M'n trap! Die is ook tof!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef Brighteyes het volgende:Ik ben even langs geweest vanmiddag! En ik zie nu echt groen van jaloezie!
Het is echt zo onwijs gaaf!
Althans... de muren, het dak en de locatie.
![]()
Superleuk dat je langs bent geweestquote:Nee, zonder dollen, het is echt een superleuk huis met een enooooooooooorme tuin eromheen, en dan ook nog eens in the middle of nowhere met een paar ouderwetse koeien Schotse Hooglanders bijna in de achtertuin.
Er moet gruwelijk veel gedaan worden, maar als het af is, is het echt om te kwijlen, die gaan daar echt nooit meer weg!
dat topic is niet verdwenenquote:Op zondag 5 augustus 2007 11:30 schreef Marsepein het volgende:
Zo, ik heb nog een uur gezocht naar een directwonen topic wat recentelijk aangemaakt is in K&W en dus in K&W of in WGR zou moeten staan. Helaas heb ik niets gevonden en kan ik de topics niet met elkaar vergelijken.
Dat hoeft ook eigenlijk niet, zo te zien kan het topic in beide fora staan. Ik ben even in overleg met de mods van WGR of het wellicht beter daar past.
Goed dat je het even hebt aangegeven, heb je misschien ook nog een linkje van dat directwonen topic?
quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:31 schreef Marsepein het volgende:
Zulke dingen horen ook in WGR, maar soms lijkt een topic beter in K&W te passen. Zoals BE al aangeeft, er zijn de laatste tijd veel van dat soort topics geopend, en naar WGR verhuisd. Waarom het laatste topic niet? Geen idee, maar die vraag staat nu open bij de WGR mods.
Alles over het krijgen van woningen, woningbouwverenigingen, aankoop, snel huren, hypotheken etz hoort in WGR. In K&W hebben we het over de inrichting, het klussen, de kleuren, materialen en stijl enz.
Duidelijk?
quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Marsepein, moet je echt 1,5 uur ruimen in ons Bauernhoftopic?Zo erg was het nou ook weer niet met die SC
Jequote:Op maandag 6 augustus 2007 22:24 schreef Rewimo het volgende:
Marsepein, moet je echt 1,5 uur ruimen in ons Bauernhoftopic?Zo erg was het nou ook weer niet met die SC
Ik ben het eens met Pluisje. Een emigratie op zich is heel interessant en best een apart topic waard. Er komt zoveel meer bij kijken dan klussen. Emigreren gaat dus ook over je auto overschrijven, het vuilsorteersysteem in den nieuwe lande en de eerste schooldag van je zoon.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:50 schreef pluisje het volgende:
Zou het niet beter zijn om het topic van Rewimo en qltel te verhuizen naar KAA, of iig om dat aan hen voor te stellen, ipv om het te ontdoen van alles dat niet in K&W past?
Het is toch zonde om zo'n verhaal, dat door veel mensen wordt gevolgd, terug te brengen naar uitsluitend klusvoorderingen, terwijl er nota bene een heel forum is waar het prima zou passen mijns inziens.
Zoals ik van de week ook al eens schreef:quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:11 schreef Rewimo het volgende:
Maar het heet toch Klussen en Wonen? We zijn naar het buitenland verhuisd en daar komen niet alleen kluszaken bij kijken maar ook woonzakenZoals de eerste schooldag van onze zoon, jammer dat dat weggehaald is. Is typisch iets wat onder wonen-in-het-buitenland valt, lijkt me. Als hier alleen maar over klussen mag worden gepost is de naam van het forum wellicht niet helemaal goed gekozen.
Eerste schooldag etc hoort daar iig niet bij. Dat past prima in KAAquote:Alles over het krijgen van woningen, woningbouwverenigingen, aankoop, snel huren, hypotheken etz hoort in WGR. In K&W hebben we het over de inrichting, het klussen, de kleuren, materialen en stijl enz.
Dat vind ik een bijzonder flauwe opmerking van jequote:Op maandag 6 augustus 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:
Bovendien blijk je dit SC en FB topic prima te kunnen vinden dus een eigen SC topic hoeft niet te bestaan.
OK, die opmerking is misschien wat kort door de bocht, ik bedoel ermee te zeggen dat iedereen gezellig aan alles meedoet in jullie topic, tot ik het op slot gooi om te ruimen. Dan blijkt er paniek en zie ik een aantal reacties verschijnen in FB, terwijl van te voren er door niemand over is nagedacht. Geen TR, geen PM, niets in het topic.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vind ik een bijzonder flauwe opmerking van jeOnze topicreeks is niet opgezet als SC. Er komen af en toe bekenden binnenhuppelen die ook naar andere dingen vragen dan alleen klusgerelateerde zaken. Dat komt omdat ze ons ook irl kennen. Ik zie dat in andere topics ook wel, waarom is dat zo'n probleem?
Er zijn wel meer subfora gestart als 'tijdelijk' en nooit meer verdwenenquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:18 schreef Rewimo het volgende:
KAA is tijdelijk toch? Dat betekent dat alles op een gegeven moment verdwijnt. Dat vind ik wel zonde.
Dat eerste is toch niet echt een argument? Een topic kan altijd doorgeschoven worden.quote:De topicreeks is bovendien gestart toen KAA nog niet bestond. En nogmaals: het gaat in dit forum toch niet alleen over klussen, maar ook over wonen?
Scherp! Dat was een testje. Ik zag in een feedbacktopic dat je de volgende code op Fok kon gebruiken:quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:34 schreef Marsepein het volgende:
Ik snap dan dat je moe bentMaar je sig moet je volgens mij nog wel even aanpassen
Ik snap dat je het niet prettig vindt, en het schuiven naar KAA is en was een oplossing. Zeg alleen niet dat er geen overleg is geweest. Ik heb in de afgelopen topics meerdere malen gewaarschuwd en echt off-topic verwijderd. Als TS van je eigen reeks zul je dan zelf moeten nadenken of je zo door gaat en wacht tot het ‘misgaat’ en een moderator ingrijpt of dat je probeert zelf mee te denken. Met andere woorden, hou het off-topic beperkt en open een topic over alles wat met emigreren te maken heeft in KAA. En ook kun je zelf aangeven dat je het topic naar KAA had willen hebben, voordat er ingegrepen werd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:51 schreef Rewimo het volgende:
Ja, daar baal ik ook van. Had het topic dan - na overleg met ons - naar KAA geschoven zonder al die posts te verwijderen. Nu zijn we een aantal dingen kwijt die voor ons van waarde zijn (100 posts? Allemaal onzinreacties? Lijkt me niet hè).
Nee, je haalt wonen en leven door elkaar. We hebben het hier wel degelijk over wonen. We hebben ‘show je kamer topics’ etc etc.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef Rewimo het volgende:
O, en noem dit dan voortaan klusforum, als hier alleen verslagen van klussen mogen staan. Het wonen-gedeelte kun je er dan wel aflaten, stuk duidelijker.
Nogmaals, ik heb het meerdere keren aangegeven dat het zo niet gaat, ik heb gewaarschuwd om het off-topic te beperken en daaraan is geen gehoor gegeven. Had ik minder bot kunnen verwijderen of beter na kunnen denken of het topic in een ander subforum beter op zijn plaats was? Ja natuurlijk, maar met minder verwijderen komt de boodschap blijkbaar niet aan en aan het schoppen naar een andere sub heb ik niet gedacht. Excuses daarvoor....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:28 schreef Rewimo het volgende:
Allemaal prima, ik wil best naar KAA (overleg was prettig geweest) maar ik baal ervan dat er nu dingen weg zijn gehaald die voor ons waardevol zijn.
Definitiefquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:45 schreef tnimble het volgende:
Vonkie is er weer(en nu niet voor 3 dagen, toch
![]()
)
So, jij bent voorlopig van de straat met een dergl. klus !quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En een leuk projectje in petto op elektrotechnisch gebied; Pas geleden stond hier een woning in de straat te koop, het betrof een oud notariskantoor. Enkele mensen hebben dat kantoorpand gekocht en willen er een woning van maken.
Al met al toch leuk om naar uit te kijken !![]()
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Vonk, is de bouwvak in heel nederland gelijk?
Ik neem aan dat je hier een heel nieuw topic voor opent?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Definitief![]()
![]()
Nog 1,5 week bouwvakantie te gaan.
En een leuk projectje in petto op elektrotechnisch gebied; Pas geleden stond hier een woning in de straat te koop, het betrof een oud notariskantoor. Enkele mensen hebben dat kantoorpand gekocht en willen er een woning van maken.
Echter zit er een elektrische installatie in die ...
A. Niet aan hun wensen voldoet.
B. Uit het stenen tijdperk van rond 1970 stamt.
C. Te weinig groepen en een te oude meterkast heeft.
D. Elektrische voorzieningen voor een badkamer, keuken e.d. geheel ontbreken (er is niet eens een keuken of badkamer![]()
En die installatie moet ik waarschijnlijk helemaal opnieuw opzetten![]()
![]()
Jammer genoeg duurt dit nog wel tot half september voordat ik daar uberhaupt kan beginnen (bewoners doen namelijk alles in eigen beheer, behalve stroom aanleggen dat was "eng" en men kende de regels niet)
Al met al toch leuk om naar uit te kijken !![]()
De vakanties voor de bouwvak worden niet centraal vastgesteld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
Vonk, is de bouwvak in heel nederland gelijk?
Uiteraard open ik daar terzijnertijd een topic overquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hier een heel nieuw topic voor opent?
Wel een hele interessante om te volgen dan, een elektrische installatie helemaal opnieuw opzetten
p.s. Ja, als je niet meer terug kunt dan is het echt weg. Ik tik daarom grote reply's altijd in een teksteditor.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:28 schreef Solingjan het volgende:
Ok
ps Ik was net op iets aan het reageren. Invoeren duurde nogal lang. Denk 30 min. Druk ik op invoeren krijg melding " uw sessie is verstreken/verlopen u dient opnieuw in te loggen Ben ik alles kwijt.???
Ik heb voor het eerst naar Pino een PM gestuurd daar moest??? ik een tijd aankruisen schijnbaar daar 15 min aangekruist.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:41 schreef Rewimo het volgende:
Solingjan, je hebt kennelijk je inlogtijd niet op "niet laten verlopen" staan, maar op een beperkte periode. Dan loop je het risico op de melding die je nu kreeg.
Als Fok! weer eens rammelt en ik heb een grote post getypt kopieer ik hem meestal even voor de zekerheid. Kan ik hem zo weer plakken als er iets misgaat
Spannend he! Bewaar hem maar goed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:08 schreef Marsepein het volgende:
Heb ik jouw eerste PM ever ontvangen?![]()
6000¤ verdienen, of alleen wonen ed tegen eind 2007 en dan nog beide huizen 3 keer zo hard aangerekend krijgen zie ik niet meteen zitten. Vanaf 5000¤ ben je ook al belastbaar, dus zoveel geld verdienen is nog meer in m'n eigen vel snijden.quote:Geachte,
Voor academiejaar 2007-2008 dient u als zelfstandig student een bruto belastbaar bedrag van 6.661,37 euro (in geval van beroepsinkomsten) te verdienen. Indien het enkel en alleen om vervangingsinkomsten gaat zoals leefloon dan bedraagt dit bedrag 5.155.87 euro. U dient dit inkomen te verdienen voor 12 maanden (al dan niet opeenvolgend) tussen de periode van 01/01/2006 tem. 31/12/2007.
Indien u niet aan de voorwaarden van het "zelfstandig statuut" of "fiscaal ten laste van een andere natuurlijke persoon" voldoet zal men onderzoeken of u het statuut van alleenstaand student (volle wees) kan bekomen.
Voor het 'alleenstaand statuut' kan u enkel en alleen in aanmerking komen indien u in de eerste plaats alleen woont en dit uiterlijk op 31/12/2007. Concreet wil dit zeggen dat uw domicilieadres voor voormelde datum in de databank van het rijksregister dient gewijzigd te zijn. De 1/5-eigendom die u bezit wordt vanaf academiejaar 2007-2008 niet meer verrekend in uw nadeel indien uw inkomen geheel of gedeeltelijk uit leefloon bestaat of als minstens 70 % van uw inkomen uit vervangingsinkomsten bestaan. Onder vervangingsinkomsten verstaan we werkloosheidsuitkeringen, ziektevergoedingen of brugpensioenen. In alle andere gevallen pas we de K.I.-test toe.
In verband met consequenties ingevolge uw tewerkstelling en het ontvangen van uw (verhoogde) kinderbijslag dient u zich te wenden tot uw kinderbijslagfonds.
Voor wat uw eigendom betreft, indien u deze verkoopt of schenkt uiterlijk op 31/12/2007 dan wordt er rekening gehouden met het aantal maanden dat u dit onroerend goed nog in uw bezit had. Voor verdere informatie over het verkopen of schenken van onroerende goederen raden wij u aan om contact op te nemen met een notaris en/of het Kadaster.
De berekening van uw studietoelage wordt bepaalt aan de hand van welk statuut u behaald heeft en/of er zich een vermindering van inkomsten voordoen.
Indien u toch wenst een aanvraag in te dienen op basis van het inkomen van uw broer dan wordt er rekening gehouden met de officiële inkomsten van het jaar 2005 of bij een vermindering van inkomen, de vermoedelijke (belastbare) inkomsten van het jaar 2007. Uiteraard wordt hier ook weer rekening gehouden met het K.I. vreemd gebruik maar dan van uw broer.
Jep. Fijn ding hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:54 schreef ROG het volgende:
Duderinnetje, jullie Atag gasplaat (en kap) zijn die 90cm toevallig? Ik kwam er per toeval achter dat het exact hetzelfde model is wat ik op het oog heb.
Het probleem is wel een beetje dat ik niet weet waar ik terecht zal komen. Ik denk dat een bedrijf weinig moeite zal doen om een willekeurige student die het toevallig wat moeilijker heeft dan de rest, voor te trekken. Dat ik kan klussen zal ze wel een worst wezenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:04 schreef Marsepein het volgende:
MMach, wat sneu. Maar kun je net alvast solliciteren bij je toekomstig werkgever en de studie laten sponsoren, in ruil voor bv minimaal 3 of 5 jaar daar werken?
Ik geloof dat de wet (die kijkt naar het Kadastraal Inkomenvan de student , waarbij vreemde eigendommen 3 keer worden aangerekend enzo, ), 3 jaar in voege is.quote:Op maandag 13 augustus 2007 00:08 schreef dvr het volgende:
Mmach, heeft de Belgische wetgeving over studiefinanciering geen hardheidsclausule? Dat is een artikel waarin bepaald wordt, dat als iemand onbedoeld door de wet benadeeld wordt, de uitvoeringsinstantie van de regeltjes kan afwijken om toch recht te doen aan de situatie van die persoon.
Een allround installatiebedrijf, een bedrijf wat doet in het plaatsen van gaskachels, haarden en cv ketels en de gemiddelde loodgieterquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:18 schreef becky27 het volgende:
even een vraag, hij staat ook al in mijn becky topic maar wat voor soort bedrijven mogen wettelijk (verzekeringstechnisch gezien) een gasleiding verleggen?
Vonkquote:Op maandag 13 augustus 2007 15:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een allround installatiebedrijf, een bedrijf wat doet in het plaatsen van gaskachels, haarden en cv ketels en de gemiddelde loodgieter![]()
Maar je hebt toch pas een nieuwe ketel laten installeren. Was dat dan geen erkend istallatiebedrijf?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:18 schreef becky27 het volgende:
even een vraag, hij staat ook al in mijn becky topic maar wat voor soort bedrijven mogen wettelijk (verzekeringstechnisch gezien) een gasleiding verleggen?
[ url = link ] teks t [/ url ]quote:* gaat in SC vragen hoe hier int blauw te tikken.
Ja die kan ik ook nog vragen, het gaat om het verleggen van mijn gasleiding van het gasfornuis van het midden naar de muurquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:31 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Maar je hebt toch pas een nieuwe ketel laten installeren. Was dat dan geen erkend istallatiebedrijf?
Nou , kheb wel wat geoefend in preview en het ziet er niet uit, zoals ik elders wel eens zie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:37 schreef Marsepein het volgende:
AnneX:
[..]
[ url = link ] teks t [/ url ]
En dan zonder spaties.
Je kunt ook de tekst typen en dan dmv [afbeelding] de link er om heen plakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |