abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51594218
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Right. Omdat het goedkoop is, mag het zo stuk zijn. Nee, lekkere instelling hoor. Waar ligt trouwens dié grens? Mag iets van 2,50 nog geruild worden? 3 euro? 5?
als men iets terugbrengt met bon, prima neem vaak genoeg dingen van 1.95 terug (omdat men het toch niet wilt etc, die mensen kunnen wel hun bonnetjes bewaren)
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:44:10 #52
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_51594235
@Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_51594260
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:35 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

En hoeveel moeite is het om in het kassa-systeem te kijken of rond het tijdstip dat de klant noemt idd een slabbetje is verkocht (en al dan niet betaald is met een pinpas met dezelfde naam als diegene die nu voor de balie staat).

Je verstoppen achter de regels is zooo 1940-1945...
Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd

Iets terugbrengen wat stuk gaat is niet meer dan logisch maar je weet dat je iets niet kunt terugbrengen zonder de bon... het dan toch proberen is vragen om moeilijkheden. En dan gaan zeuren dat een winkel niet klantvriendelijk is is echt onzin... er zijn maar een paar regels voor terugbrengen bij de meeste zaken:
  • Binnen 30 dagen / garantietermijn
  • Met bon
  • Compleet met of zonder verpakking
    Als dat al te moeilijk is....
  • pi_51594405
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef tweaktubbie het volgende:
    @Memento-mori: bonnen van rest van [dure] spul heb ik uiteraard netjes bewaard, met duurzame gebruiksartikelen altijd het geval. En hoezo 'fraude' - heb dat spul netjes gekocht, en zou 't nieuwe spul op slab na terug kunnen brengen. Had ik de bon wel, dan had Ikea ook de andere gebruikte meuk teruggehad...
    ik dacht dat je een nieuwe ging kopen en vervolgens daarmee de oude set terug ging brengen
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:06 #55
    175669 bug_me_not2
    Pedicabo ego vos et irrumabo
    pi_51594473
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd
    Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.

    En inderdaad, een uur verspillen om een bon terug te vinden is is absurd, dus waarom niet gewoon dat slabbetje omruilen zonder gezeur? Jij blij, klant blij.
    Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:50:56 #56
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51594508
    gaan janken over service als je zelf de bon kwijt bent geraakt van een artikel van 2 euro

    damn hee dan heb je dus officieel geen leven

    de servicevan ikea is gewoon perfect,altijd mits bon

    [ Bericht 11% gewijzigd door PeZu op 18-07-2007 14:57:13 ]
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51594530
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:44 schreef MWP het volgende:

    [..]

    Alsjeblieft zeg! Iets terugbrengen van 1,95 omdat het stuk is gegaan is al zeikerig, dat je vervolgens geen bon meer hebt is stom, maar dat een medewerker een uur van zijn/haar tijd moet gaan verspillen om in het kassa-systeem een bon terug te vinden is natuurlijk helemaal absurd
    Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 14:52:19 #58
    62729 type_29
    be cool online! da sjizzle
    pi_51594581
    Zo'n klant wil je echt niet matsen hoor.
    ╔╗╔═╦╗
    ║╚╣║║╚╗
    ╚═╩═╩═╝
    pi_51594754
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
    euhm ff een voorbeeldje he gewoon":
    wachtenden: 20
    waarvan 19 met een probleem met een keuken, meubels etc of met bon
    Ik ga dan een uur met ene klant ZONDER bon voor een product van 1.95 alles uit de kast halen?
    in dat geval andere wachtenden boos dat het allemaal zo lang duurt..... vinden IKEA kut.

    Tja dan liever 1 mierenneukend klantje kwijt hoor dan die andere 19
    pi_51594881
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:56 schreef Memento-Mori het volgende:

    Tja dan liever 1 mierenneukend klantje kwijt
    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51594894
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:51 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Een klant helpen is NOOIT verspilde tijd als je op een klantenservice werkt.
    Dat ben ik met je eens. Maar in de tijd dat ik die bon terug zoek kan ik ook andere klanten helpen die een echt probleem hebben. Een echt probleem? Ja, want iets terugbrengen zonder bon is geen probleem maar een gelopen zaak. Geen bon=Geen poot om op te staan.
    Afhankelijk van hoe een klant zoiets brengt ben ik de beroerdste niet en laat een klant het alsnog omruilen, maar dat is niet de standaardprocedure.
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 14:50 schreef bug_me_not2 het volgende:

    [..]

    Want dingen van 1,95 gaan nooit stuk of zoiets? Of voor die prijs mag je niet iets verwachten dat voldoet? Leg mij eens uit waarom dat zeikerig is.
    Je zegt nu zelf dat producten van 1,95 ook stuk kunnen gaan? Ergo moet je daar ook de bon van bewaren want het kan dus toch stuk gaan
    Maar kom op zeg, iets van 2 euro dat stuk gaat, neem je verlies en koop een nieuwe of iets anders. Jezelf daarover opwinden is echt nergens voor nodig.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:00:43 #62
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51594899
    Alles uit de kast halen? Een gloedjenieuw-slechts-3x-gebruikt-slabbetje omruilen niet? Je had 't erover dat je ergens een grens moet leggen. Klant die 1 dag voor verlopen voor garantie terugkomt dat z'n dure kast uit elkaar is gevallen maar geen bon heeft versus een slabbetjesruiler die wel een bon heeft?

    Als service 100% bestaat bij gratie van een bonnetje, dan vind ik dat triest (en ja, dat is de reden dat ik hier een KLB post ipv een stapel A4'tjes te verspillen aan een klachtenbrief)
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
    pi_51594930
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:01:54 #64
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51594940
    trek het je niet aan memento....

    Je kan wel merken dat de onderlaag van de maatschappij bij de IKEA winkelt
    Weten dat je het niet terug kan brengen maar je proberen te verstoppen achter... Het is meer 1,95...

    Je bent toch geen zwerver de bedelt om 50 cent voor een treinkraartje (drugs)?!?!
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:02:32 #65
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51594966
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:02:43 #66
    147277 tweaktubbie
    Waar is dat knopje voor?
    pi_51594970
    @MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
    Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
    pi_51594984
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:01 schreef Memento-Mori het volgende:

    [..]

    En hoe ga je dat doen als het superdruk is en je leidinggevende na 3keer bellen nopg niet gekomen is? tja dan moet je keuzes maken he?
    Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_51595021
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef PeZu het volgende:

    [..]

    training is simpel, met bon in opgeopende verpakking mag altijd binnen 90 dagen geruild of geretourneerd worden en garantie heb je ook altijd met bon, klaar!
    Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:04:12 #69
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595026
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef tweaktubbie het volgende:
    Alles uit de kast halen? Een gloedjenieuw-slechts-3x-gebruikt-slabbetje omruilen niet? Je had 't erover dat je ergens een grens moet leggen. Klant die 1 dag voor verlopen voor garantie terugkomt dat z'n dure kast uit elkaar is gevallen maar geen bon heeft versus een slabbetjesruiler die wel een bon heeft?

    Als service 100% bestaat bij gratie van een bonnetje, dan vind ik dat triest (en ja, dat is de reden dat ik hier een KLB post ipv een stapel A4'tjes te verspillen aan een klachtenbrief)
    nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpen _!

    hoe moeilijk kan het zijn om een bon te bewaren? bon weg? eigen schuld!
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:04:16 #70
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595029
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:02 schreef tweaktubbie het volgende:
    @MWP: iets wat in 3 dagen al stuk gaat (andere artikel doet het gewoon) in nieuwstaat terugbrengen; geeft aan dat ik als trouwe ikeaklant (was en blijf ik wel, maar met minder enthousiasme) de service van Ikea hoog inschat op basis van eerdere ervaringen. Veelgevraagd, maybe. Mierenn**kerig klantje? Tja, dat sluit aan bij mijn beleving van *sommige* klantenservicemedewerkers ja.
    In nieuwstaat? het was toch poreus door de wasmachine...
    Hoe wil je dan bewijzen dat het nieuwstaat is?
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    pi_51595047
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:00 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Oei oei oei oei.

    Krijgen jullie wel eens trainingen ofzo op dit vlak?! . Je moet ze alle 20 behouden, druif!
    Wat denk je dat we proberen? Wij moeten ook opereren binnen de lijnen die de vestigingsmanager, hoofdkantoor en de leveranciers ons geven.
    Die stellen duidelijk dat wij niets mogen terugbrengen danwel omruilen als er geen bon bij zit. Dat heeft dus niets te maken met de servicegerichtheid van ons maar met de duidelijke regels van het bedrijf.
    Dat je dan toch gaat proberen om iets terug te brengen zonder bon is een gelopen zaak, je weet dat het niet kan. Als we het dan toch terugnemen heb je geluk, meer niet.

    Vergelijk het met het op de fiets door rood rijden. Je weet dat het niet mag, maar je doet het toch omdat het gemakkelijk is. En als je gepakt wordt door oom agent ga je alsnog de discussie aan "ja, maar er waren geen auto's in de buurt" ('het is maar 2 euro wat ik kom terugbrengen'). Terwijl je weet dat je fout zit.
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:05:12 #72
    138448 PeZu
    Suspended animation
    pi_51595068
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Dan snap ik opeens waarom klantservices altijd de tofste afdelingen in een winkel zijn.
    verschilt nogal per winkel

    bij de ikea vind ik de service echt 1 vd beste
    There's a virus in my system
    There's a virus in my brain
    There's a virus in my system
    And it's driving me insane
    pi_51595076
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    Oh en dan gezeik krijgen? kan ik net zo goed op eigen houtje dure kasten meegeven of keukenorders maken (bovendien is de klantenservice bij de uitgang dus kan ik niet "eventjes"" ene nieuw product pakken
    pi_51595082
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:04 schreef PeZu het volgende:

    [..]

    nee het is veel logischer iedereen zonder bon maar gewoon te helpen _!

    hoe moeilijk kan het zijn om een bon te bewaren? bon weg? eigen schuld!
    Befehl ist befehl, zelf nadenken kunnen we niet meer in dit land. Helaas.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      woensdag 18 juli 2007 @ 15:05:34 #75
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_51595089
    quote:
    Op woensdag 18 juli 2007 15:03 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    Dan graai je dus een nieuw product uit het vak. Sjongejonge, hoe moeilijk wil je het jezelf maken eigenlijk?
    Manager: hey, er verdwijnen spullen uit het schap...
    Manager: dat is toevallig telkens bij Memeto
    Manager: *aantekening maakt*
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')