hoef je echt niet een uitwisselingsprogramma te vinden. Gewoon naar de coordinator stappen van internationalisering van je studie/faculteit en dan vragen wat mogelijkheden zijn. Doe dit wel in het 1e jaar gewoon, vaak is het dan juist het makkelijkst om te regelen namelijk!
    pi_52042640
    Heeft iemand hier ervaring met EF(highschool year, na havo/vwo dus)?
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_52043485
    Iemand van jullie tips voor het zelf regelen van een stage in Amerika (preciezer, californië)? Hoeveel tijd kost dat ongeveer?
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
    pi_52068583
    Kijk hier eens, heel veel te vinden: www.wilweg.nl
    pi_52070891
    Thanks, ik ken de site. Ik ben meer op zoek naar persoonlijke verhalen. (En ik zag net dat als je bij Wilweg bij Landen: 'buiten Europa' aanklikt, je een verhaal krijgt over europa en de erasmusbeurs. Tja)
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:53:58 #114
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52070995
    hangt er vanaf wat voor soort stage je wilt regelen. Een onderzoeksstage bij een universiteit is vaak best makkelijk nog voor mekaar te krijgen. Je mailt dan gewoon de vakgroep van je interesse, en vaak zitten ze wel te springen om gratis onderzoek bij hun afdeling.
    pi_52071797
    Dat klinkt wel erg makkelijk. Te goed om waar te zijn? Maar dat is wel een beetje waar ik op hoop: een stage op een uni. Maar het is verder niet van belang of je faculteit contacten/contracten heeft met die universiteit?
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:47:43 #116
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52072571
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 13:23 schreef annoylikethewind het volgende:
    Dat klinkt wel erg makkelijk. Te goed om waar te zijn? Maar dat is wel een beetje waar ik op hoop: een stage op een uni. Maar het is verder niet van belang of je faculteit contacten/contracten heeft met die universiteit?
    neehoor. Ik heb zelf een vakgroep in Cambridge (UK) een mailtje gestuurd met mijn achtergrond opleiding en mijn plannen voor een internship op hun vakgebied, en ik kon gewoon komen zonder problemen.
    Contacten met je eigen faculteit maken het makkelijker om de stage goed te laten keuren voor je curriculum. Maar als je in de VS een goede universiteit vindt, dan moet dat geen probleem zijn voor je eigen faculteit.

    Tip:
    1) Controleer en zoek onderzoek waar je aan de slag kan, wat publiceert de afdeling en in welke journals, stellen ze wat voor in vakgebied, is het onderzoek al gefinancieerd met fundings, hoe groot is afdeling etc.
    2) ga mailen met vakgroepen aan universiteiten waar je wel wilt zitten. Vertel wat je doet, wat je kan en wat je wilt. Benadruk dat je ondersteunt wordt door nederlandse fondsen en dat je geen geld kost voor hun. Vaak duurt het dan niet lang dat je ergens aan de slag kan.

    3) Stap daarna pas naar je eigen universiteit. Zoek een docent in hetzelfde vakgebied die je erg mag, en die iniatief waardeert en erg fijn in de omgang is. Stap op hem af, en vraag of hij de stageplek wil begeleiden vanuit Nederland. Het kost hem geen moeite, maar hij kan dan garant staan voor de kwaliteit en de zekerheid dat je je studiepunten krijgt.

    4) Ga dan pas met coordinator van je master/bachelor-richting praten, en leg het aanbod wat je hebt aan hem voor. Vertel dat je erg gemotiveerd bent, en dat je een begeleider binnen je opleiding hebt om stage te begeleiden. Vaak is de goedkeuring dan nog maar formele kwestie.

    5) ga met coordinator internationalisering praten. Vaak doen mensen dit als eerste, je kan het beter tot het laatst bewaren. Hij kan dan informatie geven over fondsen die voor jou handig zijn, en vooral ook informatie over fondsen van de eigen universiteit (want die geven het snelst).


    Stap 3 en 4 kan je omdraaien, maar je hebt dus een persoon binnen je opleiding nodig die de stage goedkeurt en de stagebegeleider vanuit nederland wil zijn als de faculteit niet al contacten heeft. Als je stapt naar de bereidwilligste en fijnste docent dan hoeft dit meestal geen probleem te zijn


    edit:
    om stappenplan even af te maken:
    - daarna ga je fondsen aanschrijven en maak je begroting. Zorg ook dat je brieven met handtekeningen heb van begeleider uit Amerika en je nederlandse begeleider, veel fondsen vinden dit essentieel.
    - je zegt je OV op, je zoekt iemand die in onderhuur in je kamer wilt
    - je regelt kamer via internet in de plek van bestemming
    - je regelt je ticket


    al met al ben je ongeveer 1-2 maanden bezig met 1e gedeelte (afhankelijk van reactietijden), en 1-2 maanden met het 2e gedeelte. Als je half jaartje van tevoren begint, zal je het zonder enige stress ruim allemaal op tijd af krijgen in mijn ogen En dan zit je wel met een stage in amerika, zonde om het te laten

    [ Bericht 14% gewijzigd door Grumpey op 03-08-2007 13:55:36 ]
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:04:37 #117
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_52073038
    27 augustus vertrek ik naar Ierland om 5 maanden stage te gaan lopen in Dublin, bij Amnesty International...Ben benieuwd, heb er iig zin in!
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_52078728
    Dank je Grumpey!! Klinkt allemaal heel helder. Ik zou alleen waarschijnlijk wel nog wat extra tijd moeten begroten voor het visumproces, vermoed ik.Daar is the US wat lastiger in.
    Jij regelde je kamer via internet? Hoe? Gewoon op het universiteitsprikbord? Hoe weet je dan of je iets fatsoenlijks krijgt?

    -Peach, Ierland ook leuk zeg. Daar wil ik ook altijd nog heen. Wat ga je doen bij Amnesty?
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:07:46 #119
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52079688
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:29 schreef annoylikethewind het volgende:
    Dank je Grumpey!! Klinkt allemaal heel helder. Ik zou alleen waarschijnlijk wel nog wat extra tijd moeten begroten voor het visumproces, vermoed ik.Daar is the US wat lastiger in.
    Jij regelde je kamer via internet? Hoe? Gewoon op het universiteitsprikbord? Hoe weet je dan of je iets fatsoenlijks krijgt?

    -Peach, Ierland ook leuk zeg. Daar wil ik ook altijd nog heen. Wat ga je doen bij Amnesty?
    In engeland gaat dat allemaal via internetprikborden (gumtree bijv.), een soort kamernet zeg maar. Je weet niet of je iets fatsoenlijks krijgt natuurlijk, maar als je foto's ziet van kamer en huis, een keer belt naar de locatie, het opzoekt op googlemaps, er iemand anders nog eens naar laat bellen met 'interesse' (om te kijken of de persoon niet gewoon voor meeste geld gaat of gewoon zegt dat de kamer verhuurd is), en als het mail-contact gewoon wel normaal en gezellig overkomt zie ik geen rede om het echt te wantrouwen. Het is sowieso altijd tijdelijk, en je kan er vanuit gaan dat je toch altijd wel iets meer betaald dan een inboorling zal doen, maar goed, so be it denk ik dan.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:21:38 #120
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_52080021
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 17:29 schreef annoylikethewind het volgende:

    -Peach, Ierland ook leuk zeg. Daar wil ik ook altijd nog heen. Wat ga je doen bij Amnesty?
    Wat administratief werk, niet heel bijzonder
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_52087949
    ga je met meerdere mensen? ik vertrek begin september waarschijnlijk ook naar dublin voor 3-4 jaar
      zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:44:02 #122
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_52096579
    Mijn vriend gaat de 1e 6 dagen mee (t/m 1-9), daarna ben ik alleen. Heb jij al woonruimte ofzo? Bij mij schiet het echt niet op. Die eerste 6 dagen zitten we in een hotel en de rest weet ik nog niet, zal wel een hostel worden ofzo
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_52109424
    wordt een dure grap dan, ik ga studeren dus ik krijg een kamer op campus scheelt al het zoeken hehe
    pi_52218653
    Ik schrijf dit bericht vanaf de Campus van Missouri State University. Hier zal ik Computer Science studeren de komende 4,5 maand. Fantastisch mooie gebouwen hier, hele hoop historie, ik heb een mooie studentenflat, dat meer op een hotel lijkt dan op een studentenflat. 3-persoons appartement inclusief keuken, badkamer, woonkamer en 2 slaapkamers. Verder ligt er in deze dorm een binnen en een buitenzwembad (wat wel lekker is met dit weer --> overdag zo'n 40 graden nu), fitnessruimte..alles erop en eraan...

    Ik ga me dus wel vermaken de komende maanden.
    pi_52221270
    Ik vlieg de 26e naar Aruba! Ga daar voor 5 maanden stage lopen! Verde nog mensen die voor studie richting de antillen gaan?
    pi_52230896
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 03:23 schreef Steincity87 het volgende:
    Ik schrijf dit bericht vanaf de Campus van Missouri State University. Hier zal ik Computer Science studeren de komende 4,5 maand. Fantastisch mooie gebouwen hier, hele hoop historie, ik heb een mooie studentenflat, dat meer op een hotel lijkt dan op een studentenflat. 3-persoons appartement inclusief keuken, badkamer, woonkamer en 2 slaapkamers. Verder ligt er in deze dorm een binnen en een buitenzwembad (wat wel lekker is met dit weer --> overdag zo'n 40 graden nu), fitnessruimte..alles erop en eraan...

    Ik ga me dus wel vermaken de komende maanden.
    PICS!
    pi_52242717
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 15:56 schreef Beauregard het volgende:

    [..]

    PICS!
    I agree
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
      donderdag 9 augustus 2007 @ 23:35:10 #128
    178859 jesselyn
    Kijk! Een banaan!
    pi_52243826
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 10:28 schreef KraZj het volgende:
    Ik vlieg de 26e naar Aruba! Ga daar voor 5 maanden stage lopen! Verde nog mensen die voor studie richting de antillen gaan?
    Ik ga de 31e richting curacao voor 6 maanden Aruba is een beetje ver weg vandaar he?
    Nunc est bibendum
    pi_52248106
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 15:56 schreef Beauregard het volgende:

    [..]

    PICS!
    No problem, moet ik wel een beetje reclame maken voor m'n website.

    www.kevinswelsen.nl
    pi_52250291
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 23:35 schreef jesselyn het volgende:

    [..]

    Ik ga de 31e richting curacao voor 6 maanden Aruba is een beetje ver weg vandaar he?
    ach met een beetje inzet kan je overal komen veel plezier!
    pi_52253568
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 05:37 schreef Steincity87 het volgende:

    [..]

    No problem, moet ik wel een beetje reclame maken voor m'n website.

    www.kevinswelsen.nl
    Coole foto's! Vervelend van je vertraagde vlucht ook. Ik ben wel benieuwd hoe zo'n kamer dr uit ziet? Heb je daar ook foto's van?
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
    pi_52260897
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 14:04 schreef -Peach het volgende:
    27 augustus vertrek ik naar Ierland om 5 maanden stage te gaan lopen in Dublin, bij Amnesty International...Ben benieuwd, heb er iig zin in!
    Leuk. Zou ik ook wel willen. Ierland
    pi_52272547
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 12:12 schreef annoylikethewind het volgende:

    [..]

    Coole foto's! Vervelend van je vertraagde vlucht ook. Ik ben wel benieuwd hoe zo'n kamer dr uit ziet? Heb je daar ook foto's van?
    Ik zit nu nog in "temporary housing". Omdat wij internationale studenten eerder moesten arriveren dan de rest van alle studenten, hebben ze ons in een andere dorm geplaatst als waar we uiteindelijk komen te zitten. Dorm waar we komen te zitten gaat volgende week dinsdag pas open. Dorm waar ik nu zit is behoorlijk oud, en een klein beetje bouwvallig. Volgende week wordt het beter: dan een kamer met eigen keuken en badkamer, fitnessruimte, binnen en buitenzwembad... Daar zullen uiteraard pics van op m'n site verschijnen..
    pi_52274033
    Zo goed voor elkaar joh!

    Voor mij is het nog iets meer dan 2 weken!
    pi_52278171
    Ik vertrek vanmiddag voor 10 maand naar Zweden!

    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_52279303
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 09:38 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
    Ik vertrek vanmiddag voor 10 maand naar Zweden!

    [afbeelding]
    Heel veel plezier!
    pi_52365042
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 03:23 schreef Steincity87 het volgende:
    Ik schrijf dit bericht vanaf de Campus van Missouri State University. Hier zal ik Computer Science studeren de komende 4,5 maand. Fantastisch mooie gebouwen hier, hele hoop historie, ik heb een mooie studentenflat, dat meer op een hotel lijkt dan op een studentenflat. 3-persoons appartement inclusief keuken, badkamer, woonkamer en 2 slaapkamers. Verder ligt er in deze dorm een binnen en een buitenzwembad (wat wel lekker is met dit weer --> overdag zo'n 40 graden nu), fitnessruimte..alles erop en eraan...

    Ik ga me dus wel vermaken de komende maanden.
    Leuk, ik ben gisteren aangekomen in Cape Girardeau (ook missouri) voor een studie van een semester aan de Southeast Missouri State University. Wij zitten met 5 internationale studenten in een huis net buiten de campus. Erg mooi huis, groot ingedeeld alle voorzieningen aanwezig, alleen helaas geen zwembad :p. Met dit weer is dat inderdaad geen overbodige luxe, aangezien het vandaag weer zo'n 40 graden zou gaan worden.

    Zometeen gaan we de campus op om het nodige te regelen, zoals boeken, idkaartje etc. Ik ben benieuwd hoe het me hier de komende tijd gaat bevallen, ik heb er erg veel zin in. Het zijn maar 4 maanden (voor kerstmis ben ik weer terug) dus proberen zoveel mogelijk te gaan doen en zien buiten de studie om.

    Ik zag ook dat je back home niet zover van mij vandaan woont. Ik kom uit Sittard
    ......
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:19:18 #138
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_52365308
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 09:38 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
    Ik vertrek vanmiddag voor 10 maand naar Zweden!

    [afbeelding]
    are you there yet??
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_52366374
    Ik ga morgenavond richting Zweden
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52367679
    ik over 6 dagen naar Korea

    Spanning neemt toe !
    pi_52380117
    kan ik begrijpen ik ben echt bang dat ik van alles ga vergeten, ik hoor komende maandag op welke opleidingen ik ben aangenomen in ierland flink zenuwachtig aan het worden ook
    pi_52426123
    Ik ga over een maandje of 2 voor een half jaar naar Australie om een afstudeerstage te doen bij een mulitmediabedrijf in Sidey.
    Ben op zoek naar info over het vinden van huisvesting (het liefst in een studentenhuis oid) en een eventuele beurs, alle beurzen vanuit school enzo beperken zich tot exchange programma's of bieden alleen diensten aan binnen europe. De droeftoeters.

    Iemand info voor me plx?
    Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
    If I'm wrong, nobody knows.
    And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
    // http://xkcd.com
    pi_52439067
    Hoi
    leuk om te lezen, al deze ambitieuze mensen die de hele wereld afreizen!

    Voor mijn eerste zelfstandige 'move' naar het buitenland heb ik voor het nabije Brussel gekozen.
    Hier loop ik 6 maanden stage bij de Britse Kamer van Koophandel vanaf deze week. Ze organiseren hier events voor members waar EU stakeholders dan speeches geven, dit alles vergezeld met een breakfast, lunch of dinner of andere dergelijke activiteiten.

    een aantal vraagjes:
    1) ik las hier dat je 9 maanden bij je gemeente ingeschreven kan blijven als je geen woonadres hebt? Ik heb mijn huurcontract opgezegd daar en als postadres dat van mijn ouders opgegeven (ik verkeer nog in administratieve rompslomp mbt kwijtscheldingen gemeenteheffingen e.d.) Maar ze hebben volgens mij niet expliciet erbij gezet dat ik 6 maanden geen woonadres zal hebben ofzo? Komt dit goed verder?

    2) Is het nodig om me bij de gemeente Brussel (eigenlijk Schaarbeek, deelgemeente hè) in te schrijven? Met name mbt de IB-groep, waar ik mijn Belgische 'kot' als woonadres heb opgegeven. Gaan zij checken of ik hier ingeschreven sta, of maak ik me druk om niks?

    3) Ik heb verder geen extra verzekeringen afgesloten ofzo, ook niet voor mijn persoonlijke bezittingen. Zijn er verzekeringen die ik had moeten/of nog moet afsluiten of is dit allemaal overtrokken, zo 3 uurtjes van de NL-grens?

    Bvd
    pi_52441830
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 23:22 schreef Steincity87 het volgende:

    [..]

    Ik zit nu nog in "temporary housing". Omdat wij internationale studenten eerder moesten arriveren dan de rest van alle studenten, hebben ze ons in een andere dorm geplaatst als waar we uiteindelijk komen te zitten. Dorm waar we komen te zitten gaat volgende week dinsdag pas open. Dorm waar ik nu zit is behoorlijk oud, en een klein beetje bouwvallig. Volgende week wordt het beter: dan een kamer met eigen keuken en badkamer, fitnessruimte, binnen en buitenzwembad... Daar zullen uiteraard pics van op m'n site verschijnen..
    Pics inmiddels available..
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 18:10 schreef Slomy het volgende:

    [..]

    Leuk, ik ben gisteren aangekomen in Cape Girardeau (ook missouri) voor een studie van een semester aan de Southeast Missouri State University. Wij zitten met 5 internationale studenten in een huis net buiten de campus. Erg mooi huis, groot ingedeeld alle voorzieningen aanwezig, alleen helaas geen zwembad :p. Met dit weer is dat inderdaad geen overbodige luxe, aangezien het vandaag weer zo'n 40 graden zou gaan worden.

    Zometeen gaan we de campus op om het nodige te regelen, zoals boeken, idkaartje etc. Ik ben benieuwd hoe het me hier de komende tijd gaat bevallen, ik heb er erg veel zin in. Het zijn maar 4 maanden (voor kerstmis ben ik weer terug) dus proberen zoveel mogelijk te gaan doen en zien buiten de studie om.

    Ik zag ook dat je back home niet zover van mij vandaan woont. Ik kom uit Sittard
    Nice, eigen huis is niet slecht geregeld, maar ik mag ook niet klagen. Het weer is inderdaad afschuwelijk, het is heel erg warm, maar waarschijnlijk zal het de komende weken (gelukkig) wat minder worden..

    Je bent er ook gekomen via Magellan? Hoe is de campus zelf? En hoe oud ben je? Dat is bij mij het grootste nadeel, ik ben pas 20, en ik ben van alle internationale studenten de enige <21..En dus ook de enige die niet in nachtclubs/discotheken en clubs mag komen.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:32:39 #145
    159909 -Peach
    Prunus persica
    pi_52454259
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 00:10 schreef r3gi3boy het volgende:

    2) Is het nodig om me bij de gemeente Brussel (eigenlijk Schaarbeek, deelgemeente hè) in te schrijven? Met name mbt de IB-groep, waar ik mijn Belgische 'kot' als woonadres heb opgegeven. Gaan zij checken of ik hier ingeschreven sta, of maak ik me druk om niks?
    Ik heb 2 jaar in Belgie op kamers gezeten, ik heb toen bij de gemeente een 'verblijfsvergunning' voor buitenlandse studenten moeten aanvragen. Ze maken die terplekke en je bent zo klaar en de vergunning is een jaar geldig. Ik weet niet of het in Brussel ook zo is, er zal op de gemeentesite o.i.d. vast wel iets over te vinden zijn, anders even bij de gemeente informeren.
    De IB-groep checkte bij mij pas eind 2e jaar of ik er echt woonde, dmv een brief dat ik met een afschrift of iets anders moest laten zien dat ik van januari '06 tot december '06 huur had betaald. De maanden in '05 en '07 vroegen ze niet naar, dus ik denk dat ze 6 maanden niet checken.

    Succes iig
    Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
    pi_52454474
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 16:32 schreef -Peach het volgende:

    [..]

    Ik heb 2 jaar in Belgie op kamers gezeten, ik heb toen bij de gemeente een 'verblijfsvergunning' voor buitenlandse studenten moeten aanvragen. Ze maken die terplekke en je bent zo klaar en de vergunning is een jaar geldig. Ik weet niet of het in Brussel ook zo is, er zal op de gemeentesite o.i.d. vast wel iets over te vinden zijn, anders even bij de gemeente informeren.
    De IB-groep checkte bij mij pas eind 2e jaar of ik er echt woonde, dmv een brief dat ik met een afschrift of iets anders moest laten zien dat ik van januari '06 tot december '06 huur had betaald. De maanden in '05 en '07 vroegen ze niet naar, dus ik denk dat ze 6 maanden niet checken.

    Succes iig
    thnx voor je input. Nu is 2 jaar natuurlijk wel iets anders als nog geen 6 maanden een stage. Kan iemand conformeren dat het inderdaad juist is dat je 9 maanden zonder woonadres bij je gemeente ingeschreven kan blijven?
    bvd
    pi_52467139
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 05:51 schreef Steincity87 het volgende:

    [..]

    Pics inmiddels available..
    [..]

    Nice, eigen huis is niet slecht geregeld, maar ik mag ook niet klagen. Het weer is inderdaad afschuwelijk, het is heel erg warm, maar waarschijnlijk zal het de komende weken (gelukkig) wat minder worden..

    Je bent er ook gekomen via Magellan? Hoe is de campus zelf? En hoe oud ben je? Dat is bij mij het grootste nadeel, ik ben pas 20, en ik ben van alle internationale studenten de enige <21..En dus ook de enige die niet in nachtclubs/discotheken en clubs mag komen.
    Ik ben er inderdaad ook via magellan gekomen. De campus zelf ziet er allemaal erg goed uit. Alles ziet er redelijk nieuw uit. Ik ben hier voor de rest eigenlijk alleen maar voor business courses dus ik hoef maar op een bepaald gedeelte van de campus te zijn. Ze hebben ons wel de gehele campus laten zien, maar omdat het zo verschrikkelijk warm was ging dat allemaal redelijk vlug.

    Het introductie programma zit wel goed in elkaar en de groep internationale studenten pakt zich goed samen (zoals eigenlijk altijd gebeurd).

    Er gaan een hoop shuttle busjes op de campous, maar er is eigenlijk maar een grote busservices buiten de campus en het duurt redelijk lang voordat je dan bij een walmart oid bent. Dus we gaan waarschijnlijk wel een auto kopen, ook omdat we een aantal grotere trips naar steden in de buurt willen gaan maken en wat andere dingen.

    Ik heb het geluk dat ik 21 ben en bijna 22 dus geen problemen met alcohol e.d. maar bij ons zijn er ook een aantal mensen onder de 21, waaronder een huisgenoot van me die hebben het nog even moeilijk.

    Zat jij nou overigens in Springfield of weer ergens anders?
    ......
    pi_52468630
    Ik zit inderdaad in Springfield. Hoe ver is dat weg van jou? Je verhaal komt me overigens heel bekend voor, hier is het precies hetzelfde.
    Walmart of grote supermarkten is inderdaad heel moeilijk om te komen zonder auto. Gelukkig hebben we al wat mensen leren kennen van hier met een auto, die het zelfs leuk vinden om ons overal rond te rijden.. Mentaliteit wat dat betreft is hier sowieso heel anders dan in Nederland. Verder rijdt de baptistenkerk hier ook 2x per week studenten naar Walmart, maar heb ik toch een beetje gemengde gevoelens bij...
    Openbaar vervoer is inderdaad bijna nihil..er rijden wel bussen, maar ik heb de indruk dat dat nog minder georganiseerd en gestructureerd is dan in Nederland.
    pi_52471931
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 00:58 schreef Steincity87 het volgende:
    Ik zit inderdaad in Springfield. Hoe ver is dat weg van jou? Je verhaal komt me overigens heel bekend voor, hier is het precies hetzelfde.
    Walmart of grote supermarkten is inderdaad heel moeilijk om te komen zonder auto. Gelukkig hebben we al wat mensen leren kennen van hier met een auto, die het zelfs leuk vinden om ons overal rond te rijden.. Mentaliteit wat dat betreft is hier sowieso heel anders dan in Nederland. Verder rijdt de baptistenkerk hier ook 2x per week studenten naar Walmart, maar heb ik toch een beetje gemengde gevoelens bij...
    Openbaar vervoer is inderdaad bijna nihil..er rijden wel bussen, maar ik heb de indruk dat dat nog minder georganiseerd en gestructureerd is dan in Nederland.
    Hier is het wel hetzelfde. Veel religeuze dingen hier.

    Ik heb geen idee hoever we van springfield afzitten. Er zitten wel een aantal gasten van onze school daar (hszuyd), die zal je dan wel al tegengekomen zijn.

    Hier is iedereen ook erg behulpzaam, op die paar dagen zijn we al 2 keer naar walmart geweest, maar om wat meer te zien gaan we waarschijnlijk toch een auto kopen.
    ......
    pi_52472891
    Nog 6 dagen. Zal wel even een overgang zijn van 21 naar 34 graden
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
    pi_52533276
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 10:16 schreef Avani het volgende:
    Nog 6 dagen. Zal wel even een overgang zijn van 21 naar 34 graden
    Voor mij nu ook nog 6 dagen
      maandag 20 augustus 2007 @ 17:29:17 #152
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52533645
    voor mij nog 11
    pi_52548927
    5 dage nog!
    pi_52560520
    Iedereen heeft best wel veel zin in zijn/haar stage; kan ik me goed voorstellen. Zijn er ook mensen die bang/ervaring zijn/hebben voor/met heimwee?
    Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
    pi_52565490
    heimwee is zonde van je tijd.

    ik ben een keer op reis geweest met iemand die 'opeens' heel erg heimee kreeg. nadeel voor mij was, dat hij alles heel negatief ging bekijken. niets was meer goed enzo waardoor er onderling ook irritaties kwamen.

    volgens mij kan je er ook niet zo heel veel aan doen. zelf heb ik er nooit echt last van gehad.
    pi_52568484
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 14:54 schreef jschud het volgende:
    Iedereen heeft best wel veel zin in zijn/haar stage; kan ik me goed voorstellen. Zijn er ook mensen die bang/ervaring zijn/hebben voor/met heimwee?
    Ik zie wel joh, mocht ik er last van krijgen en et echt niet meer trek ga ik toch gewoon weer terug?(moet et wel heel extreem zijn, dat mijn gezondheid er onder lijd bijvoorbeeld). Maar ik ga er van uit dat ik er geen last van krijg, zoiets moet je overkomen denk ik..
    pi_52569914
    Ik ben nu niet bezig met heimwee en heb het nog niet eerder gehad. M'n familie begint er nu juist wel veel over of ik niet iedereen ga missen en dat werkt best wel op je zenuwen, omdat je er dan erg over gaat nadenken Ik zelf ben er nu best relaxed onder en heb er ook echt heel veel zin in, maar wordt af en toe wel extra nerveus gemaakt door m'n omgeving. Dus ik probeer dat een beetje te vermijden. Ik denk dat ik ze ook wel ga missen, maar ik moet dit toch voor m'n gevoel meemaken en wil dit toch al best lang. Stel dat het gewoon helemaal klote is, weet ik dat ook weer en vind ik het nog geen foute keuze geweest. Natuurlijk zal het dan minder leuk zijn dan ik had verwacht, maar ik zal altijd achter m'n keuze blijven staan dat ik weg wilde gaan.
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
    pi_52574260
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 20:10 schreef Avani het volgende:
    Ik ben nu niet bezig met heimwee en heb het nog niet eerder gehad. M'n familie begint er nu juist wel veel over of ik niet iedereen ga missen en dat werkt best wel op je zenuwen, omdat je er dan erg over gaat nadenken Ik zelf ben er nu best relaxed onder en heb er ook echt heel veel zin in, maar wordt af en toe wel extra nerveus gemaakt door m'n omgeving. Dus ik probeer dat een beetje te vermijden. Ik denk dat ik ze ook wel ga missen, maar ik moet dit toch voor m'n gevoel meemaken en wil dit toch al best lang. Stel dat het gewoon helemaal klote is, weet ik dat ook weer en vind ik het nog geen foute keuze geweest. Natuurlijk zal het dan minder leuk zijn dan ik had verwacht, maar ik zal altijd achter m'n keuze blijven staan dat ik weg wilde gaan.
    Je moet het gewoon doen! Ik bedoel niet geschoten is altijd mis etc etc Ik heb er zelf enorm veel zin in, heb ook al contact met mn medebewoners e.d. Dus komt allemaal wel goed. Maar ik herken je verhaal, grapjas van over 6 weken ben je terug enzo hoor ik regelmatig. Het is net of mn ouders me heimwee willen aanpraten ofzo Ik ben er ook best relaxed onder, ik zie wel wat me overkomt.

    wanneer ga je ?
    pi_52578069
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:14 schreef KraZj het volgende:

    [..]

    Je moet het gewoon doen! Ik bedoel niet geschoten is altijd mis etc etc Ik heb er zelf enorm veel zin in, heb ook al contact met mn medebewoners e.d. Dus komt allemaal wel goed. Maar ik herken je verhaal, grapjas van over 6 weken ben je terug enzo hoor ik regelmatig. Het is net of mn ouders me heimwee willen aanpraten ofzo Ik ben er ook best relaxed onder, ik zie wel wat me overkomt.

    wanneer ga je ?
    Ik ga vrijdag weg en moet ook nog wel wat spullen kopen, dus gelukkig nog genoeg te doen. Ik heb overigens ook al wel contact gehad met verschillende mensen via facebook. Ik heb niet het idee dat het moeilijk wordt om contacten te leggen. Zeker niet met roommates en huisgenoten.
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
    pi_52579037
    Ik vertrek maandag, maar het kriebelt toch wel. Laatst ook een afscheidsfeest gehad van iemand anders die ook weg gaat, wist ik ook opeens weer dat het nog maar zo kort is voordat ik 4 maanden weg ben. Maar het zijn geen negatieve kriebels, gewoon beetje spanning, moet nog aantal dingen doen. Ook kom ik niet meer terug op deze plek (ouders verhuizen ook) misschien helpt dat ook wel mee. Heb er in ieder geval enorm veel zin in .
    pi_52579268
    net terug van een jaar colombia,
    eerst me bachelor hier afmaken en dan volgend jaar waarschijnlijk naar Spanje voor een master, dit topic heeft me ook wel nieuwsgierig gemaakt voor korea.
    Life sucks
    pi_52582949
    Ik zit nu bijna meer dan 3 jaar in de UK voor een studie. Hoewel ik eens per 2 maanden naar huis ga om mijn familie en vrienden te zien; kijk ik er nu al naar uit om me voorgoed weer in NL te vestigen. Elke keer dat ik weer op Schiphol land, krijg ik echt zo'n thuis gevoel. Misschien toch een beetje heimwee.....
    Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
      woensdag 22 augustus 2007 @ 11:53:56 #163
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_52585629
    bijna weer thuis, na half jaar in Italie en 4 maand in Taiwan ga ik bijna weer naar huis...... donderdag laatste nacht in Taipei, dan nachtje in Hongkong, dan nachtje in vliegtuig, dan nachtje in Amsterdam, dan nachtje in hotel in Milaan, dan paar nachten in crappy dorms in Milaan, dan nachtje in Venetie, en daaaaaaaaaarnaaa ga ik eindelijk naar huis
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_52619435
    Weet iemand hier hoe het zit met visa? Ik heb n visum aangevraagd voor een occupational trainee-dinges. mijn stage in Australie duurt van 3 oktober tot 4 april, die data zijn ook doorgegeven bij de visumaanvraag.
    Nou wil ik natuurlijk een aantal dagen eerder in Sydney aankomen om de stad wat te verkennen en om bij te komen van mijn jetlag etc. Kan ik b.v. gewoon ok 1 oktober reizen en op 3 oktober beginnen met stage? (dat die eerste dagen ik daar zit als tourist oid en daarna pas van mijn visum gebruik maak?)
    Ik kan de australische ambassade (welke alleen nog in berlijn zit wat visa betreft) al een paar dagen niet berieken en online is het ook niet te vinden
    Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
    If I'm wrong, nobody knows.
    And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
    // http://xkcd.com
    pi_52623506
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 01:04 schreef mr.marcus het volgende:
    net terug van een jaar colombia,
    eerst me bachelor hier afmaken en dan volgend jaar waarschijnlijk naar Spanje voor een master, dit topic heeft me ook wel nieuwsgierig gemaakt voor korea.
    Korea is echt geniaal, mijn universiteitcampus is prachtig groen met veel nieuw gebouwen. Vandaag beetje introductie gehad met geniale demonstraties (taekwondo club die honkbalknuppels doortrappen etc) en verder is het Koreaanse volk heel behulpzaam ondanks dat ze amper engels spreken. Echt de cultuurshock is enorm maar het is zoooo gaaf hier. Ik raad het iedereen aan om ooit in een Aziatisch land te wonen!
    pi_52638805
    bijna off naar Manchester voor een jaar studie. Mijn vraag:

    Hoe krijgen jullie in godsnaam alles mee???? Ik heb zo veel spullen! en zo weinig ruimte! hebben jullie dingen vooruit gestuurd? of betaald voor extra bagage ofzo?
    the liver is evil, it must be punished
    pi_52640029
    Dan moet je gewoon wat thuis laten . Ik heb dan weer het geluk dat ik 46 kilo mee mag nemen (dacht dat dat alleen geldt voor de US en Canada) + handbagage, maar aan die 46 kom ik echt nooit...helaas kan je geen kilo's van mij gebruiken
    pi_52640296
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 00:57 schreef Roosje11 het volgende:
    bijna off naar Manchester voor een jaar studie. Mijn vraag:

    Hoe krijgen jullie in godsnaam alles mee???? Ik heb zo veel spullen! en zo weinig ruimte! hebben jullie dingen vooruit gestuurd? of betaald voor extra bagage ofzo?
    wat wil je allemaal meenemen dan??

    ik ging naar Amerika met 11 kilo ofzo. wacht maar tot je terug komt, das pas een zware koffer.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 04:25:06 #169
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_52640544
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 00:57 schreef Roosje11 het volgende:
    bijna off naar Manchester voor een jaar studie. Mijn vraag:

    Hoe krijgen jullie in godsnaam alles mee???? Ik heb zo veel spullen! en zo weinig ruimte! hebben jullie dingen vooruit gestuurd? of betaald voor extra bagage ofzo?
    net vanochtend mijn koffer dichtgeklikt, klaar voor vertrek. Deze was voor vertrek exact 30kg, maximum gewicht. Nu heb ik 1 extra rugzak erbij vol met stuff, ik denk een kilootje of 4-5. Ik hoop dat ze niet te moeilijk doen, en anders gewoon bijbetalen

    of je zorgt dat een vriend/familie even op bezoek komt met een halflege koffer Met de tickets van ryanair en easyjet is dat goed te doen, 20kg extra voor paar tientjes
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
    pi_52645016
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 00:57 schreef Roosje11 het volgende:
    bijna off naar Manchester voor een jaar studie. Mijn vraag:

    Hoe krijgen jullie in godsnaam alles mee???? Ik heb zo veel spullen! en zo weinig ruimte! hebben jullie dingen vooruit gestuurd? of betaald voor extra bagage ofzo?
    gewoon 20 kg.
    Veel kleding enzo daar kopen.
    Maar manchester is dichtbij ja, je gaat toch nog wel een keer weer naar NL.?
    Life sucks
    pi_52646135
    Mijn ouders laten over komen met de auto toen ik naar Newcastle ging
    Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
    pi_52655381
    Sinds verleden week in Borås in Zweden, maar sinds vandaag pas Internet... Het was even wennen, even die cultuurshock, maar snel weer goed gekomen.
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52655450
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 11:38 schreef mr.marcus het volgende:

    [..]

    gewoon 20 kg.
    Veel kleding enzo daar kopen.
    Maar manchester is dichtbij ja, je gaat toch nog wel een keer weer naar NL.?
    ja..ik ga ook nog wel een keer naar NL, maar ik ben bang dat ik straks daar zit en dan heel veel dingen mis die ik niet meeheb. ik weet gewoon niet zo goed hoe ik moet selecteren, met op vakantie gaan heb ik al moeite met niet alles meenemen.

    Iemand die nu in het buitenland zit nog tips? misschien dingen die je hebt meegenomen die je achteraf ECHT niet nodig hebt gehad?
    the liver is evil, it must be punished
    pi_52655792
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef Roosje11 het volgende:

    [..]

    ja..ik ga ook nog wel een keer naar NL, maar ik ben bang dat ik straks daar zit en dan heel veel dingen mis die ik niet meeheb. ik weet gewoon niet zo goed hoe ik moet selecteren, met op vakantie gaan heb ik al moeite met niet alles meenemen.

    Iemand die nu in het buitenland zit nog tips? misschien dingen die je hebt meegenomen die je achteraf ECHT niet nodig hebt gehad?
    Ik had voordat ik naar Zweden ben gegaan voor mn studie al 4 maand in Berijn geleefd, en daar was ik er achtergekomen dat een leesboek echt overbodig is, altijd wel iets te doen. Inmiddels heb ik hier wel 2-3 leesboeken, aangezien ik hier studeer en savonds niet altijd maar wil feesten enzo. Vooralsnog verder niet iets tegen gekomen wat ik overbodig vond!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:25:53 #175
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52663075
    ik rijdt er heen met auto van ouders (het is maar Cambridge namelijk, binnen halve dag rijden te doen, en met boot al helemaal eitje). De terugweg moet ik nog even kijken, maar waarschijnlijk hetzelfde. Dat is toch pas over half jaar namelijk
    pi_52667642
    Naja vandaag zal ik dus wel even mijn koffer gaan inpakken, want dat gaat wel lang duren...(d8 ik)

    was binnen 30 min klaar..:P
    pi_52673347
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 17:38 schreef PieterBas het volgende:
    Sinds verleden week in Borås in Zweden, maar sinds vandaag pas Internet... Het was even wennen, even die cultuurshock, maar snel weer goed gekomen.
    Cultuurshock!? Je zit in ZWEDEN!

    Ik zit hier met 35 graden dingen te eten waarvan niemand me kan uitleggen wat het is en niemand spreekt hier engels behalve andere studenten.

    Er zijn hier overigens overdreven veel zweden, 20 van de 45 westerse exchange students komen uit Zweden.

    Wel echt enorm gaaf hier. Ik kan het iedereen aanraden!
    pi_52674270
    Over 3 weken verhuis ik! Vandaag heb ik eindelijk mijn laptop gekocht. Nu nog een bed en een slaapbank en dan ben ik klaar voor Brussel. Ik hoop dat Brussel ook klaar is voor mij!

    4 jaar lang helemaal op mezelf aangewezen, 4 jaar lang nieuwe mensen leren kennen, studeren, stappen, leven. Damn, ik heb het gevoel dat ik net wakker word uit een coma van 24 jaar.
    pi_52692499
    Ik vertrek zo!
    pi_52692531
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 08:44 schreef KraZj het volgende:
    Ik vertrek zo!
    succes en vooral veel plezier!!!
    pi_52702181
    Ik vertrek zaterdag 1 september naar Seattle, USA. Heb inmiddels daar al een kamertje en dergelijke kunnen regelen waar ik de ochtend na aankomst meteen in kan (ik kom namelijk rond 00:00 aan, beetje minder ).

    Toch ben ik wel een beetje bezorgd hoor, bang dat ik dingetjes vergeet enzo. Ook het feit dat het 3 september labour day is, en dan waarschijnlijk alle winkels gesloten zijn, betekent toch dat ik al snel moet gaan shoppen daar om de eerste levensbehoeften in huis te halen! Gelukkig beginnen m'n lessen pas 25 september en de introductie dagen pas 13 september, dus ik heb nog even de tijd om te settlen!
    pi_52702312
    Cool! Veel succes en plezier aan de buitenlandgangers
    Laat iedereen ook even weten hoe het is (psst, pics!)? Ik ben erg benieuwd! Vooral naar de US verhalen, omdat ik daar volgend jaar naar toe wil.
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
    pi_52702527
    Oh en Steincity87, de pics op je site van je kamer, die delen jullie maar met zijn 2-en?Coole foto's wel, jammer dat je dan zoveel ruimte hebt, maar dan toch bij elkaar op de kamer moet slapen, maar ja. Misschien een onbeschofte vraag, maar dat moet wel dure housing zijn, of niet?
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
    pi_52732588
    Best interessant om al die ervaringen te lezen van de studies / stages in het buitenland! Ik wou sowieso mijn 7 maanden durende stage al in het buitenland gaan lopen (Amerika), maar ben ook zwaar aan het twijfelen om mijn derde jaar daar ook te gaan doen. Over een weekje begint de school weer dus dan maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn om mijn studie in het buitenland voort te zetten...

