schopje TRUquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:03 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zogenaamde vredelievende organisaties, zijn dekmantels voor gewelddadige fanatiekelingen.
De mensen die bij de politie werken die kijken heus niet op van die vondst, dat wisten ze allang, maar een inval doen bij een jongeren organisatie van GL dat lag politiek te gevoelig al die jaren.
Misschien was het wel een vergeten bommetje van de RaRa......
Er is duidelijk een bom gevonden en die is daar echt niet door extreem-rechts neergelegd.quote:
reageerbuizen, electrische draden en chemische stoffen...quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is duidelijk een bom gevonden en die is daar echt niet door extreem-rechts neergelegd.
De kans is groter dat die bom dateert uit de wilde jaren van Wijnand Duyvendak![]()
Ik zou niet weten wat er gevonden is, maar het klonk nog al duister...... Het lijkt mij nogal sterk dat bijvoorbeeld een stelletje kinderen in dat gebouwd 'oorlogje' hebben lopen spelen en zelf zogenaamde pseudowapens hadden lopen maken....quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:23 schreef Doderok het volgende:
[..]
reageerbuizen, electrische draden en chemische stoffen...
Toont toch meer overeenkomsten met een chemieproefje (electrolyse) dan met een bom. Of heeft iemand pics van gelijkaardige bommen die door linkse groeperingen gebruikt zijn?
Zou het een zoon/adept .van Wijnand Duivekak zijn? Die heeft vroeger haarfijn uit de doeken gedaan hoe je bommen moet maken in 1 of ander extreem-links actiebladquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:17 schreef Knarf het volgende:
Is de dader al gevonden?
Ware het niet voor die ontstekersquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:23 schreef Doderok het volgende:
[..]
Toont toch meer overeenkomsten met een chemieproefje (electrolyse) dan met een bom. Of heeft iemand pics van gelijkaardige bommen die door linkse groeperingen gebruikt zijn?
Tja, dat hebben we al eerder gezien bij bv de Bagwan, liefde preken, maar proberen de inwoners van omliggende dorpen om zeep te helpen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:03 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zogenaamde vredelievende organisaties, zijn vaak dekmantels voor gewelddadige fanatiekelingen..
Dat klinkt helemaal niet als electrolyse. Ik lees enkel dat er sprake is van electrische bedrading, niet dat er sprake is van speciaal voor electrolyse bedoelde electroden. Gewoon koper kun je slecht gebruiken omdat dat aan corrosie onderhevig is. Verder heb je volstrekt geen idee van welke stof zich in de reageerbuizen bevind. Je kunt dus geen enkele conclusie trekken waaruit zo blijken dat het niet om een bom gaat. Ook vraag ik mij af wat je met een ontsteker moet bij electrolyse, als je bijvoorbeeld knalgas wil maken kun je dat ook wel ontsteken met een lucifer mits het een proefje is.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:23 schreef Doderok het volgende:
Er vallen de andere kant op echter ook niet zoveel harde conclusies te trekken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat klinkt helemaal niet als electrolyse. Ik lees enkel dat er sprake is van electrische bedrading, niet dat er sprake is van speciaal voor electrolyse bedoelde electroden. Gewoon koper kun je slecht gebruiken omdat dat aan corrosie onderhevig is. Verder heb je volstrekt geen idee van welke stof zich in de reageerbuizen bevind. Je kunt dus geen enkele conclusie trekken waaruit zo blijken dat het niet om een bom gaat. Ook vraag ik mij af wat je met een ontsteker moet bij electrolyse, als je bijvoorbeeld knalgas wil maken kun je dat ook wel ontsteken met een lucifer mits het een proefje is.
Klopt, daarvoor moet je weten welke stoffen zich in de reageerbuizen bevinden. Maar aangezien er ook ontstekers bij zaten wijst dat toch wel in de richting van een bom.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:51 schreef du_ke het volgende:
Er vallen de andere kant op echter ook niet zoveel harde conclusies te trekken.
Het kunnen twee componenten zijn die nog gemengd moeten worden. Dat kan een oxidator en een brandstof zijn, of het kan zijn dat er een reactie plaats moet vinden waarbij er een nieuwe, in dit geval explosieve stof ontstaat. In dat laatste geval zijn het waarschijnlijk explosieven die bestaande uit een complex explosief (chemisch gezien dan), deze zijn over het algemeen een stuk krachtiger dan hun eenvoudige niet-organische broertjes.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:47 schreef gelly het volgende:
Aan de andere kant, wat voor bom maak je met reageerbuisjes ?
quote:Update van gister op de site
Vandaag is de politie begonnen met het ondervragen van de medewerkers, (ex-)bestuurleden van DWARS. Ze worden gehoord als getuigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |