abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:10:19 #1
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_51564228
JA
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:11:36 #2
60586 Veulen
pi_51564259
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:02 schreef debuurvrouw het volgende:
omgekeerde weergave van feiten...

nederlandse immigranten namen al in de 16e eeuw Sinterklaas mee naar (nu) New York. de kerstman as we know him is door de coca cola company ontworpen.
dus...

en een link tussen de geboorte van Chirstus en Sinterklaas kan ik niet ontdekken..
Dat is waar. Maar de dingen om kerst heen... Die zijn toch wel wat verder te herleiden dan sinterklaas.
Denk aan de kerstboom dat is oud germaans.

Maar eigenlijk is kerst gewoon heel mooi.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:12:36 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51564289
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:04 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Dankje.

En sinterklaas? Ach... Ik heb er grote moeite mee om mijn kind een lulverhaal op de mouw te spelden over een 500 jarige vent met een baard die dan cadeautjes via de schoorsteen in je schoen stopt.
Helaas kan je het niet maken om er niet aan mee te doen, maar liefst zou ik hem gewoon de waarheid vertellen. Moet je je voorstellen, ik probeer ook een klein beetje religie in dat kleine hoofdje te stampen (zonder zelf heel gelovig te zijn overigens), komt ie straks als hij eenmaal niet meer in sinterklaas gelooft met de vraag: Papa? Dat verhaaltje over Jezus Christus is ook niet waar zeker?
dat laat ik ook in het midden. ze vullen zelf al een heleboel in. Persoonlijk heb ik meer moeite met al die tv series al vroeg in november, die elkaar ook nog beconcurreren. Dus vertel ik de mythe. Heerlijk die Magie voor die kleintjes. En vertellen dat ie wel geleefd heeft vroeger, maar dat we nu doen alsof doet geen afbreuk aan een geloof toch?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:15:56 #4
60586 Veulen
pi_51564386
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:04 schreef Mike1964 het volgende:
En sinterklaas? Ach... Ik heb er grote moeite mee om mijn kind een lulverhaal op de mouw te spelden over een 500 jarige vent met een baard die dan cadeautjes via de schoorsteen in je schoen stopt.
Helaas kan je het niet maken om er niet aan mee te doen, maar liefst zou ik hem gewoon de waarheid vertellen. Moet je je voorstellen, ik probeer ook een klein beetje religie in dat kleine hoofdje te stampen (zonder zelf heel gelovig te zijn overigens), komt ie straks als hij eenmaal niet meer in sinterklaas gelooft met de vraag: Papa? Dat verhaaltje over Jezus Christus is ook niet waar zeker?
Ik heb nooit echt in sinterklaas gelooft. En ook niet in Jezus / God en dergelijke.
Ik snap daarom ook niet waar je probleem zit met dat laatste.

Wel vond ik het als kind lastig om te snappen dat andere in iets geloofde. En ik vond die voorstelling van sinterklaas op school gewoon stom zinnig.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:17:07 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51564418
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:11 schreef Veulen het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar de dingen om kerst heen... Die zijn toch wel wat verder te herleiden dan sinterklaas.
Denk aan de kerstboom dat is oud germaans.

Maar eigenlijk is kerst gewoon heel mooi.
zonder verplichte familiebijeenkomsten en andere crap is het best te doen ja..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_51564456
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat laat ik ook in het midden. ze vullen zelf al een heleboel in. Persoonlijk heb ik meer moeite met al die tv series al vroeg in november, die elkaar ook nog beconcurreren. Dus vertel ik de mythe. Heerlijk die Magie voor die kleintjes. En vertellen dat ie wel geleefd heeft vroeger, maar dat we nu doen alsof doet geen afbreuk aan een geloof toch?
Neuh, das waar. Maar een vijfjarige kan je nog niet vertellen dat het eigenlijk niet echt is, zonder dat je daar een hoop rottigheid op zijn school mee veroorzaakt. Ik vind het gewoon een heel naar idee om tegen mijn kinderen te (moeten) liegen...
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:21:51 #7
60586 Veulen
pi_51564556
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:17 schreef debuurvrouw het volgende:
zonder verplichte familiebijeenkomsten en andere crap is het best te doen ja..
Je kan kerst (en elke andere feestdag) zo vieren als je zelf wil natuurlijk.

Toen we klein waren vierden we kerst altijd met leuke verhalen op kerst avond. ME moeder / vader las de leukste dingen voor. 1ste kerstdag deden we spelletje, dronken we chocomel en plunderde de boom. 2de kerstdag gingen we dan naar me oma en pakte we kadootjes uit. (Met sinterklaas gingen we naar me andere oma voor suprises).

Tegenwoordig doen we andere dingen. Maar evengoed leuk.
Zo vieren we hier bv ook halloween, pasen, pinksteren, midzomer enz... Waarom niet, als je het een invulling kan geven?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:23:12 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51564599
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:18 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Neuh, das waar. Maar een vijfjarige kan je nog niet vertellen dat het eigenlijk niet echt is, zonder dat je daar een hoop rottigheid op zijn school mee veroorzaakt. Ik vind het gewoon een heel naar idee om tegen mijn kinderen te (moeten) liegen...
t moet niet...
kinderen in de klas van mijn oudste zijn Jehova's getuigen, en die hebben het hun kinderen ook gewoon verteld. een andere moeder die ik ken vind het onzin, die kinderen weten ook niet anders dan dat ie niet bestaat.
ik heb bewust de keuze gemaakt ze wel te laten geloven. Maar bij directe vragen komt ook een direct antwoord. ik draai er niet omheen met allerhande verhalen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:24:37 #9
60586 Veulen
pi_51564657
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:18 schreef Mike1964 het volgende:
Ik was 6 toen ik me eerste sinterklaas suprise 'maakte' een gigantisch pepermuntje gevuld met allemaal gewone pepermuntjes en een snoeptrommel
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:26:35 #10
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51564716
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:21 schreef Veulen het volgende:

[..]

Je kan kerst (en elke andere feestdag) zo vieren als je zelf wil natuurlijk.

Toen we klein waren vierden we kerst altijd met leuke verhalen op kerst avond. ME moeder / vader las de leukste dingen voor. 1ste kerstdag deden we spelletje, dronken we chocomel en plunderde de boom. 2de kerstdag gingen we dan naar me oma en pakte we kadootjes uit. (Met sinterklaas gingen we naar me andere oma voor suprises).

Tegenwoordig doen we andere dingen. Maar evengoed leuk.
Zo vieren we hier bv ook halloween, pasen, pinksteren, midzomer enz... Waarom niet, als je het een invulling kan geven?
dat doen wij ook. Maar met Kerst worden we gewoon verwacht. Bij mijn schoonouders en mijn ouders.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:30:57 #11
60586 Veulen
pi_51564854
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:26 schreef debuurvrouw het volgende:
dat doen wij ook. Maar met Kerst worden we gewoon verwacht. Bij mijn schoonouders en mijn ouders.
Gewoon nee zeggen
Of het zo regelen dat ze bv kerstavond allemaal komen eten en daarna gewoon leuk kerst vieren.

Overigens vind ik dat verplichte familie gebeuren vaak gewoon leuk. Beetje kletsen en klieren met me neefjes en nichtjes...
Ik kan knetter gek van ze worden, maar dat is meestal niet op zulke dagen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:32:36 #12
130851 Mike1964
Prikkebeen
pi_51564886
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

t moet niet...
kinderen in de klas van mijn oudste zijn Jehova's getuigen, en die hebben het hun kinderen ook gewoon verteld. een andere moeder die ik ken vind het onzin, die kinderen weten ook niet anders dan dat ie niet bestaat.
ik heb bewust de keuze gemaakt ze wel te laten geloven. Maar bij directe vragen komt ook een direct antwoord. ik draai er niet omheen met allerhande verhalen.
Tja... Ik weet niet. Je ontneemt dan weer zo'n kind een collectief feest en zet ze aan de zijlijn. Dat vind ik dan weer kwalijker dan het feit dat ik ze een verhaaltje op de mouw speld. Ik zie bij mij op school ook moslimkinderen gewoon meedoen aan de sinterklaasviering en zou een lans willen breken om bepaalde religieuze moslimfeesten ook op school te laten vieren. Helaas denk ik dat dat op nogal wat weerstand zal stuiten bij een hoop ouders.

Maar goed, deze jongen gaat even wat eten in elkaar draaien voor vriendin en hongerige kindjes...

Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_51564912
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:54 schreef Veulen het volgende:

[..]

Ik was even de hond uitlaten

Een tinkel is een molentje dat je op tafel zet.
Onderaan op een plaatje staan 4 kaarsjes. Daarboven hangt een horizontaal molentje. Daaraan zitten verschillende kwasten en die tikken tegen 2 bellen. Door de warmte gaat het molentje draaien en tikken de kwasten tegen de bellen. Vervolgens hoor je een melodietje.

Beetje duidelijk?
Zo één hadden wij thuis ook toen ik klein was. Als kind vond ik kerstmis geweldig! Ik zie me nog staan dansen bij de kerstboom op dat kerstliedje van kinderen voor kinderen. Wij hebben trouwens nog een aantal jaren echte kaarsjes in de kerstboom gehad. Emmertje water ernaast voor het geval dat. En 'het geval dat' is ook gebeurd, dus boom moeten blussen.
Een éénlingweg voert door mijn land
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:35:01 #14
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51564958
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:32 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Tja... Ik weet niet. Je ontneemt dan weer zo'n kind een collectief feest en zet ze aan de zijlijn. Dat vind ik dan weer kwalijker dan het feit dat ik ze een verhaaltje op de mouw speld. Ik zie bij mij op school ook moslimkinderen gewoon meedoen aan de sinterklaasviering en zou een lans willen breken om bepaalde religieuze moslimfeesten ook op school te laten vieren. Helaas denk ik dat dat op nogal wat weerstand zal stuiten bij een hoop ouders.

Maar goed, deze jongen gaat even wat eten in elkaar draaien voor vriendin en hongerige kindjes...

ow doe ook ff voor ons dan, als je toch bezig bent

ik ben ff poepbroek verschonen en daarna dan toch maar eten koken...
het zou prettig zijn als die jongste van ons zijn eigenwijze dwarskoppigheid eens opzij zou zetten en ook het poepen eens naar het toilet zou verplaatsen...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:37:25 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51565016
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:30 schreef Veulen het volgende:

[..]

Gewoon nee zeggen
Of het zo regelen dat ze bv kerstavond allemaal komen eten en daarna gewoon leuk kerst vieren.

Overigens vind ik dat verplichte familie gebeuren vaak gewoon leuk. Beetje kletsen en klieren met me neefjes en nichtjes...
Ik kan knetter gek van ze worden, maar dat is meestal niet op zulke dagen.
Nee zeggen houdt een keer op. We zeggen al nee tegen: kerkgang, dopen, gezamelijk sinterklaas vieren, christelijk onderwijs, en vast nog een aantal dingen die ik nu vergeet. (ja, wij zijn vrij dwars en er spelen wat lastige dingetjes in de familie )
dan moet je zo nu en dan ook eens ja zeggen...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:38:32 #16
60586 Veulen
pi_51565050
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:33 schreef Talitha het volgende:
Zo één hadden wij thuis ook toen ik klein was. Als kind vond ik kerstmis geweldig! Ik zie me nog staan dansen bij de kerstboom op dat kerstliedje van kinderen voor kinderen. Wij hebben trouwens nog een aantal jaren echte kaarsjes in de kerstboom gehad. Emmertje water ernaast voor het geval dat. En 'het geval dat' is ook gebeurd, dus boom moeten blussen.
Is eigenlijk helemaal niet grappig, maar toch

Heel vroeger toen ik klein was en we op een boot woonde was er geen plek voor een kerstboom. Dus hadden we tinkels op tafel en maretak voor de ramen. Gewoon voor de zweer. Ik mis die tijd best wel. We hebben er maar 5 jaar gewoond en ik was heel klein. Maar dat was gewoon heel leuk.

Mensen vragen zich dan af wat er nou leuk is aan geen stromend water of zelfs een douche, geen eigen slaapkamer, geen elektra alleen maar gas... Maar de zweer was gewoon geweldig. En ik vond het machtig mooi om te kijken naar de boten die voorbij voeren.
pi_51565487
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:38 schreef Veulen het volgende:

[..]

Is eigenlijk helemaal niet grappig, maar toch

Heel vroeger toen ik klein was en we op een boot woonde was er geen plek voor een kerstboom. Dus hadden we tinkels op tafel en maretak voor de ramen. Gewoon voor de zweer. Ik mis die tijd best wel. We hebben er maar 5 jaar gewoond en ik was heel klein. Maar dat was gewoon heel leuk.

Mensen vragen zich dan af wat er nou leuk is aan geen stromend water of zelfs een douche, geen eigen slaapkamer, geen elektra alleen maar gas... Maar de zweer was gewoon geweldig. En ik vond het machtig mooi om te kijken naar de boten die voorbij voeren.
De mooiste momenten zijn vaak ook heel eenvoudig.
Een éénlingweg voert door mijn land
pi_51565885
Ola
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:12:39 #19
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51566014
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:08 schreef Soury het volgende:
Ola
Ola soury!
pi_51566045
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ola soury!
Hee buuf Kerst huh ? Daar staat me hoofd voorlopig nog niet naar. Pfff
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:15:00 #21
60586 Veulen
pi_51566075
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:08 schreef Soury het volgende:
Ola
Holla
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:21:12 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51566247
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Hee buuf Kerst huh ? Daar staat me hoofd voorlopig nog niet naar. Pfff
nou, de mijne ook niet.
eerst lekker op vakantie...
pi_51566277
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:15 schreef Veulen het volgende:

[..]

Holla
Hahha.. Hoi Veulenst
pi_51566301
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:21 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou, de mijne ook niet.
eerst lekker op vakantie...
Ver of eigen land ....
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:23:42 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51566319
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Ver of eigen land ....
zweden/Denemarken. Dus wel ver, maar voorlopig hetzelfde weer...
pi_51566433
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

zweden/Denemarken. Dus wel ver, maar voorlopig hetzelfde weer...
Ahhh ... Natuurliefhebbers... Zweden daar wil ik ook graag nog es heen. Wellicht verhuist mijn hond er volgend jaar naartoe . Dus dan zal ik wel snel op visite gaan
pi_51566522
Waar woont de kerstman ook al weer
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:38:10 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_51566675
Op de noordpool
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_51566742
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:38 schreef Leandra het volgende:
Op de noordpool

Mooi dan kan buuf daar toch wel ff langs .. Ff door rijden.
Dan kan ze me brief meenemen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:34:29 #30
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51568372
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:27 schreef Soury het volgende:

[..]

Ahhh ... Natuurliefhebbers... Zweden daar wil ik ook graag nog es heen. Wellicht verhuist mijn hond er volgend jaar naartoe . Dus dan zal ik wel snel op visite gaan
nou, da's iets teveel credit...
Mijn vader heeft een huis in Zweden. Viert voor het eerst in 31 jaar zijn verjaardag. Dáár... hij wordt 60. we gaan dus voornamelijk om zijn verjaardag te vieren...
en dan om de kiddies te paaien op de terugweg naar Legoland, plus nog een weekje rustig kamperen (zonder parental advice )
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:34:55 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51568391
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 18:38 schreef Leandra het volgende:
Op de noordpool
fins lapland toch?
pi_51568521
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:34 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou, da's iets teveel credit...
Mijn vader heeft een huis in Zweden. Viert voor het eerst in 31 jaar zijn verjaardag. Dáár... hij wordt 60. we gaan dus voornamelijk om zijn verjaardag te vieren...
en dan om de kiddies te paaien op de terugweg naar Legoland, plus nog een weekje rustig kamperen (zonder parental advice )
Ben wel een aantal keren in Denemarken geweest (werk ) maar heb nooit de tijd gehad om het land (en legoland te zien wat gaaf schijnt te zijn)
Zweden lijkt me fantastisch ...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:43:21 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51568649
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:38 schreef Soury het volgende:

[..]

Ben wel een aantal keren in Denemarken geweest (werk ) maar heb nooit de tijd gehad om het land (en legoland te zien wat gaaf schijnt te zijn)
Zweden lijkt me fantastisch ...
heb al erg veel mooie foto's gezien...
maar ook verhalen over Elanden die rotte appels eten en vervolgens dronken door de tuin zwalken
had ik al verteld dat we met de vouwwagen gaan
pi_51568795
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

heb al erg veel mooie foto's gezien...
maar ook verhalen over Elanden die rotte appels eten en vervolgens dronken door de tuin zwalken
had ik al verteld dat we met de vouwwagen gaan
Hahahha ja die zijn ook niet gek. Ik heb een keer een filmpje gezien van olifanten die zich tegoed deden aan (over tijd) vruchten. Die gingen letterlijk pootje over
Oh ja dat was jij met die vouwwagen. Ik adviseerde je nog de brug te pakken.. Weet je het al
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:53:59 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51569071
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:46 schreef Soury het volgende:

[..]

Hahahha ja die zijn ook niet gek. Ik heb een keer een filmpje gezien van olifanten die zich tegoed deden aan (over tijd) vruchten. Die gingen letterlijk pootje over
Oh ja dat was jij met die vouwwagen. Ik adviseerde je nog de brug te pakken.. Weet je het al
ja, boot- boot. scheelt 80 km, en is efficient rusten... (reizen en rusten tegelijk ) en net zo duur als brug
terug via frederikshavn. scheelt ook 300 km...
lijkt me niet grappig meer, en dronken elandmannetje in de voortent...
pi_51569207
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:53 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, boot- boot. scheelt 80 km, en is efficient rusten... (reizen en rusten tegelijk ) en net zo duur als brug
terug via frederikshavn. scheelt ook 300 km...
lijkt me niet grappig meer, en dronken elandmannetje in de voortent...
Neuh Beroerder is als er ook nog een vrouwtje bij is .

Joooladiedadiedah... Oi een kip caravan met luifel.. Stahaaaan we lekker dreuggggg
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:00:13 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51569294
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:58 schreef Soury het volgende:

[..]

Neuh Beroerder is als er ook nog een vrouwtje bij is .

Joooladiedadiedah... Oi een kip caravan met luifel.. Stahaaaan we lekker dreuggggg
stonden ze maar droog...
appeltjes maar even van het gras harken..
pi_51569613
Note to self: Niet meer op slippers naar de supermarkt
pi_51569784
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:07 schreef mootie het volgende:
Note to self: Niet meer op slippers naar de supermarkt
Mootie: Zwiffel zwaffel zwiffel zwaffel.
Moootie : Zwiep op der bek
pi_51569860
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:12 schreef Soury het volgende:

[..]

Mootie: Zwiffel zwaffel zwiffel zwaffel.
Moootie : Zwiep op der bek
Bloedende kleine teen door zo'n kutkarretje
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:14:47 #41
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51569893
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:14 schreef mootie het volgende:

[..]

ai... auw!

al beter?
pi_51569924
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:14 schreef mootie het volgende:

[..]

Auch .... Dat doet met schoenen aan al zeer
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:17:25 #43
2018 PC eend
relativist
pi_51570005
Begint dat kerstgezeik nu al
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_51570025
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:15 schreef Soury het volgende:

[..]

Auch .... Dat doet met schoenen aan al zeer
En en en het kan nog veel erger!

Teen bloedt en doet verrotte pijn, krijg ik ineens hevige darmkrampen........
Laten we het er maar op houden dat ik blij was met mijn tas met heel lange schouderband
pi_51570028
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:17 schreef PC eend het volgende:
Begint dat kerstgezeik nu al
pi_51570072
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:17 schreef mootie het volgende:

[..]

En en en het kan nog veel erger!

Teen bloedt en doet verrotte pijn, krijg ik ineens hevige darmkrampen........
Laten we het er maar op houden dat ik blij was met mijn tas met heel lange schouderband
Heb je in je tas gescheten
pi_51570153
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:18 schreef Soury het volgende:

[..]

dinsdag 17 juli 2007 @ 20:32:30 #48
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51570709
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:18 schreef Soury het volgende:

[..]

FOK!Babe dinsdag 17 juli 2007 @ 20:52:49 #49
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_51571488
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:56:44 #50
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_51571621
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:52 schreef Ian_Nick het volgende:
oi Ian!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')