    Ik doe momenteel commerciële economie aan de HU, zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met die opleiding combi buitenlandse stage? (bijvoorbeeld Amerika ).
      maandag 27 augustus 2007 @ 21:39:02 #185
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52738564
    zodra ik daar ben zal ik hier foto's neerzetten van kamer, huis, stad Het is dan geen Amerika maar engeland, maar misschien wel leuk voor iedereen om te zien wat je kan verwachten via een internetprikbord...
    pi_52742427
    Wanneer ga je weg Grumpey? Dan hou ik dit topic effe in de gaten!
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
    pi_52743383
    en grumpey, waar ga je heen in Engeland? Ik ga over 2 weken naar Manchester voor een jaar, yeey!
    the liver is evil, it must be punished
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:37:55 #188
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52747295
    Ik ga naar Cambridge, en ik vertrek komende vrijdag met de auto. Het duurt tot woensdag voordat ik dan mijn kamer (definitief) intrek, en misschien een dag of wat langer voordat internet werkt (je weet het nooit bij dat soort dingen), maar dat zou dus volgende week weekend worden waarschijnlijk
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:53:28 #189
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_52747636
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 18:16 schreef ZwooP het volgende:

    Ik doe momenteel commerciële economie aan de HU, zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met die opleiding combi buitenlandse stage? (bijvoorbeeld Amerika ).
    Ik doe ook CE en heb ook een half jaar stage & een half jaar studeren gedaan in het buitenland (helaas voor jou geen USA maar Berlijn, ook erg tof). Gebeurt niet echt vaak bij mensen van deze opleiding daarom was het nogal een geregel of vakken wel aansloten op mijn studie in Nederland (weet inmiddels nog steeds niet of mijn studiepunten worden erkend). Afstuderen wilde ik ook doen in het buitenland maar ik kwam er achter dat ik nog veel vakken moet volgen naast de stage dus dat gaat niet door helaas .
    Maar eh, wat wilde je eigenlijk precies weten?
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_52750816
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 10:53 schreef Leinonlein het volgende:

    [..]

    Maar eh, wat wilde je eigenlijk precies weten?
    Zoveel.

    Met name of het makkelijk was om met je school (ook HU?) te regelen om je studie voort te zetten in het buitenland, en of ze zelf een uitwisselingsprogramma hadden, of dat je alles zelf moest regelen.

    In Duitsland zal je trouwens nog best wat NL medestudenten zijn tegengekomen, of niet?
    pi_52751429
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 12:49 schreef ZwooP het volgende:

    [..]

    Zoveel.

    Met name of het makkelijk was om met je school (ook HU?) te regelen om je studie voort te zetten in het buitenland, en of ze zelf een uitwisselingsprogramma hadden, of dat je alles zelf moest regelen.

    In Duitsland zal je trouwens nog best wat NL medestudenten zijn tegengekomen, of niet?
    De HU heeft partner uni's maar het is denk ik moeilijk om een jaar te regelen in USA. Maar als ik jou was zou ik even langs de International office gaan, die weten heel veel.

    Ik heb ook in Berlijn gezeten en echte NL studenten ben ik niet tegen gekomen.
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:25:38 #192
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_52752424
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 12:49 schreef ZwooP het volgende:

    [..]

    Zoveel.

    Met name of het makkelijk was om met je school (ook HU?) te regelen om je studie voort te zetten in het buitenland, en of ze zelf een uitwisselingsprogramma hadden, of dat je alles zelf moest regelen.

    In Duitsland zal je trouwens nog best wat NL medestudenten zijn tegengekomen, of niet?
    Via mijn school (HES Amsterdam) is het wel mogelijk een double degree programma te doen (2 semesters buitenland studie & semester stage). Je krijgt dan een diploma van je Nederlandse hogeschool en de buitenlandse hogeschool, ik weet wel dat niet alle uni's in het buitenland dit aanbieden, inderdaad even langs International Office gaan, die weten hoe het voor jou op de HU zit . Voor mijn exchange semester heb ik niks hoeven regelen, voor mijn stage des te meer!

    Tijdens mijn exchange semester wel "veel" Nederlanders tegen gekomen, tijdens mijn stage bijna helemaal niet meer.
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_52752774
    Vandaag mijn eerste les Zweeds gehad. Hoewel ik de helft van de lessen niet kan volgen, vanwege andere vakken, ging het best gemakkelijk.
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52754311
    Ben nu me 2e dag in Aruba, vermaak me goed. Prijzen zijn alleen hoger dan ik verwacht, maandag kan ik beginnen met me stage, dus ik ga nog even een weekje rustig aan doen
    pi_52755770
    Ik ben nu exact week in Korea, cultuurshock net wat te boven. Echt enorm gaaf zo'n ervaring. Prijzen zijn hier compleet anders dan in Nederland. Shampoo is 7 euro, avondmaaltijd 2. Appel 3 en een kussen 1,50. Schoenen 9 euro, 2e hands telefoon (crappy) 80 euro.

    Verder is Korea het meest homogene land ter wereld, ze zijn compleet niet ingesteld op buitenlanders, niemand spreekt engels en echt elke koreaan is hetzelfde (geen regionale verschillen bijna). Enorme uitdaging, gelukkig is de universiteit prima in orde en zijn Koreaanse mede studenten enorm sociaal en vriendelijk om te helpen.
    pi_52758017
    Thanks voor jullie reacties! ik heb net een mailtje naar het international office gestuurd.
    pi_52758483
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 16:28 schreef Underdoggy het volgende:
    Ik ben nu exact week in Korea, cultuurshock net wat te boven. Echt enorm gaaf zo'n ervaring. Prijzen zijn hier compleet anders dan in Nederland. Shampoo is 7 euro, avondmaaltijd 2. Appel 3 en een kussen 1,50. Schoenen 9 euro, 2e hands telefoon (crappy) 80 euro.

    Verder is Korea het meest homogene land ter wereld, ze zijn compleet niet ingesteld op buitenlanders, niemand spreekt engels en echt elke koreaan is hetzelfde (geen regionale verschillen bijna). Enorme uitdaging, gelukkig is de universiteit prima in orde en zijn Koreaanse mede studenten enorm sociaal en vriendelijk om te helpen.
    Ook interessant! Hoe doe je 't met de taal? Lessen nemen/genomen?
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_52759166
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 16:28 schreef Underdoggy het volgende:
    Ik ben nu exact week in Korea, cultuurshock net wat te boven. Echt enorm gaaf zo'n ervaring. Prijzen zijn hier compleet anders dan in Nederland. Shampoo is 7 euro, avondmaaltijd 2. Appel 3 en een kussen 1,50. Schoenen 9 euro, 2e hands telefoon (crappy) 80 euro.

    Verder is Korea het meest homogene land ter wereld, ze zijn compleet niet ingesteld op buitenlanders, niemand spreekt engels en echt elke koreaan is hetzelfde (geen regionale verschillen bijna). Enorme uitdaging, gelukkig is de universiteit prima in orde en zijn Koreaanse mede studenten enorm sociaal en vriendelijk om te helpen.
    Ik heb hier een aantal Koreaanse meisjes op de verdieping en ik quote "I am going to do Business Engrish". Ik moest even glimlachen
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52769056
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 18:32 schreef PieterBas het volgende:

    [..]

    Ik heb hier een aantal Koreaanse meisjes op de verdieping en ik quote "I am going to do Business Engrish". Ik moest even glimlachen
    Schitterend ja, vind het altijd wel grappig klinken. Heb ook speciaal even van een wat amateuristische site lessen Chinees gehaald. Het Chinees van de spreker is gewoon zoals in de normale lessen, maar het Engels heeft wel de authentieke Chinese sound. "Now, let's look at chaptew swee." - "Now we will pwactice the fouws tone. The fouws tone is like you aw shouting a bit." etc.
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_52769970
    Ik zit inmiddels in Kelowna, BC, Canada! Geweldige vlucht gehad, toffe en hulpzame mensen die het allemaal super vinden dat je "zo goed" Engels kan. Beetje mijn kamer ingericht en verder even de shopping mall opgezocht die we dachten wel te kunnen lopen. Uiteraard onder weg even de weg gevraagd en we kregen de reactie: "walking, what?!" De beste man zei dat het 20 minuten lopen was vanaf dat punt maar het was zeker 40 minuten. We hebben maar de bus terug genomen
    pi_52770191
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 16:28 schreef Underdoggy het volgende:
    Ik ben nu exact week in Korea, cultuurshock net wat te boven. Echt enorm gaaf zo'n ervaring. Prijzen zijn hier compleet anders dan in Nederland. Shampoo is 7 euro, avondmaaltijd 2. Appel 3 en een kussen 1,50. Schoenen 9 euro, 2e hands telefoon (crappy) 80 euro.

    Verder is Korea het meest homogene land ter wereld, ze zijn compleet niet ingesteld op buitenlanders, niemand spreekt engels en echt elke koreaan is hetzelfde (geen regionale verschillen bijna). Enorme uitdaging, gelukkig is de universiteit prima in orde en zijn Koreaanse mede studenten enorm sociaal en vriendelijk om te helpen.
    hoe zit het met koreaanse vrouwen dan
    Life sucks
    pi_52770308
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 01:19 schreef mr.marcus het volgende:

    [..]

    hoe zit het met koreaanse vrouwen dan
    Ja, vertel Underdoggy. Allemaal zo:



    ?

    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_52770445
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 01:19 schreef mr.marcus het volgende:

    [..]

    hoe zit het met koreaanse vrouwen dan
    Koreaanse vrouwen zijn preuts, bang en afstandelijk. De durven je niet aan te kijken en al helemaal niet in een kroegje ofzo met je te gaan praten.
    pi_52771238
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 17:16 schreef annoylikethewind het volgende:
    Oh en Steincity87, de pics op je site van je kamer, die delen jullie maar met zijn 2-en?Coole foto's wel, jammer dat je dan zoveel ruimte hebt, maar dan toch bij elkaar op de kamer moet slapen, maar ja. Misschien een onbeschofte vraag, maar dat moet wel dure housing zijn, of niet?
    Het is eigenlijk een 3-persoonsappartement, die ik op dit moment maar met 1 iemand hoef te delen. Een 3e persoon is er nog niet, maar dat zal waarschijnlijk niet al te lang meer duren. Er is inderdaad maar 1 slaapkamer, da's mijns inziens ook het enige minpuntje. (Best vervelend als je tot 11 kunt uitslapen, maar de wekker van je roommate om 7 uur afloopt..)

    Kosten, mag je best weten.... Ik betaal 3000 dollar. Dat is inclusief een mealplan (à 700 dollar) en inclusief verzekering (à 450 dollar). In totaal betaal ik dus nog geen 2000 dollar aan de housing zelf. Da's zo'n 400 dollar per maand. In oud-nederlandse euro's is dat dus nog niet eens 300 euro. Valt reuze mee vind ik..

    Komend weekeind een eerste tripje gepland: We gaan Memphis onveilig maken..
    pi_52776953
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 01:40 schreef Underdoggy het volgende:

    [..]

    Koreaanse vrouwen zijn preuts, bang en afstandelijk. De durven je niet aan te kijken en al helemaal niet in een kroegje ofzo met je te gaan praten.
    Misschien ook omdat je buitenlander bent en ze niet zeker zijn van hun Engels en jouw Koreaans.


    ^
    |
    Zo bang, Underdoggy?
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_52777568
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 01:40 schreef Underdoggy het volgende:

    [..]

    Koreaanse vrouwen zijn preuts, bang en afstandelijk. De durven je niet aan te kijken en al helemaal niet in een kroegje ofzo met je te gaan praten.
    dat is jammer...


    was in Colombia wel heel anders
    latinas
    Life sucks
    pi_52777814
    Ligt gewoon aan de cultuur, ook in de klas zijn de international students de gangmakers. Koreanen zijn gewoon in eerste instantie heel verlegen tegen vreemdelingen. Je moet ze echt beter leren kennen willen ze "losgaan". Onze docenten daarentegen vinden ons geweldig omdat ze juist WEL interactie in hun klas willen. Overigens het eten ben ik wel al spuugzat!
    pi_52777918
    zeker dat het aan de cultuur ligt.
    wel schattig lijkt me, allemaal van die verlegen koreaantjes
    Life sucks
    pi_52779270
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 12:49 schreef mr.marcus het volgende:
    zeker dat het aan de cultuur ligt.
    wel schattig lijkt me, allemaal van die verlegen koreaantjes
    Mijn buurmeisjes uit Korea zijn constant aan het giechelen als je iets zegt tegen hun
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52781910
    zeker schattig, communicatie in de klas lukt nog wel maar 80% spreekt echt heeeel slecht engels, zelfs bij engelstalig vakken.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 15:57:03 #211
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52782947
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 13:39 schreef PieterBas het volgende:

    [..]

    Mijn buurmeisjes uit Korea zijn constant aan het giechelen als je iets zegt tegen hun
    dat is niet schattig, dat is ronduit irritant.
    pi_52784758
    uitgaan in Korea is dat nog een beetje tof, of is dat van karaoke bar naar karaoke bar?
    Life sucks
    pi_52801387
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 03:06 schreef Steincity87 het volgende:

    [..]

    Komend weekeind een eerste tripje gepland: We gaan Memphis onveilig maken..
    Memphis, nice. Wij hebben van de week een auto gekocht en alle verzekeringen e.d. geregeld. Memphis willen we ook nog heen, dus als je na de trip even hier een paar goede tips neer wilt zetten zou dat geweldig zijn .

    Wij gaan dit weekend ook onze eerste roadtrip maken. We gaan een aantal medestudenten opzoeken die in Tennessee zitten, dat gaat dus ook een redelijk lange rit worden.
    ......
    pi_52801568
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 17:05 schreef mr.marcus het volgende:
    uitgaan in Korea is dat nog een beetje tof, of is dat van karaoke bar naar karaoke bar?
    Er zijn best veel westerse barren hier. Er zitten voornamelijk westerse studenten en Amerikanen die engels docent zijn hier (dat zijn er nogal wat). Best wel dolle pret. Karaoke bars en rare nachtclubs heb je ook veel maar dat is alleen leuk als je Koreaan bent.
    pi_52804129
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    dat is niet schattig, dat is ronduit irritant.
    Zo vaak zie ik hun ook niet.. hoogstens in de gezamelijke kamer/keuken, maar meestal vluchtten ze na het gereed maken van het eten meteen weer naar hun eigen kamertje
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52804200
    hier is alles ongemengd, dus koreaanse dames zie ik alleen buiten de dormitory
      donderdag 30 augustus 2007 @ 12:53:43 #217
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52808152
    Ben zelf nu uitgebreid aan het pakken, omdat we met auto erheen gaan kan ik gewoon 3 volle dozen meenemen, wel luxe

    Vind het stiekem wel spannend worden nu, hoe vaak ik dit ook al gedaan heb...
    pi_52809591
    Ben nu zelf bijna een weekje in Florida. De stranden zijn echt super, dus als je van stranden houdt, dan moet je hier toch wel een keer naartoe. Het eten is verschrikkelijk, het kost me moeite om ook maar iets gezonds te vinden, want ik was niet van plan als een hamburger door het leven te gaan en het aantal dikke mensen is vele malen groter dan ik me had ooit had voor kunnen stellen. Kan nog niet veel van het studeren zeggen, want daar moet ik nog mee beginnen, maar als dat tegenvalt, is er altijd het strand nog

    Dit is serieus bij mij op de campus
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
    pi_52810377
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 13:46 schreef Avani het volgende:
    Ben nu zelf bijna een weekje in Florida. De stranden zijn echt super, dus als je van stranden houdt, dan moet je hier toch wel een keer naartoe. Het eten is verschrikkelijk, het kost me moeite om ook maar iets gezonds te vinden, want ik was niet van plan als een hamburger door het leven te gaan en het aantal dikke mensen is vele malen groter dan ik me had ooit had voor kunnen stellen. Kan nog niet veel van het studeren zeggen, want daar moet ik nog mee beginnen, maar als dat tegenvalt, is er altijd het strand nog
    [afbeelding]
    Dit is serieus bij mij op de campus
    en hier in Zweden is het vandaag 10 graden!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_52812547
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 14:24 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

    [..]

    en hier in Zweden is het vandaag 10 graden!
    Ik hoorde een paar dagen geleden dat het erg koud is voor de tijd van het jaar..
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52812643
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 15:41 schreef PieterBas het volgende:

    [..]

    Ik hoorde een paar dagen geleden dat het erg koud is voor de tijd van het jaar..
    Ik hoop dat het net als vorig jaar een warme nazomer word...!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_52829270
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 14:24 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

    [..]

    en hier in Zweden is het vandaag 10 graden!
    Hier is het soms ook wel weer té heet hoor Alle gebouwen hebben mega airco, dus je loopt constant in kou/hitte, wat irritant is. Maar je hoort me niet klagen. De omgeving hier is gewoon echt heel mooi, ik kan me nog niet echt voorstellen dat ik hier aan het studeren ben Hoewel het wel irritant is dat ik geen auto heb en daardoor hier soort van gevangen zit. Heb gelukkig al mensen ontmoet die auto's hebben en die aanboden om naar dingen toe te gaan, dus met de juiste connecties kom ik toch nog ergens En ik blijk ook nog eens in dé party dorm te zitten, dus voorlopig ontmoet ik meer dan genoeg mensen.

    Ik denk dat bijna elke internationale student wel meer dan genoeg aanspraak heeft, zal ook wel verschillen per land, maar meestal vinden ze het heel interessant. Hoewel iedereen op dit moment geloof ik rare ideeën krijgt als ik zeg dat ik in Amsterdam woon. Zoals er eentje zei: "I would not be a live right now if I would be living in Amsterdam"
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
    pi_52845799
    @ Underdoggy: ik zit vanaf heden in Hung Hom, Kowloon, Hong Kong
    Every culture is different. Respect and try to learn it.
    pi_52849976
    Tof topic

    Ik ga volgend jaar 1 jaar studeren in duitsland :p en studeren houd in stage+lessen
    pi_52856174
    ik vertrek over een paar weken voor 3,5 maand naar londen om aan het university college london te gaan studeren ik vind het spannend, maar heb er zin in. heeft iemand hier ervaringen met studeren aan deze universiteit of een andere universiteit in londen?
    pi_52857060
    @Avani:

    Jij zit er warmpjes bij zie ik wel.

    @Alle-mensen-die-uitwisseling-doen/gedaan hebben:

    Hoe hebben jullie dingen ter herinnering vastgelegd? Alleen met fototoestel of ook met camera? Denk dat het me eigenlijk ook wel leuk lijkt om dingen op video te hebben. Meer de hele sfeer enzo... Misschien zo'n kleine digitale camera met 'youtube-functie' als dat een beetje kwalitatief te doen is.
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_52863610
    Ik had alleen een fototoestel máár een camera is veel leuker. Had het er laatst nog met een vriend over die wel een camera had. Echt lachen als je een video'tje kan laten zien.
      zaterdag 1 september 2007 @ 12:30:54 #228
    183375 Qasi
    Love me for a reason
    pi_52864863
    Ik ga in Februari!
    Zuid Afrika!
    Dan ben je een hoer met een doek om je kop
    pi_52866925
    zuid afrika klinkt ook wel vet ik vertrek komende dinsdag naar Dundalk in Ierland voor een 3 (misschien 4 jarige) studie begin wel een beetje last van zenuwen te krijgen maar heb er erg veel zin in veel aan voorbereiding nu in iedergeval, het inpakken etc veel werk haha
    pi_52871157
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 23:35 schreef SuperHarregarre het volgende:


    @Alle-mensen-die-uitwisseling-doen/gedaan hebben:

    Hoe hebben jullie dingen ter herinnering vastgelegd? Alleen met fototoestel of ook met camera? Denk dat het me eigenlijk ook wel leuk lijkt om dingen op video te hebben. Meer de hele sfeer enzo... Misschien zo'n kleine digitale camera met 'youtube-functie' als dat een beetje kwalitatief te doen is.
    Ik heb mijn digitale camera bij me.. en op mijn telefoon kan ik ook nog redelijk kwaliteit foto's nemen.
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_52874557
    quote:
    Op vrijdag 31 augustus 2007 23:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
    @Avani:

    Jij zit er warmpjes bij zie ik wel.

    @Alle-mensen-die-uitwisseling-doen/gedaan hebben:

    Hoe hebben jullie dingen ter herinnering vastgelegd? Alleen met fototoestel of ook met camera? Denk dat het me eigenlijk ook wel leuk lijkt om dingen op video te hebben. Meer de hele sfeer enzo... Misschien zo'n kleine digitale camera met 'youtube-functie' als dat een beetje kwalitatief te doen is.
    gewoon een camera kopen waar je ook mee kan filmen.
    met mijn cam kan ik heel behoorlijke fimpjes maken!
    Life sucks
    pi_52884495
    Bedankt voor de reacties.
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_52884720
    ik heb ook een gewone fotocamera gekocht waar ik redelijk mee kan filmen. Doe het niet enorm veel maar een paar filmpjes zijn wel heel erg leuk. Ik zet alles op picasa en dat is echt ideaal.
    pi_52886406
    flickr werkt ook heeeel makkelijk
    Life sucks
    pi_52888546
    underdoggy, waar zit jij dan? want in je profiel staat nog steeds groningen, aj...
    Every culture is different. Respect and try to learn it.
    pi_52891663
    Suwon, Zuid Korea http://www.ajou.ac.kr
    pi_52923089
    quote:
    Op zondag 2 september 2007 15:25 schreef Underdoggy het volgende:
    Suwon, Zuid Korea http://www.ajou.ac.kr
    lache ik zit hier... waar je zoal al niet komt aj...
    Every culture is different. Respect and try to learn it.
    pi_52923282


    Ik zit nu een maand in IJsland van de vijf maanden die ik hier zal blijven. Heb vandaag mn eerste colleges gehad, ik heb maar 1 college op mijn eigen faculteit, maar de werkdruk ligt hier ietsjes hoger dan in Utrecht Verder is het echt heel leuk, ik heb een EILC taalcursus gedaan afgelopen maand, dus al wat mensen leren kennen en we hebben ook de mogelijkheid gehad om wat te touren, erg leuk
    pi_52952088
    Tot nu toe vind ik het vooral heel erg gezellig, maar dat hele campus gebeuren kan ook verschrikkelijk saai zijn en vooral de vakken die ik heb, zijn echt niet leuk. Je zou op zich denken dat ik op z'n minst leuke vakken zou moeten hebben Maar het is hier verschrikkelijk schools! Je naam wordt hier opgeroepen om te lezen wat de honor code is of wat dan maar ook... dat we sowieso die hele honor code/pledge elke dag horen, gaat al nergens over. Het is ook helemaal niet moeilijk, zelfs makkelijk, maar je krijgt gewoon heel veel huiswerk dus je moet wel veel doen. Als ik dus opnieuw mocht kiezen, had ik dus een grote universiteit gekozen ipv een kleine college. Maar goed, doordat het klein is, ontmoet je wel weer veel mensen, wat ook weer heel relaxed is
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
      woensdag 5 september 2007 @ 12:20:07 #240
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_52957447
    Ok, ik ga niet het hele verhaal nu posten, over mijn kamer (met foto's), mijn stage en alles eromheen. Ik kan beloven dat het een heel (informatief) verhaal wordt ook, maar het komt even een weekje later.

    Samenvatting:
    --> druk op zoek naar nieuw onderkomen
    --> flink zwart (sociaal) gat waar je invalt als je geen medestudenten of stagegenoten hebt

    allemaal dus binnen nu en een week ofzo!
    pi_52962413
    Hey,
    Zitten er ook mensen op het forum die stage lopen of studeren in Frankrijk. Ik zou graag wat NLers willen ontmoeten, wor een beetje gek van al dat frans de hele tijd!!!! hehe
    mzl
    pi_53007041
    *frustratie* eerste keer dat ik wil posten, login onjuist, nieuw pass aangevraagd, weer een verhaal getypt en geprobeerd in te loggen met posten, weer onjuist, copy paste met wachtwoord werkt dus niet.

    Anyway,

    Ik ben nu een aantal dagen in Dundalk, het is hier nu erg mooi weer en de mensen zijn erg behulpzaam over het algemeen, ik vind het nog wel een beetje moeilijk om een praatje te beginnen met mensen maar dat komt vooral omdat ik nog wat onzeker ben, taal ook enzo hoewel mijn engels heel goed is.. maarja dat komt allemaal vanzelf goed.

    Ik heb eindelijk accomodatie gevonden, een huis waar we uiteindelijk met 7 man in komen. Op het moment zit ik alleen met 2 anderen die ik nog niet ontmoet heb, zij zijn gister avond ingetrokken maar zijn de hele avond en vanochtend niet beneden geweest. beetje verlegen misschien of misschien hebben ze geen behoeften aan contact.

    Ik post binnekort wel meer ervaringen en photo's, die staan momenteel alleen op facebook dus die kunnen niet buiten dat bekeken worden. Ik heb thuis nog geen internet (ook geen TV trouwens haha) dus ik kan alleen op school fokken.
      vrijdag 7 september 2007 @ 15:24:54 #243
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53007180
    Succes Saander! Komt wel goed, als je met 7 man zit

    Mijn eerste paar dagen waren een 'kleine' ramp, maar inmiddels heb ik mijn draai gevonden. Zoals beloofd geef ik zo snel mogelijk een update met foto's!
    pi_53008902
    ben benieuwd Grumpey!

    Saander, wat Grumpey al zei, dat komt zeker goed!

    Avani, moet jij dan ook die plegde oplezen? Lijkt me irritant! Jij zat toch op die beach-campus! Ben wel een beetje jaloers!
    You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
    pi_53023680
    Hallo allemaal!

    Zit nu bijna een weekje in Seattle en vond het tijd om wat te posten.

    M'n kamertje ziet er erg goed uit, heb m'n eigen badkamer en toilet erbij. De keuken is gedeeld, maar het is op dit moment zo rustig op mijn verdieping dat ik eigenlijk de enige ben die hem gebruik. Van de 10 kamers zijn er op dit moment maar twee bewoond.

