4 druppeltjes valeriaan?quote:Op maandag 16 juli 2007 22:08 schreef candygirl het volgende:
aan zo'n reactie heb ik dus niks, en by the way bij de tandarts laat hij gewoon een spuit zetten bij de verdoving![]()
Dat is het ook.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:02 schreef candygirl het volgende:
de kinderarts zegt dat hij dit overdreven vind.
quote:
dit hebben we al geprobeerdquote:Op maandag 16 juli 2007 22:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
4 druppeltjes valeriaan?
Of vraag of ze een vingerprik willen doen..
Dat is voor een kind misschien minder eng.
Veel afleiden helpt, bv in de handen klappen op het moment van de prik.
Een arts die deze vraag onzin vindt is een zak!
Een goede kinderarts heeft hier begrip voor.
Vraag een andere.
Owja, het is natuurlijk een goed plan een kind z'n zin te geven wanneer ie tegen blijft spartelen. daar leren ze echt van.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
je hebt nog geen kinderen zeker pffffffff
morgen controle bij kinderarts en dan vraag ik het nog een keer, idd er moet toch ergens een kinderarts zijn die dit begrijpt!quote:Op maandag 16 juli 2007 22:17 schreef liefie_ het volgende:
zijn er niet gewoon goede kinderartsen die hier ervaring mee hebben en daar dus goed mee om kunnen gaan?
kan me niet voorstellen dat je kind het enige is dat er zoveel moeite mee heeft
ik heb geen kinderen maar ik heb ook wel een beetje zoiets pas op dat je je kind niet te veel betutteld dan blijft ie bang maar ja ik ken de situatie natuurlijk niet helemaal
als dat kind door een trauma een angststoornis heeft opgelopen, dan gaat dwingen ook niet echt helpenquote:Op maandag 16 juli 2007 22:19 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Owja, het is natuurlijk een goed plan een kind z'n zin te geven wanneer ie tegen blijft spartelen. daar leren ze echt van.
Een kind gedwongen laten prikken dat is verstandig zeg!quote:Op maandag 16 juli 2007 22:19 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Owja, het is natuurlijk een goed plan een kind z'n zin te geven wanneer ie tegen blijft spartelen. daar leren ze echt van.
quote:Op maandag 16 juli 2007 22:23 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Een kind gedwongen laten prikken dat is verstandig zeg!
Noem je dit een kind zijn zin geven? Het kind is enorm bang geworden, heeft een hele nare ervaring met prikken, en dat noem jij een kind zijn zin geven.
My god wat gevoelloos, je wilt er zeker geen watje van maken of wat?
Stoer hoor.
Videoband 50
Kinderen met Prikangst
Stress-reductie project.
Een produktie van de Rijks Universiteit van Groningen, 1989. Kinderen wordt een procedure aangeleerd "(vijf truukjes)" waarmee ze een bloedprik beter kunnen verdragen. Er wordt een "truukje" geleerd voor respectievelijk: 1. De ademhaling, 2. Relaxatie, 3. Controle over de start van de bloedafname, 4. Afleiding, 5. Uitleg over de bloedafname procedure en "droogzwemmen".
thanks, of voor je pm.kan niks terug sturen als ik erop klik word fok afgebroken
http://www.vgct.nl/index.jsp?USMID=227#50
Dat dus. Dat roesje is a: te idioot voor woorden en b: symptoombestrijding....quote:Op maandag 16 juli 2007 23:34 schreef NiteSpeed het volgende:
Zou je niet gewoon lekker de bron van het probleem aan pakken in plaats van verdovingen toe te passen. Op die manier forceer je je kind helemaal om iets te ondergaan wat hij niet wilt. Hij zal ook lekker nog vertrouwen in jou hebben als je dit flikt bij hem.
Oftewel, zorg er absoluut voor dat je gewoon een keer rustig met een goede dokter bezig bent. Lekker uitleggen, alles op je kind zijn tempo en zeker niets forceren.
idd heb ik al geprobeerd, ergens is het ook moelijk te begrijpen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 08:47 schreef Cat22 het volgende:
Zo te lezen zit zijn angst heel diep en gaat het een stuk verder dan de normale prikangst die veel kinderen (en volwassenen!) hebben.
Ik neem aan dat hij al de 'magische creme'(=verdovende creme) op het te prikken plekje krijgt? Zal voor hem niet alles oplossen, maar misschien helpt het een beetje als hij weet dat het geen pijn doet. Verder geen tips helaas.
