abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juli 2007 @ 20:01:18 #1
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_51499166
Een klb topic over muziek: waar gaat dat heen zou je zeggen? Nuja, ik beklaag muziek, en dat mag gehoord worden.

Wat is nu het geval.

Muziek is ronduit kut. Wat je ook hoort, het is allemaal hetzelfde gezeik. De opbouw is áltijd het zelfde, luister voor de gein eens naar dat "maak me gek" van gerard joling. Hét concept voor een modern liedje, couplet, werken naar refrein, refrein, couplet, refrein, alternatief couplet, refrein, couplet, refrein met minder instrumenten/ zonder drum, 2x refrein.

Zo'n soort opbouw hoor je dus áltijd, en ik word er gewoon strontziek van, geen een liedje is leuk meer (óf ze zijn allemaal leuk)

Verder klinken liedjes van hetzelfde genre tegenwoordig allemaal hetzelfde, slaat nergens op.

En dan de tekst: Baby by my side, oh noohoooooohooooooooooo, no more dr0ma in my life, i just w0nt ya by my side, for ever love my babèh.

Als het dit niet is is het wel een een of andere mislukte gothic tekst met vage, niets zeggende metaforen.

Volgende punt in dit onoverzichtelijke betoog: Muziek kan mensen volslagen debiel maken en desondanks worden ze geaccepteerd in de maatschappij. Kijk naar die mongolen van Tokio Hotel. Die vent ziet er niet uit, het is werkelijk niet om aan te zien. Zo zie je wat voor geaccepteerde idioterie muziek losmaakt in mensen.

En als laatste: Dat nummer wat je nu steeds hoort, volgens mij van huppeldepup Hazes: "*Ik hou van jou, alleen van jou, ik kan niet leven, in een wereld zonder jou"

Dit lied vinden mensen mooi. De waarheid is echter anders. Het is zó makkelijk. Wat van die mineur noten erin die gewoon perfect kloppen (computersoftware is de shit wat betreft zuiver zingen), en men vind het een zielig nummer, krijgt er kippenvel van, en hoppa de muziekindustrie kan weer juichen.

Klacht: Muziek van tegenwoordig is zeer matig.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zondag 15 juli 2007 @ 20:04:19 #2
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_51499268
Jij hebt prog nodig, dat is in alles het tegendeel van wat je omschrijft.
-> Progarchives
Veel plezier
Stop the world, I want to get out.
pi_51499296

Daarom moet je ook échte muziek luisteren:
RnB en Hiphop !
Joe
  zondag 15 juli 2007 @ 20:07:16 #4
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_51499354
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:05 schreef Kikker_kermit het volgende:

RnB en Hiphop !
Joe
Dát is kunstmatige muziek, iets dat geen muziek is maar zo genoemd mag worden.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_51499613
Jij noemt ook wel wat.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:16:17 #7
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_51499678
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:07 schreef faberic het volgende:

[..]

Dát is kunstmatige muziek, iets dat geen muziek is maar zo genoemd mag worden.
Eensch. Het is steeds hetzelfde kunstje op steeds een ander gejat sampletje.

Wat betreft die prog-doorverwijzing die ik je gaf, ik meen het serieus. Prog is mede een tegenbeweging tegen precies alles waar jij je druk om maakt: hap-slik-nummertjes, coupletje/refreintje/bridge, zo'n 3 en 4 minuten lang en makkelijk in het gehoor.

Je moet ervan (leren?) houden, maar als dat zo is, kun je helemaal verliezen in fantastisch originele prog-nummers van 10, 20 en soms zelfs 60 minuten (Green Carnation).

Verder zijn er internetzenders die ook verder kijken dan de mainstream, bijv.:
- Radio Paradise
- Aural Moon
  zondag 15 juli 2007 @ 20:16:42 #8
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_51499690
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:14 schreef frame-saw het volgende:
Jij noemt ook wel wat.
Nouja, iedereen loopt wel altijd top40 muziek te bashen, maar het staat niet voor niets in de top40.

Er zijn uitzonderingen ja, mensen die écht muziek maken, maar blijkbaar houdt men alleen van die bagger of kunstmatige zooi.
- You can say that again
pi_51499963
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:01 schreef faberic het volgende:
Een klb topic over muziek: waar gaat dat heen zou je zeggen? Nuja, ik beklaag muziek, en dat mag gehoord worden.

Wat is nu het geval.

Muziek is ronduit kut. Wat je ook hoort, het is allemaal hetzelfde gezeik. De opbouw is áltijd het zelfde, luister voor de gein eens naar dat "maak me gek" van gerard joling. Hét concept voor een modern liedje, couplet, werken naar refrein, refrein, couplet, refrein, alternatief couplet, refrein, couplet, refrein met minder instrumenten/ zonder drum, 2x refrein.

Zo'n soort opbouw hoor je dus áltijd, en ik word er gewoon strontziek van, geen een liedje is leuk meer (óf ze zijn allemaal leuk)

Verder klinken liedjes van hetzelfde genre tegenwoordig allemaal hetzelfde, slaat nergens op.

En dan de tekst: Baby by my side, oh noohoooooohooooooooooo, no more dr0ma in my life, i just w0nt ya by my side, for ever love my babèh.

Als het dit niet is is het wel een een of andere mislukte gothic tekst met vage, niets zeggende metaforen.

Volgende punt in dit onoverzichtelijke betoog: Muziek kan mensen volslagen debiel maken en desondanks worden ze geaccepteerd in de maatschappij. Kijk naar die mongolen van Tokio Hotel. Die vent ziet er niet uit, het is werkelijk niet om aan te zien. Zo zie je wat voor geaccepteerde idioterie muziek losmaakt in mensen.

En als laatste: Dat nummer wat je nu steeds hoort, volgens mij van huppeldepup Hazes: "*Ik hou van jou, alleen van jou, ik kan niet leven, in een wereld zonder jou"

Dit lied vinden mensen mooi. De waarheid is echter anders. Het is zó makkelijk. Wat van die mineur noten erin die gewoon perfect kloppen (computersoftware is de shit wat betreft zuiver zingen), en men vind het een zielig nummer, krijgt er kippenvel van, en hoppa de muziekindustrie kan weer juichen.

ik begrijp je probleem, ik heb namelijk hetzelfde. Maar er is een oplossing!
je moet gewoon een nieuw genre zoeken die niet erg populair is: rock en hiphop zijn namelijk al compleet uitgemolken. ik luister namelijk naar world en folk. je kan nieuwe muziek vinden op de site www.last.fm ; je vult je nieuwe genre in bij de zoekfunctie en je komt meteen uit op gratis downloads.
probeer maar
pi_51499969
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef Lkw het volgende:

[..]

Wat betreft die prog-doorverwijzing die ik je gaf, ik meen het serieus. Prog is mede een tegenbeweging tegen precies alles waar jij je druk om maakt: hap-slik-nummertjes, coupletje/refreintje/bridge, zo'n 3 en 4 minuten lang en makkelijk in het gehoor.

Je moet ervan (leren?) houden, maar als dat zo is, kun je helemaal verliezen in fantastisch originele prog-nummers van 10, 20 en soms zelfs 60 minuten (Green Carnation).

- Radio Paradise
- Aural Moon
Tis mooie muziek, die ik showde dan
  zondag 15 juli 2007 @ 20:25:54 #11
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_51500023
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef faberic het volgende:

[..]

Nouja, iedereen loopt wel altijd top40 muziek te bashen, maar het staat niet voor niets in de top40.

Er zijn uitzonderingen ja, mensen die écht muziek maken, maar blijkbaar houdt men alleen van die bagger of kunstmatige zooi.
Men houdt idd van bagger: muziek als een patatje met, en veel grote negers die de gangster uithangen. Verder ook veel frêle meisjes die zo hoerig mogelijk hun liedje trachten te zingen. Aangevuld met wat op basis van de kracht der herhaling door de marketingbrallers door de strot wordt geduwd.

Vroeger (20 jaar en langer terug) stond inderdaad in de top-zoveel wat de meeste mensen qua muziek het mooiste vonden. Dat is al lang niet meer zo. Nu verkoopt men vooral imago, seks en geplastificeerde emotie.
pi_51500025
Ja ik snap ook nooit hoe dat populair kan worden.

Het is gewoon shitmuziek, maar vaak is het meezingbaar en te simpel voor woorden en juist daarom wordt het leuk gevonden.

Simpel is mij maar te simpel.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:29:00 #13
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_51500130
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:24 schreef Kikker_kermit het volgende:

[..]

Tis mooie muziek, die ik showde dan
Iedereen mag natuurlijk van RnB en Hiphop houden, vanzelf!
Ik kan er persoonlijk niet tegen, krijg er de rillingen van en word er zelfs met veel moeite niet agressief van
pi_51500162
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef Lkw het volgende:

[..]

- Radio Paradise
- Aural Moon
Epics van 10+ minuten zijn zeker niet verkeerd, maar 20 minuten vind ik wel de grens. 60 minuten :S das een halve concert. Of valt de nummer ook weer op te delen in verschillende stukken te delen? Want dat is meestal wel het geval.
pi_51500274
Valt niet mee he; voor jezelf denken... Moet je zowaar zelf ergens achteraan; zelf verdieping zoeken in je smaak.

Die site die men gaf; last.fm is uitermate geschikt om nieuwe genres te ontdekken; ga op zoek naar post-rock, prog-rock, avant-garde of black metal als je van de liedjes structuur af wilt.
pi_51500385
Er is nog een hele wereld voor je te ontdekken...
  zondag 15 juli 2007 @ 20:40:26 #17
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_51500516
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:29 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Epics van 10+ minuten zijn zeker niet verkeerd, maar 20 minuten vind ik wel de grens. 60 minuten :S das een halve concert. Of valt de nummer ook weer op te delen in verschillende stukken te delen? Want dat is meestal wel het geval.
Yep, meestal. En dat is idd goed ook. Maar doordat het toch één geheel vormt, heb je de kans de diepte in te gaan en een verhaal te vertellen. Iets wat in top40-nummers bijna altijd niet lukt. Vaak is maar zo'n 20 procent van die nummers daadwerkelijk gecomponeerd, de rest is herhaling van zetten. Zoals TS ook zegt.

Voorbeelden van geslaagde nummers van rond de 15 minuten vind ik overigens "Marillion - Grendel" en "Collage - In Your Eyes", maar meestal is wat korter beter inderdaad.
pi_51500583
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:29 schreef Lkw het volgende:

[..]

Iedereen mag natuurlijk van RnB en Hiphop houden, vanzelf!
Ik kan er persoonlijk niet tegen, krijg er de rillingen van en word er zelfs met veel moeite niet agressief van
Heb je die liedjes die ik linkde wel geluisterd? Kan je toch niet aggressief van worden
  zondag 15 juli 2007 @ 20:48:37 #19
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_51500777
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:42 schreef Kikker_kermit het volgende:

[..]

Heb je die liedjes die ik linkde wel geluisterd? Kan je toch niet aggressief van worden
Had ze niet uitgeprobeerd, maar nu wel. Het is minder erg dan ik verwachtte, maar ik kan niet tegen die softe lijdzaamheid in muziek, en die zit hier toch in. Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige mensen een gevoelige snaar raakt, maar bij mij niet. Of op z'n best een óvergevoelige snaar, waardoor ik die muziek direct wil killen
pi_51501208
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:48 schreef Lkw het volgende:

[..]

Had ze niet uitgeprobeerd, maar nu wel. Het is minder erg dan ik verwachtte, maar ik kan niet tegen die softe lijdzaamheid in muziek, en die zit hier toch in. Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige mensen een gevoelige snaar raakt, maar bij mij niet. Of op z'n best een óvergevoelige snaar, waardoor ik die muziek direct wil killen
Haha ik weet het, er zijn weinig mensen die mijn soort muziek kunnen waarderen
  zondag 15 juli 2007 @ 21:11:44 #21
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_51501469
quote:

Wat is nu het geval.

Je luistert naar de verkeerde muziek.

Punt.
There is no rehab for stupidity.
pi_51501605
Tegenwoordig wordt nog steeds genoeg goede muziek gemaakt, alleen dit wordt niet uitgezonden op tv. Er zijn zat toffe bands(die ik tof vind dan XD)die echt strakke muziek maken en (nog)niet zo commercieel als wat zijn, maar puur vanwege de passie muziek maken.
  zondag 15 juli 2007 @ 22:02:32 #23
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_51502939
misschien komt het gewoon omdat je kutmuziek luistert?
Primum non nocere
pi_51513108
Geef mij maar 8-bit amiga modjes. Oke, geen tekst. Maar dat is toch allemaal hetzelfde (ik hou van je, ik mis je, etc etc slijm slijm). Geluidskwaliteit is relatief wat lager maar daar zit tenminste nog wél gevoel en melodie in.

edit: Ook techno en verkapte eurodance remixes zijn wel tof. (tip)
pi_51513236
quote:

ja en vroeger had iedereen iets te zeggen en maakte iedereen verschillende muziek!

toen zat er ook genoeg tussen wat allemaal hetzelfde was, zeer matige muziek! maar de klassiekers hoor je nog... net als je later nog enkele klassiekers uit deze tijd zult horen. maar het gros hoor je dan niet meer.

VROEGER WAS ALLES BETER
pi_51513549
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:05 schreef Kikker_kermit het volgende:

RnB en Hiphop !
Joe
Echte muziek en Rap and bullshit grappig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: