abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:55:09 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51544431
IMDB link
quote:
Happiness. If you turn on the news today you don't see much of it. In the wake of natural disasters, terrorist attacks and government let-downs, Americans are striving for a light at the end of the tunnel; a glimmer of hope that will bring solace and peace back into their lives. We were given life, liberty and the pursuit of happiness. But what is happiness and how is it achieved? With life in these times, it is hard not to focus on the negative. However, people by nature want to stay positive. People are hungry for improvement in all aspects of their lives, with the pursuit of happiness leading the way. 100 million "Cultural Creatives" are on a mission to improve their lives and the lives of others. They are ultimately on a quest for true happiness. Our film "The Serious Business of Happiness" embodies this very idea. This "docu-drama" brings us along on a journey in the search of absolute contentment. This film allows our audience to meet the internationally revered "Luminaries" whose ideas and insights serve to inspire, empower and enable more than 100 million Cultural Creatives in the U.S. and Europe. Our guide in the "The Serious Business of Happiness" is a young man looking towards the path of enlightenment for happiness, and takes us on a quest to meet the purveyors of wisdom known worldwide for changing millions of peoples lives. We hear insights to understanding pain and fear, love and relationships, success and failure, sex, reality and God. Written by MJ Lasky
Ik ben deze nu voor de derde keer aan het kijken en ik vind hem geweldig. Hij zou net zo goed in TV, R&P of bijna WFL kunnen maar de TRU manier van kijken vind ik deze keer wel belangrijk.

Iemand deze al gezien en wat vond je ervan? Deze film is de secret op een veel betere manier uitgelegd, veel gebalanceerder en opener. Met de focus op geluk, niet materiaal. Heerlijk .

[ Bericht 1% gewijzigd door jogy op 17-07-2007 15:50:03 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_51548632
The Secret vind ik veels te materialistisch, ik zal deze eens gaan kijken, ik heb em namelijk nog niet gezien. Deze is nog niet online te vinden, enkel legaal in de winkel denk ik, ik zal deze week eens langs Pleďade gaan.
PS: Jogy, IMDB blokkeert hotlinking ofzoiets, de afbeelding laadt niet.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:02:09 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51561802
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:03 schreef TaLoN.NL het volgende:
The Secret vind ik veels te materialistisch, ik zal deze eens gaan kijken, ik heb em namelijk nog niet gezien. Deze is nog niet online te vinden, enkel legaal in de winkel denk ik, ik zal deze week eens langs Pleďade gaan.
PS: Jogy, IMDB blokkeert hotlinking ofzoiets, de afbeelding laadt niet.
Plaatje gefixed . En inderdaad, the secret was een draak van een docu en veels te geconcentreerd op 'SUCCES, GELD, ROEM!'. Deze docu gaat daar totaal aan voorbij, er komen zelfs volledig gelukkige zwervers in beeld enzo.
Vrijheid
pi_51571994
Aha klinkt goed dit Jogy..

Zal eens rond gaan neuzen online
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:08:41 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51572071
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:06 schreef Boswachtertje het volgende:
Aha klinkt goed dit Jogy..

Zal eens rond gaan neuzen online
Deze docu zit volgens mij recht in jouw straatje .
Vrijheid
pi_51599573
Waar heb je em vandaan? Hij is nog niet te verkrijgen (torrent/youtube) nml
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:52:58 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51599973
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:38 schreef Boswachtertje het volgende:
Waar heb je em vandaan? Hij is nog niet te verkrijgen (torrent/youtube) nml
Videoland . dagfilm.

http://www.videoland.nl/index_film_record.php?id=3837
Vrijheid
pi_51601810
thnx! Zit volgens mij op de hoek van de straat hier
  maandag 30 juli 2007 @ 21:51:11 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51972246
Joehoe! Alleen omdat deze docu niet op een torrentsite te vinden is kijkt niemand em? Stelletje gieren .
Vrijheid
pi_51984464
quote:
Op maandag 30 juli 2007 21:51 schreef jogy het volgende:
Joehoe! Alleen omdat deze docu niet op een torrentsite te vinden is kijkt niemand em? Stelletje gieren .
tvp . Ik ga hem binnenkort eens bekijken. Kijk ik mooi even The Secret er achteraan, als vergelijkingsmateriaal .
  dinsdag 31 juli 2007 @ 12:10:11 #11
187451 Nomenclature
Across this line you do not
pi_51984918
Is dat net zoiets als lachtherapie?
If really man is the purpose of the universe the preface seems a little long.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 13:14:01 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51986794
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:10 schreef Nomenclature het volgende:
Is dat net zoiets als lachtherapie?
Nee.
Vrijheid
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:09:56 #13
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_51990452
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:02 schreef jogy het volgende:
Plaatje gefixed . En inderdaad, the secret was een draak van een docu en veels te geconcentreerd op 'SUCCES, GELD, ROEM!'. Deze docu gaat daar totaal aan voorbij, er komen zelfs volledig gelukkige zwervers in beeld enzo.
Klinkt als interessant.
Moet inderdaad zeggen dat The Secret een beetje over kwam als "What The Bleep for dummies" bij mij.
Het was wel ok, daar niet van.
Maar moet inderdaad zeggen dat het zeer materialistisch ingesteld is hier en daar.
Vooral betreft dat geld gebeuren had ik zoiets van "moet dit nou!?".
Ben benieuwd wat deze film gaat bieden.
Ga hem zeker checken en zal laten weten wat ik er van vind!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:12:42 #14
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_51990528
thnx for the tip, xal eens kijken of ze hem hier ook hebben in de lokale videostore.

edit- Net even gebeld naar Filmclub-Videocorner, en ze hebben hem niet

[ Bericht 30% gewijzigd door jogy op 31-07-2007 18:17:26 ]
Wat je vindt, ...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:18:12 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51995484
Foei, ripper. Ik gun je die film van harte maar we vragen hier niet om seeds e.d.
Vrijheid
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:42:19 #16
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_51999433
ok ok, sorry
Wat je vindt, ...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:09:19 #17
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_52046224
Ik ga hem zo even halen, moet wel eerst ff lid worden van Videoland..maar dan heb je ook wat .

I'll get back at ya...
Wat je vindt, ...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:10:45 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52046258
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:09 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik ga hem zo even halen, moet wel eerst ff lid worden van Videoland..maar dan heb je ook wat .

I'll get back at ya...
. Ben benieuwd .
Vrijheid
pi_52046271
Klink interessant
pi_52046310
Hij is overigens ook op Bol.com te verkrijgen zie ik.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:13:58 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52049701
Even een eigen ervaring. Door ellende vreugde krijgen. Hoge ellende zorgt voor minder kleine zorgen, en wen je dan aan ellende dan neemt de vreugde ook toe. Wennen aan ellende om vervolgens te leren leven met ellende zodat je meer ruimte hebt om te genieten. Alsof ellende niet meer bestaat op een gegeven moment. Alsof de koek op is van slechte tijden. En zelfs als er dan ellende is dan is de impact niet meer zo groot, ermee leren leven dus ook.

Het leven is een grote leidensweg hoorde ik ooit iemand zeggen. En wie weet is het dan mogelijk dat het een mooie leidensweg is met vreugde erbij. Het leven onder de knie krijgen heeft dus zeker te maken met het kunnen handelen van ellende, ellende de baas kunnen zijn. Niet zwaar wegen. Licht wegen

Als je een zwaar probleem lichter gaat wegen totdat het niets meer weegt dan is het probleem weg, het probleem ligt op de achtergrond en bestaat niet meer. Lichter wegen door bijvoorbeeld te relativeren. Maken anderen er een probleem van dan is dat hun probleem en dan kun je nog altijd muziek aanzetten om het niet te horen

Wellicht offtopic maar die film zal ik zeker gaan kijken nog.

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-08-2007 17:31:03 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:03:26 #22
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_52084068
Ok, ik heb de film gisteravond gekeken. Het is een zeer interessante film. Ik denk echter wel dat hij de gelovigen meer aanspreekt dan de ongelovigen.
Waar het i.m.o. om draait is door totaal in het nu te leven, je gelukkig kunt worden. Laat je niet op zij(dwaal)sporen zetten door je gedachten. De gedachten aan geldproblemen, deadlines, je gezondheid enz. weerhouden je ervan om totaal in het nu te leven. Voorbeeld; wanneer je een bal vangt, ben je volledig in het nu. Je hebt geen gedachtes tijdens het vangen. Wanneer je verzonken in gedachten over straat loopt en je bewust de keuze maakt om je gedachten opzij te leggen en te registreren wat jouw realiteit op dit moment is (nl. datgene wat je ziet, hoort, ruikt, proeft, aanraakt), dat je zintuigen alerter worden en er een ander trillingsniveau is.

In vergelijking met "The Secret" vind ik deze film minder motiverend en minder concreet. Waar je bij "The Secret" aan de hand werd genomen en je stap voor stap werd uitgelegd hoe je je doel kon bereiken, worden hier m.b.v. religeuze teksten uitgelegd hoe je gelukkig kunt worden. Hoewel het christendom, de Islam en het Jodendom worden genoemd, is het het Boeddhisme wat toch wel centraal staat in deze film.

Het belangrijkste wat ik meeneem uit deze film (& het Boeddhisme) is hoe desastreus je EGO kan zijn voor je geluk.

PS; ik keek de film gister na de sport, ik was best moe en stond niet optimaal open voor 'wijze lessen'. Wanneer ik de kans krijg, kijk ik hem nogmaals.
Wat je vindt, ...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:10:25 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52084203
Tof, nu kan ik met iemand discussiëren erover .

Wat ik juist zo leuk vond is dat ze het 'hoe' volledig aan de kijker overlaten, want iedereen moet het op zijn eigen manier doen natuurlijk.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')