Wat was zijn/haar conclusie daarover?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:25 schreef candygirl het volgende:
We hebben dus zelfs al onder begeleiding van een psyather geprobberd bloed te prikken.
Nee, maar onder zeil brengen voor iets dergelijks gaat ook erg ver. Hij zal nog wel vaker bloed moeten laten prikken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:25 schreef candygirl het volgende:
[quote]Op dinsdag 17 juli 2007 08:47 schreef Cat22 het volgende:
Zo te lezen zit zijn angst heel diep en gaat het een stuk verder dan de normale prikangst die veel kinderen (en volwassenen!) hebben.
Ik neem aan dat hij al de 'magische creme'(=verdovende creme) op het te prikken plekje krijgt? Zal voor hem niet alles oplossen, maar misschien helpt het een beetje als hij weet dat het geen pijn doet. Verder geen tips helaas.
[/quote
idd heb ik al geprobeerd, ergens is het ook moelijk te begrijpen.
Hij is een heelruw kind valt en stoot zich regelmatig zonder een kik te geven om de pijn,bij de tandarts laat hij ook zo een spuit zetten of een kies trekken.
We hebben dus zelfs al onder begeleiding van een psyather geprobberd bloed te prikken.
Dus de oorzaak en de begeleiding is optimaal geweest,maar ja nu het echt werk nog.
En ook al zou je willen je kunt een kind van 11 niet zomaar meer vasthouden voor een spuit, je staat verteld ervan hoeveel kracht hij heeft op zo'n paniek moment.
ik hoop dat kinderarts vanmiddag inziet dat het zo echt niet gaat![]()
echt bedankt!!!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:35 schreef Syrena het volgende:
Het bestaat dus wel. http://www.prikangst.nl/
Je zou alleen moeten vragen of kinderen al lachgas mogen.
Suc6 Maar doe wel wat aan het werkelijke probleem... dit zal niet de laatste keer zijn dat er bloed geprikt moet worden...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:41 schreef candygirl het volgende:
[..]
echt bedankt!!!![]()
ik heb meteen een email gestuurd,ben benieuwd of het idd ook voor kinderen mag!
Ik snap je wel, je hebt je best echt wel gedaanquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:44 schreef candygirl het volgende:
Nogmaals het gaat hem niet zo zeer voor de pijn,er iets wat bij hem de paniek oproept ,wat weten we ook niet.
Maar een kind met eccht een paniek aanval kun je niks mee.
en de uitleg en begeleiding heeft hij dus al gehad.
Een vingerprik hebben ze helemaal niks aan op dit moment, ze moeten 5 buisjes bleod hebben,
Het idee (en het zien en voelen van) dat er bloed wordt afgetapt dus. Niet de prik zelf en niet de pijn. Het is ook een raar gevoel (en wellicht eng om te zien) hoe het bloed in sneltreinvaart die buisjes in stromen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:44 schreef candygirl het volgende:
Nogmaals het gaat hem niet zo zeer voor de pijn,er iets wat bij hem de paniek oproept ,wat weten we ook niet.
Gelukkig maar. Stel dat het met een slakkengang ging. Dan hangt die naald een uur in je arm ofzo.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:59 schreef fokje het volgende:
[..]
Het idee (en het zien en voelen van) dat er bloed wordt afgetapt dus. Niet de prik zelf en niet de pijn. Het is ook een raar gevoel (en wellicht eng om te zien) hoe het bloed in sneltreinvaart die buisjes in stromen.
Ik zelf ook. Is weinig aan te doen, maar het is iets heel anders dan een paniekaanval.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:51 schreef Syrena het volgende:
Mensen, mijn tante is 48 en die gaat elke keer gewoon onderuit zodra ze een prik moet. Ze WEET dat het niet eng is, dat het amper zeer doet. Ze kiepert gewoon om. Toen ze mij vertelde wat er gebeurt als je verstandkiezen eruit moeten qua spuiten moest ze zelfs gaan zitten.
Soms kun je gewoon niets doen aan het werkelijke probleem. Ik hoop dat het zoontje van de TS lachgas mag en dat het dan allemaal wat soepeler gaat voor 'm.
gister kreeg ik nog zo'n vervelende slome pijnlijke spuitquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:54 schreef Syrena het volgende:
Soms moet spuiten met een slakkengang trouwens.
De vloeistof is dan te dik om snel te kunnen spuiten. Meestal doet dat ook wat meer pijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |