Ga eens door. Wat obsedeert jou zo?quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:44 schreef LXIV het volgende:
Tja, een vals dilemma. Wat moet een mens daar nu weer mee? Wat zit er tussen een neger en een Jood? Toch twee totaal verschillende verschijningsvormen, zou ik zeggen.
Ik ben wel geobsedeerd door allebei. Daar ben ik heel eerlijk in.
Nee, nee. Dat komt nu toevallig zo uit. Zondag vlieg ik al.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:50 schreef Gellius het volgende:
Dat geldt voor alle verlofgangers? Dat is wel fideel van ze.
Om te lachen? Nee, er is niets grappigs aan. Het intrigeert me. Dat is het.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:49 schreef Lienekien het volgende:
De Jood. En dat is dan om te lachen?
Ik krijg nou al jeuk.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om te lachen? Nee, er is niets grappigs aan. Het intrigeert me. Dat is het.
Ben jij nou zo'n Wensjood, dan?quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om te lachen? Nee, er is niets grappigs aan. Het intrigeert me. Dat is het.
Omdat het toch een voorstelbaar concept is, maar kennelijk nooit zo benoemd is?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:00 schreef Gellius het volgende:
Waarom is dat raar?
Nee, dat toch niet. Al weet ik er ondertussen wel het een en ander van. Maar dat komt niet uit de behoefte voort om er zelf een te zijn, nee.quote:
Bedoelde u enschede?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:04 schreef LXIV het volgende:
Op z'n Duits is er wel een hit:
Dann bist du wohl auch ein Wunschjude . ...
Dat is ook gezond. Het gaat me natuurlijk niet zozeer om de Neger zelf, het ding an Sich om het zo te noemen, maar meer om het beeld ervan wat zich in ons collectief onderbewustzijn genesteld heeft. Maar wel in hoeverre de Neger dan aan dat beeld voldoet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:04 schreef Gellius het volgende:
Ik sta zelf overigens tegenover de joden en de negers zoals jij over de moslims schrijft. Ik koester wel een warme belangstelling voor gymnasiummeisjes.
Zo van: "'t Blijft toch een Surinamer"?quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook gezond. Het gaat me natuurlijk niet zozeer om de Neger zelf, het ding an Sich om het zo te noemen, maar meer om het beeld ervan wat zich in ons collectief onderbewustzijn genesteld heeft. Maar wel in hoeverre de Neger dan aan dat beeld voldoet.
Zeker icm Joden.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:05 schreef Gellius het volgende:
Duitsers zijn natuurlijk een beetje gekke mensen, hè?
Nee, nee, nee, nee. Juist niet op die manier. Dat vind ik dan weer erg vervelend. Het gaat er mij voornamelijk om wat er in ons onderbewustzijn broeit. De plaats die de Neger daar inneemt. Borreltafelpraat interesseert me niets. Het archetype van de Neger.quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo van: "'t Blijft toch een Surinamer"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |