De boeken van robin hobb vind ik persoonlijk extreem gaaf, ze heeft inmiddels 4 verschillende trilogieen, maar de eerste 3 zijn met elkaar verbonden en imo zeker de moeite waard.
Verder heb je nog de wheel of time boeken van robert jordan, ik persoonlijk vind deze boeken verschrikkelijk saai en langdradig maar wereldwijd zijn er aardig wat mensen gek op deze serie.
Discworld van terry pratchett is ook een favoriete serie van me, deze serie is inmiddels gigantisch groot maar het zijn allemaal boeken die als een trein weglezen en niet al te dik zijn. De boeken zitten vol met verwijzingen naar de 'echte' wereld, zijn echt ongelofelijk grappig en zitten goed in elkaar hoe absurd het soms ook lijkt

Als ik 1 serie zou aanraden zou het overigens de werkelijk fantastische A Song of Ice and Fire serie van George R.R Martin zijn, niets is heilig in deze serie, de meeste fantasy volgt ergens toch een soort van standaard qua verhaal, deze schrijver daarintegen heeft een volledig ander idee van wat hij wil, iedereen en alles kan sterven (en de meeste doen dat dus ook

) echt een gigantische aanrader.
Andere favorieten van mij zijn David and Leigh Eddings, R A Salvatore(de bedenker van s'werelds meest bekende drow, Drizzt Do'Urden), en er zijn nog veel meer geweldige schrijvers in het fantasy genre.
Het beste kan je eens op bol.com of een andere site (of een boekhandel

) gaan kijken en gewoon iets kiezen wat jou aanspreekt, wel moet je soms een beetje opletten of je wel boek 1 pakt, aangezien 99% van de fantasyboeken serie's zijn en vaak als je ze in de verkeerde volgorde leest is er geen touw meer aan vast te knopen