Boete Heracles voor veldproblemen Door: Joost van Vliet op 15-08-2007 18:53
Bron: Voetbal International
Heracles Almelo krijgt een boete van de KNVB omdat het kunstgrasveld van de club in de ogen van de bond niet tijdig speelklaar was. Afgelopen dinsdag volgde de herkeuring. Inmiddels heeft de club uit Almelo maatregelen getroffen waardoor de wedstrijd tegen de landskampioen PSV, die aanstaande zondag op de rol staat, gewoon doorgan kan vinden.
Voorzitter Jan Smit is niet blij: "Je maakt wat mee... Ons veld werd afgekeurd omdat het te snel zou zijn. Nou, wij hebben een kunstgrasveld, maar ik heb nog nooit gehoord van dat soort metingen op gewone velden. Als Louis van Gaal het gras op 3,5 centimeter wil, dan gebeurt dat gewoon.
Als velden na een hete zomer droog zijn of in de winter hard, dan wordt er ook gewoon gespeeld. Hier is wat mij betreft het laatste woord nog niet over gesproken, zeker omdat we in mijn ogen nog niet eens bij de verplichte deadline van 12 Augustus waren ten tijde van de keuring."
De hoogte van de boete is niet bekend.
www.hafc.nlWTF!
Zondag is toch de eerste officiele wedstrijd van het seizoen, dus wat is in godsnaam het probleem?
KNVB