abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52019833
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als het je niet verteld wordt zie je het zelf ook niet hoor, als ze er niet speciaal bij stil staan.
Ons werd het gisteren aangewezen en wij hebben braaf geknikt, maar ik zag er op dat moment niks van!
Is dat niet altijd zo bij een echo? Zo heb ik ook al een paar echo's achter de rug en de gyn zegt me altijd: "zie, daar jouw ene eierstok en.. ja, daar de andere"
Mijn standaardreactie: "uhu " (bij mezelf: WTF? Geen flauw idee waar ik moet kijken )

Maar bij jouw echo herken ik echt wel het voetje (en wat is het zo schattig, trouwens!) en het hoofdje hoor

Al ideeën voor de kleuren van het kamertje? Of moet je nog plannen maken?
pi_52025343
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:12 schreef sanger het volgende:

[..]

4D is eigenlijk bewegende filmpjes in 3D vertelde ze.

Als je de foto's bekijkt wordt het indd 3D door het gebruik van schaduw enzo. Maar het ziet er wel heel geinig uit
Erg leuk bedacht hoor maar niet erg reeel. Een 3D echo zou een holografische echo moeten zijn. Je kunt dan om je kindje heen lopen als of het echt in de ruimte zit / ligt alleen als je het aanraakt graai je er dwars doorheen. (zoals op het holodek van startrek) Het menselijk vermogen is beperkt tot 3 dimensies een 4D echo zou zo iets zijn als een telepatische verbinding er bij ofzo. Zou wel gaaf zijn!

Edit: Owja we hebben wel een semi 3D systeem. Met twee 2D beelden je hersenen voor de gek houden. 2 versies : met een brilletje met een groen en een rood glas of met een helm met 2 LCD schermpjes 1 voor ieder oog.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:51:09 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52025399
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Ik stel de vraag even hier:

Ik wil vanavond beginnen met het plaatsen van de eerste rij Ytong-blokken. Nu moet je die niet op de grond plaatsen, maar in een profiel of op een balkje hout. Welke manier is nu de beste op een houten vloer? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Op de site van Xella (fabrikant) staat koud op een balkje, in een folder van Ytong staat in een profiel.

Overigens vraag ik me af waar de stevigheid vandaan moet komen als ze koud op een balkje komen te staan. Lijkt me nogal wiebelig. Er wordt gezegd dat door de afwerkplint dit zijn stevigheid krijgt, maar ik weet niet of een plint van het laminaat echt stevig genoeg is hiervoor.
Bedoelen ze daar niet de opstaande plint mee? Dat ding van zo'n 7cm hoog?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:52:38 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52025438
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:48 schreef tnimble het volgende:

[..]

Erg leuk bedacht hoor maar niet erg reeel. Een 3D echo zou een holografische echo moeten zijn. Je kunt dan om je kindje heen lopen als of het echt in de ruimte zit / ligt alleen als je het aanraakt graai je er dwars doorheen. (zoals op het holodek van startrek) Het menselijk vermogen is beperkt tot 3 dimensies een 4D echo zou zo iets zijn als een telepatische verbinding er bij ofzo. Zou wel gaaf zijn!
Met dat holografische, bedoel je dan zoiets als in de serie Bones weleens wordt gedaan dat zou wel erg gaaf zijn dan indd.

Ach het is een leuke gadget en voor de nieuwsgierige ouders leuk om hun aanstaande kind te ontmoeten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:54:13 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52025476
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:50 schreef leonieke het volgende:
Al ideeën voor de kleuren van het kamertje? Of moet je nog plannen maken?
Ik had alles al heel lang in mijn hoofd! Heb alleen vorige week de kleuren bijgesteld.
Ik had lichtblauw met aubergine in gedachten maar ik wilde niet van die laffe lichtblauwe accesoires (nee, ook niet bij een jongetje) en dus ben ik toch overstag gegaan voor het lime met aqua.
Dat wilde ik dus eerst niet omdat de hele wereld dat heeft, maar ik vind het gewoon leuke kleuren en het is heel makkelijk om daar nu spulletjes bij te vinden.

Op 1 muur komt een geschilderde band van lime, met een aqua figuur erop herhaald, een andere muur wordt helemaal aqua met in lime dat figuur van de grond tot het plafond opgeblazen. De rest blijft wit en er komt een beuken laminaat vloer in.

Zoiets dus.
Ik ga 14 Aug voor 10 dagen naar Afrika en als ik terug kom gaan we aan de slag.
pi_52025497
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:26 schreef sanger het volgende:
Ik stel de vraag even hier:

Ik wil vanavond beginnen met het plaatsen van de eerste rij Ytong-blokken. Nu moet je die niet op de grond plaatsen, maar in een profiel of op een balkje hout. Welke manier is nu de beste op een houten vloer? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Op de site van Xella (fabrikant) staat koud op een balkje, in een folder van Ytong staat in een profiel.

Overigens vraag ik me af waar de stevigheid vandaan moet komen als ze koud op een balkje komen te staan. Lijkt me nogal wiebelig. Er wordt gezegd dat door de afwerkplint dit zijn stevigheid krijgt, maar ik weet niet of een plint van het laminaat echt stevig genoeg is hiervoor.
Profiel lijkt me beter. Dat wordt het nog tegen gehouden. Bij een balkje woren de blokken alleen door de neerwaardse druk van het gewicht van de muur en de veerankers aan de uiteinden vast gehouden.
pi_52025584
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Met dat holografische, bedoel je dan zoiets als in de serie Bones weleens wordt gedaan dat zou wel erg gaaf zijn dan indd.
Die serie ken ik dus weer niet ):
quote:
Ach het is een leuke gadget en voor de nieuwsgierige ouders leuk om hun aanstaande kind te ontmoeten.
Zeker lijkt me dat over een aantal decenia alle ziekenhuizen dezelfde aparatuur zullen gebruiken. En je voor je baby midden in de kamer te zien zweven je naar zo'n zaakje kunt.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:00:31 #208
65960 sanger
pi_52025617
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:55 schreef tnimble het volgende:

[..]

Profiel lijkt me beter. Dat wordt het nog tegen gehouden. Bij een balkje woren de blokken alleen door de neerwaardse druk van het gewicht van de muur en de veerankers aan de uiteinden vast gehouden.
Ik wilde er net op terugkomen

Ik heb uiteindelijk iemand te pakken gekregen bij Xella, na 4 keer bellen. Bouwvak he

Op een balk is het beste volgens hem. Het profiel zelf is erg slap van structuur. Bij een betonvloer niet erg, bij een houten kan dat wel zijn. Als een houtenplank iets zakt of e.d. of een redelijke oneffenheid is dan zal dat direct effect hebben op het blok dat op dat deel van het profiel staat. Oftewel je loopt kans op vervorming. Bij een balk is dat risico minder aanwezig omdat de constructie van de balk weliswaar iets speling heeft, maar dan effect heeft op de hele muur. En die wordt weer in het gareel gehouden door de veerankers.

Om toch die stabiliteit te krijgen van een U-profiel moet je nadat het muurtje klaar is plinten aan beide zijden monteren aan de liggende balk. Deze plinten moeten dan een centimeter hoger uit gaan komen dan de balk, waardoor je de zijdelingse houvast krijgt.

Ik twijfel nu alleen of ik die plint in het stuukwerk verwerk of een mooie geschilderde plint neem.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:02:13 #209
65960 sanger
pi_52025645
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:58 schreef tnimble het volgende:

[..]

Die serie ken ik dus weer niet ):
Komt meestal na CSI ofzo, dacht op dinsdag.
quote:
Zeker lijkt me dat over een aantal decenia alle ziekenhuizen dezelfde aparatuur zullen gebruiken. En je voor je baby midden in de kamer te zien zweven je naar zo'n zaakje kunt.
Jammer dat we dan te oud zijn om kinderen te nemen

Ach, dan maar kijken naar de kleinkinderen
pi_52027545
Ik zou voor een mooie geschilderde plint gaan 12cm hoog of zo iets

Duidelijk verhaal trouwens van Xella en zijn we alleen weer wat wijzer welke oplossing waneer het beste is en waarom
pi_52029263
Sanger. Omgeen werking te krijgen zou je natuurlijk ook twee drie stroken OSB kunnen nemen.
Eerste vastschroeven tweede daarweerop schroeven enz. Dit werkt minder dan een balkje. En is nog steviger Doordat je het op meerde plaatsen vastschroeft.

Idd hoge plint.
Vuren lat met profieltje. Je hebt toch een bovenfrees dacht ik.
pi_52029378
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik had alles al heel lang in mijn hoofd! Heb alleen vorige week de kleuren bijgesteld.
Ik had lichtblauw met aubergine in gedachten maar ik wilde niet van die laffe lichtblauwe accesoires (nee, ook niet bij een jongetje) en dus ben ik toch overstag gegaan voor het lime met aqua.
Dat wilde ik dus eerst niet omdat de hele wereld dat heeft, maar ik vind het gewoon leuke kleuren en het is heel makkelijk om daar nu spulletjes bij te vinden.

Op 1 muur komt een geschilderde band van lime, met een aqua figuur erop herhaald, een andere muur wordt helemaal aqua met in lime dat figuur van de grond tot het plafond opgeblazen. De rest blijft wit en er komt een beuken laminaat vloer in.

Zoiets dus.
Het klinkt alleszins al mooi, maar ik vrees toch dat ik foto's ga nodig hebben om het me helemaal te kunnen voorstellen

Trouwens, was roze vroeger niet het kleur voor de jongens en blauw voor de meisjes?
pi_52029631
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

14 + 10 is 24 toch???? En 18 augustus dan?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:14:56 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52029746
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:11 schreef Solingjan het volgende:

[..]

14 + 10 is 24 toch???? En 18 augustus dan?
Scherp! Ik ben daar 10 dagen ofzoiets. Iig ga ik hier de 14e weg en ga daar de 24e weer weg en ben dan de 25e thuis.
En ja, de 18e... ik had al gezegd dat ik beide data helaas niet kon. Werk gaat toch echt voor. En zeker deze reis!
pi_52030108
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Scherp! Ik ben daar 10 dagen ofzoiets. Iig ga ik hier de 14e weg en ga daar de 24e weer weg en ben dan de 25e thuis.
En ja, de 18e... ik had al gezegd dat ik beide data helaas niet kon. Werk gaat toch echt voor. En zeker deze reis!
Ik wens je bij deze iig een hele voorspoedige reis. Ook omdat je eerder schreef dat je er een beetje tegen opzag. Goede zaken veel plezier en kom goed terug.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:29:41 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52030198
Thanks!
Ik zag idd tegen de reis op, en dat puntje (11,5 uur ) probeer ik ook gewoon nog even te negeren, maar ik heb voor mezelf de voors en tegens op een rijtje gezet en ik wilde gewoon heel erg graag. Ik ben niet voor niets al 5 jaar aan het voorbereiden geweest, dus ik ga gewoon en ik ga genieten!
pi_52030877
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Het klinkt alleszins al mooi, maar ik vrees toch dat ik foto's ga nodig hebben om het me helemaal te kunnen voorstellen

Trouwens, was roze vroeger niet het kleur voor de jongens en blauw voor de meisjes?
Nu zet je er een wink achter maar je zit er niet ver vanaf.

IN onze christelijke wereld is de kleur voor meisjes licht blauw en voor jongens roze. Blauw is de kleur van maria dus de kleur voor vrouwen en rood de krachtigeste kleur dus de kleur voor mannen. In de 17de eeuw veranderde dit de kleur van jongens werd wit. In het begin van de vorige eeuw veranderde dit nogmaals jongens werden lciht blauw ivm blauwe overals en uniformen en meisjes werden roze.

Als je naar oude schilderijen, tekeningen en preten kijkt zie je dit terug. Ook zijn/waren makeup en pruiken, linten in je haar typisch mannen dingen. Terwijl bloemen in je haar weer bij beide gebruikelijk was maar kon niet elke bloem bij een man en vice versa. Sjaltje zijn wel weer typisch iets voor vrouwen.
pi_52033518
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:50 schreef tnimble het volgende:

[..]

Nu zet je er een wink achter maar je zit er niet ver vanaf.

IN onze christelijke wereld is de kleur voor meisjes licht blauw en voor jongens roze. Blauw is de kleur van maria dus de kleur voor vrouwen en rood de krachtigeste kleur dus de kleur voor mannen. In de 17de eeuw veranderde dit de kleur van jongens werd wit. In het begin van de vorige eeuw veranderde dit nogmaals jongens werden lciht blauw ivm blauwe overals en uniformen en meisjes werden roze.

Als je naar oude schilderijen, tekeningen en preten kijkt zie je dit terug. Ook zijn/waren makeup en pruiken, linten in je haar typisch mannen dingen. Terwijl bloemen in je haar weer bij beide gebruikelijk was maar kon niet elke bloem bij een man en vice versa. Sjaltje zijn wel weer typisch iets voor vrouwen.
het is zeker ook niet leuk om een potje triviant met je te doen?
jij weet alles haha.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 00:31:12 #219
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_52033575
Ja inderdaad!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_52034125
Op de meet & greet !
  donderdag 2 augustus 2007 @ 07:24:10 #222
65960 sanger
pi_52036150
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:08 schreef tnimble het volgende:
Ik zou voor een mooie geschilderde plint gaan 12cm hoog of zo iets
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, alleen moet dat wel goedgekeurd worden door het thuisfront
quote:
Duidelijk verhaal trouwens van Xella en zijn we alleen weer wat wijzer welke oplossing waneer het beste is en waarom
Inderdaad wel top dat je ze zo kunt bellen met dat soort vragen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 07:25:37 #223
65960 sanger
pi_52036156
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:00 schreef Solingjan het volgende:
Sanger. Omgeen werking te krijgen zou je natuurlijk ook twee drie stroken OSB kunnen nemen.
Eerste vastschroeven tweede daarweerop schroeven enz. Dit werkt minder dan een balkje. En is nog steviger Doordat je het op meerde plaatsen vastschroeft.
[quote]

Dat is inderdaad nog net even steviger maar balkhout heb ik nog genoeg liggen. Het wordt dus een balkje

[quote]
Idd hoge plint.
Vuren lat met profieltje. Je hebt toch een bovenfrees dacht ik.
Een bovenfrees heb ik nog niet maar dit is misschien wel een goede reden om er 1 aan te schaffen
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 16:50:11 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52077644
Leuk joh... poezen...

En op de terugweg weer, maar dan op een ander punt.

* Brighteyes is eindelijk begonnen met het in de lak zetten van de achtergevel...
Vorig jaar in de grond, maar lakken was er niet meer van gekomen. En nu dus eindelijk een weekend met mooi weer en tijd.
Ik heb nu de helft gedaan, morgen de rest.

Oh, en nog even een hier want Reese heeft vandaag de sleutel van haar stulpje gekregen!
Ze gaat wrsch geen topic openen, maar toch wilde ik het even melden.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:22:27 #225
65960 sanger
pi_52080034
Feli Reese!

Waarom geen topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')