Vandaag is het "iets minder" maar de afgelopen is het tropisch warm en de voorspellingen zijn dat dat nog wel even zo door gaat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:17 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Hoe is het weer bij jou trouwens? Ik begin die herfststormen hier aan de kust een beetje zat te raken.
Zoonlief wil graag naar Duitsland en ik moet mijn Duits oefenen voor als ik weer skiles ga geven... Denk er hard over om die kant op te komen dus...
Hier ook lekker warm, net even staan soppen in de tuin met een emmertje en washandjesquote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:28 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Vandaag is het "iets minder" maar de afgelopen is het tropisch warm en de voorspellingen zijn dat dat nog wel even zo door gaat.![]()
Mmm... Hier nog steeds die harde klotewind en veel bewolking. Vorig jaar kwamen we er een stuk beter vanaf. Toen was het vaak aan de kust wel mooi en in de rest van het land niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 14:28 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Vandaag is het "iets minder" maar de afgelopen is het tropisch warm en de voorspellingen zijn dat dat nog wel even zo door gaat.![]()
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Ah gezéllig, "skiles" geven.
Lekker moppie muziek erbij en gaan met die banaan.![]()
[afbeelding]
quote:
Herfstquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:12 schreef debuurvrouw het volgende:
en zo hard ging het hier dus gister...![]()
![]()
er liggen hier allemaal bomen om enzo...![]()
Valse gezelligheid, verplichte vreetfestijnen (hoezo armoede) verplichte familiebezoeken, wéér 200 keer dat kutnummer Last Christmas, om van al die andere misselijkmakende deuntjes nog maar te zwijgen, kinderen van de rel, vrouw gestressed, veel te veel alcohol, veel te veel vlees en andere ongezonde meuk, verplicht gezellig doen tegen allerlei mensen (schoonouders en zo) die je helemaal niet gezellig vindt, winkels dicht, kou, aanslag op je banksaldo, welke toch al danig gekelderd was vanwege Sinterklaas, uitvallende, veel te dure kerstbomen en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:16 schreef Veulen het volgende:
[..]
Kerstboompje, spuitsneeuw op de ramen, maretak, kaarsjes op tafel, olielampen voor de ramen, kadootjes onder de boom, zelf kerstbrood / koekjes proberen te bakken, tinkels op tafel...
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:34 schreef Mike1964 het volgende:
Valse gezelligheid, verplichte vreetfestijnen (hoezo armoede) verplichte familiebezoeken, wéér 200 keer dat kutnummer Last Christmas, om van al die andere misselijkmakende deuntjes nog maar te zwijgen, kinderen van de rel, vrouw gestressed, veel te veel alcohol, veel te veel vlees en andere ongezonde meuk, verplicht gezellig doen tegen allerlei mensen (schoonouders en zo) die je helemaal niet gezellig vindt, winkels dicht, kou, aanslag op je banksaldo, welke toch al danig gekelderd was vanwege Sinterklaas, uitvallende, veel te dure kerstbomen en ga zo maar door.
I love summer!
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:44 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd echt een hekel aan zomers, te warm en herrie schoppende buren die lopen te BBQ'en. Bah.
De helft van die dingen die jij noemt gaan voor mij toch niet op
Ik vier geen sinterklaas, drink geen alcohol, eet geen vlees, heb geen kinderen en ook geen vrouw.
Ik ben dol op me familie als ik ze zie, heb al jaren een kunstboom en kan meer dan de helft van de kerst deuntjes meezingen![]()
Weet je waar ik echt een hekel aan heb? Oud en nieuw... Dat stomme/nare vuurwerk, afgezaagde tv-shows, de ranzige frituur lucht van het oliebollen bakken en dan ook nog is dat verplichte gezoen![]()
Wat is een tinkel?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:16 schreef Veulen het volgende:
[..]
![]()
Ik ook![]()
Kerstboompje, spuitsneeuw op de ramen, maretak, kaarsjes op tafel, olielampen voor de ramen, kadootjes onder de boom, zelf kerstbrood / koekjes proberen te bakken, tinkels op tafel...
Ha... ja ik hou van kerstmis
*Neuriet I Wish you a merry Christmas*
Ik ging ervan uit dat ik de enige was die niet weet wat een tinkel is, als kersthater. Maar nu ik niet de enige ben die dat niet weet ben ik toch ook wel benieuwd...quote:
Vol verwachting klopt ons hart.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:06 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat ik de enige was die niet weet wat een tinkel is, als kersthater. Maar nu ik niet de enige ben die dat niet weet ben ik toch ook wel benieuwd...
Nee!!! Sinterklaas is leuk! Vind ik echt een leuk en gezellig feessie. doe dan Kerst maar weg. daar heb ik nou helemaal niets mee..quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:25 schreef Talitha het volgende:
[..]
Vol verwachting klopt ons hart.
Ik ben wel een kerstliefhebber, maar met de jaren wordt dat minder.Sinterklaas heb ik dan weer helemaal niets mee. Dat feest mogen ze wat mij betreft afschaffen.
![]()
Ik was even de hond uitlatenquote:
Sinterklaas is alleen maar een spin off van kerstquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Nee!!! Sinterklaas is leuk! Vind ik echt een leuk en gezellig feessie. doe dan Kerst maar weg. daar heb ik nou helemaal niets mee..
(en als Bram het niet meer wil doen mogen ze Sinterklaas op tv wel opdoeken. Leuker dan dit kan het niet worden..)
omgekeerde weergave van feiten...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:55 schreef Veulen het volgende:
[..]
Sinterklaas is alleen maar een spin off van kerst![]()
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:54 schreef Veulen het volgende:
[..]
Ik was even de hond uitlaten![]()
Een tinkel is een molentje dat je op tafel zet.
Onderaan op een plaatje staan 4 kaarsjes. Daarboven hangt een horizontaal molentje. Daaraan zitten verschillende kwasten en die tikken tegen 2 bellen. Door de warmte gaat het molentje draaien en tikken de kwasten tegen de bellen. Vervolgens hoor je een melodietje.
Beetje duidelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |