Dát is kunstmatige muziek, iets dat geen muziek is maar zo genoemd mag worden.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:05 schreef Kikker_kermit het volgende:
![]()
Daarom moet je ook échte muziek luisteren:
RnB en Hiphop !
Joe![]()
quote:Op zondag 15 juli 2007 20:07 schreef faberic het volgende:
[..]
Dát is kunstmatige muziek, iets dat geen muziek is maar zo genoemd mag worden.
Eensch. Het is steeds hetzelfde kunstje op steeds een ander gejat sampletje.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:07 schreef faberic het volgende:
[..]
Dát is kunstmatige muziek, iets dat geen muziek is maar zo genoemd mag worden.
Nouja, iedereen loopt wel altijd top40 muziek te bashen, maar het staat niet voor niets in de top40.quote:
ik begrijp je probleem, ik heb namelijk hetzelfde. Maar er is een oplossing!quote:Op zondag 15 juli 2007 20:01 schreef faberic het volgende:
Een klb topic over muziek: waar gaat dat heen zou je zeggen? Nuja, ik beklaag muziek, en dat mag gehoord worden.
Wat is nu het geval.
Muziek is ronduit kut. Wat je ook hoort, het is allemaal hetzelfde gezeik. De opbouw is áltijd het zelfde, luister voor de gein eens naar dat "maak me gek" van gerard joling. Hét concept voor een modern liedje, couplet, werken naar refrein, refrein, couplet, refrein, alternatief couplet, refrein, couplet, refrein met minder instrumenten/ zonder drum, 2x refrein.
Zo'n soort opbouw hoor je dus áltijd, en ik word er gewoon strontziek van, geen een liedje is leuk meer (óf ze zijn allemaal leuk)
Verder klinken liedjes van hetzelfde genre tegenwoordig allemaal hetzelfde, slaat nergens op.
En dan de tekst: Baby by my side, oh noohoooooohooooooooooo, no more dr0ma in my life, i just w0nt ya by my side, for ever love my babèh.
Als het dit niet is is het wel een een of andere mislukte gothic tekst met vage, niets zeggende metaforen.
Volgende punt in dit onoverzichtelijke betoog: Muziek kan mensen volslagen debiel maken en desondanks worden ze geaccepteerd in de maatschappij. Kijk naar die mongolen van Tokio Hotel. Die vent ziet er niet uit, het is werkelijk niet om aan te zien. Zo zie je wat voor geaccepteerde idioterie muziek losmaakt in mensen.
En als laatste: Dat nummer wat je nu steeds hoort, volgens mij van huppeldepup Hazes: "*Ik hou van jou, alleen van jou, ik kan niet leven, in een wereld zonder jou"
Dit lied vinden mensen mooi. De waarheid is echter anders. Het is zó makkelijk. Wat van die mineur noten erin die gewoon perfect kloppen (computersoftware is de shit wat betreft zuiver zingen), en men vind het een zielig nummer, krijgt er kippenvel van, en hoppa de muziekindustrie kan weer juichen.
Klacht: Muziek van tegenwoordig is zeer matig.
Tis mooie muziek, die ik showde danquote:Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Eensch. Het is steeds hetzelfde kunstje op steeds een ander gejat sampletje.
Wat betreft die prog-doorverwijzing die ik je gaf, ik meen het serieus. Prog is mede een tegenbeweging tegen precies alles waar jij je druk om maakt: hap-slik-nummertjes, coupletje/refreintje/bridge, zo'n 3 en 4 minuten lang en makkelijk in het gehoor.
Je moet ervan (leren?) houden, maar als dat zo is, kun je helemaal verliezen in fantastisch originele prog-nummers van 10, 20 en soms zelfs 60 minuten (Green Carnation).
Verder zijn er internetzenders die ook verder kijken dan de mainstream, bijv.:
- Radio Paradise
- Aural Moon
Men houdt idd van bagger: muziek als een patatje met, en veel grote negers die de gangster uithangen. Verder ook veel frêle meisjes die zo hoerig mogelijk hun liedje trachten te zingen. Aangevuld met wat op basis van de kracht der herhaling door de marketingbrallers door de strot wordt geduwd.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef faberic het volgende:
[..]
Nouja, iedereen loopt wel altijd top40 muziek te bashen, maar het staat niet voor niets in de top40.
Er zijn uitzonderingen ja, mensen die écht muziek maken, maar blijkbaar houdt men alleen van die bagger of kunstmatige zooi.
Iedereen mag natuurlijk van RnB en Hiphop houden, vanzelf!quote:Op zondag 15 juli 2007 20:24 schreef Kikker_kermit het volgende:
[..]
Tis mooie muziek, die ik showde dan![]()
Epics van 10+ minuten zijn zeker niet verkeerd, maar 20 minuten vind ik wel de grens. 60 minuten :S das een halve concert. Of valt de nummer ook weer op te delen in verschillende stukken te delen? Want dat is meestal wel het geval.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:16 schreef Lkw het volgende:
[..]
Eensch. Het is steeds hetzelfde kunstje op steeds een ander gejat sampletje.
Wat betreft die prog-doorverwijzing die ik je gaf, ik meen het serieus. Prog is mede een tegenbeweging tegen precies alles waar jij je druk om maakt: hap-slik-nummertjes, coupletje/refreintje/bridge, zo'n 3 en 4 minuten lang en makkelijk in het gehoor.
Je moet ervan (leren?) houden, maar als dat zo is, kun je helemaal verliezen in fantastisch originele prog-nummers van 10, 20 en soms zelfs 60 minuten (Green Carnation).
Verder zijn er internetzenders die ook verder kijken dan de mainstream, bijv.:
- Radio Paradise
- Aural Moon
Yep, meestal. En dat is idd goed ook. Maar doordat het toch één geheel vormt, heb je de kans de diepte in te gaan en een verhaal te vertellen. Iets wat in top40-nummers bijna altijd niet lukt. Vaak is maar zo'n 20 procent van die nummers daadwerkelijk gecomponeerd, de rest is herhaling van zetten. Zoals TS ook zegt.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:29 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Epics van 10+ minuten zijn zeker niet verkeerd, maar 20 minuten vind ik wel de grens. 60 minuten :S das een halve concert. Of valt de nummer ook weer op te delen in verschillende stukken te delen? Want dat is meestal wel het geval.
Heb je die liedjes die ik linkde wel geluisterd? Kan je toch niet aggressief van wordenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:29 schreef Lkw het volgende:
[..]
Iedereen mag natuurlijk van RnB en Hiphop houden, vanzelf!
Ik kan er persoonlijk niet tegen, krijg er de rillingen van en word er zelfs met veel moeite niet agressief van
Had ze niet uitgeprobeerd, maar nu wel. Het is minder erg dan ik verwachtte, maar ik kan niet tegen die softe lijdzaamheid in muziek, en die zit hier toch in. Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige mensen een gevoelige snaar raakt, maar bij mij niet. Of op z'n best een óvergevoelige snaar, waardoor ik die muziek direct wil killenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:42 schreef Kikker_kermit het volgende:
[..]
Heb je die liedjes die ik linkde wel geluisterd? Kan je toch niet aggressief van worden![]()
Haha ik weet het, er zijn weinig mensen die mijn soort muziek kunnen waarderenquote:Op zondag 15 juli 2007 20:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Had ze niet uitgeprobeerd, maar nu wel. Het is minder erg dan ik verwachtte, maar ik kan niet tegen die softe lijdzaamheid in muziek, en die zit hier toch in. Ik kan me voorstellen dat dit bij sommige mensen een gevoelige snaar raakt, maar bij mij niet. Of op z'n best een óvergevoelige snaar, waardoor ik die muziek direct wil killen
Je luistert naar de verkeerde muziek.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:01 schreef faberic het volgende:
Een klb topic over muziek: waar gaat dat heen zou je zeggen? Nuja, ik beklaag muziek, en dat mag gehoord worden.
Wat is nu het geval.
Muziek is ronduit kut. Wat je ook hoort, het is allemaal hetzelfde gezeik. De opbouw is áltijd het zelfde, luister voor de gein eens naar dat "maak me gek" van gerard joling. Hét concept voor een modern liedje, couplet, werken naar refrein, refrein, couplet, refrein, alternatief couplet, refrein, couplet, refrein met minder instrumenten/ zonder drum, 2x refrein.
Zo'n soort opbouw hoor je dus áltijd, en ik word er gewoon strontziek van, geen een liedje is leuk meer (óf ze zijn allemaal leuk)
Verder klinken liedjes van hetzelfde genre tegenwoordig allemaal hetzelfde, slaat nergens op.
En dan de tekst: Baby by my side, oh noohoooooohooooooooooo, no more dr0ma in my life, i just w0nt ya by my side, for ever love my babèh.
Als het dit niet is is het wel een een of andere mislukte gothic tekst met vage, niets zeggende metaforen.
Volgende punt in dit onoverzichtelijke betoog: Muziek kan mensen volslagen debiel maken en desondanks worden ze geaccepteerd in de maatschappij. Kijk naar die mongolen van Tokio Hotel. Die vent ziet er niet uit, het is werkelijk niet om aan te zien. Zo zie je wat voor geaccepteerde idioterie muziek losmaakt in mensen.
En als laatste: Dat nummer wat je nu steeds hoort, volgens mij van huppeldepup Hazes: "*Ik hou van jou, alleen van jou, ik kan niet leven, in een wereld zonder jou"
Dit lied vinden mensen mooi. De waarheid is echter anders. Het is zó makkelijk. Wat van die mineur noten erin die gewoon perfect kloppen (computersoftware is de shit wat betreft zuiver zingen), en men vind het een zielig nummer, krijgt er kippenvel van, en hoppa de muziekindustrie kan weer juichen.
ja en vroeger had iedereen iets te zeggen en maakte iedereen verschillende muziek!quote:Op zondag 15 juli 2007 20:01 schreef faberic het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |