abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:35:02 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52080326
Ik geloof dat ze daar niet zo'n zin in had en ook niet echt de behoefte alles tot op het laatste schroefje (zoals ik ) hier neer te gooien.
pi_52088353
wat zij hierboven zegt

* Reese post wel eens wat fotootjes tegen de tijd dat het klaar is...
Eeuwig vijfentwintig
pi_52090131
ooh spannend
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:33:15 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52098300
Ik ben even langs geweest vanmiddag! En ik zie nu echt groen van jaloezie! Het is echt zo onwijs gaaf! Althans... de muren, het dak en de locatie.
Nee, zonder dollen, het is echt een superleuk huis met een enooooooooooorme tuin eromheen, en dan ook nog eens in the middle of nowhere met een paar ouderwetse koeien Schotse Hooglanders bijna in de achtertuin.

Er moet gruwelijk veel gedaan worden, maar als het af is, is het echt om te kwijlen, die gaan daar echt nooit meer weg!
pi_52104896
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben even langs geweest vanmiddag! En ik zie nu echt groen van jaloezie! Het is echt zo onwijs gaaf! Althans... de muren, het dak en de locatie.
M'n trap! Die is ook tof!
quote:
Nee, zonder dollen, het is echt een superleuk huis met een enooooooooooorme tuin eromheen, en dan ook nog eens in the middle of nowhere met een paar ouderwetse koeien Schotse Hooglanders bijna in de achtertuin.

Er moet gruwelijk veel gedaan worden, maar als het af is, is het echt om te kwijlen, die gaan daar echt nooit meer weg!
Superleuk dat je langs bent geweest
Eeuwig vijfentwintig
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 augustus 2007 @ 23:16:48 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52107603
Stomme vraag misschien maar waarom mag dit topic snelwoonruimte.nl iemand ervaring hiermee?! wel in K&W en een topic over directwonen niet? Dat moest maar in WGR geopend/plaatst worden.
Gaat over ongeveer tzelfde alleen andere instantie, maar t heeft dezelfde strekking.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_52110201
Zonder he topic in WGR te kennen kan ik daar slecht antwoord op geven. Ik heb even gezocht maar vind alleen maar 'direct wonen' topics uit 2005 en 2004.

Morgen zoek ik even verder en dan kan ik je antwoord geven,

Maar misschien heb je wel gelijk, past snelwoonruimte.nl iemand ervaring hiermee?! beter in WGR. Soms is de grens redelijk smal.
  zondag 5 augustus 2007 @ 07:36:29 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52113109
Ik heb daar gisteren een paar uur over lopen twijfelen en toen wist ik het gewoon niet meer. Of het nou wel of niet beter daar hoort...
pi_52114812
Zo, ik heb nog een uur gezocht naar een directwonen topic wat recentelijk aangemaakt is in K&W en dus in K&W of in WGR zou moeten staan. Helaas heb ik niets gevonden en kan ik de topics niet met elkaar vergelijken.

Dat hoeft ook eigenlijk niet, zo te zien kan het topic in beide fora staan. Ik ben even in overleg met de mods van WGR of het wellicht beter daar past.

Goed dat je het even hebt aangegeven, heb je misschien ook nog een linkje van dat directwonen topic?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 augustus 2007 @ 14:05:38 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52118003
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 11:30 schreef Marsepein het volgende:
Zo, ik heb nog een uur gezocht naar een directwonen topic wat recentelijk aangemaakt is in K&W en dus in K&W of in WGR zou moeten staan. Helaas heb ik niets gevonden en kan ik de topics niet met elkaar vergelijken.

Dat hoeft ook eigenlijk niet, zo te zien kan het topic in beide fora staan. Ik ben even in overleg met de mods van WGR of het wellicht beter daar past.

Goed dat je het even hebt aangegeven, heb je misschien ook nog een linkje van dat directwonen topic?
dat topic is niet verdwenen
ik vroeg in dit topic naar ervaringen, en kreeg gezegd dat ik dan maar een topic in wgr moest openen daarover omdat dat daar hoorde en niet in K&W

K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic deel 19. Klus on!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_52118467
Zulke dingen horen ook in WGR, maar soms lijkt een topic beter in K&W te passen. Zoals BE al aangeeft, er zijn de laatste tijd veel van dat soort topics geopend, en naar WGR verhuisd. Waarom het laatste topic niet? Geen idee, maar die vraag staat nu open bij de WGR mods.

Alles over het krijgen van woningen, woningbouwverenigingen, aankoop, snel huren, hypotheken etz hoort in WGR. In K&W hebben we het over de inrichting, het klussen, de kleuren, materialen en stijl enz.

Duidelijk?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 augustus 2007 @ 18:12:07 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52122586
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:31 schreef Marsepein het volgende:
Zulke dingen horen ook in WGR, maar soms lijkt een topic beter in K&W te passen. Zoals BE al aangeeft, er zijn de laatste tijd veel van dat soort topics geopend, en naar WGR verhuisd. Waarom het laatste topic niet? Geen idee, maar die vraag staat nu open bij de WGR mods.

Alles over het krijgen van woningen, woningbouwverenigingen, aankoop, snel huren, hypotheken etz hoort in WGR. In K&W hebben we het over de inrichting, het klussen, de kleuren, materialen en stijl enz.

Duidelijk?
thnx
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:50:41 #238
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_52152130
Zou het niet beter zijn om het topic van Rewimo en qltel te verhuizen naar KAA, of iig om dat aan hen voor te stellen, ipv om het te ontdoen van alles dat niet in K&W past?
Het is toch zonde om zo'n verhaal, dat door veel mensen wordt gevolgd, terug te brengen naar uitsluitend klusvoorderingen, terwijl er nota bene een heel forum is waar het prima zou passen mijns inziens.
pi_52152481
Hallo allemaal, daar was ik weer!

Ben ff 5 dagen aan het vakantievieren geweest in Ommen, met vrienden. Ben er nog steeds een beetje moe en verkouden ervan.
Deze week nog wel vakantie, maar heb mezelf uitgeleend aan een vriend van mij, samen met hem ben ik bezig bij hem op de zaak (interieur-timmerbedrijf en schilder) om de werkplaats en de auto's op te ruimen, schoon te maken en alle voorraden weer op peil te brengen. Ook moeten we in 2 auto's een interieur timmeren om materiaal en materieel mee te kunnen nemen, dus ik vermaak me wel deze week.

Ik heb nu weinig zin om langer achter de pc te zitten, maar wordt er nog wat van me verwacht voor de meet en greet, want tot nu toe kan ik de 18e gewoon!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 22:24:27 #240
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52153046
Marsepein, moet je echt 1,5 uur ruimen in ons Bauernhoftopic? Zo erg was het nou ook weer niet met die SC
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52154237
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Marsepein, moet je echt 1,5 uur ruimen in ons Bauernhoftopic? Zo erg was het nou ook weer niet met die SC
mwa...6 topics (of hoeveel waren het er ook alweer?)vol met welgeteld 1 klus...de poezenren vind ik behoorlijk wat SC.
maar dat is mijn mening.
is het topic nu helemaal verdwenen? want ik was wel benieuwd naar wat er nog ging komeneerlijk gezegd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 23:11:16 #242
13151 crew  Rewimo
pi_52154448
Maar het heet toch Klussen en Wonen? We zijn naar het buitenland verhuisd en daar komen niet alleen kluszaken bij kijken maar ook woonzaken Zoals de eerste schooldag van onze zoon, jammer dat dat weggehaald is. Is typisch iets wat onder wonen-in-het-buitenland valt, lijkt me. Als hier alleen maar over klussen mag worden gepost is de naam van het forum wellicht niet helemaal goed gekozen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52154481
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Je zegt genoeg denk ik dan maar

Ik heb ongeveer 100 reacties verwijderd, en ja dat is veel werk als je dat netjes en secuur wilt doen., maar het topic is weer open.
pi_52154581
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:50 schreef pluisje het volgende:
Zou het niet beter zijn om het topic van Rewimo en qltel te verhuizen naar KAA, of iig om dat aan hen voor te stellen, ipv om het te ontdoen van alles dat niet in K&W past?
Het is toch zonde om zo'n verhaal, dat door veel mensen wordt gevolgd, terug te brengen naar uitsluitend klusvoorderingen, terwijl er nota bene een heel forum is waar het prima zou passen mijns inziens.
Ik ben het eens met Pluisje. Een emigratie op zich is heel interessant en best een apart topic waard. Er komt zoveel meer bij kijken dan klussen. Emigreren gaat dus ook over je auto overschrijven, het vuilsorteersysteem in den nieuwe lande en de eerste schooldag van je zoon.

Marsepein, je hebt gelijk dat de verhalen niets te maken hebben met K&W. In het begin wellicht nog wel, tijdens de zoektocht. Volgens mij staan er ook niet echt hele grote klussen op stapel.

Is een schopje naar KAA geen goede optie? Wat vinden die Einwohner er zelf van?
Eeuwig vijfentwintig
pi_52154617
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:11 schreef Rewimo het volgende:
Maar het heet toch Klussen en Wonen? We zijn naar het buitenland verhuisd en daar komen niet alleen kluszaken bij kijken maar ook woonzaken Zoals de eerste schooldag van onze zoon, jammer dat dat weggehaald is. Is typisch iets wat onder wonen-in-het-buitenland valt, lijkt me. Als hier alleen maar over klussen mag worden gepost is de naam van het forum wellicht niet helemaal goed gekozen.
Zoals ik van de week ook al eens schreef:
quote:
Eerste schooldag etc hoort daar iig niet bij. Dat past prima in KAA

Heel veel geneuzel over schooldag en over kentekenplaten, het weer in haarlem etc etc is off topic en volledig SC en daarom verwijderd. Bovendien is er al een aantal keer gewaarschuwd, en ja, als dan de bezem erdoor gaat dan sneuvelt ook wel eens een uitstapje wat wellicht had kunnen blijven staan als het het enige offtopic uitstapje was geweest.

Bovendien blijk je dit SC en FB topic prima te kunnen vinden dus een eigen SC topic hoeft niet te bestaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 23:18:05 #246
13151 crew  Rewimo
pi_52154643
KAA is tijdelijk toch? Dat betekent dat alles op een gegeven moment verdwijnt. Dat vind ik wel zonde. De topicreeks is bovendien gestart toen KAA nog niet bestond. En nogmaals: het gaat in dit forum toch niet alleen over klussen, maar ook over wonen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 augustus 2007 @ 23:21:11 #247
13151 crew  Rewimo
pi_52154728
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Bovendien blijk je dit SC en FB topic prima te kunnen vinden dus een eigen SC topic hoeft niet te bestaan.
Dat vind ik een bijzonder flauwe opmerking van je Onze topicreeks is niet opgezet als SC. Er komen af en toe bekenden binnenhuppelen die ook naar andere dingen vragen dan alleen klusgerelateerde zaken. Dat komt omdat ze ons ook irl kennen. Ik zie dat in andere topics ook wel, waarom is dat zo'n probleem?
pi_52154752
KAA is dus een redelijk alternatief als ik zo alle reacties lees

Topic is nu opgeruimd, bewaar dat voor de klussen en open een topic in KAA over alles wat bij een emigratie komt kijken. Mits er al niet een soortgelijk topic daar loopt...
pi_52154876
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat vind ik een bijzonder flauwe opmerking van je Onze topicreeks is niet opgezet als SC. Er komen af en toe bekenden binnenhuppelen die ook naar andere dingen vragen dan alleen klusgerelateerde zaken. Dat komt omdat ze ons ook irl kennen. Ik zie dat in andere topics ook wel, waarom is dat zo'n probleem?
OK, die opmerking is misschien wat kort door de bocht, ik bedoel ermee te zeggen dat iedereen gezellig aan alles meedoet in jullie topic, tot ik het op slot gooi om te ruimen. Dan blijkt er paniek en zie ik een aantal reacties verschijnen in FB, terwijl van te voren er door niemand over is nagedacht. Geen TR, geen PM, niets in het topic.
pi_52155020
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:18 schreef Rewimo het volgende:
KAA is tijdelijk toch? Dat betekent dat alles op een gegeven moment verdwijnt. Dat vind ik wel zonde.
Er zijn wel meer subfora gestart als 'tijdelijk' en nooit meer verdwenen . Daarnaast, tijdelijke fora verdwijnen nooit bij mijn weten en worden altijd gearchiveerd, topics blijven dus behouden.
quote:
De topicreeks is bovendien gestart toen KAA nog niet bestond. En nogmaals: het gaat in dit forum toch niet alleen over klussen, maar ook over wonen?
Dat eerste is toch niet echt een argument? Een topic kan altijd doorgeschoven worden.

Ik gaf mijn eerdere mening met de beste bedoelingen hoor . Ik denk namelijk écht dat jullie reeks daar beter op zijn plaats is. Als je kijkt in de topiclijst van KAA gaat het precies over de onderwerpen die jullie allemaal tegenkomen. Hoe gaat het met je kinderen tijdens de emigratie, wat voor een auto rijdt je in, waar erger je je aan, wat is fantastisch in je nieuwe Heimat, etc.

Topics in K&W gaan doorgaans alleen over klussen én wonen. Users die reeksen van vijf delen volposten verbouwen op zijn minst hun hele huis van boven tot onder . Niet dat het een wedstrijdje is wie het meeste verf wegsmeert, maar toch... Een écht K&W topic gaat over klussen. Over leidingwerk, over elektra, over een nieuwe keuken, over isolatie, over schilderwerk, over stuken, over tegelen, etc. En dus niet hoe de nieuwe woonplaats bevalt (-->STA), ook niet hoe het is om nu voor het eerst samen te wonen (-->R&P) of over alles wat er komt kijken bij het leven in een ander land (-->KAA).

Maar goed, waar bemoei ik me eigenlijk mee? Ik ga naar bed, ben moe, want heb vandaag de hele dag... geklust

[ Bericht 1% gewijzigd door Reese op 06-08-2007 23:50:22 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_52155086
Ik snap dan dat je moe bent Maar je sig moet je volgens mij nog wel even aanpassen
pi_52155435
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef Marsepein het volgende:
Ik snap dan dat je moe bent Maar je sig moet je volgens mij nog wel even aanpassen
Scherp! Dat was een testje. Ik zag in een feedbacktopic dat je de volgende code op Fok kon gebruiken:

[ date=18/08/07]

En zonder spatie wordt dat dan: Nog 12 dagen tot 18/08/07. Ik was benieuwd of dat dynamisch was (noem je dat zo? ), vandaar dat ik het even geprobeerd had. Helaas is dat niet het geval, anders had jij in je sig kunnen zetten:

K&W-meet! Nog 12 dagen tot 18/08/07
mini-pino! Nog 182 dagen tot 04/02/08

Zou een handige oplossing kunnen zijn voor al die sigs in OUD of bijvoorbeeld hier in het voorprettopic

En nu naar bed
Eeuwig vijfentwintig
pi_52156337
He, die optie kende ik helemaal niet.... jammer dat het niet dynamisch is.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:46:17 #254
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_52159532
Ik ga niet voor Rewimo en qltel spreken, maar was er nu echt geen 'klantvriendelijkere' oplossing mogelijk dan dit?
Het is toch eeuwig zonde dat er nu een deel van een zeer uitgebreid verslag van twee redelijk bekende FOK!kers die gaan emigreren verloren is gegaan. Dit topic heeft (had?) veel belangstelling en veel trouwe volgers, FOK! barst van de subfora. Ergens in die lange lijst zou toch wel een plekje voor deze reeks zijn gevonden, als er gewoon even overleg was geweest met de TS? Zie de waarde in van dit soort topics, ipv met de botte bijl al het 'geneuzel' (dat voor de TS waarschijnlijk behoorlijk waardevolle reacties op een belangrijke gebeurtenis in hun leven waren) te deleten. Echt zonde vind ik het.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:51:21 #255
13151 crew  Rewimo
pi_52159588
Ja, daar baal ik ook van. Had het topic dan - na overleg met ons - naar KAA geschoven zonder al die posts te verwijderen. Nu zijn we een aantal dingen kwijt die voor ons van waarde zijn (100 posts? Allemaal onzinreacties? Lijkt me niet hè ).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:56:59 #256
13151 crew  Rewimo
pi_52159671
O, en noem dit dan voortaan klusforum, als hier alleen verslagen van klussen mogen staan. Het wonen-gedeelte kun je er dan wel aflaten, stuk duidelijker.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:25:29 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52160094
Ik denk persoonlijk dat een move naar KAA ook wel op zijn plek is.

Het is nog niet duidelijk of KAA tijdelijk is of niet, hoewel het (in mijn ogen) op lijkt dat er genoeg basis voor een blijvertje.
Mocht het nou alsnog sluiten betekent dat uiteraard niet dat alle goedlopende topics daar automatisch een slot krijgen. Dat is nooit zo geweest met tijdelijke fora, de lopende topics hebben altijd een plekje ergens kunnen vinden.

Ik persoonlijk vind dat het schoolgaan van Christan niets te maken heeft met het 'Wonen' gedeelte van K&W, ik kom het iig ook niet tegen in de omschrijving van het forum. Als we daarnaar gaan kijken hoort het natuurlijk gewoon in OUD. Maar KAA kan vast ook wel.

We gooien het achter de schermen even in de groep bij de KAA mods.

To be continued.

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 07-08-2007 09:38:37 ]
pi_52160289
niet om lullig te doen, maar veel dingen in jullie topic gingen echt over niks dat met klussen en/of wonen te maken had.
en wonen is natuurlijk een ruim begrip.
maar daar valt bij mij niet onder of de kleur van je auto matcht met je interieur, of je kind zn schooltas 2 etuis heeft, wat voor weer het is, hoe je brandnetelsoep maakt etc etc.
ik wil niet zeggen dat dit niet interessant is, en ik begrijp dat je boos bent.
maar als je reeel bent weet je best dat veel dingen niet over wonen gingen.
en dat jullie ook al meerdere keren gewaarschuwd zijn door marsepein.
het is wel wat bot opgelost, maar hij had het meerdere keren aangegeven, dus een echte verrassing was het niet.
en het grappige is dat toen jullie nog niet samenwoonde ik me echt weleens afvroeg of jullie geen msn, mailadres of telefoon hadden.
bijna alles werd in jullie topic besproken.
dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk, maar als je al een paar waarschuwingen hebt gehad, lijkt me dat je er wat meer op moet letten.
verder heb ik jullie topic wel met veel belangstelling gevolgd en elke keer weer hoopvol op het topic gedrukt om te zien of er al vorderingen waren, want ik ben nog steeds reuze benieuwd wat jullie van je nieuwe stekje gaan maken.
en naar de kamer van jullie zoon etc etc...
mwa....waar bemoei ik me eigenlijk mee.
pi_52160417
Rewimo.. er is wel een verschil tussen Wonen en Leven..

Klussen is meer zeg maar het in orde maken van de woning..
het Wonen is het inrichten naar smaak en hmjah.. het valt me lastig om tegen je te zeggen, maar hetgeen wat in het topic besproken wordt, valt echt onder Leven, wat dan echt weer in KAA past..
Ik struikel niet over de leuke verhaaltjes over hoe het daar is enzo, maar ik begrijp opzich de reacties wel en de reden van de mods om dit een halt toe te roepen..

snappie?
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:28:33 #260
13151 crew  Rewimo
pi_52162718
Allemaal prima, ik wil best naar KAA (overleg was prettig geweest) maar ik baal ervan dat er nu dingen weg zijn gehaald die voor ons waardevol zijn.
pi_52163756
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef Rewimo het volgende:
Ja, daar baal ik ook van. Had het topic dan - na overleg met ons - naar KAA geschoven zonder al die posts te verwijderen. Nu zijn we een aantal dingen kwijt die voor ons van waarde zijn (100 posts? Allemaal onzinreacties? Lijkt me niet hè ).
Ik snap dat je het niet prettig vindt, en het schuiven naar KAA is en was een oplossing. Zeg alleen niet dat er geen overleg is geweest. Ik heb in de afgelopen topics meerdere malen gewaarschuwd en echt off-topic verwijderd. Als TS van je eigen reeks zul je dan zelf moeten nadenken of je zo door gaat en wacht tot het ‘misgaat’ en een moderator ingrijpt of dat je probeert zelf mee te denken. Met andere woorden, hou het off-topic beperkt en open een topic over alles wat met emigreren te maken heeft in KAA. En ook kun je zelf aangeven dat je het topic naar KAA had willen hebben, voordat er ingegrepen werd.

En zoals Brighteyes ook aangeeft, er ligt nu een verzoek bij de moderators van KAA om het topic te kunnen verhuizen.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef Rewimo het volgende:
O, en noem dit dan voortaan klusforum, als hier alleen verslagen van klussen mogen staan. Het wonen-gedeelte kun je er dan wel aflaten, stuk duidelijker.
Nee, je haalt wonen en leven door elkaar. We hebben het hier wel degelijk over wonen. We hebben ‘show je kamer topics’ etc etc.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:28 schreef Rewimo het volgende:
Allemaal prima, ik wil best naar KAA (overleg was prettig geweest) maar ik baal ervan dat er nu dingen weg zijn gehaald die voor ons waardevol zijn.
Nogmaals, ik heb het meerdere keren aangegeven dat het zo niet gaat, ik heb gewaarschuwd om het off-topic te beperken en daaraan is geen gehoor gegeven. Had ik minder bot kunnen verwijderen of beter na kunnen denken of het topic in een ander subforum beter op zijn plaats was? Ja natuurlijk, maar met minder verwijderen komt de boodschap blijkbaar niet aan en aan het schoppen naar een andere sub heb ik niet gedacht. Excuses daarvoor....

Het wachten is op een reactie van de KAA moderators achter de schermen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:57:58 #262
13151 crew  Rewimo
pi_52166976
Jij hebt duidelijk een andere definitie van overleg dan ik...

En verplaatsen naar KAA is ook niet eerder bij ons opgekomen dan voordat het hier door iemand geopperd is. Anders hadden we dat wel gevraagd. Dus excuses aanvaard wat dat betreft
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:59:06 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52167013
Topic staat in KAA, ik heb gevraagd of evt. verwijderde posts teruggezet kunnen worden, dat hoor (of merk) je nog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:59:43 #264
13151 crew  Rewimo
pi_52167031
Dank je wel
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 13:59:58 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52167039
Ik zal ook de eerdere delen daarheen verplaatsen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 augustus 2007 @ 14:01:30 #266
13151 crew  Rewimo
pi_52167092
Super!
pi_52167427
Mooi dat het alsnog opgelost is.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:18:42 #268
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_52174478
Eddepet heeft volgens mij een rel gemist
Maar ik wou ff melden dat ik weer thuis ben in een druilerig en regenachtige achterhoek
pi_52176927
Vonkie is er weer (en nu niet voor 3 dagen, toch )
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:53:12 #270
92034 crew  Vonkenboer
pi_52177182
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:45 schreef tnimble het volgende:
Vonkie is er weer (en nu niet voor 3 dagen, toch )
Definitief
Nog 1,5 week bouwvakantie te gaan.

En een leuk projectje in petto op elektrotechnisch gebied; Pas geleden stond hier een woning in de straat te koop, het betrof een oud notariskantoor. Enkele mensen hebben dat kantoorpand gekocht en willen er een woning van maken.

Echter zit er een elektrische installatie in die ...
A. Niet aan hun wensen voldoet.
B. Uit het stenen tijdperk van rond 1970 stamt.
C. Te weinig groepen en een te oude meterkast heeft.
D. Elektrische voorzieningen voor een badkamer, keuken e.d. geheel ontbreken (er is niet eens een keuken of badkamer

En die installatie moet ik waarschijnlijk helemaal opnieuw opzetten
Jammer genoeg duurt dit nog wel tot half september voordat ik daar uberhaupt kan beginnen (bewoners doen namelijk alles in eigen beheer, behalve stroom aanleggen dat was "eng" en men kende de regels niet )

Al met al toch leuk om naar uit te kijken !
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:03:40 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52177526
WB Vonk!
pi_52183996
Vonk, is de bouwvak in heel nederland gelijk?
pi_52188091
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
En een leuk projectje in petto op elektrotechnisch gebied; Pas geleden stond hier een woning in de straat te koop, het betrof een oud notariskantoor. Enkele mensen hebben dat kantoorpand gekocht en willen er een woning van maken.
So, jij bent voorlopig van de straat met een dergl. klus !
Het leuke vind ik, dat je ernaar uitkijkt !! en de lurkers dus ook.

Gaan we dit projekt volgen? en kunnen we het dan vergelijken met de klus van TB in Be?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:23:07 #274
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52188439
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij wel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:50:42 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52188764
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Definitief
Nog 1,5 week bouwvakantie te gaan.

Echter zit er een elektrische installatie in die ...
A. Niet aan hun wensen voldoet.
B. Uit het stenen tijdperk van rond 1970 stamt.
C. Te weinig groepen en een te oude meterkast heeft.
D. Elektrische voorzieningen voor een badkamer, keuken e.d. geheel ontbreken (er is niet eens een keuken of badkamer

En die installatie moet ik waarschijnlijk helemaal opnieuw opzetten
Jammer genoeg duurt dit nog wel tot half september voordat ik daar uberhaupt kan beginnen (bewoners doen namelijk alles in eigen beheer, behalve stroom aanleggen dat was "eng" en men kende de regels niet )

Ik neem aan dat je hier een heel nieuw topic voor opent?

Wel een hele interessante om te volgen dan, een elektrische installatie helemaal opnieuw opzetten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 10:00:38 #276
92034 crew  Vonkenboer
pi_52190155
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
De vakanties voor de bouwvak worden niet centraal vastgesteld.
De werkgever bepaalt, in overleg met de werknemer(s), deze data zelf. Er zijn wel adviesdata

Bouwvak
2007
Noord 23-07-07 t/m 10-08-07
Midden 30-07-07 t/m 17-08-07
Zuid 16-07-07 t/m 03-08-07

2008
Noord 14-07-08 t/m 01-08-08
Midden 28-07-08 t/m 15-08-08
Zuid 21-07-08 t/m 08-08-08

Dat houdt dus in dat ze in het zuiden van het land van de week weer begonnen zijn
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 10:01:34 #277
92034 crew  Vonkenboer
pi_52190180
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 08:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hier een heel nieuw topic voor opent?

Wel een hele interessante om te volgen dan, een elektrische installatie helemaal opnieuw opzetten
Uiteraard open ik daar terzijnertijd een topic over , ik moet eerst nog met die mensen om tafel gaan zitten van hoe en wat is de bedoeling
  donderdag 9 augustus 2007 @ 03:54:36 #278
67385 ROG
Go on, say it.
pi_52218804
Duderinnetje, jullie Atag gasplaat (en kap) zijn die 90cm toevallig? Ik kwam er per toeval achter dat het exact hetzelfde model is wat ik op het oog heb.
pi_52233835
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:28 schreef Solingjan het volgende:
Ok

ps Ik was net op iets aan het reageren. Invoeren duurde nogal lang. Denk 30 min. Druk ik op invoeren krijg melding " uw sessie is verstreken/verlopen u dient opnieuw in te loggen Ben ik alles kwijt.???
p.s. Ja, als je niet meer terug kunt dan is het echt weg. Ik tik daarom grote reply's altijd in een teksteditor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 augustus 2007 @ 18:41:07 #280
13151 crew  Rewimo
pi_52235307
Solingjan, je hebt kennelijk je inlogtijd niet op "niet laten verlopen" staan, maar op een beperkte periode. Dan loop je het risico op de melding die je nu kreeg.

Als Fok! weer eens rammelt en ik heb een grote post getypt kopieer ik hem meestal even voor de zekerheid. Kan ik hem zo weer plakken als er iets misgaat
pi_52237185
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Solingjan, je hebt kennelijk je inlogtijd niet op "niet laten verlopen" staan, maar op een beperkte periode. Dan loop je het risico op de melding die je nu kreeg.

Als Fok! weer eens rammelt en ik heb een grote post getypt kopieer ik hem meestal even voor de zekerheid. Kan ik hem zo weer plakken als er iets misgaat
Ik heb voor het eerst naar Pino een PM gestuurd daar moest??? ik een tijd aankruisen schijnbaar daar 15 min aangekruist.
Net uitgelogd en weer ingelogd. Verloopt na iet
Verloopt na: Niet Leuk he tik foutje zonder en met spatieDank u!
pi_52240996
Heb ik jouw eerste PM ever ontvangen?
pi_52241966
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:08 schreef Marsepein het volgende:
Heb ik jouw eerste PM ever ontvangen?
Spannend he! Bewaar hem maar goed.
pi_52242861
Hij is uitgprint, en als ik nog wat moet isoleren de komende tijd komt die bij de isolatie te liggen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:30:14 #285
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52259693
Hoi hoi hoi net een mailtje van de studiebeurs gekregen met mijn opties om een studiebeurs te krijgen:
quote:
Geachte,

Voor academiejaar 2007-2008 dient u als zelfstandig student een bruto belastbaar bedrag van 6.661,37 euro (in geval van beroepsinkomsten) te verdienen. Indien het enkel en alleen om vervangingsinkomsten gaat zoals leefloon dan bedraagt dit bedrag 5.155.87 euro. U dient dit inkomen te verdienen voor 12 maanden (al dan niet opeenvolgend) tussen de periode van 01/01/2006 tem. 31/12/2007.

Indien u niet aan de voorwaarden van het "zelfstandig statuut" of "fiscaal ten laste van een andere natuurlijke persoon" voldoet zal men onderzoeken of u het statuut van alleenstaand student (volle wees) kan bekomen.
Voor het 'alleenstaand statuut' kan u enkel en alleen in aanmerking komen indien u in de eerste plaats alleen woont en dit uiterlijk op 31/12/2007. Concreet wil dit zeggen dat uw domicilieadres voor voormelde datum in de databank van het rijksregister dient gewijzigd te zijn. De 1/5-eigendom die u bezit wordt vanaf academiejaar 2007-2008 niet meer verrekend in uw nadeel indien uw inkomen geheel of gedeeltelijk uit leefloon bestaat of als minstens 70 % van uw inkomen uit vervangingsinkomsten bestaan. Onder vervangingsinkomsten verstaan we werkloosheidsuitkeringen, ziektevergoedingen of brugpensioenen. In alle andere gevallen pas we de K.I.-test toe.

In verband met consequenties ingevolge uw tewerkstelling en het ontvangen van uw (verhoogde) kinderbijslag dient u zich te wenden tot uw kinderbijslagfonds.

Voor wat uw eigendom betreft, indien u deze verkoopt of schenkt uiterlijk op 31/12/2007 dan wordt er rekening gehouden met het aantal maanden dat u dit onroerend goed nog in uw bezit had. Voor verdere informatie over het verkopen of schenken van onroerende goederen raden wij u aan om contact op te nemen met een notaris en/of het Kadaster.

De berekening van uw studietoelage wordt bepaalt aan de hand van welk statuut u behaald heeft en/of er zich een vermindering van inkomsten voordoen.

Indien u toch wenst een aanvraag in te dienen op basis van het inkomen van uw broer dan wordt er rekening gehouden met de officiële inkomsten van het jaar 2005 of bij een vermindering van inkomen, de vermoedelijke (belastbare) inkomsten van het jaar 2007. Uiteraard wordt hier ook weer rekening gehouden met het K.I. vreemd gebruik maar dan van uw broer.
6000¤ verdienen, of alleen wonen ed tegen eind 2007 en dan nog beide huizen 3 keer zo hard aangerekend krijgen zie ik niet meteen zitten. Vanaf 5000¤ ben je ook al belastbaar, dus zoveel geld verdienen is nog meer in m'n eigen vel snijden.
Het geld dat ik nu verdien blijkt dus maar een druppel op de hete plaat te zijn, en het risico is er dat ik volgend jaar alweer geen studiebeurs krijg (omdat ze naar het inkomen van mijn broer kijken). Ik heb ook al mijn school gemaild of zij niks kunnen doen, maar nog geen antwoord.
Met de rug tegen de muur op dat vlak dus. Mooi geregeld hoor
pi_52260160
Zoals ik reeds 1 keer heb gezegd, steek die huizen in een venootschap. Dan ben je geen eigenaar en dan kunnen ze die niet meetellenbij KI rekening. Bijkomend voordeel van een venootschap is dat je je voertuigen daar ook op kan zetten en dat je evt btw vrijstelling krijgt bij aankoop van materialen. Maar meer details weet ik daar ook niet van, mss in WGR

Daarbovenop betaal je maar belastingen als je boven de 6040¤ nettobestaansmiddelen.

nettobestaansmiddelen =(brutoloon - sociale bijdragen) - 25% (forfaitaire onkosten)
bij dat brutoloon moeten wel alle inkomsten worden gerekend, ook bvb alimentatie

Maar khoop dat je vlug antwoord krijgt van de school (hoewel ze mss nog in vakantie zijn??) Is echt wel ambetant dat het zo moeilijk gaat.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:23:51 #287
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_52262815
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 03:54 schreef ROG het volgende:
Duderinnetje, jullie Atag gasplaat (en kap) zijn die 90cm toevallig? Ik kwam er per toeval achter dat het exact hetzelfde model is wat ik op het oog heb.
Jep. Fijn ding hoor
O en de kap is van Siemens trouwens. Maar het lijkt allemaal op elkaar natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_52263922
MMach, wat sneu. Maar kun je net alvast solliciteren bij je toekomstig werkgever en de studie laten sponsoren, in ruil voor bv minimaal 3 of 5 jaar daar werken?
pi_52317987
Mmach, heeft de Belgische wetgeving over studiefinanciering geen hardheidsclausule? Dat is een artikel waarin bepaald wordt, dat als iemand onbedoeld door de wet benadeeld wordt, de uitvoeringsinstantie van de regeltjes kan afwijken om toch recht te doen aan de situatie van die persoon.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:43:17 #290
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52326823
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:04 schreef Marsepein het volgende:
MMach, wat sneu. Maar kun je net alvast solliciteren bij je toekomstig werkgever en de studie laten sponsoren, in ruil voor bv minimaal 3 of 5 jaar daar werken?
Het probleem is wel een beetje dat ik niet weet waar ik terecht zal komen. Ik denk dat een bedrijf weinig moeite zal doen om een willekeurige student die het toevallig wat moeilijker heeft dan de rest, voor te trekken. Dat ik kan klussen zal ze wel een worst wezen
Maar ik zou het wel proberen als laatste redmiddel.
Ik heb net een mail gehad van mijn school dat ze het zullen bekijken, dus dat blijft even afwachten. Zelfs al kan ik verminderd inschrijvingsgeld uit de brand slepen, dan maakt dat al 432¤ verschil uit.
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:08 schreef dvr het volgende:
Mmach, heeft de Belgische wetgeving over studiefinanciering geen hardheidsclausule? Dat is een artikel waarin bepaald wordt, dat als iemand onbedoeld door de wet benadeeld wordt, de uitvoeringsinstantie van de regeltjes kan afwijken om toch recht te doen aan de situatie van die persoon.
Ik geloof dat de wet (die kijkt naar het Kadastraal Inkomenvan de student , waarbij vreemde eigendommen 3 keer worden aangerekend enzo, ), 3 jaar in voege is.
En deze studiebeursepisode heb ik vast al es verteld:
3 jaar geleden deden ze ook moeilijk daarover en toen vroeg ik of ze het zelf niet raar vonden dat een volle wees geen studiebeurs kreeg. Die vrouw (dezelfde als die van de mail) zei dat dat de wet was en ze er niks kon aan doen. Overigens hebben zij eens een fout gemaakt, ook weer 3 jaar geleden. Ze hadden blijkbaar over het hoofd gezien dat er een nieuwe wet was en hadden mijn studiebeurs uitgekeerd volgens de oude wet (3125¤), vorig jaar toen ik eens belde over de studiebeurs van dat jaar, zag ze ineens dat ze die fout had gemaakt en willen ze die studiebeurs terugvorderen. Dat dossier is nu heden ten dage nog steeds niet afgewerkt, dus hoeveel en binnen welke termijn ik moet terug betalen weet ik nog altijd niet.
pi_52328088
Overweeg eens een topic in WGR, daar zitten specialisten in zulke dingen. Misschien niet zo veel voor de belgische wetgeving, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik hoop voor je dat het lot zich gunstig keert.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:18:18 #292
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52331201
even een vraag, hij staat ook al in mijn becky topic maar wat voor soort bedrijven mogen wettelijk (verzekeringstechnisch gezien) een gasleiding verleggen?
pi_52331261
Een loodgieter verwacht ik. Of een installateur van ketels, kachels en haarden. EN je mag het zelf ook doen, maar dan wel af laten persen door een erkend installateur.
  Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 15:57:21 #294
92034 crew  Vonkenboer
pi_52332338
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:18 schreef becky27 het volgende:
even een vraag, hij staat ook al in mijn becky topic maar wat voor soort bedrijven mogen wettelijk (verzekeringstechnisch gezien) een gasleiding verleggen?
Een allround installatiebedrijf, een bedrijf wat doet in het plaatsen van gaskachels, haarden en cv ketels en de gemiddelde loodgieter
pi_52332470
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een allround installatiebedrijf, een bedrijf wat doet in het plaatsen van gaskachels, haarden en cv ketels en de gemiddelde loodgieter
Vonk
Lezen: K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic deel 19. Klus on!

(Dat is 1 post boven jouw post)
pi_52333458
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:18 schreef becky27 het volgende:
Maar je hebt toch pas een nieuwe ketel laten installeren. Was dat dan geen erkend istallatiebedrijf?
pi_52333602
En jawel tussen de veerhuizen door een technisch vraagje voor in het forum.

Hoe doe je dat ? een (ellenlange) link neerzetten en dan het woordje hier of daar in het blauw om de link te klikken.
Iets met haakjes ?
pi_52333658
AnneX:
quote:
* gaat in SC vragen hoe hier int blauw te tikken.
[ url = link ] teks t [/ url ]

En dan zonder spaties.

Je kunt ook de tekst typen en dan dmv de link er om heen plakken.
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:43:41 #299
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_52333836
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:31 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Maar je hebt toch pas een nieuwe ketel laten installeren. Was dat dan geen erkend istallatiebedrijf?
Ja die kan ik ook nog vragen, het gaat om het verleggen van mijn gasleiding van het gasfornuis van het midden naar de muur
pi_52334584
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:37 schreef Marsepein het volgende:
AnneX:
[..]

[ url = link ] teks t [/ url ]

En dan zonder spaties.

Je kunt ook de tekst typen en dan dmv [afbeelding] de link er om heen plakken.
Nou , kheb wel wat geoefend in preview en het ziet er niet uit, zoals ik elders wel eens zie.
[http://www.hetveerhuis.nl/]meet & greet[/http://www.hetveerhuis.nl/]

Ziet iemand wat er niet goed gaat?
En dat kettingie -op z'n utregs - al helemaal niet, vanwege wel/niet toegestane scriptvensters (???)

Geduld is wel een schone zaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')