abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51530227
Hoi, ik ben op zoek naar Fantasy boeken, maar ik ken bijna geen Fantasy boeken. Welke boeken raden jullie aan?
  maandag 16 juli 2007 @ 19:09:04 #2
82464 mvingerhoets
Think about it!
pi_51530866
Harry Potter
  maandag 16 juli 2007 @ 19:10:42 #3
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_51530935
De hele Discworld reeks
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_51531070
Lord of the Rings
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51531129
Lied van ijs en vuur. En wetten van de magie.

Eer dat je die 2 serie's uit hebt ben je wel een tijdje verder. En ze zijn beide erg tof.
pi_51531210
Als aanradertje voor een beginnend fantasy lezer zou ik de Poort des Doods serie (Death Gate cycle) van Weis en Hickman opgeven. 7 boeken, maar betrekkelijk dun. Op die manier ben je niet te snel klaar maar het is ook geen monsterachtige reeks zoals Terry Pratchets Schijfwereld (Discworld), Terry Goodkinds Wetten van de Magie, of Robert Jordans Rad des Tijds (Wheel of Time). Als kleinere reeksen vind ik Verboden en Verbannen van James Clemens wel ok met 5 boeken, of Weis en Hickmans Doodszwaard serie met 4 boeken.

Dit zijn maar suggesties natuurlijk, er zijn tonnen goeie fantasy boeken...
pi_51531335
Doodszwaard zou ik alleen stoppen na deel 3. Die 4e is erg ruk en verziekt de vorige 3. Robin Hobb schrijft ook wel aardig : Boeken van de Zieners is ook een aanrader.
  maandag 16 juli 2007 @ 19:33:33 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_51531829
Goodkind en Jordan vind ik de leukste, boeiendste series die geschreven zijn. Waarbij ik Goodkind leuker vind (Hoewel hij een beetje verzand in patriotistisch Amerikaans geneuzel af en toe, zijn de boeken bloederig, snel en vooral erg grafisch beschreven)

Ook niet vergeten: Terry Brooks - De Shanarra serie.
Kun je beginnen met de Kronieken en daarna het Erfgoed. Zijn goed los van elkaar te lezen. De twee series. Ook Kingdom for sale - sold vind ik erg leuk.

Verder wat de rest zegt... Hoewel ik volgens mij nooit deel 4 van de Doodszwaard serie heb gelezen, maar dat hoef ik ook niet te doen geloof ik? (Was dat die serie met Joram als hoofdpersoon of haal ik nou weer boeken door elkaar?)

Ik zou ook nog willen adviseren om altijd de boeken van Engelse schrijvers gewoon in het Engels te lezen (als je dat kan, en anders pak je er maar een woordenboek bij ) Je leert er Engels van en ik vind Nederlandse vertalingen altijd een beetje... ... tja... Sullig overkomen.

Veel leesplezier iig! Er is genoeg om je een paar jaar bezig te houden!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 16 juli 2007 @ 19:33:54 #9
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_51531841
voordeel van discworld is dat je alles los kan lezen. Het loopt wel in elkaar over maar je mist niks als je bij deel 30 begint ofzo
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  maandag 16 juli 2007 @ 19:42:26 #10
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_51532153
Alles van R.A. Salvatore, maar met name de reeksen over Drizzt en Luthien Bedwyr zijn absolute musts.
Verder raad ik je ook zeker Silverfall (stories of the seven sisters) aan.
De lyonesse serie van Jack Vance moet je ook gelezen hebben.
George R.R. Martin ook niet laten liggen. Daarnaast is alles van Raymond E. Feist aan te raden.

Veel succes.
Rescuer of the distressed damsel
pi_51532165
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:33 schreef SicSicSics het volgende:
Goodkind en Jordan vind ik de leukste, boeiendste series die geschreven zijn. Waarbij ik Goodkind leuker vind (Hoewel hij een beetje verzand in patriotistisch Amerikaans geneuzel af en toe, zijn de boeken bloederig, snel en vooral erg grafisch beschreven)

Ook niet vergeten: Terry Brooks - De Shanarra serie.
Kun je beginnen met de Kronieken en daarna het Erfgoed. Zijn goed los van elkaar te lezen. De twee series. Ook Kingdom for sale - sold vind ik erg leuk.

Verder wat de rest zegt... Hoewel ik volgens mij nooit deel 4 van de Doodszwaard serie heb gelezen, maar dat hoef ik ook niet te doen geloof ik? (Was dat die serie met Joram als hoofdpersoon of haal ik nou weer boeken door elkaar?)

Ik zou ook nog willen adviseren om altijd de boeken van Engelse schrijvers gewoon in het Engels te lezen (als je dat kan, en anders pak je er maar een woordenboek bij ) Je leert er Engels van en ik vind Nederlandse vertalingen altijd een beetje... ... tja... Sullig overkomen.

Veel leesplezier iig! Er is genoeg om je een paar jaar bezig te houden!
Echt precies wat ik wou zeggen..

maar ik heb naar een groot deel van Jordan en overige ook Goodkind geluisterd in het engels.. Mensen kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik ze afluister, maar ik vind het in elk geval relaxed..
Schrijf het niet af voor je het een keer hebt geprobeerd.

Zelf vind ik overigens juist Jordan iets beter dan Goodkind, zijn manier van totale omschrijving en meer diepgang in elk karakter spreek mij aan.. Ook is het niet alleen maar actie tot het eind, af en toe zit er wat karakterverdieping en rust in, waarin je de wereld er om heen beter leert kennen.
  maandag 16 juli 2007 @ 19:50:14 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51532310
Grrr, hele post getypt, invoeren -> 'Database error'.. Hele post pleite

Nogmaals dan maar:
De series van David Eddings
De Kronieken van Narnia van C.S. Lewis (vriend en tijdgenoot van Tolkien)
Lyonesse van Jack Vance, al genoemd
Terry Pratchett
In het verlengde van Pratchett: Tom Holt
Als je ze kunt vinden: De Wizard in Rhyme serie van Christopher Stasheff (niet vertaald in het NL)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 16 juli 2007 @ 19:50:46 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51532329
Oh, en Nederlandse Fantady is er ook, zoals van Wim Gijssen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51532690
quote:
Neu, laat maar zitten. Speelt zich af in de toekomst, en ze proberen het naar mijn mening sterke einde van 3 te veranderen. Boek is geloof ik geschreven nadat ze ladingen reactie's hadden gekregen op het ietwat depressing einde van 3.

[ Bericht 9% gewijzigd door Patjakker op 16-07-2007 20:08:26 ]
  maandag 16 juli 2007 @ 20:14:58 #15
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_51533083
tvp
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_51533299
Mercedes Lackey olee!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_51561048
Raymond E. Feist
pi_51569132
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjabloon:Fantasy:Boeken

ikzelf raad de trilogie 'het erfgoed' aan... heb laatst gelezen en vond zeer boeiend... laatste deel moet nog uitkomen
  woensdag 18 juli 2007 @ 02:15:16 #19
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51581475
Conan!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_51584767
Robin Hobb! Robin Hobb! Robin Hobb!

Boeken van de Zieners
Boeken van de Levende Schepen
Boeken van de Nar

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51591542
Ik heb Magiër gehaald van Raymond E. Feist.
pi_51592283
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:32 schreef Gewas het volgende:
  donderdag 19 juli 2007 @ 01:06:15 #23
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_51613936
Eragon en Oudste(3e deel moet nog komen) - Christoffer Paolini. Vrij simpele verhaallijn, en leest lekker weg.
Harry Potter - Lezen ook gewoon lekker weg (en zijn nogal verslavend)
Verboden en Verbannen - James Clemens
Boeken van de levende schepen - Robin Hobb (moet je eigenlijk gewoon alles van lezen )
Lord of the rings - Tolkien

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
  donderdag 19 juli 2007 @ 01:08:38 #24
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51613970
Alvin Maker, leuke serie!

edit: even de schrijver erbij Orson Scott Card
...as always
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:12:37 #25
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_51624547
Amber van Zelasny is geweldig! kronieken van Aurian ook heel leuk, Tad williams, Anderland. Feist is inderdaad een goeie.
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:16:44 #26
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_51624661
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:12 schreef LalalaHippie het volgende:
Amber van Zelasny is geweldig! kronieken van Aurian ook heel leuk, Tad williams, Anderland. Feist is inderdaad een goeie.
Amber
Was ik even vergeten
...as always
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:42:04 #27
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51625410
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:06 schreef Biancavia het volgende:
Robin Hobb! Robin Hobb! Robin Hobb!

Boeken van de Zieners
Boeken van de Levende Schepen
Boeken van de Nar

Jaa! .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_51625563
Abarat is ook mooi!!

En het tweede deel daarvan ook!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_51626092
Kwaliteit:
Lord of the Rings van Tolkien.
The Dark Tower van Stephen King
Vampire Chronicles van Anne Rice
Dune reeks van Frank Herbert (meer sci-fi fantasy)
Hier meer:
http://www.strangewords.com/weirdbooks/fantasy100.html
pi_51986568
t-t-tvp.
Vivre
pi_54701492
Gisteren gespot:

Jawel! Terry Pratchett staat 2x in de top3 van de Engelstalige fictie!

Go Terry!!!
Assumption is the mother of all fuckups.
  zondag 18 november 2007 @ 20:16:53 #32
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54701817
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:32 schreef Gewas het volgende:
Goede keuze.
Samen met zijn vriendin heeft hij 3 boeken geschreven die samensmelten met de Magier-serie.
Dochter van het keizerrijk
Dienaar v/h K
Vrouwe v/h K
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_54701942
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:16 schreef wdn het volgende:

[..]

Goede keuze.
Samen met zijn vriendin heeft hij 3 boeken geschreven die samensmelten met de Magier-serie.
Dochter van het keizerrijk
Dienaar v/h K
Vrouwe v/h K
Iedereen die ik ken die alles van Feist heeft gelezen, vindt dat nou juist de minste trilogie.
  zondag 18 november 2007 @ 20:45:44 #34
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54702639
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:21 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Iedereen die ik ken die alles van Feist heeft gelezen, vindt dat nou juist de minste trilogie.
Het is anders geschreven dat klopt. Maar minder? Nee vind ik niet.

De 'minste trilogie' vind ik nietszeggend als het om deze serie gaat. De Magier serie is namelijk dusdanig lekker geschreven dat een klein dipje niet te vermijden valt als een schrijfster voor het eerst zoiets aanpakt. Ook in Rad des tijds zitten boeken die minder zijn. Dat maakt de serie niet altijd minder.

Alleen in De Wetten van de Magie zit geen dip (vind ik). Oh en het volgende deel van DWvdM komt eraan De Ongeschreven Wet februari 2008.

Uit mijn boekenkast enige aanraders:
Magier - Feist
Rad des Tijds - Robert Jordan. May he rest in peace.
De wetten van de Magie - Terry Goodkind
De boeken van de zoon van de krijger/ De Levende schepen en mijn favoriet: De boeken van de Nar en de boeken van de Zieners - Robin Hobb
De Drakentroon - Tad Williams
De taal der Stenen - Robert Carter
Verboden en Verbannen - James Clemens
De boeken van Oran - Midori Snyder
Het boek der Woorden - JV Jones
Shannara - Terry Brooks
Meester Magier - Maryson
Mordants Nood - Donaldson

Heb nog 15 boeken liggen waar ik niet aan toe kom
pi_54703329
Ik heb net een uur geleden de obsidian trilogy van Mercedes Lackey uitgelezen. Ik kon niet wachten tot het uit was en nu het uit is, baal ik er al weer van.

Ik kan het dus iedereen aanraden!

Heb nu 2 trilogiën van haar gelezen en 1 los boek en ik vond ze allemaal even leuk!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_54703616
Maar dan toch wel in het Engels, hè mensen?
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_54705819
Uiteraard in het Engels.
pi_54706715
Ik heb zin een leuke discussie fantasy-literatuur te starten.
Graag op anoniem
pi_54732964
Je kunt ook The Dark Tower serie gaan lezen van Stephen King.

Western/Fantasy eigenlijk.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:51:23 #40
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54734053
Weefwereld van Clive Barker was ook geweldig
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:59:11 #41
17420 DeX090
bastard on parade
pi_55271847
Hay,

Ik wilde wat boeken gaan halen uit het Fantasy-genre omdat het me wel mooi lijkt, maar ik ben eigenlijk totaal niet bekend met goede schrijvers of series hierin. Welke boeken zouden jullie me aanraden om mij totaal verslingerd te maken aan dit (hopelijk) mooie genre? Het liefst engelse titels.

Bij voorbaat dank.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_55272030
Anything from Anne Rice? Vampires are considdered fantasy tales I believe.
pi_55272284
Boeken van Tad Williams en Terry Pratchett, alsmede David Eddings.
En lees de Dragonlance serie Dragons of autumn twilight, Dragons of winter night en Dragons of spring dawning.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_55272398
Die Dragonlance boeken zoals al genoemd zijn echt erg de moeite waard.

Als je niet vies bent van een echt lang (en soms langdradig) verhaal, de Wheel of Time boeken van (de helaas overleden) Robert Jordan.
De hele serie van Terry Goodkind is ook de moeite waard.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_55272416
Gut.. zoveel..

- Tracy Hickman & Margaret Weiss - Death Gate Cycle
- Anne Bishop - Black Jewels Trilogy
- Anne Rice - Vampire Chronicles
- Tad Williams - Shadowmarch

[ Bericht 26% gewijzigd door Yngwie op 14-12-2007 16:27:24 ]
  Forum Admin vrijdag 14 december 2007 @ 16:23:19 #46
58651 crew  murp
murp
pi_55272438
Terry Goodkind

De wetten van de magie
pi_55272450
Terry Pratchett's Discworld serie, al zijn zijn boeken wel erg komisch.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:26:16 #48
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_55272508
Stephen King: The Dark Tower saga. En het goddelijke boek: The Lord of the Rings
Hallowed be my name
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:28:31 #49
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_55272567
Dark Tower serie is inderdaad heel spannend.

Persoonlijk ben ik ook een fan van A Song of Ice and Fire van R.R. Martin.
pi_55272580
De boeken van robin hobb vind ik persoonlijk extreem gaaf, ze heeft inmiddels 4 verschillende trilogieen, maar de eerste 3 zijn met elkaar verbonden en imo zeker de moeite waard.
Verder heb je nog de wheel of time boeken van robert jordan, ik persoonlijk vind deze boeken verschrikkelijk saai en langdradig maar wereldwijd zijn er aardig wat mensen gek op deze serie.
Discworld van terry pratchett is ook een favoriete serie van me, deze serie is inmiddels gigantisch groot maar het zijn allemaal boeken die als een trein weglezen en niet al te dik zijn. De boeken zitten vol met verwijzingen naar de 'echte' wereld, zijn echt ongelofelijk grappig en zitten goed in elkaar hoe absurd het soms ook lijkt
Als ik 1 serie zou aanraden zou het overigens de werkelijk fantastische A Song of Ice and Fire serie van George R.R Martin zijn, niets is heilig in deze serie, de meeste fantasy volgt ergens toch een soort van standaard qua verhaal, deze schrijver daarintegen heeft een volledig ander idee van wat hij wil, iedereen en alles kan sterven (en de meeste doen dat dus ook ) echt een gigantische aanrader.
Andere favorieten van mij zijn David and Leigh Eddings, R A Salvatore(de bedenker van s'werelds meest bekende drow, Drizzt Do'Urden), en er zijn nog veel meer geweldige schrijvers in het fantasy genre.

Het beste kan je eens op bol.com of een andere site (of een boekhandel ) gaan kijken en gewoon iets kiezen wat jou aanspreekt, wel moet je soms een beetje opletten of je wel boek 1 pakt, aangezien 99% van de fantasyboeken serie's zijn en vaak als je ze in de verkeerde volgorde leest is er geen touw meer aan vast te knopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')