    Het weer is hier goed, zo'n 25 graden en ik ben dus veel bezig met rondwandelen over de campus en door University district (de wijk eromheen). Daar kom ik op dit moment de dagen wel mee door, want alles is gigantisch ruim opgezet hier. Het is hier ook ontzettend mooi, want er zijn hier heel veel parken e.d. De campus is ook echt

    De introducties beginnen de 14e en de vakken de 25e pas. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, want ik ken op dit moment dus bijna niemand! Ik maak hier en daar wel eens een praatje en de Amerikanen zijn veel behulpzamer dan ik had verwacht, maar echte vrienden heb ik hier nog niet gemaakt. Gelukkig is er in het weekend van de 15e een soort survivalcamp, dus ik denk dat het allemaal wel goed komt!

    Wellicht later meer.
    pi_53083778
    Heb vandaag mijn ticket teruggeboekt voor 11 dec... Wel een raar idee, ik zit nog maar anderhalve maand en nu is het einde er eigenlijk al een beetje...

    Mijn ouders komen over drie weken en mijn vriend over vijf... Kan echt niet wachten om ze te zien! Verder gaat hier alles prima, al heb ik wel vakken waar je je echt voor uit de naad moet werken en tegelijkertijd wil ik ook nog mn thesis schrijven pffff
    pi_53100590
    @ iemand die het vroeg: Ik zit idd op de beach campus Maar door de hoeveelheid huiswerk die ik moet inleveren ben ik meer in het weekend op het strand te vinden. Het weer went echt heel erg snel. Het is hier dan wel elke dag 30 graden, het is minder heet dan in Nederland. Ik kan hier makkelijk in een lange broek rondlopen als ik dat zou willen. Zeker omdat binnen de airco nogal hard aanstaat.

    Ik heb idd al een keer de honor pledge met de hele class voor moeten lezen. Dat was een "aparte" ervaring Ondertussen heb ik echt alweer de meest gekke dingen meegemaakt dit weekend. Zoals op een parkeerplaats staan bij de supermarkt omdat de auto die we nog maar 3 dagen hebben, kapot gaat Ik ben weer op de campus, dus het is weer goed gekomen. Maar een auto duwen voor een "roll start" was ook weer eens wat anders.

    Het uitgaan is echt helemaal klote hier. Als je naar de VS gaat, kan je beter 21+ zijn, want dat maakt alles zoveel makkelijker. Je kan een auto huren (echt heeeeel belangrijk), je kan uitgaan, je mag tenminste legaal drinken. Het is niet dat ik een onwijze party girl ben, maar alleen al dat je het niet mag... geeft zo'n gevoel van onvolwassenheid, terwijl je weet dat het nergens op slaat. Dus hoewel ik het heel erg naar m'n zin heb, boven de 21 maakt het studeren hier wel makkelijker.

    De auto doet het ondertussen weer, dus gelukkig kunnen we weer gewoon weg in het weekend! Ik ben er nu wel aan gewend geraakt dat ik doordeweeks op de campus zit, maar dat heeft me ook wat moeite gekost, omdat het in het begin als een luxe gevangenis cq rehab aanvoelde Verder is het heel gezellig hier en ik heb het echt heel erg naar m'n zin. Mijn college is wel meer een HBO dan een universiteit, want het is helemaal niet moeilijk en niet erg wetenschappelijk, maar ik heb dan wel weer veel huiswerk Ik ben hier ook niet echt gekomen voor het studeren zelf moet ik zeggen, het gaat mij meer om de ervaring van het weggaan zelf. Niet per se de opgedane leerkennis.
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
    pi_53105223
    Cool. Dat van die auto is wel wazig op zich. Je mag op je 16e al rijden maar pas vanaf je 21e een auto huren. (Neem ik dat huren vanaf je 21e even van jou aan.) Zo was er ook iemand op de middelbare school die naar de VS verhuisde en twee jaar later terugkwam, rijbewijs al op zak enzo. Machtig interessant natuurlijk.

    Maar rij je nu zeg maar met anderen mee? (Je praat namelijk over we, Amerikaanse medestudenten?)
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_53106352
    quote:
    Op dinsdag 11 september 2007 17:44 schreef Avani het volgende:
    @ iemand die het vroeg: Ik zit idd op de beach campus Maar door de hoeveelheid huiswerk die ik moet inleveren ben ik meer in het weekend op het strand te vinden. Het weer went echt heel erg snel. Het is hier dan wel elke dag 30 graden, het is minder heet dan in Nederland. Ik kan hier makkelijk in een lange broek rondlopen als ik dat zou willen. Zeker omdat binnen de airco nogal hard aanstaat.

    Ik heb idd al een keer de honor pledge met de hele class voor moeten lezen. Dat was een "aparte" ervaring Ondertussen heb ik echt alweer de meest gekke dingen meegemaakt dit weekend. Zoals op een parkeerplaats staan bij de supermarkt omdat de auto die we nog maar 3 dagen hebben, kapot gaat Ik ben weer op de campus, dus het is weer goed gekomen. Maar een auto duwen voor een "roll start" was ook weer eens wat anders.

    Het uitgaan is echt helemaal klote hier. Als je naar de VS gaat, kan je beter 21+ zijn, want dat maakt alles zoveel makkelijker. Je kan een auto huren (echt heeeeel belangrijk), je kan uitgaan, je mag tenminste legaal drinken. Het is niet dat ik een onwijze party girl ben, maar alleen al dat je het niet mag... geeft zo'n gevoel van onvolwassenheid, terwijl je weet dat het nergens op slaat. Dus hoewel ik het heel erg naar m'n zin heb, boven de 21 maakt het studeren hier wel makkelijker.

    De auto doet het ondertussen weer, dus gelukkig kunnen we weer gewoon weg in het weekend! Ik ben er nu wel aan gewend geraakt dat ik doordeweeks op de campus zit, maar dat heeft me ook wat moeite gekost, omdat het in het begin als een luxe gevangenis cq rehab aanvoelde Verder is het heel gezellig hier en ik heb het echt heel erg naar m'n zin. Mijn college is wel meer een HBO dan een universiteit, want het is helemaal niet moeilijk en niet erg wetenschappelijk, maar ik heb dan wel weer veel huiswerk Ik ben hier ook niet echt gekomen voor het studeren zelf moet ik zeggen, het gaat mij meer om de ervaring van het weggaan zelf. Niet per se de opgedane leerkennis.
    Klinkt een beetje als hetzelfde wat wij hier hebben. Uitgaan is overigens ook een ramp als je 21+ bent :p. Alle tenten gaan gewoon al om half 2 dicht, wat natuurlijk veel te vroeg is. Fatsoenlijke muziek kom je hier ook niet tegen, veel live muziek en weinig europese muziek. Als je overigens geboren bent op bv 4 sept 1986, dan staat er 04-09-86 op je rijbewijs. Neem je rijbewijs mee en zeg dan dat dat je geboortedatum is, amerikanen hebben de maand en dag andersom staan en opeens ben je dus wel 21 en kom je dus wel overal binnen . Lukte hier overigens bij sommige tenten wel en bij sommige niet (die accepteerden rijbewijs niet als geldig idee). Ik ben zelf al 21 (bijna 22) dus geen problemen gehad maar aantal andere internationale studenten wel .

    Auto hebben we hier ook al wat problemen mee gehad. Ene moment start ie wel, andere moment niet. Erg leuk als je helemaal naar Tennessee bent gereden om daar klasgenoten op te zoeken en je wilt opeens terug rijden naar Missouri (kleine 600km) en je auto doet het niet. Gelukkig lukte het met een 'roll start' wel. Hij staat nu bij de garage was schijnbaar iets kaput, we kunnen hem zometeen weer gaan ophalen.

    Komen jullie overigens ook veel van die onwetende amerikanen tegen? Ik bedoel we zitten hier met een paar duitsers in dit huis en die duitsers hadden laatst een interview voor een of ander vak. Vroeg die amerikaanse of ze in duitsland ook mcdonalds, ijs, pizza of zelfs kerstmis hadden. Sommige weten zelfs niets over hun eigen land en zijn nog niet buiten hun eigen stad of wat dan ook geweest. Resulteerd soms in best wel leuke situaties. Prijs van bezine vinden ze hier ook duur, terwijl het hier omgerekend zo'n 50 eurocent per liter kost wat voor ons dus spotgoedkoop is. Openbaar vervoer kennen ze niet echt en is eng. Iedereen doet alles met de auto, zelfs stukjes van 100 meter worden met de auto afgelegd. Echt insane soms.
    ......
    pi_53107117
    hey avani,

    ik kan volgend jaar 2de semester ook naar america.. Hoe ben jij in florida gekomen en op welk school zat je in a'dam?
    pi_53112614
    Andere internationale student heeft auto gekocht, dus ik rij eigenlijk altijd met hem mee. En soms regelt de school bussen naar plekken als bowlen, rollerskaten, uitgaanscentrum. Ben nog niet heel vaak weggeweest, maar ik ga iig over 2 weken naar New York om een vriendin daar op te zoeken en met Thanksgiving ga ik met haar naar Miami. Wat ik in de kerstvakantie ga doen.. weet ik nog niet. Wil op zich nog veel meer zien, maar New York was de enige die ik écht wilde. Californië ook, maar daar zou ik dan een rondreis willen doen en ik weet niet hoe de anderen daar tegenover staan Er zijn hier erg weinig internationale studenten en die willen liever reizen dan de normale Amerikaanse studenten. Er zitten hier wel erg veel studenten uit New England, en die komen hier puur alleen voor het weer Het is ook een private school, dus bijna iedereen is wel rijk.. ik heb iig meer dan genoeg studenten gezien met Jeeps en BWM's

    Uhm, hoe ik daar ben gekomen. Via ISEP (VU), werken meer universiteiten mee. Florida is puur geluk, omdat er maar 1 college in Florida zat en ik ben voor deze college uitgekozen. Andere plek had voor mij ook meer dan prima geweest, wilde alleen niet de midwest.

    Het voelt wel heel erg geïsoleerd allemaal, omdat ik bijna alleen maar op de campus zit. Dus echt een beeld van Amerika krijg ik nog niet en ook daarvoor moet je echt de verschillende staten bezoeken.
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
    pi_53116057
    Ik zit op dit momet in nice (stage) ok zo warm en lekker weer!!!! relaxe stage ecoole mensen hier!!
    pi_53120486
    iemand nog ervaring met een stage in Duitsland?
      woensdag 12 september 2007 @ 18:34:27 #254
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_53127193
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 13:55 schreef japie12 het volgende:
    iemand nog ervaring met een stage in Duitsland?
    Ik heb vorig semester stage gelopen in Duitsland

    Ben nu bezig een afstudeerstage te regelen in Barcelona, bevind me nu vooralsnog in fase 1. De orientering haha, heb al een paar leuke bedrijven gevonden, nu nog schrijven! Hoop zó dat het lukt zeg!
    Levenswerk: Berlijn Blog.
    pi_53140097
    Mij ook maar eens melden hier, ga januari 2008 naar London, Ontario, Canada Dan 4 maanden studeren aan University of Western Ontario, lekker -10, waar ik expres voor heb gekozen Beetje snowboarden (de stad zelf heeft al een resort) klimmen, misschien zelfs studeren! en op het einde nog een maand door Canada reizen denk ik!
    pi_53167250
    ik wil in berlijn gaan stage lopen, lijkt me echt leuk!
    pi_53167492
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 11:26 schreef japie12 het volgende:
    ik wil in berlijn gaan stage lopen, lijkt me echt leuk!
    Ik heb, voordat ik naar Zweden gng voor een jaar studeren, een 4 maand in Berlijn stage gelopen en is zeker goed bevallen! Leuke stad en heul veul te doen!
    Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
    niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
    Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
    Het is mijn zus, gast.
    pi_53178570
    Zow en toen zat ik er alweer bijna 3 weken in Aruba. Et lijkt wel of de tijd hier 3x zosnel loopt(Wat wel jammer is). Heb het best naar mijn zin, leer de mensen en hun denken een beetje kennen. Stage is goed te doen en Aruba is vooral erg mooi!. Ik neem nu een beetje de tijd om alles te verkennen. Ben naar Eagle Beach , National Park en Natural Pool! (hoop dat ik et allemaal goed schrijf) geweest. Uitgaan is iets minder tot nu toe(Bahia, wel okay en Carlos en Richard?), het is veel rb en hiphok e ndaar houd deze jongen niet echt van maar toch vermaak ik me wel . Vorige week offroad geweest, en dat is echt iets wat je niet snel vergeet!. Zijn hier nog mensen in Aruba geweest? Nog tips kwa uitgaan etc?

    Verder zit ik met allemaal mensen(7) uit het noorden van Nederland(Gron, Drenthe en Friesland) wat wel super is, de meeste studenten leven juist bij elkaar heb ik gehoord op een kluitje. Wij zitten juist echt midden in Oranjestad, in een woonwijk(naja woonwijk), dus echt tussen de mensen, hier krijg je best leuk contact met ze wat wel weer goed te doen is! Zondag begin ik met duiken, en ik heb werkelijk geen idee wat ik me daarvan moet voorstellen

    Succes iedereen, als er nog mensen naar Aruba gaan of er zijn laat het me dan even weten !
      vrijdag 14 september 2007 @ 19:33:27 #259
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53179430
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 02:51 schreef Avani het volgende:
    Uhm, hoe ik daar ben gekomen. Via ISEP (VU), werken meer universiteiten mee. Florida is puur geluk, omdat er maar 1 college in Florida zat en ik ben voor deze college uitgekozen. Andere plek had voor mij ook meer dan prima geweest, wilde alleen niet de midwest.
    Midwest rules
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53218713
    Ik wil mij ook even melden

    Ik ga waarschijnlijk stage lopen in New York, voor 6 maandjes.
    pi_53222109
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 14:37 schreef Knoekie het volgende:
    Ik wil mij ook even melden

    Ik ga waarschijnlijk stage lopen in New York, voor 6 maandjes.


    voor wat?

    gimme details
    Life sucks
    pi_53224088
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 16:56 schreef mr.marcus het volgende:

    [..]



    voor wat?

    gimme details
    Als Grafisch Vormgever

    Ik weet zelf ook nog niet veel, woensdag heb ik een gesprek
    pi_53224765
    * mel723 meldt zich.

    Ik zit tot januari in Stockholm als uitwisselingsstudent
    pi_53227072
    'meld zich... Momenteel in spanje, stage lopende bij een tv station...
    =--=
      zondag 16 september 2007 @ 22:18:52 #265
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53230291
    Had een tijdje geleden beloofd om foto's neer te zetten van kamers die ik via een internetprikbord heb weten te regelen vanuit nederland in Cambridge, engeland. Puur om aan te geven wat je kan verwachten en of het allemaal kosjer is.

    Nou, van tevoren had ik al flink veel zekerheid geregeld door te vragen naar een contract, door te bellen (ook op een onverwacht moment om nog even iets na te vragen dmv een ander nummer), foto's van de locatie, alles opgezocht op googlemaps en een beschrijving van de huisgenoten etc. Ik heb toen deposit betaald (niet raar, de huurder wil ook zekerheid) en nog niet mijn 1e huur (Daarvoor wil ik eerst kamer zien). Op zich kan je niet meer doen.

    Daar aangekomen bleek de kamer en de omschrijving etc allemaal wel te kloppen. Het enige probleem was dat de kamer waar ik in terecht zou komen gewoon veel te klein was. Het was ongeveer 6m2. Het huis was voor de rest goed te doen, behalve dat het er extreem gehorig was maar dat viel te overzien. Toch kreeg ik al snel gevoel dat je er toch wordt afgezet omdat je gewoon wel evenveel betaald als bij een gewone, grote kamer. Dus ik ben gelijk die middag al op zoek gegaan naar een nieuwe kamer aldaar. Dat gaat een stuk makkelijker, puur omdat je er zelf bent en er gewoon gelijk langs kan fietsen kan je veel beter contact leggen en bekijken wat je echt wilt. Bij de echte leuke kamers heb je gelijk weer heel veel sociale concurrentie (buitenlandse studenten die maar 6 maanden blijven zijn niet de geliefde groep), maar na 6 kamers bezocht te hebben heb ik iets nieuws gevonden.

    De verschillen zijn: Het is groter (het is nu 14m2), het huis is groter en betere staat, de inboedel is fijner (betere tv/xbox/keuken/2 badkamers), de omgeving is beter (veel rustiger en fijner) en belangrijkst is dat het goedkoper is.
    Ik heb er wel wat aan ligging aan moeten in leveren, het ligt iets verder uit de stad.

    Mijn tips voor iedereen die via internet alvast zijn onderdak probeert te regelen:
    --> zorg eerst voor iets tijdelijks, als je de eerste maand ofzo ergens kan zitten is dat ideaal om iets anders te vinden. Achteraf blijken er veel meer organisaties tijdelijk onderdak aan te bieden in de zomermaanden voor buitenlandse studenten bijvoorbeeld.
    --> Kamers die heel makkelijk te krijgen zijn, dus waar eigenaar erg hapt, hebben vaak iets dat mis is of niet klopt.
    --> Ga niet teveel af op ligging, vaak zijn de kamers in het centrum niet zo mooi omdat ze anders wel bezet zouden zijn.
    --> het beste wat je kan doen is een mailadres ofzo vragen van een huisgenoot of iemand die er al woont, om diegeen te vragen en alvast te socializen. Dat hebben veel anderen gedaan om me heen, en dat werkt erg goed.

    even de foto's:
    kleine kamer:


    kamer nu:

    pi_53233806
    Goed gedaan, nieuwe kamer ziet er veel netter en ruimer uit.
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_53238273
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 14:37 schreef Knoekie het volgende:
    Ik wil mij ook even melden

    Ik ga waarschijnlijk stage lopen in New York, voor 6 maandjes.
    regel je dat zelf...? Connecties van je school...?
    pi_53240328
    connecties van school, hahahahaha!!!!! Bij mij regelen die helemaal niks, hor. Je moet overal zelf achteraan en alles zelf doen. Het enige wat ze zeidin is: "Kijk eens in de Gouden Gids, Misschien staan daar nog bedrijven in die stagiares nodig hebben" lekker hè, maja
    Nu is alles geregeld via zon bedrijf, want ik zag echt geen andere uitweg!!
      maandag 17 september 2007 @ 12:10:40 #269
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53240510
    ik ben gewoon gaan bellen en mailen. Bij 2e mailtje was het al raak, en het was nog precies wat ik wilde ook. Dus ik zie geen problemen. Ja, problemen als je zelf niet durft ergens achter aan te gaan, maar gelukkig was dat niet het geval bij mij
      maandag 17 september 2007 @ 12:14:24 #270
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_53240595
    Ik heb 25 m2 vrij dichtbij het centrum van Helsinki , Grumps

    ( )
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      maandag 17 september 2007 @ 12:16:21 #271
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53240650
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
    Ik heb 25 m2 vrij dichtbij het centrum van Helsinki , Grumps

    ( )
    ver van centrum is hier 10 min op de fiets he

    Maareh, jij hebt dan ook een plaatselijke chick onder de plak zitten die alles even voor je regelt natuurlijk
    Gaat alles nog goed met elkaar?
      maandag 17 september 2007 @ 12:23:04 #272
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_53240804
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 12:16 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    ver van centrum is hier 10 min op de fiets he

    Maareh, jij hebt dan ook een plaatselijke chick onder de plak zitten die alles even voor je regelt natuurlijk
    Gaat alles nog goed met elkaar?
    Jep, af en toe de gebruikelijke dingen, maar eigenlijk zie ik alleen maar dat het steeds beter gaat . Samenwonen is toch een vak apart (zelf ben ik erg gesteld op tijd voor mezelf). Maar ik ben er nog steeds blij mee en als ik mijn 'Finse chick' goed begrijp (nee ze spreekt geen Fins tegen mij) ook...

    Idd had ze die woning al geregeld, dus wat dat betreft had ik een gespreid bedje, ook is het altijd handig om een local bij je te hebben als je iets van een overheidsinstelling oid wilt
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_53240817
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 10:35 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

    [..]

    regel je dat zelf...? Connecties van je school...?
    Connecties van school. Maar het is niet zo dat ik op stage in het buitenland moet.

    Appartement moet ik wel zelf regelen, maar dat lijkt me niet zo moeilijk
      maandag 17 september 2007 @ 12:27:08 #274
    181454 PinPine
    Have to return some videotapes
    pi_53240895
    Mensen,

    Vooraf vertel ik even dat ik nog geen onderzoek gedaan heb, maar ik hoopte dat jullie mij alvast iets over dit konden vertellen. In januari vertrek ik voor een half jaar naar Canada voor de studie.

    Nu hoorde ik een jongen die ik ken blaten dat ik dan geen Visa/Visum nodig heb....Klopt dit?

    thnx
    God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
    pi_53241010
    Ik ben van plan stage te gaan lopen in New York of Los Angeles. Ben nu dingen aan het uitzoeken. Best veel werk.
    pi_53253631
    Wanneer ga je?
    pi_53261716
    Canada bevalt tot nu toe uitstekend!
      dinsdag 18 september 2007 @ 01:31:21 #278
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_53261766
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 22:18 schreef Grumpey het volgende:
    Had een tijdje geleden beloofd om foto's neer te zetten van kamers die ik via een internetprikbord heb weten te regelen vanuit nederland in Cambridge, engeland. Puur om aan te geven wat je kan verwachten en of het allemaal kosjer is.

    Nou, van tevoren had ik al flink veel zekerheid geregeld door te vragen naar een contract, door te bellen (ook op een onverwacht moment om nog even iets na te vragen dmv een ander nummer), foto's van de locatie, alles opgezocht op googlemaps en een beschrijving van de huisgenoten etc. Ik heb toen deposit betaald (niet raar, de huurder wil ook zekerheid) en nog niet mijn 1e huur (Daarvoor wil ik eerst kamer zien). Op zich kan je niet meer doen.

    Daar aangekomen bleek de kamer en de omschrijving etc allemaal wel te kloppen. Het enige probleem was dat de kamer waar ik in terecht zou komen gewoon veel te klein was. Het was ongeveer 6m2. Het huis was voor de rest goed te doen, behalve dat het er extreem gehorig was maar dat viel te overzien. Toch kreeg ik al snel gevoel dat je er toch wordt afgezet omdat je gewoon wel evenveel betaald als bij een gewone, grote kamer. Dus ik ben gelijk die middag al op zoek gegaan naar een nieuwe kamer aldaar. Dat gaat een stuk makkelijker, puur omdat je er zelf bent en er gewoon gelijk langs kan fietsen kan je veel beter contact leggen en bekijken wat je echt wilt. Bij de echte leuke kamers heb je gelijk weer heel veel sociale concurrentie (buitenlandse studenten die maar 6 maanden blijven zijn niet de geliefde groep), maar na 6 kamers bezocht te hebben heb ik iets nieuws gevonden.

    De verschillen zijn: Het is groter (het is nu 14m2), het huis is groter en betere staat, de inboedel is fijner (betere tv/xbox/keuken/2 badkamers), de omgeving is beter (veel rustiger en fijner) en belangrijkst is dat het goedkoper is.
    Ik heb er wel wat aan ligging aan moeten in leveren, het ligt iets verder uit de stad.

    Mijn tips voor iedereen die via internet alvast zijn onderdak probeert te regelen:
    --> zorg eerst voor iets tijdelijks, als je de eerste maand ofzo ergens kan zitten is dat ideaal om iets anders te vinden. Achteraf blijken er veel meer organisaties tijdelijk onderdak aan te bieden in de zomermaanden voor buitenlandse studenten bijvoorbeeld.
    --> Kamers die heel makkelijk te krijgen zijn, dus waar eigenaar erg hapt, hebben vaak iets dat mis is of niet klopt.
    --> Ga niet teveel af op ligging, vaak zijn de kamers in het centrum niet zo mooi omdat ze anders wel bezet zouden zijn.
    --> het beste wat je kan doen is een mailadres ofzo vragen van een huisgenoot of iemand die er al woont, om diegeen te vragen en alvast te socializen. Dat hebben veel anderen gedaan om me heen, en dat werkt erg goed.

    even de foto's:
    kleine kamer:
    [afbeelding]

    kamer nu:
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Waar woon je in Cambridge? Ik woonde zelf aan Victoria Avenue vlakbij Jesus Green...

    Hoe bevalt Cambridge verder? Ik heb er zelf erg gemixte ervaringen aan over gehouden...
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
      dinsdag 18 september 2007 @ 09:38:31 #279
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53263887
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 01:31 schreef D1 het volgende:

    [..]

    Waar woon je in Cambridge? Ik woonde zelf aan Victoria Avenue vlakbij Jesus Green...

    Hoe bevalt Cambridge verder? Ik heb er zelf erg gemixte ervaringen aan over gehouden...
    een zijstraat van Trumpington Road.
    Het is voor mij ook gemixt. Het dorpje is heel klein (kom zelf uit Amsterdam) en vind het lastig om veel nieuwe mensen te leren kennen, maar ik vind het niveau erg fijn. Heb veel geleerd nu al, en dat na 3 weken.

    Wat voor gemixte gevoelens heb jij er aan over gehouden? Wat deed je in Cambridge? Als je studeerde, welk college? En Victoria Avenue is mooie straat, heb ik ook nog gekeken voor een kamer maar het was dan wel gelijk 100 pound duurder en dat vond ik wat overdreven
      dinsdag 18 september 2007 @ 10:29:18 #280
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_53264921
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 09:38 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    een zijstraat van Trumpington Road.
    Het is voor mij ook gemixt. Het dorpje is heel klein (kom zelf uit Amsterdam) en vind het lastig om veel nieuwe mensen te leren kennen, maar ik vind het niveau erg fijn. Heb veel geleerd nu al, en dat na 3 weken.

    Wat voor gemixte gevoelens heb jij er aan over gehouden? Wat deed je in Cambridge? Als je studeerde, welk college? En Victoria Avenue is mooie straat, heb ik ook nog gekeken voor een kamer maar het was dan wel gelijk 100 pound duurder en dat vond ik wat overdreven
    Ik heb in Cambridge een eigen bedrijf gehad. Wat mij erg beviel aan Cambridge was het centrum, de universiteit en de buzz van energie die rond de colleges rondhangt. Ahhhh, en Trailer of Live ftw!!!!

    Wat mij minder beviel was het eten (overal slecht in Engeland), de gigantische hoeveelheden chavs. Ik heb meerdere mensen "gebottled" zien worden door 16-jarige dronken kk-koters omdat Engeland verloren had en zij een "Europees" accent hadden, en moet zeggen dat ik het nachtleven nou ook niet echt buzzing vond. Alhoewel de student parties wel erg leuk kunnen zijn.
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
      dinsdag 18 september 2007 @ 10:54:15 #281
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53265490
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 10:29 schreef D1 het volgende:

    [..]

    Ik heb in Cambridge een eigen bedrijf gehad. Wat mij erg beviel aan Cambridge was het centrum, de universiteit en de buzz van energie die rond de colleges rondhangt. Ahhhh, en Trailer of Live ftw!!!!

    Wat mij minder beviel was het eten (overal slecht in Engeland), de gigantische hoeveelheden chavs. Ik heb meerdere mensen "gebottled" zien worden door 16-jarige dronken kk-koters omdat Engeland verloren had en zij een "Europees" accent hadden, en moet zeggen dat ik het nachtleven nou ook niet echt buzzing vond. Alhoewel de student parties wel erg leuk kunnen zijn.
    die chavs ben ik ook al tegen gekomen ja. De student parties moeten nog beginnen, het collegejaar begint pas 1 oktober hier.
    Overigens wel mooi weer, al 3 weken, ze weten hier niet wat ze meemaken
      dinsdag 18 september 2007 @ 11:18:24 #282
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_53266073
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 10:54 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    die chavs ben ik ook al tegen gekomen ja. De student parties moeten nog beginnen, het collegejaar begint pas 1 oktober hier.
    Overigens wel mooi weer, al 3 weken, ze weten hier niet wat ze meemaken
    Daar kan ik over meepraten. Heb echt tijden met KUTweer gehad daar. Maar vorig jaar zomer was het wel heerlijk met die hittegolf. Beetje punten op de cam, biertje erbij, dan is het leven zo slecht nog niet.

    Waar studeer jij?
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
      dinsdag 18 september 2007 @ 11:29:34 #283
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53266344
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 11:18 schreef D1 het volgende:

    [..]

    Daar kan ik over meepraten. Heb echt tijden met KUTweer gehad daar. Maar vorig jaar zomer was het wel heerlijk met die hittegolf. Beetje punten op de cam, biertje erbij, dan is het leven zo slecht nog niet.

    Waar studeer jij?
    downing, afdeling developmental psychiatry, doe een onderzoek met autisten binnen het autisme centrum aldaar. De 'hot-shot' van kennis op dat gebied zit hier, dus kijk mijn ogen echt uit.
    In het gras liggen bij een van de colleges met een goed boek, goede muziek en lekker biertje is inderdaad onbetaalbaar . Uiteraard indrinken in de pub waar pink floyd ooit begonnen is .

    Wist je trouwens dat parkers piece de eerste plek ter wereld was waar voetbal gespeeld werd? Ze hebben het spel in onze vorm daar bedacht op dat grasveld.
      dinsdag 18 september 2007 @ 12:47:48 #284
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_53268080
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 11:29 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    downing, afdeling developmental psychiatry, doe een onderzoek met autisten binnen het autisme centrum aldaar. De 'hot-shot' van kennis op dat gebied zit hier, dus kijk mijn ogen echt uit.
    In het gras liggen bij een van de colleges met een goed boek, goede muziek en lekker biertje is inderdaad onbetaalbaar . Uiteraard indrinken in de pub waar pink floyd ooit begonnen is .

    Wist je trouwens dat parkers piece de eerste plek ter wereld was waar voetbal gespeeld werd? Ze hebben het spel in onze vorm daar bedacht op dat grasveld.
    Loopt Baron Cohen daar ook nog steeds rond? Hij is toch een authoriteit op het gebied van kinderpsychiatrie?

    Die heb ik ooit een keer vlakbij The Eagle een heel gesprek zien houden met een boom.

    Heb hun twee toen maar met rust gelaten
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
      dinsdag 18 september 2007 @ 14:02:49 #285
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53270003
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 12:47 schreef D1 het volgende:

    [..]

    Loopt Baron Cohen daar ook nog steeds rond? Hij is toch een authoriteit op het gebied van kinderpsychiatrie?

    Die heb ik ooit een keer vlakbij The Eagle een heel gesprek zien houden met een boom.

    Heb hun twee toen maar met rust gelaten
    Loop dus bij hem stage
      dinsdag 18 september 2007 @ 16:16:01 #286
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_53273025
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 14:02 schreef Grumpey het volgende:

    [..]

    Loop dus bij hem stage
    Lol, die gast is echt smerig briljant. Lijkt me een ontzettende eer en een gigantische uitdaging om bij hem stage te mogen lopen.
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
    pi_53274753
    hallo,

    Ik ben Tim en zit nu in 6VWO E&M. Volgend jaar ga ik dus een universitaire studie doen, alleen weet ik nog niet zo goed wat. Aangezien alle opties bij mij dus nog openstaan, wil ik nu ook eens informeren hier naar studeren in het buitenland, want dat boeide mij heel erg toen ik er over hoorde en over ging nadenken

    Ik ben nu nog maar 17, en zie best wel wat in het avontuur. Toch vraag ik me af of het niet wat vroeg is. Ik twijfel er een beetje aan of ik mezelf wel kan redden aangezien ik niet echt mensen om me heen heb die hetzelfde zouden willen. Is het verstandiger om eerst wat te wennen aan het studentenleven in NL, of is dit geen probleem? Daarnaast weet ik nog lang niet wat er allemaal bij komt kijken e.d. Komt het trouwens vaak voor dat jongeren na hun slagen meteen naar het buitenland gaan of is het gebruikelijker om eerst hier in NL een studie op te starten en dan na een paar jaar de stap maken? Ik ben dus eigenlijk opzoek naar de voor- en nadelen van het studeren in het buitenland, dus hoe kom ik erachter of ik het echt wil, welke factoren spelen er mee, wat raden jullie mij aan? Hoor graag van jullie!

    Groeten,

    Tim
    pi_53276505
    nadelen: bijna overal is studeren een stuk duurder dan in Nederland
    nadelen: je komt in een andere cultuur terecht, tegelijkertijd kom je in andere levensfase terecht (voor jezelf zorgen, eigen keuzevrijheden) en dan kan wel eens wat veel zijn in 1x

    voordeel: je kan volledige studie in het buitenland volgen

    Persoonlijk vind ik het studentenleven in Nederland echt geweldig vergeleken met overal waar ik geweest ben. Mijn buitenlandervaring nu (Korea) vind ik op andere gebieden prachtig en leerzaam.
    pi_53277704
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 17:28 schreef blacktimothy12 het volgende:
    hallo,

    -- knip--

    Groeten,

    Tim
    Tja, ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, dus bij deze. Ik heb 't sowieso nog niet het eerste jaar gedaan omdat ik nog niet helemaal zeker was m.b.t. studierichting. Lijkt me vervelend als je daar in 't buitenland opeens achter komt. Ten tweede ben ik zelf m'n pijlen aan 't richten op China waarbij ik voor mezelf wel duidelijk heb gesteld dat ik de taal tenminste tot op een redelijk niveau wil kunnen spreken. Vandaar dat ik naast m'n studie extra taallessen doe op de universiteit. Misschien is het voor jezelf handig een lijstje te maken. Heb zelf geen lijstje gemaakt (misschien toch maar eens doen) maar goed, het duurt ook nog wel een jaar tot twee jaar voor ik een beetje Chinees kan. Zit dus zelf eerder te denken aan het 4e jaar ofzo.

    1. Kun je het qua taal aan? Engels voldoende?
    2. Kun je het qua geld aan? Beurzen/mogelijkheid tot werken/spaargeld etc.
    3. Kun je het qua 'andere dingen' aan? Hieronder valt denk ik je zelfstandigheid/zelfredzaamheid. Ga je niet flippen als dingen anders gaan en het niet lukt. Misschien is het in dat opzicht wel handig om eerst een jaar op kamers te zijn geweest, zodat je een beetje gevoel hebt voor het op jezelf leven. Moet ik eigenlijk ook nog maar eens naar kijken maarja...moeilijke keuze als je dichtbij woont en ik lekker relaxed zit hier.

    Bovendien, als je eerst een jaar hier in Nederland gaat studeren ontmoet je misschien mensen met dezelfde ambitie/toekomstplannen en kun je elkaar misschien helpen.

    Denk dat er zometeen wel beter onderbouwde argumenten/verhalen komen van mensen die al zijn gegaan.
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    pi_53277948
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 17:28 schreef blacktimothy12 het volgende:
    hallo,

    Ik ben Tim en zit nu in 6VWO E&M. Volgend jaar ga ik dus een universitaire studie doen, alleen weet ik nog niet zo goed wat. Aangezien alle opties bij mij dus nog openstaan, wil ik nu ook eens informeren hier naar studeren in het buitenland, want dat boeide mij heel erg toen ik er over hoorde en over ging nadenken

    Ik ben nu nog maar 17, en zie best wel wat in het avontuur. Toch vraag ik me af of het niet wat vroeg is. Ik twijfel er een beetje aan of ik mezelf wel kan redden aangezien ik niet echt mensen om me heen heb die hetzelfde zouden willen. Is het verstandiger om eerst wat te wennen aan het studentenleven in NL, of is dit geen probleem? Daarnaast weet ik nog lang niet wat er allemaal bij komt kijken e.d. Komt het trouwens vaak voor dat jongeren na hun slagen meteen naar het buitenland gaan of is het gebruikelijker om eerst hier in NL een studie op te starten en dan na een paar jaar de stap maken? Ik ben dus eigenlijk opzoek naar de voor- en nadelen van het studeren in het buitenland, dus hoe kom ik erachter of ik het echt wil, welke factoren spelen er mee, wat raden jullie mij aan? Hoor graag van jullie!

    Groeten,

    Tim
    Als je een Erasmus beurs (zo´n 250 euro per maand) wilt wanneer je in het buitenland zit, dan moet je minimaal 60 ECTS hebben gehaald, dat is 1 studiejaar (als je al je vakken haalt). Je kunt dan ook gebruik maken van de connecties van je universiteit, dan hoef je iig niet ALLES zelf te regelen

    Kijk anders eens op de site van het International Office van de universiteit waar je heen wilt, dan kun je zien wat alle opties zijn
      dinsdag 18 september 2007 @ 19:24:51 #291
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53278304
    Ikzou, met de mogelijkheden die er nu zijn, gaan voor de volgende optie:

    eerst lekker 2 jaar bij je eigen opleiding in nederland zitten, vol genieten van studentenleven (dus ook op kamers etc.) en kijken of de studie bij je past + wennen aan zelfstandigheid. Vervolgens het 3e jaar vakken en/of B-these in het buitenland doen. Dit bieden veel studies tegenwoordig aan namelijk als mogelijkheid (hiervoor moet je in het 1ejaar contact zoeken met je buitenlandcoordinator, maar ik zou ook al vragen bij inschrijving bij je studie naar alle mogelijkheden).
    Het ideale is dan dat je 6 maanden ofzo kan kijken of het buitenland studeren wat is, en je toch niet definitief vastzit aan je studie. Immers, de master die er op volgt kan dan alsnog in hetzelfde buitenland gedaan worden, kan in een ander buitenland gedaan worden of natuurlijk gewoon in nederland.

    Zo zie je, ook als je eerst in nederland blijft kan je alsnog wel 1,5 jaar lang in buitenland studeren. De master is een studie an sich, dus je hoeft ook niet gevoel te hebben dat je daarmee het 'echte' studentenleven in het buitenland mist. Daarnaast, het 'echte' studentenleven stelt vooral in nederland veel voor, in het buitenland is dat toch voornamelijk individueel gericht.

    Voor geld moet je vooral veel sparen waar mogelijk (dus neem een bijbaantje ergens) en genieten van de mogelijkheden die de nederlandse overheid of je universiteit je biedt. Het is niet goedkoop overigens, maar met de goede mentaliteit kom je ook wel aan een beurs.

    [ Bericht 6% gewijzigd door Grumpey op 18-09-2007 19:31:35 ]
      dinsdag 18 september 2007 @ 19:30:15 #292
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_53278467
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 16:16 schreef D1 het volgende:

    [..]

    Lol, die gast is echt smerig briljant. Lijkt me een ontzettende eer en een gigantische uitdaging om bij hem stage te mogen lopen.
    Zo voelt het ook
    En hij is nog eens aardig ook, alleen kan hij mijn naam niet correct uitspreken
    pi_53299688
    EDIT: -Doe maar niet spammen-

    [ Bericht 95% gewijzigd door Sjoewe op 19-09-2007 15:18:43 ]
    pi_53299942
    wat zijn dit voor sites?
      woensdag 19 september 2007 @ 14:37:42 #295
    89728 Plastic_Power
    Vegetable rights & peace
    pi_53300304
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 14:22 schreef japie12 het volgende:
    wat zijn dit voor sites?
    Ik vermoed dat het SPAM is, want het is z'n eerste en enige post. Bagger dus
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    pi_53300423
    ja ik heb het gezien, er staat wat informatie op die sites....
    pi_53308802
    Vandaag toestemming gehad van mijn stagebegeleider om stage te gaan lopen in New York.

    Het bedrijf dat ik op het oog heb zit in Manhattan. Hoop echt dat het doorgaat.
    pi_53309523
    Bedankt voor jullie reacties. Top!

    Ik ben d'r nu ook wel aardig uit. Sowieso ga ik eerst nog minstens 2 jaar in NL studeren, waarschijnlijk op kamers, waardoor ik eerst maar eens kan gaan kijken of het op mezelf zijn wat voor me is en of ik de studie uberhaupt wel echt leuk vind. Zo kan ik ook nog wat aan m'n engels werken en kom ik idd ook hopelijk nog mensen tegen met dezelfde ambities als ik. Op dit moment ben ik bang dat de stap toch wat te groot is voor mij.

    Toch relaxt dat dit topic er is, dan kan ik jullie ervaringen lezen en vragen stellen etc.
    pi_53326837
    Nog 6 dagen voordat ik in 't vliegtuig naar Atlanta zit!!
    When there is nothing left to burn
    You have to set yourself on fire
    pi_53330906
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 14:06 schreef three.doors.up het volgende:
    Nog 6 dagen voordat ik in 't vliegtuig naar Atlantis zit!!
    Onderzeeër bedoel je?
    Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')